Sinds ik verhuisd ben van mijn ouders uit Friesland naar het centrum van Rotterdam, kreeg ik ernstig last van concentratie-problemen. Misselijkheid en hoofdpijn waren aan de orde van de dag. Mijn studie leed daar erg onder. Ik kon amper mee komen met de overige studenten van mijn opleiding en miste veel colleges omdat ik vaak hoofdpijn had.
Als ik in het weekend bij mijn ouders in Friesland was, dan had ik nergens last van. Ik kon weer meekomen met mijn leeftijdsgenootjes, ik had de energie om te fierljeppen of het hele weekend te zeilen. Terug in Rotterdam kwam ik weer tot niets, kreeg hoofdpijn en (soms heftige) misselijkheid.
De dokter zei dat het wel over zou gaan en gaf pillen tegen misselijkheid en hoofdpijn. Dit hielp wel een beetje, maar ik had nog steeds weinig energie. Ik kwam tot niets en zat soms hele dagen op de bank.
Op internet kwam ik mensen tegen met dezelfde soort klachten. Zo kwam ik in contact met een professor uit Amerika die zich bezig houdt met onderzoek naar straling van electrische apparatuur en UMTS-straling in het bijzonder. UMTS-straling is een sterk soort straling, het draagt veel meer energie met zich mee dan straling van een normale mobiele telefoon. De professor wist mij te vertellen dat de klachten die ik had, duidelijk in het beeld liggen van iemand die gevoelig is voor straling. Vooral omdat ik in het weekend weinig tot geen last had van de klachten, maar zodra ik terug was in Rotterdam de klachten weer begonnen op te spelen. In Friesland is (nog) geen dekking voor UMTS, in Rotterdam en de Randstad wel.
Gelukkig had de professor een goede oplossing voor mijn probleem. De straling werkt vooral in op het voorste deel van de hersenen (voorhoofdskwab), waardoor het evenwichtsorgaan uit balans raakt. Mijn hoofd bedekken met een van metaal gemaakte hoed was de oplossing. Gelukkig heb ik een handige beppe die een modieus hoofddeksel voor mij heeft gemaakt. Ik draag hem nu elke dag als ik in Rotterdam ben, en het helpt bijzonder goed. Ik heb mijn studie weer op kunnen pakken en ga weer elke week een paar keer sporten, iets dat ik voorheen absoluut niet meer kon.
Hier een filmpje van mijn hoofddeksel:
http://www.phonolantic.com/user/jopido/umts.aviIk hoop dat ik er andere mensen mee kan helpen. Denk aan de vele UMTS-masten die in zeer korte tijd geplaatst zijn! Ze hebben wel degelijk invloed op ons lichaam. Vooral mensen die overgevoelig zijn voor stralling, zullen ziek worden als ze in een gebied komen met UMTS-dekking. Herken je mijn klachten? Mijn beppe helpt je graag aan een mooie UMTS-hoed!
hier wat foto's voor mensen die het filmpje niet kunnen openen:
[ Bericht 2% gewijzigd door 123hopsaflops op 13-06-2006 21:16:23 ]