Ik train dan ook totaal anders, vaak 2 vrij grote spiergroepen en kuiten of buik op 1 dag.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:29 schreef J-Will het volgende:
[..]
nee, heb het idee dat ik juist intenser train als ik het afwissel. Ik zou mijn deadlifts nooit zo goed kunnen uitvoeren, net na een squat. Same for shoulder presses na een benchpress bijvoorbeeld. Ik probeer meestal echt de groepen af te wisselen zodat ik fris aan een nieuwe begin. Maar misschien dat ik jouw tactiek ook eens kan proberen
Je rug ziet er goed uit, maar je armen lijken in deze houding vrij dun.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:44 schreef LedZep het volgende:
http://i5.tinypic.com/1538ot5.jpg
Voor mijn eerste pic. Lats lijken niet even groot door onvoldoende aanspannen vd ene kant en foto zelf, is wel het geval. Nu nog even pic van voorkant maken.
Of een soort van leven(tje) naast fok.quote:Op woensdag 21 juni 2006 00:01 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Sommige mensen trainen bijvoorbeeld. Of hebben een studie cq. baan.![]()
quote:Op woensdag 21 juni 2006 00:00 schreef Jurrio het volgende:
Holy smoke...
LedZep ik heb vandaag voor het eerst een keer fullbody gedaan, voor de grap om te kijken hoe dat was. En ik heb het geweten...
5 setjes bench press
5x5 herhalingen dead lift
3 setjes chin-ups
3x5 squat (omdat ik laat was en de gym dicht ging, anders had ik er 5 gemaakt en de buikspieren ook nog ff getraind...)
Ik kon nog amper fietsen....alle energie weg!
Ben benieuwd hoe het morgen gaat!
Qua spierpijn dan...morgen is klimcursus
Dankje.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:18 schreef chawa_goochem het volgende:
[..]
Ik vind je wel heel intelligent voor iemand van jouw leeftijd. Waarschijnlijk heb je hele goede argumenten waarom je op jouw leeftijd al aan (zware) krachttraining mag doen.![]()
Ik heb net 5 setjes van 12 reps gedaan met de trainer! Genoeg voor vandaagquote:Op woensdag 21 juni 2006 13:10 schreef LedZep het volgende:
#1 gaat bij mij tot slechts een ruime centimeter dicht. Had ook niet meer verwacht; ik heb aardig zwakke handen.
Ik zou hier niet zo'n voorstander van zijn!quote:Op woensdag 21 juni 2006 14:11 schreef Campina het volgende:
Ik heb nu ongeveer een maandje in de gym gezeten en wat ik meestal doe ik gewoon alle apperaten/gewichten/spiergroepen pakken, dan een dag rust houden (soms misschien nog wat roeien/steppen de dag d'rna) en dan de volgende dag weer alle groepen pakken.
Als ik nu dit topic (en topics op dutchbodybuilding.com) check zie ik dat mensen allemaal moeilijke termen hanteren over welke spiergroepen je het beste kan combineren per dag ect ect. Net zoals het trainingsschema (trainingsschema.doc) in de openingspost.. ik zie dat de biceps bijvoorbeeld de eerste dag getrained worden en dan 4 dagen niet meer. Hoezo is dit? Na 72 uur rust zou de spier toch al hersteld moeten zijn?
Is het slim om zo door te trainen of kan ik toch beter een schema in elkaar zetten? Ik heb nog niet echt veel m'n hoofd gebruikt bij het trainen...
De spierpijn begint te komen...quote:
ik had ook die trainer moet kopen geloof ik, kan die nummer 1 net niet closen, op 'n paar mm's na, laat staan dat ik er setjes mee kan makenquote:Op woensdag 21 juni 2006 13:19 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik heb net 5 setjes van 12 reps gedaan met de trainer! Genoeg voor vandaag
Het is eerder zo dat je in principe geen flat bench hoeft te doen als je incline doet. Ik zou beide doen, omdat bovenkant borst bij iedereen achterloopt en onderkant bij iedereen groot is. Decline is de grootste bullshit in de geschiedenis van het BB (voor PL is het een ander verhaal, maar dat terzijdequote:Op woensdag 21 juni 2006 14:53 schreef Lanvin het volgende:
Nog even een vraagje over borsttraining en dan specifiek de Flat Bench Press. Het is (zoals ik gelezen heb) zo dat je met de oefening alle borstspiervezels traint, dus je eigelijk geen Incline en Decline hoeft te doen, allereerst is dit juist?
Ten tweede ik doe de Bench Press met 2 losse dumbbells i.p.v. een lange halterstang, maakt dit een verschil? zijn er nu gedeeltes van de borst (middenste gedeelte misschien) wat ik niet train, aangezien daar wellicht geen kracht op komt te staan?
Net even 12 reps gedaan met de nr.1quote:Op woensdag 21 juni 2006 15:23 schreef LedZep het volgende:
OMG, ik word uit bodybuildingsoogpunt toch wel heel blij als ik mijn mieterige boven- en onderarmen zie tijdens een attempt voor de #1. De hele rotzooi zwelt op als de tering
Gewoon helemaal! Als ik een camera had had ik het zo gefilmt!quote:Op woensdag 21 juni 2006 16:22 schreef LedZep het volgende:
Ik geloof er geen ruk van McGilles. Hoever close je ze?
hm, ik heb 'm al een tijdje.quote:Op woensdag 21 juni 2006 16:32 schreef McGilles het volgende:
Net btw mijn mooie "chin-bar" betaald:
[afbeelding]
Lol, die gast staat gewoon op de grond volgens mijquote:Op woensdag 21 juni 2006 16:32 schreef McGilles het volgende:
Net btw mijn mooie "chin-bar" betaald:
[afbeelding]
Een deurpost is niet ideaal... In mijn geval heb ik een hoge smalle gang, dat werkt veel beter. In de disclaimer van de stang staat dat ie alleen geschikt is om aan te hangen met je armen. Perfect zou zijn als je je voeten vast zou kunnen vastklikken om zo je buik te trainen.quote:Op woensdag 21 juni 2006 16:43 schreef synthesix het volgende:
[..]
Lol, die gast staat gewoon op de grond volgens mij![]()
8 keer hier, kan net 4 keer met armen heel wijd, palmen van mn lichaam afquote:Op woensdag 21 juni 2006 16:39 schreef BertV het volgende:
[..]
hm, ik heb 'm al een tijdje.
Maar nu ik rug in mijn schema op de sportschool heb gebruik ik de stang niet meer.
Ben benieuwd hoevaak jij straks achterelkaar kunt chinnen met handpalmen naar binnen, handen op schouderbreedte. Helemaal uithangen en de kin boven de stang ( 13 keer hier )
Met de armen wijd is het idd direct drama, 4 maal oid.quote:Op woensdag 21 juni 2006 16:56 schreef J-Will het volgende:
[..]
8 keer hier, kan net 4 keer met armen heel wijd, palmen van mn lichaam af
Ik kan 1 keer 10 op normale breedte (breder dan schouderbreedte)quote:Op woensdag 21 juni 2006 16:56 schreef J-Will het volgende:
[..]
8 keer hier, kan net 4 keer met armen heel wijd, palmen van mn lichaam af
Maar jij weegt 30kg meer dan ultraloper BertV...quote:Op woensdag 21 juni 2006 17:00 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ik kan 1 keer 10 op normale breedte (breder dan schouderbreedte)
Ik kan er geen reet van, daarom dus ook besteldquote:Op woensdag 21 juni 2006 17:00 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ik kan 1 keer 10 op normale breedte (breder dan schouderbreedte)
Ik zie me mezelf ook niet optrekken met mega gewichten erbij, max 10 kg ofzo.quote:Op woensdag 21 juni 2006 17:08 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik kan er geen reet van, daarom dus ook besteld
Hmm ik deed eerst ook gesupineerde greep (handpalmen naar je toe)...maar ben nu overgestapt op geproneerd...omdat je dan je latissimus meer pakt. Dan doe ik volgens mij redelijk wat breder dan schouderbreedte, 12x, 10x, 8x, 7x en 6x...maar dan wil je ook niet weten hoe ik die laatste herhaling van elke set omhoog opquote:Op woensdag 21 juni 2006 17:00 schreef BertV het volgende:
[..]
Met de armen wijd is het idd direct drama, 4 maal oid.
Palmen naar me toe voelt veel natuurlijker, zal we een persoonlijk iets zijn.
Na een setje van 13 is de volgende zo'n 5...![]()
Dat zeg ik, als ik gesupineerd train, kan ik meer herhalingen maken....en ik vind breder echt wel zwaarder dan smal....quote:Op woensdag 21 juni 2006 17:53 schreef LedZep het volgende:
Maar met het pec deck voel je de binnenkant ook en toch train je em niet.
De armen zijn bij chins altijd de zwakste schakel. Op het moment dat jij pronated gaat chinnen zullen je armen het dus eerder opgeven dan wanneer je het supinated zal doen. Lat involvement is in principe gelijk want de beweging komt uit de rug, en zeker omdat je meer reps kan maken waardoor de load hoger wordt doen supinated chins zeker niet onder voor pronated. Wide grip versus small grip is hetzelfde verhaal zo'n beetje.
Dips roeleren bigtimequote:Op woensdag 21 juni 2006 20:08 schreef LedZep het volgende:
Dips zijn masterlijk voor triceps.
koop een flesje L-Carnitine.. en doe heel relax cardio'en.. gewoon @ +/- 60 a 65% van je max hartslag..quote:Op woensdag 21 juni 2006 22:06 schreef ConQuestador het volgende:
Eerder in dit topic zei ik dat ik aan de stackers wilde vanwege die laatste 2% BF. Ik heb vandaag echter internet ff doorgelezen, en ben erachter gekomen dat het nog grotere troep is dan ik dacht. Ik heb dus besloten dat soort shit links te laten liggen, en desnoods maar niet als ideale beach boy op vakantie te gaan![]()
Ach, we stellen onze doelen gewoon weer een jaar uit: VOLGEND jaar 90 kilo met 10% BF
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |