Een schuldbewijs wat is uitgegeven door een onderneming of de overheid. De bezitter van zo'n obligatie ontvangt in veel gevallen jaarlijks een rentevergoeding en bij sommige obligaties wordt de (nominale) waarde geleidelijk of aan het eind v/d looptijd weer uitgekeerd aan de obligatiehouder. Sommige obligaties zijn ook in te wisselen in aandelen.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 10:54 schreef Merkie het volgende:
11/13, heb geen eens economie in m'n profiel op school gehad en heb geen idee wat obligaties zijn.
Ohja, ik heb dit wel eens gehoord jaquote:Op vrijdag 16 juni 2006 11:17 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Een schuldbewijs wat is uitgegeven door een onderneming of de overheid. De bezitter van zo'n obligatie ontvangt in veel gevallen jaarlijks een rentevergoeding en bij sommige obligaties wordt de (nominale) waarde geleidelijk of aan het eind v/d looptijd weer uitgekeerd aan de obligatiehouder. Sommige obligaties zijn ook in te wisselen in aandelen.
Net zoals in aandelen handelt men ook hierin.
Die heb ik net hier gepostquote:Op vrijdag 16 juni 2006 11:18 schreef Frollo het volgende:
Waar kun je de goede antwoorden zien?
Ah dankje voor de tip. Post meteen even ge-editquote:Op vrijdag 16 juni 2006 11:26 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ah, ik dacht dat dat JOUW antwoorden waren.
Als je mijn post goed hebt gelezen, begrijp je dus dat ik het hier niet mee eens ben. De vergelijking opstellen kan iedereen. Maar goed, ik bedoelde hele discussie niet lullig, sorry als je je wel aangesproken voelt en het nodig vindt cynisch te worden.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 10:05 schreef gronk het volgende:
[..]
Ah, een echte natuurkundige. Mijn ervaring is dat die vinden dat 't werk gedaan is zodra je 'n set vergelijkingen hebt opgesteld, en dat dat 't moeilijkste/waardebepalende gedeelte is
"... Maar waar er teveel van is slaat de verzuring toe"quote:Op vrijdag 16 juni 2006 00:53 schreef Drive-r het volgende:
...
"Geld is net als mest, het is niets waard zolang je het niet een beetje rondstrooit."
quote:Op vrijdag 16 juni 2006 12:03 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik ben het trouwens niet eens met degenen die vinden dat de formulering van vraag 7 niet beter zonder dubbele ontkenning zou kunnen zijn geweest.
quote:
Joh, als je objectief bent en niet jouw specifieke ervaring mee neemt, kun je moeilijk ontkennen dat natuurkunde wiskundig gezien een behoorlijk stuk uitdagender is dan econometrie/economie. Dat zeggen econometrie docenten aan de Erasmus, dat zeggen mensen die aan beide studies afstuderen, dat is toevallig ook mijn eigen ervaring. Jammer dat jouw ervaring anders is.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 21:33 schreef gronk het volgende:
Verhaal
Ja joh, je hebt helemaal gelijk. Pleur nou maar op naar 't buitenlandquote:Op vrijdag 16 juni 2006 22:24 schreef Drive-r het volgende:
Joh, als je objectief bent en niet jouw specifieke ervaring mee neemt, kun je moeilijk ontkennen dat natuurkunde wiskundig gezien een behoorlijk stuk uitdagender is dan econometrie/economie. Dat zeggen econometrie docenten aan de Erasmus, dat zeggen mensen die aan beide studies afstuderen, dat is toevallig ook mijn eigen ervaring. Jammer dat jouw ervaring anders is.
Top reactie! Altijd mooi, mensen die zich laten kennen door andere topics erbij te slepen.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 22:47 schreef gronk het volgende:
[..]
Ja joh, je hebt helemaal gelijk. Pleur nou maar op naar 't buitenland
Moet je niet eerst natuurkunde studeren om dat te ondervinden?quote:Op vrijdag 16 juni 2006 22:24 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Joh, als je objectief bent en niet jouw specifieke ervaring mee neemt, kun je moeilijk ontkennen dat natuurkunde wiskundig gezien een behoorlijk stuk uitdagender is dan econometrie/economie. Dat zeggen econometrie docenten aan de Erasmus, dat zeggen mensen die aan beide studies afstuderen, dat is toevallig ook mijn eigen ervaring. Jammer dat jouw ervaring anders is.
Natuurlijk is het niet geheel vergelijkbaar, maar statistiek is juist iets dat je in techniek veel tegenkomt. Ik heb zelf inderdaad geen natuurkunde gedaan, maar werktuigbouwkunde. Ik weet dus hoe het wiskunde niveau is (dit is vergelijkbaar), maar ken toevallig dus wat mensen die deze beide studies doen. Ik begrijp van hen hoe de het niveau verschilt, daar heb ik dus deze mening aan overgehouden.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 13:13 schreef teknomist het volgende:
[..]
Moet je niet eerst natuurkunde studeren om dat te ondervinden?
Ik vind het sowieso niet echt vergelijkbaar, bij Economie richt het zich meer op statistiek.
Je vergelijkt nu dus studies met elkaar. Maar studies hebben niets te maken met onderzoek. Dat er 'moeilijkere' natuurkundeboeken zijn geschreven dan economieboeken staat buiten kijf. Maar als je praktisch economisch danwel natuurkundig onderzoek gaat doen dan is mijn ervaring dat 't niveau elkaar weinig hoeft te ontlopen. Of je nou een modelletje fit voor de belastinginkomsten danwel de laagdikte van een Si/SiO2 wafer, data blijft data, en een model blijft een model.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 13:18 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Natuurlijk is het niet geheel vergelijkbaar, maar statistiek is juist iets dat je in techniek veel tegenkomt. Ik heb zelf inderdaad geen natuurkunde gedaan, maar werktuigbouwkunde. Ik weet dus hoe het wiskunde niveau is (dit is vergelijkbaar), maar ken toevallig dus wat mensen die deze beide studies doen. Ik begrijp van hen hoe de het niveau verschilt, daar heb ik dus deze mening aan overgehouden.
Schat, ik heb het sinds het begin over studies. Onderzoek kan je op elk gebied zo moeilijk maken als je zelf wilt en het zal elkaar inderdaad in dit geval weinig ontlopen. Zo, dan rot ik nu maar op naar het buitenland?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 13:38 schreef gronk het volgende:
[..]
Je vergelijkt nu dus studies met elkaar. Maar studies hebben niets te maken met onderzoek. Dat er 'moeilijkere' natuurkundeboeken zijn geschreven dan economieboeken staat buiten kijf. Maar als je praktisch economisch danwel natuurkundig onderzoek gaat doen dan is mijn ervaring dat 't niveau elkaar weinig hoeft te ontlopen. Of je nou een modelletje fit voor de belastinginkomsten danwel de laagdikte van een Si/SiO2 wafer, data blijft data, en een model blijft een model.
Joh, ik had je toch al gelijk gegeven?quote:
Natuurlijk niet, als er inflatie is, dan is die 10.000 euro toch minder waard over drie jaar?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 20:14 schreef NightH4wk het volgende:
Die vraag (#12) over de vriend en broer die beiden 10000 erven blijft wel vreemd idd. Als de vriend niets met zijn erfenis doet dan heeft hij gewoon evenveel als de broer over 3 jaar, zelfs met deflatie of inflatie. (De erfenis van de broer is niet in hedendaags geld, hij krijgt ook gewoon 10000.) Maar als de vriend gaat investeren in iets met een positieve NPV is hij wel beter af.
Iig, bij testen gaat het erom dat je het antwoord kiest dat ze goedrekenen, niet het antwoord dat goed is.
Ja, maar als de vriend niets met het geld doet blijft het 10000 euro, precies het aantal dat de broer in dat jaar krijgt.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 20:19 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, als er inflatie is, dan is die 10.000 euro toch minder waard over drie jaar?
Maar de mogenlijkheid om rendement te halen met dat geld, maakt het al meer waard.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 20:23 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Ja, maar als de vriend niets met het geld doet blijft het 10000 euro, precies het aantal dat de broer in dat jaar krijgt.
Duh, daarom zei ik ook hierboven: "Maar als de vriend gaat investeren in iets met een positieve NPV is hij wel beter af."quote:Op zaterdag 17 juni 2006 20:29 schreef ondersoeker het volgende:
[..]
Maar de mogenlijkheid om rendement te halen met dat geld, maakt het al meer waard.
Dit is het tijdwaarde verhaal van geld.
Er staat nergens dat er inflatie is, maar ik was bij het invullen ook ervan uitgegaan omdat het wel een logische aanname is.quote:Daarnaast heb je nog de inflatie, die zo'n 2 procent is per jaar. Dus met 10000 euro nu kan je meer kopen dan met 10000 over een x aantal jaar.
Ja, maar hij kan er over drie jaar veel minder mee. Jij kunt nu voor 10.000 euro misschien 20.000 flesjes pils halen, over drie jaar met 3% inflatie nog maar 18.000 flesjes... Het is dus minder waard gewordenquote:Op zaterdag 17 juni 2006 20:23 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Ja, maar als de vriend niets met het geld doet blijft het 10000 euro, precies het aantal dat de broer in dat jaar krijgt.
ALS er inflatie is idd, het blijft natuurlijk gezeik over een paar woorden maar dat is altijd wel leuk.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 20:33 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ja, maar hij kan er over drie jaar veel minder mee. Jij kunt nu voor 10.000 euro misschien 20.000 flesjes pils halen, over drie jaar met 3% inflatie nog maar 18.000 flesjes... Het is dus minder waard geworden
Jij hebt ook gelijk dat alleen al de mogelijkheid om te investeren die 10000 nu al meer waard maakt. Maar als de vriend het niet doet heeft hij er idd weinig aan.quote:
Techniek is heel iets anders dan beta. Een techneut kan heel goed theorieen omzetten naar praktische situaties. Dat vereist andere vaardigheden dan het ontwikkelen van theorieen. Een goed voorbeeld daarvan is inderdaad statistiek. Bij een technisch vraagstuk maak je vaak gebruik van statistiek omdat de werkelijkheid weerbarstiger is dan de theorie kan voorspellen (niet dat de theorie fout is maar je zit met onzekerheden omtrent de parameters). Met statistiek kun je de vertaalslag van theorie naar werkelijkheid maken.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 13:18 schreef Drive-r het volgende:
Natuurlijk is het niet geheel vergelijkbaar, maar statistiek is juist iets dat je in techniek veel tegenkomt.
Ik heb Civiele Techniek (geen MSc maar wel BScquote:Ik heb zelf inderdaad geen natuurkunde gedaan, maar werktuigbouwkunde. Ik weet dus hoe het wiskunde niveau is (dit is vergelijkbaar), maar ken toevallig dus wat mensen die deze beide studies doen. Ik begrijp van hen hoe de het niveau verschilt, daar heb ik dus deze mening aan overgehouden.
Het zijn dan ook simpele vragen.quote:Op zondag 18 juni 2006 03:02 schreef Poit- het volgende:
Huh ik had er 12 goed, terwijl ik me nog nooit heb verdiept in zulk soorts spul. En dat na een hele dag defqon met het nodige bier.
Dat laatste is zeker waar, ik studeer deze week af en begin over een paar weken bij een bank in Londen. Tijdens mijn stage daar merkte je het verschil tussen de stagaires met een technische achtergrond en die met economie/econometrie enorm goed, het was gewoon een andere kijken op zaken.quote:Op zondag 18 juni 2006 03:15 schreef Steijn het volgende:
[..]
Ik heb Civiele Techniek (geen MSc maar wel BSc) gestudeerd en ga in september beginnen aan Econometrie, ik ben benieuwd wat mijn bevindingen zijn.
ik heb er zin, betakennis gebruiken in de praktijk vind ik het leukste wat er is, je bekijkt de wereld net iets anders dan veel andere mensen doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |