abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38931231
nou het zit zo:
mijn vader en moeder zijn uit elkaar, ja tegenwoordig standaard bijna iedereen gaat uit elkaar, maar zo hun dus ook. dit is al bijna 10 jaar geleden (ik was 6/7). heb hier altijd veel moeite mee gehad maar niet over gepraat.
nu heeft mijn vader al meerdere vriendinnen gehad, die ik altijd wel heb gemogen. mijn moeder had minder vrienden of ze nam ze gewoon niet bij ons thuis, maar ging ernaar toe als wij (mijn broertje en ik) naar mijn vader waren (ene weekend wel bij mijn vader, andere weekend niet bij mijn vader).
wegens omstandigheden met mijn moeder heb ik haar al meer dan een jaar niet gezien en ben ik bij mijn vader ingetrokken, mijn moeder komt ook niet langs (de afstand is te ver voor haar, ze heeft ongeluk gehad) ze belt wel af en toe.
mijn vader had voordat ik daar woonde al een vriendin, aardige vrouw, en die vrouw had een dochtertje, nu 6. ik woon dus nu in bij mijn vader, zijn vriendin, en dat dochtertje. dat dochtertje is niet mijn vaders kind. ze kent haar eigen vader ook niet, ze denkt dat mijn vader haar vader ook is. ze noemt hem ook gewoon papa enz. maar hier heb ik soms best wel moeite mee. mijn vader weet niet dat ik hier moeite mee heb maar ik zit er wel mee

is het raar dat ik hier moeite mee heb ?
While there's life, there's hope - Marcus Julius Cicero
Answer me
  vrijdag 16 juni 2006 @ 21:55:02 #2
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_38931282
Neuh, is niet raar. Maar het is ook weer niet iets waar je je niet overheen zou kunnen zetten.
Ik ga naar huis.
pi_38931333
Jezus..hoe oud ben je?
Grow up ofzo
  vrijdag 16 juni 2006 @ 22:00:24 #4
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_38931388
Het is toch niet zo raar dat ze hem papa noemt? Veel kinderen hebben papa 1 en papa 2 volgens mij. Of het raar is dat jij daar moeite mee hebt weet ik niet.
  vrijdag 16 juni 2006 @ 22:01:49 #5
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_38931411
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 21:57 schreef Devrim_ het volgende:
Jezus..hoe oud ben je?
Grow up ofzo
* profiel TS checked

Geboortedatum: 1989-09-05
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_38931436
ik ben 16 bijna 17 kun je ook lezen in de tekst
Answer me
pi_38931463
het is ook niet zo dat ik er telkens "last" van heb, maar soms heb ik best momenten waarop ik dat moeilijk vind, sowieso omdat mijn vader eigenlijk altijd aan het werk is, en zogoed als alle aandacht wordt besteed aan vriendin en dochtertje
Answer me
pi_38931479
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 22:02 schreef Blackletter het volgende:
ik ben 16 bijna 17 kun je ook lezen in de tekst
Je bent al over je probleem heen zo te zien
mooi
opgelost
slotje
pi_38931501
Ga elders spelen.

[ Bericht 48% gewijzigd door Copycat op 17-06-2006 13:49:31 ]
pi_38931506
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 22:04 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Je bent al over je probleem heen zo te zien
mooi
opgelost
slotje
het is niet echt een probleem, ik zit er alleen af en toe mee.
Answer me
pi_38931511
Wat nietzman zegt dus.
Ik snap dat je er aan moet wennen maar het is idd iets wat je zal moeten doen.
Wanneer is iemand je papa? Iemand die je weet te verzorgen dagelijks. Op je let en alle andere leuke en minder leuek dingen met je doet?

Of de persoon die een avondje lol ergens heeft gehad?

Dat ze je vader als papa gaat zien is dus niet zo heel gek.
  vrijdag 16 juni 2006 @ 22:11:51 #12
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_38931646
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 22:03 schreef Blackletter het volgende:
het is ook niet zo dat ik er telkens "last" van heb, maar soms heb ik best momenten waarop ik dat moeilijk vind, sowieso omdat mijn vader eigenlijk altijd aan het werk is, en zogoed als alle aandacht wordt besteed aan vriendin en dochtertje
Misschien eens een keer met ja verder er over praten dan? Lijkt wel of je niet om het woord papa zit, maar meer om de aandacht die je stiefzus krijgt en jij niet.
stupidity has become as common as common sense was before
  vrijdag 16 juni 2006 @ 22:11:55 #13
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_38931650
Dat kind is 6 en weet niet beter, jij bent bijna 17 en weet wel beter.

Als je vader alle aandacht besteed aan z'n vriendin en die koter van haar, dan zou ik hem dan maar ff goed duidelijk gaan maken!
pi_38931803
Jij kan daar weinig over zeggen. Als zij dat zo je vader wil noemen en/of je stiefmoeder vind dat dat goed, dan kun je er weinig van zeggen.

Een maat van mij heeft zijn biologische vader nooit gekend, toen zijn moeder een relatie kreeg met de man van een buurvrouw. Na een tijdje heeft die maat ook gewoon vader tegen hem gezegd. Is heel raar om te horen, maar zo ging dat gewoon. Hij was toen 7 of 8 geloof ik toen. Beetje kwestie van raar maar wel gewoon aan wennen.
♥ K, N, R en F ♥
pi_38931805
dat heb ik hem ook al geprobeert uit te leggen met hints, maar meestal kunnen we niet echt praten, omdat zijn vriendin er dan ook altijd bij moet zijn bij die gesprekken, of ze krijgt het naderhand wel te horen, en dat vind ik niet fijn. sowieso ben ik niet zo'n prater met mijn vader/stiefmoeder
Answer me
  vrijdag 16 juni 2006 @ 22:19:41 #16
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_38931834
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 21:55 schreef nietzman het volgende:
Neuh, is niet raar. Maar het is ook weer niet iets waar je je niet overheen zou kunnen zetten.
Wat hij zegt.
Tuurlijk is dat ff vreemd; maar je went er vanzelf aan.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_38931844
TT iets verbeterd.
♥ K, N, R en F ♥
pi_38931884
ik weet dat het wennen is, maar vind het wel nog steeds moeilijk
Answer me
pi_38932043
Optiefen!

[ Bericht 90% gewijzigd door Copycat op 17-06-2006 13:50:14 ]
pi_38932048
Stel eens voor wat leuks te gaan doen met je vader alleen, gewoon zeggen, paps dit lijkt me heel leuk om samen met jou alleen te doen, we hebben te weinig tijd met elkaar doorgebracht.

En dan kan je tijdens het leuke wat je samen doet eens op een ongedwongen, open en vriendelijke manier praten over dingen, zonder dat het naar beladen wordt of wat dan ook.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 16 juni 2006 @ 22:29:55 #21
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_38932080
't Is dus de enige 'vader' die ze ooit gekend heeft. Is niet zo raar ze hem 'papa' noemt.
Waarom is het eigenlijk zo moeilijk voor je dat zijn stiefdochter hem 'papa' noemt, en is dit wel wat je daarwerkelijk dwars zit? Als ik je tekst zo lees, lijkt het meer of je het feit dat je vader meer tijd aan zijn vriendin en stiefdochter besteed dan aan jou, is wat aan je knaagt.

Waarom zeg je dat niet gewoon? Het is jouw vader, als je het idee hebt dat hij zijn aandacht niet eerlijk verdeelt dan moet je dat ter sprake brengen. Prater of niet: zolang jij niets zegt, verandert er ook niets.
En 'hints' helpen natuurlijk niet. Dat weet jij ook wel.
(Un)masking for the greater good.
pi_38932294
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 22:29 schreef Natalie het volgende:
't Is dus de enige 'vader' die ze ooit gekend heeft. Is niet zo raar ze hem 'papa' noemt.
Waarom is het eigenlijk zo moeilijk voor je dat zijn stiefdochter hem 'papa' noemt, en is dit wel wat je daarwerkelijk dwars zit? Als ik je tekst zo lees, lijkt het meer of je het feit dat je vader meer tijd aan zijn vriendin en stiefdochter besteed dan aan jou, is wat aan je knaagt.

Waarom zeg je dat niet gewoon? Het is jouw vader, als je het idee hebt dat hij zijn aandacht niet eerlijk verdeelt dan moet je dat ter sprake brengen. Prater of niet: zolang jij niets zegt, verandert er ook niets.
En 'hints' helpen natuurlijk niet. Dat weet jij ook wel.
ik heb hem laatst ook gezegd dat ik vind dat hij te weinig aandacht aan me besteed. dat ik wil dat hij me wat vaker knuffeld, enz.
dat papa noemen is niet het enige wat me dwarszit, er zijn veel verschillende dingen die me dwarszitten, maar dat is ook zo doordat mijn moeder heel veel op me heeft ingepraat toen ik nog klein was, ze haat mijn vader nogal enz. zijn veel dingen gebeurt waardoor ik me vaak slecht voel, en dan hoor ik "mijn zusje" papa tegen hem zeggen en dan is het soms ff te veel voor me, ook omdat ik mijn vader vroeger weinig zag, mijn moeder hem totaal afzeek eigenlijk standaard iedere dag, en als ik mijn vader zag moest hij vaak werken. een of andere hoge functie bij ministers enz. dus vaak 's avonds weg/aan het werk met laptop enz.

ook is het zo dat die vriendin in principe weinig geld heeft, mijn vader betaald eigenlijk alles voor haar, en dat dochterje, hij moet ook nog eens mijn moeder betalen (allimentatie voor mijn broertje, die woont bij haar, en voor haarzelf). en als ik dan zie hoe ondankbaar ze omgaan met dat geld/spullen kan ik ook moeilijk tegen
Answer me
  vrijdag 16 juni 2006 @ 22:40:52 #23
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_38932394
Stel heel hypothetisch dat je tegen hem zou zeggen, "zij eruit, of ik eruit", hoe zou je vader dan reageren?
  Moderator vrijdag 16 juni 2006 @ 22:40:56 #24
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_38932399
Volgens mij gaat het TS meer om het gevoel dat het hem geeft dan om of het zou moeten kunnen of niet.
Het klinkt mij wel bekend in de oren, ik vraag me dan wel af hoe de relatie met je vader was voor je bij hem woonde en hoe de relatie nu is want het probleem ligt bij jullie en heeft feitelijk niets met het meisje van doen.
Ik zou wel iets met het gevoel doen want anders gaat het steeds meer aan je vreten.
De opmerkingen over de leeftijd van TS vind ik een beetje flauw, een gevoel is niet iets van leeftijden, wel hoe je handeld vanuit dat gevoel.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_38932575
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 22:40 schreef senesta het volgende:
Volgens mij gaat het TS meer om het gevoel dat het hem geeft dan om of het zou moeten kunnen of niet.
Het klinkt mij wel bekend in de oren, ik vraag me dan wel af hoe de relatie met je vader was voor je bij hem woonde en hoe de relatie nu is want het probleem ligt bij jullie en heeft feitelijk niets met het meisje van doen.
Ik zou wel iets met het gevoel doen want anders gaat het steeds meer aan je vreten.
De opmerkingen over de leeftijd van TS vind ik een beetje flauw, een gevoel is niet iets van leeftijden, wel hoe je handeld vanuit dat gevoel.
ik ben een vrouw dus geen hem. de relatie met mijn vader was wel redelijk, zag hem 1 keer in de 2 weken, en kon ook niet ff zo naar hem toe gaan ofzo, hij woonde 200 km verderop. hij was een jaar voordat ik bij hem ging wonen verhuist.

het probleem ligt in het hele gezin, ik voel me hier totaal niet thuis, maar heb me eigenlijk nog nooit ergens echt thuis gevoelt, mijn zusje (van 6!) zegt mij(16) wat ik wel en niet mag/moet doen, dan noemt ze ook nog eens mijn vader papa, wat moeilijk voor me is. mijn vader werkt in principe altijd. mijn stiefmoeder word ik op sommige momenten ook niet echt vrolijk van. en praten werkt voor mij dus niet, aangezien ik dit altijd verplicht was en dan huid volgescholden kreeg van mijn lieve mama
Answer me
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')