abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38914876
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 12:28 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Das in Opera. Maar mijn vraag > kan dit wat je met opera kunt doen ook in FF?
Lees eens?
pi_38914924
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 12:44 schreef roelofjan het volgende:

[..]

Lees eens?
tsja, de ene keer heb je het over FF, en dan over opera...

help eens?
pi_38915195
Ok.

De discussie ging over de voordelen van Opera, __Saviour__ merkte op dat je met Opera kan zoeken via de adesbalk:
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 00:13 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Via de adresbalk zoeken is echt zo super! Ik heb er echt vele zoekmachines ingezet, allemaal supersnel te gebruiken zo
Vervolgens wijs ik __Saviour__ erop dat het zoeken via de adresbalk ook met Firefox kan:
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 11:39 schreef roelofjan het volgende:

[..]

Zit ook gewoon in Firefox, die extra zoekbalk gebruik ik dan ook niet (en heb ik meteen weggehaald).
Vervolgens vraag jij aan mij of je in Firefox ook zelf zoekmachines erin kan gooien:
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 11:41 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

En kun je zelf zoekmachines erin gooien?
Waarop ik reageer met:
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 11:56 schreef roelofjan het volgende:

[..]

Niet alleen zoekmachines, ook gewoon bookmarks.

Je geeft gewoon een sleutelwoord aan een bookmark.

Ik typ bijvoorbeeld "AT" in de adresbalk, en kom meteen op de Active Topics van Fok!... of "vd voorbeeld" en ik ga meteen naar http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=voorbeeld etc.. etc..

Zoekmachines voeg je simpel toe via het contextmenu, en dan een sleutelwoord toevoegen.
Dus ja, ik had het over Firefox....
pi_38915278
Dank
pi_38917916
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 09:55 schreef latislos het volgende:

[..]

dus jij gebruikt ook paint als tekenprogramma?
Sterker nog, ik gebruik géén tekenprogramma. Maar volgens de logica van de FF fanboy's (waar jij waarschijnlijk ook bij hoort) zou ik nu dus een heel uitgebreid pakket moeten installeren "omdat dat beter is"? Typische tweaker-nerd logica
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 16 juni 2006 @ 14:31:14 #81
2926 Havoc
Rippin' Away
pi_38918468
I'm getting too old for this....
  vrijdag 16 juni 2006 @ 16:15:41 #82
72762 marq
Mr. Psychonaut
pi_38922501
dat mozilla en firefox een webdeveloper toolbar hebben is voor mij reden genoeg om het te gebruiken... (buiten al die andere zo voor de hand liggende redenen om dan he)..

en IE draait niet onder Linux
Sigmoid: f(x) = 1 / (1 + 2.718281828458# ^ -x)
pi_38922597
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 16:15 schreef marq het volgende:
dat mozilla en firefox een webdeveloper toolbar hebben is voor mij reden genoeg om het te gebruiken... (buiten al die andere zo voor de hand liggende redenen om dan he)..

en IE draait niet onder Linux
Opera ook
  vrijdag 16 juni 2006 @ 16:26:59 #84
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_38922952
FF heeft een plugin waarbij je in een tab een website kan openen "in IE". Hoef je dus niet eens IE meer te openen voor die paar websites die niet werken in FF.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_38923476
Och och.... wat boet het nou wat anderen voor browser gebruiken? Ik was ook ooit Firefox-nazi, maar op een gegeven moment zie je dat het niet boeit. Is Firefox superieur aan IE? Natuurlijk! Moeten andere mensen dat ook vinden? Natuurlijk niet. Als mensen lekker hun PC onder de spyware en andere shit willen hebben moeten ze dat toch zeker zelf weten... Baas op eigen PC, vind ik. (Natuurlijk hoef je dan ook bij mij aan te kloppen om er naar te kijken, maar dat is een ander verhaal).

Op het moment ben ik bezig om Opera te testen en ik moet zeggen dat ik het een fijne browser vind. Vergelijkbaar met Firefox maar uitgebreider en minder pagina's geven problemen terwijl ik het gevoel heb dat ik net zo goed beschermd ben tegen malware als met Firefox. En er komen vast nog wel browsers uit die net zo goed/beter/anders zijn dan Firefox. Naar mijn idee boeit de browser steeds minder, je ziet steeds meer dezelfde functies opduiken. Wie weet heeft Microsoft de beveiliging van IE7 eindelijk op orde (kans lijkt me niet groot, alleen door ActiveX ingebouwd), nou dan is dat toch een ideale browser? Hij wordt meegeleverd, alle pagina's doen het, iedereen kent het, etc.

Niet anderen jouw mening proberen op te leggen. (dit niet tegen iemand in het bijzonder, gewoon in het algemeen) Het boeit geen zak. Ga naar buiten en snuif de frisse lucht op. Ga daarna naar de kroeg en ga Nederland-Ivoorkust kijken.
pi_38923541
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 00:10 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Inderdaad. Het enige is dat je wel de mogelijkheid op je schijf hebt, dus enkele MB'tjes verbruik je wat je niet gebruikt. Maar qua prestaties is er geen verschil. M2 (mailprogramma) wordt niet geladen als je het niet gebruikt. Net als meer dingen.

Wat ik nog meer plus punten vindt van opera:
- bookmark systeem: search veld, nicknames om in het adresbalk in te voeren
- zoeken: elk zoekformulier in het zoekbalkje integreren, en/of via de adresbalk zoeken. Bv: met 'g zoekwoorden' zoek je met google naar 'zoekwoorden'. En dat kan bv ook met 'nl.wiki boot', om naar de wikipedia artikel over boot te gaan
- mailclient: labelsysteem, en geen map. Kost geen tijd om je mail te doorzoeken, anders dan bij bv outlook waar bij elke zoekterm hij alle emailtjes moet doorscannen.
Door labelsysteem kan een mailtje in meerdere 'mappen' staan, maar op de schijf staat het mailtje gewoon maar 1 keer.
- notes, best handig.

Alle menu's enzo zijn instelbaar. Via ini-files. Enig nadeel: kost wat moeite om achter te komen wat wat doet.

Vooral hulde voor de mouse gesture
Hoe het is met Opera weet ik niet, maar ik moet toegeven dat de laatste tijd mijn computer het niet altijd even makkelijk heeft. Crashes heb ik zelfden en die keer dat het gebeurt geen probleem, ik heb een extension waardoor ik de vraag krijg of ik de pagina's voor de crash wil openen en voila ik zit weer op het punt voor de crash. Hiermee kan ik trouwens ook de tabs die ik heb gesloten weer opvragen (incl. geschiedenis van die tab) ook handig...

Bookmark: firefox heeft ook gewoon een zoekveld voor bookmarks hoor. Nicks niet dat is idd wel een handige extra optie.

Zoeken: in firefox kan je ook voor elke willekeurige zoeksite een toevoeging doen, zo heb ik bijvoorbeeld gewoon torrentspy, isohunt en last.fm in het zoekbalkje staan. geen gezeur met letters toevoegen ofzo (is dat dat in de adresbalk of de zoekbalk in opera?) gewoon met een klik de goeie zoekengine selecteren.

Denk dat het niet eerlijk is om een mailclient van opera hier te gaan vergelijken met firefox waar uberhaupt die optie niet inzit (krijg je er gewoon niet bij) Hoe het allemaal in Thunderbird zit weet ik niet, maar opera mailclient kan best beter zijn, toen ik het probeerde was er geeneens een fatsoenlijke mogelijkheid om meerdere e-mail accounts in te voeren of zoiets; weet niet meer wat precies mijn probleem was. In gmail werk ik ook met labels en daar ben ik inderdaad ook zeer tevreden over.

Voor firefox heb je geloof ik ook een extensie voor notes (idd wel eerst installeren). Ik heb zelf ook een extensie die wel handig is. Scrapbook gewoon een deel van een website selecteren en gelijk opslaan, waarna je het eventueel offline kan bekijken en alleen dat stuk wat dus interessant was en niet weer gaan lopen zoeken op de website zoals met bookmarks. Gebruik hem af en toe, maar voor dat soort dingen is het net dat beetje extra.

Menu's zijn in firefox met menu-editor echt zo simpel als het maar kan aan te passen. Gewoon aan en uit vinken wat je wel en niet wilt hebben en eventueel zelfs gewoon bepaalde dingen van het ene menu naar het andere menu verplaatsen. (zo heb ik het bookmarken verplaatst naar extra en het hele bookmark menu weggehaald) Hier valt ook het menu onder de rechtermuisknop onder.

Mouse gestures heb ik ook in mijn firefox geinstalleerd en tot op heden geen problemen mee gehad, goeie optie.
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 10:15 schreef the_disheaver het volgende:

en de wachtwoordbeheer: is het daar mogelijk om op 1 pagina meerdere logins te beheren? Bijvoorbeeld als je meerdere hotmailaccounts hebt, dat je alle 3 inloggegevens kunt bewaren? In opera dus wel. Ideaal.
Jammer maar helaas, dat is geen argument aangezien dat in firefox ook zit. Ik heb voor een bepaalde website bijvoorbeeld ook gewoon twee inlogs staan. Krijg bij het inlogveld gewoon een dropdown menu waarin ik de inlog kan selecteren die ik wil hebben. Inderdaad ideaal

[ Bericht 0% gewijzigd door -aad- op 16-06-2006 16:48:02 ]
pi_38924085
Ik gebruik Firefox en heb er geen problemen mee.
pi_38924246
Ik zit net dat stuk over zoeken via de adresbalk na te lezen. Heb ik geen ervaring mee. Mijn commentaar over het zoeken is denk ik niet helemaal relevant achteraf gezien...

Maargoed het verhaal over ook compleet pakket of een reeks extensies is meer voor wat de gebruiker wil. Iets dat compleet is zonder even een paar minuten wat extra te installeren of een kaal pakket waar hij toch alles mee kan doen wat hij wil.
Mouse Gestures standaard erin is daarbij wat mij betreft wel een goed argument want dat spaart echt super veel tijd!! Maar daarnaast is dat maar een paar seconden om het te installeren.
pi_38925074
Ik ben niet voor en niet tegen. Voor mij persoonlijk is een browser bijzaak, en als het Googlen kan vind ik het best. Wat ik wel handig vindt van FireFox zijn die developer extensions. Verder is IE gewoon lekker snel, altijd ondersteund en van die zogenaamde veiligheidsproblemen heb ik nog nimmer last gehad. Dus, IE is mijn favoriete browser ja. Ik vind het prima als een ander de voorkeur geeft aan FF of Opera, maar om er nou een halszaak van te maken, neuh.

Wat ik wel irritant vindt zijn de bergen newbies die zo nodig de wereld moeten verkondigen hoe 'slecht' IE wel niet is, puur omdat ze geen verstand van zaken hebben.

OMG ik reageer in een browser topic
pi_38925495
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 17:34 schreef MindlessWanker het volgende:
Ik ben niet voor en niet tegen. Voor mij persoonlijk is een browser bijzaak, en als het Googlen kan vind ik het best. Wat ik wel handig vindt van FireFox zijn die developer extensions. Verder is IE gewoon lekker snel, altijd ondersteund en van die zogenaamde veiligheidsproblemen heb ik nog nimmer last gehad. Dus, IE is mijn favoriete browser ja. Ik vind het prima als een ander de voorkeur geeft aan FF of Opera, maar om er nou een halszaak van te maken, neuh.

Wat ik wel irritant vindt zijn de bergen newbies die zo nodig de wereld moeten verkondigen hoe 'slecht' IE wel niet is, puur omdat ze geen verstand van zaken hebben.

OMG ik reageer in een browser topic
Ie is gewoon onveilig. Want IE geeft in principe toegang tot je hele systeem. Dus als je een foutje maakt en toch perongeluk ofzo ergens op ja klikt kan je hele systeem verneukt worden.
pi_38926023
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 16:42 schreef -aad- het volgende:

lang verhaal kort gemaakt
pluginontwikkelaars van firefox hebben gewoon goed naar opera gekeken, en andersom.

Alleen moet je voor veel dingen die standaard in opera zit in firefox opzoeken, en installeren. Installeren zal misschien een paar seconde duren, maar het opzoeken voor een firefox-leek als ik wel wat langer duren. En dat is de grootste nadeel denk ik.

Bovendien zal het product er niet veel beter door worden als er diverse plugins bij zoals voor het mouse gestures.

Over de mailclient: ik weet niet of het wel of niet eerlijk is. Een mailclient in een browser kan een voordeel zijn. Aangezien het weinig nadelen heeft mocht je hem niet gebruiken is het een goede keuze geweest. En van FF niet. Al is een slechte mailclient slechter dan er gewoon geen in gooien.
  Moderator vrijdag 16 juni 2006 @ 18:40:03 #92
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_38926306
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 23:46 schreef Duiker_21 het volgende:

[..]

Ik zou zeggen installeer Opera eens en vind het zelf uit.

In Opera kan je veel meer dingen instellen, en zoals ik al aangaf zitten heel veel handige features al standaard in de browser ingebouwd. Je hoeft dus na installatie niet nog eens van alles te installeren.

In Opera zitten standaard 'mouse gestures' waarbij je met je muis naar de volgende or vorige pagina kan gaan. Als je bijvoorbeeld de rechtermuisknop ingedrukt houdt, je beweegt je muis naar links en laat vervolgens de rechtermuisknop weer los ga je naar de vorige pagina. Echt superhandig, ik heb alle Forward en back knoppen niet meer nodig, dit werkt veel sneller. In FF moet je hiervoor een extension downloaden die brak werkt.
Kan ik met mijn muisje
quote:
In Opera zit een echter RSS reader, niet van die crappy live bookmarks,
Bookmarks waar voor nodig
quote:
tevens zit in Opera een mailclient ingebouwd, dus Outlook of Thunderbird heb je ook niet meer nodig.
Geef mij maar een externe, ik weet niet waaarom? dat weet ik niet werkt in mijn ogen gewoon stabieler Dat is net als dat ik liever een losse camera wil dan met eentje die ingebouwd is in mijn telefoon omdat ik daarbij net wat betere gevoelens bij heb. Ook vond ik dat mail account wat tegen vallen bij de buren
quote:
In de nieuwste Opera 9 (beta) kan je Widgets installeren. In opera kan je chatten via IRC en ook andere chataccounts beheren. Je kan torrentjes downloaden.
Je kan sessies bewaren, als je bijvoorbeeld een aantal websites iedere dag bezoekt, kan je die met een druk op de knop allemaal tegelijk openen.
Je kan wachtwoorden opslaan en beheren, zodat je heel snel (door op CTRL+ENTER te klikken) kan inloggen.

Check voor meer info maar de site van Opera: http://www.opera.com
Het installatiebestand van Opera is trouwens nog een stuk kleiner dan FireFox, ondanks al die extra's.
Naja, verder heb ik gewoon het idee dat een browser een browser moet blijven, dat je torrentjes gewoon extern moet houden. etc.

Ik heb firefox alleen omdat het imho stabieler is, ik houd van tabbed browsen en het snelzoeken (ctrl f) is ideaal, en dat download schermpie. Thats it.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator vrijdag 16 juni 2006 @ 18:52:30 #93
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_38926664
Over dat zoeken.
Ik druk g [tab] tik wat ik wil gaan doen [enter]
pi_38926725
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 18:40 schreef Renesite het volgende:

[..]

Kan ik met mijn muisje
huh? je bedoeld een knopje of via software van de muis?
quote:
[..]

[quote]
Geef mij maar een externe, ik weet niet waaarom? dat weet ik niet werkt in mijn ogen gewoon stabieler Dat is net als dat ik liever een losse camera wil dan met eentje die ingebouwd is in mijn telefoon omdat ik daarbij net wat betere gevoelens bij heb. Ook vond ik dat mail account wat tegen vallen bij de buren
Ja, ik wil ook liever een losse camera dan eentje op mijn foon. Dit omdat: a) een camera in telefoon vaak veel slechtere kwaliteit heeft. b) een telefoon en camera kan kapot gaan . Opera niet. Als de beeldscherm van de telefoon kapot zijn, dan ben je ook de camera kwijt.

Al deze nadelen heb je bij de mailclient niet. Het is een goede mailclient, beter dan mailclients die ik eerder uitgeprobeerd heb. (kmail, outlook (express) thunderbird, the bat). Dat hij in de browser zit is alleen maar een voordeel.

(overigens, je kunt gewoon meerdere mailaccounts toevoegen > tools > mail and chat accounts)
quote:
Naja, verder heb ik gewoon het idee dat een browser een browser moet blijven, dat je torrentjes gewoon extern moet houden. etc.
Tsja, conservatieve blik. torrents kunnen sneller en zijn minder belastend voor de server van de download. Als die net zo makkelijk als normale files gedownload kunnen worden, dan is er toekomst voor 'legale torrents'.
quote:
Ik heb firefox alleen omdat het imho stabieler is, ik houd van tabbed browsen en het snelzoeken (ctrl s) is ideaal, thats it.
Geen idee welke stabieler is, maar stabieler dan opera bij mij is kan weinig.
Ik hou ook van tab's, en snelzoeken (ctrl f) (of . (punt-knop)
  Moderator vrijdag 16 juni 2006 @ 19:03:43 #95
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_38927016
Naja, ieder dus zijn ding, ik wil gewoon een goede browser die tabbed werkt etc.
Ik heb daarom ook geen extensions.
  vrijdag 16 juni 2006 @ 19:09:55 #96
12221 Tijn