Just wondering .. is het zo dat elke pedofiel per definitie een kindermisbruiker is?quote:Op vrijdag 16 juni 2006 23:17 schreef Tissik het volgende:
De brandweer wil geen pyromanen in dienst nemen (heel merkwaardig!), de geestelijke gezondheidszorg zit niet te springen om een psychotische psychiater (ook maf), en in de pedagogische sector zien ze liever niet de KINDERMISBRUIKERS binnen komen.
Waarom zou dat toch zijn?
Het gaat hier niet om een hobby of een overtuiging, maar om strafbare feiten!
100% mee eens in dit geval.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 22:06 schreef Tissik het volgende:
Ik vind, dat pedofielen geweerd moeten worden uit alle pedagogische beroepen. Alleen al, omdat de machtsverhouding tussen kind en volwassene ongelijk is. In geval van een pedofiel is er een groot risico dat de grens tussen afstand en nabijheid dan (vroeger of later) overschreden zal worden. Nóg groter wordt dat risico, in de orthopedagogiek (waar het gaat om het grootbrengen van jeugdigen met een handicap). Een kind mag dan al in ongelijke positie tov een volwassene staan, die ongelijkheid is nóg groter waar het kinderen met een handicap betreft. Kinderen hebben het recht op veiligheid, grote mensen hebben het recht op zelfontplooiing. Maar laat die zelfontplooiing dan niet ten koste gaan van de veiligheid van een onschuldig (en gehandicapt!) kind.
Ja, op voorhand mag je dat trachten te voorkomen!
Als het kalf eenmaal verdronken is, hoeft die put niet meer gedempt te worden...
Het gaat hier niet om elke pedofiel (er bestaan pedofielen die zich heel bewust zijn van het leed waar zij toe in staat zijn aan te richten, en er alles voor over hebben om dat te voorkomen). Het gaat hier om 1 specifieke pedofiel, die zijn visie onder eigen naam en oa via internet verspreid in stukjes tekst als deze: http://www.martijn.org/info/OK87_2.html.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 23:30 schreef Sylv3r het volgende:
[..]
Just wondering .. is het zo dat elke pedofiel per definitie een kindermisbruiker is?
Ik vind het lastig me in te leven in pedofielen, maar is het niet zo dat dit ook een geaardheid is? En kan het dan niet zo zijn dat, net als bij bijvoorbeeld Christelijke homoseksuelen, zij ervoor kunnen kiezen zich niet over te geven aan die gevoelens?
zolang ze geen kinderen masseren...quote:Op vrijdag 16 juni 2006 17:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:
What's next? Homo's die geen massage-opleiding meer mogen doen?
Ja, maar het is natuurlijk naief om te veronderstellen dat met het wegnemen van de opleiding de verleiding is weggenomen.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 00:01 schreef Mikkie het volgende:
Ik begrijp het wel. Volg er zelf ook die opleiding, z'n kop komt me bekend voor.
Het is simpelweg zo dat de opleiding gericht is op het in de toekomst gaan werken met jongeren danwel kinderen. Het is de goden verzoeken om zo'n man een dergelijke opleiding te laten volgen. Iedereen roept wel over 'later' en 'werkveld', maar realiseren die mensen zich ook dat de beste man ook tíjdens zijn studie (practica, stage etc.) al met kinderen te maken krijgt? Dat er privésessies zijn die soms met gemak een paar uur kunnen duren? Dát kan voor zo'n man al moeilijk zijn, en dat moet reden genoeg zijn om de verleiding weg te nemen en hem dus niet meer toe te staan die opleiding te volgen.
ORTHOpedagogiek betekent niet alleen kinderen met lichamelijke handicaps maar ook lichamelijk gezonde kinderen met gedrags-, emotionele- en ontwikkelingsproblemen.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 00:00 schreef Tissik het volgende:
Reactie op Moussie:
Dat is kul. Deze student studeerde ORTHOpedagogiek. Dan heb je het inderdaad over kinderen met een handicap, maar dan moet je denken aan handicaps als doof(stom)heid, spasme, syndroom van Down, zwakzinnigheid, dat soort dingen.
Alle zaken als incest, verwaarlozing, etc... vallen onder de normale Pedagogiek.
graag gedaanquote:Op zaterdag 17 juni 2006 00:07 schreef Tissik het volgende:
Dank je wel Emel, ik was het bijna vergeten *grinn*
Ik moet de eerste pedofiel zien die 'genezen' is. 30 Jaar geleden beweerde ze hetzelfde van homosexualiteit (dat het te behandelen is). Maar we erkennen dus dat het stoppen van de opleiding van geen enkele invloed is op de verleiding.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 00:06 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat niet. De man heeft een 'afwijking', die kan eventueel behandeld worden, en zo niet, dan niet. Als we iedereen die aan een niet toegestane verleiding blootgesteld kan worden een spuitje moeten geven zijn we heel snel van het probleem van overbevolking af.
Bullshit. Het hele idee achter het strafbaar stellen ven pedofilie is dat kinderen uberhaupt makkelijk manipuleerbgaar zijn en derhalve zeer eenvoudig in een situatie gebracht kunnen worden die erg intiem zijn.quote:De verleiding zal blijven bestaan, maar door de mogelijkheden van opleidings- danwel beroepsperspectief weg te nemen, wordt het al een stuk moeilijker voor hem om zomaar contact te krijgen met kinderen in een situatie die erg intiem kan zijn, en waarin hij de kinderen sterk kan beïnvloeden. Het wordt 'm nu 'te makkelijk' gemaakt.
ik welquote:
Wat wil je dan? Je kunt iemand niet op voorhand straffen voor het plegen van een delict wat nog niet gepleegd is? Je kunt wel een poging doen om dat te voorkomen.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 00:10 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik vind het eigenlijk een 'zachte heelmeesters' oplossing. Het klinkt leuk, maar behalve een papieren 'oplossing' is het net niets. Behalve een hellend vlak.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |