Jep, ik zie het nu ook! Op de radar lijkt er ook een puntje van een bui eindhoven net wel of net niet te gaan halenquote:Op zondag 18 juni 2006 21:34 schreef indahnesia.com het volgende:
ik zie ten Z toch wat dikke bewolking hangen. Veel is het niet zo te zien verder.
Ah, dan valt 't dus daarquote:Op zondag 18 juni 2006 21:59 schreef meami het volgende:
Sow! Hier in Sittard nu hevige regenbuien met wat onweer. Ik heb het zelden zo hard zien regenen
Ik heb nu ff lekker alles open gezet, heerlijk die frisse luchtquote:Op zondag 18 juni 2006 22:01 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ah, dan valt 't dus daar.
Zie ook buienradar.nl.
Vanuit 't ZW. Zie ook http://www.buienradar.nl/quote:Op zondag 18 juni 2006 22:23 schreef Drugshond het volgende:
Hmmzzzz..... wat is trouwens de windrichting ?
[afbeelding]
Yepz de bewolking begint nu donkerder te worden idd.quote:Op zondag 18 juni 2006 22:21 schreef Drugshond het volgende:
Dikke bewolking komt binnen drijven boven Veldhoven/EHV, ziet er veel belovend uit.
Je proeft gewoon dat het allemaal wel goed zit.
Ja, hij heeft inmiddels het buienstadium bereikt. Toch wel interessant dat de buien nu de zon ondergaat toch nog activeren. Heeft denk ik iets met het nachtelijk windmaximum te maken.quote:Op zondag 18 juni 2006 22:08 schreef ZZtopSpeed het volgende:
Het begint hier ten zuiden van me toch echt wel donker te kijken (Eindhoven-Tivoli). Kan alleen op buienradar.nl nog niks zien. Een stapelwolk lijkt nu toch echt uit te gaan groeien tot een bui..... hoop ik. Iets meer wind ook nu.
Inderdaad.. goed warm nog. Jammer dat die bui niks meer is geworden.. 3 druppels ongeveerquote:Op zondag 18 juni 2006 22:40 schreef DemonRage het volgende:
in Eindhoven blijft de temperatuur goed hangen (nu nog 23°C)
http://www.knmi.nl/actueel/
Inderdaadquote:Op maandag 19 juni 2006 11:55 schreef Stevie_ het volgende:
In Groningen wordt ook vrij donker, windstoten en hoorde zojuist een onweersdonder'tje![]()
Ik heb onderweg wat spetjes gehad, niet genoeg om écht nat van te worden. Motor geparkeerd, doe net mijn laarzen uit en *ZEIK* een gigantische bui barst los. (Beverwijk, ca 09:00)quote:Op maandag 19 juni 2006 08:38 schreef Mathijz het volgende:
In alkmaar toch nog flink wat regen.
Een staartje?quote:Op maandag 19 juni 2006 14:53 schreef man_in_love het volgende:
Maastricht krijgt ook een staartje mee... Donkere luchten en gerommel in de verte. En het spettert al!
Ik zat ten Noorden van M'stricht met uitzicht op het Noorden. Dus ik zag de bui niet aankomen. 10 sec. nadat ik had gepost barstte die bui los. Al zat tussen donder en bliksum steeds iets van 6 tot 8 seconden... Kennelijk heb jij dus de echte bui en wij hier alleen de regen...quote:Op maandag 19 juni 2006 14:57 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Een staartje?
Het STORTREGENT (zit bij 't station in De Colonel). Geen hand voor ogen te zien. En nog bliksem erbij.
Ik ben niet zo gek op die beelden. Zijn het amateurbeelden? Klopt vaak niets van.quote:Op maandag 19 juni 2006 13:52 schreef Bloody_Hell het volgende:
Heeft al iemand LightView gedownload? Desktop progje voor lightning detectie met stormrichting, density, strikes en je kunt per land of heel europa bekijken. Ik heb het net geinstalleerd en het werkt iig. Hoe goed weet ik nog niet....
Screenshotje van nu met de stormen:
[afbeelding]
Het progje gebruikt de beelden van blitzortung. Niet echt een amateursite te noemen volgens mij.quote:Op maandag 19 juni 2006 15:06 schreef Weerman het volgende:
[..]
Ik ben niet zo gek op die beelden. Zijn het amateurbeelden? Klopt vaak niets van.
quote:Hoosbuien zorgen voor wateroverlast in Zuid-Limburg
Hevige regen-buien hebben vanmiddag voor veel overlast gezorgd in Zuid-Limburg.
De brandweer kreeg in een half uur tijd tientallen meldingen van ondergelopen kelders en straten die blank stonden. De meeste meldingen kwamen uit de westelijke mijnstreek. Vooral Geleen had het zwaar te verduren. Op de Rijksweg tussen Sittard en Geleen liep een tunnel onder water. Die moest korte tijd afgesloten worden. Bij winkelcentrum Makado in Beek liep het water ook door nog onbekende oorzaak naar binnen. Daarnaast was er veel overlast in Nuth en Maastricht.
Ja, het is idd alweer bijna raak hier... 3e flinke bui vandaag. Al mijn klanten vandaag hadden overlast gehad van de regen in en rond Maastricht. Maar ja, Borgharen is zo ingesteld op de afvoer van water dat we hier nergens last van hebben...quote:Op maandag 19 juni 2006 17:43 schreef Roel_Jewel het volgende:
Hoosbuien zorgen voor wateroverlast in Zuid-Limburg
Hevige regen-buien hebben vanmiddag voor veel overlast gezorgd in Zuid-Limburg.
De brandweer kreeg in een half uur tijd tientallen meldingen van ondergelopen kelders en straten die blank stonden. De meeste meldingen kwamen uit de westelijke mijnstreek. Vooral Geleen had het zwaar te verduren. Op de Rijksweg tussen Sittard en Geleen liep een tunnel onder water. Die moest korte tijd afgesloten worden. Bij winkelcentrum Makado in Beek liep het water ook door nog onbekende oorzaak naar binnen. Daarnaast was er veel overlast in Nuth en Maastricht.
[..]
Ow? Hier geen druppel gezien... 3 km afstand!quote:Op maandag 19 juni 2006 18:01 schreef Roel_Jewel het volgende:
En het plenst voor de verandering weer es.
quote:Op maandag 19 juni 2006 22:26 schreef IkWilbert het volgende:
Dit is wat we willen zien hier... wow wat een foto's.
http://www.wetter-zentral(...)noframes;read=911773
quote:Op maandag 19 juni 2006 22:26 schreef IkWilbert het volgende:
die foto'squote:Op maandag 19 juni 2006 22:26 schreef IkWilbert het volgende:
Whow vet vaag... zo'n rolwolk/shelf met uitstulpingen tot vlak boven de grond.quote:Op maandag 19 juni 2006 22:26 schreef IkWilbert het volgende:
Dichtbij? Je woont in mijn achtertuin man!quote:Op maandag 19 juni 2006 21:02 schreef dubidub het volgende:
Mezelf effe geadd aan die woonplaats-website. Er wonen minstens twee fokkers dichtbij. RiXiR en evil-cherry.
Sorry, heb effe geruildquote:Op dinsdag 20 juni 2006 12:14 schreef IkWilbert het volgende:
En hier betrekt het juist terwijl vanmorgen de zon vol op scheen.
quote:Op dinsdag 20 juni 2006 09:31 schreef IkWilbert het volgende:
Ik vraag me af of ze bij estofex ooit fase 3 hebben gehad en wanneer dat dan geweest is. Iemand die dat weet?
Dat voorbeeld van Duitsland is nog wel aardig actueel, maar dat andere voorbeeld is toch al wel een tijdje terug.quote:An example is a long-lived convective windstorm (also called derecho), that brings winds in excess of 33 m/s to quite a number of places. Examples include the derecho that struck a large part of Germany on July 10th 2002. Major tornado outbreaks also require a level 3. An example is the outbreak that occurred on June 25th 1967 across France, Belgium and the Netherlands.
Dank!quote:Op dinsdag 20 juni 2006 12:39 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
[..]
Dat voorbeeld van Duitsland is nog wel aardig actueel, maar dat andere voorbeeld is toch al wel een tijdje terug.
Hier is het nu aardig bewolkt, vanochtend wel veel zon gehad.
Vet mooi!quote:Op dinsdag 20 juni 2006 11:01 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Zomaar wat mooie plaatjes van severe weather in Spanje
<foto's>
Ik geloof dat het noodweer in Moskou van een paar weken terug tegen level 3 aan zat (volgens de tekst).quote:Op dinsdag 20 juni 2006 09:31 schreef IkWilbert het volgende:
Ik vraag me af of ze bij estofex ooit fase 3 hebben gehad en wanneer dat dan geweest is. Iemand die dat weet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |