Misschien dat je door je verdriet heen moet om met een schone lei te beginnen?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 20:30 schreef Blackletter het volgende:
[..]
nee dat weet ikmaar ik heb niet meer zo'n behoefte aan psychologen en therapieen. zoiets werkt dus echt niet voor mij, dat heb ik al meerdere keren geprobeert, daar werd ik alleen maar verdrietiger enz van
ik lig vaak al 's nachts te huilen dus het breekt me al aardig opquote:Op zaterdag 29 juli 2006 20:31 schreef senesta het volgende:
[..]
Misschien dat je door je verdriet heen moet om met een schone lei te beginnen?
Wegstoppen werkt nu misschien soms maar dat gaat je opbreken hoor.
Nee maar dat bedoelde ik niet, ik bedoelde dat het toendertijd mijn manier was om mijn onzekerheid in een nieuwe situatie en mijn gevoel van bedreiging van mijn plekje te uiten naar die kinderen toe.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 20:29 schreef Blackletter het volgende:
[..]
nja ik vind niet dat ik het leven van haar zuur maak. ik moet me soms wel inhouden om haar geen knal te verkopen (wat ik dus nog nooit heb gedaan, wat soms wel erg moeilijk is
, maar anders heb ik nog meer zeik dus ik doe het maar niet). ik probeer haal al zo veel mogelijk te negeren omdat ze de godganse dag om aandacht schreeuwt bij mijn vader/stiefmoeder.
Jij kan dit nutteloos vinden voor dit topic, maar op elk idee van iedereen reageert ze met: kan niet, wil niet of durf niet. Op dit meisje dring je gewoon niet door. Maar maakt niet uit, blijf jij maar lekker op haar inpraten, ik hou ermee op, vandaar mijn hardere aanpak.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 20:24 schreef senesta het volgende:
[..]
Maar dit word een nutteloze discussie en heeft ook geen waarde in dit topic.
Verder heb ik het niet zozeer over wat je voorstelt als wel over de toon waarop.
Kijk, jij ziet het ook!quote:Op zaterdag 29 juli 2006 20:40 schreef SeaOfLove het volgende:
Meis je moet ooit een keer zelfstandig worden en op deze manier ga jij het echt niet redden.
Absoluut heb eerder ookal aangegeven dat TS werkelijk waar niets doet met alle adviezen (op pagina 2 al geloof ikquote:
quote:Op zaterdag 29 juli 2006 20:40 schreef SeaOfLove het volgende:
Is een assertiviteitscursus niets voor TS... zodat je leert beter voor jezelf op te komen?!?
Meis je moet ooit een keer zelfstandig worden en op deze manier ga jij het echt niet redden.
Ik vind dat je het anders prima hebt verwoord en absoluut niet hard overkomt!quote:Op zaterdag 29 juli 2006 21:49 schreef klappie het volgende:
[..]
PS Weet dat bovenstaande hard klinkt maar het is goed bedoeld en ik snap dat het niet makkelijk is.
wat houd dat in dan?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 20:40 schreef SeaOfLove het volgende:
Is een assertiviteitscursus niets voor TS... zodat je leert beter voor jezelf op te komen?!?
Op zo'n cursus leer je o.a.quote:
ik heb ook weinig tot geen zelfvertrouwen en het gevoel dat ik bijna niets waard ben.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 21:49 schreef klappie het volgende:
[..]
![]()
Kom toch eens voor jezelf op!! Zolang je alleen maar tegen andere mensen loopt te 'klagen' maar verder niets onderneemt, dan zal er nooit wat veranderen.
Het lijkt erop dat je door alle toestanden met je echte moeder totaal geen zelfvertrouwen meer hebt en het gevoel hebt dat je niets waard bent! Alle andere problemen die je opnoemt (stiefzusje die pappa zegt tegen jouw pa) komen hieruit voort. Misschien ben je bang dat zij je pa in zal pikken en dat jij je pa daardoor verliest??
Probeer toch wat zelfvertrouwen te kweken. Loop gewoon een supermarkt binnen en vraag om werk, of een andere winkel of wat je dan ook leuk lijkt. Hoe moeilijk het in het begin ook is, ik denk dat je er uiteindelijk alleen maar beter van wordt. Hiermee kweek je ook zelfvertrouwen, waardoor je ook op andere gebieden sneller je mond open durft te trekken.
Het feit dat je hier je problemen post, zegt mij dat je een steuntje in je rug zoekt om deze stappen te zetten!! Geloof dat je van genoeg mensen hier die steun ook gekregen hebt door middel van goed bedoeld advies. Accepteer dit dan ook en kets daarna niet alles af met "wil niet", "kan niet" of "durf niet". Niemand zegt dat het makkelijk zal zijn maar is wel iets wat moet gebeuren om 'verder' te kunnen. Anders zal dit altijd zo door blijven gaan.
Het op kamers gaan wonen, als dat mogelijk zou zijn, is ook geen oplossing, want dan ga je je pa waarschijnlijk nog minder zien en dat is juist iets wat je dwars zit. Je moet niet weglopen voor je problemen, dat lost niets op.
Trouwens, je stiefmoeder heeft helemaal niets over jou te vertellen. Als jij met je pa alleen wilt praten, dan praat je alleen met je vader. Dat heeft zij maar te accepteren. Dat je vader daarna haar er ook over verteld is dan helaas niet anders (ook enigszins logisch, want het is toch zijn vriendin).
Het klinkt misschien hard, maar uiteindelijk leef je maar voor 1 iemand, namelijk jezelf. Onthoudt dat goed!
PS1 Weet dat bovenstaande hard klinkt maar het is goed bedoeld en ik snap dat het niet makkelijk is.
PS2 Jij hebt alle rechten om je gelukkig te voelen. Dit gevoel krijg je alleen niet altijd voor niets, daar moet je soms wat voor doen, bijvoorbeeld af en toe voor jezelf opkomen. Dit is niet erg. Dat is juist een goed punt
Iedereen maakt fouten, is helemaal niet erg. Betekend alleen maar dat je menselijk bentquote:werken zou ik best wel willen, maar heb geen idee wat ik leuk vind en ben bang dat ik wat fout doe, ook heb ik als school weer begint weinig tijd omdat mijn vader heel erg achter mijn kont aanzit dat ik hard moet werken voor school, wat ik al doe.
Dat zij dat anders ziet is haar probleem. Als jij alleen met je vader een gesprek wilt, moet dat kunnen. Je vader zal je hierin vast wel steunen. Of zorg dat je van te voren al alleen met hem bent, dan kan ze er geen eens bij zijn. Dit is nu zo'n punt waarop je moet zeggen: "Sch**t aan iedereen, ik leef voor mezelf, ik wil me goed voelen, ik wil er nu over praten met mijn pa ALLEEN. Jammer voor iedereen die dat niet goed vindt!!!" Dan voelt zij zich maar ff verrot... jou een zorgquote:dat mijn stiefmoeder niets over mij te vertellen heeft vind ik ook, maar zij ziet dit anders geloof ik.
Tot op zekere hoogte kan ze jou natuurlijk wel opdrachten geven, bijvoorbeeld een beetje mee helpen in het huishouden. Dat zal je moeten accepteren. Iedereen zal een beetje mee moeten werken in het huishouden, of het nu om ouders of om stiefouders gaat...quote:ze zegt me ook wat ik moet doen enz. ik word daar helemaal ziek van.
Weet je wat het is...we kunnen dit wel 20duizend keer vertellen aan haar, maar het haalt volgens mij echt niets uit.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 23:08 schreef klappie het volgende:
[..]
Iedereen maakt fouten, is helemaal niet erg. Betekend alleen maar dat je menselijk bentIk doe zo vaak wat fout op mijn werk
![]()
Verzin wat je wilt doen. Kranten/Folders lopen, supermarkt, etc maakt niet uit wat en ga er achter aan. Vind je het toch niet leuk, dan kan je altijd weer wat anders gaan doen. Zo kom je op een andere manier in aanraking met andere mensen en zal je zien dat je tot heel wat in staat bent. Dat jou echte moeder je verteld heeft dat je niets kan/niets goed doet is pure onzin. Dit is DE manier om haar te laten zien dat zij ongelijk heeft!! (Je hoeft hier niet letterlijk contact voor met je echte moeder op te nemen. Zolang JI het zelf maar weet, daar gaat het om. Het zal je zeker een goed gevoel geven)
[..]
Dat zij dat anders ziet is haar probleem. Als jij alleen met je vader een gesprek wilt, moet dat kunnen. Je vader zal je hierin vast wel steunen. Of zorg dat je van te voren al alleen met hem bent, dan kan ze er geen eens bij zijn. Dit is nu zo'n punt waarop je moet zeggen: "Sch**t aan iedereen, ik leef voor mezelf, ik wil me goed voelen, ik wil er nu over praten met mijn pa ALLEEN. Jammer voor iedereen die dat niet goed vindt!!!" Dan voelt zij zich maar ff verrot... jou een zorgDenk toch eens aan jezelf!!!
Als je dit nou in combinatie doet met een brief dan heb je gelijk je eigen gedachtes op orde.. dit zorgt er dan weer gelijk voor dat het geen (of iig niet zo snel) geschreeuw word.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 23:08 schreef klappie het volgende:
Dat zij dat anders ziet is haar probleem. Als jij alleen met je vader een gesprek wilt, moet dat kunnen. Je vader zal je hierin vast wel steunen. Of zorg dat je van te voren al alleen met hem bent, dan kan ze er geen eens bij zijn. Dit is nu zo'n punt waarop je moet zeggen: "Sch**t aan iedereen, ik leef voor mezelf, ik wil me goed voelen, ik wil er nu over praten met mijn pa ALLEEN. Jammer voor iedereen die dat niet goed vindt!!!" Dan voelt zij zich maar ff verrot... jou een zorgDenk toch eens aan jezelf!!!
Daar woont ze bij, samen met haar stiefmoeder en haar dochtertje.quote:Op zondag 30 juli 2006 04:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waar is de ´echte´ vader?
dat weet ik niet precies, volgens mij zit hij in luxemburg, maar dat weet ik niet dat word mij niet verteldquote:Op zondag 30 juli 2006 04:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waar is de ´echte´ vader?
vond het ook wel moeilijk om te vertellen, maar ben blij dat ik het wel heb gedaan. hopelijk volgt een reactie wel nog, zo niet dan probeer ik het nog eens.quote:Op zondag 30 juli 2006 19:49 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Heel goed dat je hierover met je vader gepraat hebt! Toppie, zelfs al kwam er weinig reactie, toch weet hij nu dondersgoed hoe jij erover denkt. Dat betekent dat hij er rekening mee kan houden (of niet), misschien was dit wel de aanzet tot meer gesprekken hierover. Het is in ieder geval goed om te weten hoe hij erover denkt, dat schept wel een band.
En wat betreft je stiefzusje: bedenk je maar dat, hoe vervelend ze ook is, ze eigenlijk heel zielig is. Over een paar jaar is het veel makkelijker om met haar om te gaan omdat jullie beiden ouder worden. Tegen de tijd dat ze echt lastig word (puberteit dus) woon jij lekker op jezelf en hoef je nergens meer rekening mee te houden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |