quote:
Op zondag 18 juni 2006 17:12 schreef Finder_elf_towns het volgende:Je moet nogal wat aannames maken voordat je tot de conclusie komt dat dit waar is.
1) De religieuze partij van Erdogan heeft niets met de publieke zenders van doen en heeft ook geen informele invloed.
Extreem weinig, ik heb nog steeds geen behoofddoekde vrouwen gezien op TRT. (ervaan uitgaanda dat hij een fundi is, wat hij dus helemaal niet is)
quote:
2) Erdogan's uitspraken over democratie zoals "je stapt in en later ook weer uit" zijn verkeerd vertaald en rechtse leugens.
Hij heeft gezegd dat hij veranderd is, het volk vertrouwt hem. Het is gewoon een conservatieve partij nu. Ze hebben nog weinig islamitische wetten ingevoerd eigenlijk.
quote:
3) Een varken is geen "onrein" dier.
Niet om er naar te kijken. Het is gewoon verboden varkens te eten omdat volgens de islam het niet gezond is. Dat betekent niet dat je niet naar varkens mag kijken of met ze mag spel o.i.d.
Bovendien zijn veel Turken gematigd islamitisch en zijn er weer wetten die ze ze overtreden. (seks voor het huwelijk, alcohol, 5 keer per dag bidden enz. enz.)
quote:
4) Er is nooit en ten nimmer eerder ophef geweest over getekende plaatjes.
Jawel, maar die gingen niet over een lief klein varkentje (eigenlijk een gordeldier maar goed) de ophef in Turkije bestond overigens vooral uit eiren gooien naar ambassdes.
quote:
5) Slappe excuses bestaan niet.
Waar zie jij een excuus staan dat. Het is gewoon overduidelijk dat een anti-Erdogan krant (Cumhuriyet dus) een leugen de wijde wereld in heeft gestuurd.
TRT antwoordt: Niet waar.
En ik geloof mijn ogen ook trouwens. Heb zoals hier al vaak gezegd 2 keer Babe gezien en Knorretje is ook al vaak voorbijgekomen op commerciële zenders. Als de gemiddelde Turk daar problemen mee zou hebben zou het sowieso niet op tv uitgezonden worden.
Heb jij ooit naar Turkse commerciële zenders gekeken trouwens? Of naar de TRT denk t niet hoor.
Misschien speel ik op de man, maar ik vind deze reacties goed bij jou passen. Je hebt namelijk een mening tegenover een bepaalde bevolkingsgroep in de wereld ontwikkeld en alles wat jou mening tengenspreekt is ''niet waar'' of ''taqiya'' of ''leugens van de (s)linkse media''.
Babe:
http://www.kanald.com.tr/sinema/poster/foto.shtml?path=/sinema/img/poster/big/B/&resim=babe2.jpgEn nu ben ik weg, dus duurt wel een tijdje voordat ik weer antwoordt..