En dan zeker wuppies weggeven heel de dag... jaja....quote:Op donderdag 15 juni 2006 19:11 schreef Loontjah het volgende:
ga bij de appie werken !
Ik vind jou best wel stoer dat je in een coffeeshop werkt en je lekker de hele dag kan blowen! Wees er trots op!!!!!!!quote:Op donderdag 15 juni 2006 19:11 schreef CannaTime het volgende:
Gratis blowen en de werktijden zijn gunstig dus verder hoor je mij ook niet klagen.
Duh, amper concurentie en die stonede sukkels blijven toch maar komen. Heerlijke branchequote:Op donderdag 15 juni 2006 19:17 schreef Stofje het volgende:
Ik heb nog nooit een vrolijk gezicht gezien bij een coffeeshop. Altijd chagrijnig en in zichzelf gekeerd. Ja, stoned, ja. Coffeeshops zijn duidelijk niet klantgericht en hebben duidelijik een "de-klant-komt-en-koopt-toch-wel" houding. Dat is mijn klacht.
ik vind jou best wel stoer dat je op je 26e nog steeds op een forum rond hangt en lekker heel de dag kan zeuren. Wees er trots op!!!!!!!!quote:Op donderdag 15 juni 2006 19:17 schreef freddygonzales het volgende:
[..]
Ik vind jou best wel stoer dat je in een coffeeshop werkt en je lekker de hele dag kan blowen! Wees er trots op!!!!!!!![]()
Wat doe je hier dan?quote:Op donderdag 15 juni 2006 19:11 schreef CannaTime het volgende:
Gratis blowen en de werktijden zijn gunstig dus verder hoor je mij ook niet klagen.
Dude, je wilt niet weten wat voor mafketels ik meemaak! Meisjes van 15 die de gekste dingen aanbieden om aan wiet te komenquote:Op donderdag 15 juni 2006 19:29 schreef Batsnek het volgende:
Um minderjarigen mag je sowieso toch al niks verkopen...?
Dude, en ik kan me niet voorstellen dat ze dan niet gewoon voor 5 gram ipv 6 gram nemen, kom op zo sneu is niemand.
Ik heb nu vrij, gelukkig.quote:
Je hoeft niet alles op je CV te zetten.quote:Op donderdag 15 juni 2006 19:30 schreef Devlinsect het volgende:
Jij komt er wel.![]()
Staat goed op je CV: gewerkt bij Coffeeshop.![]()
quote:Op donderdag 15 juni 2006 19:30 schreef Devlinsect het volgende:
Jij komt er wel.![]()
?quote:Op donderdag 15 juni 2006 19:30 schreef CannaTime het volgende:
Meisjes van 15 die de gekste dingen aanbieden om aan wiet te komen![]()
Mên dus jij bent 19 en doet alsof die shop van jou is!quote:Op donderdag 15 juni 2006 19:26 schreef CannaTime het volgende:
Je verkoopt 1 gram voor 6,50 euro terwijl je het voor 2,25 inkoopt
In welk opzicht lijk ik een a relaxed persoon? Waarop baseer jij dat...quote:Op donderdag 15 juni 2006 19:31 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Nou stoer hoor!
TS lijkt me echt een a relaxed persoon en dat werkt in een coffeeshop![]()
je hoeft niet alles op je CV te zetten inderdaad, maar dan hou je een gat over en dat is waar de mensen naar vragen...quote:Op donderdag 15 juni 2006 19:31 schreef CannaTime het volgende:
[..]
Je hoeft niet alles op je CV te zetten.
Next.
De shop is van mijn oom, sukkel.quote:Op donderdag 15 juni 2006 19:34 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
[..]
Mên dus jij bent 19 en doet alsof die shop van jou is!
Dat maakt je treuriger dan die gasten die daar relax een jointje opsteken of hun wiet halen!
De manier waarom jij over de 'klanten' praat.quote:Op donderdag 15 juni 2006 19:35 schreef CannaTime het volgende:
[..]
In welk opzicht lijk ik een a relaxed persoon? Waarop baseer jij dat...
En zulks..quote:
Nee dat wil ik het mens niet aandoen. En ik heb respect en bewondering voor jou dat jij wiet verkoopt en dat je zo`n goed leven hebt. Vooral zo doorgaan, jij komt er wel!!quote:Op donderdag 15 juni 2006 19:26 schreef CannaTime het volgende:
ik vind jou best wel stoer dat je op je 26e nog steeds op een forum rond hangt en lekker heel de dag kan zeuren. Wees er trots op!!!!!!!!
Ga je moeder pesten ofzo, kutkind.
ik geef m geen ongelijk. Je komt niet echt op me over als iemand waar ik graag me shizzle zou willen kopen.quote:Op donderdag 15 juni 2006 19:35 schreef CannaTime het volgende:
[..]
In welk opzicht lijk ik een a relaxed persoon? Waarop baseer jij dat...
Ja, dat is een momentopname. Zie jij hier elke dag klaagtopics van mij? Iedereen kankert wel eens op z'n werk.quote:Op donderdag 15 juni 2006 19:38 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
[..]
De manier waarom jij over de 'klanten' praat.
Ja man, zijn hele toekomst is nu verneukt.quote:Op donderdag 15 juni 2006 19:38 schreef freddygonzales het volgende:
[..]
Nee dat wil ik het mens niet aandoen. En ik heb respect en bewondering voor jou dat jij wiet verkoopt en dat je zo`n goed leven hebt. Vooral zo doorgaan, jij komt er wel!!![]()
Jij woont zeker nog bij je ouders thuis?quote:Op donderdag 15 juni 2006 19:38 schreef freddygonzales het volgende:
[..]
Nee dat wil ik het mens niet aandoen. En ik heb respect en bewondering voor jou dat jij wiet verkoopt en dat je zo`n goed leven hebt. Vooral zo doorgaan, jij komt er wel!!![]()
5 gram maximaal pp per dagquote:Op donderdag 15 juni 2006 19:56 schreef Chiwakka het volgende:
en wat als je binnengaat, 5gr koopt, buiten gaat en terug binnegaat voor 5gr?
Ik ben het eigenlijk wel met hem eens, jij bent echt stoerquote:Op donderdag 15 juni 2006 19:26 schreef CannaTime het volgende:
ik vind jou best wel stoer dat je op je 26e nog steeds op een forum rond hangt en lekker heel de dag kan zeuren. Wees er trots op!!!!!!!!
Waarom risico lopen, ik krijg mijn salaris toch welquote:Op donderdag 15 juni 2006 20:06 schreef thunderice het volgende:
[..]
5 gram maximaal pp per dag
Maar hier word niet zo moeilijk gedaan om een paar gram meer.
Vaak zijn het knetterstonede rastafari'squote:Op donderdag 15 juni 2006 20:11 schreef daaaaan het volgende:
Coffeeshopmedewerkers zijn vreemd genoeg vaak lekkere wijfen
Dat is dus de reden dat mensen zeggen liever geen wiet bij jouw te kopen...quote:Op donderdag 15 juni 2006 21:24 schreef CannaTime het volgende:
[..]
Waarom risico lopen, ik krijg mijn salaris toch wel![]()
Met de wiet is niks mis, ik overhandig het alleen en incasseer het geld. En wtf, met mij is ook niks mis, ik ben best lekker.quote:Op donderdag 15 juni 2006 21:52 schreef Batsnek het volgende:
[..]
Dat is dus de reden dat mensen zeggen liever geen wiet bij jouw te kopen...![]()
Ligt eraan, elke coffeeshop is verschillend. Over het algemeen moet het in de grote steden niet zo moeilijk zijn om wiet te gaan scoren.quote:Op donderdag 15 juni 2006 21:58 schreef immortalsean het volgende:
is het echt zo dat ze makkelijk doen over minderjarigen? (dan moet ik ook maar eens binnenlopen)
en hoe duur is een voorgerolde dan?
ok, maar gaan ze snel naar identificatie vragen, want ik zie er wel ouder dan 18 uit, want ik kan ook makkelijk wodka en weet ik wat halen. want dan stap ik zelf wel naar binnen.quote:Op donderdag 15 juni 2006 22:13 schreef CannaTime het volgende:
[..]
Ligt eraan, elke coffeeshop is verschillend. Over het algemeen moet het in de grote steden niet zo moeilijk zijn om wiet te gaan scoren.
tip: ga voor een shop staan en spreek iemand aan die in die riching loopt. Het zijn fabeltjes dat coffeeshops daar moeilijk over doen, we mogen het alleen niet direct verkopen. Als jongeren willen blowen doen ze dat toch wel.
Zoals ik al zei, het is verschillend. Probeer het gewoon, en voor een voorgedraaide betaal je tussen de 2,50 en 2,75. Skunk is wellicht interessant om mee te beginnen.quote:Op donderdag 15 juni 2006 22:18 schreef immortalsean het volgende:
[..]
ok, maar gaan ze snel naar identificatie vragen, want ik zie er wel ouder dan 18 uit, want ik kan ook makkelijk wodka en weet ik wat halen. want dan stap ik zelf wel naar binnen.
Hier zijn ze inmiddels 2,80quote:Op donderdag 15 juni 2006 22:29 schreef CannaTime het volgende:
Zoals ik al zei, het is verschillend. Probeer het gewoon, en voor een voorgedraaide betaal je tussen de 2,50 en 2,75. Skunk is wellicht interessant om mee te beginnen.
Ben een half jaar geleden gestopt, en heb ineens veel tijd over. Voel me fit!quote:Op donderdag 15 juni 2006 22:33 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Ach ik ben blij dat ik uit die shit ben...
heb zelf 3 jaar gewerkt in een shop en was t blowen goed zat....
en vooooral al die zelfde zielige figuren met al die trieste verhalen, en overdag alle uitkeringstrekkers die zitten de dag door te komen met 1 koffie en twijfelen tussen boodschappen doen voor de laatste 5 euro of een zakkie wiet....
ben gestopt met werken, na 15 jaar blowen ook gestopt met blowen 2 jaar geleden en geloof me... je knapt er van op!
TS is 18.quote:Op donderdag 15 juni 2006 19:11 schreef CannaTime het volgende:
Strontziek word ik ervan. Altijd die kutminderjarigen en mensen die dan 6 gram wiet vragen en als ik zeg dat dat niet mag volgens de wetgeving zijn ze beledigd en lopen ze weg. En dan al die stonede gezichten heel de dag
Een pijpbeurt vermoed ik.....quote:Op vrijdag 23 juni 2006 20:56 schreef leusden het volgende:
[..]
Hier zijn ze inmiddels 2,80![]()
Maar wat bieden die meiden van 15 nou aan???
geblowd worden het leukstequote:Op vrijdag 23 juni 2006 21:58 schreef Danny_Ramone het volgende:
[..]
Een pijpbeurt vermoed ik.....
Blowen is leuk.
Stoppen met blowen is leuker...
Ik ben 19, lezen knuppel! En met mijn connecties word je al vrij snel volwassen moet ik je eerlijk bekennen.quote:
Bijzonder scherp opgemerkt, hulde.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 21:33 schreef Maikuuul het volgende:
Mensen die dit topic serieus nemen
Check die gast zijn avater, het is Haagse Sjonnie !!
Bullshit, de koffieshop is minstens 3 Euro de gram kwijt.quote:Op donderdag 15 juni 2006 19:26 schreef CannaTime het volgende:
Goed inkoopbeleid he...quote:Op vrijdag 23 juni 2006 23:20 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Bullshit, de koffieshop is minstens 3 Euro de gram kwijt.
Een fatsoenlijk inkoopbeleidquote:Op vrijdag 23 juni 2006 23:22 schreef CannaTime het volgende:
[..]
Sukkel, met een fatsoenlijk inkoopbeleid niet![]()
Lul ik uit me nek? Ik weet niet waar jij je wiet haalt maar als jij 3000 euro betaalt voor een kilo ben je jezelf flink in de vingers aan het snijden...quote:Op vrijdag 23 juni 2006 23:24 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Een fatsoenlijk inkoopbeleid![]()
Je lult echt zwaar uit je nek met je 2.25 de gram om in te kopen.
Als dat waar is kom ik zelf wel een paar kilo bij je inkopen, dan maak ik minimaal 750 Euro op een kilo.
Niemand is zo dom om wiet zo goedkoop weg te doen.
Dus lul niet alsof je er verstand van heb want wat je luld is gewoon bullshit.
hoe groot is een zak met 1 kilo wiet? Een vuilniszak vol? Of minder?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 23:27 schreef MrSASO het volgende:
Dat is de normale prijs, sterker nog ik ken mensen die het voor 3200 de kilo naar de coffeeshop verkopen.
Maargoed welke stad zit je??
Weettogquote:
Gast, het gaat er ook om waar je de wiet haalt. Als je het direct van de kweker afneemt kun je gewoon goedkoop aan je wiet komen. Het wordt helemaal gunstig waneer je ook nog eens in de kwekerij zelf hebt geinvesteerd.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 23:27 schreef MrSASO het volgende:
Dat is de normale prijs, sterker nog ik ken mensen die het voor 3200 de kilo naar de coffeeshop verkopen.
Maargoed welke stad zit je??
Maar zit je bij de grens??quote:Op zaterdag 24 juni 2006 02:01 schreef CannaTime het volgende:
[..]
Gast, het gaat er ook om waar je de wiet haalt. Als je het direct van de kweker afneemt kun je gewoon goedkoop aan je wiet komen. Het wordt helemaal gunstig waneer je ook nog eens in de kwekerij zelf hebt geinvesteerd.
Rijnmond, denk aan Rotterdam, Schiedam, Vlaardingen, Maassluis, Westland en al die contrijen, het stikt hier van de kwekerijen!quote:Op zaterdag 24 juni 2006 12:47 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Maar zit je bij de grens??
Ik zit bij de grens mischien dat het daaraan ligt.
Ik heb wel gehoord van prijzen rond de 2700 maar dat was echt minimaal een jaar geleden.
Mischien daarom, ik zit in het zuiden waar belgen komen.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 13:17 schreef CannaTime het volgende:
[..]
Rijnmond, denk aan Rotterdam, Schiedam, Vlaardingen, Maassluis, Westland en al die contrijen, het stikt hier van de kwekerijen!
Gaap!quote:Op zaterdag 24 juni 2006 13:29 schreef TiMmS het volgende:
Hier wat info over T.S.
VKan dagelijks blowen gevolgen hebben voor je persoonlijke ontwikkeling?
AAls je opgroeit en ook nog in de jaren daarna moet je een hoop doen. Je moet leren bepaalde problemen te overwinnen. Je moet leren dat je niet altijd de makkelijkste weg moet nemen. Wanneer je door te blowen continu problemen vermijdt, ontwikkel je jezelf ook niet. Hierdoor kun je een grote achterstand oplopen.
bron
![]()
quote:Op zaterdag 24 juni 2006 13:29 schreef TiMmS het volgende:
Hier wat info over T.S.
AAls je opgroeit en ook nog in de jaren daarna moet je een hoop doen. Je moet leren bepaalde problemen te overwinnen. Je moet leren dat je niet altijd de makkelijkste weg moet nemen. Wanneer je door te blowen continu problemen vermijdt, ontwikkel je jezelf ook niet. Hierdoor kun je een grote achterstand oplopen.
bron
![]()
Hee! sssssssssst dude!quote:Op zaterdag 24 juni 2006 13:17 schreef CannaTime het volgende:
[..]
Rijnmond, denk aan Rotterdam, Schiedam, Vlaardingen, Maassluis, Westland en al die contrijen, het stikt hier van de kwekerijen!
Dat weet iedereen... zelfs de politie.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 13:45 schreef purplerose het volgende:
[..]
Hee! sssssssssst dude!
Er zijn hier in de regio heul geen kwekerije!!
Dat vat 't dan ook uitermate goed samen.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 22:40 schreef Hr-Flip het volgende:
nee hoor het is gewoon maar een vraag.
Nog nooit heeft iemand mij het plezier van Blowen kunnen uitleggen.
Vaak was het antwoord niet meer dan
"jaaa uhhhh.... het is gewoon lekker weet je"
Van Sjonnie?quote:
Als je zo benieuwd ben waarom probeer je het niet dan??quote:Op zaterdag 24 juni 2006 22:40 schreef Hr-Flip het volgende:
nee hoor het is gewoon maar een vraag.
Nog nooit heeft iemand mij het plezier van Blowen kunnen uitleggen.
Vaak was het antwoord niet meer dan
"jaaa uhhhh.... het is gewoon lekker weet je"
* 2004 - 2006 Diverse functies in de horecaquote:Op donderdag 15 juni 2006 19:30 schreef Devlinsect het volgende:
Jij komt er wel.![]()
Bij de grens maakt echt wel uit. Veel stengere (gemeentelijke) controles.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 12:47 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Maar zit je bij de grens??
Ik zit bij de grens mischien dat het daaraan ligt.
Ik heb wel gehoord van prijzen rond de 2700 maar dat was echt minimaal een jaar geleden.
Pfffquote:Op zaterdag 24 juni 2006 13:29 schreef TiMmS het volgende:
Hier wat info over T.S.
bron
![]()
Inderdaad, en als je het niet op CV zet, werkt het ook tegen je... Wat heb jij in die jaren gedaan? Ow, niet iets in je beroepsrichting? Waarom niet? Ahh, maar dan nemen we liever iemand die WEL zich heeft verder ontwikkeld in zijn beroep.quote:Op donderdag 15 juni 2006 19:30 schreef Devlinsect het volgende:
Jij komt er wel.![]()
De meeste mensen hier willen het niet horen, maar dit klopt wel.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 13:29 schreef TiMmS het volgende:
Hier wat info over T.S.
bron
![]()
Ik ben het met je eens dat het een onderschat probleem is. En dat de meeste mensen de zeer schadelijke gevolgen niet weten of zelfs ontkennen. Maar ik ben benieuwd naar je argumentatie voor de opmerking dat cocainegebruik slechter is dan softdrugsgebruik? Ligt dat aan het gebruikspatroon? Cocaine in het weekend t.o.v. wiet/hash de hele week door?quote:Op zondag 25 juni 2006 10:45 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Inderdaad, en als je het niet op CV zet, werkt het ook tegen je... Wat heb jij in die jaren gedaan? Ow, niet iets in je beroepsrichting? Waarom niet? Ahh, maar dan nemen we liever iemand die WEL zich heeft verder ontwikkeld in zijn beroep.
Hasj en wiet zijn echt een major problem in Amsterdam, mensen onderschatten het zo ontzettend. Tuurlijk is het af en toe lekker, maar als arts in de psychiatrie zie ik heel veel patienten die door softdrug gebruik psychotisch zijn geworden en/of concentratiestoornissen krijgen. Dagelijks gebruik leidt tot problemen op latere leeftijd.
Ik durf zelfs nog te stellen dat softdrugsgebruik schadelijker is dan cocaine gebruik, zolang je dat laatste natuurlijk ook niet dagelijks doet.
Ja, en ik denk dat het sociaal geaccepteerd zijn van een jointje roken ook meehelpt mensen onbewust in een softdrugsverslaving te krijgen.quote:Op zondag 25 juni 2006 10:56 schreef sociologist het volgende:
[..]
Ligt dat aan het gebruikspatroon? Cocaine in het weekend t.o.v. wiet/hash de hele week door?
En jij bent arts? dan weet je toch wel dat je aanleg moet hebbe om psychotisch te worden, en dat dus de directe oorzaak niet cannabis is.... Dan kunnen de jongeren zich beter dood drinken en snuiven want dan hoef jij minder te doen.... ofniet?quote:Op zondag 25 juni 2006 10:45 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Inderdaad, en als je het niet op CV zet, werkt het ook tegen je... Wat heb jij in die jaren gedaan? Ow, niet iets in je beroepsrichting? Waarom niet? Ahh, maar dan nemen we liever iemand die WEL zich heeft verder ontwikkeld in zijn beroep.
Hasj en wiet zijn echt een major problem in Amsterdam, mensen onderschatten het zo ontzettend. Tuurlijk is het af en toe lekker, maar als arts in de psychiatrie zie ik heel veel patienten die door softdrug gebruik psychotisch zijn geworden en/of concentratiestoornissen krijgen. Dagelijks gebruik leidt tot problemen op latere leeftijd.
Ik durf zelfs nog te stellen dat softdrugsgebruik schadelijker is dan cocaine gebruik, zolang je dat laatste natuurlijk ook niet dagelijks doet.
Als je een aanleg hebt om psychotisch te worden, lokt cannabis dat uit, maar velen weten niet dat cannabis ook andere problemen op latere leeftijd oplevert. En daarbij, als jij een aanleg hebt om psychotisch te worden neemt dat toch niet weg dat cannabis schadelijk is voor jou? Heel veel mensen zullen nooit een psychose krijgen totdat ze cannabis gebruiken.quote:Op zondag 25 juni 2006 11:04 schreef vanDekaart het volgende:
[..]
En jij bent arts? dan weet je toch wel dat je aanleg moet hebbe om psychotisch te worden, en dat dus de directe oorzaak niet cannabis is.... Dan kunnen de jongeren zich beter dood drinken en snuiven want dan hoef jij minder te doen.... ofniet?
Syntetische drugs beter dan cannabis![]()
![]()
Doen we standaardquote:Op zondag 25 juni 2006 11:18 schreef KonnieKipke het volgende:
Ik zeg niet dat synthetische drugs beter zijn dan cannabis. Je moet wel mijn posts niet uit context verband rukken.
Haha, good! Werk tegenwoordig in de psychiatrie in Amsterdam.quote:Op zondag 25 juni 2006 11:23 schreef slakkie het volgende:
[..]
Doen we standaard
Maar wil je niet zo negatief erover praten, ik wil er ook nog lol aan beleven..
offtopic: how's life?
Zal wel druk zijn op die kliniek van je ofniet....? Mooie drama koningin dat je bent. Dat handje vol mensen waar jij het over hebt wegen totaal niet mee met de duizenden mensen die geen problemen krijgen van het roken van een joint. Daar komt nog is bij dat een thc verslaving makkelijker overheen te komen is dan een lichamelijke verslaving aan hard drugs, plus het feit dat thc aangemaakt wordt in de hersenen, en dat met de werkende stoffen van de meeste hard drugs wel anders is. Dus dat jij hier als arts loopt te verkopen dat je beter cocaine kan gebruiken dan thc is mooi achterlijk gast. En dan komt er natuurlijk nog bij dat door hard drugs door de jaren heen al flink wat mensen het loodje hebben gelegd, hoe zit dat met cannabis? niemand he? neej, niemand....quote:Op zondag 25 juni 2006 11:18 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Als je een aanleg hebt om psychotisch te worden, lokt cannabis dat uit, maar velen weten niet dat cannabis ook andere problemen op latere leeftijd oplevert. En daarbij, als jij een aanleg hebt om psychotisch te worden neemt dat toch niet weg dat cannabis schadelijk is voor jou? Heel veel mensen zullen nooit een psychose krijgen totdat ze cannabis gebruiken.
Ik heb ooit een Amerikaanse touriste op de eerste hulp gezien die van welgeteld 1 joint 3 dagen psychotisch was geweest met visuele hallucinaties erbij. Een psychose leidt in de regel tot schade van cognitief functioneren. Tel je zegeningen zou ik zeggen.
Ik zeg niet dat synthetische drugs beter zijn dan cannabis. Je moet wel mijn posts niet uit context verband rukken.
En natuurlijk, voor heel veel mensen is cannabis een pleziertje en kunnen daarbij goed functioneren, dat snap ik ook wel. Wat ik wil betogen is dat het schadelijker is dan veel jongeren denken.
jezus wat voor kk dure koffieshop heb jij? 6,50 voor 1 gram?quote:Op donderdag 15 juni 2006 19:26 schreef CannaTime het volgende:
[..]
Duh, amper concurentie en die stonede sukkels blijven toch maar komen. Heerlijke branche
[..]
Deze wellus/nietus kwestie levert niks op. Jij hebt jouw standpunt, ik de mijne. Respect voor elkaars standpunten is jou kennelijk ook vreemd.quote:Op zondag 25 juni 2006 11:26 schreef vanDekaart het volgende:
[..]
. En dan komt er natuurlijk nog bij dat door hard drugs door de jaren heen al flink wat mensen het loodje hebben gelegd, hoe zit dat met cannabis? niemand he? neej, niemand....
Zoiets dacht ik al te lezen in deze draad. Bevalt goed begrijp ik eruit.quote:Op zondag 25 juni 2006 11:25 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Haha, good! Werk tegenwoordig in de psychiatrie in Amsterdam.
Welke in Scheveningenquote:Goede inval trouwens, Wanadoo & drugsgebruik![]()
* KonnieKipke denkt terug met veel plezier aan een feest in Scheveningen.
Jups werk bij het Leidseplein, leuke patienten!quote:Op zondag 25 juni 2006 11:34 schreef slakkie het volgende:
[..]
Zoiets dacht ik al te lezen in deze draad. Bevalt goed begrijp ik eruit.
[..]
Welke in Scheveningen* slakkie kan zich niks herinneren..
En komende vrijdag hebben we een megagroot feest in de Westergasfabriek, ik denk dat mensen nu al bier en andere genotsmiddelen moeten gaan inkopen, want alles is voor Wanadoo...
Je zou natuurlijk ook kunnen proberen om met echte argumenten een discussie te voeren...quote:Op zondag 25 juni 2006 11:26 schreef vanDekaart het volgende:
[..]
Zal wel druk zijn op die kliniek van je ofniet....? Mooie drama koningin dat je bent. Dat handje vol mensen waar jij het over hebt wegen totaal niet mee met de duizenden mensen die geen problemen krijgen van het roken van een joint. Daar komt nog is bij dat een thc verslaving makkelijker overheen te komen is dan een lichamelijke verslaving aan hard drugs, plus het feit dat thc aangemaakt wordt in de hersenen, en dat met de werkende stoffen van de meeste hard drugs wel anders is. Dus dat jij hier als arts loopt te verkopen dat je beter cocaine kan gebruiken dan thc is mooi achterlijk gast. En dan komt er natuurlijk nog bij dat door hard drugs door de jaren heen al flink wat mensen het loodje hebben gelegd, hoe zit dat met cannabis? niemand he? neej, niemand....
Waaruit blijkt mijn disrespect?quote:Op zondag 25 juni 2006 11:30 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Deze wellus/nietus kwestie levert niks op. Jij hebt jouw standpunt, ik de mijne. Respect voor elkaars standpunten is jou kennelijk ook vreemd.
Ik denk dat cannabis zijn eigen kerkhof heeft; mensen die door cannabis gebruik psychotisch werden en uit angst van een flatgebouw sprongen. Het gebeurt. En dus heeft cannabis hier wel degelijk een rol gespreeld bij het overlijden.
zoals jij doetquote:Op zondag 25 juni 2006 11:39 schreef D1 het volgende:
[..]
Je zou natuurlijk ook kunnen proberen om met echte argumenten een discussie te voeren...
Punt is wel dat cannabis wel degelijk verslavend kan werken. Hetzij geestelijk, hetzij lichamelijk. Dat is een punt wat je wel moet onderkennen, anders loop je jezelf voor te liegen. En cannabis heeft ook wel degelijk slechte gevolgen voor jezelf en je omgeving als je het teveel en te regelmatig tot je neemt. Plus wat Konniekippie zegt, mocht je ergens aanleg voor hebben en je neemt cannabis tot je dan kan je het gevoel alleen maar versterken. En dat is wat drugs vaker doen met je. Voel je je kut, en je gaat blowen, dan voel je je vaak nog kutter erna of tijdens.quote:Op zondag 25 juni 2006 11:26 schreef vanDekaart het volgende:
En dan komt er natuurlijk nog bij dat door hard drugs door de jaren heen al flink wat mensen het loodje hebben gelegd, hoe zit dat met cannabis? niemand he? neej, niemand....
Die werkt er nog steeds ja, teamleider/supervisor van de (3e lijns?) AHD als ik het goed heb.quote:Op zondag 25 juni 2006 11:38 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Jups werk bij het Leidseplein, leuke patienten!
Dat feest waarbij ik meer Dolphins heb gezien dan drank![]()
Hmm, werkt Dulac (Geile Gerben) nog bij jullie? Wat een tijd was dat!![]()
Het werkt zeker geestelijk verslavend, dat ontken ik ook echt niet. Wat je verder zegt geldt zo'n beetje voor alle drugs. Ik denk zelfs dat je van hard drugs makkelijker suicidaal wordt als van softdrugs maar goed.quote:Op zondag 25 juni 2006 11:41 schreef slakkie het volgende:
[..]
Punt is wel dat cannabis wel degelijk verslavend kan werken. Hetzij geestelijk, hetzij lichamelijk. Dat is een punt wat je wel moet onderkennen, anders loop je jezelf voor te liegen. En cannabis heeft ook wel degelijk slechte gevolgen voor jezelf en je omgeving als je het teveel en te regelmatig tot je neemt. Plus wat Konniekippie zegt, mocht je ergens aanleg voor hebben en je neemt cannabis tot je dan kan je het gevoel alleen maar versterken. En dat is wat drugs vaker doen met je. Voel je je kut, en je gaat blowen, dan voel je je vaak nog kutter erna of tijdens.
Ik kan me nog een nieuwsartikel herinneren dat er een tourist ergens in de buurt van de beurs zich naar beneden liet vallen omdat ie dacht dat ie kon vliegen. Hij was stoned....
Geweldige onderbouwing!quote:Op zondag 25 juni 2006 17:03 schreef Horsemen77 het volgende:
de TS zit uit zn nek te lullen, man.
Juist, onder invloed van verdovende middelen achter het stuur kruipen, tof idee manquote:Op zondag 25 juni 2006 16:33 schreef CannaTime het volgende:
Het voordeel van cocaïne is dat je wel veel actiever bent en ook socialer in de omgang, maar je hebt natuurlijk van die tokkies die worden dan aggresief enzo, dat is wel minder. Cocaïne is trouwens een prima middel voor mensen die faalangst hebben bij bepaalde dingen, bijvoorbeeld je rijbewijs halen of solicitatiegesprekken. Gewoon ff een lijntje of 2 in je neus werken en gaan met die banaan.
Beste manier om verslaafd te raken: Drugs gebruiken om prestatiegerichte dingen te doen.quote:Op zondag 25 juni 2006 16:33 schreef CannaTime het volgende:
Het voordeel van cocaïne is dat je wel veel actiever bent en ook socialer in de omgang, maar je hebt natuurlijk van die tokkies die worden dan aggresief enzo, dat is wel minder. Cocaïne is trouwens een prima middel voor mensen die faalangst hebben bij bepaalde dingen, bijvoorbeeld je rijbewijs halen of solicitatiegesprekken. Gewoon ff een lijntje of 2 in je neus werken en gaan met die banaan.
Ligt eraan wat je gebruikt, met een jointje kun je prima rijden zolang je niet te hard rijd, met pillen op rij je niet hard want als je 40 rijd lijkt het wel alsof je met 230 over de autobahn knalt, pure adrenaline en dat geld ook voor speed trouwens. Met coke denk je dat je de hele wereld aankan en mensen merken dat ook aan je rijstijl dus gaan ze wel aan de kant.quote:Op zondag 25 juni 2006 19:29 schreef __droogkloot__ het volgende:
[..]
Juist, onder invloed van verdovende middelen achter het stuur kruipen, tof idee man![]()
![]()
quote:Op zondag 25 juni 2006 19:05 schreef CannaTime het volgende:
[Dat je groots uit je nek lult]
Geweldige onderbouwing!
Waarom onderbouwen als je het voor ons doet?quote:Op zondag 25 juni 2006 19:36 schreef CannaTime het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je gebruikt, met een jointje kun je prima rijden zolang je niet te hard rijd, met pillen op rij je niet hard want als je 40 rijd lijkt het wel alsof je met 230 over de autobahn knalt, pure adrenaline en dat geld ook voor speed trouwens. Met coke denk je dat je de hele wereld aankan en mensen merken dat ook aan je rijstijl dus gaan ze wel aan de kant.
Next.
Halleluja! Ze zien het lichtquote:Op zondag 25 juni 2006 19:46 schreef Spacehamster het volgende:
En met koffie moeten we ook oppassen want daar wordt je opgefokt van en wordt ook erg gauw gebruik voor het stimuleren van een prestatie en is dus superverslavend.
De truuk met meer dan 5 gram halen is het gewoon in delen te halen.De verkkoper heeft toch moeite met te herinneren dat je er eerder ook al was omdat hij ook gewoon hartstikke stoned is en dus een slechter kortetermijnsgeheugen heeft.
Ik weet het, ze willen zelfs pijpen om 1 gram wiet meer te krijgen.quote:Op donderdag 15 juni 2006 19:30 schreef CannaTime het volgende:
[..]
Dude, je wilt niet weten wat voor mafketels ik meemaak! Meisjes van 15 die de gekste dingen aanbieden om aan wiet te komen![]()
[..]
Ik heb nu vrij, gelukkig.
Dan moeten ze maar een keertje langs mij komen.quote:Op maandag 26 juni 2006 02:57 schreef Tichelaar het volgende:
[..]
Ik weet het, ze willen zelfs pijpen om 1 gram wiet meer te krijgen.
Als hij voor 6 Euro in het uur staat dan is hij gestoord.quote:Op maandag 26 juni 2006 03:20 schreef Theodoric het volgende:
Pauperbaan, pauperbranche. Hoeveel verdien je daar nou mee, 6 euro in het uur?
Ik betwijfel of TS dat vangt zijn 18/19 jaar oud, als dat zo is, petje af; maar een beetje bijbaan verdiend minstens even goed en dat zonder dat je dagelijks paupers van hun dosis drugs moet voorzien.quote:Op maandag 26 juni 2006 03:21 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Als hij voor 6 Euro in het uur staat dan is hij gestoord.
In een coffeeshop werken betekend minimaal 100 Euro per dag.
]
Jongens van 15?quote:Op maandag 26 juni 2006 02:59 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Dan moeten ze maar een keertje langs mij komen.
Als ze me pijpen regel ik wel een paar grammetjes.
Jongens moeten geld brengenquote:Op maandag 26 juni 2006 03:27 schreef Tichelaar het volgende:
[..]
Jongens van 15?Ik zeg dan, over een jaar.
![]()
![]()
Het ging over een jongen van 15.quote:Op maandag 26 juni 2006 03:29 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Jongens moeten geld brengen![]()
Meisjes natuurlijk.
6,50 is niet abnormaal voor White Widow of Northern Lights ofzo. Zeg dat de (bio)skunk een euro of 4/5 kost, dan is de volgende stap meestal 6,50...quote:Op maandag 26 juni 2006 03:35 schreef MarkNMGN het volgende:
Interessant topic.
6,50 per gram, wat voor dure shop werk jij?![]()
Ja, of je gaat gewoon naar verschillende shops ja.. In Amsterdam hier zitten er toch zo 8 op een rij, dus dat maakt niet uitquote:
Nee, een leeg gat van een aantal jaren is goed!quote:Op donderdag 15 juni 2006 19:31 schreef CannaTime het volgende:
[..]
Je hoeft niet alles op je CV te zetten.
Next.
Ja voor de duurdere soorten, maar voor redelijk normale wiet haal je hier voor een vijfje wel 0,8/0,9.quote:Op maandag 26 juni 2006 07:27 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
6,50 is niet abnormaal voor White Widow of Northern Lights ofzo. Zeg dat de (bio)skunk een euro of 4/5 kost, dan is de volgende stap meestal 6,50...
Ik ken ook wel wiet van 8 of 9 de gram, sommige shops verkopen zelfs voor 12,50 de gram...
Lekker boeiend, heb een strafblad.quote:Op maandag 26 juni 2006 09:53 schreef Woutey het volgende:
[..]
Nee, een leeg gat van een aantal jaren is goed!![]()
Nou nou...wees er maar trots op pikkie.quote:Op maandag 26 juni 2006 16:24 schreef CannaTime het volgende:
[..]
Lekker boeiend, heb een strafblad.![]()
Alsof ik ooit nog bij een normaal bedrijf ga werken![]()
wat denk jij nou joh waus.. ik was t hele topic met je eensch maar dit is belachelijk...quote:Op maandag 26 juni 2006 03:21 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Als hij voor 6 Euro in het uur staat dan is hij gestoord.
In een coffeeshop werken betekend minimaal 100 Euro per dag.
]
Ik denk dat een arts hier meer over kan zeggen dan dat jij dat kan, jij als gebruiker klaarblijkelijk...... Je voelt je iig erg aangesproken of niet? Gezien je "relaxte" manier van reageren... Het is gewoon duidelijk dat canabis slecht is. Net als andere drugs. Maar ik denk dat je de opmerking van KonnieKipke niet helemaal begrijpt.......quote:Op zondag 25 juni 2006 11:26 schreef vanDekaart het volgende:
[..]
Zal wel druk zijn op die kliniek van je ofniet....? Mooie drama koningin dat je bent. Dat handje vol mensen waar jij het over hebt wegen totaal niet mee met de duizenden mensen die geen problemen krijgen van het roken van een joint. Daar komt nog is bij dat een thc verslaving makkelijker overheen te komen is dan een lichamelijke verslaving aan hard drugs, plus het feit dat thc aangemaakt wordt in de hersenen, en dat met de werkende stoffen van de meeste hard drugs wel anders is. Dus dat jij hier als arts loopt te verkopen dat je beter cocaine kan gebruiken dan thc is mooi achterlijk gast. En dan komt er natuurlijk nog bij dat door hard drugs door de jaren heen al flink wat mensen het loodje hebben gelegd, hoe zit dat met cannabis? niemand he? neej, niemand....
Hij is toch neefje van de baas.quote:Op maandag 26 juni 2006 20:02 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
wat denk jij nou joh waus.. ik was t hele topic met je eensch maar dit is belachelijk...
tja als je de uitkering erbij optelt die de meeste mensen hebben mischien wel ja,
maar gewoon 100 euro per dag no fucking way...
voor beetje koffie zetten en wiet verkopen... eerder de helft.....
quote:Op dinsdag 27 juni 2006 00:00 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Hij is toch neefje van de baas.
Die krijgt toch wel wat extra`s aangezien zijn oom een coffeeshop heeft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jumpcity
Jumpstyle radio
Wat? De opmerking dat af en toe cocaine beter is als 24/7 blowen, dat snap ik best wel, ik denk zelfs dat een klein kind dat wel snapt, maar of het ook relevant is lijkt me niet.quote:Op maandag 26 juni 2006 20:58 schreef sociologist het volgende:
[..]
Ik denk dat een arts hier meer over kan zeggen dan dat jij dat kan, jij als gebruiker klaarblijkelijk...... Je voelt je iig erg aangesproken of niet? Gezien je "relaxte" manier van reageren... Het is gewoon duidelijk dat canabis slecht is. Net als andere drugs. Maar ik denk dat je de opmerking van KonnieKipke niet helemaal begrijpt.......
Het is zeker relevant, aangezien de groep blowers aanzienlijk groter is dan de groep cocaine gebruikers. Daarnaast is de groep zware blowers groter dan de groep zware cocaine gebruikers. Veel blowen is erg schadelijk, iets dat wordt gebagitaliseerd door blowers. Gezien de grote hoeveelheid zware blowers en het feit dat de schadelijkheid wordt gebagitaliseerd, heeft hij dus wel een punt.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 07:06 schreef vanDekaart het volgende:
[..]
Wat? De opmerking dat af en toe cocaine beter is als 24/7 blowen, dat snap ik best wel, ik denk zelfs dat een klein kind dat wel snapt, maar of het ook relevant is lijkt me niet.
Impliceer jij hier nou dat cocaine gebruik niet verslavend werkt?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 10:47 schreef sociologist het volgende:
[..]
Het is zeker relevant, aangezien de groep blowers aanzienlijk groter is dan de groep cocaine gebruikers. Daarnaast is de groep zware blowers groter dan de groep zware cocaine gebruikers. Veel blowen is erg schadelijk, iets dat wordt gebagitaliseerd door blowers. Gezien de grote hoeveelheid zware blowers en het feit dat de schadelijkheid wordt gebagitaliseerd, heeft hij dus wel een punt.
Jij trekt conclusies die je niet kunt trekken. Waar beweer of impliceer ik dat cocaine niet verslavend is? Ik denk dat je wat minder moet blowen en wat meer aandacht moet besteden aan begrijpend lezen... Ik geloof dat je de opmerking van KonnieKipke en de verdere reacties van mij echt niet begrijpt. Je rukt het uit zn verband en hier trek je conclusies die totaal niet logisch voortvloeien uit mijn tekst. Een joint is trouwens aanzienlijk slechter voor je dan alleen de tabak. Wellicht moet jij zelf eens contact opnemen met bijvoorbeeld een neuroloog zodat hij of zij je de schadelijke effecten kan uitleggen. Want die zijn er, en dat zijn niet alleen psychoses..quote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:30 schreef vanDekaart het volgende:
[..]
Impliceer jij hier nou dat cocaine gebruik niet verslavend werkt?
Ik zie echt niet in wat er schadelijk aan blowen is, afgezien van het feit dat je tabak rookt. De kans dat het een psychose triggert is wel zo belachelijk klein als je kijkt naar de enorme massa mensen dat regelmatig een jointje rookt.
Wat ik zelf merk aan blowen is dat de motivatie afneemt om dingen te ondernemen en dat de motivatie afneemt om jezelf nuttig te maken binnen de samenleving. Valt dit onder schadelijk?
Ik denk dat de schadelijkheid van alcohol en syntetische drugs heel wat makkelijker aanwijsbaar is en een stuk minder sporadisch optreedt als het psychose verhaal van de herb.
in plaats van te luisteren naar een psychiater zou je natuurlijk een second opinion kunnen halen bij een neuroloog, en geloof me die ziet geen positieve kanten aan syntetische drugs.
Cocaïne en softdrugs vergelijken?quote:Op zondag 25 juni 2006 10:45 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
en we hebben weer een gebruiker die zich aangesproken voeltquote:Op dinsdag 27 juni 2006 20:15 schreef Tyler..Durden het volgende:
[..]
Cocaïne en softdrugs vergelijken?
Heel veel patienten met psychoses door thc-gebruik?
Krel, ik weet zo goed als zeker dat jij onzin uitkraamt.
En zo niet is het een hele foute karaktereigenschap om mensen bij elke "zonde" de risico's aan te wijzen. Ook altijd met roken zo, mensen die het nodig vinden om te zeggen dat het slecht voor je is.
Ik doe het toch, die keuze heb ik en dat is gewoon zonder verdere woorden te respecteren.
En eentje die gelijk heeft. Zeik gewoon niet zo en laat ons lekker blowen.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 20:22 schreef sociologist het volgende:
[..]
en we hebben weer een gebruiker die zich aangesproken voelt![]()
quote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:03 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
En eentje die gelijk heeft. Zeik gewoon niet zo en laat ons lekker blowen.
haha ach ja ik moet de eerste blower nog tegen komen die de schadelijke gevolgen onderkend. Dat deed ik ook niet toen ik (als opstandig kutpubertje) nog blowdequote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:03 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
En eentje die gelijk heeft. Zeik gewoon niet zo en laat ons lekker blowen.
Alsof niemand weet dat blowen slecht is, je betoog hier is zinloos, je verteld hetzelfde verhaal wat al honderden keren verteld is.quote:Op woensdag 28 juni 2006 00:11 schreef sociologist het volgende:
[..]
haha ach ja ik moet de eerste blower nog tegen komen die de schadelijke gevolgen onderkend. Dat deed ik ook niet toen ik (als opstandig kutpubertje) nog blowdeMaar dat komt vanzelf wel, wijsheid komt met de jaren zegmaar
![]()
het valt me alleen altijd op dat blowers dat ten alle tijden proberen te bagitaliseren (ten onrechte).quote:Op woensdag 28 juni 2006 00:17 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Alsof niemand weet dat blowen slecht is, je betoog hier is zinloos, je verteld hetzelfde verhaal wat al honderden keren verteld is.
Mischien weet je hetzelf waarom ze het doen als ex-blower.quote:Op woensdag 28 juni 2006 00:19 schreef sociologist het volgende:
[..]
het valt me alleen altijd op dat blowers dat ten alle tijden proberen te bagitaliseren (ten onrechte).
ontkenningsfase he!quote:Op woensdag 28 juni 2006 00:20 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Mischien weet je hetzelf waarom ze het doen als ex-blower.![]()
En ook jij hebt gelijk.quote:Op woensdag 28 juni 2006 00:26 schreef Tyler..Durden het volgende:
Het gaat er niet om dat ik de schade niet willen inzien, ik zoek niet blind mijn fut in een jonko.
Ik zie het als een, op een bepaalde manier, hobby. Ik weet wat de gevolgen zijn maar vind dat niet opwegen tegen het plezier wat ik eraan beleef. Blowen is idd slecht, maar die keuze om het wel te doen is te respecteren. Iig volgens de Nederlandse normen en waarden.
Ik vind een blower attenderen op het feit dat het slecht is, wat vaker gebeurt dan je zou denken, eigenlijk netzo als zeggen tegen een dik persoon dat hij zijn lichaam verneukt met een hamburger. Maar dat zie ik niemand doen bij de mac.
Dit is dus weer bagetaliseren. Ik vraag me dus serieus af of je eigelijk wel weet, hoe slecht blowen wel niet voor je is. Daarnaast gok ik dat een dik iemand vaker te horen krijgt dat ie er wat aan moet doen... Maar goed, je moet zelf weten wat je doet.quote:Op woensdag 28 juni 2006 00:26 schreef Tyler..Durden het volgende:
Het gaat er niet om dat ik de schade niet willen inzien, ik zoek niet blind mijn fut in een jonko.
Ik zie het als een, op een bepaalde manier, hobby. Ik weet wat de gevolgen zijn maar vind dat niet opwegen tegen het plezier wat ik eraan beleef. Blowen is idd slecht, maar die keuze om het wel te doen is te respecteren. Iig volgens de Nederlandse normen en waarden.
Ik vind een blower attenderen op het feit dat het slecht is, wat vaker gebeurt dan je zou denken, eigenlijk netzo als zeggen tegen een dik persoon dat hij zijn lichaam verneukt met een hamburger. Maar dat zie ik niemand doen bij de mac.
En dat is dus niet waar. Je kunt wel degelijk persoonlijkheidsstoornissen ontwikkelen.quote:Op woensdag 28 juni 2006 00:30 schreef Tyler..Durden het volgende:
En dat blowen je persoonlijkheid verpest is een fabel.
[knip]
In principe hetzelfde. Want op de lange termijn kent het in mijn ogen evenveel risico's.Of kan jij mij het tegendeel bewijzen? Dan wil ik best erkennen dat het een bagetaliserende opmerking was.quote:Op woensdag 28 juni 2006 00:30 schreef sociologist het volgende:
[..]
Dit is dus weer bagetaliseren. Ik vraag me dus serieus af of je eigelijk wel weet, hoe slecht blowen wel niet voor je is. Daarnaast gok ik dat een dik iemand vaker te horen krijgt dat ie er wat aan moet doen...
Dat hoeft van mij ook niet, maar als men gaat lopen zeggen dat het zo ontzettend ontschuldig is dan geef ik daar uiteraard wel een reactie op.quote:Op woensdag 28 juni 2006 00:29 schreef MrSASO het volgende:
[..]
En ook jij hebt gelijk.
Het is wel irritant om je elke keer te verantwoorden.
Als je er aanleg voor hebt wel ja.quote:Op woensdag 28 juni 2006 00:33 schreef sociologist het volgende:
[..]
En dat is dus niet waar. Je kunt wel degelijk persoonlijkheidsstoornissen ontwikkelen.
bagetaliseren in de zin van: iedereen doet toch slechte dingen?quote:Op woensdag 28 juni 2006 00:33 schreef Tyler..Durden het volgende:
[..]
In principe hetzelfde. Want op de lange termijn kent het in mijn ogen evenveel risico's.Of kan jij mij het tegendeel bewijzen? Dan wil ik best erkennen dat het een bagetaliserende opmerking was.
en veel mensen komen daar pas achter nadat ze geblowt hebben. Maar goed, een aantal posts terug staat daar het 1 en ander over..quote:
? Je mag max 5 gram op zak hebben/in je bezit hebben. Er staat nergens geschreven dat jij niet elk uur een snaak mag draaien van 1.5 gram.quote:Op donderdag 15 juni 2006 20:06 schreef thunderice het volgende:
[..]
5 gram maximaal pp per dag
Maar hier word niet zo moeilijk gedaan om een paar gram meer.
ik ken er ook een aantal.quote:Op woensdag 28 juni 2006 00:25 schreef Cool_Runner het volgende:
ze proberen het altijd recht te lullen idd. Erg vervelend dat blowen eigenlijk algemeen geaccepteerd is. Veel mensen om me heen zijn er erg door veranderd/verpest.
Mischien weet je dit uit ervaring. Maar ik kan niet echt een voorbeeld uit mijn omgeving bedenken.quote:Op woensdag 28 juni 2006 00:33 schreef sociologist het volgende:
[..]
En dat is dus niet waar. Je kunt wel degelijk persoonlijkheidsstoornissen ontwikkelen.
Ik heb het bij vrienden gezien helaas. Maar ga maar eens praten met onderzoekers op dit gebied. Zij zullen jou hetzelfde verhaal vertellen.quote:Op woensdag 28 juni 2006 00:39 schreef Tyler..Durden het volgende:
[..]
Mischien weet je dit uit ervaring. Maar ik kan niet echt een voorbeeld uit mijn omgeving bedenken.
Terwijl mijn contacten in wietgebruikende groepen toch vrij groot zijn.
Ik kan me best voorstellen dat je als in de war persoon het ongunstig is om te gaan blowen.
Maar het lijkt me niet dat je als stabiel persoon in één keer in een psychose terecht komt.
Hij wijst je er idd op dat iedereen slechte dingen doet, en dan vooral op het punt dat er erg weinig mensen zijn die bijv. een dikzak of alcoholist constant lastigvallen, maar ons blowers praten jullie wel een stresscomplex aan en allesquote:Op woensdag 28 juni 2006 00:36 schreef sociologist het volgende:
[..]
bagetaliseren in de zin van: iedereen doet toch slechte dingen?
Als jij wilt blowen dan ga je lekker je gang maar, zo lang ik er geen last van heb. Ik reageer echter wel op opmerkingen dat blowen o zo onschuldig is.
Leuke slachtofferrol speel je.quote:Op woensdag 28 juni 2006 07:31 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Hij wijst je er idd op dat iedereen slechte dingen doet, en dan vooral op het punt dat er erg weinig mensen zijn die bijv. een dikzak of alcoholist constant lastigvallen, maar ons blowers praten jullie wel een stresscomplex aan en alles![]()
Heb jij énig idee hoe slecht dat voor ons is?![]()
jajaja, ik weet het, verregaande persoonlijkheidsveranderingen (check, ten goede ook nog), afname van motivatie (was altijd al non existant), pychoses enzo (zelf geen last van, ken ook niemand die het wel heeft) en weet ik allemaal wat nog meer... Het is schadelijk.
En toch ga ik na school lekker een blow roken, misschien wel meer dan 1 ook...
Ze mogen maar een beperkte hoeveelheid in de shop hebben, het mag echter wel aangevuld worden.quote:Op woensdag 28 juni 2006 12:24 schreef Spacehamster het volgende:
Ja blowen is toch zo slecht....met tabak!
Tabak is puur gif en als je het door je joint doet heb je heel erg de neiging te vaak te roken.
En roken gaat toch het lekkerst met wiet.
Wiet heeft zo wat nadelen, maar de meeste mensen die het zonder tabak roken, die roken het helemaal niet zo vaak.
En ik ben ook helemaal niet rouwig om die paar freaks die psychotisch worden, want dat zouden ze toch geworden zijn maar nu werd het gewoon wat sneller duidelijk.
Drugs zijn gewoon recreatief en als je ze als zodanig gebruikt hebben gezonde mensen er meer baat bij dan last van.
(Behalve koffie.......koffie is een noodzaak in deze maatschappij! [stuitert])
En hoe lang doet overigens 1 persoon gemiddeld met 5 gram?
Ik zou er 5 dagen twiettwiet van zijn.
Het is alleen lullig voor de coffeeshops dat ze niet veel wiet op voorraad mogen hebben terwijl ze met een beetje omzet wel veel in voorraad moeten hebben.
5 gram kan ik in mn eentje ws een week of 1,5 mee voort... Maarja, aangezien ik eigenlijk helemaal niet meer in mn eentje blow (vroeger nog wel eens een klein stickie, of een half jointje ofzo) gaat 5 gram er in een dag of 3 doorheen... 4 Misschien...quote:Op woensdag 28 juni 2006 12:24 schreef Spacehamster het volgende:
Ja blowen is toch zo slecht....met tabak!
Tabak is puur gif en als je het door je joint doet heb je heel erg de neiging te vaak te roken.
En roken gaat toch het lekkerst met wiet.
Wiet heeft zo wat nadelen, maar de meeste mensen die het zonder tabak roken, die roken het helemaal niet zo vaak.
En ik ben ook helemaal niet rouwig om die paar freaks die psychotisch worden, want dat zouden ze toch geworden zijn maar nu werd het gewoon wat sneller duidelijk.
Drugs zijn gewoon recreatief en als je ze als zodanig gebruikt hebben gezonde mensen er meer baat bij dan last van.
(Behalve koffie.......koffie is een noodzaak in deze maatschappij! [stuitert])
En hoe lang doet overigens 1 persoon gemiddeld met 5 gram?
Ik zou er 5 dagen twiettwiet van zijn.
Het is alleen lullig voor de coffeeshops dat ze niet veel wiet op voorraad mogen hebben terwijl ze met een beetje omzet wel veel in voorraad moeten hebben.
Ik kwam daarmee omdat je er wel heel makkelijk vanuit gaat dat de groep die cocaine gebruikt dat dan ook gematigd doet, in het weekend structureel coke gebruiken vind ik niet echt gematigd.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:40 schreef sociologist het volgende:
[..]
Jij trekt conclusies die je niet kunt trekken. Waar beweer of impliceer ik dat cocaine niet verslavend is? Ik denk dat je wat minder moet blowen en wat meer aandacht moet besteden aan begrijpend lezen... Ik geloof dat je de opmerking van KonnieKipke en de verdere reacties van mij echt niet begrijpt. Je rukt het uit zn verband en hier trek je conclusies die totaal niet logisch voortvloeien uit mijn tekst. Een joint is trouwens aanzienlijk slechter voor je dan alleen de tabak. Wellicht moet jij zelf eens contact opnemen met bijvoorbeeld een neuroloog zodat hij of zij je de schadelijke effecten kan uitleggen. Want die zijn er, en dat zijn niet alleen psychoses.
no offence intended trouwens
Sorrie, maarre, drank en roken is nog het meest geaccepteerd, blowen niet hoorquote:Op woensdag 28 juni 2006 00:25 schreef Cool_Runner het volgende:
ze proberen het altijd recht te lullen idd. Erg vervelend dat blowen eigenlijk algemeen geaccepteerd is. Veel mensen om me heen zijn er erg door veranderd/verpest.
Even 2 vraagjes:quote:Op donderdag 29 juni 2006 19:48 schreef THeeF het volgende:
Hier in Den Bosch verkopen ze voorgedraaide en daar zit evenveel (!) teer in als in 1 HELE Shagbuil !
Damn...
Is dus bij iedere voorgedraaide en niet alleen in DB dus..
Damn dog, dan trip je idd de wereld af!quote:Op vrijdag 30 juni 2006 19:23 schreef THeeF het volgende:
Ok. Op de voorgedraaide staat:
THC: 11 mg
Nicotine: 0,7 mg
CO: 15 mg
Ongeveer hetzelfde als in 1 hele shagbuil zit !
Voorgedraaide kwamen van de Pistache..
www.thegrasscompany.nl
1 grquote:Op zondag 2 juli 2006 14:20 schreef purplerose het volgende:
Ow, ik doe trouwens met 1 gr wiet gemiddeld een week
Jahee, ik ben wel een budget junk he en ik smook alleen via waterpijp, pure sjit.quote:
Volgens mij is het nog helemaal geen vaststaand feit dat THC en andere psychedelische middelen psychoses veroorzaken, er zijn wel theorien over maar er is bij lange na nog geen 'hard bewijs' dat Cannabinol het dopaminesysteem dusdanig opfuckt dat een psychose het gevolg is..quote:Op zondag 25 juni 2006 10:45 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
maar als arts in de psychiatrie zie ik heel veel patienten die door softdrug gebruik psychotisch zijn geworden
quote:What Is Psychosis? #
One of the problems I first encountered when trying to understand these issues was figuring out what exactly "psychosis" refers to. The article by Fergusson et al., one of the important recent analyses suggesting a causal relationship between cannabis and psychosis, focuses on "psychotic symptoms" and reports that cannabis "may increase risks of psychosis". But there is no single definition of what constitutes "psychosis". The DSM-IV (the standard Diagnostic and Statistical Manual for psychiatry) defines a variety of psychological problems as "psychotic disorders". Psychotic symptoms include hallucinations, paranoia, and delusions, which are characteristic of schizophrenia, the most common and widely known of the psychotic disorders. However, there is no universal method for diagnosing psychotic disorders, and each of the surveys related to cannabis and psychosis used different diagnostic methods. This makes simple comparisons difficult. When reviewing the current literature, Macleod et al. noted, "Although some measures were similar across studies, no two studies measured either illicit drug exposure or psychosocial outcome in the same way."4
quote:Self-Reporting and Surveys #
Self-report-based survey data are particularly problematic when specific medical conclusions are based on them. Theoretically speaking, survey data, no matter how strong, cannot prove causation. Survey data can only imply causation by isolating and using statistical techniques to control for possible confounds, e.g. factors other than cannabis use that could cause psychotic symptoms in the survey respondents. When the cause of a disease is unknown, as is the case with psychotic disorders, determining which confounds to control for becomes an evolutionary process of educated guesswork.
quote:Although the studies on cannabis and psychosis attempt to delineate and account for confounds, real world epidemiological research into social and psychological phenomena is complicated. Issues such as family history or childhood traumas play a significant role in schizophrenia and are difficult to separate from other issues such as cannabis use. According to Macleod:
"Discounting confounding is probably the most serious interpretational challenge in observational epidemiology...cannabis use could be a marker, rather than a cause, of a life trajectory more likely to involve adverse outcomes. There are no completely reliable means to identify confounded associations within observational data, and instances where apparently robust observational evidence has later been shown to be seriously misleading are common. The importance of this issue to the epidemiology of drug use might have been underestimated."4
quote:No Apparent Rise in Schizophrenia #
One of my thoughts while reading on this topic has been that since, cannabis use rates have reportedly risen dramatically over the last 40 years,8 there should be a matching increase in psychosis rates. This turned out to be harder to research than I had imagined. The diagnostic criteria for schizophrenia and "psychosis" have changed quite a bit over the last 40 years, making it difficult to compare rates over time. Also, reliable epidemiology for these psychological problems is scant.
The most that can be said with certainty is that mental health facilities have not reported clear increases in psychotic disorders. There are a number of estimates of the prevalence of these disorders, most of which range from 0.7-2.0%, though others estimate as high as 5%. The generally accepted standard appears to be around 1%.11,12
There is evidence that the rate of schizophrenia and psychotic disorders has "either been stable or slightly decreased" over the past 40 years.4 Degenhardt et al. (2003) tested the hypothesis that cannabis use caused an increase in cases of schizophrenia that would not have otherwise occurred. They examined the rates of schizophrenia and related outcomes in Australia among populations born between 1940 and 1979 and found no increase in psychotic disorder rates. They concluded that a direct causal connection was unlikely:
"The hypothesis that cannabis causes schizophrenia was not supported by the data on trends in the incidence of this psychosis in Australia. There was no evidence that there has been an increase in incidence over the past 30 years of the magnitude predicted by the hypothesis..."11
quote:Related to the Self Medication Hypothesis is the issue of cannabis use during the "prodromal" period. Prodromal refers to symptoms that occur before the full onset of a disease. There is evidence that most psychotic disorders are preceded by an extended prodromal period that often includes a variety of other symptoms.14,15 It is possible that, during this period, some individuals turn to commonly available psychoactives to improve their emotional states. Since the developmental course of psychotic disorders is not clearly understood, the hypothesis that pre-symptomatic individuals prone to psychosis may have a proclivity for seeking cannabis cannot be easily separated from the hypothesis that cannabis use prior to the onset of psychosis causes the later symptoms to occur.
Some studies claim that they can detect those experiencing prodromal effects by their survey answers, but the question of whether survey answers can identify early prodromal individuals has not been adequately explored: many early symptoms may not appear to be psychotic. This makes it very difficult to identify whether cannabis is a cause or an effect of psychotic symptoms.
quote:Does Cannabis Cause Psychosis? #
There are several distinct types of "causes": necessary, sufficient, and component. A necessary cause is one that must be present before the result can occur. A sufficient cause is one that is, by itself, enough to cause the result. A component cause is one that is part of a "constellation" of causes that work together to bring about a result.
All of the recent research into this issue has found that cannabis is neither necessary nor sufficient to cause schizophrenia by itself.5 Rather, it is most likely a component factor when combined with a variety of other potential issues such as genetic pre-disposition or difficult childhood. Cannabis use, along with its attendant lifestyle and subculture, probably worsens symptoms in some of those vulnerable to psychotic disorders. The same is commonly said of the psychedelics such as LSD or psilocybin. As we don't know what causes schizophrenia, determining how important a factor cannabis use is cannot be determined.
http://www.erowid.org/plants/cannabis/cannabis_health3.shtmlquote:Hundreds of papers have been published in the last few years looking at the very popular issue of whether cannabis causes psychosis. This issue has received the international attention of media, governments, researchers, and the general public, all looking for answers. Yet we are still sorting through cluttered fields of data. The main anchor point in the noise is that there is a near consensus that cannabis use and psychotic disorders are correlated, but the nature of the relationship is still far from clear.
http://www.theage.com.au/articles/2005/12/01/1133311131150.htmlquote:story suggesting that THC and Canabidiol may have opposite effects on symptoms of psychosis, with THC increasing and canabidiol decreasing psychotic symptoms.
Use of cannabis had been linked with an increased risk of developing psychosis because of the effects of THC (tetrahydrocannabinol), which also gives users a high, researcher Leonora Long said. "The interesting thing is that you have these two compounds in the cannabis plant that produce opposing effects," Ms Long said. "One is liable to produce psychotic symptoms, while the other may be protective against psychosis. "Cannabidiol may also help alleviate the symptoms of epilepsy and also pain associated with inflammatory disorders such as multiple sclerosis," she said.
Met 3gr hasj doe ik zelfs nog langer dan een week als ik ook een wietje in huis hebquote:Op zondag 2 juli 2006 15:28 schreef MrSASO het volgende:
1 gram hash doe ik 2 dagen mee, maar een week is wel overdreven lang.
Maar dan rook je echt niet dagelijks, eerder eentje in de week ofzo.quote:Op zondag 2 juli 2006 16:15 schreef purplerose het volgende:
[..]
Met 3gr hasj doe ik zelfs nog langer dan een week als ik ook een wietje in huis heb
Dan doe ik met die hasj wel een maand ofzo
Mjah, helaas maar ik rook toch echt elke dag, toch ook wel gedurende heel de dagquote:Op zondag 2 juli 2006 16:16 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Maar dan rook je echt niet dagelijks, eerder eentje in de week ofzo.
Drugs ter bevordering van natuurlijke selectiequote:Op zondag 25 juni 2006 11:41 schreef slakkie het volgende:
[..]
Punt is wel dat cannabis wel degelijk verslavend kan werken. Hetzij geestelijk, hetzij lichamelijk. Dat is een punt wat je wel moet onderkennen, anders loop je jezelf voor te liegen. En cannabis heeft ook wel degelijk slechte gevolgen voor jezelf en je omgeving als je het teveel en te regelmatig tot je neemt. Plus wat Konniekippie zegt, mocht je ergens aanleg voor hebben en je neemt cannabis tot je dan kan je het gevoel alleen maar versterken. En dat is wat drugs vaker doen met je. Voel je je kut, en je gaat blowen, dan voel je je vaak nog kutter erna of tijdens.
Ik kan me nog een nieuwsartikel herinneren dat er een tourist ergens in de buurt van de beurs zich naar beneden liet vallen omdat ie dacht dat ie kon vliegen. Hij was stoned....
quote:Op zondag 2 juli 2006 16:25 schreef Doderok het volgende:
[..]
Drugs ter bevordering van natuurlijke selectie![]()
Bill Hicks.quote:Always that same LSD/Weed story, you've all seen it.
"Young man on acid, thought he could fly, jumped out of a building. What a tragedy."
What a dick, fuck him!
He's an idiot. If he thought he could fly, why didn't he take off from the ground first? Check it out.
You don't see ducks lining up to catch elevators to fly South. They fly from the ground, you moron. Quit ruining it for everybody. He's a moron, he's dead, good. We lost a moron, fucking celebrate.
Boy I just felt the world get lighter - we lost a moron.
Put on the Hammer album, I'm ready to dance!
[dances]
"We lost a moron." I don't mean to sound cold or cruel or vicious, but I am so that's the way it comes out. Professional help is being sought.
How about a positive LSD story? Wouldn't that be news-worthy, just the once? To base your decision on information rather than scare tactics and superstition and lies? I think it would be news-worthy.
"Today, a young man on acid realised that all matter is merely energy condensed to a slow vibration. That we are all one consciousness experiencing itself subjectively. There is no such thing as death, life is only a dream and we're the imagination of ourselves."
"Here's Tom with the weather."
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |