abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 juni 2006 @ 10:15:03 #1
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_38875857
Ok hier het vervolg op deel 1 van Rondreis westcoast Amerika. Voor alle discussies over rondreizen door het westelijk deel (Arizona, Utah, California, Nevada enz.) van de VS.

Veel plezier in deeltje 2 mensen!

If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
  donderdag 15 juni 2006 @ 10:20:20 #2
69307 Pat-man
pi_38875977
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 10:04 schreef forzaola het volgende:
Is het raadzaam om zo;n pdatje met tomtom mee te nemen?
Is is dat totaal niet nodig?
Kan zeker handig zijn, maar aan de hand van een stratenboek of kaart lukt het ook wel. Gewoon goed van tevoren kijken waar je heen wil en dat op internet opzoeken of Microsoft Streets & Trips "kopen".
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
pi_38876055
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 10:04 schreef forzaola het volgende:
Is het raadzaam om zo;n pdatje met tomtom mee te nemen?
Is is dat totaal niet nodig?
Vind ik overbodig. Een goede kaart is je antwoord.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  donderdag 15 juni 2006 @ 10:47:58 #4
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_38876706
Inderdaad. Verdwalen heeft ook wel zn charme, en van alleen maar naar je TomTom luisteren wordt je ook niet slimmer Bovendien kun je zelf leukere routes uitstippelen
pi_38877014
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 10:47 schreef Douwe het volgende:
Inderdaad. Verdwalen heeft ook wel zn charme, en van alleen maar naar je TomTom luisteren wordt je ook niet slimmer Bovendien kun je zelf leukere routes uitstippelen
Maar in een stad is het wel handig, verdwalen kan leuk zijn(beetj sightseeing) maar ik ken m'n moeder en die gaat dan echt flippen als het te lang gaat duren.. Zit zo'n navigatie standaard bij huurauto, of is dat een optie?

edit:

Ook nog maar even mijn reis die ik ga maken :

(Plaats - Hotel - Aantal overnachtingen)
San Francisco - Hotel Beresford - 3
Monterey - Sand Dollar Inn - 1
Pismo Beach - Oxford Suites 1
Marino del Rey(L.A.) - Marino del Rey Hotel - 2
San Diego - BW Bayside Inn - 2
Tucson - Radisson Suites Tucson - 2
Sedona - Sedone Super8 Motel - 2
Tusayan(grand canyon) - Red Feather Lodge - 1
Las Vegas - Tuscany Suites & Casi - 2
Death Valley - Furnace Creek Ranch - 1
Mammoth Lakes - Alpenhoff Lodge - 2
Mariposa - BW Yosemite Way Stat. - 1
San Francisco - Millbrae Quality Suit - 1

We krijgen daar dus een auto en gaan dan van hotel naar hotel rijden..

[ Bericht 37% gewijzigd door Proper_fucked op 15-06-2006 11:15:57 ]
Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
28 juni / 1 juli - Rock Werchter :D
pi_38877773
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 10:59 schreef Proper_fucked het volgende:

[..]

Maar in een stad is het wel handig, verdwalen kan leuk zijn(beetj sightseeing) maar ik ken m'n moeder en die gaat dan echt flippen als het te lang gaat duren.. Zit zo'n navigatie standaard bij huurauto, of is dat een optie?

edit:

Ook nog maar even mijn reis die ik ga maken :

[afbeelding]

(Plaats - Hotel - Aantal overnachtingen)
San Francisco - Hotel Beresford - 3
Monterey - Sand Dollar Inn - 1
Pismo Beach - Oxford Suites 1
Marino del Rey(L.A.) - Marino del Rey Hotel - 2
San Diego - BW Bayside Inn - 2
Tucson - Radisson Suites Tucson - 2
Sedona - Sedone Super8 Motel - 2
Tusayan(grand canyon) - Red Feather Lodge - 1
Las Vegas - Tuscany Suites & Casi - 2
Death Valley - Furnace Creek Ranch - 1
Mammoth Lakes - Alpenhoff Lodge - 2
Mariposa - BW Yosemite Way Stat. - 1
San Francisco - Millbrae Quality Suit - 1

We krijgen daar dus een auto en gaan dan van hotel naar hotel rijden..
Navigatie zit niet standaard bij een auto, misschien bij een dure categorie. Overigens geldt ook voor de stad: een goede kaart helpt veel.
pi_38878311
Nou dan neem ik mooi geen tomtom mee!
  donderdag 15 juni 2006 @ 12:08:32 #8
69307 Pat-man
pi_38879160
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 11:42 schreef forzaola het volgende:
Nou dan neem ik mooi geen tomtom mee!
Bij zo'n boekhandel op 't neude in Utrecht hebben ze een stratenboek van de VS. Kost zo'n 20 euro geloof ik maar staan wel alle grote steden in en ook duidelijke overzichts kaarten van alle staten.
Heb voor m'n rondreis 2 jaar geleden de route uitgestippeld via MS Streets & Trips en dat uitgeprint en voor de rest hebben we alles via het stratenboek gedaan. Echt helemaal top! Wel een paar x lopen zoeken enzo maar ach dan zie je ook weer eens wat anders.
pi_38879350
Ik heb in amerika zo'n Roadatlas van National Geographic gebruikt. Staan mooie kaarten in en ook de natonale parken staan er allemaal in met een eigen kaartje.

Zoiets, alleen heb ik (volgens mij) de National Park edition:

Het is alleen wel aan te raden om voor de steden (LA enzo) een aparte kaart te kopen... de kaartjes in deze atlas zijn echt veel te onnauwkeurig.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_38879393
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 12:08 schreef Pat-man het volgende:

[..]

Bij zo'n boekhandel op 't neude in Utrecht hebben ze een stratenboek van de VS. Kost zo'n 20 euro geloof ik maar staan wel alle grote steden in en ook duidelijke overzichts kaarten van alle staten.
Heb voor m'n rondreis 2 jaar geleden de route uitgestippeld via MS Streets & Trips en dat uitgeprint en voor de rest hebben we alles via het stratenboek gedaan. Echt helemaal top! Wel een paar x lopen zoeken enzo maar ach dan zie je ook weer eens wat anders.
Maatje van me met wie ik ga heeft dat boekl
Vraag wel of ie die mee neemt.
  donderdag 15 juni 2006 @ 12:53:50 #11
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_38880416
even een onvervalste Te gave Vakentie Plaatsen om later nog even wat tips te geven
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_38882420
Wij hebben ook zo'n boek gekocht ja. Engelstalig, groot en dik maar echt compleet. Weet je iig zeker dat je niets(/weinig) mist onderweg. Maar voor in de steden lijkt me zo'n navigatie toch wel handig.
Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
pi_38898852
Ik ben bezig met mijn reis planning en nou zou ik graag een kaartje willen maken met mijn trip.
Dus van punt a naar b naar c enz.

Weet iemand een goeie site hier voor?
  donderdag 15 juni 2006 @ 22:05:58 #14
65516 gieling
Live from NYC
pi_38900010
Ik en een vriend zitten ook over zo'n reis na te denken (maar dan volgend jaar pas). Heeft iemand ervaringen met goede camperverhuur in/in de buurt van LA? Wat dit ongeveer kost, of je een verzekering moet afsluiten als je nog geen 21 bent en of je een minimum aantal jaar aan rijervaring nodig hebt?
pi_38902229
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 21:37 schreef forzaola het volgende:
Ik ben bezig met mijn reis planning en nou zou ik graag een kaartje willen maken met mijn trip.
Dus van punt a naar b naar c enz.

Weet iemand een goeie site hier voor?
Google Earth
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 22:05 schreef gieling het volgende:
Ik en een vriend zitten ook over zo'n reis na te denken (maar dan volgend jaar pas). Heeft iemand ervaringen met goede camperverhuur in/in de buurt van LA? Wat dit ongeveer kost, of je een verzekering moet afsluiten als je nog geen 21 bent en of je een minimum aantal jaar aan rijervaring nodig hebt?
Jan Doets?
  donderdag 15 juni 2006 @ 23:11:38 #16
69307 Pat-man
pi_38903314
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 22:05 schreef gieling het volgende:
Onder de 21 gaat het behoorlijk moeilijk worden. Zou überhaupt voor een auto kiezen ipv camper. Hotels zijn goedkoop en een auto zuipt minder benzine. Ook kan je makkelijker parkeren in de stad en bij supermarkten en kan je nog eens 's avonds ff ergens naartoe rijden om uit eten te gaan of wat dan ook, wat je minder snel doet met een camper.
pi_38908988
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 22:49 schreef Proper_fucked het volgende:

[..]

Google Earth
Was al een beetje met earth aan het kloten maar ben er niet echt te vreden mee. Ben effe maar mickeysoft street aan het kijken.

Dit word waarschijnlijk globaal mijn tip. van A naar L. En aan het eind nog een paar daagjes NY.
Heb er zo'n zin an!
pi_38909174
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 08:15 schreef forzaola het volgende:

[..]

Was al een beetje met earth aan het kloten maar ben er niet echt te vreden mee. Ben effe maar mickeysoft street aan het kijken.

Dit word waarschijnlijk globaal mijn tip. van A naar L. En aan het eind nog een paar daagjes NY.
Heb er zo'n zin an!
[afbeelding]
Je gaat niet meer van LA naar SF? Dat stuk langs de kust lijkt mij ook echt mooi, wou(wil) dat ook heel graag.
  vrijdag 16 juni 2006 @ 08:51:19 #19
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38909404
De kustroute is kut als er mist hangt, dan zie je het strand nauwelijks.
pi_38909535
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 08:51 schreef Jaguarized het volgende:
De kustroute is kut als er mist hangt, dan zie je het strand nauwelijks.
Welk strand?
Bij ons was het de eerste 30km onder SF nog mistig (in SF was het echt héél mistig), daarna klaarde het op. Het grootste deel van de HW1 hebben we dus bij stralend zomerweer gedaan. Het was echt een super mooie route! Echt een aanrader. Ik zou het zeker niet overslaan.
Vond het alleen jammer dat je bijna nergens goed bij zee kunt, bijna alle grond is privé bezit.

Verder lijkt de route die ik heb gedaan erg op die van forzaola. Het was echt zo'n gave reis! Sla Deathvalley niet over, he! Beetje warm, maar wel gaaf!
***Levi was here***
pi_38909768
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 08:32 schreef Proper_fucked het volgende:

[..]

Je gaat niet meer van LA naar SF? Dat stuk langs de kust lijkt mij ook echt mooi, wou(wil) dat ook heel graag.
ZIt er helaas niet in. ik kom aan in SF en vertrek weer vanuit LA.
Je moet helaas keuzes maken!
Kom nog wel een keer terug...
  vrijdag 16 juni 2006 @ 09:27:35 #22
69307 Pat-man
pi_38909994
Ik heb wat dat betreft heel veel geluk gehad. Paar dagen 's morgens veel mist in SF maar 's middags veel zon. Kon toen onder andere deze fotos maken:

Ga trouwens voor strand naar Santa Cruz!!! Relaxte Boulevard en fijn strand!

pi_38910184
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 09:27 schreef Pat-man het volgende:
Ik heb wat dat betreft heel veel geluk gehad. Paar dagen 's morgens veel mist in SF maar 's middags veel zon. Kon toen onder andere deze fotos maken:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Gave foto's! Mijn vriend en ik begonnen in SF al geintjes te maken dat die brug geen bovenkant had en dat foto's zoals die van jouw truckage waren. Op het moment dat we de stad in reden (kwamen vanuit het noorden, via de Golden Gate) reden we een dik wolkendek in, leek wel een deken van watten... We zijn 3 dagen in de stad geweest en hebben alleen maar koud en grauw weer gehad, leek NL wel. En het was eind augustus (2001), het temperatuurverschil met Sacramento was bijna 20 graden C. Echt bizar. Zorg dus dat je een vest of trui ofzo hebt, het kan er echt koud zijn.

Ik vond het wel een leuke stad en hoop er ooit weer te komen met mooi weer. En dan ga ik ook naa r Alcatraz, is er toen niet van gekomen en dat vind ik nogsteeds jammer.
***Levi was here***
pi_38910732
Mooie foto's.. Kunnen jullie niet meer meer foto's posten(van hele omgeving daar), begint steeds meer te kriebelen
  vrijdag 16 juni 2006 @ 10:16:11 #25
69307 Pat-man
pi_38911112
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 09:58 schreef Proper_fucked het volgende:
Mooie foto's.. Kunnen jullie niet meer meer foto's posten(van hele omgeving daar), begint steeds meer te kriebelen
Hier kan je mijn foto's van Cali vinden. Is een oud Cali topic:

California deel 5 - wat zullen vandaag bekijken?
  vrijdag 16 juni 2006 @ 13:54:04 #26
29985 gigatech
Rosie the bear
pi_38917242
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 13:57 schreef Proper_fucked het volgende:
Wij hebben ook zo'n boek gekocht ja. Engelstalig, groot en dik maar echt compleet. Weet je iig zeker dat je niets(/weinig) mist onderweg. Maar voor in de steden lijkt me zo'n navigatie toch wel handig.
Navigatie is zeker wel handig ,moet de eerste kaarten nog tegenkomen die alle Hotels , pinautomaten , supermarkten , winkel centra ,en Tankstations etc laten zien en in steden als La en SF etc is het ook reuzen handig je rijd overal direct naar toe en je kan natuurlijk ook een mooie zg scenic route instellen het is overigens wel slim om altijd een kaart te hebben van bijv van Rand mc Nally deze zijn erg goed voor het Totaal overzicht. maargoed ieder z'n eigen keuze natuurlijk mbt navigatie.
Reisverslag Camper Rondreis USA : http://usa2006.alibalex.com
Cosmic news : http://cosmicgravity.net
  vrijdag 16 juni 2006 @ 14:23:22 #27
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38918183
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 09:00 schreef Levitation het volgende:

[..]

Welk strand?
Bij ons was het de eerste 30km onder SF nog mistig (in SF was het echt héél mistig), daarna klaarde het op. Het grootste deel van de HW1 hebben we dus bij stralend zomerweer gedaan. Het was echt een super mooie route! Echt een aanrader. Ik zou het zeker niet overslaan.
Vond het alleen jammer dat je bijna nergens goed bij zee kunt, bijna alle grond is privé bezit.

Verder lijkt de route die ik heb gedaan erg op die van forzaola. Het was echt zo'n gave reis! Sla Deathvalley niet over, he! Beetje warm, maar wel gaaf!
Het was vooral onder SF idd dat het mistig was. In SF zelf viel het nog wel mee. Op sommige stukken was het dusdanig mistig dat als je recht omlaag keek, je het strand nog niet zag.
pi_38924536
Effe met microsoft streets aan de gang geweest. Best een grappig pakketje.
Dit word waarschijnlijk de globale route in september.
van SF naar LA in een dag of 16 a 17 moet lukken lijkt me toch?

vrijdag 16 juni 2006 @ 17:32:22 #29
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38925029
Welk hotel heb je in Death Valley? Furnace Creek?
pi_38925241
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 17:32 schreef Jaguarized het volgende:
Welk hotel heb je in Death Valley? Furnace Creek?
Nog geen, hoezo, tips?
Heb alleen hotel in LA en SF geregelt.
  vrijdag 16 juni 2006 @ 17:46:24 #31
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38925297
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 17:43 schreef forzaola het volgende:

[..]

Nog geen, hoezo, tips?
Heb alleen hotel in LA en SF geregelt.
Omdat ik daar een 4 zie staan, dus ik dacht dat je er een hotel had geboekt.

Er zitten twee hotels in Death Valley, 1 in Furnace Creek en 1 heet Panamint Springs. De laatste is een absolute afrader. Ontzettend slechte kamers, smerige badkamers, kleine bedden en een veel te duur restaurant. Wij hebben er 's avonds gegeten, zijn vroeg gaan slapen, vroeg opgestaan en gauw weggegaan om vervolgens in Lone Pine (als je Las Vegas - DV - Sequioa doet) een supermarkt te zoeken.

Furnace Creek zag er wat normaler uit met ook een postkantoor, het enige postkantoor in DV.
  vrijdag 16 juni 2006 @ 17:47:32 #32
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38925329
Je kan overigens ook eens denken aan cabins op KOA campings.
pi_38929865
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 17:46 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Omdat ik daar een 4 zie staan, dus ik dacht dat je er een hotel had geboekt.

Er zitten twee hotels in Death Valley, 1 in Furnace Creek en 1 heet Panamint Springs. De laatste is een absolute afrader. Ontzettend slechte kamers, smerige badkamers, kleine bedden en een veel te duur restaurant. Wij hebben er 's avonds gegeten, zijn vroeg gaan slapen, vroeg opgestaan en gauw weggegaan om vervolgens in Lone Pine (als je Las Vegas - DV - Sequioa doet) een supermarkt te zoeken.

Furnace Creek zag er wat normaler uit met ook een postkantoor, het enige postkantoor in DV.
Die cijfers zijn er meer om de plekken aan te geven waar ik zoiezo heen wil. Hoef er niet perse te overnachten.
Misschien doe ik dat wel in vegas of zo. Ik zie wel.
iig bedankt voor je info...
pi_39014095
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 17:47 schreef Jaguarized het volgende:
Je kan overigens ook eens denken aan cabins op KOA campings.
Effe oerhollandse vraag: Wa kost da? Wij gaan in oktober en vraag me af of het zin heeft om dan tentje mee te nemen. Graag advies!
  maandag 19 juni 2006 @ 23:04:28 #35
69307 Pat-man
pi_39020152
quote:
Op maandag 19 juni 2006 21:01 schreef frennie het volgende:

[..]

Effe oerhollandse vraag: Wa kost da? Wij gaan in oktober en vraag me af of het zin heeft om dan tentje mee te nemen. Graag advies!
Zou voor hotels/motels gaan. Oktober is geen hoofdseizoen meer en hotels zijn "on-the-road" best goed te vinden. Kijk maar eens op www.expedia.com (internationale site) wat de hotels kosten. Kan al voor 30/40 dollar p/n per kamer.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 02:44:49 #36
29985 gigatech
Rosie the bear
pi_39024841
quote:

[..]

als je even kijkt op www.koa.com kan je daar online reserveren er staan dan ook prijzen bij ,deze verschillen nogal per koa camping maar ik denk een dollar of 40 voor 4 personen
Reisverslag Camper Rondreis USA : http://usa2006.alibalex.com
Cosmic news : http://cosmicgravity.net
  dinsdag 20 juni 2006 @ 04:44:55 #37
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_39025252
quote:

[..]

Dat ligt een beetje aan je locatie. Als je veel KOA campings wil bezoeken is het zinvol om een KOA Card aan te schaffen. De KOA card kost 14 dollar voor 1 jaar.

Vergeet ook niet een KOA Directory aan te vragen. Dit is een gratis handboek waar alle campings in staan.

Wij hebben in Kamping Kabin's gezeten. Dit is een simpele hut met 2 bedden, een stoel en een plank waar je wat spul op kan leggen. Douche en toilet zijn gedeeld. Een KK bij de Grand Canyon in Williams kost je voor 2 personen tussen de 40 en 48 dollar. Met een Value Card tussen de 36 en 43.20. Het scheelt dus 10% per nacht. De kaart heb je er vrij snel uit. Wij hebben ook nog in Mariposa en Glendale gezeten.
pi_39029161
Vraagje; waar kan je ook alweer die alcatraz kaartjes reserveren?
  dinsdag 20 juni 2006 @ 11:45:39 #39
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_39030093
  dinsdag 20 juni 2006 @ 18:54:21 #40
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_39044625
Ik ga a.s. Vrijdag naar Portland, Oregon.... niet echt een super toeristische omgeving verder natuurlijk, maar officieel natuurlijk wel deel van het westen van de VS.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 22 juni 2006 @ 01:26:07 #41
69307 Pat-man
pi_39099675
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 18:54 schreef maartena het volgende:
Ik ga a.s. Vrijdag naar Portland, Oregon.... niet echt een super toeristische omgeving verder natuurlijk, maar officieel natuurlijk wel deel van het westen van de VS.
Wat valt daar dan te doen? Buiten het feit dat het bijna overal in Amerika wel vet is omdat alles zo fucking groot en elke staat weer totaal anders is...
  donderdag 22 juni 2006 @ 01:47:03 #42
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_39100041
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 01:26 schreef Pat-man het volgende:
Wat valt daar dan te doen? Buiten het feit dat het bijna overal in Amerika wel vet is omdat alles zo fucking groot en elke staat weer totaal anders is...
Ik ga me orienteren om te kijken of ik er wil wonen.

Toerisische gesproken is de kust van Oregon geweldig, en heb je natuurlijk Mount Hood in de buurt, en de vulkaan St. Helena ligt op 2 uur rijden ofzo.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 22 juni 2006 @ 10:32:18 #43
81550 Sammy3000
Wadde hadde dudde da?
pi_39103966
Ik ben in 1999 naar het Westen van de VS geweest. Fantastische reis!
Wil nog steeds terug om nog eens die hoek te bereizen... Tot nu toe wint de nieuwsgierigheid om iets te bezoeken wat we nog niet kennen echter.

De kustroute (Highway 1) tussen SF en LA is erg mooi. Maar inderdaad: hou het weerbericht in de gaten. Want er is veel mist en dan heeft die route niet het uizicht waar je voor komt. Maar natuurlijk wel leuke plaatsjes waar je doorheen komt.
In San Luis Obispo zit een Nederlandse bakker, wellicht geinig om te stoppen... SLO is ook wel leuk om te stoppen en te slenteren. Leuke tussenstop.

Afhankelijk van de tijd van het jaar kun je in Monterey walvissen en dolfijnen zien zwemmen (springen). Informeer even bij de plaatselijke pier of je dat te verwachten is op het moment dat je daar bent. Ik heb gehoord dat dat in het voorjaar en zomer kan.
(meer informatie) (nog meer informatie)

In Santa Barbara zit aan de kust een hele mooie (maar compacte) dierentuin die de moeite waard is om te bezoeken. Geweldig om de dieren te observeren en direct daarachter de oceaan te zien liggen. De moeite waard om te bezoeken, leuk uitje in de middag. Kost geloof ik iets van $6 per persoon. Daar lig je niet snel wakker van...

Als je van LA naar Vegas gaat, zou je eens moeten stoppen in Joshua Tree National Park. Waarom het zo mooi is, weet ik niet. Maar de cactusvelden, de leegte, de rotspartijen... al met al maakte het wel indruk bij me.

Mijn advies: plan niet teveel! Hotel bij aankomst en voor vertrek is handig om te hebben. Maar verder zul je merken dat je vaak van je oorspronkelijke plan wilt afwijken. Op de ene plek wil je langer blijven, de andere keer wil je liefst meteen door. Motels zijn heel betaalbaar en zijn zo goed als altijd op de bonnefooi nog beschikbaar. Met coupon-boekjes kun je vaak goed slapen voor een prima prijs!

Als je tijd hebt en je komt in de buurt: Zion National Park (bij St. George, Utah) is ook een aanrader. Een park dat erg wordt ondergewaardeerd...

Ten slotte: California zou ik niet per camper doen. Een auto volstaat prima. Je kan prima en betaalbaar slapen in motels/hotels en je bent veel vrijer om te gaan en staan waar je wilt!
  donderdag 22 juni 2006 @ 10:59:00 #44
69307 Pat-man
pi_39104709
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 01:47 schreef maartena het volgende:

[..]

Toerisische gesproken is de kust van Oregon geweldig, en heb je natuurlijk Mount Hood in de buurt, en de vulkaan St. Helena ligt op 2 uur rijden ofzo.
Klinkt goed!

Wilde eigenlijk na m'n stage ook die kant op gaan, maar school heeft de stage naar het eerste halfjaar verschoven dus nu moet ik direct weer naar school... flikkers
Hoop misschien over een jaar of 2 dit nu te gaan doen. Heb nog heel wat van de states te zien, heb nu namelijk "pas" zo'n 23 staten gehad dus nog heel wat te gaan
  donderdag 22 juni 2006 @ 11:38:02 #45
81550 Sammy3000
Wadde hadde dudde da?
pi_39106063
Oveirgens heb ik afgelopen najaar mijn TomTom meegenomen naar Amerika. Werkte bijna perfect! Scheelt in ieder geval heel veel ellende ten opzichte van het kaartlezen.
Al merkte ik vooral bij de highways rond grote steden dat het geen kwaad kan als de passagier meekijkt op een kaart welke highway je moet hebben. Want als je op "Bram" vertrouwd, kom je vaak te laat achter zijn bedoeling. Dan heb je bij een splitsing een bocht genomen (weg volgen) in plaats van rechtdoor gegaan... En dan moet je een stukkie omrijden.
In steden en dorpen is het perfect, zeker ook omdat er heel veel POI's zijn die nuttig zijn!

We gebruikten TomTom ook om vooraf routes te plannen. Aan het begin van de dag bepaalde je hoe lang je in de auto wilde zitten naar een volgende bestemming. Geef A en B in en TomTom geeft aan of de stad die je wilt bereiken te doen is of niet (een nieuwe bestemming? langer in de auto?).

Héél handig; ik weet in ieder geval dat ik TomTom de volgende keer weer meeneem!
  vrijdag 23 juni 2006 @ 02:44:24 #46
69307 Pat-man
pi_39137298
Toch heeft het kaartlezen juist wat speciaals vind ik. Geeft het echte traveler gevoel. Maar ja, dat is natuurlijk persoonlijk.
pi_39311065
***Levi was here***
pi_39313668
quote:
ik las het ja, ben blij dat ik pas in september ga.
Nog even een vraagje: Ik heb net een nieuwe digicam gekocht. Daarbij 4 oplaadbare batterijen met oplader. Bij de oplader zit ook een stekker voor in de auto(sigaretten aansteker). Nou heb ik voor in september een auto gehuurt in de USA. Kan die stekker ook in amerikaanse auto's?

Beetje vreemde vraag misschien maar ik heb nog nooit een auto gehuurt in de VS!
pi_39328246
Ik ben vorig jaar naar de Westkust van de VS geweest (voor een lading foto's, zie mijn website, onder zomervakantie 2005).

Dat was nadat we twee weken op hawaii hebben gezeten , op Maui en Big Island, ook zeer aan te raden. Hawaii ging trouwens zo:
1) Aankomst Maui na zeer lange reis
2) Andere familie opgewacht en naar (huur)huis gereden, daar een week gebleven
3) Bepaalde dagen rondgereden op eiland (zeer mooi! tropisch regenwoud, top van vulkaan Kileaula of zo, etc... zie foto's bij website)
4) Naar Big Island, ook een week
5) Zeer mooi daar ook en erg groot. Bepaalde dagen rondgereden over eiland. (vulkaanpark bekeken, helikoptervlucht over vulkaankrater , lava gezien, tropisch regenwoud, etc... zie foto's bij website)

Daarna dus terug naar California en langs de west kust gegaan

De reis is heel erg aan te rijden en ging als volgt:
1) Vertrek vanuit tante in Riverside (bij LA)
2) Richting Sequoia park, één nacht slapen in lodge met een heel vage naam.
- Volgende dag park gedaan, beren en herten gezien, hoge bomen :p bekeken en goede steak gegeten
3) Vertrek naar Yosemite park, daar slapen voor twee nachten
- Hele park gedaan, met oa mirror lake en veel wandelen (anders dan die luie amerikanen )
4) Vertrek naar San Francisco, daar twee nachten slapen
- Bijna heel San Francisco bekeken, behalve Alcatraz

Zeer de moeite waard

Ook een paar jaar daarvoor een ander national park ronde gedaan, ik was nog wat jonger dus het is goed nadenken voor mij:
1) Vertrek vanuit Riverside
2) Las Vegas , één nacht
- 's Avonds rondgereden en paar hotels bekeken. Zeer mooi en erg warm
3) Zion (canyon), één nacht
- ook heel mooi en appart. Goed gebied om te lopen
4) Bryce Canyon, twee nachten
- heel mooi ook en vooral apart. Ook goed wandelen
5) Salt Lake City, één nacht
- niet aan te raden! K*t stad!
6) Yellowstone, vier nachten: twee noord en twee zuid
- Ook heel mooi, veel wildleven en al die geizers zijn heel apart!
7) Grand Teton, één nacht in Jackson hole
- Ineens bergen van ruim 4km hoog, ook apart...
8) Salt Lake City, naar huis met vliegtuig

Prachtige reis

En nog langer daarvoor, wat ik me nauwelijks herrinner:
1) Vertrek vanuit Riverside
2) Grand Canyon (volgens mijn drie nachten)
- Vlucht over de Canyon genomen , vervolgens er een beetje doorheen gereden en soms wat naar beneden gewandeld
3) terug naar Riverside

Ook heel mooi

[ Bericht 50% gewijzigd door masser120 op 28-06-2006 18:11:53 ]
Bekijk mijn website!
http://foto.pcmencia.nl
pi_39335142
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 01:47 schreef maartena het volgende:

[..]

Portland is erg mooi. Erg bosrijk. Mt. Hood, daar kun je goed skien en Mt. St Helens is inderdaad wel grappig om te zien. Ik dacht dat daar vorig jaar een uitbarsting is geweest? Ik weet dus niet hoe dicht ze je er nog bij laten. Verder is het vanaf Portland niet al te ver rijden naar Seattle. Daar heb ik ook een dagje doorgebracht. Wel grappig maar niet bijzonder vergeleken bij al het toeristengeweld zuidelijker van Portland. Voor toeristen is er dus niet veel te doen maar om te wonen lijkt het me super. Het is er niet zo heet als in CA en de natuur vond ik prachtig.
pi_39337150
Hé, dit topic had ik gemist

Ik ga over negen dagen naar Amerika, voor het eerst
Omdat ik geen auto rijd en mijn vriend last heeft van knieblessures, gaan we met een georganiseerde busrondreis. We beginnen in het Oosten (NY, Niagara Falls & Washington) en vliegen daarna naar LA om daar het bekende rondje in het Westen te doen.

Ik heb er super veel zin in! Ik heb al veel dingen gepland voor de dagen dat we niet onderweg zijn (Alcatraz, Universal Studios e.a.) en wacht nu nog op de reispapieren!
pi_39344418
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 09:27 schreef Pat-man het volgende:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De standaardfoto's van SF
  donderdag 29 juni 2006 @ 10:10:12 #53
69307 Pat-man
pi_39347204
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 18:01 schreef masser120 het volgende:
...

Die gast is super! Dat ie er nog steeds zit zeg. Vette foto's op je site verder!

Aardig wat reisjes geweest. Dacht dat ik al verwend was met mijn 2x GC, Zion, Mesa Verde en de Westkust.

@ Smeich: I know... heb nog wel meer foto's hoor maar dit zijn toch altijd weer degene die je post.
pi_39350090
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 10:10 schreef Pat-man het volgende:

[..]

[afbeelding]

Die gast is super! Dat ie er nog steeds zit zeg. Vette foto's op je site verder!

Aardig wat reisjes geweest. Dacht dat ik al verwend was met mijn 2x GC, Zion, Mesa Verde en de Westkust.

@ Smeich: I know... heb nog wel meer foto's hoor maar dit zijn toch altijd weer degene die je post.
Heee gaaf!! Die kerel staat ook bij mij op de homevideo. Die doet tenminste iets voor z'n geld en heb ik dan ook wat gegeven. Sommige mensen verspringen echt een aantal meter.. Erg grappig om dat op een afstandje te bekijken en te beluisteren.
Tegen een echtpaar waarvan de vrouw erg schrok: "Yes sir, when was the last time you made her scream like that?! "
pi_39372022
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 10:48 schreef forzaola het volgende:

[..]

Nog even een vraagje: Ik heb net een nieuwe digicam gekocht. Daarbij 4 oplaadbare batterijen met oplader. Bij de oplader zit ook een stekker voor in de auto(sigaretten aansteker). Nou heb ik voor in september een auto gehuurt in de USA. Kan die stekker ook in amerikaanse auto's?

Beetje vreemde vraag misschien maar ik heb nog nooit een auto gehuurt in de VS!
Up!
  donderdag 29 juni 2006 @ 23:01:07 #56
69307 Pat-man
pi_39373337
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 22:28 schreef forzaola het volgende:

[..]

Up!
Natuurlijk kan dat. Is gewoon 12 volt en zelfde stekker. Heb 3 maanden met autokoelbox gereden en heb em daarna meegenomen naar NL. Werkt hier ook prima. Ook batterijenoplader gebruikt, ideaal als je lang rijd en de koelbox ff vol met ijs gooit. Dan zijn al je batterijtjes weer goed als je weer wil schieten
pi_39453306
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 10:10 schreef Pat-man het volgende:

[..]

[afbeelding]

Hey, die foto komt me bekend voor
http://foto.pcmencia.nl/index.php?pageid=35&id=193

Die is van mij

Bedankt voor het compliment!
Bekijk mijn website!
pi_39453383
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 04:28 schreef Smeich het volgende:

[..]

De standaardfoto's van SF
Maar hij heeft ze met mooi en zonnig weer! Ik niet
Bekijk mijn website!
pi_39588739
We zijn onze rond reis aan het plannen voor de komende zomer(lees september).
Hier zitten we aan te denken. Ben benieuwt naar jullie reactie. We hebben 12 a 13 dagen om te rijden. Let op de nummer zijn niet allemaal stops maar metname beziens waardig heden die we willen zien.
Het is ongeveel 2300 miles.

1 SF
2 Yosemite NP
3 Death valley
4 Las Vegas
5 Zion NP
6 Bryce NP
7 Navajo Indian Reservation
8 Monument Valley
9 Montezuma Creek
10 Gallup
11 Flagstaff
12 Williams
13 Grand Canyon NP
14 Lake Havasu City
15 LA
  vrijdag 7 juli 2006 @ 09:25:15 #60
27074 Dezz
The Dog
pi_39596947
Ik denk dat het echt aan de korte kant is. Zo kun je vrij weinig zien van de natuur en de steden.
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_39597132
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 09:25 schreef Dezz het volgende:
Ik denk dat het echt aan de korte kant is. Zo kun je vrij weinig zien van de natuur en de steden.
Korte kant qua dagen bedoel je?
Tis niet anders we hebben niet langer een we willen veel zien.
Maar goed het is dus niet zo dat we overal willen overnachten!
Je moet keuzes maken. Wij kiezen er voor om veel te zien in een kortere periode, dus zal je niet overal even lang kunne blijven!
pi_39647869
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 22:55 schreef forzaola het volgende:
We zijn onze rond reis aan het plannen voor de komende zomer(lees september).
Hier zitten we aan te denken. Ben benieuwt naar jullie reactie. We hebben 12 a 13 dagen om te rijden. Let op de nummer zijn niet allemaal stops maar metname beziens waardig heden die we willen zien.
Het is ongeveel 2300 miles.
[afbeelding]
1 SF
2 Yosemite NP
3 Death valley
4 Las Vegas
5 Zion NP
6 Bryce NP
7 Navajo Indian Reservation
8 Monument Valley
9 Montezuma Creek
10 Gallup
11 Flagstaff
12 Williams
13 Grand Canyon NP
14 Lake Havasu City
15 LA
up...

Zijn er nog meer mensen die hun mening kunnen geve... ;-)
  zondag 9 juli 2006 @ 10:41:10 #63
69307 Pat-man
pi_39653564
quote:
Op zondag 9 juli 2006 01:07 schreef forzaola het volgende:

[..]

up...

Zijn er nog meer mensen die hun mening kunnen geve... ;-)
Denk idd ook dat het echt te kort is en dat je zo nooit iets kan zien van de parken en de steden tenzij je 's nachts rijd en verder dus niet slaapt. Zeker bij de NP ben je veel reistijd kwijt vanwegen slingerende bergwegen. Zou echt iets minder gaan zien/doen of een langere vak. plannen.

Hier moet je toch echt zo'n 3 tot 4 weken voor uittrekken.
pi_39653989
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 21:57 schreef Apache4U het volgende:

[..]

Portland is erg mooi. Erg bosrijk. Mt. Hood, daar kun je goed skien en Mt. St Helens is inderdaad wel grappig om te zien. Ik dacht dat daar vorig jaar een uitbarsting is geweest? Ik weet dus niet hoe dicht ze je er nog bij laten. Verder is het vanaf Portland niet al te ver rijden naar Seattle. Daar heb ik ook een dagje doorgebracht. Wel grappig maar niet bijzonder vergeleken bij al het toeristengeweld zuidelijker van Portland. Voor toeristen is er dus niet veel te doen maar om te wonen lijkt het me super. Het is er niet zo heet als in CA en de natuur vond ik prachtig.
Niet iedereen zoekt het 'toeristisch geweld' op

Wij zijn gisteren terug gekomen van 3 weken Westkust. Start en eindpunt was Seattle.
We zijn op familiebezoek geweest en hebben een toer gemaakt van 1,5 week van...
start Olympic park, het (enige?) regenwoud in de USA
door naar San Juan eilanden-Friday Harbor (Orka's gezien!!!!).
door naar 3 dagen door de Northern Cascades
daarna via Omak naar boven, naar Canada (o.a. naar Vernon)
Vanuit Vernon via weg 99 naar Vancouver (de weg tussen Kamloops en Lillioet is zo supermooi om te rijden)
2 dagen luxe in Vancouver vertoeft
en toen terug naar Seattle.

Auto huur was al in NL geregeld, de goedkoopste uiteraard, upgraden terplekke gedaan.

Wij waren het meest onder de indruk van de San Juan eilanden en van het stuk Canada wat we gezien hebben, maar ja, onze rondreis was erg kort. De stad Vancouver trouwens was ook erg leuk, ik zou er zo kunnen wonen. Mount Reinier stond nog op het programma, maar dat was niet meer in te passen. Moeten we laten staan tot de volgende keer
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_39655276
Vet! Mooi dat je orka's hebt gezien! Ik zat in het verkeerde seizoen voor oa een whalewatch..erg jammer want dat vind ik toch wel zo fascinating!
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 22:55 schreef forzaola het volgende:
We hebben 12 a 13 dagen om te rijden.
En hoeveel tijd om al die dingen te zien? Dat redt je volgens mij echt nooit, die 15 dingen in 13 dagen tijd! Ik snap het in ieder geval niet als dat de bedoeling is.. Ik had ook dolgraag naar Utah willen gaan om Zion en Bryce Canyon met eigen ogen te zien, ben daar dus jammer genoeg niet geweest..
Montezuma Creek? Gallup? williams? was dat?

ik zou die dagen allemaal in San Fran doorbrengen

[ Bericht 9% gewijzigd door Smeich op 09-07-2006 12:28:25 ]
pi_39657160
quote:
Op zondag 9 juli 2006 12:20 schreef Smeich het volgende:
Vet! Mooi dat je orka's hebt gezien! Ik zat in het verkeerde seizoen voor oa een whalewatch..erg jammer want dat vind ik toch wel zo fascinating!
[..]

En hoeveel tijd om al die dingen te zien? Dat redt je volgens mij echt nooit, die 15 dingen in 13 dagen tijd! Ik snap het in ieder geval niet als dat de bedoeling is.. Ik had ook dolgraag naar Utah willen gaan om Zion en Bryce Canyon met eigen ogen te zien, ben daar dus jammer genoeg niet geweest..
Montezuma Creek? Gallup? williams? was dat?

ik zou die dagen allemaal in San Fran doorbrengen
Ik ben voor deze dagen eerst 3 dagen in SF en aan het eind nog 3 in LA.
HEt is dus te veel voor de dagen... gelukkig is het slechts een plan en kunnen we alles nog aanpassen.

Dir drie die je noemt is ook meer om weer terug te komen.
En die creek is een lekker meertje...
Maar goed wat zouden jullie schrappen?
pi_39683412
quote:
Op zondag 9 juli 2006 13:40 schreef forzaola het volgende:

[..]

Ik ben voor deze dagen eerst 3 dagen in SF en aan het eind nog 3 in LA.
HEt is dus te veel voor de dagen... gelukkig is het slechts een plan en kunnen we alles nog aanpassen.

Dir drie die je noemt is ook meer om weer terug te komen.
En die creek is een lekker meertje...
Maar goed wat zouden jullie schrappen?
Ik zou een dagje (of twee) minder LA doen... vond LA niet fantastisch. Je kunt die dagen beter gebruiken om iets van de parken te zien waar je doorheen reest.

En misschien van Flagstaff direct naar Tuba City en dan daar de omgeving bekijken. Zorg dat je tijd hebt om te wandelen in Bryce Canyon... da's zo mooi tussen die zandsteen formaties! Echt een van de mooiste plekken waar ik ooit geweest ben. Misschien -als je tijd hebt- is het ook nog aardig om de noordzijde van Grand Canyon te bezoeken, vond ik ook erg mooi. Is wel een doorlopende weg van 200km om er te komen, die moet je dus ook weer terug. Is dus een flink ommetje.
***Levi was here***
pi_39717663
Ok, vraagje voor jullie als "kenner". Wij gaan naar amerika omdat m'n ouders 25 jaar getrouwd zijn, nu willen we(zus, broertje, ik) daar iets leuks voor hun doen(hoeft niet persee met ons erbij). Iemand ideeen/suggesties?

Als reminder, we reizen van SF -> LA -> San Diego -> Tucson -> Vegas -> SF
pi_39725843
Opnieuw laten trouwen in Vegas
pi_39726093
Ja, die had ik ook al op lijstje staan . Wel heel leuk.. Meer suggesties(als dat trouwen in vegas, goede restaurants, places to visit, etc)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')