ik kom hier al wat langer hoor, maar ik behoor niet tot de echte kenners.quote:Op woensdag 14 juni 2006 22:29 schreef Mirri het volgende:
Ik wist niet dat er een topic was over klassieke muziek, tot net.
Hoi Komrad, wat leuk dat je ook van klassieke muziek houdt.![]()
yep, jij ook?quote:Op woensdag 14 juni 2006 22:32 schreef Mirri het volgende:
Ik ook niet, ik vind het eigenlijk vooral leuk om zelf te spelen.
Speel jij een instrument?
saxofoonquote:Op woensdag 14 juni 2006 22:34 schreef Mirri het volgende:
Ik speel piano, en jij?
Ik wil ook graag mondharmonica leren spelen.![]()
bolera is wel aardig maar is niet een van mijn favorieten. Ik heb altijd medelijden met de slagwerker die de kleine trom speelt een half uur langquote:Op woensdag 14 juni 2006 22:40 schreef Mirri het volgende:
Saxofoon, dat is gaaf! Ik ken iemand die gaat naar het conservatorium met haar saxofoon, ze speelt nog veel meer natuurlijk..
Ik vind van orkesten het stuk Bolero van Ravel het mooist.![]()
Ik heb hem op cd, en daar duurt ie maar 10 minuten. Dus ik weet niet welke slagwerker je bedoelt.quote:Op woensdag 14 juni 2006 22:43 schreef komrad het volgende:
[..]
bolera is wel aardig maar is niet een van mijn favorieten. Ik heb altijd medelijden met de slagwerker die de kleine trom speelt een half uur lang
de bolero die maar 10 minuten duurt, nog dat is niet de volledige versie.quote:Op woensdag 14 juni 2006 22:44 schreef Mirri het volgende:
[..]
Ik heb hem op cd, en daar duurt ie maar 10 minuten. Dus ik weet niet welke slagwerker je bedoelt.
moet wel lukkenquote:Op woensdag 14 juni 2006 22:48 schreef Mirri het volgende:
Het blijft een magisch stuk.![]()
Kijken of ik m ergens kan downloaden.
Aanraderquote:Music in Twelve Parts is a piece by modern composer Philip Glass. It is over three hours long and was written between the years 1971-1974. This piece shows that repetition can be the basis for a great work of art. Many people who listen to it consider the repetition to be boring or even maddeningly annoying but inside the repetition lies patterns that can be interesting to listen to.
Andrew Porter for The New Yorker magazine (1978) wrote of the transitions from one track to the next:
"A new sound and a new chord suddenly break in, with an effect as if one wall of a room has suddenly disappeared, to reveal a completely new view."
Maar in Berlijn is geen Haitinkquote:Op vrijdag 16 juni 2006 21:09 schreef komrad het volgende:
Ga je toch naar berlijn, is sowieso leuk
Hoeveel sprinplaatsen zijn er eigenlijk?
Aan Philip Glass heb ik een enorm trauma overgehouden nadat ik zijn Metamorphosis op mn mp3 speler had gezetquote:Op zaterdag 17 juni 2006 21:11 schreef HAL9000S het volgende:
Is er hier iemand bekend met de experimentele plaat Music in Twelve Parts van Philip Glass uit 1974? Dit werk is IMHO erg vooruitstrevend en min of meer een soort van blauwdruk voor hedendaagse repetitieve electronische muziek zoals bijvoorbeeld techno.
[..]
Aanrader
Mietjequote:Op maandag 19 juni 2006 15:00 schreef Coastertommm het volgende:
[..]
Aan Philip Glass heb ik een enorm trauma overgehouden nadat ik zijn Metamorphosis op mn mp3 speler had gezet. Dus ik weet niet of het wat voor mij is.
Tssquote:
Ik ken dat hele stuk niet, johquote:Op dinsdag 20 juni 2006 16:11 schreef Coastertommm het volgende:
[..]
Tss. In die tijd had ik wel een 64MB mp3 speler (
), en was ik genoodzaakt om hem vaak te luisteren. Nou, doe jij dat maar eens
![]()
Er was laatst een stuk van hem op NPS klassiek, maar ik geloof niet dat je die terug kan zien op internet. Verder dacht ik aan deze link: http://www.classiccat.net/ maar daar staat hij ook al niet op, wel een handige link om fragmenten te luisteren.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 21:46 schreef Maethor_Veleg het volgende:
John Adams probeer ik al een tijd te pakken te krijgen, maar er is weinig van te vinden. Heeft iemand een handige link/adresje?
Koop eens een cd ...quote:Op vrijdag 23 juni 2006 21:46 schreef Maethor_Veleg het volgende:
John Adams probeer ik al een tijd te pakken te krijgen, maar er is weinig van te vinden. Heeft iemand een handige link/adresje?
In het verlengde van dat rijtje zou je nog op zoek kunnen gaan naar Urmas Sisask, Vic Nees, John Rutter, Willem Woestenburg, Ton de Leeuw, Arvo Pärt, Kurt Bikkembergs, Ralph Vaughan Williams, Henryk Górecki, Antonín Dvořák, Zoltán Kodály, Carl Orff (en dan niet de eeuwige Carmina Burana, maar de Catulli Carmina), Kurt Weill, Hanns Eisler, Leonard Bernstein, George Gershwin, Dmitri Sjostakovitsj, Sergei Prokofjev, Sergei Rachmaninoff, Francis Poulenc en Bohuslav Martinů.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:52 schreef Maethor_Veleg het volgende:
Zijn hier meer fans van minimalistische of moderne klassiek componisten? En zijn er nog aanraders? Steve Reich, Simeon Ten Holt, Philip Glass, Charles Ives, Bela Bartók, Stravinsky, Satie, Britten, Messiaen, Terry Riley ken ik al, maar nog niet al hun stukken.
Eens! Stomme gedownload ook. *aait liefdevol kasten met CDs*quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |