Gokje van een FF-noob: rechtermuis knop en de jusite vinkje uitzetten? (gewoon paar keer gokken)quote:Op vrijdag 16 juni 2006 23:45 schreef Skazminko het volgende:
[..]
Weet jij hoe ik die weg kan krijgen?![]()
Beeld ->Werkbalken ->bladwijzerwerkbalk uitvinkenquote:Op vrijdag 16 juni 2006 23:45 schreef Skazminko het volgende:
[..]
Weet jij hoe ik die weg kan krijgen?![]()
Mijn dank is groot.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 23:49 schreef dialMforMonkey het volgende:
[..]
Beeld ->Werkbalken ->bladwijzerwerkbalk uitvinken
Ik zie wat internet-dingen voorbij komen, zonder geluid en het duurt te lang. Dit kan van alles betekenen. Kun je niet gewoon zelf vertellen hoe je het ziet?quote:Op vrijdag 16 juni 2006 23:46 schreef dialMforMonkey het volgende:
[..]
This covers it all: http://www.albinoblacksheep.com/flash/epic
Iets met je hoofd en je ogen..quote:Op vrijdag 16 juni 2006 23:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zie wat internet-dingen voorbij komen, zonder geluid en het duurt te lang. Dit kan van alles betekenen. Kun je niet gewoon zelf vertellen hoe je het ziet?
wat is dat in godsnaam voor een saaie braliequote:Op vrijdag 16 juni 2006 23:46 schreef dialMforMonkey het volgende:
[..]
This covers it all: http://www.albinoblacksheep.com/flash/epic
En vooral: wat heeft het in godsnaam met Firefox te maken?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 00:08 schreef thedude0 het volgende:
[..]
wat is dat in godsnaam voor een saaie bralie
Omdat Firefox hier deel van uitmaakt.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 00:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
En vooral: wat heeft het in godsnaam met Firefox te maken?
Ja dat is het probleem van Google. De halve wereld is ervan overtuigd dat Microsoft de grote boosdoener is. Google daarintegen straalt vriendelijkheid uit. Firefox en Google zijn allebei betrokken bij het Internet2 project.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 00:17 schreef Tijn het volgende:
Ja leuk, maar wtf heeft Firefox en de open-source beweging daarmee te maken?
Zelfs als een open-source product als Firefox ooit BigBrother-achtige features ingebakken zou krijgen, zou het project simpelweg geforkt worden in een FireFox-versie zonder BigBrother-features. Dat is het hele idee van open-source, de software is van de gemeenschap en iedereen heeft inzicht in hoe het werkt en mag z'n eigen visie erop toepassen.
Het maakt niks uit wat Google of welk bedrijf dan ook van plan is. Punt is dat Firefox open-source software is, en dus eigendom van de gemeenschap, niet van een bedrijf of een persoon. Er kunnen nooit features in Firefox worden ingebouwd waar de gemeenschap het niet mee eens is.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 00:19 schreef dialMforMonkey het volgende:
[..]
Ja dat is het probleem van Google. De halve wereld is ervan overtuigd dat Microsoft de grote boosdoener is. Google daarintegen straalt vriendelijkheid uit. Firefox en Google zijn allebei betrokken bij het Internet2 project.
gemeenschappenquote:Op zaterdag 17 juni 2006 00:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het maakt niks uit wat Google of welk bedrijf dan ook van plan is. Punt is dat Firefox open-source software is, en dus eigendom van de gemeenschap, niet van een bedrijf of een persoon. Er kunnen nooit features in Firefox worden ingebouwd waar de gemeenschap het niet mee eens is.
Firefoxquote:Op zaterdag 17 juni 2006 00:31 schreef Tijn het volgende:
Jammer, ik wilde net vragen welke browser je dan wel vertrouwt.
draai je het lekker omquote:Op zaterdag 17 juni 2006 00:57 schreef Misanthropist het volgende:
eigenlijk heel simpel. ik hou van gebruiksgemak. als ik een groot deel van de websites kut zie in FF, omdat ze brak geprogrammeerd zijn en MSIE laat ze goed zien bekijk ik ze liever met MSIE.
verder duurt FF tijden om op te starten en dat heeft niets te maken met het feit dat het een niet-in-windows-geïntegreerde-browser is, want een opera kan wel snel opstarten.
gebruik voor de grap eens een paar maanden FF, doe eens stoer en doe ook meteen even niets tegen spyware e.d., heb je immers geen last van, toch? open na een paar maanden eens MSIE en tel het aantal ongewenst geïnstalleerde toolbars. dikke kans dat de teller niet op 0 blijft staan.
volgens mij is, naast bovenstaande alleen, FF zo lek als een mandje. het feit dat gemiddeld slechts een klein percentage gebruikers deze browser gebruikt zorgt ervoor dat er ook niet heel veel aan foutoplossing wordt gedaan. MSIE is inmiddels een fort geworden door alle beveiligingsrisico's, bij FF moet dit allemaal nog gebeuren.
nog ff doorgaan?
euh ja, maar spyware rost dus ook keihard door FF heen, alleen zie je er vaak alleen tekenen van in IE. Stukje ervaring in de loop der jaren zeg maar.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 01:22 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
draai je het lekker om
IE heeft veel gebruikers waarvan veel onwetend zijn. Dus niet veel nut in updates zien. Bovendien heeft IE ook weer een beleid van: pas een update als die update 99,999 betrouwbaar is. Geen updates om fouten uit vorige updates te voorkomen.
daardoor is het voor spywarders veel efficienter om gaten in IE te misbruiken.
FF is natuurlijk niet geheel dicht. Maar een kleine gebruikersgroep in percentage (in absolute aantallen best groot) , en vooral een gebruikersgroep die verstand van computers heeft is het veel minder interessant voor spyware-makers.
En nee, websites zijn niet brak geschreven als ze er niet goed uit zien in FF of opera, maar wel in IE.
Dat ligt aan IE die zich niet aan de standaarden houdt. De makers van die websites kijken ontwerpen een site voor IE, en kijken voor het resultaat ook alleen maar naar de uitkomst in IE.
Nagenoeg alle sites werken in FF perfect, daarnaast zou je juist FF moeten willen installeren als je van gebruiksgemak houdt. Toevallig doe ik nooit iets tegen spyware en na een jaar heb ik nog steeds 0 toolbars in IE. Daarnaast wordt FF door ca. 10% van alle internetgebruikers gebruikt. Dat is heul heul heul veul. Daarnaast wordt er door FF juist wel veel aan foutoplossing gedaan.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 00:57 schreef Misanthropist het volgende:
eigenlijk heel simpel. ik hou van gebruiksgemak. als ik een groot deel van de websites kut zie in FF, omdat ze brak geprogrammeerd zijn en MSIE laat ze goed zien bekijk ik ze liever met MSIE.
verder duurt FF tijden om op te starten en dat heeft niets te maken met het feit dat het een niet-in-windows-geïntegreerde-browser is, want een opera kan wel snel opstarten.
gebruik voor de grap eens een paar maanden FF, doe eens stoer en doe ook meteen even niets tegen spyware e.d., heb je immers geen last van, toch? open na een paar maanden eens MSIE en tel het aantal ongewenst geïnstalleerde toolbars. dikke kans dat de teller niet op 0 blijft staan.
volgens mij is, naast bovenstaande alleen, FF zo lek als een mandje. het feit dat gemiddeld slechts een klein percentage gebruikers deze browser gebruikt zorgt ervoor dat er ook niet heel veel aan foutoplossing wordt gedaan. MSIE is inmiddels een fort geworden door alle beveiligingsrisico's, bij FF moet dit allemaal nog gebeuren.
nog ff doorgaan?
Of Lynxquote:
Safari maakt onder de 'motorkap' gebruik van de KHTML renderengine (of beter gezegd: apple's fork daarvan). Daar is opzich niets mis mee maar deze is wel minder uitgebreid dan de renderengine van IE of van Firefox (Gecko genaamd). Dat betekent dus dat je vaker zal tegenkomen dat een site niet goed rendert, ook al is deze volgens de webstandaarden gebouwd en valideert hij zonder problemen.quote:
Veiligheid vooral, denk maar na hoeveel computers spyware hebben, en echt niet allemaal van attachments via email. IE is een broeinest voor spyware, en regelmatig komen extreem kritieke lekken uit die microsoft dan een maand later fixt. Nee dat doet Mozilla, de makers van Firefox, toch beter.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 09:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Wat is er zo kut aan IE als ik vragen mag? Ik heb er ruim voldoende aan voor mijn surf-benodigdheden.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |