abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39103111
PI's zijn relaxt gek!
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_39103127
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 09:56 schreef Diemietuhriej het volgende:
PI's zijn relaxt gek!
Ik heb je vader in elkaar gemept.
pi_39107735
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 09:39 schreef RoOoYtJuH het volgende:

[..]

Echt niet ik had het al veel langer

de leugen!!!
pi_39109686
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 09:57 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Ik heb je vader in elkaar gemept.
Wat een nonsens.
  donderdag 22 juni 2006 @ 13:25:57 #155
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_39109760
heyman.. ik bedacht me net.. je had 2 DT's voor 100.. dus heb je dr nu een over right ?
pi_39110619
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 13:25 schreef fs180 het volgende:
heyman.. ik bedacht me net.. je had 2 DT's voor 100.. dus heb je dr nu een over right ?
Ja ik kan er nog een bijkopen voor 50 euro.. Maar ik heb er nu eentje voor 50 euro..

Alleen kreeg ik toen straks op school al een bod van 75 euro. , eventjes over nadenken.. Misschien doen, zelf wat bijlappen en dan een 'echte' crosser halen..

Maar hoezo eigenlijk?
  donderdag 22 juni 2006 @ 15:00:07 #157
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_39113650
zoek een schakel, en dt's zijn best te doen
dus als je hem kan kopen nog.. graag!

ow.. err.. je woont aan de andere kant van ned.. kut err.. vervoer wordt dan wel lastig gek
pi_39113999
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 15:00 schreef fs180 het volgende:
zoek een schakel, en dt's zijn best te doen
dus als je hem kan kopen nog.. graag!

ow.. err.. je woont aan de andere kant van ned.. kut err.. vervoer wordt dan wel lastig gek
Wehehe, ja idd. Ik woon in Noord Limburg..
Is er zo in die richting niks te vinden in je vrieden - kennisenkring ofzo?
Bij mij had een vriend er dus nog 2 in zijn schuur staan die ik voor een zacht prijsje kon overnemen, dat scheelt dan wel weer.

Of anders Marktplaats of Speurders ofzo?
  donderdag 22 juni 2006 @ 15:27:08 #159
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_39114503
niets niet en nog is niets !
vooral omdat ik liever geld in mn motor wil stoppen mag niet niet veel kosten
pi_39116101
zo om half 6 scooter ophalen zonder vario ring
  donderdag 22 juni 2006 @ 17:23:08 #161
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_39117950
OMG!11 diemietrieieieidie dude.. een gozert met busje wil wel rijden
dus vertel me hoe en wat je eraan komt
pi_39119965
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 17:23 schreef fs180 het volgende:
OMG!11 diemietrieieieidie dude.. een gozert met busje wil wel rijden
dus vertel me hoe en wat je eraan komt
Euhm ja, van zo'n vriend van mij die hier vlakbij woont.
  donderdag 22 juni 2006 @ 19:43:44 #163
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_39122025
nou vraag ff wat voor staat, gebreken en dat soort dingen
pi_39122325
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 19:43 schreef fs180 het volgende:
nou vraag ff wat voor staat, gebreken en dat soort dingen
Hmm, hij wou die van hem misschien houden maar dat wist hij nog niet zeker dusja.. Ik zal het hem nog eens vragen.
Anders kun je wel dat bod op die van mij overbieden?

Maarja het zal niet veel verschillen van die van mij,

Gebreken bij die van mij:

Kapot zadel
Gare carb
Geen kickstartpedaal, dus aanduwen
Gare handvatten,

enja, de zuiger en cilinder zijn nog in redelijke staat.. motorisch kan hij er nog wel even tegenaan denk ik, maar voor de rest moet er gewoon nog redelijk wat aan gebeuren.
  donderdag 22 juni 2006 @ 19:57:09 #165
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_39122591
als ie maar rijd ik knap em toch op.. maar het scheelt dat ik teminste ff mee kan tuffen

en anders jat ik die van jou wel maarja liever van die gozert, anders kun je weer op je scooter
pi_39122848
jarno heeft het 85 gehaald met alleen vario ring er uit, binnenkort miss nog gameboy tunen maar dat zie ik dan wel... hij rijd nou al erg leuk iig
pi_39123206
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 19:57 schreef fs180 het volgende:
als ie maar rijd ik knap em toch op.. maar het scheelt dat ik teminste ff mee kan tuffen

en anders jat ik die van jou wel maarja liever van die gozert, anders kun je weer op je scooter
Scooter? Ik gebruik die DT om te crossen heur, en ik heb toch een brommert waar ik mee naar school ga.

Alsof ik op mijn DT gezien wil worden op school.
pi_39123226
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 20:02 schreef C2C het volgende:
jarno heeft het 85 gehaald met alleen vario ring er uit, binnenkort miss nog gameboy tunen maar dat zie ik dan wel... hij rijd nou al erg leuk iig

Netjes harrie!
  donderdag 22 juni 2006 @ 20:20:08 #169
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_39123541
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 20:11 schreef Diemietuhriej het volgende:

[..]

Scooter? Ik gebruik die DT om te crossen heur, en ik heb toch een brommert waar ik mee naar school ga.

Alsof ik op mijn DT gezien wil worden op school.
heheh
maarja.. vraag maar is aan die gozert of die die nog kwijt wil voor een zacht prijsje
pi_39123988
Zoals gewoonlijk bij mij heb ik weer eens problemen.

Zodra ik gas geef met mijn scooter gaat mijn wiel draaien en hoor je de motor hard draaien, tot zover nog allemaal logisch.
Maar hij slaat elke keer terug (minder hard draaien van de motor en wielen) en slaat daarna weer aan (harder draaien van de motor en wielen).

Wat kan het probleem zijn?

En nee ik laat niet elke keer het gas los
pi_39124291
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 20:30 schreef Razorback het volgende:

Zodra ik gas geef met mijn scooter gaat mijn wiel draaien en hoor je de motor hard draaien, tot zover nog allemaal logisch.
Maar hij slaat elke keer terug (minder hard draaien van de motor en wielen) en slaat daarna weer aan (harder draaien van de motor en wielen).

Is dit bij scooters standaard niet zo? Want in de turkenbuurt hier hoor ik alle scooters ook zo rijden. Gas open, gas dicht, gas open, gas dicht. Het lijken net schakelbrommers!

Ik heb geen flauw idee.
pi_39124506
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 20:36 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Is dit bij scooters standaard niet zo? Want in de turkenbuurt hier hoor ik alle scooters ook zo rijden. Gas open, gas dicht, gas open, gas dicht. Het lijken net schakelbrommers!

Ik heb geen flauw idee.
Wat een kutreactie.

Zeg dan niks ofzo.
pi_39124555
quote:

Euhm, maakt hij verder geen rare piepende geluiden vanuit je vario ofzo?
Want opzich zou ik daar aan denken..

Hoe lang duurt het ongeveer voordat hij weer aanslaat?
pi_39125647
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 20:42 schreef Diemietuhriej het volgende:

[..]

Euhm, maakt hij verder geen rare piepende geluiden vanuit je vario ofzo?
Want opzich zou ik daar aan denken..

Hoe lang duurt het ongeveer voordat hij weer aanslaat?
Geen piepende geluiden gehoort

Hij slaat niet af ofzo maar hij gaat gewoon minder toeren maken en denk na 2 a 3 seconde gaat hij weer volluit en dan zakt hij weer.
pi_39126329
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 21:04 schreef Razorback het volgende:

[..]

Geen piepende geluiden gehoort

Hij slaat niet af ofzo maar hij gaat gewoon minder toeren maken en denk na 2 a 3 seconde gaat hij weer volluit en dan zakt hij weer.
Hmm, ik zou het zonet eigenlijk ook niet weten.. Anders post het eens op Scooter Freaks? Daar zitten de wat meer professionals.
pi_39126406
quote:

half verrotte bougie (denk ik )
  donderdag 22 juni 2006 @ 21:33:41 #177
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_39126941
iets mis in de ontsteking of te grote sproeier..
welke kleur is je bougie, en welke kleur je vonk?
pi_39127069
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 21:21 schreef mister_dog het volgende:

[..]

half verrotte bougie (denk ik )
Is dat dat ding die je zo kan los koppelen en dat je dan de motor niet kan starten?
pi_39127100
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 21:33 schreef fs180 het volgende:
iets mis in de ontsteking of te grote sproeier..
welke kleur is je bougie, en welke kleur je vonk?
Het is een standaard scooter (yamaha neo's)
pi_39127328
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 21:36 schreef Razorback het volgende:

[..]

Is dat dat ding die je zo kan los koppelen en dat je dan de motor niet kan starten?

Zonder bougie start ie inderdaad niet nee.
Die zorgt voor de ontbranding in je motor, als die niet vonkt dan kan er geen verbranding ontstaan, en ga je ook niet rijden dus, als deze niet goed vonkt, wat M_D zegt, rij je heel slecht, euhm, de bougie zit onder een zwarte bougiedop, waar waarschijnlijk NGK opstaat, deze zit dus op het motorblok..

Die moet je eruit halen met een speciale bougiesleutel, dan in de bougiedop doen, tegen een ijzeren plaatje houden oid houden, NIET vasthouden, en dan starten, als hij goed constant vonkt ligt het daar niet aan, als hij gewoon slecht, en niet constant vonkt, even vervangen en opnieuw proberen.
pi_39127659
Dan weet ik weer genoeg,

Iemand heeft voor de grap dat ding dus los gehaald van mijn scooter zonder dat ik dat zag en een aantal uren later wou ik naar huis, dat ging dus niet alleen dacht ik toen nog dat het de benzine lees was waardoor die misschien niet kon starten maar het bleek dat ding dus te zijn die los zat.

Morgen zal ik is bellen waar de scooter vandaan komt om het te laten repareren en dan maar hopen dat dat het is.

Wat zijn ongeveer de kosten (het onderdeel)

En als dat het niet is wat zijn dan nog meer de mogelijkheden.
pi_39128267
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 21:47 schreef Razorback het volgende:
Dan weet ik weer genoeg,

Iemand heeft voor de grap dat ding dus los gehaald van mijn scooter zonder dat ik dat zag en een aantal uren later wou ik naar huis, dat ging dus niet alleen dacht ik toen nog dat het de benzine lees was waardoor die misschien niet kon starten maar het bleek dat ding dus te zijn die los zat.

Morgen zal ik is bellen waar de scooter vandaan komt om het te laten repareren en dan maar hopen dat dat het is.

Wat zijn ongeveer de kosten (het onderdeel)

En als dat het niet is wat zijn dan nog meer de mogelijkheden.
De kosten ervan? Als iemand je bougiedop gewoon eraf heeft gehaald kost dit niets, gewoon weer erop duwen.
Dat kun je denk ik zelf ook nog wel..

Maar het lijkt me wel sterk dat iemand je bougiedop voor de grap loshaalt, je moet namelijk helemaal eronder liggen om erbij te kunnen...

Tenminste, bij mijn Jetforce toendertijd dan.. Ik weet niet waar een Neo's die heeft zitten, maar dit lijkt mij redelijk hetzelfde?
  donderdag 22 juni 2006 @ 22:00:40 #183
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_39128306
kosten
serieus man.. als iemand daar geld voor durft te vragen
draai gewoon je bougie er weer goed in, desnoods vraag je even een vriend of buurman
binnen 10sec klaar.. als iemand die los had gehaald is dat waarschijnlijk het probleem
en verder wat diemietrie zegt, als je je bougie in je bougiedop(dat zwarte ding) duw/draait, en dan het zwarte (bougiedop vasthoud) en de bougie zelf tegen een stuk (kaal) metaal houd, moet je vonken zien, redelijk regelmatig en ongeveer blauw van kleur

sterf diemietrie
pi_39128472
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 22:00 schreef fs180 het volgende:
kosten
serieus man.. als iemand daar geld voor durft te vragen
draai gewoon je bougie er weer goed in, desnoods vraag je even een vriend of buurman
binnen 10sec klaar.. als iemand die los had gehaald is dat waarschijnlijk het probleem
en verder wat diemietrie zegt, als je je bougie in je bougiedop(dat zwarte ding) duw/draait, en dan het zwarte (bougiedop vasthoud) en de bougie zelf tegen een stuk (kaal) metaal houd, moet je vonken zien, redelijk regelmatig en ongeveer blauw van kleur

sterf diemietrie
Kheb hem er al weer een keer op en af gehaald zonder een of ander resultaat.
Ik denk dat die vonken gewoon niet regelmatig meer zijn.
Je geeft gas alles draait op volle toeren en daarna zakt hij weer en stijgt en zakt en stijgt en zakt enz...
pi_39129137
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 22:03 schreef Razorback het volgende:

[..]

Kheb hem er al weer een keer op en af gehaald zonder een of ander resultaat.
Ik denk dat die vonken gewoon niet regelmatig meer zijn.
Je geeft gas alles draait op volle toeren en daarna zakt hij weer en stijgt en zakt en stijgt en zakt enz...
Kijk even naar de kleur van je bougie anders? Ik weet niet of je een bougiesleutel hebt?

Maar hij moet dus koffiebruin zijn, niet te licht en niet te donker..
  donderdag 22 juni 2006 @ 22:18:50 #186
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_39129233
ok.. welke kleur is je bougie?
*ff site zoeken voor je*
http://www.puchmaxi.nl/carburateur_afstellen.php
tadaa..
moet je bougie ff checke..
ik denk dat ie erg donker is, wat zou wijzen op grote sproeier of te weinig luhct (filtrer verstopt?)

gvd dienidude weer..
pi_39129360
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 22:18 schreef fs180 het volgende:
ok.. welke kleur is je bougie?
*ff site zoeken voor je*
http://www.puchmaxi.nl/carburateur_afstellen.php
tadaa..
moet je bougie ff checke..
ik denk dat ie erg donker is, wat zou wijzen op grote sproeier of te weinig luhct (filtrer verstopt?)

gvd dienidude weer..
Wehehehe!
Sorry.
  donderdag 22 juni 2006 @ 22:22:32 #188
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_39129429
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 22:21 schreef Diemietuhriej het volgende:

[..]

Wehehehe!
Sorry.
als jij die dt regelt vergeten we dit akkefietje
pi_39129475
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 22:22 schreef fs180 het volgende:

[..]

als jij die dt regelt vergeten we dit akkefietje
Wehehe, ik doe mijn best voor je.
  donderdag 22 juni 2006 @ 22:31:58 #190
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_39129935
pi_39130044
Ik denk laat ik toch nog even een keer die bougie aanduwen, hij kon idd nog iets verder dus ik meteen testen maar helaas hij valt elke keer weer weg en dan komt hij terug en valt weer weg.

Kheb hem daarna nog is losgehaald en toen opnieuw erin maar nu is hij helemaal overleden, hij start helemaal niet meer...
pi_39130225
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 22:33 schreef Razorback het volgende:
Ik denk laat ik toch nog even een keer die bougie aanduwen, hij kon idd nog iets verder dus ik meteen testen maar helaas hij valt elke keer weer weg en dan komt hij terug en valt weer weg.

Kheb hem daarna nog is losgehaald en toen opnieuw erin maar nu is hij helemaal overleden, hij start helemaal niet meer...
Maar kun je hem gewoon erin 'duwen'?

Heb je geen schroefdraad ofzo?
Die moet je echt strak aandraaien met een bougiesleutel, normaal gesproken, en ook goed opletten dat je bougiedop er goed opzit..
pi_39130461
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 22:36 schreef Diemietuhriej het volgende:

[..]

Maar kun je hem gewoon erin 'duwen'?

Heb je geen schroefdraad ofzo?
Die moet je echt strak aandraaien met een bougiesleutel, normaal gesproken, en ook goed opletten dat je bougiedop er goed opzit..
Ik heb zo hard geduwt als ik kon en ik kon voelen dat hij ergens over heen ging (soort van ribbeltjes) en daarna echt niet verder kon.
pi_39130600
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 22:40 schreef Razorback het volgende:

[..]

Ik heb zo hard geduwt als ik kon en ik kon voelen dat hij ergens over heen ging (soort van ribbeltjes) en daarna echt niet verder kon.
Hmm, raar dat je kon duwen dan opzich.. , aangezien er aardig wat druk op komt, dan zou hij meteen gelanceerd moeten worden..

Heel de druk van het motorblok, van die explosies er binnenin gaan via de bougie, komt erop, dus die moet goed vastzitten, anders wil ie niet zo.
pi_39130777
Duwen, ribeltjes... je haalt de bougiedop en de bougie zelf niet door elkaar??
pi_39130818
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 22:42 schreef Diemietuhriej het volgende:

[..]

Hmm, raar dat je kon duwen dan opzich.. , aangezien er aardig wat druk op komt, dan zou hij meteen gelanceerd moeten worden..

Heel de druk van het motorblok, van die explosies er binnenin gaan via de bougie, komt erop, dus die moet goed vastzitten, anders wil ie niet zo.
Dat (laten we het een stekkertje noemen) stekkertje heb ik zo hard mogelijk aangeduwt op het blok en ik kon echt niet verder duwen meer.
pi_39130884
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 22:45 schreef Geqxon het volgende:
Duwen, ribeltjes... je haalt de bougiedop en de bougie zelf niet door elkaar??
Bougiedop denk ik, dat ding aan een klein slangetje dat je ergens aan moet duwen
pi_39131151
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 22:47 schreef Razorback het volgende:

[..]

Bougiedop denk ik, dat ding aan een klein slangetje dat je ergens aan moet duwen
Dat ding dat aan een kabeltje zit is de bougiedop. Dat ding waar dit geval op gaat, dát is je bougie. Deze kun je eruit halen met een dopsleutel of een speciale bougiesleutel
pi_39131455
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 22:50 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Dat ding dat aan een kabeltje zit is de bougiedop. Dat ding waar dit geval op gaat, dát is je bougie. Deze kun je eruit halen met een dopsleutel of een speciale bougiesleutel
Daar ga ik niet aan beginnen.
Morgen bel ik wel die mensen van waar de scooter vandaan komt en dan merken we het wel.

En kan het zijn dat die bougie/bougiedop vanuit het niets kapot gaat of kan het zijn dat het door het "grapje" van +/- 2 weken geleden komt. (dat ik hem kapot hem gereden ofzo omdat hij er niet goed opzat)

nee ik heb geen verstand van scooters
  donderdag 22 juni 2006 @ 23:06:29 #200
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_39132075
verstand heb je niet nodig ervoor..
als je doet wat we hier verteld hebben doet ie het zo weer, dr is een kands van 0.03 dat je wat sloopt en dat is als je toavallig je benzineslang raakt.. de benzine via de vloer naar de open haard komt en dan daar verbrand..
dus dr is niets aan de hand.. en anders ben je weer geld kwijt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')