tuurlijkquote:Op maandag 19 juni 2006 09:46 schreef Sannelie het volgende:
heb je plaatjes van dat grote hok hilzillah?
Rond de 40 eurie... Maar wat je het beste kunt doen is een aantal dieren artsen bellen Hier heb je vrij veel prijs verschil.quote:Op maandag 19 juni 2006 14:05 schreef pertoef het volgende:
iemand enig idee hoeveel het ongeveer kost om een konijn te laten castreren?
'k vermoed dat de prijzen hier in België ongeveer hetzelfde zullen zijn als in Nederland..
Mannetje of vrouwtje?quote:Op maandag 19 juni 2006 14:05 schreef pertoef het volgende:
iemand enig idee hoeveel het ongeveer kost om een konijn te laten castreren?
'k vermoed dat de prijzen hier in België ongeveer hetzelfde zullen zijn als in Nederland..
quote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:16 schreef Cheesecake het volgende:
*Een heel zielig verhaal*
quote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:16 schreef Cheesecake het volgende:
Afgelopen zondag is ons konijn overleden. Hij zou in juli zeven jaar worden. Hij had altijd al problemen met zijn gebit. Kiezen waar haken aan groeiden, stukjes tand die afbraken, enzovoort. Om een lang verhaal kort te maken; in mei werd hij opnieuw geopereerd en tijdens die operatie bleek dat een groot deel van zijn kaak flink ontstoken was. Tijdens die operatie verloor hij veel bloed en hing zijn leven aan een zijden draadje. De dierenarts wist toen niet of hij uberhaupt nog weer wakker zou worden. Hij werd wakker en krabbelde weer op, de schat. Hij wilde nog zo graag even bij ons zijn, dat was zo duidelijk. Het ging weer beter met hem, hij liep weer rond en leek pijnvrij te zijn. Hij had vrij veel verzorging nodig, maar langzamerhand geloofden we er weer een beetje in. Helaas mocht het niet meer zo zijn. Afgelopen week ging hij opnieuw achteruit en kreeg hij naast evenwichtsproblemen weer meer pijn. Zijn ogen stonden dof, als we hem oppakten kroop hij alleen maar tegen je aan, rondhuppelen deed hij niet meer. Zaterdag lag hij alleen nog maar zijn hok, hij kwam alleen nog overeind om even wat te drinken. Zondag dachten we dat hij thuis zou gaan sterven. Hij lag in onze armen, probeerde af en toe nog overeind te komen maar het lukte gewoon niet meer. Hij was helemaal op, mijn lieve schat. Toen hebben we besloten om hem te laten inslapen. De dierenarts die dienst had was heel begaan en hij is heel rustig ingeslapen.
We hebben hem in de tuin begraven, in de wetenschap dat het zo beter is.
Maar jezus, wat mis ik hem. De tranen biggelen over mijn wangen nu ik dit typ. Bijna zeven jaar is hij bij ons geweest, samen met ons andere konijn, die in december 2005 is overleden. Nu, binnen 6 maanden tijd, zijn we ze allebei kwijt. Ik ben er echt kapot van, ik wilde ze gewoon nog niet missen. Het klinkt allemaal zo nietig, naast al die schokkende verhalen om je heen, maar het is zo stil en leeg in huis.....
quote:Op vrijdag 23 juni 2006 17:50 schreef Cheesecake het volgende:
Bedankt voor jullie lieve reacties, Melusine en Iamtheredleader![]()
quote:Op vrijdag 23 juni 2006 17:50 schreef Cheesecake het volgende:
Bedankt voor jullie lieve reacties, Melusine en Iamtheredleader![]()
hoe bedoel je precies?quote:Edit: zie dat Zoef een vrouwtje is, even alle hij's voor zij's vervangen.
Als je dan trouwens een vriendje voor haar zoekt, wordt de koppeling anders dan wanneer hij een mannetje was. Lees je dus hel goed in als het zo ver is, of laat je in dit topic even voorlichten!
ooh ja, graag..zodat ik niks verkeerd doe!quote:Als je een uitgebreide beschrijving wil van hoe je moet koppelen, dan zeg je het maar.
Net zoals jij een konijn aait om hem te liefkozen zal een konijn een ander konijn of jou likken om te liefkozen / verzorgen. Positief dusquote:Op maandag 3 juli 2006 23:33 schreef DeHovenier het volgende:
Als ik op de grond ga liggen met m'n t-shirt uit, komt even later het konijn aanhuppelen en dan gaat 'ie aan m'n arm, rug en schouders likken. Heeft dit een bepaalde betekenis?
Leuke stage plaats, ben ik ook geweest.quote:Op zondag 18 juni 2006 22:41 schreef RiesAmaris het volgende:
hey leuke info! en bij Bunnybin ga ik straks stage lopen
Ok 't is goed..maar jij denkt dus dat een ex-mannetje ideaal zou zijn?quote:Pertoef, die uitgebreide koppelinstructie hou je te goed hoor! Laat maar weten hoe het ermee staat en wanneer je een tweede konijn erbij neemt.
quote:Op woensdag 5 juli 2006 19:56 schreef oCe het volgende:
Het gaat met de dag beter en beter, zojuist deze foto genomen nadat Bunny Joy een poetsbeurt had gegeven:
[afbeelding]
Dat klinkt goed hoor.quote:Op donderdag 6 juli 2006 23:20 schreef oCe het volgende:
Melusine: bedankt voor je reactie.
Morgen maar eens met de dierenarts bellen en overleggen wat wijsheid is mbt de castratie van Joy. Sowieso moet ze errr... hij nog ingeent worden. Joy gaat denk ik morgen overdag maar in 't hok dan... De hokken staan naast elkaar, haaks; ze kunnen elkaar ten alle tijde zien en ruiken. Zo heeft Bunny Joy ook leren kennen, met d'r neus door de tralies heen geduwd om te kijken wat er toch in dat andere hok zat
Hieronder een foto van het hok (oude foto van Bunny), wanneer deze dicht zit dan gaat er een klep van middenuit helemaal naar voren dicht waardoor de tralies doorgetrokken worden tot de voorzijde van 't hok. Genoeg zicht dus om elkaar toch in de gaten te kunnen houden.
[afbeelding]
Argh, dat zég ik toch ook niet?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 09:43 schreef hiena het volgende:
wat jij wil :-)
maar graag dan ook geen rare conclusies meer dat het dier misschien wel uit de dierenwinkel kwam, want dat weet je niet.
jaja daar loopt ze de ganse dag in rond in die ren..behalve als het nu water zou gieten..quote:Hey, mag ze eigenlijk altijd overdag in die ren? Of maar af en toe? Want in het eerste geval zou ik haast zeggen dat die ruimte al groot genoeg voor twee is... misschien met een leuk uitbouwtje erbij ofzo? Of een hok erbovenop en dan een gat in het midden met een trappetje.
Ahhwwquote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:59 schreef pertoef het volgende:
jaja daar loopt ze de ganse dag in rond in die ren..behalve als het nu water zou gieten..
Maar ze zit daar eigenlijk niet zo goed, de zon zit daar heel de dag door te branden..
Maar kzou het dan gewoon wat verzetten!
Goh zoef is zo lief, als ik ze zo wrijf onder haar kinneke dan laat ze haar zo vallen en dan ligt ze daar te genieten met haar poten achteruit terwijl ik haar aan't strelen ben!
Foootooo!quote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:35 schreef Melusine het volgende:
Trouwens, ik wou dat ik een foto kon maken van Punky en Inky nu... ZO LIEF.
Ze hebben zo'n tunneltje van boomstammetjes, en nu liggen ze daar af en toe samen in! Dan zie je aan weerskanten van de tunnel zo'n konijnenkontje met voetjes eruitsteken, en als je dan naar binnen kijkt liggen ze met hun koppetje op elkaars buikje te rusten. Het ziet er echt verschrikkelijk lief uit, alleen kan ik geen goede hoek vinden om een foto te maken. Nou ja... ik laat ze maar lekker liggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |