abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 juni 2006 @ 03:21:44 #151
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_39062001
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 21:29 schreef J-Will het volgende:

[..]

nee, heb het idee dat ik juist intenser train als ik het afwissel. Ik zou mijn deadlifts nooit zo goed kunnen uitvoeren, net na een squat. Same for shoulder presses na een benchpress bijvoorbeeld. Ik probeer meestal echt de groepen af te wisselen zodat ik fris aan een nieuwe begin. Maar misschien dat ik jouw tactiek ook eens kan proberen
Ik train dan ook totaal anders, vaak 2 vrij grote spiergroepen en kuiten of buik op 1 dag.
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 21:44 schreef LedZep het volgende:
http://i5.tinypic.com/1538ot5.jpg

Voor mijn eerste pic. Lats lijken niet even groot door onvoldoende aanspannen vd ene kant en foto zelf, is wel het geval . Nu nog even pic van voorkant maken.
Je rug ziet er goed uit, maar je armen lijken in deze houding vrij dun.
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 00:01 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Sommige mensen trainen bijvoorbeeld. Of hebben een studie cq. baan.
Of een soort van leven(tje) naast fok.
  woensdag 21 juni 2006 @ 08:54:05 #152
37248 BertV
Klei indiaan
pi_39063506
hehe, LedZep, je klinkt veel wijzer dan 16... ik dacht altijd dat je minimaal 22 was oid.

Goede vorm in die rug hoor, op die leeftijd had mijn rug dezelfde vorm als de sjoelbak op die foto.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_39071518
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 00:00 schreef Jurrio het volgende:
Holy smoke...
LedZep ik heb vandaag voor het eerst een keer fullbody gedaan, voor de grap om te kijken hoe dat was. En ik heb het geweten...
5 setjes bench press
5x5 herhalingen dead lift
3 setjes chin-ups
3x5 squat (omdat ik laat was en de gym dicht ging, anders had ik er 5 gemaakt en de buikspieren ook nog ff getraind...)
Ik kon nog amper fietsen....alle energie weg!
Ben benieuwd hoe het morgen gaat!
Qua spierpijn dan...morgen is klimcursus
pi_39071550
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 23:18 schreef chawa_goochem het volgende:

[..]

Ik vind je wel heel intelligent voor iemand van jouw leeftijd. Waarschijnlijk heb je hele goede argumenten waarom je op jouw leeftijd al aan (zware) krachttraining mag doen.
Dankje.

Ja.

pi_39071722
Andere mensen hier trouwens ook al de No.1 CoC geclosed?
pi_39071878
Tvp
pi_39072092
#1 gaat bij mij tot slechts een ruime centimeter dicht. Had ook niet meer verwacht; ik heb aardig zwakke handen.
pi_39072483
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 13:10 schreef LedZep het volgende:
#1 gaat bij mij tot slechts een ruime centimeter dicht. Had ook niet meer verwacht; ik heb aardig zwakke handen.
Ik heb net 5 setjes van 12 reps gedaan met de trainer! Genoeg voor vandaag
  woensdag 21 juni 2006 @ 13:32:21 #159
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_39073005
http://www.cyberpump.com/ktaprogram/

Kwam deze link tegen, wel interessant voor de toekomstige CoC-ers hier
pi_39074519
Ik heb nu ongeveer een maandje in de gym gezeten en wat ik meestal doe ik gewoon alle apperaten/gewichten/spiergroepen pakken, dan een dag rust houden (soms misschien nog wat roeien/steppen de dag d'rna) en dan de volgende dag weer alle groepen pakken.

Als ik nu dit topic (en topics op dutchbodybuilding.com) check zie ik dat mensen allemaal moeilijke termen hanteren over welke spiergroepen je het beste kan combineren per dag ect ect. Net zoals het trainingsschema (trainingsschema.doc) in de openingspost.. ik zie dat de biceps bijvoorbeeld de eerste dag getrained worden en dan 4 dagen niet meer. Hoezo is dit? Na 72 uur rust zou de spier toch al hersteld moeten zijn?

Is het slim om zo door te trainen of kan ik toch beter een schema in elkaar zetten? Ik heb nog niet echt veel m'n hoofd gebruikt bij het trainen...
meh
pi_39074706
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 14:11 schreef Campina het volgende:
Ik heb nu ongeveer een maandje in de gym gezeten en wat ik meestal doe ik gewoon alle apperaten/gewichten/spiergroepen pakken, dan een dag rust houden (soms misschien nog wat roeien/steppen de dag d'rna) en dan de volgende dag weer alle groepen pakken.

Als ik nu dit topic (en topics op dutchbodybuilding.com) check zie ik dat mensen allemaal moeilijke termen hanteren over welke spiergroepen je het beste kan combineren per dag ect ect. Net zoals het trainingsschema (trainingsschema.doc) in de openingspost.. ik zie dat de biceps bijvoorbeeld de eerste dag getrained worden en dan 4 dagen niet meer. Hoezo is dit? Na 72 uur rust zou de spier toch al hersteld moeten zijn?

Is het slim om zo door te trainen of kan ik toch beter een schema in elkaar zetten? Ik heb nog niet echt veel m'n hoofd gebruikt bij het trainen...
Ik zou hier niet zo'n voorstander van zijn!

Doe dan een splitschema (elke dag 2 spiergroepen oid)
pi_39075093
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 12:54 schreef LedZep het volgende:

[..]

De spierpijn begint te komen...
Tevens foto's gemaakt net...ik zal vanmiddag ff kijken wat en hoe qua uploaden...nu is even de studie belangrijker.
pi_39075776
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 13:19 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ik heb net 5 setjes van 12 reps gedaan met de trainer! Genoeg voor vandaag
ik had ook die trainer moet kopen geloof ik, kan die nummer 1 net niet closen, op 'n paar mm's na, laat staan dat ik er setjes mee kan maken
Maar ach, lekker doorknijpen moet het goedkomen.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_39076234
Nog even een vraagje over borsttraining en dan specifiek de Flat Bench Press. Het is (zoals ik gelezen heb) zo dat je met de oefening alle borstspiervezels traint, dus je eigelijk geen Incline en Decline hoeft te doen, allereerst is dit juist?

Ten tweede ik doe de Bench Press met 2 losse dumbbells i.p.v. een lange halterstang, maakt dit een verschil? zijn er nu gedeeltes van de borst (middenste gedeelte misschien) wat ik niet train, aangezien daar wellicht geen kracht op komt te staan?
A fish may fall in love with a bird, but where will they build their nest?
pi_39076701
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 14:53 schreef Lanvin het volgende:
Nog even een vraagje over borsttraining en dan specifiek de Flat Bench Press. Het is (zoals ik gelezen heb) zo dat je met de oefening alle borstspiervezels traint, dus je eigelijk geen Incline en Decline hoeft te doen, allereerst is dit juist?

Ten tweede ik doe de Bench Press met 2 losse dumbbells i.p.v. een lange halterstang, maakt dit een verschil? zijn er nu gedeeltes van de borst (middenste gedeelte misschien) wat ik niet train, aangezien daar wellicht geen kracht op komt te staan?
Het is eerder zo dat je in principe geen flat bench hoeft te doen als je incline doet. Ik zou beide doen, omdat bovenkant borst bij iedereen achterloopt en onderkant bij iedereen groot is. Decline is de grootste bullshit in de geschiedenis van het BB (voor PL is het een ander verhaal, maar dat terzijde )

DB bench press is in dat opzicht beter omdat je (nog) meer dan bij BB bench je eigen bewegingsbaan kunt kiezen en dus minder kans hebt op schouderblessures. De spanning onderaan de beweging is groter omdat je dumbbells over het algemeen lager laat zakken. Goede afwisselingscombinatie is:

1.
Barbell flat bench
Incline dumbbell bench

2.
Dumbbell flat bench
Barbell incline bench

Dan zou ik ook flink varieren in de volgorde, dus vaak incline voor flat en niet altijd flat voor incline.

Succes met het kweken van fearfull pecs
pi_39077348
OMG, ik word uit bodybuildingsoogpunt toch wel heel blij als ik mijn mieterige boven- en onderarmen zie tijdens een attempt voor de #1 . De hele rotzooi zwelt op als de tering
pi_39079413
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 15:23 schreef LedZep het volgende:
OMG, ik word uit bodybuildingsoogpunt toch wel heel blij als ik mijn mieterige boven- en onderarmen zie tijdens een attempt voor de #1 . De hele rotzooi zwelt op als de tering
Net even 12 reps gedaan met de nr.1
Over benchen, je kan ook varieren met wide-grip, close-grip, normal-grip, en dan ook nog incline/flat, dus 6 verschillende oefeningen
pi_39079654
Ik geloof er geen ruk van McGilles . Hoever close je ze?
pi_39079808
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 16:22 schreef LedZep het volgende:
Ik geloof er geen ruk van McGilles . Hoever close je ze?
Gewoon helemaal! Als ik een camera had had ik het zo gefilmt!
De laatste reps zijn wel zwaar, maar de eerste paar is geen probleem! Met rechts heb ik er meer moeite mee, maar gaat toch goed!

ps. je klauwen gaan er wel kapot van, best een ruwe grip!
pi_39079850
Wat voor beroep doe jij in godsnaam?
pi_39079892
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 16:26 schreef LedZep het volgende:
Wat voor beroep doe jij in godsnaam?
Ik heb als verhuizer gewerkt, maar nu doe ik gewoon beroep 'bureauhangen'
pi_39080111
Net btw mijn mooie "chin-bar" betaald:

pi_39080234
Krijg je die massieve biceps er gratis bij?
  woensdag 21 juni 2006 @ 16:39:37 #174
37248 BertV
Klei indiaan
pi_39080381
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 16:32 schreef McGilles het volgende:

[afbeelding]
hm, ik heb 'm al een tijdje.
Maar nu ik rug in mijn schema op de sportschool heb gebruik ik de stang niet meer.

Ben benieuwd hoevaak jij straks achterelkaar kunt chinnen met handpalmen naar binnen, handen op schouderbreedte. Helemaal uithangen en de kin boven de stang ( 13 keer hier )
pi_39080505
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 16:32 schreef McGilles het volgende:

[afbeelding]
Lol, die gast staat gewoon op de grond volgens mij
  woensdag 21 juni 2006 @ 16:45:40 #176
37248 BertV
Klei indiaan
pi_39080599
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 16:43 schreef synthesix het volgende:

[..]

Lol, die gast staat gewoon op de grond volgens mij
Een deurpost is niet ideaal... In mijn geval heb ik een hoge smalle gang, dat werkt veel beter. In de disclaimer van de stang staat dat ie alleen geschikt is om aan te hangen met je armen. Perfect zou zijn als je je voeten vast zou kunnen vastklikken om zo je buik te trainen.
  woensdag 21 juni 2006 @ 16:56:16 #177
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_39081005
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 16:39 schreef BertV het volgende:

[..]

hm, ik heb 'm al een tijdje.
Maar nu ik rug in mijn schema op de sportschool heb gebruik ik de stang niet meer.

Ben benieuwd hoevaak jij straks achterelkaar kunt chinnen met handpalmen naar binnen, handen op schouderbreedte. Helemaal uithangen en de kin boven de stang ( 13 keer hier )
8 keer hier, kan net 4 keer met armen heel wijd, palmen van mn lichaam af
Anders krèdde een poar patse!
met dank aan SF
http://nba-fan.blogspot.com
  woensdag 21 juni 2006 @ 17:00:21 #178
37248 BertV
Klei indiaan
pi_39081169
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 16:56 schreef J-Will het volgende:

[..]

Met de armen wijd is het idd direct drama, 4 maal oid.
Palmen naar me toe voelt veel natuurlijker, zal we een persoonlijk iets zijn.

Na een setje van 13 is de volgende zo'n 5...
  woensdag 21 juni 2006 @ 17:00:34 #179
140141 ivosnivo
pi_39081177
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 16:56 schreef J-Will het volgende:

[..]

Ik kan 1 keer 10 op normale breedte (breder dan schouderbreedte)
  woensdag 21 juni 2006 @ 17:03:08 #180
37248 BertV
Klei indiaan
pi_39081284
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 17:00 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Maar jij weegt 30kg meer dan ultraloper BertV...
pi_39081508
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 17:00 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Ik kan er geen reet van, daarom dus ook besteld
  woensdag 21 juni 2006 @ 17:12:07 #182
140141 ivosnivo
pi_39081658
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 17:08 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ik kan er geen reet van, daarom dus ook besteld
Ik zie me mezelf ook niet optrekken met mega gewichten erbij, max 10 kg ofzo.
pi_39082918
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 17:00 schreef BertV het volgende:

[..]

Met de armen wijd is het idd direct drama, 4 maal oid.
Palmen naar me toe voelt veel natuurlijker, zal we een persoonlijk iets zijn.

Na een setje van 13 is de volgende zo'n 5...
Hmm ik deed eerst ook gesupineerde greep (handpalmen naar je toe)...maar ben nu overgestapt op geproneerd...omdat je dan je latissimus meer pakt. Dan doe ik volgens mij redelijk wat breder dan schouderbreedte, 12x, 10x, 8x, 7x en 6x...maar dan wil je ook niet weten hoe ik die laatste herhaling van elke set omhoog op
Gesupineerd kan ik denk ik wel meer....volgens mij heb ik altijd al sterke armen gehad.
pi_39082975
Waarom pak je je latissimus meer met een pronated grip?
pi_39083070
Omdat ik dat zo voel? Op die manier is de chin soortgelijk aan de lat pully, waarbij je je lats meer aanpakt.
Bij de lat pully pak je de stang ook geproneerd.
pi_39083205
Maar met het pec deck voel je de binnenkant ook en toch train je em niet .

De armen zijn bij chins altijd de zwakste schakel. Op het moment dat jij pronated gaat chinnen zullen je armen het dus eerder opgeven dan wanneer je het supinated zal doen. Lat involvement is in principe gelijk want de beweging komt uit de rug, en zeker omdat je meer reps kan maken waardoor de load hoger wordt doen supinated chins zeker niet onder voor pronated. Wide grip versus small grip is hetzelfde verhaal zo'n beetje.
pi_39083320
Ik wil trouwens ook mijn anatomieklapper er ook nog wel bijpakken...daarin heb ik ook alle functies van de skeletspieren staan....(vanavond dan, nu klimmen!)
pi_39083368
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 17:53 schreef LedZep het volgende:
Maar met het pec deck voel je de binnenkant ook en toch train je em niet .

De armen zijn bij chins altijd de zwakste schakel. Op het moment dat jij pronated gaat chinnen zullen je armen het dus eerder opgeven dan wanneer je het supinated zal doen. Lat involvement is in principe gelijk want de beweging komt uit de rug, en zeker omdat je meer reps kan maken waardoor de load hoger wordt doen supinated chins zeker niet onder voor pronated. Wide grip versus small grip is hetzelfde verhaal zo'n beetje.
Dat zeg ik, als ik gesupineerd train, kan ik meer herhalingen maken....en ik vind breder echt wel zwaarder dan smal....
pi_39083430
Dan doe je een ketting met een paar schijven om je middel en doet 5 supinated chins . Het voordeel is juist dat je zwaarder kunt gaan / meer reps kunt doen, waardoor de belasting automatisch hoger wordt.
pi_39086123
*meldt

vandaag examens gedaan

- Itz training time boyzzz -

vandaag overigens -12- closegrip pullups uitgeperst (wrs door de -3 - kg die ik ben verloren deze maand door me 6 weken als een lerende plant te gedragen)

en de gripperts zijn er nog steeds niet
balsporten :r
  woensdag 21 juni 2006 @ 19:58:53 #191
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_39088109
welke oefeneningen zijn eigenlijk de beste triceps massa oefeningen?

ik begin meestal met smal bankdrukken... dan die oefening waarbij jezit (of staat).. arm omhoog met dumbell in hand en laten zakken in nek.. en zo afwisselend links rechts... daarna meestal die oefening waarbij je zon ijzertje omlaag drukt...(elleboog langs je lichaam... en hoek van 90 graden maken en dan omlaag naar been duwen) soms afmaken met dat touw....

moet zeggen dat ik ook heel weinig afwissel kwa oefeningen en de volgorde ervan...

iemand suggesties voor me.
pi_39088521
Dips zijn masterlijk voor triceps. Verder zoals je zegt extensions (barbell / dumbbell - staand / zittend / liggend) en close grip bench / militaries en die triceps knalt uit elkaar als het moet.

Tricep pushdown is op zich wel geschikt voor high rep werk..ter afwisseling en gezondheid v/h gewricht.

Afijn, een monsterlijke versie vd barbell lying tricep extension is de floor versie. Je ligt dus op de grond en doet de oefening waarbij je de barbell steeds even op de grond legt Spreekt voor zich dat je beter veel kleine schijfjes erop kan gooien omdat de ROM dan groter is
pi_39088681
waar staat ROM voor?
pi_39088774
Range of Motion
  woensdag 21 juni 2006 @ 22:01:32 #195
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_39092489
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 20:08 schreef LedZep het volgende:
Dips zijn masterlijk voor triceps.
Dips roeleren bigtime

Ik doe ze altijd met de voeten op zo'n bal, en de handen op een bankje. Op die manier moet je constant je onderlijf in balans houden wat het geheel nog wat zwaarder maakt
  woensdag 21 juni 2006 @ 22:06:05 #196
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_39092679
Eerder in dit topic zei ik dat ik aan de stackers wilde vanwege die laatste 2% BF. Ik heb vandaag echter internet ff doorgelezen, en ben erachter gekomen dat het nog grotere troep is dan ik dacht. Ik heb dus besloten dat soort shit links te laten liggen, en desnoods maar niet als ideale beach boy op vakantie te gaan
Ach, we stellen onze doelen gewoon weer een jaar uit: VOLGEND jaar 90 kilo met 10% BF
pi_39092818
pi_39093895
Voor de triceps blijven dips meesterlijk, helemaal als je nog wat gewicht aan je lichaam plakt. En je moet er natuurlijk wel zorgen dat je niet je armen helemaal strekt. Vooral de laatste rep, die echt niet meer gaat, nog even een paar seconden vasthouden. Branden zal je

Lying triceps extension is ook een favoriet. Wederom je armen niet helemaal maar boven brengen, maar in een hoek houden. Heerlijk

Meestal om het af te ronden doe ik nog een paar reps met one armed reverse cable pulldown, om per arm dat laatste kleine beetje er nog uit te persen.
  woensdag 21 juni 2006 @ 23:03:30 #199
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_39094859
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 22:06 schreef ConQuestador het volgende:
Eerder in dit topic zei ik dat ik aan de stackers wilde vanwege die laatste 2% BF. Ik heb vandaag echter internet ff doorgelezen, en ben erachter gekomen dat het nog grotere troep is dan ik dacht. Ik heb dus besloten dat soort shit links te laten liggen, en desnoods maar niet als ideale beach boy op vakantie te gaan
Ach, we stellen onze doelen gewoon weer een jaar uit: VOLGEND jaar 90 kilo met 10% BF
koop een flesje L-Carnitine.. en doe heel relax cardio'en.. gewoon @ +/- 60 a 65% van je max hartslag..
Probeer je jezelf te pushen om dit elke keer na je workout te doen... gewoon een kwartiertje of 20 minuten.

wedden dat t zal helpen.
pi_39096577
ivosnivo

Ik zou graag willen weten wat zeg maar je einddoel is ?

Ik bedoel hoe je er zeg maar uit wilt gaan zien, extreem gespierd of .....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')