abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38856802
Maar wel als iemand roept dat ie dikke mensen lelijk vindt? Dan is het ineens een onzekere puber die ongetwijfeld onder de puisten zit en niks durft? En als iemand meldt piercings, of snorren, of o-benen niet mooi te vinden, komt dat dan ook voort uit onzekerheid of is dat gewoon een kwestie van smaak die wel "mag"?

(Ook hier weer: niet gericht op Maeghan specifiek, maar het lijkt er vaak op dat n.a.v. overgewicht ineens VEEL voorzichtiger geformuleerd dient te worden dan over andere onderwerpen en ik denk dat het juist die opgefokte taboesfeer is die ook weer de ultiem lompe reacties uitlokt.
pi_38857080
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 18:36 schreef thaleia het volgende:
Maar wel als iemand roept dat ie dikke mensen lelijk vindt? Dan is het ineens een onzekere puber die ongetwijfeld onder de puisten zit en niks durft? En als iemand meldt piercings, of snorren, of o-benen niet mooi te vinden, komt dat dan ook voort uit onzekerheid of is dat gewoon een kwestie van smaak die wel "mag"?
Dat ligt er denk ik aan of ze roepen dat mensen met piercings lelijke varkens zijn met een ring door hun neus die je zou moeten stenigen of aan het spit moeten hangen of dat ze het iets subtieler formuleren.

Als iemand dik lelijk vindt, prima. Ieder z'n ding.

Verder heb ik trouwens nergens gezegd dat TS c.s. onzekere pubers zijn die onder de puisten zitten. Alleen dat ik het gewoon zo opvallend vind dat 70% van de mensen blijkbaar dikke mensen walgelijk vindt (zie poll), dat een heleboel mensen op Fok zo'n grote mond heeft en er zo mee zit, en dat ik op straat nooit commentaar krijg of zo. In mijn hele leven heb ik maar 1 keer een vrouw nageroepen horen worden dat ze te dik was (het waren inderdaad drie puisterige pubers die dat deden trouwens, en dan ook nog van een hele grote afstand... ). Dan denk ik, dat klopt niet. Waar zijn al die figuren op straat, die niet van dikke mensen houden? Waar zijn die stoere knapen als ik met mijn blote drildijen door het zwembad loop?
Sanity is (not) statistical
pi_38857260
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 18:15 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Lees die reactie nog eens en let vooral op het woordje "lever":')
Ik denk dat de aantasting op mijn lever door dat beetje bier in het weekend niet spannend te noemen is, om heel eerlijk te zijn. Ik drink minder dan de meeste jongens van mijn leeftijd. Sowieso wordt dat toch wel minder naarmate je ouder wordt en dadelijk niet meer uitgaat. Je lever is heel sterk kan ontzettend veel hebben, maar je moet het niet pushen. Ik heb niet het gevoel dat ik dat doe met die hooguit 8 flesjes bier op een zaterdag.
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 18:22 schreef Daffodil31LE het volgende:
Ach, BenchMarc, toen ik 22 was vrat ik me elke dag als het ware klem. Die volle borden boerenkoolstam met worst was geen uitzondering en ik kwam geen gram aan. Ik woog toen nog geen 60 kilo, wat veel te licht is voor 1.72 te zijn.

Toen ik nog getrouwd was, was ik nog steeds mager. Dat kwam waarschijnlijk ook omdat m'n ex absoluut niet kon koken. Mijn vriendin, met wie ik nu al 8 jaar samen ben, kan tenminste wel koken. Ik weeg nu een kleine 80 kilo. Perfect naar mijn gevoel.

En bedenk je ook even dat je een afgetraind lichaam elke dag moet onderhouden, anders verzakt het. Dat is gewoon eigen aan elk menselijk lichaam. Ook als je het niet leuk vindt. Vroeger zag ik Stallone en Schwarzenegger en dacht jaloers te moeten zijn op hun lichaam. Nou, mooi niet. Zeker niet als je weet wat die er elke dag voor moesten (en nog steeds moeten) doen en laten. Laat mij maar lekker leven zoals ik het gewend ben.

Het komt bij jou ook nog wel dat je wat zwaarder wordt. En wat ga je dan zeggen tegen anderen? Dat je willoos bent? Face it: gewicht komt toch wel en is geen indicatie van gezond of niet gezond zijn.
Of dat gewicht bij mij echt komt valt te betwijfelen. Mijn vader is nu tegen de 50 maar heeft nog zo goed als een sixpack staan. M'n moeder is bijna even oud en weegt gewoon 65kg bij 1m74. Ik kan zo de meerderheid van de meiden van straat pakken die een grotere maat hebben dan zij.

Tuurlijk wordt je wel ìèts forser na je 21e, maar het ligt er ook aan hoe je daar zelf mee omgaat. Ik zal je over 30 jaar wel een update sturen

Maar wat je zegt over het afzakken. Tuurlijk breekt je lichaam langzaam de spieren weer af als je stopt met trainen, dat zit idd in de natuur. Waarom spieren hebben waar een hoop energie naartoe moet als je ze toch niet meer gebruikt? Afbreken die hap dus. Sommige mensen worden daarna vetter omdat ze gewend zijn nog steeds zoveel te eten als toen ze trainden. En daar gaan dus veel mensen de fout in. Omdat je niet meer traint ga je ook minder kcal per dag verbruiken en moet je daar dus ook je eetpatroon op aanpassen.
  woensdag 14 juni 2006 @ 18:55:12 #229
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_38857302
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 18:25 schreef Taurus het volgende:
Ik snap al die boosheid tegen dikke mensen niet zo. Je doet er toch niemand kwaad mee? Stelletje zeikerds.
Mee eens. Als iemand dik is en hij/zij voelt er zich lekker bij laat dan toch lekker.
Zielig topic.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_38857346
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 18:53 schreef benchMarc het volgende:
Ik heb niet het gevoel dat ik dat doe met die hooguit 8 flesjes bier op een zaterdag.
Volgens mij grenst dat wel aan het ongezonde hoor, als het niet al ongezond is. Maar goed, het is jouw levenr
  woensdag 14 juni 2006 @ 18:58:33 #231
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_38857400
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 13:35 schreef Goed_Gek het volgende:

1) het is absurd dat mensen hun eigen lichaam vernielen en dit schijnbaar normaal gevonden word en dat ze dan opeens zielig zijn.
2) roken is smerig, druks gebruiken is voor losers, maar overtollig vet is niet walgelijk?
3) het kost de gezondheidszorg nu al veel geld en in de toekomst nog veel meer!
4) dikke mensen doen net of ze speciaal zijn en er niks aan kunnen doen. zelfde als de NVD die stelt dat pedofilie natuurlijk en normaal is. dat is het dus niet.
5) geen respect voor ontwikkelingslanden waar nu roofbouw wordt gepleegd om de luxe consumptie van de dikkerds in stand te houden
6) dikkerds zorgen voor veel overlast. stank, zitplek, visuele verontreining etc.
Ik ga me nu toch zo langzamerhand afvragen of je geestelijk wel helemaal lekker bent, of speel je gewoon een spelletje.

Doel ik vooral op punt 6
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
  woensdag 14 juni 2006 @ 19:00:19 #232
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_38857464
Overigens: Wat is een sixpack behalve zes blikjes bier in een stuk plastic?
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_38857519
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 19:00 schreef Daffodil31LE het volgende:
Overigens: Wat is een sixpack behalve zes blikjes bier in een stuk plastic?
http://images.google.nl/images?q=sixpack&hl=nl
  woensdag 14 juni 2006 @ 19:10:00 #234
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_38857748
Zeg dan gewoon een "wasbordje".

Ik ben overigens blij dat ik dat niet heb.
  woensdag 14 juni 2006 @ 19:26:45 #235
137910 daaaaan
bla die bla
pi_38858352
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 18:55 schreef cheqy het volgende:

[..]

Mee eens. Als iemand dik is en hij/zij voelt er zich lekker bij laat dan toch lekker.
Zielig topic.
Zolang ze je niet kwaad aankijken omdat ze meer ruimte in de bus nodig hebben of gaan lopen zielig doen dat niemand ze aantrekkelijk vindt.
  woensdag 14 juni 2006 @ 19:29:22 #236
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_38858393
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 19:26 schreef daaaaan het volgende:

[..]

Zolang ze je niet kwaad aankijken omdat ze meer ruimte in de bus nodig hebben of gaan lopen zielig doen dat niemand ze aantrekkelijk vindt.
Voor zover ik nog kan lezen is dit topic zo niet begonnen. Het is begonnen doordat 1 of andere magere gek vond dat hij niet meer ongestoord naar buiten kon kijken zonder nijlpaarden te zien. Of waren het roze olifanten die hij zag?
  woensdag 14 juni 2006 @ 19:30:36 #237
137910 daaaaan
bla die bla
pi_38858427
Ach ja, dit is nou eenmaal de klaagbaak. Als je zo redeneert, mag je nergens meer over klagen.
pi_38858584
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 19:10 schreef Daffodil31LE het volgende:
Zeg dan gewoon een "wasbordje".

Ik ben overigens blij dat ik dat niet heb.
Natuurlijk, zo'n stuk vet voor je buik is echt veel fijner en mooier
  woensdag 14 juni 2006 @ 19:39:31 #239
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_38858762
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 19:35 schreef benchMarc het volgende:

[..]

Heb ik ook niet. Ik heb gewoon een strakke en gladde buik. Geen afdakje voor m'n jongeheer dus.
pi_38858984
quote:

[..]

Volgens mij zijn het eerder de mensen naast de dikkerds die kwaad kijken omdat ze meer ruimte nodig hebben in de bus
pi_38859712
quote:

[..]

Ik heb dat werkelijk nog nooit meegemaakt en ik zit toch aardig vaak in de bus/trein/tram. Ik hoor eigenlijk dikke mensen sowieso nooit 'zeiken' over iets wat met hun overgewicht gerelateerd is. De mensen die meestal klagen dat ze te dik zijn en een buikje hebben zijn vaak meisjes met een plat buikje die gewoon wat aandacht willen.

Maar misschien dat je kwaad wordt aangekeken om andere redenen?
pi_38860516
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 19:35 schreef benchMarc het volgende:

[..]

Nou ik vind 'n platte buik, misschien ieeetsje gespierd, wel mooier dan 'n wasbord hoor Bleh.
  woensdag 14 juni 2006 @ 20:54:11 #243
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_38861884
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 17:54 schreef Maeghan het volgende:
Ik moet zeggen, het is wel opvallend dat de mensen die dikkerds afkraken vrijwel nooit een fotoboek hebben en dat ze het ook nooit hardop durven te zeggen. Ik heb nou nog nooit meegemaakt dat iemand naar me toekwam met de mededeling dat ik dik was (tenminste, niet na de brugklas dan). Niemand die zegt "joh, weet je dat jouw vetrollen stinken" of zo. Wat een lefgozers zijn het toch ook he?
Duh, dat zeg je tegen je collega's of vrienden die dan bij je staan.
Zou een beetje grof zijn he om die mensen er mee te confronteren
niet? Dat worden ze al de hele dag.
pi_38861985
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 20:54 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Ben het zowaar met je eens.
Ik heb al helemaal geen behoefte om aangesproken te worden irl op mijn overgewicht, is nergens voor nodig.
pi_38862143
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 20:54 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Persoonlijk heb ik liever dat iemand tegen me zegt dat ie zich druk maakt om mijn gezondheid, of dat ie last heeft van mijn overgewicht, dan dat mensen op internet gaan verkondigen dat mesnen als ik gestenigd dienen te worden of achter mijn rug over me gaan praten. Dat vind ik net zo grof, zo niet grover. Onze overbuurvrouw kwam een paar maanden geleden tegen mijn moeder zeggen dat ik niet zo vaak naar de Mac moest gaan. Punt 1 kent het hele mens me niet, ik heb haar nog nooit gesproken (anders zou ze ook wel weten dat ik nooit naar de Mac ga), punt 2 had ze het natuurlijk ook gewoon tegen mij kunnen zeggen. Hoe al dan niet vraatzuchtig ik ook ben, ik bijt haar heus niet.
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 20:56 schreef octopussy het volgende:

[..]

Ben het zowaar met je eens.
Ik heb al helemaal geen behoefte om aangesproken te worden irl op mijn overgewicht, is nergens voor nodig.
Ik ook niet, maar als ze dan toch commentaar hebben, dan liever in m'n gezicht. Wel graag op normale toon natuurlijk. Iemand die aankomt met 'hee vet varken, ze moeten jou stenigen' ga ik ook niet aanhoren. Maar als men wérkelijk vindt dat ik onaangenaam ruik omdat ik dik ben ( ) , wil ik daar best naar luisteren en een keertje extra douchen hoor.
pi_38862695

Maar jij ziet liever dit op straat:

woensdag 14 juni 2006 @ 21:16:35 #247
140141 ivosnivo
pi_38862863
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 21:12 schreef XpectorNL het volgende:
[afbeelding]

Maar jij ziet liever dit op straat:

[afbeelding]
Btw die onderste foto is nep. Is ook al bewezen enzo.....
  woensdag 14 juni 2006 @ 21:21:01 #248
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_38862990
Tja. Maar ze is wel mager. Dat zie je toch zo graag?
pi_38863086
Ik erger me er altijd aan als ik probeer een dik iemand te vertellen over voeding enzo, want ze zeggen dat ze niks fout doen en dat ze helemaal niet veel eten blablabla...

Als je dik bent geworden (ik zeg geworden) dan doe je dus iets fout en moet je iets veranderen! Desnoods om het uur eten! Ook erger ik me aan luie dikke mensen, op werk heb ik iemand die zit de hele dag te zitten en die vraagt mij of iemand anders dan om dingen te halen als ze iets nodig heeft...
  woensdag 14 juni 2006 @ 21:25:58 #250
69994 seto
-|||--------|||-
pi_38863175
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 21:21 schreef Daffodil31LE het volgende:
Tja. Maar ze is wel mager. Dat zie je toch zo graag?
Ben je nou echt zo dom?

Net alsof er alleen vette en magere vrouwen bestaan

Edit: laat maar, jij was die gast die Shakira te dun vond
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')