abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38934198
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 23:45 schreef Skazminko het volgende:

[..]

Weet jij hoe ik die weg kan krijgen?
Gokje van een FF-noob: rechtermuis knop en de jusite vinkje uitzetten? (gewoon paar keer gokken)
pi_38934232
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 23:45 schreef Skazminko het volgende:

[..]

Weet jij hoe ik die weg kan krijgen?
Beeld ->Werkbalken ->bladwijzerwerkbalk uitvinken
pi_38934270
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 23:49 schreef dialMforMonkey het volgende:

[..]

Beeld ->Werkbalken ->bladwijzerwerkbalk uitvinken
Mijn dank is groot.
How you play the cards you are dealt is all that matters.
  vrijdag 16 juni 2006 @ 23:52:59 #129
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_38934336
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 23:50 schreef Skazminko het volgende:

[..]

Mijn dank is groot.
Geen dank .
2000 light years from home
  vrijdag 16 juni 2006 @ 23:56:39 #130
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_38934425
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 23:46 schreef dialMforMonkey het volgende:

[..]

This covers it all: http://www.albinoblacksheep.com/flash/epic
Ik zie wat internet-dingen voorbij komen, zonder geluid en het duurt te lang. Dit kan van alles betekenen. Kun je niet gewoon zelf vertellen hoe je het ziet?
pi_38934636
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 23:56 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik zie wat internet-dingen voorbij komen, zonder geluid en het duurt te lang. Dit kan van alles betekenen. Kun je niet gewoon zelf vertellen hoe je het ziet?
Iets met je hoofd en je ogen..

En ik ga nu slapen.
  zaterdag 17 juni 2006 @ 00:07:15 #132
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_38934692
Ja, lekker makkelijk, een ferme stelling deponeren en er dan vandoor gaan zodra er vragen over komen
pi_38934730
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 23:46 schreef dialMforMonkey het volgende:

[..]

This covers it all: http://www.albinoblacksheep.com/flash/epic
wat is dat in godsnaam voor een saaie bralie
  zaterdag 17 juni 2006 @ 00:09:27 #134
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_38934746
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 00:08 schreef thedude0 het volgende:

[..]

wat is dat in godsnaam voor een saaie bralie
En vooral: wat heeft het in godsnaam met Firefox te maken?
pi_38934862
God......

Ok in een notendop:
Het begint met Internet2, dit houdt in dat het internet persoonlijker wordt en tegenlijk "community based" Zoiets als FOK dus alleen dan groter. Google doet zich voor als de reddende engel, maar met een eigen OS in ontwikkeling wil het alleen maar de rol van Microsoft overnemen.

Zoals in het filmpje te zien is, worden veel persoonlijke gegevens zo de wereld ingegooid waar grote bedrijven gretig gebruik van maken. Jij houdt van computers? Aanbiedingen van apple zul je kopen!, etc. Er wordt dus een soort profiel van je gemaakt, en geloof me dit zal niet anoniem zijn.

Tenslotte: Amerikaanse overheid, Israel, 2012, Greys , Joden, Conspiracy, Illumatie.

Big Brother is.......
pi_38934885
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 00:09 schreef Tijn het volgende:

[..]

En vooral: wat heeft het in godsnaam met Firefox te maken?
Omdat Firefox hier deel van uitmaakt.
  zaterdag 17 juni 2006 @ 00:17:28 #137
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_38934948
Ja leuk, maar wtf heeft Firefox en de open-source beweging daarmee te maken?

Zelfs als een open-source product als Firefox ooit BigBrother-achtige features ingebakken zou krijgen, zou het project simpelweg geforkt worden in een FireFox-versie zonder BigBrother-features. Dat is het hele idee van open-source, de software is van de gemeenschap en iedereen heeft inzicht in hoe het werkt en mag z'n eigen visie erop toepassen.
pi_38934992
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 00:17 schreef Tijn het volgende:
Ja leuk, maar wtf heeft Firefox en de open-source beweging daarmee te maken?

Zelfs als een open-source product als Firefox ooit BigBrother-achtige features ingebakken zou krijgen, zou het project simpelweg geforkt worden in een FireFox-versie zonder BigBrother-features. Dat is het hele idee van open-source, de software is van de gemeenschap en iedereen heeft inzicht in hoe het werkt en mag z'n eigen visie erop toepassen.
Ja dat is het probleem van Google. De halve wereld is ervan overtuigd dat Microsoft de grote boosdoener is. Google daarintegen straalt vriendelijkheid uit. Firefox en Google zijn allebei betrokken bij het Internet2 project.
  zaterdag 17 juni 2006 @ 00:22:35 #139
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_38935060
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 00:19 schreef dialMforMonkey het volgende:

[..]

Ja dat is het probleem van Google. De halve wereld is ervan overtuigd dat Microsoft de grote boosdoener is. Google daarintegen straalt vriendelijkheid uit. Firefox en Google zijn allebei betrokken bij het Internet2 project.
Het maakt niks uit wat Google of welk bedrijf dan ook van plan is. Punt is dat Firefox open-source software is, en dus eigendom van de gemeenschap, niet van een bedrijf of een persoon. Er kunnen nooit features in Firefox worden ingebouwd waar de gemeenschap het niet mee eens is.
pi_38935193
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 00:22 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het maakt niks uit wat Google of welk bedrijf dan ook van plan is. Punt is dat Firefox open-source software is, en dus eigendom van de gemeenschap, niet van een bedrijf of een persoon. Er kunnen nooit features in Firefox worden ingebouwd waar de gemeenschap het niet mee eens is.
gemeenschappen
Ik weet eigenlijk niets over google en firefox, ik verveelde me.
En nu ga ik slapen.
  zaterdag 17 juni 2006 @ 00:31:04 #141
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_38935223
Jammer, ik wilde net vragen welke browser je dan wel vertrouwt.
pi_38935282
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 00:31 schreef Tijn het volgende:
Jammer, ik wilde net vragen welke browser je dan wel vertrouwt.
Firefox
pi_38935523
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 00:33 schreef dialMforMonkey het volgende:

[..]

Firefox
Ik zou zeggen: slaap lekker...

pi_38935713
eigenlijk heel simpel. ik hou van gebruiksgemak. als ik een groot deel van de websites kut zie in FF, omdat ze brak geprogrammeerd zijn en MSIE laat ze goed zien bekijk ik ze liever met MSIE.

verder duurt FF tijden om op te starten en dat heeft niets te maken met het feit dat het een niet-in-windows-geïntegreerde-browser is, want een opera kan wel snel opstarten.

gebruik voor de grap eens een paar maanden FF, doe eens stoer en doe ook meteen even niets tegen spyware e.d., heb je immers geen last van, toch? open na een paar maanden eens MSIE en tel het aantal ongewenst geïnstalleerde toolbars. dikke kans dat de teller niet op 0 blijft staan.

volgens mij is, naast bovenstaande alleen, FF zo lek als een mandje. het feit dat gemiddeld slechts een klein percentage gebruikers deze browser gebruikt zorgt ervoor dat er ook niet heel veel aan foutoplossing wordt gedaan. MSIE is inmiddels een fort geworden door alle beveiligingsrisico's, bij FF moet dit allemaal nog gebeuren.

nog ff doorgaan?
pi_38936033
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 00:57 schreef Misanthropist het volgende:
eigenlijk heel simpel. ik hou van gebruiksgemak. als ik een groot deel van de websites kut zie in FF, omdat ze brak geprogrammeerd zijn en MSIE laat ze goed zien bekijk ik ze liever met MSIE.

verder duurt FF tijden om op te starten en dat heeft niets te maken met het feit dat het een niet-in-windows-geïntegreerde-browser is, want een opera kan wel snel opstarten.

gebruik voor de grap eens een paar maanden FF, doe eens stoer en doe ook meteen even niets tegen spyware e.d., heb je immers geen last van, toch? open na een paar maanden eens MSIE en tel het aantal ongewenst geïnstalleerde toolbars. dikke kans dat de teller niet op 0 blijft staan.

volgens mij is, naast bovenstaande alleen, FF zo lek als een mandje. het feit dat gemiddeld slechts een klein percentage gebruikers deze browser gebruikt zorgt ervoor dat er ook niet heel veel aan foutoplossing wordt gedaan. MSIE is inmiddels een fort geworden door alle beveiligingsrisico's, bij FF moet dit allemaal nog gebeuren.

nog ff doorgaan?
draai je het lekker om

IE heeft veel gebruikers waarvan veel onwetend zijn. Dus niet veel nut in updates zien. Bovendien heeft IE ook weer een beleid van: pas een update als die update 99,999 betrouwbaar is. Geen updates om fouten uit vorige updates te voorkomen.

daardoor is het voor spywarders veel efficienter om gaten in IE te misbruiken.

FF is natuurlijk niet geheel dicht. Maar een kleine gebruikersgroep in percentage (in absolute aantallen best groot) , en vooral een gebruikersgroep die verstand van computers heeft is het veel minder interessant voor spyware-makers.

En nee, websites zijn niet brak geschreven als ze er niet goed uit zien in FF of opera, maar wel in IE.

Dat ligt aan IE die zich niet aan de standaarden houdt. De makers van die websites kijken ontwerpen een site voor IE, en kijken voor het resultaat ook alleen maar naar de uitkomst in IE.
pi_38936126
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 01:22 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

draai je het lekker om

IE heeft veel gebruikers waarvan veel onwetend zijn. Dus niet veel nut in updates zien. Bovendien heeft IE ook weer een beleid van: pas een update als die update 99,999 betrouwbaar is. Geen updates om fouten uit vorige updates te voorkomen.

daardoor is het voor spywarders veel efficienter om gaten in IE te misbruiken.

FF is natuurlijk niet geheel dicht. Maar een kleine gebruikersgroep in percentage (in absolute aantallen best groot) , en vooral een gebruikersgroep die verstand van computers heeft is het veel minder interessant voor spyware-makers.

En nee, websites zijn niet brak geschreven als ze er niet goed uit zien in FF of opera, maar wel in IE.

Dat ligt aan IE die zich niet aan de standaarden houdt. De makers van die websites kijken ontwerpen een site voor IE, en kijken voor het resultaat ook alleen maar naar de uitkomst in IE.
euh ja, maar spyware rost dus ook keihard door FF heen, alleen zie je er vaak alleen tekenen van in IE. Stukje ervaring in de loop der jaren zeg maar.

En van die websites die brak geschreven zijn en er toch goed uitzien in IE vind ik ideaal. Als mensen geen websites kunnen bouwen en ze toch hun ding willen doen wil ik niet als FF-gebruiker een andere browser (IE dus) moeten gebruiken om de site wel goed te kunnen zien. dan gebruik ik liever de browser die de meeste websites gewoon goed laat zien. fuck die standaarden dan maar ff imo, als ik die website goed wil zien dan wil ik dat zonder al teveel moeite.

(ik ben ff slapen btw, morgen lange dag, kijk morgenavond wel weer ff )
  zaterdag 17 juni 2006 @ 01:35:40 #147
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_38936192
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 00:57 schreef Misanthropist het volgende:

nog ff doorgaan?
Nagenoeg alle sites werken in FF perfect, daarnaast zou je juist FF moeten willen installeren als je van gebruiksgemak houdt. Toevallig doe ik nooit iets tegen spyware en na een jaar heb ik nog steeds 0 toolbars in IE. Daarnaast wordt FF door ca. 10% van alle internetgebruikers gebruikt. Dat is heul heul heul veul. Daarnaast wordt er door FF juist wel veel aan foutoplossing gedaan.

Je argumenten slaan nergens op, FF werkt makkelijker dan IE (tabs & extensies) en is veel veiliger. Dat laatste is een feit, dat eerste valt nagenoeg niet te betwisten.
2000 light years from home
  zaterdag 17 juni 2006 @ 03:15:14 #148
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_38937169
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 23:26 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ja precies, wat is er mis met Safari
Of Lynx
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  zaterdag 17 juni 2006 @ 04:22:31 #149
39230 Enlightenment
Fiat Voluntas
pi_38937479
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 23:26 schreef Tijn het volgende:
Ja precies, wat is er mis met Safari
Safari maakt onder de 'motorkap' gebruik van de KHTML renderengine (of beter gezegd: apple's fork daarvan). Daar is opzich niets mis mee maar deze is wel minder uitgebreid dan de renderengine van IE of van Firefox (Gecko genaamd). Dat betekent dus dat je vaker zal tegenkomen dat een site niet goed rendert, ook al is deze volgens de webstandaarden gebouwd en valideert hij zonder problemen.

Verder wel een simpele no-nonesense browser.

Maar functies als password management vind ik toch erg belangrijk; ik denk dat Apple OSX gebruikers toch echt firefox tenminste geprobeerd moeten hebben.
Extend your awareness outward, beyond the self of body, to embrace the self of group and the self of humanity. The goals of the group and the greater race are transcendent, and to embrace them is to achieve enlightenment.
  zaterdag 17 juni 2006 @ 04:27:48 #150
39230 Enlightenment
Fiat Voluntas
pi_38937500
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 09:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Wat is er zo kut aan IE als ik vragen mag? Ik heb er ruim voldoende aan voor mijn surf-benodigdheden.
Veiligheid vooral, denk maar na hoeveel computers spyware hebben, en echt niet allemaal van attachments via email. IE is een broeinest voor spyware, en regelmatig komen extreem kritieke lekken uit die microsoft dan een maand later fixt. Nee dat doet Mozilla, de makers van Firefox, toch beter.

4 dagen geleden nog een 'system access' vulnerability van IE. Terwijl het product in 2001 is vrijgegeven, en nog steeds zijn de ernstige lekken er niet uit. Dat zegt natuurlijk wel wat over het product. En wie weet hoeveel lekken er nog in zitten, alleen Microsoft heeft toegang tot de sourcecode; in tegenstelling tot Firefox waarbij zogenaamde 'bughunters' 500 dollar krijgen per exploit die ze kunnen ontdekken in de sourcecode. 'Schijnveiligheid'?

[ Bericht 1% gewijzigd door Enlightenment op 17-06-2006 04:34:48 ]
Extend your awareness outward, beyond the self of body, to embrace the self of group and the self of humanity. The goals of the group and the greater race are transcendent, and to embrace them is to achieve enlightenment.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')