Zeker als je elke maand eindigt met -1000, maar daarvan dus wel die luxe (met moeite) kunt betalen, is het aan te raden een tijdje wat zuiniger te doen om daarna elke maand rond de 0 te eindigen. En liefst zuiniger te blijven doen om te kunnen sparen voor incidentele kosten als een nieuwe C.V. ketel of auto.quote:Op donderdag 15 juni 2006 13:14 schreef MikeyMo het volgende:
En ja, dan zit je in een visieuze cirkel waar je alleen uit kan komen door concessies in je luxe te doen en dat is een no-go area voor heel veel mensen.
Hoeveel hebben ze eigenlijk op afbetaling? Nu al 2 auto's, nog meer electronica? Tja, die impuls aankopen zijn het zwaarst. En vakantiegeld....? Gaat dat naar aflossing of naar de vakantie?quote:Op donderdag 15 juni 2006 13:17 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
Ze hebben een huis. Als vanzelfsprekend kost dat een hypotheek. Ik geloof dat ze 700 p/m aan hypotheek betalen,en elkemaand 159 van de belasting terug krijgen.
Ze hebben die honda bij de hypotheek in gedaan,en hadden daar een 2de hypotheek voor nodig.
Verder zijn er natuurlijk de vaste lasten,zoals gas en stroom,telefoons,internet,benzine,en de impuls aankopen
zometeen? Nu dusquote:Op donderdag 15 juni 2006 13:18 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Auw. Dus ze zijn zometeen 2 auto's aan het afbetalen?
Omdat ze baalden van die honda. En ze naar het werk moesten. Hey,ik ben het helemaal met je eens hoor,en ik heb ze ook wel 100x gewaarschuwd. maar luisteren ho maarquote:Op donderdag 15 juni 2006 13:17 schreef rickybee het volgende:
[..]
Waarom moest er die dag persé een auto gekocht worden.
Je koopt een auto toch niet zonder dat je een beetje rond om je heen gekeken hebt.
Ik denk dat als je dit voor laat komen, de rechter zal zeggen, dat meneer en mevrouw zich beter hadden moeten laten inlichten via meerdere kanalen.
Die 2de hypotheek gaat binnenkort weg (zeggen ze) die hebben ze overlaten sluiten in de gewone oid wat nu opeens wel kon.quote:Op donderdag 15 juni 2006 13:18 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Auw. Dus ze zijn zometeen 2 auto's aan het afbetalen?
zoveel luxe is er niet. het is voornamelijk "ooh,ik heb niet zo heel veel geld meer,maar ik moet tabak hebben" of "ooh ik ben bijna blut maar dat kind van je zus moet nieuwe kleren"quote:Op donderdag 15 juni 2006 13:18 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Zeker als je elke maand eindigt met -1000, maar daarvan dus wel die luxe (met moeite) kunt betalen, is het aan te raden een tijdje wat zuiniger te doen om daarna elke maand rond de 0 te eindigen. En liefst zuiniger te blijven doen om te kunnen sparen voor incidentele kosten als een nieuwe C.V. ketel of auto.
Tegen de 2400 netto in de maand is inderdaad niet weinig voor een gezin bestaande uit 3 personen. Maar afzien van luxe waaraan je gewend bent is niet zo makkelijk.
Als ze ook dat kind van je zus onderhouden, gaat het ook niet meer om een gezin van 3 mensen. Maar ze moeten wel een aantal erg dure afbetalingen/leningen/hypotheken hebben om van een kleine 2400 netto in de maand niet rond te komen, lijkt mij. Of ze kunnen eens kijken of er geen goedkopere manier is om in dagelijkse behoeften te voorzien.quote:Op donderdag 15 juni 2006 13:22 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
zoveel luxe is er niet. het is voornamelijk "ooh,ik heb niet zo heel veel geld meer,maar ik moet tabak hebben" of "ooh ik ben bijna blut maar dat kind van je zus moet nieuwe kleren"![]()
![]()
Mja,moeten,ze moeten niksquote:Op donderdag 15 juni 2006 13:26 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Als ze ook dat kind van je zus onderhouden, gaat het ook niet meer om een gezin van 3 mensen. Maar ze moeten wel een aantal erg dure afbetalingen/leningen/hypotheken hebben om van een kleine 2400 netto in de maand niet rond te komen, lijkt mij. Of ze kunnen eens kijken of er geen goedkopere manier is om in dagelijkse behoeften te voorzien.
Maar ja, dat doet er verder ook niet zoveel toe. Daarover is voor buitenstaanders ook niet veel te zeggen, ik ken het rekeningverloop van jouw ouders niet.
gelukkig ben je niet flauw van mijquote:Op donderdag 15 juni 2006 13:29 schreef MikeyMo het volgende:
ach ik heb al 1001 dingen aangegeven waarop ze kunnen besparen, er wordt gewoon helemaal niets mee gedaan. Maar wel weer elk weekend met de afschriften in de hand piekeren over hoe het deze week weer allemaal rond moet komen. En natuurlijk klagen daarover en vooral de regering en minister Zalm de schuld er van geven.
Ik ben daar wel flauw van, dit topic is ook een heerlijke uitlaatklep
Ik kan heel goed begrijpen hoe frustrerend het is. Ik zat ook op een gegeven moment klote met mijn geld. Ik ben gaan zitten en heb een hoop vaste lasten weggedaan. (abonnementen en diversen) en daarna ging het een stuk beter. En zo heb ik ook op mijn zusje ingepraat en die heeft er nu veel voordeel van!quote:Op donderdag 15 juni 2006 13:29 schreef MikeyMo het volgende:
ach ik heb al 1001 dingen aangegeven waarop ze kunnen besparen, er wordt gewoon helemaal niets mee gedaan. Maar wel weer elk weekend met de afschriften in de hand piekeren over hoe het deze week weer allemaal rond moet komen. En natuurlijk klagen daarover en vooral de regering en minister Zalm de schuld er van geven.
Ik ben daar wel flauw van, dit topic is ook een heerlijke uitlaatklep
yup,quote:Op donderdag 15 juni 2006 13:36 schreef Herkauwer het volgende:
Altijd jammer als jij het antwoord hebt en ze luisteren niet....
Zwaffeltje doet wel heel liev en verstandig, maar ben je er ondertussen wel zeker van dat dat kenaugedrag ook niet ergens in haar genen verstopt zit?quote:Op donderdag 15 juni 2006 14:02 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
yup,
een van de meest tergende voorvallen was het volgende;
telefoonabo van de man des huizes liep af. Een abo van 12 euro per maand waar hij altijd bij over hield omdat hij nooit belde maar toch ALTIJD bereikbaar moet zijn. Dus, er moest een abo komen van 10,- per maand maar oid. Zo laag mogelijk.
Ik: waarom geef je hem dan geen prepaidkaartje? Betaalt ie wellicht 10 euro in het half jaar en is ie altijd bereikbaar?
nee dat wilde hij niet want dan moest zijn prepaidkaart opgewaardeerd worden en dan zou dat niet kunnen want dan is er weer geen geld voor, of beter gezegd; dan krijgt hij het niet van de vrouw des huizes.
Dus de hele familie op pad voor een nieuw abo. Blijkt dus dat er een hele mooie Sony Ericson telefoon "gratis" is bij een 2 jarig abo van 25,- per maand. Die foon zou dochterlief krijgen en dan krijgt vader de halfjaar oude foon van dochterlief.
Jullie raden het al: ipv de kosten van het 12 euro abonnement te drukken betalen ze nu 25,- per maand aan een abo voor vaderlief en nog steeds houdt hij elke maand over.
Een week of een maand later is het: ja we hadden beter hem een pre-paid-kaartje kunnen kopen. dat had veel bneter geweest...
sindsdien heb ik het wel gehad met mijn goede adviezen
op je 17de?quote:Op donderdag 15 juni 2006 14:18 schreef ElisaB het volgende:
Zwaffel, ik zou maar rap verhuizen. Tenenkrommend
Ja, waarom niet? Heb je werk? Kan jezelf onderhouden?quote:
behalve als het om patatjes gaatquote:Op donderdag 15 juni 2006 14:14 schreef Zwaffel het volgende:
Hey mouse over : Vraag Mikey maar,ik kan erg goed met mijn geld omgaan. Ik denk voor de veranderen wel 10x na voordat ik wat koop
En herkauwer,het dringt gewoon niet door
neequote:Op donderdag 15 juni 2006 14:29 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Ja, waarom niet? Heb je werk? Kan jezelf onderhouden?
enkel auto's. En huis.quote:Op donderdag 15 juni 2006 13:20 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Hoeveel hebben ze eigenlijk op afbetaling? Nu al 2 auto's, nog meer electronica? Tja, die impuls aankopen zijn het zwaarst. En vakantiegeld....? Gaat dat naar aflossing of naar de vakantie?
waren er niet wat wehkamp producten als een wasmachine die op afbetaling is gekocht en dus netjes elke maand nog incasseert?quote:Op donderdag 15 juni 2006 14:39 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
enkel auto's. En huis.
Vakantie geld gaat naar de aflossing
ooh ja! de vaatwasserquote:Op donderdag 15 juni 2006 14:41 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
waren er niet wat wehkamp producten als een wasmachine die op afbetaling is gekocht en dus netjes elke maand nog incasseert?
vergeet ook niet de 3 telefoonabonnementen, 2 mobiele foons en een vaste lijn
Lekker zeg zo`n uitspraak over je eigen ouders.quote:Op donderdag 15 juni 2006 10:51 schreef Zwaffel het volgende:
Overigens ben ik het eens met users in dit topic,mn ouders zijn idioten.
Spreek je jezelf nu niet tegen?quote:Op donderdag 15 juni 2006 12:54 schreef Zwaffel het volgende:
Dus 10 +10 +9+9+7+7 = 52 km per dag.
52x 5 = 260
en daar zitten die kleine ritjes naar de winkel niet bij. Of die km teller deugde van die gasbak nie
Dit hoeft geen onmogelijkheid te zijn, wanneer die ouders vaker in financiele problemen zitten (die 1000 roodstand al gebruikt, maar nog een aantal dagen tot volgende loonbetaling) dan kan dat wel vloeken en tieren worden. Dan is het misschien niet bepraten maar tegen aan lullen.quote:Op donderdag 15 juni 2006 22:18 schreef klipper het volgende:
Een ander vraagje betreft je leeftijd, het lijkt me namelijk erg sterk dat je ouder al hun financiele problemen met jouw bepraten, maar wanneer er een auto gekocht moet worden dan moet je je mond dicht houden.
ze reden op een gas tank 400 km.quote:Op donderdag 15 juni 2006 22:18 schreef klipper het volgende:
[..]
Spreek je jezelf nu niet tegen?
In het ene bericht schrijf je over 430 km per week en nu weer over 260 km per week?
Lijkt me sterk dat ze ieder weekend 170 km rijden.
Afijn uitgaande van die 260 km per week kom je per jaar uit op 13520 km.
Dit is niet echt rendabel om op diesel of gas te gaan rijden.
Bij die 430 km per week kom je uit op 22360 km per jaar.
Hier begint het wat interessanter te worden, maar echt lekker spring je er nog niet mee uit.
Een ander vraagje betreft je leeftijd, het lijkt me namelijk erg sterk dat je ouder al hun financiele problemen met jouw bepraten, maar wanneer er een auto gekocht moet worden dan moet je je mond dicht houden.
Dit verhaal klopt niet echt, of je heb wat opgevangen van je ouders of je ben bezig met een fictief verhaal te schrijven en checkt hier of het lekker loopt.
Klopt, maar dan zouden ze nooit hun dochter naar de garage laten bellen om te vragen of er een ruilmogelijkheid is.quote:Op donderdag 15 juni 2006 22:22 schreef frederik het volgende:
[..]
Dit hoeft geen onmogelijkheid te zijn, wanneer die ouders vaker in financiele problemen zitten (die 1000 roodstand al gebruikt, maar nog een aantal dagen tot volgende loonbetaling) dan kan dat wel vloeken en tieren worden. Dan is het misschien niet bepraten maar tegen aan lullen.
Inspraak is in zo'n geval iets heel anders
Jullie gaan allemaal maar af op wat MM zegt. terwijl MM er eigenlijk geen flikker van afweet.quote:Op donderdag 15 juni 2006 22:22 schreef frederik het volgende:
[..]
Dit hoeft geen onmogelijkheid te zijn, wanneer die ouders vaker in financiele problemen zitten (die 1000 roodstand al gebruikt, maar nog een aantal dagen tot volgende loonbetaling) dan kan dat wel vloeken en tieren worden. Dan is het misschien niet bepraten maar tegen aan lullen.
Inspraak is in zo'n geval iets heel anders
Dat ze 400 km op een gastank reden is niet verbazend, het gaat erom hoe vaak ze tanken.quote:
met die gas auto dus 1x per week. Vandaar dat ik dus ook uitkom op die 400 km. En ik die 260 wat ze naar het werk rijden ook niet snap. Want waar is dan de rest?quote:Op donderdag 15 juni 2006 22:29 schreef klipper het volgende:
[..]
Dat ze 400 km op een gastank reden is niet verbazend, het gaat erom hoe vaak ze tanken.
Als ze maar 1x per twee weken tanken, dan rijden ze dus gemiddeld 200 km per week.
Tanken ze 1x per week, dan rijden ze dus gemiddeld 400 km per week.
En dat scheelt de helft op jaarbasis.
Misschien een buurtbewoner die hem s`nachts gebruikt en ervoor zorgt dat ie s`morgens weer keurig op zijn plaats staat.quote:Op donderdag 15 juni 2006 22:30 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
met die gas auto dus 1x per week. Vandaar dat ik dus ook uitkom op die 400 km. En ik die 260 wat ze naar het werk rijden ook niet snap. Want waar is dan de rest?
onzin is op 49quote:Op donderdag 15 juni 2006 22:32 schreef klipper het volgende:
[..]
Misschien een buurtbewoner die hem s`nachts gebruikt en ervoor zorgt dat ie s`morgens weer keurig op zijn plaats staat.![]()
wellicht dat hij minder zuinig is dan mend enkt, en natuurlijk; een auto verbruikt relatief meer wanneer je er elke dag ritjes van telkens 10 km max mee maakt dan wanneer je in een keer 200km rijdt.quote:Op donderdag 15 juni 2006 22:30 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
met die gas auto dus 1x per week. Vandaar dat ik dus ook uitkom op die 400 km. En ik die 260 wat ze naar het werk rijden ook niet snap. Want waar is dan de rest?
deze dieselbak is op lange afstanden zuinig. Net naar jouw huis dus gereden (200km) en dat ding was nog geen kwart aan diesel kwijt.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 11:51 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
wellicht dat hij minder zuinig is dan mend enkt, en natuurlijk; een auto verbruikt relatief meer wanneer je er elke dag ritjes van telkens 10 km max mee maakt dan wanneer je in een keer 200km rijdt.
Hmm, en nu wel heel laten hequote:Op vrijdag 16 juni 2006 14:39 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
deze dieselbak is op lange afstanden zuinig. Net naar jouw huis dus gereden (200km) en dat ding was nog geen kwart aan diesel kwijt.
Hij rijdt lange afstanden geloof ik 1 op 20. Ze hebben hem niet all risk gedaan,enkel WA. En daardoor istie nu wel op te brengen
ik hoop het ookquote:Op vrijdag 16 juni 2006 14:48 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Hmm, en nu wel heel laten heMooi dat jullie eruit zijn, mag de auto nog jaren heel blijven en jullie veel plezier geven.
^quote:Op vrijdag 16 juni 2006 14:39 schreef Zwaffel het volgende:
Ze hebben hem niet all risk gedaan,enkel WA.
quote:Op vrijdag 16 juni 2006 15:34 schreef MouseOver het volgende:
[..]
^
Je-zus! Werkelijk waar
Door die stomme zet is de ellende allemaal begonnen, en nu flikken ze het nog eens
in het geval van haar brokkenmakende zus gaat die opmerking inzake deze kwestie wel op...quote:Op vrijdag 16 juni 2006 15:38 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Zulke mensen zouden zich niet voort moeten mogen planten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |