abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 juni 2006 @ 17:37:19 #26
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_38975687
Finder_elf_towns is als de dood dat zijn ultra-burgerlijke, verkapt-nazistische fantasietjes geen bewaarheid worden. Een bruinhemd-intellectueel die er alles aan doet om zijn tegenstander zijn eigen vooroordelen te verwijten.

Zo zijn we natuurlijk snel klaar.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_38977193
quote:
Op zondag 18 juni 2006 17:37 schreef Ringo het volgende:
Finder_elf_towns is [..] intellectueel
.

Wel grappig natuurlijk. Nieuws moet spectaculair zijn, en hoor-wederhoor kan dit pretje wel eens verstoren. Er zijn verschillende manieren om met cognitieve dissonantie om te gaan. Je kunt de werkelijkheid proberen te verdraaien of je mening aanpassen aan de werkelijkheid: we zien een schoolvoorbeeld van het eerste.

[ Bericht 4% gewijzigd door Autodidact op 18-06-2006 18:47:42 ]
pi_38981639
quote:
Op zondag 18 juni 2006 13:46 schreef IHVK het volgende:
En waar is iedereen die gisteren moord en brand schreeuwde nu?
Die hadden gister met de informatie die toen voor handen was gewoon gelijk... vandaag echter met deze nieuwe informatie hebben ze geen gelijk meer. Er valt die mensen niks te verwijten.
pi_38982813
De Turkse omroep heeft wel degelijk geprobeerd om knorretje druit te editen. Is ze niet gelukt. Varkens mogen geen hoofdrol spelen in (teken)films. Onder andere Miss Piggy is verboden.
Tenminste, dat vertelt mijn vriendin, en die is Turks.
Dus wel degelijk een ban op varkens!!!
pi_38983014
quote:
Op zondag 18 juni 2006 21:01 schreef Refragmental het volgende:
Er valt die mensen niks te verwijten.
nou .. stupiditeit ?
het is toch wel opvallend met hoeveel enthousiasme men zich blijft storten op ieder topic waarin het ook maar even lijkt alsof je moslims/de islam kan bashen .. en dat terwijl het keer op keer onzin blijkt te zijn ..
pleased to meet you
pi_38983576
quote:
Op zondag 18 juni 2006 21:30 schreef Dogbreath het volgende:
De Turkse omroep heeft wel degelijk geprobeerd om knorretje druit te editen. Is ze niet gelukt. Varkens mogen geen hoofdrol spelen in (teken)films. Onder andere Miss Piggy is verboden.
dus Miss Piggy verbieden maar Babe wel uitzenden ..

zou het kunnen dat je turkse vriendin jou/de nederlandse vooroordelen in de maling neemt ?
pleased to meet you
  zondag 18 juni 2006 @ 21:50:53 #32
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_38983606
quote:
Op zondag 18 juni 2006 21:30 schreef Dogbreath het volgende:
Ik ben turks. Ik zeg je dat het bullshit is.

het is maar wat je wilt geloven
Float like a butterfly, sting like a bee
pi_38983645
Op zich kun je niet verwachten dat elke Fok!-user het nieuws gaat checken en een reactie op een bericht op de Frontpage zou op zich legitiem zijn. De controle is verantwoordelijkheid van de Frontpage. Dat neem ik dus niemand kwalijk. Wat ik users wel kwalijk neem is als ze, in plaats van te erkennen dat het een foutief bericht was, nog steeds trachten de leugen vol te houden.
pi_38983812
maar dat is hem nu juist vandaag de dag .. dan staat er een bericht over op de training geweigerde vrouwen .. of een kledingvoorschrift .. nu weer dit ..
en keer op keer is het gewoon een uit de duim gezogen verhaal, maar het kwaad is wel (weer) geschiedt ..
karaktermoord is de term geloof ik ?
pleased to meet you
pi_38984003
quote:
Op zondag 18 juni 2006 21:49 schreef moussie het volgende:

[..]

zou het kunnen dat je turkse vriendin jou/de nederlandse vooroordelen in de maling neemt ?
Tweede checkup bij mn vriendin: bij de publieke omroep is het verboden, bij de commercielen niet. Dat is volgens haar een essentieel verschil in Turkije.
pi_38984122
quote:
Op zondag 18 juni 2006 21:56 schreef moussie het volgende:
maar dat is hem nu juist vandaag de dag .. dan staat er een bericht over op de training geweigerde vrouwen .. of een kledingvoorschrift .. nu weer dit ..
en keer op keer is het gewoon een uit de duim gezogen verhaal, maar het kwaad is wel (weer) geschiedt ..
karaktermoord is de term geloof ik ?
Ja, dat is dus de verantwoordelijkheid van de nieuwsmakers. Er zijn weblogs die hier prima mee omgaan en alles even zelf controleren. De FP-crew vertaalt wat er in hun mailbox komt en plaatst het op een van de drukst bezochte nieuwssites van Nederland . Het is inderdaad niet de eerste keer.
  zondag 18 juni 2006 @ 22:17:02 #37
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_38984638
quote:
Op zondag 18 juni 2006 22:01 schreef Dogbreath het volgende:

[..]

Tweede checkup bij mn vriendin: bij de publieke omroep is het verboden, bij de commercielen niet. Dat is volgens haar een essentieel verschil in Turkije.
niet waar
pi_38986427
quote:
Op zondag 18 juni 2006 22:01 schreef Dogbreath het volgende:

[..]

Ach ja, met alle respect voor je vriendin enzo, ik denk niet dat ze het helemaal begrepen heeft.
TRT heeft het nooit geschrapt en was dat niet van plan, ze wachten gewoon op het materiaal van Disney.
(een Turks Telegraafbericht dus)
  zondag 18 juni 2006 @ 22:55:34 #39
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_38986644
Heb je links naar online Turkse kranten over dit bericht?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_38987024
quote:
Op zondag 18 juni 2006 22:55 schreef ACT-F het volgende:
Heb je links naar online Turkse kranten over dit bericht?
Kan jij Turks?

Gisteren had ik er eentje geplaatst, maar dat was toen het nog niet bekend was dat het een hoax was. Het nieuws van vandaag gaat vooral over de middelbareschool-examens aldaar en er is weinig ruimte voor een hoax over Piglet.

Gevonden:
De krant Hürriyet noemde het zelfs "staatscensuurr'' en vermeldt er nog bij dat de tekenfilm door psychologen geadviseerd wordt. De reacties van de media waren behoorlijk fel:
Artikel: Knorretje

De reacties zijn ook al vertaald:
Nolamaz NTRT 17/06/2006 - 15:43
Winnie de Pooh is een geweldloze educatieve tekenfilm

zeynep tuna 17/06/2006 - 15:31
Ik snap het niet, wat is er nou mis met een varken in een tekenfilm? In India verbieden ze toch ook geen koeien in tekenfilms??

eda doksöz 17/06/2006 - 15:29
Jezus, alsof er geen andere problemen in dit land zijn..

Maar goed, Hoax dus.

Ik vind dat hier al genoeg over is gepraat nu.
  zondag 18 juni 2006 @ 23:12:15 #41
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_38987316
quote:
Op zondag 18 juni 2006 23:04 schreef IHVK het volgende:
Kan jij Turks?
Yep. Maar wat een riooljounalistiek, want de Hürriyet refereert weer naar de Sabah. Een goede journalist trekt zijn bronnen na en belt de TRT even op om het verhaal te controleren.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_38987526
quote:
Op zondag 18 juni 2006 23:12 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Yep. Maar wat een riooljounalistiek, want de Hürriyet refereert weer naar de Sabah. Een goede journalist trekt zijn bronnen na en belt de TRT even op om het verhaal te controleren.
Tja, FOK! nam het over ANP wat het weer van Reuters overnam en die hadden het van Cumhuriyet en zij schijnen degenen te zijn die het verhaal uit hun duim gezogen hebben/ een onzin verhaal voorgeschoteld hebben gekregen. ..

Van Reuters verwacht je anders ook dat ze hun bronnen checken. Verder heb je helemaal gelijk.
pi_38987634
quote:

[..]

eda doksöz 17/06/2006 - 15:29
Jezus, alsof er geen andere problemen in dit land zijn..
Jezus ja?
quote:
Ik vind dat hier al genoeg over is gepraat nu.
.
pi_38987701
quote:
Op zondag 18 juni 2006 23:21 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Jezus ja?
Vrij vertaald he. Er zat een gefrusteerd toontje in.
  zondag 18 juni 2006 @ 23:42:57 #45
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_38988330
quote:
Op zondag 18 juni 2006 17:37 schreef Ringo het volgende:
Finder_elf_towns is als de dood dat zijn ultra-burgerlijke, verkapt-nazistische fantasietjes geen bewaarheid worden. Een bruinhemd-intellectueel die er alles aan doet om zijn tegenstander zijn eigen vooroordelen te verwijten.

Zo zijn we natuurlijk snel klaar. [afbeelding]
O jee, ik ben ontmaskerd. Nu moet ik mijn username laten veranderen in Carl_Schmitt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Finder_elf_towns op 19-06-2006 00:23:15 ]
  maandag 19 juni 2006 @ 00:28:13 #46
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  maandag 19 juni 2006 @ 00:36:05 #47
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_38989827
quote:
Op zondag 18 juni 2006 23:12 schreef ACT-F het volgende:

[..]

mijn inziens gat het hier helemaal niet om het bedrijven van journalistiek of het informeren van mensen. Dit is gewoon makkelijk scoren van die linkse krant. En het komt opinie hier in europa ook wel ten goede, dus die nemen het over
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')