Mietjequote:Op maandag 19 juni 2006 15:00 schreef Coastertommm het volgende:
[..]
Aan Philip Glass heb ik een enorm trauma overgehouden nadat ik zijn Metamorphosis op mn mp3 speler had gezet. Dus ik weet niet of het wat voor mij is.
Tssquote:
Ik ken dat hele stuk niet, johquote:Op dinsdag 20 juni 2006 16:11 schreef Coastertommm het volgende:
[..]
Tss. In die tijd had ik wel een 64MB mp3 speler (
), en was ik genoodzaakt om hem vaak te luisteren. Nou, doe jij dat maar eens
![]()
Er was laatst een stuk van hem op NPS klassiek, maar ik geloof niet dat je die terug kan zien op internet. Verder dacht ik aan deze link: http://www.classiccat.net/ maar daar staat hij ook al niet op, wel een handige link om fragmenten te luisteren.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 21:46 schreef Maethor_Veleg het volgende:
John Adams probeer ik al een tijd te pakken te krijgen, maar er is weinig van te vinden. Heeft iemand een handige link/adresje?
Koop eens een cd ...quote:Op vrijdag 23 juni 2006 21:46 schreef Maethor_Veleg het volgende:
John Adams probeer ik al een tijd te pakken te krijgen, maar er is weinig van te vinden. Heeft iemand een handige link/adresje?
In het verlengde van dat rijtje zou je nog op zoek kunnen gaan naar Urmas Sisask, Vic Nees, John Rutter, Willem Woestenburg, Ton de Leeuw, Arvo Pärt, Kurt Bikkembergs, Ralph Vaughan Williams, Henryk Górecki, Antonín Dvořák, Zoltán Kodály, Carl Orff (en dan niet de eeuwige Carmina Burana, maar de Catulli Carmina), Kurt Weill, Hanns Eisler, Leonard Bernstein, George Gershwin, Dmitri Sjostakovitsj, Sergei Prokofjev, Sergei Rachmaninoff, Francis Poulenc en Bohuslav Martinů.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:52 schreef Maethor_Veleg het volgende:
Zijn hier meer fans van minimalistische of moderne klassiek componisten? En zijn er nog aanraders? Steve Reich, Simeon Ten Holt, Philip Glass, Charles Ives, Bela Bartók, Stravinsky, Satie, Britten, Messiaen, Terry Riley ken ik al, maar nog niet al hun stukken.
Eens! Stomme gedownload ook. *aait liefdevol kasten met CDs*quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |