abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38990772
Het mag misschien bekend zijn dat ik een fan ben van film muziek (zie mijn JNH fan topic ) Ik krijg al snel een brok in mijn keel als ik de 'juiste' muziek hoor tijdens bepaalde scenes. In dit topic heb ik een aantal componisten van deze tijd opgenoemd, Meesters als John Williams, Jerry Goldsmith etc laat ik buiten beschouwing, maar verdienen uiteraard de meeste credit.

Een heel goed voorbeeld dat volgens mij voor meerdere mensen zo is, is in de eind scene van de The Green Mile waar John Coffey de stoel krijgt. Zodra hij wordt Geëlektrocuteerd zweept de muziek van Thomas Newman op en zorgt zowel het beeld als de muziek voor een emotioneel geheel. James Newton Howard & Thomas Newman zijn in mijn ogen de idealen componisten die dit voor elkaar kunnen krijgen. Natuurlijk zijn er veel en veel meer componisten die voor emotionele en dramatische muziek kennen zorgen, maar die toch wel onder het niveau zitten van deze twee toppers.

Hier onder dus mijn favorieten:
bekende werken:

James Newton Howard: ( The Sixth Sense, Unbreakable, Signs, The Village, King Kong, Batman Begins i.s.m Hans Zimmer)

Hans Zimmer: ( Gladiator, Pearl Harbor, The Rock, The Ring, Batman Begins i.s.m JNH )

Thomas Newman: ( The Green Mile, American Beauty, Shawshank Redemption, Meet Joe Black, Road to Perdition, Finding Nemo)

Danny Elfman: ( Batman, Beetlejuice, Spiderman, Edward Scissorhands, Sleepy Hollow, Big Fish, Charlie & the Chocolate Factory )


James Newton Howard, kan niet meer stuk bij mij, na zijn prachtige werk voor de films van Shyamalan is hij mijn no1 componist. Op het moment is hij nog bezig met de muziek voor de nieuwe film van M. Night Shyamalan, Lady in The Water, een score waar ik zeker naar uitkijk. zie meer in het JNH Fan topic. 't James Newton Howard fan topic

Hans Zimmer is echt een componist, die meestal voor de actie rijke muziek zorgt, maar kan ook voor erg mooie muziek zorgen in samenwerking met andere componisten of zangers.

Danny Elfman is meestal verantwoordelijk voor de films van Tim Burton, sprookjes avontuurlijke achtige muziek, die je meestal snel herkent vanwege zijn gebruikte stijl. Ook een man apart die vaak voor dit soort genre films wordt gecontracteerd.

Verder heb je ook nog Howard Shore, Howard is vooral bekend geworden met zijn prachtige muziek voor de Lord of the Rings trilogie, daarvoor heeft hij muziek verzorgt voor films als Panic room, Se7en, Phillidelphia, Mrs Doubtfire etc. Een componist die tegenwoordig een beetje te veel aan zijn eigen stijl blijft vast houden, daardoor is ook zijn contract met Peter Jackson voor King Kong op de klippen gelopen.

James Horner, John Ottman, Klaus Badelt zijn ook bekende componisten die zo nu en dan mooi werk afleveren.

Wat zijn jullie favorieten componisten? en wat vind je van de hierboven genoemde mensen? of bij welke scene met welke muziek krijg jij 't moeilijk?

[ Bericht 0% gewijzigd door 7eVeNL op 19-06-2006 01:47:58 ]
pi_38991307
Ennio Morricone: Once upon a time in America

De muziek uit:
Terminator2
Requim for a dream
Donnie Darko
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 19 juni 2006 @ 01:54:47 #3
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_38991317
Dances with wolves
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  maandag 19 juni 2006 @ 01:59:36 #4
120774 Pundit_wannabe
Pretentious? Moi?
pi_38991378
Ik ga meer voor de "Golden Age" stijl: melodisch, thematisch en VOLUIT orkestraal.

John Williams (je dacht al"waar blijft-ie?") is daarvan de meest toonaangevende "moderne" componist met zijn composities voor de Indiana Jones films, ET, Jurassic Park, Schindler's List, Superman en natuurlijk de twee Star Wars trilogieën.
Zijn stijl is de laatste tien jaar veel minimalistischer en avantgarde geworden (vergelijk A.I. maar 'ns met bijvoorbeeld Far And Away), en ik ben dan ook inderdaad meer een bewonderaar van zijn neo-Romantisch gestoelde werken.
Favorieten:

  • De (eerste) Star Wars Trilogie
  • Jane Eyre
  • Born On the Fourth Of July

    Zoals ik al zei, ik ga voor de duidelijke thema's. De neuriebare melodieën.
    En dan is Basil Poledouris een naam die heel snel opduikt: DE man van de catchy melodies:
    Robocop, Conan The Barbarian, Quigley Down Under: krachtige volbloedscores met een sterke identiteit en een enorm effect.

    En ja, ga je wat evrder terug dan kom je bij de prachtige klassiekers uit:
    Miklos Rozsa, componist voor spektakelfilms als Ben-Hur, King Of Kings en El Cid. Wàt een kracht in melodieën! Wàt een verhaal vertelt hij in en door de muziek!
    En Alfred Newman, de amn die vandaag de dag waarschijnlijk het meest bekend is omdat hij de huidige 20th Century Fox Fanfare gecomponeerd heeft, maar in de jaren veertig tot zestig van de vorige eeuw zulke enorme producties als The Greatest Story Ever Told of How The West Was Won van muziek voorzag van een lyriek en romantiek dat je hart bijna uit je borst wil springen van schoonheid!

    Ik ben al ruim twintig jaar soundtracks aan het luisteren en verzamelen, en met m'n huidige (relatief bescheiden) verzameling van zo'n 700 CDs heb ik natuurlijk nog tientallen andere componisten om te bespreken... maar dat maaktd eze post NOG veel langer dan-ie al is...

    Kom anders 'ns langs op http://www.scorereviews.com/forum/, een klein maar vriendelijk forum dat alleen maar over filmmuziek gaat. (Ben daar trouwens ook alleen maar te gast, dus dit is geen linkspam of zo. Alleen maar een tip.)
  • Exterminieren! Exterminieren! Halt! Sonst werden wir Sie exterminieren! Sie sind jetzt ein Gefangener der Daleks!
      † In Memoriam † maandag 19 juni 2006 @ 02:08:50 #5
    4571 Sokolsky
    Wil eigenlijk geen ondertitel
    pi_38991485
    Ik vind Ennio Morricone eigenlijk nog steeds onovertroffen.
    Sheridana +1
    pi_38991497
    quote:
    Op maandag 19 juni 2006 01:59 schreef Pundit_wannabe het volgende:
    Ik ga meer voor de "Golden Age" stijl: melodisch, thematisch en VOLUIT orkestraal.

    John Williams (je dacht al"waar blijft-ie?") is daarvan de meest toonaangevende "moderne" componist met zijn composities voor de Indiana Jones films, ET, Jurassic Park, Schindler's List, Superman en natuurlijk de twee Star Wars trilogieën.
    Zijn stijl is de laatste tien jaar veel minimalistischer en avantgarde geworden (vergelijk A.I. maar 'ns met bijvoorbeeld Far And Away), en ik ben dan ook inderdaad meer een bewonderaar van zijn neo-Romantisch gestoelde werken.
    Favorieten:

  • De (eerste) Star Wars Trilogie
  • Jane Eyre
  • Born On the Fourth Of July

    Zoals ik al zei, ik ga voor de duidelijke thema's. De neuriebare melodieën.
    En dan is Basil Poledouris een naam die heel snel opduikt: DE man van de catchy melodies:
    Robocop, Conan The Barbarian, Quigley Down Under: krachtige volbloedscores met een sterke identiteit en een enorm effect.

    En ja, ga je wat evrder terug dan kom je bij de prachtige klassiekers uit:
    Miklos Rozsa, componist voor spektakelfilms als Ben-Hur, King Of Kings en El Cid. Wàt een kracht in melodieën! Wàt een verhaal vertelt hij in en door de muziek!
    En Alfred Newman, de amn die vandaag de dag waarschijnlijk het meest bekend is omdat hij de huidige 20th Century Fox Fanfare gecomponeerd heeft, maar in de jaren veertig tot zestig van de vorige eeuw zulke enorme producties als The Greatest Story Ever Told of How The West Was Won van muziek voorzag van een lyriek en romantiek dat je hart bijna uit je borst wil springen van schoonheid!

    Ik ben al ruim twintig jaar soundtracks aan het luisteren en verzamelen, en met m'n huidige (relatief bescheiden) verzameling van zo'n 700 CDs heb ik natuurlijk nog tientallen andere componisten om te bespreken... maar dat maaktd eze post NOG veel langer dan-ie al is...

    Kom anders 'ns langs op http://www.scorereviews.com/forum/, een klein maar vriendelijk forum dat alleen maar over filmmuziek gaat. (Ben daar trouwens ook alleen maar te gast, dus dit is geen linkspam of zo. Alleen maar een tip.)
  • Interessant!, Ik ben zelf van 84, dus veel van de bovengenoemde films, muziekstukken zijn voor mij nieuw, Ik heb John Williams expres buiten mijn lijstje gehouden, omdat ik persoonlijk niet zo veel met heb als met de bovenstaande componisten, natuurlijk ken ik al zijn werken van de Indie films tot aan de JP films, maar helaas maakt de beste man tegenwoordig nog maar weinig muziek, waardoor hij buiten de 'hedendaagse' componisten lijst valt
      † In Memoriam † maandag 19 juni 2006 @ 02:12:46 #7
    4571 Sokolsky
    Wil eigenlijk geen ondertitel
    pi_38991542
    Ken je trouwens Joe Hisaishi?
    Sheridana +1
    pi_38991565
    quote:
    Op maandag 19 juni 2006 02:12 schreef Sokolsky het volgende:
    Ken je trouwens Joe Hisaishi?
    Ben bang van niet, maar ik zie dat hij de japanse films van muziek voorziet? Daar heb ik weinig tot niets mee.
      maandag 19 juni 2006 @ 02:18:03 #9
    105263 Litso
    Interlectueel.
    pi_38991601
    Ik heb toch het meeste met filmmuziek als van Yann Tiersen, Philip Glass, Michael Andrews enzo.
    Een aantal van mijn favoriete films, mede om de geweldige muziek erbij, zijn Donnie Darko, Amélie, Requiem For A Dream en Spun.
    "Dat is echt ontzettend zielig" ©
      maandag 19 juni 2006 @ 02:20:01 #10
    120774 Pundit_wannabe
    Pretentious? Moi?
    pi_38991613
    Nou, hij is van vier naar twee/drie films per jaar gegaan, dus hij is best nog actief, hoor.
    Maar z'n laatste acties zeggen me vrij weinig: Munich, Memoirs Of A Geisha...'t kabbelt mij allemaal teveel.

    Anyway, niet jouw ding dus.
    Hmmmm...ik ben redelijk onder de indruk van Klaus Badelt: is een "student" van Hans Zimmer, maar begint echt z'n eigen geluid te ontwikkelen: The Promise, Pirates Of the Carribean, K19 The Widowmaker, The Time Machine. Good stuff!

    Evenzo Trevor Rabin (Armageddon), and Harry Gregson-Williams (Chronicles Of Narnia): krachtige "power"muziek. Ik ben zelf erg gecharmeerd van wat John Powell aan het doen is: energieke, 'fun' scores: The Bourne Supremacy, Robots, Ice Age 2, MI III, The Italian Job, Mr. And Mrs Smith: hij schrijft echt leuke melodieën, en maakt prima gebruik van percussie.
    Maar een brok in m'n keel?
    Nee... dan zou ik toch echt héél hard moeten zoeken tussen wat modernere componisten om zo'n gevoel te krijgen.

    Probleem is ook meer dat een heleboel modernere componosten bijna geen emotionele thema's meer schrijven: het is allemaal een beetje 'soundscaping': een soort atmosferische dreun (vgl de score voor Underworld, of zo).

    Je voorbeeld van Thomas Newman (is trouwens een kleinzoon van de Alfred Newman uit m'n eerste post!) is goed: The Green Mile is absoluut mijn favoriete Newman score omdat-ie de meest emotionele is.

    Hmmm....ik ga nog effe denken over moderne filmcomponisten en emotionele scores...
    Exterminieren! Exterminieren! Halt! Sonst werden wir Sie exterminieren! Sie sind jetzt ein Gefangener der Daleks!
      maandag 19 juni 2006 @ 02:25:12 #11
    93800 7eVeNL
    IAM Prof?
    pi_38991659
    Harry Gregson Williams, heb ik idd pas sinds kort leren kennen met de score van Chronicles of Narnia, erg mooie muziek inderdaad. John Powel, goh helemaal vergeten om hem enigzins te benoemen, een goeie man idd

    En ik snap wat je bedoelt dat moderne componisten niet echt emotionele thema's schrijven, het zijn meer de strings en bepaalde melodieenen die daar moeten voor zorgen, maar toch weet JNH & Thomas newman meestal wel de juiste snaar bij mij te raken
      maandag 19 juni 2006 @ 08:35:44 #12
    67640 SaintOfKillers
    Hold me closer, Tony Danza
    pi_38993052
    Eerlijk gezegd is de filmmuziek voor mij altijd één van de minder belangrijke aspecten van het hele filmgebeuren geweest, ik stoor me er enkel aan als het slecht is, als het goed is, dan gaat het op in de achtergrond en dan draag ik er weinig van mee. Als ik eens echt iets heel geschikt vind, dan gaat het in 90% van de gevallen over een gewoon pop/rock-nummer dat op de soundtrack staat en niet over de score.

    Ik veronderstel wel dat er enkelen zijn die ik onbewust wel goed vind, aangezien bij sommigen de score wel is blijven hangen, dan heb ik het vooral over fossielen Morricone en Williams. Van de nieuwe generatie uit de eerste posts moet ik zeggen dat enkel Elfman en Shore in mijn oren memorabel zijn (Tiersen ook wel). Van Newton Howard, Zimmer en Newman is er niet één stukje dat ik bijvoorbeeld zou kunnen neurieën.

    Tenslotte krijg ik het eigenlijk enkel moeilijk door verhaalelementen, soms in combo met een stukje muziek, maar ook daar is het verhaaltje en het acteerwerk primair.

    Wel ben ik een aanhanger van oudere horrormuziek, de muziek van The Omen, Halloween, The Exorcist , Rosemary's Baby en dergelijke, die vind ik meestal wel geslaagd.
    The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
      maandag 19 juni 2006 @ 10:37:12 #13
    10785 Smots
    The Angriest Dog In The World
    pi_38995273
    Hm. Dat nog niemand Angelo Badalamenti genoemd heeft, zeg.
    Tss.
    The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
      FOK!-Schrikkelbaas maandag 19 juni 2006 @ 10:43:13 #14
    2057 Tokus
    whale oil beef hooked
    pi_38995435
    quote:
    Op maandag 19 juni 2006 02:09 schreef 7eVeNL het volgende:

    Ik ben zelf van 84, dus veel van de bovengenoemde films, muziekstukken zijn voor mij nieuw,
    sorry, maar dat is echt een kul-argument. Of het geeft wel aan dat je alleen nieuw spul kijkt en dus niet verder kijkt dan je neus lang is.
    Nothing lasts forever but the certainty of change
      † In Memoriam † maandag 19 juni 2006 @ 11:05:57 #15
    4571 Sokolsky
    Wil eigenlijk geen ondertitel
    pi_38996038
    quote:
    Op maandag 19 juni 2006 02:14 schreef 7eVeNL het volgende:

    [..]

    Ben bang van niet, maar ik zie dat hij de japanse films van muziek voorziet? Daar heb ik weinig tot niets mee.
    Niet van alle Japanse films, maar van de Kitano's en de Ghibli's. Ook heeft hij een mooie score bij Buster Keatons The General gemaakt. Interessante componist, zonde dat je hem op deze manier terzijde schuift.
    Sheridana +1
      † In Memoriam † maandag 19 juni 2006 @ 11:09:43 #16
    4571 Sokolsky
    Wil eigenlijk geen ondertitel
    pi_38996143
    quote:
    Op maandag 19 juni 2006 01:59 schreef Pundit_wannabe het volgende:
    En ja, ga je wat evrder terug dan kom je bij de prachtige klassiekers uit:
    Miklos Rozsa, componist voor spektakelfilms als Ben-Hur, King Of Kings en El Cid. Wàt een kracht in melodieën! Wàt een verhaal vertelt hij in en door de muziek!
    Miklos Rozsa Heeft ook de muziek van diverse noirs gecomponeerd. Bij Spellbound vond ik het echter niet helemaal werken; iets te zwaar aangezet.

    Over Spellbound gesproken: Hitch zijn vaste componist Bernard Herrmann is in het suspensegenre bijna ongeëvenaard.

    Je link werkte trouwens niet hier, maar via www.scorereviews.com kom je er wel.
    Sheridana +1
      dinsdag 20 juni 2006 @ 00:44:15 #17
    93800 7eVeNL
    IAM Prof?
    pi_39023359
    Vandaag is de 'First listen' van Hans zimmers, Pirates of the caribean, dead men's chest online verschenenen, die hier is hier te beluisteren. http://www.soundtrack.net/features/article/?id=198

    En zojuist is de volledige soundtrack van Superman Returns online verschenen en hier te beluisteren!
    http://superherohype.com/news/supermannews.php?id=4412

    Vooral de soundtrack van Superman vind ik er goed, die van Pirates 2 vind ik een beetje apart, maar zal ongetwijfeld goed bij de film passen, de soundtrack van Superman heeft dan ook veel kenmerken van de oude soundtrack, en de John Williams stijl
    pi_39029713
    Ennio Morricone.
      dinsdag 20 juni 2006 @ 13:32:55 #19
    56497 BOOR_TBL
    fokmanschap is meesterschap
    pi_39033480
    Ik denk - maar ik moet weer 'ns inventariseren - dat ik zo'n 600 soundtracks heb inmiddels.

    Praktisch alles van John Williams, is vrijwel altijd goed. Toppers zijn: Close Encounters, Jur.park en Hook en een heeeeeeeeeeeeeeeeele boel subtoppers, werkelijk teveel om op te noemen. (ET, towering inf. Home alone 1&2, HP, Indiana last crus., Jaws, AI etc.) Recentelijk Spacecamp beluisterd, ook heel sterk (en dat voor een B-film ).

    Jerry, soms heel goed, gemiddeld wat minder dan JW, Rambo en Legend zijn heel sterk. Laatste jaren was 't vooral herkauwen en cliche's die in de film allemaal wel werken, maar als OST vrij saai zijn.

    Hans, heb ik ook veel van. Liefst heb ik dat ie zelfs z'n OST's doet, ipv al z'n studenten, enige wat die studenten doen is HZ clonen.. nee dank je, hoeft voor mij niet. Sterke titels: Crimson Tide, Last Samurai, Prince/Egypt. Subtoppers: Peacemaker, Broken Arrow, Matchstick man, DaVinci, e.v.a.

    James Newton Howard, The Village had van mij de Oscar mogen krijgen, T6thS ook goed, verder waren Atlantis en Dinosaurs ook heel sterk.

    Silvestri, uiteraard BttF123, maar ook The Abyss is extreem vet.. ook wel bekend als Close Encounters onder water.

    Trevor Jones, luister 'ns naar Cliffhanger, heel thematisch.

    Vangelis, is niet ergens te categoriseren. Maar Blade Runner is een one-of-a-kind film met dito muziek.

    Elliot Goldenthal, Alien3 Alien3 Alien3 Alien3 .. verguisd op sommige OST-review-sites, maar een extreem sterke score, beetje onconventioneel misschien, maar *wat* een opening & finale!

    Elfman, heb ik minder mee geloof ik, alhoewel Nightmare before xmas wel weer grappig is.

    Alan Menken, heeft Disney gelift in de jaren 80, 3 oscars op een rij, Menken heeft bijv. al meer oscars verzilverd dan JW en nog wat composers. B&B en Hunchback zijn hoogstaande score's.

    Miklos Rozsa, altijd groots en impressive. Zo worden ze niet meer gemaakt.

    John Barry heb ik minder mee, altijd dat slappe geouwehoer met die softheid die elke keer de kop op doet. JB doet de laatste 10 jaren ook niet echt meer mee in het filmwereldje, waarschijnlijk om juist die achterhaalde softe stijl.

    George Fenton, niet de meest bekende composer bij het grote publiek, maar zeker aanraadbaar.. Anna and the King deed me in grootheid aan Zimmer denken zelfs, maar waar ie echt z'n niche heeft gevonden zijn natuurdocu's. 'Deep Blue' is werkelijk een uitmuntende score, groots, romantisch, veelzijdig, gevarieerd.

    Christopher Young, Hellraiser 1 en 2 zijn supervette OST's, als je midden in de nacht je buren weg wilt jagen zet je H1 of H2 keihard op de speakers! Tevens is Bless the Child impressive als geluidsmuur.

    James Horner, ript veel te veel van 'm zelf, en van anderen.. opzichzelf staand wel aardige albums, maar het rippen spoltt het allemaal wel een beetje. Aanraders zijn: Aliens, Star Trek 2, Willow, The Forgotten, Legends of the Fall. 't Is echt bizar waar ie soms z'n themes zowat letterlijk vandaan jat, "The land before time" bijvoorbeeld jat van "Peter en de Wolf" en van "Tchaikowsky" (en dan niet een random onbekende symfonie, nee, gewoon keihard Romeo & Juliet). Bicentennial man (waaruit ie voortdurend die openings-modulaties hergebruikt in latere films) is iirc weer gejat van een early 90's score van Goldsmith!

    David Arnold maakt teveel herrie, "less is more" snapt ie nog niet ofzo. Ik vind 't bijvoorbeeld extreem vermoeiend om een uur lang naar Independence Day te moeten luisteren, en hoe erg hij 007 vern**kt na z'n eerste 007, zal ik maar even niet hardop schrijven.

    Howard Shore heb ik weinig mee, LOTR is vrij saai, imho.. beetje vergelijkbaar met John Barry denk ik, "1 gehoord - alles gehoord".

    Verder zijn er nog een hoop random OST's die random ineens goed zijn ofzo, maar niet structureel ergens onder vallen. Zoals Michael LeGrand (007:never say never again, Yentle), Lee Holdridge (mysts of avalon), Morricone (OUaTitW) (alhoewel ik OUaTitW wel overrated vind als je ziet hoe elke TV gids weer van mening is Morricone te moeten noemen bij de film-info, terwijl er [1] betere scores zijn en [2] mensen in't algemeen vaker een betere score horen omdat OUaTitW zelden op TV komt gezien z'n lengte)
    nimmer een zwevende fokker in verkiezingstijd
    pi_39033538
    Howard en ZImmer horen ook bij mijn favorieten, maar ik vind filmmuziek sowieso een geweldig genre.
    pi_39038518
    Frappant dat bij Hans Zimmer geen enkele keer The Lion King wordt genoemd, nota bene de enige film waarvoor hij een Oscar heeft gewonnen.
      dinsdag 20 juni 2006 @ 15:56:38 #22
    132492 Honky
    Rockster
    pi_39038792
    Jordy Baar is de naam die bij mij opkomt. Hij verzorgde de soundtrack van Mischief Masters en die soundtrack is zo goed uitgewerkt dat je hem eigenlijk niet eens opmerkt. Het is één geheel geworden met het beeld. Prachtig.
    Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
    http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
      dinsdag 20 juni 2006 @ 16:16:50 #23
    45321 Hugo_
    join the resistance
    pi_39039493
    ff twee noemen die nog niet genoemd zijn maar zeker het luisteren waard zijn...

    Alberto Iglesias

    heeft de muziek voor oa de films van Almlodovar en Medem gemaak....
    topsfeer muziek en zeer luisterbaar zonder film..

    Zbigniew Preisner

    o.a trois couleur en ander werk van Kieslowski... (Dekalog heeft een van de allermooiste soundtracks ooit imo)


    en ik herhaal

    Angelo Badalamenti

    bekend van de films van Lynch en ik vond de muziek van het spel Fahrenheit ook erg mooi...


    leuk topic! heb toch wel een zwak voor soundtracks
    pi_39040084
    quote:
    Op maandag 19 juni 2006 02:12 schreef Sokolsky het volgende:
    Ken je trouwens Joe Hisaishi?


    Doet de muziek voor bijna alle Hayao Miyazaki (Spirtited Away, Howls Moving Castle) en Takeshi Kitano (Sonatine, Brother, Zatoichi) films! Die kerel is echt brilliant. Vooral de superblije muziek voor de film 'Kikujiro' is mijn favoriet!

    Een andere grote favoriet is Ryuichi Sakamoto. Brilliante componist die o.a. The Last Emperor, Snake Eyes, Merry Christmas Mr Lawrence en minder bekende films zoals Love Is The Devil en High Heels van pasende muziek heeft voorzien.

    Ik vind daarnaast Hans Zimmer, Craig Armstrong (Romeo & Juliet, The Bone Collector), Jerry Goldsmith (Alien), David Holmes (Ocean's Eleven, Out of Sight) en Kenji Kawai (Ghost in the Shell, Avalon) erg goed in hun vak.

    [ Bericht 8% gewijzigd door PDOA op 20-06-2006 16:42:30 ]
      † In Memoriam † dinsdag 20 juni 2006 @ 17:07:03 #25
    4571 Sokolsky
    Wil eigenlijk geen ondertitel
    pi_39041248
    quote:
    Op dinsdag 20 juni 2006 16:33 schreef PDOA het volgende:
    Vooral de superblije muziek voor de film 'Kikujiro' is mijn favoriet!

    Heel erg vrolijk inderdaad.
    Sheridana +1
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')