Dit heb ik ook wel eens, maar lijkt me meer een fout van Windows die een proces laat draaien nadat je aangegeven hebt dat het afgesloten moet worden. In Linux heb ik hier nooit last van gehad, dan is het proces wel altijd verdwenen.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 09:47 schreef Conflict het volgende:
Ook is het probleem dat nadat FF vastgelopen is, ik hem niet meer kan herstarten en dus eerst via taakbeheer het proces moet stoppen.
Werkt inderdaad redelijk. Jammer dat de uiterlijk een win-xp-look heeft. In elk geval bij default. Beetje erg veel aandacht voor het wachtwoord gegeven...quote:Op vrijdag 16 juni 2006 10:43 schreef Cubewoods het volgende:
Niemand nog Mathon gezegt? Maxthon 2 is bijna uit, en Mathon ftw yay.
Gewoon IE met Tabs en popup blockers en goeie plugin support. Ook gebruikt het veeeeeeeeeeeeeel minder ram, en is allesveel sneller. Ook werken die Tabs meteen goed en hoefje niet allemaal domme plugins eerst te zoeken om ze goed werkende te krijgen.
Maarja firefox staat ook op me computer, maar alleen voor Serials.ws. Ander krijg je een rotsooi meldingen van NOD32
En vaak zijn ze het daarmee eens als ze er een tijdje mee gewerkt hebben. Dus waarom overrated? Als jij van iemand een tip krijgt, probeer je het ook eens uit en als het beter bevalt dan het vorige programma, blijf jij het ook gebruiken.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 10:43 schreef Cubewoods het volgende:
90% van de Firefox gebruikers gebruikt het ook alleen maar omdat ze hebben horen zeggen van andere dat Firefox veeel beter is als al die andere browsers die ze nog nooit zelf hebben geprobeert.
Firefoxis gewoon overrated.
Het is in feite alleen beter dan IE. En ja, dan is het een goede keuze om over te stappen.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 11:20 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
En vaak zijn ze het daarmee eens als ze er een tijdje mee gewerkt hebben. Dus waarom overrated? Als jij van iemand een tip krijgt, probeer je het ook eens uit en als het beter bevalt dan het vorige programma, blijf jij het ook gebruiken.
Hoe bedoel je 'alleen beter dan IE'? Ik vind het een goede keus om over te stappen als Firefox beter bevalt dan de vorige browser die iemand gebruikte.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 11:24 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Het is in feite alleen beter dan IE. En ja, dan is het een goede keuze om over te stappen.
Ja, maar dan zijn ze niet direct beter dan alle andere browsers.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 11:27 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Hoe bedoel je 'alleen beter dan IE'? Ik vind het een goede keus om over te stappen als Firefox beter bevalt dan de vorige browser die iemand gebruikte.
Zit ook gewoon in Firefox, die extra zoekbalk gebruik ik dan ook niet (en heb ik meteen weggehaald).quote:Op vrijdag 16 juni 2006 00:13 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Via de adresbalk zoeken is echt zo super! Ik heb er echt vele zoekmachines ingezet, allemaal supersnel te gebruiken zo
Ik typ vaak ook gewoon enkele trefwoorden of de naam van het bedrijf dat ik zoek en zie dan wel wat Firefox (of eigenlijk Google) me voorschotelt. Werkt prima.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 11:39 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Zit ook gewoon in Firefox, die extra zoekbalk gebruik ik dan ook niet (en heb ik meteen weggehaald).
En kun je zelf zoekmachines erin gooien?quote:Op vrijdag 16 juni 2006 11:39 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Zit ook gewoon in Firefox, die extra zoekbalk gebruik ik dan ook niet (en heb ik meteen weggehaald).
Niet alleen zoekmachines, ook gewoon bookmarks.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 11:41 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
En kun je zelf zoekmachines erin gooien?
Das in Opera. Maar mijn vraag > kan dit wat je met opera kunt doen ook in FF?quote:Op vrijdag 16 juni 2006 11:56 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Niet alleen zoekmachines, ook gewoon bookmarks.
Je geeft gewoon een sleutelwoord aan een bookmark.
Ik typ bijvoorbeeld "AT" in de adresbalk, en kom meteen op de Active Topics van Fok!... of "vd voorbeeld" en ik ga meteen naar http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=voorbeeld etc.. etc..
Zoekmachines voeg je simpel toe via het contextmenu, en dan een sleutelwoord toevoegen.
Lees eens?quote:Op vrijdag 16 juni 2006 12:28 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Das in Opera. Maar mijn vraag > kan dit wat je met opera kunt doen ook in FF?
Vervolgens wijs ik __Saviour__ erop dat het zoeken via de adresbalk ook met Firefox kan:quote:Op vrijdag 16 juni 2006 00:13 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Via de adresbalk zoeken is echt zo super! Ik heb er echt vele zoekmachines ingezet, allemaal supersnel te gebruiken zo
Vervolgens vraag jij aan mij of je in Firefox ook zelf zoekmachines erin kan gooien:quote:Op vrijdag 16 juni 2006 11:39 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Waarop ik reageer met:quote:Op vrijdag 16 juni 2006 11:41 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
En kun je zelf zoekmachines erin gooien?
Dus ja, ik had het over Firefox....quote:Op vrijdag 16 juni 2006 11:56 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Niet alleen zoekmachines, ook gewoon bookmarks.
Je geeft gewoon een sleutelwoord aan een bookmark.
Ik typ bijvoorbeeld "AT" in de adresbalk, en kom meteen op de Active Topics van Fok!... of "vd voorbeeld" en ik ga meteen naar http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=voorbeeld etc.. etc..
Zoekmachines voeg je simpel toe via het contextmenu, en dan een sleutelwoord toevoegen.
Sterker nog, ik gebruik géén tekenprogramma. Maar volgens de logica van de FF fanboy's (waar jij waarschijnlijk ook bij hoort) zou ik nu dus een heel uitgebreid pakket moeten installeren "omdat dat beter is"? Typische tweaker-nerd logicaquote:Op vrijdag 16 juni 2006 09:55 schreef latislos het volgende:
[..]
dus jij gebruikt ook paint als tekenprogramma?![]()
Opera ookquote:Op vrijdag 16 juni 2006 16:15 schreef marq het volgende:
dat mozilla en firefox een webdeveloper toolbar hebben is voor mij reden genoeg om het te gebruiken... (buiten al die andere zo voor de hand liggende redenen om dan he)..
en IE draait niet onder Linux
Hoe het is met Opera weet ik niet, maar ik moet toegeven dat de laatste tijd mijn computer het niet altijd even makkelijk heeft. Crashes heb ik zelfden en die keer dat het gebeurt geen probleem, ik heb een extension waardoor ik de vraag krijg of ik de pagina's voor de crash wil openen en voila ik zit weer op het punt voor de crash. Hiermee kan ik trouwens ook de tabs die ik heb gesloten weer opvragen (incl. geschiedenis van die tab) ook handig...quote:Op vrijdag 16 juni 2006 00:10 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Inderdaad. Het enige is dat je wel de mogelijkheid op je schijf hebt, dus enkele MB'tjes verbruik je wat je niet gebruikt. Maar qua prestaties is er geen verschil. M2 (mailprogramma) wordt niet geladen als je het niet gebruikt. Net als meer dingen.
Wat ik nog meer plus punten vindt van opera:
- bookmark systeem: search veld, nicknames om in het adresbalk in te voeren
- zoeken: elk zoekformulier in het zoekbalkje integreren, en/of via de adresbalk zoeken. Bv: met 'g zoekwoorden' zoek je met google naar 'zoekwoorden'. En dat kan bv ook met 'nl.wiki boot', om naar de wikipedia artikel over boot te gaan
- mailclient: labelsysteem, en geen map. Kost geen tijd om je mail te doorzoeken, anders dan bij bv outlook waar bij elke zoekterm hij alle emailtjes moet doorscannen.
Door labelsysteem kan een mailtje in meerdere 'mappen' staan, maar op de schijf staat het mailtje gewoon maar 1 keer.
- notes, best handig.
Alle menu's enzo zijn instelbaar. Via ini-files. Enig nadeel: kost wat moeite om achter te komen wat wat doet.
Vooral hulde voor de mouse gesture
Jammer maar helaas, dat is geen argument aangezien dat in firefox ook zit. Ik heb voor een bepaalde website bijvoorbeeld ook gewoon twee inlogs staan. Krijg bij het inlogveld gewoon een dropdown menu waarin ik de inlog kan selecteren die ik wil hebben. Inderdaad ideaalquote:Op vrijdag 16 juni 2006 10:15 schreef the_disheaver het volgende:
en de wachtwoordbeheer: is het daar mogelijk om op 1 pagina meerdere logins te beheren? Bijvoorbeeld als je meerdere hotmailaccounts hebt, dat je alle 3 inloggegevens kunt bewaren? In opera dus wel. Ideaal.
Ie is gewoon onveilig. Want IE geeft in principe toegang tot je hele systeem. Dus als je een foutje maakt en toch perongeluk ofzo ergens op ja klikt kan je hele systeem verneukt worden.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 17:34 schreef MindlessWanker het volgende:
Ik ben niet voor en niet tegen. Voor mij persoonlijk is een browser bijzaak, en als het Googlen kan vind ik het best. Wat ik wel handig vindt van FireFox zijn die developer extensions. Verder is IE gewoon lekker snel, altijd ondersteund en van die zogenaamde veiligheidsproblemen heb ik nog nimmer last gehad. Dus, IE is mijn favoriete browser ja. Ik vind het prima als een ander de voorkeur geeft aan FF of Opera, maar om er nou een halszaak van te maken, neuh.
Wat ik wel irritant vindt zijn de bergen newbies die zo nodig de wereld moeten verkondigen hoe 'slecht' IE wel niet is, puur omdat ze geen verstand van zaken hebben.
OMG ik reageer in een browser topic
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |