abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39425878
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 16:58 schreef Jerruh het volgende:
ik ben momenteel bezig met engelieden (ja ik doe alles in het nederlands) en ondanks dat het verhaal erdoorheen raast, ben ik erg benieuwd hoe het zal eindigen.
Geniaal boek
Some birds just.. don't.
Birdydontfly.com
  Moderator zaterdag 1 juli 2006 @ 17:26:08 #152
18653 crew  D.
pi_39426020
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 14:30 schreef birdydontfly het volgende:
Wat vond je van de talisman?
Hoewel het vooral in een 'sprookjeswereld' afspeelt (ik houd meer van de 'vreemde zaken in een normale wereld' verhalen) vond ik het een mooi boek.
  Moderator zaterdag 1 juli 2006 @ 17:29:09 #153
18653 crew  D.
pi_39426069
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 14:55 schreef Dromenvanger het volgende:
Ben ik ook benieuwd naar hoe je de talisman vond D.Rose

Ik kwam niet door het begin heen, moet wel vermelden dat ik toen niet kon concenteren. Voor zover concentratie nodig is tijdens het lezen.
Ik kreeg het vervolg op de Talisman, Zwart Huis, cadeau. Ben hier toen aan begonnen maar kon er niet inkomen. Na de talisman gelezen te hebben was ik ook zo door Zwart Huis heen.
pi_39435019
Me love Stephen King , en ik heb nu ongeveer al zijn boeken (marktplaats is soms geweldig ) Maar er is heus wel een boek die ik niet zo geweldig vond (achteraf logisch, totaal ander genre zeg maar), en dat is Colorado kid. Heeft een van jullie die ook gelezen en wat vonden jullie daarvan?
De boot is aan = de poppen zijn aan het dansen.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 1 juli 2006 @ 23:39:35 #155
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_39437070
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 22:34 schreef tanna het volgende:
Me love Stephen King , en ik heb nu ongeveer al zijn boeken (marktplaats is soms geweldig ) Maar er is heus wel een boek die ik niet zo geweldig vond (achteraf logisch, totaal ander genre zeg maar), en dat is Colorado kid. Heeft een van jullie die ook gelezen en wat vonden jullie daarvan?
Colorado kid is helemaal geen ander genre, maar een zeer open eind.

Mij beviel het wel.
pi_39437792
Ik weet niet of 'ie al genoemd is, maar ik vind persoonlijk 1 van zijn kortere verhalen de beste.
"De Mist", gaat over een chemische fabriek waar een ongeluk gebeurt en mensen komen dan in een dichte mist terecht. Door dit ongeluk hebben alle insecten pre-historische formaten gekregen. Vooral het eind vind ik fantastisch. Ze rijden door de mist in een auto en horen op de radio een vaag geluid, daar gaan ze naartoe in de hoop nog meer mensen te vinden.
Is it wrong to talk to myself even when there’s nobody else?
It's just a state of mind.
  zondag 2 juli 2006 @ 09:37:58 #157
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_39443103
Ik vond Colorado Kid wel leuk Heel apart boek, ik had in ieder geval nog nooit zoiets gelezen.
Anders krèdde een poar patse!
met dank aan SF
http://nba-fan.blogspot.com
  Moderator zondag 2 juli 2006 @ 09:48:06 #158
18653 crew  D.
pi_39443179
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 23:39 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Colorado kid is helemaal geen ander genre, maar een zeer open eind.

Mij beviel het wel.
Wetende dat het een zeer open eind is, is het nu nog wel interessant voor mij om er aan te beginnen?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 juli 2006 @ 10:46:42 #159
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_39443884
quote:
Op zondag 2 juli 2006 00:04 schreef tbl1966 het volgende:
Ik weet niet of 'ie al genoemd is, maar ik vind persoonlijk 1 van zijn kortere verhalen de beste.
"De Mist", gaat over een chemische fabriek waar een ongeluk gebeurt en mensen komen dan in een dichte mist terecht. Door dit ongeluk hebben alle insecten pre-historische formaten gekregen. Vooral het eind vind ik fantastisch. Ze rijden door de mist in een auto en horen op de radio een vaag geluid, daar gaan ze naartoe in de hoop nog meer mensen te vinden.
Dit is de uitleg die jij er aan geeft, want nergens wordt er in het verhaal iets over een chemische fabriek gezegd of dat de insecten normale insecten zijn
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 juli 2006 @ 10:46:59 #160
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_39443891
quote:
Op zondag 2 juli 2006 09:48 schreef D.Rose het volgende:

[..]

Wetende dat het een zeer open eind is, is het nu nog wel interessant voor mij om er aan te beginnen?
Eh...., waarom niet?
  Moderator zondag 2 juli 2006 @ 10:49:53 #161
18653 crew  D.
pi_39443943
quote:
Op zondag 2 juli 2006 10:46 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Eh...., waarom niet?
Nouja, het geeft toch al iets weg over de afloop, vooral over dingen die waarschijnlijk dus niet gaan gebeuren omdat die wel voor een 'gesloten ' eind zouden zorgen
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 juli 2006 @ 10:50:43 #162
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_39443959
quote:
Op zondag 2 juli 2006 10:49 schreef D.Rose het volgende:

[..]

Nouja, het geeft toch al iets weg over de afloop, vooral over dingen die waarschijnlijk dus niet gaan gebeuren omdat die wel voor een 'gesloten ' eind zouden zorgen
Ongeveer alles wat King geschreven heeft heeft op de een of andere manier een open eind.
Ik denk niet dat ik daar een 'spoiler' mee weggeef .
  Moderator zondag 2 juli 2006 @ 10:54:59 #163
18653 crew  D.
pi_39444017
quote:
Op zondag 2 juli 2006 10:50 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ongeveer alles wat King geschreven heeft heeft op de een of andere manier een open eind.
Ik denk niet dat ik daar een 'spoiler' mee weggeef .
Da's idd waar, en dat is daarmee ook het minst leuke van King
  zondag 2 juli 2006 @ 11:05:38 #164
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_39444221
quote:

[..]

Dit is de uitleg die jij er aan geeft, want nergens wordt er in het verhaal iets over een chemische fabriek gezegd of dat de insecten normale insecten zijn
Ah, inderdaad die 2 dingen herinnerde ik me ook al niet

Wel die scene in die 'supermarkt' (geloof ik) waar opeens al die 'spinnen' van bovenaf aanvallen

Ik ga 'm maar weer eens lezen! *Skeleton Crew opzoekt*
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  zondag 2 juli 2006 @ 12:07:47 #165
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_39445520
Ik had na de Colorado Kid echt een zwaaaaaaaaaaaaar "what the fuck?!?"-gevoel. Alleen voor die ervaring al: lezen

Mobiel is echt gaaf trouwens Ik heb echt in no time 70 pagina's weggewerkt terwijl ik eigenlijk tentamen moet leren
met dank aan SF
  zondag 2 juli 2006 @ 13:35:06 #166
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39447596
Mobiel wil ik gaan lezen

Heb de achterkant gelezen van het boek waar globaal staat waar het over gaat en het spreekt me toch aan.

20 euro betaald voor dat boek, is dat normaal

Volgens mij had ik beter via bol.com kunnen bestellen.

Ik koop dus vaker zonder na te denken.

In Maastricht ligt een 2e hands boekenzaak. Met veel boeken Heb desperation daar voor 5 euro weten aan te schaffen met nog meer king boeken erbij.

5 euro voor een boek is te doen

20 euro vind ik eigenlijk belachelijk. Maar goed, een film huren kost al 5 euro. Dus dan valt die 20 euro nog wel mee relatief gezien.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_39448589
quote:

[..]

Je hebt gelijk, ik heb dit verhaal zo'n 10 jaar geleden gelezen dus de herinnering zal niet helemaal helder meer zijn. Ik heb net nog even gezocht en er is in 't boek sprake van het "Arrowhead Project", een geheime operatie van de regering (waarschijnlijk heb ik dit verward met een fabriek). Sommige mensen denken dat het daardoor komt, vooral omdat 2 militairen zelfmoord hebben gepleegd.

Maar is 't ook niet zo dat de hoofdfiguur de insecten zich zo voorstelt, op een gegeven moment bonkt er wat tegen de ruit van de supermarkt aan en hij vindt dat op een grote mug o.i.d. lijken.

Zoals ik al zei, ik heb het zo'n 10, misschien 12 jaar geleden gelezen, dus de herinneringen zullen niet helemaal zuiver meer zijn. Wat ik wel weet is, als ik het er over heb krijg ik kippevel en als ik in een dichte mist rijd, krijg ik toch wel enge visioenen over onbekende creaturen in de mist.
Is it wrong to talk to myself even when there’s nobody else?
It's just a state of mind.
pi_39449321
niet alles verklappennn
Some birds just.. don't.
Birdydontfly.com
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 juli 2006 @ 19:23:26 #169
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_39454972
quote:
Op zondag 2 juli 2006 13:35 schreef Dromenvanger het volgende:
Mobiel wil ik gaan lezen

Heb de achterkant gelezen van het boek waar globaal staat waar het over gaat en het spreekt me toch aan.

20 euro betaald voor dat boek, is dat normaal

Volgens mij had ik beter via bol.com kunnen bestellen.

Ik koop dus vaker zonder na te denken.

In Maastricht ligt een 2e hands boekenzaak. Met veel boeken Heb desperation daar voor 5 euro weten aan te schaffen met nog meer king boeken erbij.

5 euro voor een boek is te doen

20 euro vind ik eigenlijk belachelijk. Maar goed, een film huren kost al 5 euro. Dus dan valt die 20 euro nog wel mee relatief gezien.
Check voor goedkope boeken mijn signature
  zondag 2 juli 2006 @ 19:46:54 #170
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39455557
quote:
Op zondag 2 juli 2006 19:23 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Check voor goedkope boeken mijn signature
Interessante boeken tegen redelijke prijs staan erop

Is die site door jou beheerd of is het een site die je opgevallen is?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 juli 2006 @ 20:37:53 #171
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_39456876
quote:
Op zondag 2 juli 2006 19:46 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Interessante boeken tegen redelijke prijs staan erop

Is die site door jou beheerd of is het een site die je opgevallen is?
Eigenaar, ontwerper en beheerder
pi_39460639
De Colorado Kid vond ik echt meesterlijk!

Er komt trouwens een nieuwe uitgave van Salem's Lot op de markt in september,
inclusief tekeningen, nooit eerder gepubliceerde scènes e.d.!

Ga ik echt wel kopen!
pi_39460903
De Colorado Kid vond ik erg matig .
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_39461054
Het is alweer flink wat jaar geleden dat ik hem gelezen heb, maar "Vlucht naar de top" vond ik echt geweldig.
Zou hem graag nog eens lezen, maar ben bang dat het dan een beetje tegenvalt.
pi_39461417
quote:
Op zondag 2 juli 2006 22:58 schreef Marvellous het volgende:
Het is alweer flink wat jaar geleden dat ik hem gelezen heb, maar "Vlucht naar de top" vond ik echt geweldig.
Zou hem graag nog eens lezen, maar ben bang dat het dan een beetje tegenvalt.
Tweede keer valt misschien wat tegen ja, omdat je al weet hoe het afloopt.

Wel een meesterlijk verhaal zeg, vooral dat stuk met die
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
  maandag 3 juli 2006 @ 00:11:25 #176
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_39462958
ik heb echt in twee dagen de engelieren (the langoliers) gelezen, wat een fucking lekker verhaal!!! zo mooi om het je voor te stellen en te bedenken hoe dat nou echt zou zijn! weet iemand of de verfilming ervan geslaagd is? (die van 1995?)
put
your
clothes
on!
  maandag 3 juli 2006 @ 00:22:24 #177
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_39463145
imdb.com?

ken de naam van de film niet dus check zelf maar

Ik ga nu weer verder in mobiel, hbe er zin an!
met dank aan SF
pi_39463207
quote:
Op maandag 3 juli 2006 00:11 schreef Jerruh het volgende:
ik heb echt in twee dagen de engelieren (the langoliers) gelezen, wat een fucking lekker verhaal!!! zo mooi om het je voor te stellen en te bedenken hoe dat nou echt zou zijn! weet iemand of de verfilming ervan geslaagd is? (die van 1995?)
Op zich is het wel een aardig gelukt, alleen moet je eigenlijk de laatste 15 minuten of zo niet kijken want toen die Langoliers in beeld kwamen vond ik dat toch wel een redelijke domper.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 3 juli 2006 @ 00:32:41 #179
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_39463339
quote:
Op maandag 3 juli 2006 00:26 schreef Lister het volgende:

[..]

Op zich is het wel een aardig gelukt, alleen moet je eigenlijk de laatste 15 minuten of zo niet kijken want toen die Langoliers in beeld kwamen vond ik dat toch wel een redelijke domper.
SPOILER
haha zoiets had ik in de recensies al gelezen ja!
damn krijg de neiging om da boek zelf te gaan verfilmen! die sfeer... brrrr
put
your
clothes
on!
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 3 juli 2006 @ 08:17:32 #180
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_39466008
quote:
Op maandag 3 juli 2006 00:22 schreef J-Will het volgende:
imdb.com?

ken de naam van de film niet dus check zelf maar

Ik ga nu weer verder in mobiel, hbe er zin an!
The Langoliers
pi_39466646
quote:
Op zondag 2 juli 2006 22:44 schreef BlaineDeMono het volgende:
De Colorado Kid vond ik echt meesterlijk!

Er komt trouwens een nieuwe uitgave van Salem's Lot op de markt in september,
inclusief tekeningen, nooit eerder gepubliceerde scènes e.d.!

Ga ik echt wel kopen!
Oe! Oe! Die moet ik hebben!

Heb trouwens onlangs Desperation gezien. Ondanks Ron Perlman als de gekke sheriff haalde hij het (uiteraard zou je bijna zeggen) niet bij het boek. Vrij naïef en zonder diepte.
Vind het vooral bij King erg zonde als je ziet wat een prut er gemaakt wordt van zijn boeken, want hij schrijft al zo enorm beeldend.
It was wat dat betreft aardig gelukt, die clown en dus de verfilming was echt eng. Maar troep als bijvoorbeeld Tommyknockers was echt te zielig voor woorden. Een stel ingegraven kartonnen dozen moest het ruimteschip voorstellen... Wat dat betreft extra vreemd dat King zijn handen af heeft getrokken van Sleepwalkers (waarin Perlman trouwens ook een pliesie speelt) en dat gedrocht op zijn naam heeft laten staan.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 3 juli 2006 @ 09:46:36 #182
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_39466910
quote:
Op maandag 3 juli 2006 09:26 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Heb trouwens onlangs Desperation gezien. Ondanks Ron Perlman als de gekke sheriff haalde hij het (uiteraard zou je bijna zeggen) niet bij het boek. Vrij naïef en zonder diepte.
Vind het vooral bij King erg zonde als je ziet wat een prut er gemaakt wordt van zijn boeken, want hij schrijft al zo enorm beeldend.
It was wat dat betreft aardig gelukt, die clown en dus de verfilming was echt eng. Maar troep als bijvoorbeeld Tommyknockers was echt te zielig voor woorden. Een stel ingegraven kartonnen dozen moest het ruimteschip voorstellen... Wat dat betreft extra vreemd dat King zijn handen af heeft getrokken van Sleepwalkers (waarin Perlman trouwens ook een pliesie speelt) en dat gedrocht op zijn naam heeft laten staan.
Aan de andere kant zijn Shawshank, The Green Mile, The body, Cat's eye, The stand, Pet semetary, Storm of the century, The shining (remake), Carry, Christine, Cujo allemaal best aardig verfilmd.
pi_39466949
quote:
Op maandag 3 juli 2006 09:46 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Aan de andere kant is Shawshank, The Green Mile, The body, Cat's eye, The stand, Pet semetary, Storm of the century, The shining (remake), Carry, Christine, Cujo allemaal best aardig verfilmd.
Idd. Het gaat mij erom hoe het mogelijk is dat met medewerking van ze King himself er een aantal keer totale bagger van kwam. Doe het goed of doe het niet. Het is niet alsof er niets te beginnen is met zijn werk.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_39467913
quote:
Op maandag 3 juli 2006 09:26 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Jij hebt Desperation gezien? Gaaf hoor!

Waar kan je die zien? Al uit op DVD ofzo?
  maandag 3 juli 2006 @ 19:27:43 #185
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39482251
quote:
Op zondag 2 juli 2006 20:37 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Eigenaar, ontwerper en beheerder
Zal eens nog beter gaan kijken snel, in ieder geval in de gaten houden

En dan misschien wat bestellen

Site ziet er okey uit

Open the table
  maandag 3 juli 2006 @ 19:30:08 #186
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_39482335
The Stand is ook mijn favoriet!
Lees nu sinds 1,5 jaar King-boeken en begin er een beetje doorheen te raken
Zo even de rest van dit topic lezen dus, of ik nog titels tegenkom die ik nog niet ken.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 3 juli 2006 @ 20:09:22 #187
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_39483472
quote:
Op maandag 3 juli 2006 19:30 schreef MissBliss het volgende:
The Stand is ook mijn favoriet!
Lees nu sinds 1,5 jaar King-boeken en begin er een beetje doorheen te raken
Zo even de rest van dit topic lezen dus, of ik nog titels tegenkom die ik nog niet ken.
Als je gewoon voorin een King boek kijkt, kan je zo'n beetje alles zien wat hij geschreven heeft
pi_39484683
quote:
Op maandag 3 juli 2006 09:46 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Aan de andere kant zijn Shawshank, The Green Mile, The body, Cat's eye, The stand, Pet semetary, Storm of the century, The shining (remake), Carry, Christine, Cujo allemaal best aardig verfilmd.
Vergeet Misery niet .
  maandag 3 juli 2006 @ 21:10:10 #189
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_39485749
quote:
Op maandag 3 juli 2006 20:09 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Als je gewoon voorin een King boek kijkt, kan je zo'n beetje alles zien wat hij geschreven heeft
Jaaa, dat weet ik wel Maar ook meningen zijn wel handig... Twijfel of ik de Donkere Toren-serie ga lezen, ik hoor dat het nogal erg fantasy is?

Ben nu trouwens bezig in een verhalenbundel ['Ik weet wat je wilt'] en daar staat een verhaal in dat ik al uit een andere bundel ken.. 'De ademhalingsmethode', wel vaag vond ik
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_39486913
De Donkere Toren, het MAGNUS OPUM van Stephen King is zeker een
aanrader MissBliss!

Deel 1 is feitelijk niet om door te komen vind ik, maar vanaf deel 2
wordt het alleen maar beter!

Er zijn veel fans die deze saga zijn beste werk vinden (voor mij geld: The Stand
nog steeds nr. 1 ), maar toch is ook deze serie formidabel vind ik!

Tevens bevatten alle delen vele verwijzingen naar boeken als It, The Stand,
Salem's Lot, Tommyknockers etc.

Echt een aanrader!!

Maar het is wel in HEEL andere stijl geschreven dan in de stijl die King normaal gesproken
hanteert.
  maandag 3 juli 2006 @ 21:53:27 #191
693 ChOas
pi_39487312
quote:
Op maandag 3 juli 2006 21:10 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Ben nu trouwens bezig in een verhalenbundel ['Ik weet wat je wilt'] en daar staat een verhaal in dat ik al uit een andere bundel ken.. 'De ademhalingsmethode', wel vaag vond ik
Dat verhaal wordt verteld in die weirde 'gentlemen's' club!!! Oh, dat heerst zo, ik weet nog dat een van die verhalen die daar speelt met de hoofdpersoon die nog vraagt aan de butler of er veel kamers boven zijn, en het enige wat die antwoordt is "Oh ja meneer, meer dan u zich kan voorstellen"...

Hum, okay, ik weet niet of het netjes vertaald is want ik ken het alleen in het Engels, maar ik vind dat pand/die society ZO spooky... volgens mij spelen er zich ongeveer 3 korte verhalen in die club/verteld in die club af, maar laat iemand me alsjeblieft vertellen dat het er meer zijn...
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_39487593
Ja, de Ademhalingsmethode rules!

Het verhaal 'De Ballade van de Flexibele Kogel', die in de bundel
'Duistere Krachten' staat, man daar ben ik gewoon verliefd op haha!

Zo'n vaag, vervreemdend verhaal maar zo geweldig!

En Dichte Mist ook!
  maandag 3 juli 2006 @ 22:06:50 #193
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_39487771
quote:
Op maandag 3 juli 2006 21:42 schreef BlaineDeMono het volgende:
De Donkere Toren, het MAGNUS OPUM van Stephen King is zeker een
aanrader MissBliss!

Deel 1 is feitelijk niet om door te komen vind ik, maar vanaf deel 2
wordt het alleen maar beter!

Er zijn veel fans die deze saga zijn beste werk vinden (voor mij geld: The Stand
nog steeds nr. 1 ), maar toch is ook deze serie formidabel vind ik!

Tevens bevatten alle delen vele verwijzingen naar boeken als It, The Stand,
Salem's Lot, Tommyknockers etc.

Echt een aanrader!!

Maar het is wel in HEEL andere stijl geschreven dan in de stijl die King normaal gesproken
hanteert.
Ja, die verwijzingen zie je wel vaker in zn boeken! In Rosie kwam ook Cynthia voor de 3e keer terug ofzo, leuk is dat!

Oh, Tommyknockers vond ik trouwens erg suf

Maar goed, ik zal eens op zoek gaan naar die boeken dan.. Bij de Slegte in Amsterdam hebben ze tegenwoordig steeds minder King-boeken
quote:
Op maandag 3 juli 2006 21:53 schreef ChOas het volgende:

[..]

Dat verhaal wordt verteld in die weirde 'gentlemen's' club!!! Oh, dat heerst zo, ik weet nog dat een van die verhalen die daar speelt met de hoofdpersoon die nog vraagt aan de butler of er veel kamers boven zijn, en het enige wat die antwoordt is "Oh ja meneer, meer dan u zich kan voorstellen"...

Hum, okay, ik weet niet of het netjes vertaald is want ik ken het alleen in het Engels, maar ik vind dat pand/die society ZO spooky... volgens mij spelen er zich ongeveer 3 korte verhalen in die club/verteld in die club af, maar laat iemand me alsjeblieft vertellen dat het er meer zijn...
Ja, ik doelde meer op het feit dat dat verhaal dus in 2 bundels staat... Maar het verhaal zelf is heeeel tof ja, hoewel ik niet meer precies weet wat nu die methode inhield...

Oh, vraagje wat mn moeder steeds stelt: In 1 King boek is er een hoofdpersoon die vaak slim jims eet... wie was dat en in welk boek?
Ziggy played guitar
  maandag 3 juli 2006 @ 22:07:59 #194
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_39487814
quote:
Op maandag 3 juli 2006 22:01 schreef BlaineDeMono het volgende:
Ja, de Ademhalingsmethode rules!

Het verhaal 'De Ballade van de Flexibele Kogel', die in de bundel
'Duistere Krachten' staat, man daar ben ik gewoon verliefd op haha!

Zo'n vaag, vervreemdend verhaal maar zo geweldig!

En Dichte Mist ook!
Dichte mist

En die ene op dat vlot.. Was ook tof! Alleen de laatste 1 of 2 verhalen kwam ik niet meer doorheen
Ziggy played guitar
  maandag 3 juli 2006 @ 22:10:32 #195
693 ChOas
pi_39487899
quote:
Op maandag 3 juli 2006 22:06 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Oh, vraagje wat mn moeder steeds stelt: In 1 King boek is er een hoofdpersoon die vaak slim jims eet... wie was dat en in welk boek?
Volgens mij ook uit een van die verhalen uit Four past midnight... althans, daar moet ik als eerste aan denken..

[Stephen Roberts]
  maandag 3 juli 2006 @ 22:20:22 #196
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_39488318
quote:
Op maandag 3 juli 2006 22:10 schreef ChOas het volgende:

[..]

Volgens mij ook uit een van die verhalen uit Four past midnight... althans, daar moet ik als eerste aan denken..
Hmm, volgens mij niet want die heb ik niet zo lang geleden nog gelezen..
Ziggy played guitar
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 3 juli 2006 @ 23:20:50 #197
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_39490897
quote:
Op maandag 3 juli 2006 22:06 schreef MissBliss het volgende:

Ik denk dat ze Harold bedoelt in The Stand.

Een van de betere korte verhalen vind ik Quitters inc. (Stop ermee BV), welke heel erg Rohald Dahl is . Een ander is Ms Todd takes a shortcut (Mevrouw Todd gaat binnendoor).
  maandag 3 juli 2006 @ 23:27:33 #198
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_39491173
quote:
Op maandag 3 juli 2006 23:20 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik denk dat ze Harold bedoelt in The Stand.

Een van de betere korte verhalen vind ik Quitters inc. (Stop ermee BV), welke heel erg Rohald Dahl is . Een ander is Ms Todd takes a shortcut (Mevrouw Todd gaat binnendoor).
Oh ja.. Wat erg, mn favoriete boek
Ziggy played guitar
  maandag 3 juli 2006 @ 23:29:17 #199
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_39491230
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 20:17 schreef BlaineDeMono het volgende:
Ok lui, is hier iemand fan van onze Stephen King?

Ik wel!

Zo ja, wat zijn jullie favoriete romans van 'm?

Mijn top 5:

1) The Stand
2) Donkere Toren serie (als geheel)
3) De Noodzaak --> heb ik op DVD
4) Bezeten Stad
5) Pet Semetary
Storm van de Eeuw en Cuja staan eigenlijk wel aan de top, maar ja, ik vindt ze eigenlijk allemaal goed
pi_39497181
quote:
Op maandag 3 juli 2006 23:20 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Quitters inc, die stond toch als basis van een van de verhalen in Cat's Eye.
Heerlijk verhaal, beste stuk uit Cat's Eye,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')