we betalen 80 p/m aan de afbetaling.quote:Op donderdag 15 juni 2006 11:22 schreef rickybee het volgende:
En waarschijnlijk betaal je naast de rente van de financiering ook nog een te dure verzekering die in de financiering zit ingebouwd.
2x pwned
"je krijgt wel een nieuwe van mij en mikey"quote:Op donderdag 15 juni 2006 11:17 schreef Zwaffel het volgende:
En mn ouders ook nog :
ja,als we dr dwingen te betalen zien we waarschijlijk ons kleinkind nooit meer
wehehehequote:Op donderdag 15 juni 2006 11:25 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
"je krijgt wel een nieuwe van mij en mikey"
omdat ik geen zin heb,als er bv strax die CV ketel stuk gaat,mn pc en complete inboedel tye zien verdwijnen omdat ze in de WSNP komtquote:Op donderdag 15 juni 2006 11:35 schreef MouseOver het volgende:
Trouwens, als het geen vreselijk acuut probleem is, waarom ga je het dan voor ze oplossen? Zodat ze volgende keer weer ondoordachte acties uit kunnen halen omdat het deze keer immers ook goed gegaan is?
ach dat gaat al jaren zo geloof ikquote:Op donderdag 15 juni 2006 11:35 schreef MouseOver het volgende:
Trouwens, als het geen vreselijk acuut probleem is, waarom ga je het dan voor ze oplossen? Zodat ze volgende keer weer ondoordachte acties uit kunnen halen omdat het deze keer immers ook goed gegaan is?
Ik blijf van mening dat zoiets haar wellicht een keer goed zal kunnen wakker schudden, maar dan is het al te laat natuurlijk. Ach je vader is ook een lullo, die laat zich in de schulden gooien door haar want wat zij wil gebeurt.quote:Op donderdag 15 juni 2006 11:37 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
omdat ik geen zin heb,als er bv strax die CV ketel stuk gaat,mn pc en complete inboedel tye zien verdwijnen omdat ze in de WSNP komt
"ja maar diesel is nu 1,- de liter en benzine 1.40"quote:Op donderdag 15 juni 2006 11:40 schreef Leandra het volgende:
Als ik in t vorige topic lees dat je op een 97 Civic met ¤ 3000,= schade nog ¤ 2000,= inruil hebt gekregen voor die Civic dan mag je nog heel blij zijn...
Tuurlijk is ¤ 5900,= een hoop geld voor een 99 Almera Diesel, maar mijn vader kreeg ¤ 4000,= inruil geboden voor zijn schadevrije 97 Civic (zelf nieuw gekocht in 97 en altijd keurig bij de dealer onderhouden, 122.000 km) op een nieuwe Prius!!!
Dus volgens mij valt t rekensommetje dan nog wel mee.
En tsja.... als je per sé G3 wilt en je gaat dan voor een Diesel... das gewoon ronduit BlondT
tjahquote:Op donderdag 15 juni 2006 11:41 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Ik blijf van mening dat zoiets haar wellicht een keer goed zal kunnen wakker schudden, maar dan is het al te laat natuurlijk. Ach je vader is ook een lullo, die laat zich in de schulden gooien door haar want wat zij wil gebeurt.
mja,idd. Enkel kijken naar de brandstof.quote:Op donderdag 15 juni 2006 11:41 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
"ja maar diesel is nu 1,- de liter en benzine 1.40"
Dan moet je dus een hoop km's maken om het verschil aan wegenbelasting er uit te halen...quote:Op donderdag 15 juni 2006 11:41 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
"ja maar diesel is nu 1,- de liter en benzine 1.40"
1600 km +-quote:Op donderdag 15 juni 2006 11:44 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Hoeveel km rijden ze per maand?
Met 1600KM kan een diesel best uit anders in de maand.quote:Op donderdag 15 juni 2006 11:46 schreef Zwaffel het volgende:
1600 km +-
Aha.. de Civic was op gas... dan mag je OLH al helemaal op je blote knieën danken dat je met ¤ 3000 schade nog ¤ 2000 inruil hebt gekregen.quote:Op donderdag 15 juni 2006 11:46 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
1600 km +-
Mn pa deed met die gastank 430 km per week.
x 4 = +- 1600. Soms meer,soms minder
Omdat ik ze dus niet in de WSNP wil zien komenquote:Op donderdag 15 juni 2006 11:47 schreef Gunner het volgende:
Waarom maak jij je zo druk als je ouders toch niets van je willen aannemen? Laat ze lekker in hun sop gaarkoken
ik weet niet of jouw bezittingen geconfisqueerd worden als je ouders schulden maken.quote:Op donderdag 15 juni 2006 11:51 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
Omdat ik ze dus niet in de WSNP wil zien komenmijn bezittingen zijn me heilig
mijn bezittingen zijn door paps en mams betaald. Ik noem mn pc,mn notebook,mn foon ectquote:Op donderdag 15 juni 2006 11:56 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
ik weet niet of jouw bezittingen geconfisqueerd worden als je ouders schulden maken.
quote:Op donderdag 15 juni 2006 12:15 schreef XTracer het volgende:
Nou ik zou het wel weten als ik zoveel kilometers maakte (wat ik ook doe), het omslagpunt diesel/benzine ligt bij 15.000 per jaar ofzo.
Gas is dan natuurlijk nog weer iets goedkoper, maar ook onbetrouwbaarderonderhouds gevoeliger.
volgens google bij 20.000quote:Op donderdag 15 juni 2006 12:15 schreef XTracer het volgende:
Nou ik zou het wel weten als ik zoveel kilometers maakte (wat ik ook doe), het omslagpunt diesel/benzine ligt bij 15.000 per jaar ofzo.
Gas is dan natuurlijk nog weer iets goedkoper, maar ook onbetrouwbaarder.
true,maar die 40 euro aan verzekering die je per maand bespaart,kun je dan oo gebruiken als er wat stuk gaan aan je gas autoquote:Op donderdag 15 juni 2006 12:15 schreef XTracer het volgende:
Gas is dan natuurlijk nog weer iets goedkoper, maar ook onbetrouwbaarder.
nou ja de wegenbelasting heft zich op door de dieselprijs, dat is het hele eieren eten met de keuze diesel/benzine.quote:Op donderdag 15 juni 2006 12:20 schreef Zwaffel het volgende:
ja.qua brandstof komt het ook wel uit. Maar de afbetaling van 80 p/m en die wegenbelasting is nie te doen
De berekeningen worden vaak vertekend door het uitgangspunt of de meerprijs van een dieselauto meegenomen wordt in de berekening. Soms wel, omdat bij auto's met dezelfde kmstand het exemplaar op diesel duurder is. Soms niet, omdat vergelijkbare diesel/benzineauto's evenduur zijn. Al heeft de diesel meer km's erop staan.quote:
Ik denk dat je meer factoren moet weten om te kunnen bepalen wat het omslagpunt is, omdat de wegenbelasting voor elke auto anders zijn, en die factor moet je zeker meenemen in je berekening.quote:
Voor de volledigheid, het hele artikel:quote:Op donderdag 15 juni 2006 11:46 schreef Ludwig het volgende:
Je kan proberen een beroep te doen op dwaling.
art 6:228 BW.quote:Artikel 228
1. Een overeenkomst die is tot stand gekomen onder invloed van dwaling en bij een juiste voorstelling van zaken niet zou zijn gesloten, is vernietigbaar:
a. indien de dwaling te wijten is aan een inlichting van de wederpartij, tenzij deze mocht aannemen dat de overeenkomst ook zonder deze inlichting zou worden gesloten;
b. indien de wederpartij in verband met hetgeen zij omtrent de dwaling wist of behoorde te weten, de dwalende had behoren in te lichten;
c. indien de wederpartij bij het sluiten van de overeenkomst van dezelfde onjuiste veronderstelling als de dwalende is uitgegaan, tenzij zij ook bij een juiste voorstelling van zaken niet had behoeven te begrijpen dat de dwalende daardoor van het sluiten van de overeenkomst zou worden afgehouden.
2. De vernietiging kan niet worden gegrond op een dwaling die een uitsluitend toekomstige omstandigheid betreft of die in verband met de aard van de overeenkomst, de in het verkeer geldende opvattingen of de omstandigheden van het geval voor rekening van de dwalende behoort te blijven.
Bewijs maar eens dat de verkoper exact gezegd heeft dat de WB 40 euro is.quote:Op donderdag 15 juni 2006 12:42 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Voor de volledigheid, het hele artikel:
[..]
art 6:228 BW.
De verkoper heeft de koper verkeerd ingelicht over de te betalen belasting en had ervan uit kunnen gaan dat de auto niet gekocht was als de koper had geweten dat de belasting bijna 2 keer zoveel zou zijn.
Nee,ze rijden elke aaf naar emmen (bargeres. das die shortcut die wij nemen als we van de mc donalds terug komen) dan naar schoonebeek,das 7 km,en dan naar emmen voor paps werk. Das ook 9 km. Enkel heenquote:Op donderdag 15 juni 2006 12:26 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
nou ja de wegenbelasting heft zich op door de dieselprijs, dat is het hele eieren eten met de keuze diesel/benzine.
Ik kan me zo moeilijk voorstellen dat ze dik 400km in de week maken. Is die ene locatie waar ze werken dan zo ver weg?
Laat ik het zo zeggen: van de rekening kan tot -1000,- euro opgenomen worden en die is elke maand ook tot aan de -1000 leeg. Hij staat alleen in de + als er net salaris gestort is. het probleem is dat elk maand het geld gewoon op is en er dus geen cent gespaard wordt dus het is telkens crisis als er een ploteselinge uitgave is, en uitgaves die plots gedaan moeten worden gaan dan ook allemaal op afbetaling.quote:Op donderdag 15 juni 2006 12:50 schreef rickybee het volgende:
Zijn ouders hebben een impuls-aankoop gedaan en als er nu al wordt gesproken over de WSNP, denk ik dat er in het gezinnetje meerdere impulsaankopen gedaan zijn.
Ik denk dat de dealer zich kan beroepen op het gene wat ik eerder gepost heb (stukje van de ANWB).
quote:Op donderdag 15 juni 2006 12:50 schreef rickybee het volgende:
[..]
Bewijs maar eens dat de verkoper exact gezegd heeft dat de WB 40 euro is.
Ik denk niet dat je sterk staat, als in het verhaal naar voren komt, dat men eerst een gas-auto wilde, en toen die er niet was ze maar een diesel hebben gekocht. Er zijn meerdere garages/dealers en ook meerdere nachtjes bedenktijd.
Zijn haar ouders hebben een impuls-aankoop gedaan en als er nu al wordt gesproken over de WSNP, denk ik dat er in het gezinnetje meerdere impulsaankopen gedaan zijn.
Ik denk dat de dealer zich kan beroepen op het gene wat ik eerder gepost heb (stukje van de ANWB).
Dat eer meerdere dealers zijn, maakt natuurlijk weinig uit. Het gaat erom dat ze verkeerd voorgelicht zijn. Dat het moeilijk aan te tonen is, daar heb je gelijk in. En waarom maakt het uit dat ze eerst een auto op gas wilden en een diesel gekocht hebben? Ze zijn over de kosten die de diesel met zich meebrengt verkeerd voorgelicht.quote:Op donderdag 15 juni 2006 12:50 schreef rickybee het volgende:
[..]
Bewijs maar eens dat de verkoper exact gezegd heeft dat de WB 40 euro is.
Ik denk niet dat je sterk staat, als in het verhaal naar voren komt, dat men eerst een gas-auto wilde, en toen die er niet was ze maar een diesel hebben gekocht. Er zijn meerdere garages/dealers en ook meerdere nachtjes bedenktijd.
Dit stukje bedoelde je? De auto voldoet met bijna 2 keer zoveel wegenbelasting toch niet aan de verwachtingen? En vertellen ze ook nog ergens wat de bijzondere voorwaarden zijn?quote:U kunt de koopovereenkomst alleen ontbinden als u kunt aantonen dat de auto niet voldoet aan de verwachtingen die u op grond van de overeenkomst mocht hebben. Maar dan gelden nog allerlei bijzondere voorwaarden.
Mja,hey. Vertel er dan ook even bij dat we een eigen huid e.d hebben,en die dus ook afgelost moet worden. + we hadden een 2de hypotheek e.d.quote:Op donderdag 15 juni 2006 12:55 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen: van de rekening kan tot -1000,- euro opgenomen worden en die is elke maand ook tot aan de -1000 leeg. Hij staat alleen in de + als er net salaris gestort is. het probleem is dat elk maand het geld gewoon op is en er dus geen cent gespaard wordt dus het is telkens crisis als er een ploteselinge uitgave is, en uitgaves die plots gedaan moeten worden gaan dan ook allemaal op afbetaling.
Hoe erg kan je dwalen als tarieven van houderschapsbelasting zonder moeite bij iedereen bekend zouden moeten kunnen zijn?quote:Op donderdag 15 juni 2006 11:46 schreef Ludwig het volgende:
Een beroep op dwaling is in dit soort gevallen veelal succesvol omdat de wetgever poogt de consument te beschermen in dit soort situaties.
ja, maar dat zijn allemaal dingen die jezelf doet; een huis kopen, een 2e hypotheek nemen (o.a. om de Honda Civic te betalen)quote:Op donderdag 15 juni 2006 12:57 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
Mja,hey. Vertel er dan ook even bij dat we een eigen huid e.d hebben,en die dus ook afgelost moet worden. + we hadden een 2de hypotheek e.d.
Maar er worden idd soms wel meer impuls aankopen gedaan
Hoe komen je ouders in zoveel schulden terecht?quote:Op donderdag 15 juni 2006 12:57 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
Mja,hey. Vertel er dan ook even bij dat we een eigen huid e.d hebben,en die dus ook afgelost moet worden. + we hadden een 2de hypotheek e.d.
Maar er worden idd soms wel meer impuls aankopen gedaan
Waarom moest er die dag persé een auto gekocht worden.quote:Op donderdag 15 juni 2006 12:56 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Dat eer meerdere dealers zijn, maakt natuurlijk weinig uit. Het gaat erom dat ze verkeerd voorgelicht zijn. Dat het moeilijk aan te tonen is, daar heb je gelijk in. En waarom maakt het uit dat ze eerst een auto op gas wilden en een diesel gekocht hebben? Ze zijn over de kosten die de diesel met zich meebrengt verkeerd voorgelicht.
Wat ook een idee is. 1 Lening te nemen en daarmee al je andere rotzooi mee afbetalen. Dan weet je precies hoeveel je moet betalen en heb je geen verrassingen meer. Echter moet je natuurlijk voortaan wel netjes leven..... Het kan je zeker wel veel rente besparen.quote:Op donderdag 15 juni 2006 13:14 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
ja, maar dat zijn allemaal dingen die jezelf doet; een huis kopen, een 2e hypotheek nemen (o.a. om de Honda Civic te betalen)
Elk modaal gezin bestaande uit 3 personen moet met 'gemak' rond kunnen komen van meer dan 2000,- netto aan salaris elke maand. Ik meende dat het zelfs tegen de 2400,- aanhikte qua inkomsten. Maar ja, door alles op afbetaling te kopen omdat je niets spaart creeer je enorm hoge maandelijkse lasten. En ja, dan zit je in een visieuze cirkel waar je alleen uit kan komen door concessies in je luxe te doen en dat is een no-go area voor heel veel mensen.
Ze hebben een huis. Als vanzelfsprekend kost dat een hypotheek. Ik geloof dat ze 700 p/m aan hypotheek betalen,en elkemaand 159 van de belasting terug krijgen.quote:Op donderdag 15 juni 2006 13:15 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Hoe komen je ouders in zoveel schulden terecht?
Auw. Dus ze zijn zometeen 2 auto's aan het afbetalen?quote:Op donderdag 15 juni 2006 13:14 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
ja, maar dat zijn allemaal dingen die jezelf doet; een huis kopen, een 2e hypotheek nemen (o.a. om de Honda Civic te betalen)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |