De remake van de eerste film volgt het boek beter.quote:Op woensdag 21 juni 2006 13:57 schreef birdydontfly het volgende:
Ja me tooDe film is opzich ook wel redelijk oke, maar alleen als je het boek hebt gelezen.
Het is ruim vijftien jaar geleden dat ik het boek gelezen heb, misschien denk ik er nu ook zo over.quote:Op zondag 18 juni 2006 22:59 schreef Molluck het volgende:
[..]
Daar snap ik de hype niet zo van, het idee erachter is heel goed, maar ik vind hem toch heel erg tegenvallen...
Volgens mij kan die niet aan het boek tippen.quote:Steven Spielberg is overigens bezig met een verfilming ervan...
quote:
Begin in deel 2 van De Tonkere Toren. Geloof me, De Donkere Toren serie is HET(...) verhaal van King!quote:Op woensdag 21 juni 2006 16:40 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]Volledig mee eens!
Donkere Toren ben ik ooit in begonnen, maar ik kwam niet door het eerste deel heen
Insomnia, Het, en alle bundels met korte verhalen zijn ook geweldig![]()
Dromenvanger, de Talisman en Zwart Huis.. oh, ik geloof dat ik ze gewoon allemaal deze zomer maar weer eens ga herlezen!
Hey! Je vergeet Stand By Me! Geweldige filmquote:Op woensdag 21 juni 2006 12:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind de meeste King-films echt een beetje B-filmsDus nee, dat telt niet: kwaliteit van de films staat niet in verhouding tot de kwaliteit van de boeken.
Prachtige uitzondering zijn The Green Mile, The Shawshank Redemption en het eerste gedeelte van The Stand.
Raar jong!quote:Op woensdag 21 juni 2006 13:40 schreef enlightenedwizza het volgende:
Nederlands vertaalde boeken
alleen engels: The Dark Tower (mag trouwens best een trilogy oid van komen op het witte doek)
hij heeft een aparte manier van schrijven, de films worden op een aparte manier vertoont...heerlijk
sommige zijn wat minder
bij Rose Red sliep ik na een uurtje (film), verhaal gaat maar niet door...eerlijk gezegd geen zin om het boek te lezen, het verhaal interesseerd me niet echt (spookhuisjes, poeh poeh)
Hell yeah!! Hij is overigens gebaseerd op Kings boek 'The Body' (Het Lijk).quote:Op woensdag 21 juni 2006 20:46 schreef Isabeau het volgende:
Ik ken Stand by Me helemaal niet!Dus die moet ik nog een keer kijken?
Vreselijke filmquote:Op donderdag 22 juni 2006 09:48 schreef MizzEnroe het volgende:
Bij de film "The Running Man" staat zijn naam ook niet, wel die van zijn pseudoniem (Richard Bachman).
Overigens is de film totaal anders dan het boek. Alleen de namen uit de film zijn hetzelfde als in het boek.![]()
RoseRed heb ik niet als miniserie gezien maar als een film, bijna 4 uur langquote:Op woensdag 21 juni 2006 22:01 schreef BlaineDeMono het volgende:
[..]
Raar jong!![]()
RoseRed vond ik de beste miniserie ooit (op Carnivale na misschien).
Ik vond het juist erg spannend, en goed vertaald vanuit het boek!![]()
Maar goed, da's mijn mening!
Ja, echt erge film,quote:Op donderdag 22 juni 2006 10:03 schreef birdydontfly het volgende:
[..]
Vreselijke filmArnold in een glitterpakje. Echt héél erg. Terwijl het mijn lievelings boek is. Ik ben voor een goede film van The Running Man.
In rose red de pizzabezorgerquote:Op donderdag 22 juni 2006 11:52 schreef maduropa het volgende:
[..]
Ja, echt erge film,
alleen de race om te blijven leven was hetzelfde, maar in de film dan natuurlijk flink ingeperkt, en Arnold die z'n spiertjes gebruikt.
Wel leuk was de pennehouder die hij gebruikte![]()
Overigens, de film van The Stand vond ik wel een redelijk geslaagde verfilming. Het had namelijk veel erger gekund.
Leuk van Stephen King vind ik dat die graag even verschijnt in de verfilmingen.
Was het niet in Golden Years als ongeduldige bus-chauffeur, en in Pet Semetary als priester?
Ik vond dat autistische kind geweldig in Rose Red hehe!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |