abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38943595
Net 3 stuks gehaald bij de visboer .

En de haring van dit jaar is ook met glans goedgekeurd door de kat .
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_38979788
Ik zag ze gister liggen bij AH in eindhoven een stukje van het station af...

Allemaal 25% korting

Zal nooit mijn vis kopen bij een supermarkt... Yuk!
pi_38983559
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 14:19 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Net 3 stuks gehaald bij de visboer .

En de haring van dit jaar is ook met glans goedgekeurd door de kat .
Al waren het verrotte haringen die drie dagen in de goot hebben gelegen voor de lokale albert heijn... dat zal je kat een bal wezen
  zondag 18 juni 2006 @ 22:01:08 #79
58560 Oksel
Gezellig.
pi_38983988
Ik werk in een luxe restaurant.. daar kwamen ze gister ook op het ijs binnen, chefkok maakte er 1 voor me schoon! Goddelijk. Boterzacht.
  zondag 18 juni 2006 @ 22:02:57 #80
58560 Oksel
Gezellig.
pi_38984066
En over kaas: De blauwschimmel van de Lidl voor 1,79 ofzo is érg lekker..
pi_39060759
quote:
Op zondag 18 juni 2006 21:49 schreef AlohaXa het volgende:

[..]

Al waren het verrotte haringen die drie dagen in de goot hebben gelegen voor de lokale albert heijn... dat zal je kat een bal wezen
Dan ken jij mijn kat niet... Die laat eerder duidelijk merken dat iets niet meer vers is dan ik het zelf kan ruiken of proeven.
pi_39060794
quote:
Op zondag 18 juni 2006 20:04 schreef Frappelsien het volgende:

Allemaal 25% korting

Het ligt aan de supermarkt. De Konmar hier heeft een zeer fatsoenlijke visafdeling. Vers, heldere volle ogen. (En dan heb ik het over de vis, niet over het personeel)
pi_39063570
quote:
Op zondag 18 juni 2006 22:02 schreef Oksel het volgende:
En over kaas: De blauwschimmel van de Lidl voor 1,79 ofzo is érg lekker..
Die gorgonzola? Inderdaad, die is zeer goed.
  woensdag 21 juni 2006 @ 11:29:14 #84
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_39068278
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 00:48 schreef Pilootje het volgende:
Weet je wat vreemd is ?
Dat de kaas van de appie uit de zelgde fabriek komt als die van de kaasboer.
Nope, veel van de goudse kaas van de supermarkten komt uit ierland, heb recent een kleine introductie kaashandel gehad van een bevriende kaasboer.
quote:
De groenten bij de appie heijn komt van de zelfde veiling als waar de groentenboer op de hoek zijn groenten vandaan heeft.
Ook dat is niet waar, veel groenteboeren kopen direct bij de telers in. Andere kopen op veilingen maar dan ligt het dezelfde dag in de zaak, en door de kortere lijnen en simpele distributie is het spul verser.
Verder zijn er kwaliteitsverschillen bij dagproducten, aardbeien en asperges bv moet je zo vers mogelijk eten, die haal je dus bij een handelaar of teler die dezelfde dag als ze van het veld komen verkoopt, itt tot de AH, waar je vaak zeer oude griekse asperges kan kopen.
quote:
Ohnee elke groentenboer rijd iedere ochtend stad en land af om bij 40 boeren verschillende groenten te halen.
*zucht* deze discussie hebben we toch al lang gehad ?
Ik denk dat jij je eens moet verdiepen in de handel en de kwaliteit
quote:
Bovendien zijn er geen haringen die uit nederand komen. Ze zwemmen in de nederlandse noordzee niet met zulke getalen dat er goed op gevist kan worden. Bijna alles komt uit het hoge noorden.
Maatjesharing, hollandse nieuwe zijn allemaal namen die de nederlanders aan hebben gegeven. Deze zijn de enige of een van de weinige landen die de haring rauw eten.
Ook hiervoor geld dat je kwaliteitverschillen hebt, en een haring oxideert heel snel, daarom moet je een haring daar eten waar ie voor je neus wordt schoongemaakt. Haring die van te voren is schoongemaakt en dan een tijdje ligt tijdens vervoer of in de winkel smaakt letterlijk ranzig in de betekenis van het woord.

Kortom, zelden een post gezien met zoveel nekgeklets.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_39068296
Idd Piet.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 21 juni 2006 @ 12:36:28 #86
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_39070759
dit vind ik altijd zo mooi aan pietverdiet
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_39070905
quote:
Op zondag 18 juni 2006 20:04 schreef Frappelsien het volgende:

Allemaal 25% korting

Korting, omdat die dag de uiterste houdbaarheidsdatum zou verlopen zeker?

Iew. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_39071887
Als ik iets niet met korting zou kopen vanwege houdbaarheidsdata dan is het wel vis.
En ik eet nu een heerlijk harinkje van de markt. Smaak is prima, lekker vet, maar ik vind hem helaas slecht schoongemaakt
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 21 juni 2006 @ 13:24:46 #89
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_39072737
In het boek Hoffman's Honger van Leon de Winter wordt de hoofdpersoon (met chronische verstopping en vreetbuien in de nacht ) aangeraden om haring te eten die *net* aan het rotten is. Schijnt dan erg lekker te zijn.

Maar je weet maar nooit, met die Nederlandse literatuur
Confidence through competence
  woensdag 21 juni 2006 @ 13:29:34 #90
120482 mirugai
very fishy
pi_39072912
ik heb net tijdens m'n lunchpauze een haring gehaald bij een viswinkel: de vis zag er mooi glanzend uit, had een mooie kleur, rook goed en was netjes schoongemaakt/gefileerd. De winkel zelf was schoon en de haringen werden bewaard in een kleine aparte afgesloten koeling. Deze haring smaakte prima.
Daarna nog iets gehaald bij de Appie en zag daar voorverpakte haring liggen in de koeling: donkere kleur en droog/geen glans...
Tsja, wellicht overbodig te zeggen, maar de ene haring is de andere niet...
  woensdag 21 juni 2006 @ 13:34:43 #91
45206 Pietverdriet
pi_39073090
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 13:29 schreef mirugai het volgende:
ik heb net tijdens m'n lunchpauze een haring gehaald bij een viswinkel: de vis zag er mooi glanzend uit, had een mooie kleur, rook goed en was netjes schoongemaakt/gefileerd. De winkel zelf was schoon en de haringen werden bewaard in een kleine aparte afgesloten koeling. Deze haring smaakte prima.
Daarna nog iets gehaald bij de Appie en zag daar voorverpakte haring liggen in de koeling: donkere kleur en droog/geen glans...
Tsja, wellicht overbodig te zeggen, maar de ene haring is de andere niet...
En het belangrijkste, werd ie voor je neus voor jou schoongemaakt? Of lag hij daar schoongemaakt op klanten te wachten?
pi_39073186
Bij mijn (favo) visboer liggen ze (helaas) reeds schoongemaakt in de vitrine. Niet optimaal, maar ik snap het ook wel anders is er echt niet tegenop te boksen. Je kunt ze wel schoongemaakt zien worden (open "keuken") dus het is allemaal zeker wel vers. En als je erom vraagt en het is niet al te druk maken ze 'm zo voor je schoon.

Wanneer zijn de haringen ook alweer op hun best qua smaak en vetgehalte?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  Vis een optie? woensdag 21 juni 2006 @ 13:39:10 #93
70532 loveli
N
pi_39073256
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 11:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Nope, veel van de goudse kaas van de supermarkten komt uit ierland, heb recent een kleine introductie kaashandel gehad van een bevriende kaasboer.
De meeste goudse kaas kom bij Campina vandaan, bij mijn weten is dan het land van herkomst Nederland of Duitsland. Maar ik kan me vergissen. Voor de rest kan ik het alleen maar met je eens zijn.
crap in = crap out
  woensdag 21 juni 2006 @ 13:46:38 #94
120482 mirugai
very fishy
pi_39073528
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 13:34 schreef Pietverdriet het volgende:
En het belangrijkste, werd ie voor je neus voor jou schoongemaakt? Of lag hij daar schoongemaakt op klanten te wachten?
ja, dat was het enige minpunt, dat de vis al was schoongemaakt. Ik heb wel de indruk dat het net was gedaan (waarschijnlijk om de lunchdrukte te kunnen verwerken). De koeling had trouwens de grootte van een 1/2 GN 15 cm diepe bak en was max. halfvol en het visje kwam van bovenop het stapeltje, dus uitgaande van Last In First Out zal het de meest recent schoongemaakte haring zijn geweest. Maar je hebt helemaal gelijk; eigenlijk had ie voor m'n neus klaargemaakt moeten worden.
pi_39073767
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 13:34 schreef Pietverdriet het volgende:

Bij mijn visboer worden ze voor je neus schoongemaakt, maar ik vind dus dat hij dat niet zo heel goed doet... Dan heb je er nog niets aan.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_39073834
Ik heb het idee dat die haring naar de verpakking smaakt. De verse haring van de visboer vind ik ook het lekkerst.
pi_39073836
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 13:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Bij mijn visboer worden ze voor je neus schoongemaakt, maar ik vind dus dat hij dat niet zo heel goed doet... Dan heb je er nog niets aan.
Klopt, dan zit je echt niet meer voor je plezier te eten. Dan heb ik liever dat ze een paar minuten geleden zijn schoongemaakt, maar dan wel goed.
  woensdag 21 juni 2006 @ 14:01:34 #98
45206 Pietverdriet
pi_39074114
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 13:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Tja, je kan ook zelf schoonmaken, maar waar het bij voor je neus schoonmaken om gaat is dat de tijd tussen schoonmaken en eten minimaal is. Haring is heel gevoelig voor zuurstof en gaat ranzig smaken als ie een tijdje ligt.
Daarom klinkt je opmerking dat je haring haalt en die tot morgen in de koelkast legt niet echt als muziek.

Je herkent trouwens een goede haring ook aan het volgende, als je hem gegeten hebt en de smaak komt terug bij een boertje dan was ie niet top
  woensdag 21 juni 2006 @ 14:03:00 #99
45206 Pietverdriet
pi_39074166
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 13:37 schreef Jarno het volgende:

Wanneer zijn de haringen ook alweer op hun best qua smaak en vetgehalte?
Dat ligt aan het weer en de zeewater temperatuur.
pi_39074521
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 14:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Daarom klinkt je opmerking dat je haring haalt en die tot morgen in de koelkast legt niet echt als muziek.
Nee, dat was ook te proeven. Maar mijn moeder wilde gisteren haring halen terwijl ik helemaal geen zin in eten had.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')