abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 juni 2006 @ 15:16:15 #51
37248 BertV
Klei indiaan
pi_39077083
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 13:57 schreef birdydontfly het volgende:
Ja me too De film is opzich ook wel redelijk oke, maar alleen als je het boek hebt gelezen.
De remake van de eerste film volgt het boek beter.
In de remake zie je de hoofdpersoon duidelijk langzaam doordraaien
Deze film is door Stephen King goedgekeurd.

In het "origineel" uit 1980 gaat de regiseur Stanley Kubrick namelijk min of meer met het verhaal aan de haal.

"A filmmaker has almost the same freedom as a novelist has when he buys himself some paper."
Stanley Kubrick
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_39077219
Ohja, nouja, ik vind The Stand dus echt meesterlijk (als in, echt, zelfs de foute miniserie vind ik briljant) en verder krijg ik eigenlijk alles wel weg. IT is goed, De Donkere Toren was eeeeeerg goed, heb maar weinig echte tegenvallers meegemaakt.

Maar goed, met stip op 1 dus: The Stand.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 21 juni 2006 @ 16:06:35 #53
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_39079045
quote:
Op zondag 18 juni 2006 22:59 schreef Molluck het volgende:

[..]

Daar snap ik de hype niet zo van, het idee erachter is heel goed, maar ik vind hem toch heel erg tegenvallen...
Het is ruim vijftien jaar geleden dat ik het boek gelezen heb, misschien denk ik er nu ook zo over.
quote:
Steven Spielberg is overigens bezig met een verfilming ervan...
Volgens mij kan die niet aan het boek tippen.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_39080398
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 15:19 schreef Jarno het volgende:

Maar goed, met stip op 1 dus: The Stand.
Volledig mee eens!

Donkere Toren ben ik ooit in begonnen, maar ik kwam niet door het eerste deel heen
Insomnia, Het, en alle bundels met korte verhalen zijn ook geweldig

Dromenvanger, de Talisman en Zwart Huis.. oh, ik geloof dat ik ze gewoon allemaal deze zomer maar weer eens ga herlezen !

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 21-06-2006 16:41:05 ]
  woensdag 21 juni 2006 @ 16:43:32 #55
124870 TonnyD.Sacrell
I can see into your Dreams!
pi_39080524
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 16:40 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Volledig mee eens!

Donkere Toren ben ik ooit in begonnen, maar ik kwam niet door het eerste deel heen
Insomnia, Het, en alle bundels met korte verhalen zijn ook geweldig

Dromenvanger, de Talisman en Zwart Huis.. oh, ik geloof dat ik ze gewoon allemaal deze zomer maar weer eens ga herlezen !
Begin in deel 2 van De Tonkere Toren. Geloof me, De Donkere Toren serie is HET(...) verhaal van King!

Het beste dat hij ooit geschreven heeft.
Sylar says; "...Hailing frequenties closed, sir."
pi_39088198
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 12:32 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik vind de meeste King-films echt een beetje B-films Dus nee, dat telt niet: kwaliteit van de films staat niet in verhouding tot de kwaliteit van de boeken.

Prachtige uitzondering zijn The Green Mile, The Shawshank Redemption en het eerste gedeelte van The Stand.
Hey! Je vergeet Stand By Me! Geweldige film

Ik vond Kubrick's The Shining overigens ook kut. Totaal niet spannend. En dat joch vond ik een irritant kutjoch met zijn 'geredrum'
Love me two times
pi_39089917
Ik ken Stand by Me helemaal niet! Dus die moet ik nog een keer kijken?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 21 juni 2006 @ 21:04:33 #58
1762 YPPY
Yppiaans
pi_39090533
Ik heb maar twee boeken van hem gelezen (Carrie en The green mile) en vooral The green mile vond ik echt super goed. Net als de film.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_39091211
Mijn favo's (willekeurige volgorde):

The Green Mile
Rosie
The Dark Tower
Misery
The Shawshank Redemption (zeer goed verfilmd!)

The Stand heb ik nog steeds niet gelezen. Moet ik misschien toch eens doen, aangezien veel van jullie dat het beste boek van King vinden.
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_39092508
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 13:40 schreef enlightenedwizza het volgende:
Nederlands vertaalde boeken

alleen engels: The Dark Tower (mag trouwens best een trilogy oid van komen op het witte doek)
hij heeft een aparte manier van schrijven, de films worden op een aparte manier vertoont...heerlijk

sommige zijn wat minder
bij Rose Red sliep ik na een uurtje (film), verhaal gaat maar niet door...eerlijk gezegd geen zin om het boek te lezen, het verhaal interesseerd me niet echt (spookhuisjes, poeh poeh )
Raar jong!

RoseRed vond ik de beste miniserie ooit (op Carnivale na misschien ).

Ik vond het juist erg spannend, en goed vertaald vanuit het boek!

Maar goed, da's mijn mening!
pi_39093558
Ik heb The Stand ook nog steeds niet gelezen. Maar dat komt waarsch Omdat het 1025 pagina's heeft ofzo, met ininimini lettertjes :| En zulke enorme boeken zijn gewoon niet fijn om mee te nemen in de trein, of te lezen in bad (laat ik het altijd vallen hahah)
Some birds just.. don't.
Birdydontfly.com
pi_39096572
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 20:46 schreef Isabeau het volgende:
Ik ken Stand by Me helemaal niet! Dus die moet ik nog een keer kijken?
Hell yeah!! Hij is overigens gebaseerd op Kings boek 'The Body' (Het Lijk).
Love me two times
pi_39101596
Wat de verfilmingen van King betreft zijn er maar weinig die een beetje goed doen aan het verhaal.

Bij The Lawnmower man heeft in het begin zijn naam gestaan, maar ik heb nooit een verhaal van Stephen King ontdekt dat daar op leek.
Laterna hoorde ik dat King zijn naam daar via een rechtszaak vanaf heeft gehaald.
pi_39102955
Bij de film "The Running Man" staat zijn naam ook niet, wel die van zijn pseudoniem (Richard Bachman).

Overigens is de film totaal anders dan het boek. Alleen de namen uit de film zijn hetzelfde als in het boek.
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_39103245
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 09:48 schreef MizzEnroe het volgende:
Bij de film "The Running Man" staat zijn naam ook niet, wel die van zijn pseudoniem (Richard Bachman).

Overigens is de film totaal anders dan het boek. Alleen de namen uit de film zijn hetzelfde als in het boek.
Vreselijke film Arnold in een glitterpakje. Echt héél erg. Terwijl het mijn lievelings boek is. Ik ben voor een goede film van The Running Man.
Some birds just.. don't.
Birdydontfly.com
pi_39105381
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 22:01 schreef BlaineDeMono het volgende:

[..]

Raar jong!

RoseRed vond ik de beste miniserie ooit (op Carnivale na misschien ).

Ik vond het juist erg spannend, en goed vertaald vanuit het boek!

Maar goed, da's mijn mening!
RoseRed heb ik niet als miniserie gezien maar als een film, bijna 4 uur lang
Sinds ik weer begonnen ben met lezen (eerst LOTR, daarna The Dark Tower (nu bij Wolves of Calla) merk ik wel dat er in de films een hoop mist, je kan daar niet in uit laten komen wat je in boeken in enkele pagina's nodig hebt om te omschrijven
De geur, het gevoel, de details van een ketting, de geschiedenis, de gedachtegang...niet zo gek dat men meestal de boeken beter vinden dan de films
pi_39106576
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 10:03 schreef birdydontfly het volgende:

[..]

Vreselijke film Arnold in een glitterpakje. Echt héél erg. Terwijl het mijn lievelings boek is. Ik ben voor een goede film van The Running Man.
Ja, echt erge film,
alleen de race om te blijven leven was hetzelfde, maar in de film dan natuurlijk flink ingeperkt, en Arnold die z'n spiertjes gebruikt.
Wel leuk was de pennehouder die hij gebruikte

Overigens, de film van The Stand vond ik wel een redelijk geslaagde verfilming. Het had namelijk veel erger gekund.
Leuk van Stephen King vind ik dat die graag even verschijnt in de verfilmingen.
Was het niet in Golden Years als ongeduldige bus-chauffeur, en in Pet Semetary als priester?
pi_39107949
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 11:52 schreef maduropa het volgende:

[..]

Ja, echt erge film,
alleen de race om te blijven leven was hetzelfde, maar in de film dan natuurlijk flink ingeperkt, en Arnold die z'n spiertjes gebruikt.
Wel leuk was de pennehouder die hij gebruikte

Overigens, de film van The Stand vond ik wel een redelijk geslaagde verfilming. Het had namelijk veel erger gekund.
Leuk van Stephen King vind ik dat die graag even verschijnt in de verfilmingen.
Was het niet in Golden Years als ongeduldige bus-chauffeur, en in Pet Semetary als priester?
In rose red de pizzabezorger
Some birds just.. don't.
Birdydontfly.com
pi_39124794
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 12:30 schreef birdydontfly het volgende:

[..]

In rose red de pizzabezorger
Ik vond dat autistische kind geweldig in Rose Red hehe!

Best een lekker vrouwtje trouwens, evenals d'r zus!

Volgens mij waren dat ook echt zussen!

Ik ergerde me trouwens groen en geel aan die popi-jopi fagget die steeds
die brillemans aan het etteren was!
Wat een stuk verdriet!

Die brillejood vond ik best grappig, hoewel door de rest van het paranormale gezelschap onsympathiek gevonden.

Vooral toen ie dat autistische kind wou doodmaken op het eind hehe.
Zo kwaadaardig!

Niet echt leuk natuurlijk, maar wel grappig bedacht!
pi_39130635
Ik heb net maar effies de dvd besteld van Rose Red, ben benieuwd. En was Stephen King in de film maximum overdrive niet die jeugdleider die een blikje frisdrank uit zo'n automaat tegen zijn kop kreeg?
De boot is aan = de poppen zijn aan het dansen.
pi_39272371
Ben al sinds november aan Het bezig. Eerste tijd tot eind december ging ik best goed maar ergens zakte het in. Zijn ruim 1150 blz en kom er maar niet doorheen. Nu heb ik (eindelijk) nog 100 blz te gaan maar tis wel beetje saai geworden. Heb wel alvast Carrie gekocht, die is een stuk dunner
Ook The green mile gekocht, die was in 3 dgn uit ofzo. Mooi boek, mooie film.
pi_39275325
Ik vond Het echt geweldig. Heb het in 2 dagen uitgelezen.
Some birds just.. don't.
Birdydontfly.com
  dinsdag 27 juni 2006 @ 09:07:31 #74
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_39275372
Dark Tower, The stand. Twee van mijn alltime favorites. Je hebt ook een boek met in de naam iets van 'dragon'en daar komt die Staff van the stand en the dark tower ook in voor, een soort sprookje, wel heel stoer .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_39275622
Mên wat heb ik een plezier van King gehad. Toen ik een jaar of 10 was ofzo, toen was ik door de kinderafdeling van de plaatselijke kleine bieb heen (ik was zo'n walgelijk kind dat alleen maar las). Achter de balie zat soms een persoon met het syndroom van Down (sociale werkplek), alleen op vrijdag. Daar wachtte ik op en dan ging met een stalen gezicht een stapeltje King halen. Het, Bezeten Stad, de Beproeving, al die jaren tachtig boeken van hem heb ik zo naar mijn kamertje gesmokkeld.
Doodeng natuurlijk, helemaal op die leeftijd. Ik projecteerde mijn eigen angst voor vampiers etc. op mijn zusje, die heeft nog jaren met papieren kruisjes naast haar bed geslapen
Ik ben er inmiddels achter dat de Donkere Toren-reeks de moeite waard is, deel 1 net uit, ga binnenkort de rest bij elkaar scharrelen en mezelf trakteren
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')