abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38984291
En hier verder.

Voor informatie over konijnen kijk op:
http://www.konijnen.nl
http://www.bunnybunch.nl
http://www.konijnenforum.nl
http://www.hetkonijn.nl
http://knagers.nl/
http://www.konijnentrefpunt.tk/

Een goede opvang die ook veel info op de site heeft:
http://www.bunnybin.nl
En een lijst met opvangen:
http://www.konijnen.nl/diversen/opvangadressen.htm

Hier is een lijst met een aantal konijnvriendelijke dierenartsen:
http://www.konijnen.nl/doktoren/konijnendokter.htm

Vorige topics:
Deel 3
Deel 2
Deel 1

Handige weetjes over konijnen:

• Konijnen zijn niet solitair. Als je graag een konijn wilt, neem er dan liever twee! Met z'n tweeën zijn konijnen meestal gelukkiger dan alleen. Het koppelen moet wel goed gecontroleerd verlopen - lees hiervoor de adviezen op bijvoorbeeld de sites van Bunnybin en Konijnen.nl

• Hooi is het belangrijkste voer voor een konijn. Geef ze 25 gram biks per kilo lichaamsgewicht, groenvoer in gevarieerde kleine beetjes, hoeveel ze gewend zijn, en geef ze zoveel hooi als ze willen.

• Een konijn kan 8 tot 15 jaar oud worden. Factoren die de leeftijd van een konijn negatief beïnvloeden zijn: ziekte, eenzaamheid, ruimtegebrek en slechte voeding.

• Konijnen zijn haasachtigen, geen knaagdieren.

• Het darmstelsel van een konijn is gevoelig. Pas op met onbekend groenvoer: bouw het geven hiervan altijd op. Koolsoorten niet of met mate geven, en nooit prei, knoflook, ui of aardappel geven. Als een konijn diarree, verstopping of gas heeft, moet je nooit te lang wachten met naar de dierenarts gaan. De pijngrens van konijnen ligt erg laag, dus ze overlijden snel aan ziektes.

• Pas in de zomer goed op als je buiten konijnen houdt. Zorg voor schaduw en koelte: oververhitting is noodlottig. Controleer vaak de vacht rondom de anus. Als er poep aan plakt, kan je konijn madenziekte krijgen. Vliegen leggen dan eitjes in de vacht, waar maden uitkruipen die zich een weg naar binnen vreten. Een pijnlijke en vaak dodelijke ziekte.

• Als een konijn zachtjes knarsetandt (als je het aait bijvoorbeeld) is het tevreden en geniet hij. Als het grote sprongen maakt en heen en weer rent voelt het zich super! Als het languit neerploft of languit ligt, is het helemaal op zijn gemak.

• Als een konijn gromt is het vaak boos of bang. Piepen is ook een teken van angst. Konijnen kunnen ook gillen; dat doen ze meestal als ze in doodsangst of hevige pijn verkeren. Hard knarsetanden is een teken van pijn.
    Als een konijn last van zijn darmen heeft, kan het heel raar gaan liggen, bijvoorbeeld met zijn kont omhoog. Soms uit het zich juist in helemaal niet meer willen liggen, maar stilletjes in een hoekje zitten.

• Beginnend gas bij een konijn kan worden verholpen door een zachte buikmassage. Doe dit alleen als je konijn dat ook toelaat.
    Er is ook een middel voor mensen bij de apotheek te verkrijgen, Aeropax. Dit kun je toedienen als je konijn gas heeft. Alleen doen als je weet waarje mee bezig bent! Alleen geneesmiddelen met werkzame stof simethicon zijn veilig voor konijnen. In de UK en USA is Gas Relief te verkrijgen: dat werkt hetzelfde als Aeropax, maar smaakt lekkerder.

• Pak je konijn alleen op als het strikt noodzakelijk is. Knuffelen en aaien is prima als je konijn het fijn vindt, maar oppakken kan gevaarlijk zijn. Een konijn heeft enorm sterke spieren maar zwakke botten, waardoor het zich los kan wringen, kan vallen en iets breken of zichzelf een hernia bezorgen.
    Bovendien is het zielig: konijnen zijn prooidieren, en als ze worden opgepakt denken ze instinctief dat ze zijn gevangen door een roofdier.
    Konijnen die zich laten oppakken doen dat vaak uit angst, hoewel er ook konijnen bestaan die eraan gewend zijn.

• Als het nodig is je konijn op te pakken, doe het dan NOOIT bij de oren. Pak het konijn met de ene hand "onder de oksels" en dan onder de borst, en ondersteun met je andere hand altijd het kontje. Hou het konijn vervolgens tegen je aan, voorzichtig maar stevig, zodat het zich niet loswringt en valt. Een tegenstribbelend konijn kan ipv onder de borst ook in het nekvel worden gepakt, maar altijd met de andere hand ondersteunen! Als je konijn erg bang is en tegenstribbelt, kun je een hand over de oogjes leggen, daar wordt het vaak rustiger van.

• Een konijn moet eigenlijk doorlopend eten. Als je konijn langer dan ong. 12 uur niet eet, gaan de darmen stilliggen (stasis). Een konijn kan alleen poepen als het eet. Eenmaal stilliggende darmen komen maar heel moeilijk weer op gang.
    Als je konijn stopt met eten moet je dus naar de dierenarts. Vaak ligt het aan het gebit: de tanden zijn scheefgegroeid of er zitten haakjes aan de kiezen. Indien nodig kan het konijn gedwangvoerd worden met speciaal verkrijgbaar poeder.

[ Bericht 25% gewijzigd door Melusine op 18-06-2006 22:33:30 ]
  • pi_38985131
    Hier is nog een goede site met voorbeelden van geschikte hokken, Sannelie.
    http://www.vantfoort.nl/

En hier nog even de laatste foto's uit het vorige topic:

pi_38985378

Knijn bij mijn ouders thuis in haar mandje op haar vaste plek (de duurste stoel van de hele woonkamer )
    How rude!
    pi_38985450
    Oh gossie!! Wat een enorm lief koppetje! Ik zou d'r zo in huis nemen! *smelt*
    pi_38985780
    hey leuke info! en bij Bunnybin ga ik straks stage lopen
    pi_38988841
    Hey, goed van je! Ik las net dat ze weer hartstikke omhoog zaten qua vrijwilligers enzo.
    Het is dat ik te ver weg woon...
    pi_38988951
    Ik heb pas nog zo'n beest gered tijdens het krantenlopen s ochtends.

Ik liep door de straat met mn AD'tje in mn hand toen ik ineens een konijn zag lopen. Dus ik dacht eerst: WTF!? Totdat ik ineens totdat ik ineens iemand z'n poortdeur open zag staan. Ik dus bij die mensen in de achtertuin kijken, en ja hoor: Hun konijnenhok stond open.

Ik dus dat beest opgepakt en 'm veilig in z'n kooitje gezet. Maar goed ook, want het stikt daar van de katten enzo.

En die mensen weten gewoon van niks..
    pi_38993668
    Geen betere plaats dan hier tussen de konijnen fans.
    Gratis
    2 x zelf gebouwd binnen hok

Grote hok
    Diep 80 cm
    Hoog 70 cm
    breed 200 cm

Kleinere hok
    Diep 80
    Hoog 50
    Breed 190

Ze zijn wit van kleur. Het kleinste hok heeft een gat op de bodem. Maar is dicht gemaakt met een plaatje hout
    Gratisties & voor helemaal niets af te halen in hellevoetsluis (bij rotterdam)
    pi_38994172
    heb je plaatjes van dat grote hok hilzillah?

[ Bericht 1% gewijzigd door Sannelie op 19-06-2006 10:34:03 ]
    pi_39000279
    quote:
    Op maandag 19 juni 2006 09:46 schreef Sannelie het volgende:
    heb je plaatjes van dat grote hok hilzillah?
    tuurlijk

[ Bericht 4% gewijzigd door Hilzillah op 19-06-2006 13:50:20 ]
      maandag 19 juni 2006 @ 14:05:32 #11
    146644 pertoef
    tjief tjaf
    pi_39001304
    iemand enig idee hoeveel het ongeveer kost om een konijn te laten castreren?
    'k vermoed dat de prijzen hier in België ongeveer hetzelfde zullen zijn als in Nederland..
    Goodnight, you princes of Maine, you kings of New England..
    pi_39001680
    quote:
    Op maandag 19 juni 2006 14:05 schreef pertoef het volgende:
    'k vermoed dat de prijzen hier in België ongeveer hetzelfde zullen zijn als in Nederland..
    Rond de 40 eurie... Maar wat je het beste kunt doen is een aantal dieren artsen bellen Hier heb je vrij veel prijs verschil.
      maandag 19 juni 2006 @ 17:30:24 #13
    146644 pertoef
    tjief tjaf
    pi_39007416
    aja ok, kzal dat dan eens doen..
    en raden jullie dat aan om een konijn te laten castreren?
    Wordt hij daar dan braver en rustiger door?
    Nuja, 'k zou het eigenlijk vooral laten doen zodat er dan een meisje bijkan..

en
    pi_39013870
    quote:
    Op maandag 19 juni 2006 14:05 schreef pertoef het volgende:
    Mannetje of vrouwtje?
    Een mannetje moet voor 30-40 euro kunnen, voor een vrouwtje ben je minstens 100 kwijt.

Edit: Oh ik zie het al. Ja ik raad het zeker aan, maar puur om de reden dat een konijn een vriendje moet hebben. Er bestaat inderdaad een goede kans dat je konijn minder zal sproeien met plas enzo, maar dat is niet de belangrijkste reden om het te doen.
    pi_39017652
    Melusine, weet jij ook of dat voor vrouwtjes geldt, dat ze minder gaan sproeien?
    pi_39024457
    Ja, dat helpt soms, maar een castratie is nooit een foolproof manier om het gedrag van een konijn te veranderen. Maar bij vrouwtjes zie je idd ook vaak een vermindering van sproeien/territoriaal gedrag en voernijd. De belangrijkste reden om het te doen bij een voedster is natuurlijk het sterk verminderde risico op baarmoederkanker en soortgelijke problemen. Daarom hebben wij Inky laten opereren. Het is natuurlijk niet zonder risico, en moet eigenlijk voor het tweede levensjaar gebeuren.
      dinsdag 20 juni 2006 @ 20:16:39 #17
    122567 Cheesecake
    Is het Sjors?
    pi_39047691
    Afgelopen zondag is ons konijn overleden. Hij zou in juli zeven jaar worden. Hij had altijd al problemen met zijn gebit. Kiezen waar haken aan groeiden, stukjes tand die afbraken, enzovoort. Om een lang verhaal kort te maken; in mei werd hij opnieuw geopereerd en tijdens die operatie bleek dat een groot deel van zijn kaak flink ontstoken was. Tijdens die operatie verloor hij veel bloed en hing zijn leven aan een zijden draadje. De dierenarts wist toen niet of hij uberhaupt nog weer wakker zou worden. Hij werd wakker en krabbelde weer op, de schat. Hij wilde nog zo graag even bij ons zijn, dat was zo duidelijk. Het ging weer beter met hem, hij liep weer rond en leek pijnvrij te zijn. Hij had vrij veel verzorging nodig, maar langzamerhand geloofden we er weer een beetje in. Helaas mocht het niet meer zo zijn. Afgelopen week ging hij opnieuw achteruit en kreeg hij naast evenwichtsproblemen weer meer pijn. Zijn ogen stonden dof, als we hem oppakten kroop hij alleen maar tegen je aan, rondhuppelen deed hij niet meer. Zaterdag lag hij alleen nog maar zijn hok, hij kwam alleen nog overeind om even wat te drinken. Zondag dachten we dat hij thuis zou gaan sterven. Hij lag in onze armen, probeerde af en toe nog overeind te komen maar het lukte gewoon niet meer. Hij was helemaal op, mijn lieve schat. Toen hebben we besloten om hem te laten inslapen. De dierenarts die dienst had was heel begaan en hij is heel rustig ingeslapen.
    We hebben hem in de tuin begraven, in de wetenschap dat het zo beter is.

Maar jezus, wat mis ik hem. De tranen biggelen over mijn wangen nu ik dit typ. Bijna zeven jaar is hij bij ons geweest, samen met ons andere konijn, die in december 2005 is overleden. Nu, binnen 6 maanden tijd, zijn we ze allebei kwijt. Ik ben er echt kapot van, ik wilde ze gewoon nog niet missen. Het klinkt allemaal zo nietig, naast al die schokkende verhalen om je heen, maar het is zo stil en leeg in huis.....
    pi_39057717
    Ach lieve Cheesecake, wat afschuwelijk voor je. Natuurlijk is het misschien niet belangrijk op wereldschaal, maar ik kan me heel goed inleven in je verdriet. Als je even terugkijkt in het vorige topic, kun je zien dat ik ook mijn lieve konijntje heb moeten laten inslapen. Hij was tien jaar oud. Ik kan me dus goed voorstellen hoe je je voelt. Misschien heb je er wat aan om mijn verhaal te lezen, het lijkt best op het jouwe.
    Ik put wel troost uit het feit dat mijn konijntje een heel goed en lang leven heeft gehad en heel gelukkig was. Jouwe heeft ook een mooie leeftijd gehaald en het klinkt alsof jullie hele lieve baasjes zijn geweest voor hem. Je hebt hem laten gaan in plaats van zijn lijden te rekken, en daar heb je goed aan gedaan.
    Heel veel sterkte de komende tijd!
      donderdag 22 juni 2006 @ 15:50:42 #19
    84328 Lllaura
    painting pictures
    pi_39115313
    Is Jip niet mooi?

Jip komt uit een konijnenopvang. Hij was bij z'n vorige baasjes met hok en al buiten in de kou gezet omdat ie sproeide.

En dat kon ie ook hoor, pfff! Hij heeft mij eens vól in m'n gezicht gesproeid. De dikke drap droop er vanaf! Nu heeft ie geen ballen meer en is het over.

[ Bericht 29% gewijzigd door Lllaura op 22-06-2006 18:27:38 ]
    Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
    pi_39115664
    oooh wat een sexy kerel is jip!
    pi_39115778
    quote:
    Op dinsdag 20 juni 2006 20:16 schreef Cheesecake het volgende:
    *Een heel zielig verhaal*
    ik kreeg het net zelf ook even te moeilijk, al is het bijna 9 maanden geleden dat mijn Flits overleed... het doet vreselijk pijn, en ik leef heel erg met je mee. Het leven is een tijdje niet hetzelfde zonder dat lieve beest in de buurt.

Sterkte
    pi_39117688
    Jip is een dotje!!
    Wat een idioten ook he, sommige eigenaars. Als ze zich ook maar even hadden laten voorlichten, hadden ze kunnen weten dat sproeien door castratie vermindert. Maar ja, ik ben blij dat Jip nu een goed baasje heeft. Een van onze konijntjes is op straat gevonden en ze is echt prachtig.

Trouwens, ik ben vroeger ook een paar keer in mijn gezicht gesproeid door een buurkonijn. Gatverdamme, wel echt vies hoor.
      vrijdag 23 juni 2006 @ 17:50:20 #23
    122567 Cheesecake
    Is het Sjors?
    pi_39155515
    Bedankt voor jullie lieve reacties, Melusine en Iamtheredleader
    pi_39156899
    quote:
    Op dinsdag 20 juni 2006 20:16 schreef Cheesecake het volgende:
    Afgelopen zondag is ons konijn overleden. Hij zou in juli zeven jaar worden. Hij had altijd al problemen met zijn gebit. Kiezen waar haken aan groeiden, stukjes tand die afbraken, enzovoort. Om een lang verhaal kort te maken; in mei werd hij opnieuw geopereerd en tijdens die operatie bleek dat een groot deel van zijn kaak flink ontstoken was. Tijdens die operatie verloor hij veel bloed en hing zijn leven aan een zijden draadje. De dierenarts wist toen niet of hij uberhaupt nog weer wakker zou worden. Hij werd wakker en krabbelde weer op, de schat. Hij wilde nog zo graag even bij ons zijn, dat was zo duidelijk. Het ging weer beter met hem, hij liep weer rond en leek pijnvrij te zijn. Hij had vrij veel verzorging nodig, maar langzamerhand geloofden we er weer een beetje in. Helaas mocht het niet meer zo zijn. Afgelopen week ging hij opnieuw achteruit en kreeg hij naast evenwichtsproblemen weer meer pijn. Zijn ogen stonden dof, als we hem oppakten kroop hij alleen maar tegen je aan, rondhuppelen deed hij niet meer. Zaterdag lag hij alleen nog maar zijn hok, hij kwam alleen nog overeind om even wat te drinken. Zondag dachten we dat hij thuis zou gaan sterven. Hij lag in onze armen, probeerde af en toe nog overeind te komen maar het lukte gewoon niet meer. Hij was helemaal op, mijn lieve schat. Toen hebben we besloten om hem te laten inslapen. De dierenarts die dienst had was heel begaan en hij is heel rustig ingeslapen.
    We hebben hem in de tuin begraven, in de wetenschap dat het zo beter is.

Maar jezus, wat mis ik hem. De tranen biggelen over mijn wangen nu ik dit typ. Bijna zeven jaar is hij bij ons geweest, samen met ons andere konijn, die in december 2005 is overleden. Nu, binnen 6 maanden tijd, zijn we ze allebei kwijt. Ik ben er echt kapot van, ik wilde ze gewoon nog niet missen. Het klinkt allemaal zo nietig, naast al die schokkende verhalen om je heen, maar het is zo stil en leeg in huis.....
    pi_39170185
    quote:
    Op vrijdag 23 juni 2006 17:50 schreef Cheesecake het volgende:
    pi_39183166

pi_39202331
    jip is zo stoer!!! meer fotos??
    Fake it baby - They won't even know!
    You can make it ?
    Cos everybody knows that that's the way to go
    pi_39261884
    quote:
    Op vrijdag 23 juni 2006 17:50 schreef Cheesecake het volgende:

het is i a m r e d l e a d e r
      dinsdag 27 juni 2006 @ 21:01:22 #29
    84328 Lllaura
    painting pictures
    pi_39298173
    Nog een fotootje van Jip:

Jip loopt, samen met Mien en Janneke, buiten op een stukje grond van zo'n 20 m2. Erg graag gepakt wordt ie niet, want dat betekent dat ie naar de dierenarts of op de foto moet.

Een zijaanzicht kan er ook nog wel bij.

En Mientje is ook zo lief...

Janneke zag de bui al hangen en verstopte zich snel in het smerigste hoekje...

[ Bericht 1% gewijzigd door Lllaura op 27-06-2006 21:28:17 ]
    Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
    pi_39350379
    ooohh mientje is ook zo schattig!!!

kheb problemen met zoef..ooit was ze zo lief!
    en nu breekt ze heel haar kot af..en als ze mag buitenlopen in haar park, dan graaft ze en graaft ze!
    Vorige week is ze zelfs uitgebroken..Gelukkig was ze nog niet ver weg!
    Kben al zo lang van plan om er een tweede konijntje bij te steken zodat zoef wat meer afleiding heeft en niet meer alleen zou zitten! Hopelijk gaat dat wat helpen..
    Maarja, 'k moet wachten tegen dat mijn pa een groter kot gemaakt heeft..
    kging gisteren een groot kot kopen, maar 'k mocht niet! Maar 't zal het jaar 2010 zijn en hij zal nog geen kot gemaakt hebben..
    zucht..

donderdag 29 juni 2006 @ 12:06:59 #31
    13804 MouseOver
    Cabdriver from Hell
    pi_39350472

Vampire Romance O+
    pi_39355363

Wel lieve konijntjes.

Llaura, wat is Mientje een schatje!! Echt een leuk beestje. Grappig dat ze met z'n drieën zitten... is het een ex-mannetje met twee vrouwtjes?

Pertoef, Zoef klinkt gewoon alsof ze zich een klein beetje verveelt misschien, maar verder is het gewoon spelen hoor. Eén van mijn konijnen is ook verzot op graven: die heeft een kleedje wat ze helemaal aan gort knaagt en graaft. Als Zoef dat leuk lijkt te vinden, kun je dus een grote oude handdoek of een laken ofzo aan haar geven, misschien graaft ze daar ook wel in. Anders kun je ook een flinke teil met licht vochtig zand neerzetten, vinden veel konijnen ook te gek.
    Sowieso moet een buitenhok heel goed beschermd worden tegen uitbreken, met gaas dat onder de grond goed doorloopt. Als je vader toch bezig is....
    Oh en een vriendje voor je nijn is natuurlijk het aller, allerbeste. Daar zal Zoef zich ook veel minder mee vervelen. Hoe groot is haar hok nu?

Edit: zie dat Zoef een vrouwtje is, even alle hij's voor zij's vervangen.
    Als je dan trouwens een vriendje voor haar zoekt, wordt de koppeling anders dan wanneer hij een mannetje was. Lees je dus hel goed in als het zo ver is, of laat je in dit topic even voorlichten!
    pi_39358221
    quote:
    Edit: zie dat Zoef een vrouwtje is, even alle hij's voor zij's vervangen.
    Als je dan trouwens een vriendje voor haar zoekt, wordt de koppeling anders dan wanneer hij een mannetje was. Lees je dus hel goed in als het zo ver is, of laat je in dit topic even voorlichten!
    hoe bedoel je precies?
    ik dacht dat het net gemakkelijk was om een vrouwtje bij een vrouwtje te steken..
    pi_39358588
    Oooh, je wil twee vrouwtjes bij elkaar! Nou eigenlijk is de beste combinatie een gecastreerd mannetje en een vrouwtje. Twee vrouwtjes gebeurt meestal alleen als ze van jongs af aan samen hebben gezeten.

Maar in jouw geval is het echt niet makkelijker als je er een vrouwtje bij doet hoor. Het gaat erom dat Zoef al een tijd alleen heeft gewoond. Vrouwtjes zijn enorm territoriaal, en als je een ander konijntje er zomaar bijzet (of dat nou een vrouwtje of mannetje is) wordt het vechten geblazen.
    Ik denk dus dat je veel beter voor een mannetje kan gaan, want die zijn vaak wat liever naar vrouwtjes toe.

Ik denk dat je misschien twee dingen door elkaar haalt. Twee vrouwtjes of een vrouwtje + ex-mannetje zijn de twee meestvoorkomende combinaties. Dat betekent dus dat het vaak goed gaat. Maar het wil niet zeggen dat de koppeling zelf geen ogen of haken kent.

Als je een uitgebreide beschrijving wil van hoe je moet koppelen, dan zeg je het maar.
      donderdag 29 juni 2006 @ 21:42:59 #35
    112545 Muck
    Meine Sprache: International
    pi_39370312
    Ik heb ook wat foto's van mijn konijn
    Het is een dwergkonijn met heule mooie oogjes

wat mot je?!

toch wel interessant zo'n camera...

hij vindt het echt héérlijk om tussen/achter zijn oortjes gekriebeld te worden
    op deze foto kun je gelijk zijn hoe klein ie is (of hoe groot de handen van mijn broer zijn )

als ie gaat liggen neemt meneer een aanloopje, springt omhoog en ploft dan vervolgens op zijn zij
    geen idee waarom ie dat doet, maar de eerste keer vond ik het nogal komisch
    het is een hele onscherpe foto, maar je kunt wel zien dat ie heerlijk languit ligt
    mooie, witte, kriebelbare buik
    It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
      vrijdag 30 juni 2006 @ 12:49:11 #36
    146644 pertoef
    tjief tjaf
    pi_39388690
    quote:
    Als je een uitgebreide beschrijving wil van hoe je moet koppelen, dan zeg je het maar.
    ooh ja, graag..zodat ik niks verkeerd doe!
      maandag 3 juli 2006 @ 20:00:16 #37
    12863 oCe
    -I am Jack's wasted life
    pi_39483181
    En Bunny heeft een vriendinnetje!

Meet Joy, 8 weken oud. Ze is nergens bang voor, erg actief, vrolijk, brutaal en eigenwijs.

Alle nieuwe dingen ontdekken vreet natuurlijk energie, Joy is d'r moe van:

En met dit warme weer kan je natuurlijk maar 1 ding doen:

beetje crappy gsm-foto's maar goed

Na 2.5 jaar alleen gezeten te hebben verdiende Bunny toch echt een vriendje/vriendinnetje. (van Bunny staan veel foto's in de vorige konijnentopics) De eerste kennismaking was onwennig, Bunny had al die tijd geen ander konijn gezien en vond d'r eigen spiegelbeeld al eng. Sowieso is Bunny een rustig maar ook redelijk bang konijntje. Bij de eerste ontmoeting liet mevrouw dan ook meteen alles lopen, gelukkig was het op neutraal terrein op een zeilen vloer. De tweede dag werd er een beetje gevochten, mogelijk de rangorde bepalen. Vanaf de derde dag was het raak, elkaar wassen, lekker bij elkaar liggen en samen lekker door 't huis heen hoppen

Het was een beetje spannend en we hebben ze een beetje moeten helpen maar ze zijn inmiddels 'gekoppelt', twee dames. Gelukig maar.

Foto's van de twee dames samen volgen nog!

[ Bericht 8% gewijzigd door oCe op 03-07-2006 20:06:11 ]
    Porch Monkey 4 Life!
      maandag 3 juli 2006 @ 20:15:36 #38
    12863 oCe
    -I am Jack's wasted life
    pi_39483690
    Vers van de pers, twee foto'tjes van Bunny & Joy samen:

Was me overigens het dagje wel, Bunny is vandaag voor de 2x keer aan d'r gebit geholpen. Helaas had ze weer haakjes aan d'r kiezen en at weer heel weinig, dit was afgelopen september ook zo. Deze keer was er gelukkig geen narcose nodig, de dierenarts had d'r in een houtgreep en ze werd / bleef rustig. Zonder veel tegenspartellen hebben ze d'r gebit weer netjes 'glad gestreken'. Nadien heeft ze wel een tijdje boos zitten stampen, maar ze eet weer goed!

We hebben mevrouw onbewust eigenlijk ook teveel te eten gegeven, ze mag nu dus op dieet. Meteen maar overschakelen naar Science Selective, om ook met de kleine goed te beginnen. Ze halen de neus er momenteel een beetje voor op maar ik heb er vertrouwen in dat 't wel goed gaat komen. Het is natuurlijk lang niet zo lekker als Russel Rabbit aangevuld met dat speciale lekkere Vitakraft eten, maarja... gezondheid boven alles

[ Bericht 32% gewijzigd door oCe op 03-07-2006 20:26:25 ]
    Porch Monkey 4 Life!
    pi_39491356
    Als ik op de grond ga liggen met m'n t-shirt uit, komt even later het konijn aanhuppelen en dan gaat 'ie aan m'n arm, rug en schouders likken. Heeft dit een bepaalde betekenis?
    Children of the night. What music they make.
      maandag 3 juli 2006 @ 23:43:51 #40
    12863 oCe
    -I am Jack's wasted life
    pi_39491813
    quote:
    Op maandag 3 juli 2006 23:33 schreef DeHovenier het volgende:
    Als ik op de grond ga liggen met m'n t-shirt uit, komt even later het konijn aanhuppelen en dan gaat 'ie aan m'n arm, rug en schouders likken. Heeft dit een bepaalde betekenis?
    Net zoals jij een konijn aait om hem te liefkozen zal een konijn een ander konijn of jou likken om te liefkozen / verzorgen. Positief dus

Of misschien moet je je eens wassen
    Porch Monkey 4 Life!
    pi_39492215
    Heb al gedouched

Bedankt voor je antwoord.
    Children of the night. What music they make.
    pi_39492261
    quote:
    Op zondag 18 juni 2006 22:41 schreef RiesAmaris het volgende:
    hey leuke info! en bij Bunnybin ga ik straks stage lopen
    Leuke stage plaats, ben ik ook geweest.
    Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
    In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
    pi_39492397
    oCe, wat geweldig dat je een vriendje voor Bunny hebt genomen!!! Je klinkt als een supergoed baasje, echt voor jou!

Wat is Joy een allesvernietigend vertederend brokje schattigheid!
    Ik smelt helemaal hier. Fijn dat de koppeling is gelukt, en wat heerlijk voor Bunny dat ze nu kan knuffelen met een soorgenootje. Krijg helemaal een warm en fuzzy gevoel (maar dat kan ook komen doordat het hier binnen nog 30 graden Celcius is )

Die van Muck is ook lief, lijkt wel een beetje op een van Heaven7's konijntjes.
    Lief buikje ook!

Pertoef, die uitgebreide koppelinstructie hou je te goed hoor! Laat maar weten hoe het ermee staat en wanneer je een tweede konijn erbij neemt.
      dinsdag 4 juli 2006 @ 01:09:14 #44
    146644 pertoef
    tjief tjaf
    pi_39494399
    quote:
    Pertoef, die uitgebreide koppelinstructie hou je te goed hoor! Laat maar weten hoe het ermee staat en wanneer je een tweede konijn erbij neemt.
    Ok 't is goed..maar jij denkt dus dat een ex-mannetje ideaal zou zijn?
    Bij oCe zijn het twee vrouwtjes zeker? Ik denk dat Zoef geen gemakkelijke zal zijn voor het ander konijntje, kheb vandaag gehoord dat ze aan het grollen was..khad het al eens eerder gehoord, toen ze ging vechten met mijn cavia , maar ik wist toen niet precies wie aan het grollen was..
    ondertussen heb ik weer overdreven veel foto's en ik kan er weer niet uit selecteren!
    Dit is dus haar voorlopig kot, en dat bruin hokje is enkel en alleen maar voor 's nachts, overdag mag ze zoveel rondhuppelen (en graven ) als ze wil!

pi_39495223
    Wat is ze leuk!!
    Wat is ze schattig!!

Hey, mag ze eigenlijk altijd overdag in die ren? Of maar af en toe? Want in het eerste geval zou ik haast zeggen dat die ruimte al groot genoeg voor twee is... misschien met een leuk uitbouwtje erbij ofzo? Of een hok erbovenop en dan een gat in het midden met een trappetje.

Ja, een ex-mannetje en een (evt ex-)vrouwtje is altijd de beste combinatie. Het slagingspercentage daarvan is volgens mij >90%
    Aangezien er verder geen verschil voor jou is (in aanschaf of verzorging) tussen ex-ram of voedster zou ik dus voor een ex-mannetje gaan.
      dinsdag 4 juli 2006 @ 08:01:27 #46
    12863 oCe
    -I am Jack's wasted life
    pi_39497105
    Bunny & Joy zijn beiden vrouwtjes ja. Gaat gelukkig uitstekend maar ook dat was een risico.

Dit is wat Bunnybin over koppelen zegt:

* twee of meer voedsters: twee of meer zusjes uit hetzelfde nest of twee jonge voedsters (6-12 weken) gaat erg goed
    * een volwassen voedster bij een jonge voedster (6-10 weken) heeft een goede kans van slagen (zoals Bunny & Joy)
    * twee of meer volwassen voedsters kan problemen geven wegens territoriumgedrag; veel ruimte is dan een grote vereiste
    * een gecastreerde ram met een voedster, bij uitzondering gecastreerde rammen die elkaar accepteren met een aantal voedsters, of 1 castraat met een harem van voedsters.

maar:

* De beste en leukste combinatie is een gecastreerde ram met een voedster. De kans op slagen is 90% !

bron: http://www.bunnybin.nl/Koppelen.htm

Ook interessant: http://www.konijnen.nl/koppelen.htm

Lees die twee artikelen maar eens door, helpt enorm!

Hier hebben ze allebei wel een eigen hok, waar ze 'snachts in zitten; overdag lopen ze beiden vrij rond door huis. (binnenkonijnen dus) Meer dan genoeg ruimte om lekker te spelen maar ook elkaar uit de weg te gaan mocht het nodig zijn. Overdag zitten ze ook in elkaars hok, voer en hooi jatten

Pertoef: foto's met dat rode tentje zijn leuk!
    Porch Monkey 4 Life!
      woensdag 5 juli 2006 @ 19:56:59 #47
    12863 oCe
    -I am Jack's wasted life
    pi_39550264
    Het gaat met de dag beter en beter, zojuist deze foto genomen nadat Bunny Joy een poetsbeurt had gegeven:

Porch Monkey 4 Life!
    pi_39551268
    whaha schattig!

ik had nog een vraag, kunnen teken nog blijvende schade aanrichten bij konijnen?
    pi_39551592
    quote:
    Op woensdag 5 juli 2006 19:56 schreef oCe het volgende:
    Het gaat met de dag beter en beter, zojuist deze foto genomen nadat Bunny Joy een poetsbeurt had gegeven:

[afbeelding]

* Melusine smelt
    pi_39588320

donderdag 6 juli 2006 @ 23:00:20 #51
    12863 oCe
    -I am Jack's wasted life
    pi_39588955
    Nee: die bovenste foto

Oh oh... we hebben een beetje een probleem... Joy blijkt een mannetje te zijn. Toestraks zat Joy ineens op Bunny te 'rijden' dus maar eens een extra goede geslachtscontrole gedaan.

Bunny heeft netjes een 'spleetje' en Joy... die heeft dus 'mooi' een klein bultje met een 'stipje' erop. Duw je de huid daaromheen aan de kant dan zit er aan beide kanten een klein balletje naast; iets wat Bunny niet heeft... Precies zoals een mannetje en vrouwtje omschreven worden en afgebeeld worden op foto's / plaatjes. Dit zou dus voor 99% zeker zo moeten zijn.

Als het goed is is Joy nog niet geslachtsrijp, dat zou pas vanaf 3 a 4 maanden zo moeten zijn. Hopelijk is dat in dit geval ook zo... of is 't feit dat Joy al 'rijd' een teken van geslachtsrijpheid?

Joy is inmiddels zo'n 9 weken oud, veelste jong voor castratie dus. (pas vanaf 5 a 6 maanden een optie gezien de botgroei etc) Bunny is inmiddels zo'n 3 jaar, wat een leeftijd is waarop sterrilisatie niet meer aangeraden wordt. (risicovol volgens b.v. konijnen.nl)

Om Joy van Bunny te scheiden voor de aankomende 3 maanden is ook niet echt wat vinden we, maar misschien wel de beste oplossing. Dan maar Bunny overdag los zoals ze gewent is en Joy los wanneer Bunny in d'r hok zit en wij thuis zijn. (overdag werken we) Maar da's eigenlijk ook niet wat we willen. En een nest al helemaal niet!

Suggesties? Wat is wijsheid?

[ Bericht 3% gewijzigd door oCe op 06-07-2006 23:05:27 ]
    Porch Monkey 4 Life!
    pi_39589463
    Joy een mannetje!!
    Dierenwinkelkonijn zeker? Die gasten kunnen echt NOOIT het goede geslacht bepalen

Rijden is geen teken van geslachtsrijpheid; ook vrouwtjes rijden op mannetjes, en dat heeft te maken met dominantiebepaling.
    MAAR Joy kan wel bijna geslachtsrijp zijn, ik zou er mee oppassen. Vanaf drie maanden oud kan het al mis zijn. En een nestje is zo zonde, dat vind ik echt niet kunnen als er zo veel ongewenste konijnen zijn.

En ons konijntje Punky is al met 3 maanden oud gecastreerd hoor, dat kan zodra de balletjes indalen. Ik dacht eerst ook dat het later pas kon, maar bij Bunnybin bijvoorbeeld is het standard practise: balletjes ingedaald dan meteen castreren. Moet je natuurlijk wel een kundige konijnenkennende dierenarts vinden hè.

Inderdaad is Bunny nogal oud voor castratie. Het kan, wij hebben ons konijntje Inky laten castreren terwijl we geen leeftijd van haar weten (maar we gokken op rond de twee jaar oud) maar het is inderdaad risicovoller. Sowieso is castratie bij vrouwtjes veel zwaarder dan bij mannetjes... alleen aan te raden voor gezondheidsredenen dus.

Als je ze nou eens gescheiden laat wonen maar wel zo dat ze elkaar kunnen zien en ruiken? En dan elke dag als ze uit hun hok mogen hou je toezicht zodat ze samen kunnen zijn? Tja... het is heel vervelend hoe dan ook.
    pi_39589623
    Ik heb nog eens gedacht. Als Joy's balletjes wat sneller indalen, is het misschien te overzien.
    Bunny los zoals ze gewend is, en als jullie erbij zijn kan Joy eruit. Je kunt de konijnen elke avond van hok wisselen; dus Joy in Bunny's hok en vice versa. Zo blijven ze vertrouwd met elkaars geur. En misschien over een maand al kan de castratie plaatsvinden en daarna de liefdevolle hereniging

Mijn ervaring is dat je eenmaal gekoppelde konijnen wel kunt scheiden, maar alleen als ze elkaar nog kunnen zien en ruiken enzo. Toen Inky geopereerd werd en dus de hele dag weg was, werd Punky echt helemaal apatisch, het was zo vreselijk zielig om te zien! Maar toen ze weer thuis was en in een aparte kooi een aantal dagen bijkwam, was hij weer blij, want hij kon haar zien enzo. Kooien vlak naast elkaar gezet etc.
    Ik zou dus toch zeggen 'better safe than sorry' en ze zolang scheiden.
      donderdag 6 juli 2006 @ 23:20:30 #54
    12863 oCe
    -I am Jack's wasted life
    pi_39589677
    Melusine: bedankt voor je reactie.

Morgen maar eens met de dierenarts bellen en overleggen wat wijsheid is mbt de castratie van Joy. Sowieso moet ze errr... hij nog ingeent worden. Joy gaat denk ik morgen overdag maar in 't hok dan... De hokken staan naast elkaar, haaks; ze kunnen elkaar ten alle tijde zien en ruiken. Zo heeft Bunny Joy ook leren kennen, met d'r neus door de tralies heen geduwd om te kijken wat er toch in dat andere hok zat

Hieronder een foto van het hok (oude foto van Bunny), wanneer deze dicht zit dan gaat er een klep van middenuit helemaal naar voren dicht waardoor de tralies doorgetrokken worden tot de voorzijde van 't hok. Genoeg zicht dus om elkaar toch in de gaten te kunnen houden.

Porch Monkey 4 Life!
    pi_39590286
    quote:
    Op donderdag 6 juli 2006 23:20 schreef oCe het volgende:
    Melusine: bedankt voor je reactie.

Morgen maar eens met de dierenarts bellen en overleggen wat wijsheid is mbt de castratie van Joy. Sowieso moet ze errr... hij nog ingeent worden. Joy gaat denk ik morgen overdag maar in 't hok dan... De hokken staan naast elkaar, haaks; ze kunnen elkaar ten alle tijde zien en ruiken. Zo heeft Bunny Joy ook leren kennen, met d'r neus door de tralies heen geduwd om te kijken wat er toch in dat andere hok zat

Hieronder een foto van het hok (oude foto van Bunny), wanneer deze dicht zit dan gaat er een klep van middenuit helemaal naar voren dicht waardoor de tralies doorgetrokken worden tot de voorzijde van 't hok. Genoeg zicht dus om elkaar toch in de gaten te kunnen houden.

[afbeelding]
    Dat klinkt goed hoor.
    Ik kom in dit topic trouwens wel heel glijerig zoetsappig over, maar ik kan het weer niet laten...
    Wat ligt Bunny LIEF in die foto!! Echt, wat een schatje zeg.

Inenten kan toch ook pas vanaf een bepaalde leeftijd? Weet even niet uit mijn hoofd wanneer, maar Punky is met 4 maanden ingeënt.
    pi_39590517
    ik zat vandaag met mijn achterbuurvrouw te praten, en zij vertelde dat hun eerste konijntje, wat ook een jonkie was, overleden is aan een 'overdosis' injectie zegmaar..
    dat is een van de redenen waarom ik mijn konijnen niet laat inenten.
    maar iedereen moet het zelf weten, sorry als ik nu een spelbreker ben
    pi_39590690
    Dat lijkt me nogal stom, om op 1 zo'n ervaring af te gaan. Niet dat ik je ga verketteren als je niet inent hoor, ik heb zelf ook een (binnen)konijn gehad dat nooit is ingeënt en heel oud is geworden.

Maar ik vind het wel een beetje suf om op 1 zo'n verhaal af te gaan, terwijl er van alles kan zijn misgegaan. Je moet je natuurlijk aan de officiele leeftijdsgrens houden, en de juiste dosis gebruiken. Dus ZELF de verantwoordelijkheid hebben om te checken of je een konijn-kundige dierenarts hebt. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat er dan iets mis kan gaan.

Trouwens vind ik het bij binnenkonijnen ook helemaal geen must hoor. Ik heb alleen geen zin om mijn konijnen te zien creperen, en heb een fantastische DA, dus ik doe het wel bij mijn huidige nijnen.
      vrijdag 7 juli 2006 @ 00:23:36 #58
    12863 oCe
    -I am Jack's wasted life
    pi_39591597
    Same here, Bunny is een binnenkonijn en gewoon ingeent. Bij onze dierenarts hebben ze half jaarlijkse inent-dagen voor konijnen, dus dan gaan we d'r weer even langs. Joy gaat dan gewoon bij de volgende inent-dag mee. Ze zijn hier, voor zover wij het kunnen beoordelen, ook erg kundig met konijnen. Veel informatie, goede adviezen, snelle hulp en overal een goede begeleidende brief bij met nazorg-informatie enzovoorts. Voorkomen is beter dan genezen, dus mijn advies; inenten die hap.

Morgen de dierenarts in iedergeval maar even bellen, zit d'r wel een beetje mee; schrok wel toen ze aan het 'rijden' waren en ik bij controle Joy ander gereedschap tussen de stampers had hangen dan verwacht... Hopelijk zijn er nog geen jonkies in productie inmiddels. Om die eventueel af te moeten staan lijkt me niets. Om zoveel konijnen te houden ook niet. Het gescheiden van elkaar houden evenmin. Zucht! Het ging juist zo goed en mooi samen en dan moet d'r (voorlopig) eentje overdag het hok in...
    Porch Monkey 4 Life!
    pi_39592316
    mijn achterbuurvrouw is HEEL zorgzaam met dieren, heeft een konijnkundige dierenarts, een enorm hok waarin ze kunnen graven en spelen en doen (zelfs met een balkon) (het was trouwens een buitenkonijn ), dus niet goed zorgen voor haar dieren kan je haar niet verwijten.

het schijnt hier gewoon helemaal uit den boze te zijn om niet te enten, want het HOEFT niet. stel nou, jij laat je konijnen inenten, helemaal blij, want jouw konijnen kan toch niks overkomen. maar dan muteert het desbetreffende virus zich (inspiratie: vogelgriep) en is je konijntje zo weer vatbaar voor dat virus.
    en bij mijn dierenarts hebben ze die dagen ook, ik kreeg een oproepkaart. ik heb serieus getwijfeld of ik ze dit keer wel in liet enten, maar ik blijf er vanaf zien, ze zijn zo ook kerngezond.
    en ik mag dan suf zijn, maar mijn gevoel (icm mijn verstand) heeft me nog niet in de steek gelaten mbt mijn konijnen.
    pi_39595004
    Ik heb nooit gezegd dat jij suf bent, wel dat ik die conclusie trekken op basis van 1 voorval suf vind.
    Ik heb nooit gezegd dat je buurvrouw niet voor haar dieren zorgt, alleen dat ik het een uitzonderlijk geval vind, waarvan ik denk dat de arts misschien iets verkeerd heeft gedaan, of het konijn al zwak was (dierenwinkel bijvoorbeeld).
    Dus graag geen woorden in mijn mond meer.
    Verder ben ik me er juist erg van bewust dat mijn konijnen altijd wat kan overkomen, en ik neem het liefst weloverwogen medische beslissingen die naar mijn mening dat risico verkleinen. In dit geval was dat dus castratie en inenting.

oCe, fijn dat je zo'n goede DA hebt zeg! Ik nu eindelijk ook... echt een opluchting. Er lopen zoveel figuren rond die echt nauwelijks een konijnenkopje van een konijnenkont kunnen onderscheiden
    pi_39597240
    wat jij wil :-)
    maar graag dan ook geen rare conclusies meer dat het dier misschien wel uit de dierenwinkel kwam, want dat weet je niet.
    pi_39602758
    pi_39604627
    quote:
    Op vrijdag 7 juli 2006 09:43 schreef hiena het volgende:
    wat jij wil :-)
    maar graag dan ook geen rare conclusies meer dat het dier misschien wel uit de dierenwinkel kwam, want dat weet je niet.
    Argh, dat zég ik toch ook niet? Ik zei dat als een konijn zomaar bezwijkt aan een inenting, dat op mij overkomt alsof er iets goed mis was, bijvoorbeeld dat de arts te veel heeft gegeven, het beestje net te jong was, of een aandoening had, of zwak was en dat dat laatste weer bijvoorbeeld zou kunnen als het een dierenwinkelkonijn was of een doorgefokt konijn.
    Sheesh, doe niet zo aangevallen joh, ik heb zelf een dierenwinkelkonijn tien jaar niet ingeënt en ik beschuldig niemand ergens van. Ik zeg alleen dat ik ervan opkijk dat het konijntje zo heftig erop reageerde dat het doodging. Dat is namelijk echt niet normaal hoor, dus niet zo gek dat ik me ga afvragen of en wat er misging.
      vrijdag 7 juli 2006 @ 14:59:43 #64
    146644 pertoef
    tjief tjaf
    pi_39607030
    quote:
    Hey, mag ze eigenlijk altijd overdag in die ren? Of maar af en toe? Want in het eerste geval zou ik haast zeggen dat die ruimte al groot genoeg voor twee is... misschien met een leuk uitbouwtje erbij ofzo? Of een hok erbovenop en dan een gat in het midden met een trappetje.
    jaja daar loopt ze de ganse dag in rond in die ren..behalve als het nu water zou gieten..
    Maar ze zit daar eigenlijk niet zo goed, de zon zit daar heel de dag door te branden..
    Maar kzou het dan gewoon wat verzetten!
    Goh zoef is zo lief, als ik ze zo wrijf onder haar kinneke dan laat ze haar zo vallen en dan ligt ze daar te genieten met haar poten achteruit terwijl ik haar aan't strelen ben!

snorrie

pi_39608198
    quote:
    Op vrijdag 7 juli 2006 14:59 schreef pertoef het volgende:

jaja daar loopt ze de ganse dag in rond in die ren..behalve als het nu water zou gieten..
    Maar ze zit daar eigenlijk niet zo goed, de zon zit daar heel de dag door te branden..
    Maar kzou het dan gewoon wat verzetten!
    Goh zoef is zo lief, als ik ze zo wrijf onder haar kinneke dan laat ze haar zo vallen en dan ligt ze daar te genieten met haar poten achteruit terwijl ik haar aan't strelen ben!
    Ahhww wat lief zeg!
    Ja met de zon moet je wel heel erg oppassen.. een oververhit konijn is geen goed idee
    Kan ze zelf in d'r hok terugspringen vanuit die ren? Dan kan ze een beetje schaduw opzoeken. Wat ook heel goed werkt is een tegel of een fles water invriezen en die (eventueel in een dekentje of handdoek) bij haar neerleggen. Lekker koel.
    pi_39608285
    Trouwens, ik wou dat ik een foto kon maken van Punky en Inky nu... ZO LIEF.
    Ze hebben zo'n tunneltje van boomstammetjes, en nu liggen ze daar af en toe samen in! Dan zie je aan weerskanten van de tunnel zo'n konijnenkontje met voetjes eruitsteken, en als je dan naar binnen kijkt liggen ze met hun koppetje op elkaars buikje te rusten. Het ziet er echt verschrikkelijk lief uit, alleen kan ik geen goede hoek vinden om een foto te maken. Nou ja... ik laat ze maar lekker liggen.
      vrijdag 7 juli 2006 @ 15:52:28 #67
    12863 oCe
    -I am Jack's wasted life
    pi_39608941
    quote:
    Op vrijdag 7 juli 2006 15:35 schreef Melusine het volgende:
    Trouwens, ik wou dat ik een foto kon maken van Punky en Inky nu... ZO LIEF.
    Ze hebben zo'n tunneltje van boomstammetjes, en nu liggen ze daar af en toe samen in! Dan zie je aan weerskanten van de tunnel zo'n konijnenkontje met voetjes eruitsteken, en als je dan naar binnen kijkt liggen ze met hun koppetje op elkaars buikje te rusten. Het ziet er echt verschrikkelijk lief uit, alleen kan ik geen goede hoek vinden om een foto te maken. Nou ja... ik laat ze maar lekker liggen.
    Foootooo!

Joy zit vandaag in d'r hok, Bunny loopt gewoon vrij rond. Joy is z'n hele hok aan 't slopen lijkt 't wel. Boos aan het stampen, z'n tanden aan het slopen op de tralies... da's ook geen doen zo. Toestaks met de dierenarts gebeld. Verhaal verteld. Ook de dierenarts vind 9 weken wel erg vroeg om te gaan rijden, mogelijk dat Joy al wat ouder is dan is verteld. Of Joy is gewoon vroeg geslachtsrijp; kan gebeuren net zoals dit bij andere dieren en bij mensen verschilt.

Maandagochtend gaan ze Joy bekijken, want 4 maanden in d'r hok opsluiten overdag wanneer we werken -zeker zoals 'tie zich nu daarin gedraagt- is niet wat. Dan zou 't arme beestje jaloers kunnen worden op Bunny en daardoor zichzelf wat aan kunnen doen tijdens het agressief tralies-bijten bijvoorbeeld. Of in de stress schieten volgens de dierenarts. Op deze leeftijd castreren kan wel, mits 't hele zaakje daar allemaal in orde is / volgroeit is. Mocht dat maandag allemaal in orde zijn dan hebben we later op de dag een ex-mannetje in huis. Het is niet ideaal gezien z'n leeftijd maar beter dan 't alternatief.

p.s. Melusine, wanneer slaap jij? Meerdere posts van jou op o.a. 03:00 uur 'snachts!

---edit: alle vrouwelijke termen mbt Joy even in mannelijke veranderd. Het blijft wennen
    Porch Monkey 4 Life!
    pi_39609460
    Ik krijg ze echt niet op de foto, sorry
    Een paar oudere om het goed te maken dan?

Oh ja enne, ik ben een nachtmens. Ik ben 's ochtends altijd moe en 's avonds wakker. Het is meestal niet zo extreem als nu, maar de zomer maakt het wat erger, en ik heb de laatste tijd een aantal heftige deadlines gehad waarvoor ik soms een nacht heb doorgehaald. Dus m'n ritme is een beetje naar de klote

Ik hoop heel erg dat Joy klaar is voor castratie. Tis inderdaad niet ideaal, maar als hij klaar is kan het echt. Punky heeft er ook helemaal geen last van gehad. Arme Joy...
    Probeer je de tip nog van in elkaars hok zetten om de dag? Dan blijven ze vrtrouwd met elkaars geur, helpt erg goed.

Edit: ze liggen er nu allebei vanaf de zelfde kant ingepropt! Dus konten steken aan 1 kant eruit, hoofdjes samen in dat smalle tunneltje. Ze willen zeker ongestoord kletsen.
    Heb twee telefoonfoto's gemaakt, volgen later...

[ Bericht 17% gewijzigd door Melusine op 07-07-2006 16:13:22 ]
      vrijdag 7 juli 2006 @ 18:27:11 #69
    12863 oCe
    -I am Jack's wasted life
    pi_39613593
    Onderste foto, lekker he, die blindedarm keutels! Hier zit Bunny altijd zo 'smakelijk' te smakken als ze d'r blindedarm keutels aan het wegwerken is, getver

Ze mogen samen los lopen als we thuis zijn, dus op die manier blijven ze sowieso wel aan elkaar gewend. Mocht het nodig zijn dan zal ik omwisselen van hok, wie weet helpt het Nu (inmiddels thuis) zijn ze lekker weer rond aan het hoppen samen. We houden ze in iedergeval even in de gaten, geen sex on our watch!

Heb Bunny alvast verklapt dat aanstaande maandag d'r mannetje waarschijnlijk onder 't mes gaat, Joy durf ik 't nog niet te vertellen Bunny heeft trouwens vandaag wel van alles onder geplast, doet ze normaal nooit. Altijd keurig op de bak... Misschien vanwege 't feit dat Joy in d'r hok zat ofzo. Nouja, het zal allemaal wel goed komen.

Hier dan ook nog maar een oudje, die ik gewoon geweldig vind. Bunny, in de armen van m'n vriendin, aan het bellen:

Porch Monkey 4 Life!
    pi_39614094
    Jij hebt elke keer echt de allerschattigste foto's die er zijn zeg! Ik heb geen superlatieven meer over.

De foto's van daarnet zijn niet echt gelukt.. jammer. Ik wacht op een nieuwe kans.
    Dinsdag aanstaande gaan de wolbalen trouwens uit logeren: we gaan op vakantie naar Griekenland, en dat is een beetje warm voor konijntjes. Dus zij mogen lekker een tijdje logeren bij "oma" (mijn moeder). Ben benieuwd of die ze aankan...
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')