In Brabant is men wat simpeler van geest, daar heeft het allemaal makkelijke namenquote:Op maandag 19 juni 2006 23:34 schreef Yeahinho het volgende:
Cool topic, derhalve: tvp.
Tienen noemden wij 'hooghouwertje', koningen was 'wie-scoort-is-keep' en ezelen heette '1x aanraaks'.
dat was vaak de enige reden dat er gescoord wordt op schoolquote:
Juistquote:Op maandag 19 juni 2006 23:34 schreef Yeahinho het volgende:
Tienen noemden wij 'hooghouwertje', koningen was 'wie-scoort-is-keep' en ezelen heette '1x aanraaks'.
"Wij" van "achter de Biechten" noemde het altijd het hooghoudspelletje,afvalraceje en aan ezelen deden we nietquote:Op maandag 19 juni 2006 23:34 schreef Yeahinho het volgende:
Daar heb je die bijnaam "Donkey" toch ook vandaan?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 00:38 schreef Yeahinho het volgende:
Wij voetbalden eerst altijd op 't Pleintje (speeltuintje dat eigenlijk helemaal niet was bedoeld om te voetballen, maar het karkas van de schommel gebruikten we gewoon als doel). Daar hebben we FC 't Pleintje opgericht, met een heuse trainer (oudere buurjongen), en een stuk of tien spelers uit de straat
.
Ach...zolang je een mooie herinnering hebt aan die deukquote:Op dinsdag 20 juni 2006 00:38 schreef Yeahinho het volgende:
Er is ook nog een korte periode geweest dat het brede stukje straat voor ons huis om één of andere reden 'het veld' was. Ik heb toen een jaar of 10 geleden zelf nog eens de bal tegen onze auto geschoten. Toen vond ik dat m'n pa zich niet zo moest aanstellen, maar inmiddels is die auto dus van mij.... en nu ik in een auto met deuk rijd vind ik het toch best wel zonde eigenlijk.
Met drie keer dezelfde voornaam in de straat moet je inderdaad al snel creatief met achternamen gaan doenquote:Op dinsdag 20 juni 2006 00:41 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Daar heb je die bijnaam "Donkey" toch ook vandaan?![]()
![]()
Buskruit heette dat hierquote:Op dinsdag 20 juni 2006 10:36 schreef Guerra het volgende:
Balletje trap, gewoon verstoppertje maar dan met een bal. Vroeger was dat heel mooi met 30 man.
Jaaaaaa!!!quote:Op dinsdag 20 juni 2006 10:36 schreef Guerra het volgende:
Koetje melken.
Zo simpel, maar wel leuk.
Hooghoudertje, en daarna fijn billenbranden, liefst met korte broek, straatbal en van vijf meter.
Balletje trap, gewoon verstoppertje maar dan met een bal. Vroeger was dat heel mooi met 30 man.
dat heet rooie lijntje bij ons in de straat omdat er een pleintje is met een rode lijn in het midden waar je niet overheen mag.quote:Op zondag 18 juni 2006 21:46 schreef BobbyHill het volgende:
Voor wie geen partijtje wil of kan spelen.....
[
Spel
Ook speel ik nog wel eens het 1 vs 1 spel waarin je bijelkaar moet scoren, maar niet de middelijn mag passeren. Hard van afstand schieten en van dichbij meer het subtiele lob-werk. Dit spel heeft bij ons nooit een naam gehad.
Omdat ik er geen topic over kon vinden, lijkt dit me een leuke plek om al onze pleinspelen, tips en regels en variaties met elkaar te bespreken. Dus wat spelen (of speelden) jullie op het pleintje of het veldje? En wat voor speciale regels of variaties kennen jullie allemaal?
Dat was het
quote:Op zondag 18 juni 2006 21:50 schreef Dylan Dog het volgende:
Tienen roeleert big time. Bij ons was een kopbal twee punten en een omhaal/hakje drie punten. verder kon je in het begin opbieden: 'ik keep voor 20' etc. Wie het laagste bood, ging de goal in.
quote:Op zondag 18 juni 2006 21:50 schreef Dylan Dog het volgende:
Tienen roeleert big time. Bij ons was een kopbal twee punten en een omhaal/hakje drie punten. verder kon je in het begin opbieden: 'ik keep voor 20' etc. Wie het laagste bood, ging de goal in.
Die had ik er bij ons ook in gegooid, alleen ik had het altijd tegen dus was hier ook snel afgeschaftquote:Op dinsdag 20 juni 2006 13:25 schreef VoreG het volgende:
Wij hadden ook eens de regel bij tienen dat je iemand precies af moest maken. Dus als hij 1 punt had moest je gewoon schieten, maakte je een kopbal dan had diegene weer 9 punten.
Overigens snel weer afgeschaft./...
Wij ook.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 13:30 schreef Yeahinho het volgende:
Die regel hebben wij ook nog een tijdje gehad ja.
Joa, dan had je alleen wel altijd mietjes die al wegrende voordat je geschoten hadquote:Op dinsdag 20 juni 2006 13:34 schreef TerroRobbie het volgende:
En vanaf 3 punten ofzo mocht de keeper toch afgooien. En wie dan geraakt werd moest de goal in.
Dude, wij ook. Kom je uit Assen?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 13:34 schreef TerroRobbie het volgende:
En vanaf 3 punten ofzo mocht de keeper toch afgooien. En wie dan geraakt werd moest de koal in.
Bij ons vanaf 2quote:Op dinsdag 20 juni 2006 13:34 schreef TerroRobbie het volgende:
En vanaf 3 punten ofzo mocht de keeper toch afgooien. En wie dan geraakt werd moest de koal in.
Dat was juist leukquote:Op dinsdag 20 juni 2006 13:38 schreef TerroRobbie het volgende:
Wij deden overigens altijd gewoon alles 1 punt. Anders ging iedereen hele tijd geforceerde hakjes omhalen en pikballen proberen. Werd het niet leuker op. Meerder punten voor een bepaalde goal waren voor kleine kinderen en wij waren stoer en goed
Nee daar deden wij allemaal niet aan. Gewoon simpele regeltjes. achter was achter en dus ander keepen en doelpunt was doelpunt.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 13:40 schreef Jaytonism het volgende:
[..]
Dat was juist leuk
Hadden jullie ook dat wanneer er bovenkat lat werd geschoten en de bal ging uit, dat de keeper mocht kiezen of hij 2 punten erbij kreeg of de ander op doel moest?
Whahahaha.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 13:42 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Het dikste en mongoligste kind verloor dan altijd, en was hem dus ook vaak de rest van de dag![]()
Was overal anders, wij moesten opbieden en de rest speelde voor tien. Vandaar 'tienen'.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 14:22 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Het heet geen 'tienen' maar 'elfen'
Keeper krijgt 12 punten (of wat iemand meer biedt) en de rest 11 punten.
En je werd altijd keeper als je als laatste 'niet keept' riep.
Mooi spel!
Die heb ik nog nooit gehoordquote:Op dinsdag 20 juni 2006 13:58 schreef VoreG het volgende:
Als jij de bal overschiet, maar je kan hem nog houden voordat hij de grond raakt en dan dus terug kan schieten dan ben je geen keeper.
11 punten in het veld is voor watjes. Daarnaast moet je keeper worden door te bieden op het aantal punten.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 14:22 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Het heet geen 'tienen' maar 'elfen'
Keeper krijgt 12 punten (of wat iemand meer biedt) en de rest 11 punten.
En je werd altijd keeper als je als laatste 'niet keept' riep.
Mooi spel!
Maar jij speelt dan ook met 13jarigenquote:Op dinsdag 20 juni 2006 14:24 schreef VoreG het volgende:
[..]
11 punten in het veld is voor watjes. Daarnaast moet je keeper worden door te bieden op het aantal punten.
Als wij tegenwoordig nog gaan tienen is het gewoon keeper voor 20 in het goal, want dat gaat er toch ontzettend snel af.
Heuj dat was 1 keer!quote:Op dinsdag 20 juni 2006 14:24 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Maar jij speelt dan ook met 13jarigen
Lat/Paal was bij ons altijd redding dus ook als die terug kwam en als ie er via de lat inging maakte het niet uit, was gewoon de punten wat het waard was.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 14:25 schreef BliksemSchigt het volgende:
En lat/paal - uit was bij ons redding. Lat-goal was dubbel en lat/terug een punt erbij voor degene die schoot.
Yup, op middelbare school werd het nog gespeeld. Werd wel ernstig als 50 man op 1 persoon gingen inslaan en schoppen.quote:Op zondag 18 juni 2006 22:01 schreef Lurtt het volgende:
Bij ons op school was panna knockout toen verboden, teveel "blessures" ofzo. Maar dat was wel lachen altijd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |