mja, dergelijke onweerbuien heb ik hi8er in nederland ook al meegemaakt... zelf met meerdere flitsen per seconde.. geen harde donderklappen, alleen maar een zwaar gerommel, alsof er meerdere vrachtwagens langs de huis reden...quote:Op dinsdag 20 juni 2006 22:18 schreef DemonRage het volgende:
Ik heb nog ff wat linkjes van weerwoord.be geplukt... dat gaat over een flinke supercell in Minnesota:
Delen: 1 2 3 4
Deze supercell heeft wel een ziekelijk hoge bliksemintensiteit.
ik zou echt in mn broek poepen als zo'n storm recht over mijn huis zou gaanquote:Op dinsdag 20 juni 2006 22:18 schreef DemonRage het volgende:
Ik heb nog ff wat linkjes van weerwoord.be geplukt... dat gaat over een flinke supercell in Minnesota:
Delen: 1 2 3 4
Deze supercell heeft wel een ziekelijk hoge bliksemintensiteit.
Wut?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 22:20 schreef Bensel het volgende:
[..]
Ook regelmatig dat alles horizontaal bewoog... (microburst).
Ik denk dat je Polen bedoeld, Tsjechië ligt een stuk lager bij Pragquote:Op dinsdag 20 juni 2006 22:33 schreef Roel_Jewel het volgende:
En weer een fors onweersgebied op de grens van Duitsland en Tsjechië. Net als gisteren.
[afbeelding]
Nog geen druppel gezienquote:Op woensdag 21 juni 2006 07:59 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Wut?![]()
Wat een onchristelijke hoeveelheden water vanmorgen zeg! Heb geloof ik de halve weg over de snelweg heen geplained![]()
een microburst is een relatief kleine onweersbui, maar heel heftig met veel wind. zoveel wind, dat regen gewoon horizontaal door de straten waait.. (en alles wat niet vast zit ook)quote:Op woensdag 21 juni 2006 07:59 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Wut?![]()
Wat een onchristelijke hoeveelheden water vanmorgen zeg! Heb geloof ik de halve weg over de snelweg heen geplained![]()
Ow, aha! Thanks!quote:Op woensdag 21 juni 2006 09:16 schreef Bensel het volgende:
[..]
een microburst is een relatief kleine onweersbui, maar heel heftig met veel wind. zoveel wind, dat regen gewoon horizontaal door de straten waait.. (en alles wat niet vast zit ook)
wat? nog steeds geen viespeuk of geen druppels?quote:
geen druppelsquote:Op woensdag 21 juni 2006 11:24 schreef Frutsel het volgende:
[..]
wat? nog steeds geen viespeuk of geen druppels?
Komt er nog wat vandaag? Zit de hele week al op onweer te wachten hier
Gisteravond gedouht dus? Dan is het goed.quote:Op woensdag 21 juni 2006 11:27 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
geen druppelsgeen viespeuk ook trouwens
Het plaatje is actueel. Nu ligt het weer bij Tsjechiëquote:Op woensdag 21 juni 2006 09:14 schreef Funnie het volgende:
[..]
Ik denk dat je Polen bedoeld, Tsjechië ligt een stuk lager bij Prag
Een microburst is niet een onweersbui maar een fenomeen dat bij onweersbuien op kan treden. Het is heftige neerwaartse luchtverplaatsing (downburst) vanuit de bui(en), die als deze de grond bereikt horizontaal beweegt en een (zeer) krachtige stormwind veroorzaakt. Als dit over een groter gebied plaatsvindt dan wordt het een macroburst genoemd. Deze duurt ook iets langer.quote:Op woensdag 21 juni 2006 09:16 schreef Bensel het volgende:
[..]
een microburst is een relatief kleine onweersbui, maar heel heftig met veel wind. zoveel wind, dat regen gewoon horizontaal door de straten waait.. (en alles wat niet vast zit ook)
wat gebeurt er dan als je met zulke temperaturen zeg een halve minuut vol in de zon gaat zitten? Terplekke een 2egraads verbranding of?quote:Op woensdag 21 juni 2006 17:35 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Dan is er ook nog een zeldzaam fenomeen dat meestal 's avonds of 's nachts voorkomt als het onweer uitsterft... een zogenaamde heatburst,
Inderdaad veel wind gisterenavond. Daarna kwam er in Eindhoven regen en nu is het weer rustig weer buiten.quote:Op woensdag 21 juni 2006 18:48 schreef Evil-Cherry het volgende:
Er staat echt een vreselijk sterke wind. Pest herrie buiten van al die vlaggetjes, maar een voor een verliezen de slingers de strijd met de wind
Mooie fotoquote:Op vrijdag 23 juni 2006 08:56 schreef tweakdsl het volgende:
Zag net een foto van een mesocycloon. Zal ik er ook maar eens eentje showen?
23-6-2004:
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |