Yup. Als je een beetje vriend bent, dan heb je begrip voor zijn situatie. Die jongen is blij met zijn meisje, smoorverliefd en het is zijn eerste liefde. Het duurt gewoon even voordat ie weer deels terug op aarde is. Vervelend dat hij inderdaad wat minder belangstelling voor je heeft, zeker omdat het uit is.quote:Al met al, bekend probleem?
Tuurlijk! Ik gun hem al het beste van de wereld. Maar ik vind het gewoon jammer omdat mijn andere vrienden altijd gewoon zich zelf bleven en hen sprak ik ook nog gewoon toen zij een relatie kregen. Snap je mn punt? Andere vrienden van me zijn nog steeds hetzelfde en spreek ik nog dagelijks en zie ik wekelijks. Maar als ik geen initiatief toon richting die ene vriend weet ik zeker dat ik hem een maand niet spreek of zie. Ik snap best dat je verliefd bent, maar om dan je vrienden niet meer te zien staan? Mja, mischien ligt dat aan de aard van het beestje. Maar mijn ding is het niet iig.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 14:42 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Yup. Als je een beetje vriend bent, dan heb je begrip voor zijn situatie. Die jongen is blij met zijn meisje, smoorverliefd en het is zijn eerste liefde. Het duurt gewoon even voordat ie weer deels terug op aarde is. Vervelend dat hij inderdaad wat minder belangstelling voor je heeft, zeker omdat het uit is.
Gewoon een keer aankaarten. En daarna? Lekker verder laten leven. Ondertussen trek jij toch wat meer naar je andere maten? Ik vind dat als je echt vrienden bent, je elkaar die ruimte en tijd moet kunnen gunnen. Hoe vervelend dat soms ook is. En als blijkt dat die vriend van je echt niet meer wil, dan doe je daar toch niets aan. Bovendien was het dan ook geen echte vriend..
Over 10 jaar tijd een rol spelen?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 14:40 schreef clowncloon het volgende:
Heb je er wel eens aan gedacht dat hij nu juist wel zichzelf is en bij jullie een bepaalde rol speelt?
Dumpen die handel..quote:Op dinsdag 13 juni 2006 14:54 schreef Katana het volgende:
Bij ons is het wel zo dat we in 1 groep zitten.
Dus als we gaan stappen dan bellen we hem meestal wel ff van ' Ga je mee?'
Maar ik merk gewoon dat er totaal geen initiatief meer is richting ons van zijn kant uit.
Ik heb nu zoiets van , ik heb het een keer aangekaart en toen gaf hij me gelijk maar uiteindelijk doet hij er niks mis mee.
Afgelopen zondag waren we aan het BBQen, wij zitten met zn allen gezellig op de vlonder bij het water bier te drinken en te ouwehoeren en hij zit stil met zn meisje aan de andere kant van de tuin voor zich uit te staren. Dit viel een paar mensen op, dus dat zegt ook wel genoeg imo
Ik begrijp het volkomen. Eén van mijn beste vrienden heeft hetzelfde. Ik zie of spreek hem echt nauwlijks meer sinds hij (eindelijk) een meid is tegengekomen waar hij gelukkig mee is. Dit is nu zo'n half jaar aan de gang. Ik vind het jammer, maar ben blij voor hem. De keren dat ik hem spreek is hij geïnteresseerd en hij maakt ook tijd vrij om elkaar iig zo af en toe nog eens te zien.quote:Tuurlijk! Ik gun hem al het beste van de wereld. Maar ik vind het gewoon jammer omdat mijn andere vrienden altijd gewoon zich zelf bleven en hen sprak ik ook nog gewoon toen zij een relatie kregen. Snap je mn punt? Andere vrienden van me zijn nog steeds hetzelfde en spreek ik nog dagelijks en zie ik wekelijks. Maar als ik geen initiatief toon richting die ene vriend weet ik zeker dat ik hem een maand niet spreek of zie. Ik snap best dat je verliefd bent, maar om dan je vrienden niet meer te zien staan? Mja, mischien ligt dat aan de aard van het beestje. Maar mijn ding is het niet iig.
Ik weet nu ook zeker dat ik ook geen interesse toon in zn gevoelens mocht het uitgaan met zijn vriendin. Het heeft me gewoon een beetje pijn gedaan dat hij alleen met zich zelf bezig was toen ik het moelijk had.
Zo ben ik dan ook weer niet.quote:
Voor mn gevoel is het een echte vriend omdat ik hem al zo lang ken en hij gewoon bij ons groepje 'hoort'. Maar mischien komt het idd omdat het zn eerste echte relatie is en dat hij daar helemaal in op gaat ofzo? Ik spreek hem nu verder ook niet meer aan op msn (quote:Op dinsdag 13 juni 2006 14:58 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ik begrijp het volkomen. Eén van mijn beste vrienden heeft hetzelfde. Ik zie of spreek hem echt nauwlijks meer sinds hij (eindelijk) een meid is tegengekomen waar hij gelukkig mee is. Dit is nu zo'n half jaar aan de gang. Ik vind het jammer, maar ben blij voor hem. De keren dat ik hem spreek is hij geïnteresseerd en hij maakt ook tijd vrij om elkaar iig zo af en toe nog eens te zien.
Ik vind het prima op die manier. Ik denk dat het verschil is dat hij als vriend er nog steeds voor me is en vice versa. Als dat bij jou niet het geval is...tjah. Kennelijk toch geen echte vriend?
Gewoon een hypocriete lul dus, net als 80% van Nederland.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 15:01 schreef Katana het volgende:
[..]
Maar het is ook zo dat hij echt alles met zn vriendin doet en nooit iets zonder haar. Terwijl hij dat 'vroeger' altijd verafschuwde .. stelletjes die alles samen deden
Precies, maar ik heb toon zelf nu ook niet zoveel initiatief meer. Ik merk het wel als hij weer terug op aarde isquote:Op dinsdag 13 juni 2006 15:07 schreef * het volgende:
Ik zou ook zeggen fuck die gast. Natuurlijk, je bent verliefd. Maar dat extreem van je vrienden in 1x niet meer zien gaat wel heel ver. Overgins komt het bij veel mensen denk ik bekend voor.
Als iemand je zo behandelt kan ie niet verwachten dat jij wel tijd voor hem/haar vrijmaakt en er wat extras voor over hebt. Oftewel, hechte vrienden ben je dan zo&zo niet meer. Als het uideindelijk uit is zit hij ermee.
Zou zeggen geef die gast de ruimte wat ie wil, maar laat niet over je heen lopen. In een vriendschap krijg je terug wat je erin stopt, net zoals met veel andere dingen in het leven.
Uitgaande van mijzelf en mensen om mij heen is dit een bekend probleem. Voor mannen wordt een relatie en sex steeds belangrijker, naarmate het langer duurt voor ze hun eerste vriendin krijgen, denk ik. Dit gaat doorgaans gepaard met (soms flinke) zelfvertrouwens-problemen. ALS ze dan een vriendin krijgen, zijn ze eigenlijk voornamelijk bang haar kwijt te raken, doen ze ALLES voor haar en gaan er helemaal in op.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 14:38 schreef Katana het volgende:
Mischien hebben jullie dit ook wel eens mee gemaakt; een vriend van je krijgt een vriendin en alles is in 1 keer anders. Wij hebben best een hechte vriendengroep, altijd al hecht geweest. We kennen elkaar nu zo'n 10 jaar. We hebben elkaar leren kennen via de middelbare school.
Nu is er 1 vriend met wie ik altijd erg vaak op trok. Ik had een vriendin en hij was vrijgezel. We zagen elkaar altijd wel door deweeks en vaak gingen we in het weekend op stap. Ondanks dat ik een vriendin had maakte ik gewoon tijd voor mijn vrienden.
Nu heeft hij sinds 6 maanden oid ene vriendin. Het is zijn eerste echte relatie. Hij is er helemaal in opgegaan en ik zie en spreek hem nog nauwelijks. Intussen is het ook uit gegaan met mijn vriendin (nu ex) na 3,5 jaar. In de tijd dat het uit ging heeft hij geen 1 keer aan mij gevraagd hoe ik me nu voelde enzo. Dit voorval zal ik niet snel vergeten omdat je er als vrienden voor elkaar hoort te zijn. Een andere goede vriend van mij (heeft ook een vriendin) vroeg gelijk toen het uit ging: ' Joh, klote voor je .. als je er over wilt praten kan je nu langs komen en je kan vanavond ook wel ff blijven eten voor de afleiding enzo' Dit is iets wat ik erg waardeerde itt die andere vriend.
Die andere vriend is ook in de omgang heel veranderd, als ik hem nu zie heb ik hem niet zo heel veel meer te melden en hij is ook een stuk saaier geworden sinds hij een vriendin heeft. Hij belt sowieso nooit meer met de vraag of we gaan stappen. Als we gaan stappen neemt hij altijd zn vriendin mee en daardoor is hij niet echt zich zelf volgens mij. Hij is in het bijzijn van zijn vriendin vrij stil en zegt weinig, net zoals zijn vriendin overigens.
Nu viel mij dit al vrij snel op, maar de andere vrienden uit de vriendenclub vinden ook dat hij best veranderd is en spreken hem ook vrij weinig. Ik spreek hem nog erg weinig en heb ook een keer bij hem aangekaart dat ik dit best jammer vind. Hij gaf me gelijk en zei dat hij er in het vervolg op zou letten. Het is een week goed gegaan en toen verviel hij weer in het oude patroon. Ik vind dit nog steeds erg jammer maar heb nu zoiets van ' Ik heb het ene keer aangekaart en blijf niet bezig'.
Ik vind het gewoon erg jammer dat mensen zo kunnen veranderen wanneer er een nieuwe liefde in iemands leven komt. Ik kan me prima voorstellen dat je vaak met je nieuwe liefde leuke dingen wil doen enzovoort maar niet dat je je vrienden niet meer ziet staan.
Al met al, bekend probleem?
Klopt ja! Nou ja om eerlijk te zijn gaat het ook maar om een paar vrienden en heeft het overgrote deel dat gevoel niet. Tenminste dat is wat zij mij vertelden als ze over andere stellen aan het klagen waren.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 15:32 schreef thaleia het volgende:
Dat zit 'm ook in je eigen uitstraling geloof ik....ik heb in m'n vriendenkring stellen die al jaren samen zijn en nu samenwonen en bij wie ik nooit het gevoel heb dat ik me opdring of 'teveel ben', en andere stellen bij wie ik dat wel zo voel....en dat blijken andere vrienden precies zo te voelen. Er zitten werelden van verschil tussen stellen
(dit was een reactie op zatoichi)
Volgens mij is dat bij dat soort jongens puur jaloezie. Je ziet vaker dat dat soort jongens helemaal in hun relatie opgaan als ze eenmaal een meisje hebben. En tjah, wie weet wat voor'n invloed zijn meisje heeft? Als die net zo hoteldebotel is als die vriend van je, dan klampen ze zich aan elkaar vast als...nouwjah, verzin maar wat. Daar kom je gewoon niet tussen, hij zal jou/jullie gezelschap echt zelf als een gemis moeten gaan ervaren denk ik..quote:Maar het is ook zo dat hij echt alles met zn vriendin doet en nooit iets zonder haar. Terwijl hij dat 'vroeger' altijd verafschuwde .. stelletjes die alles samen deden
Misschien ben ik dan een enorme klootzak, maar m'n vrienden laat ik niet vallen.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 15:54 schreef Frezer het volgende:
Het contact met vrienden zal altijd wel wat verminderen op het moment dat ze een relatie krijgen. Hoe je het ook went of keert, een partner is toch de eerste persoon in iemands leven.
Daar heb ik het dan ook helemaal niet over.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 15:55 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Misschien ben ik dan een enorme klootzak, maar m'n vrienden laat ik niet vallen.
Het begint er wel mee.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 15:58 schreef Frezer het volgende:
[..]
Daar heb ik het dan ook helemaal niet over.
Kans is aanwezig dat ie dat zal ontkennen, omdat ie het zelf niet kan inzien want niet wíl inzien. Hij neukt voor het eerst, onderschat de waarde voor een man hiervan niet..quote:Op dinsdag 13 juni 2006 16:24 schreef vingerplantjuhh het volgende:
misschien voelt hij zich nu wel vreselijk tussen 2 vuren zitten....zijn vrienden omdat die duidelijk lol aan het maken zijn en dan zijn vriendin waarbij hij het misschien niet zo gezellig heeft, maar omdat hij zich ook niet meer zo thuisvoelt bij jullie toch maar bij haar blijft hangen?
Lekker makkelijk, maar hij LAAT zich natuurlijk dan wel opeisen. Hij kan ook zeggen "opzouten bitch, ik moet nou voetbal kijken met me vrienden."quote:Op dinsdag 13 juni 2006 16:46 schreef Tarabass het volgende:
Hmm, denk eerder dat het aan die vriendin ligt. Zal wel zo'n zeikertje zijn die hem op eist.. Kan het ook mis hebben natuurlijk maar je moet dat nooit uitvlakken..
Nieuwe vrienden zoeken is ook een optie. En dan een stel met een flexibebelere levensinstelling.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 16:59 schreef stFz het volgende:
Mijn vrienden doen precies hetzelfde. Zo ga je bijna elke dag met elkaar om en zo eigenlijk nooit meer, er wat van zeggen helpt niet. Ik heb onderhand wel geaccepteerd dat het helaas zo loopt. Een vriend die ons niet liet laten vallen kreeg te horen dat zijn relatie dan niet zo serieus was
Ik denk dat 7 op de 10 zn vrienden laat vallen(mijn ervaring).
quote:Op dinsdag 13 juni 2006 17:24 schreef mAnDy_OoSt het volgende:
Hij zal eindelijk iets zinvols te doen hebben misschien...
een echte vriend zou dit gewoon met hem bespreken..
quote:Ik spreek hem nog erg weinig en heb ook een keer bij hem aangekaart dat ik dit best jammer vind. Hij gaf me gelijk en zei dat hij er in het vervolg op zou letten. Het is een week goed gegaan en toen verviel hij weer in het oude patroon. Ik vind dit nog steeds erg jammer maar heb nu zoiets van ' Ik heb het ene keer aangekaart en blijf niet bezig'.
Blijven nog wel genoeg vrienden overquote:Op dinsdag 13 juni 2006 17:09 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nieuwe vrienden zoeken is ook een optie. En dan een stel met een flexibebelere levensinstelling.![]()
Nee hoor, dat is totaal niet paranoïde. Een hoop vrouwen hebben nu eenmaal die drang om het totale leven van hun vent naar hun hand te zetten. Eerst gaat de kleding de deur uit, dan de gewoontes en dan de vrienden, totdat er nog maar één centraal punt van aandacht is en dat is zij. Al zo vaak gezien.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 16:11 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het begint er wel mee.
Ze zal langzaam maar zeker toch haar plaats in jouw leven gaan innemen, het is aan jou om je grenzen te bewaken, anders walst ze er zo overheen.
Misschien een beetje paranoide, maar het is nog te kort geleden, denk ik.
Samengevat: jij hebt dus nog nooit echt vrienden gehad.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 20:34 schreef Friek_ het volgende:
Vrienden zijn vervangbare tijdbommen.
Nu dat ik net mijn examens achter de rug heb ga ik binnekort naar het HBO. Deze overgang gaat voor verlies zorgen qua vrienden, want de meeste zag ik via school. Nu kan ik erop gaan zeiken dat ik ze nooit meer zie, maar naar mijn mening komt vriendschap altijd van twee kanten en maak ik mezelf net zo schuldig aan vermindering van contact.
Het is toch irritant dat ze er altijd bij is (voor je vrienden)quote:Op dinsdag 13 juni 2006 15:28 schreef zatoichi het volgende:
Nou andersom wil het ok gebeuren hoor. Goed ik ben al zeven jaar samen met mijn vriendin, maar woon nu samen. Ik heb soms het idee dat vrienden niet langs willen/durven komen omdat mjin vriendin er ook is. Haar maakt het geen fuck uit, al ga ik vier uur lang gamen met hen; maar toch komen ze minder langs.
Ach ik ga nog vaak genoeg bij hen langs dus heel erg is het niet
Het is op zich ook wel een beetje logisch toch? Eerst ga je vrij intensief met je vrienden om, vervolgens komt er een meisje/jongen die naast jouw liefde tevens jouw beste vriend is/wordt (zoek ik in ieder geval in een relatie) dus wil je daar op zijn minst evenveel tijd in steken als je vrienden... In het begin zal dat dan wel veel zijn ja.
Amen. Maar het heeft natuurlijk ook te maken met hoe desperate je bent. Van de topicstarter heb ik vernomen dat ze elkaar al 10 jaar vanaf de middelbare school kennen.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 20:18 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is totaal niet paranoïde. Een hoop vrouwen hebben nu eenmaal die drang om het totale leven van hun vent naar hun hand te zetten. Eerst gaat de kleding de deur uit, dan de gewoontes en dan de vrienden, totdat er nog maar één centraal punt van aandacht is en dat is zij. Al zo vaak gezien.
Groot punt van aandacht: ik zeg dus niet dat ALLE vrouwen zo zijn, ik zeg dat een aardig deel van de vrouwen zo is.
Las hier laatst een aardige uitspraak over in één van de topics in R&P: "Mannen zoeken een vrouw uit die ze gelijk aan het begin van de relatie bevalt, vrouwen zoeken een man uit die ze zoveel mogelijk kunnen veranderen. Mannen doen er gedurende een relatie zoveel mogelijk aan om hun vrouw hetzelfde als aan het begin van de relatie te houden, vrouwen proberen hun man zoveel mogelijk te veranderen."
Nee, ik ben geen vrouwenhater, in tegendeel, maar dit is wat ik met eigen ogen heb zien gebeuren door de jaren heen. Ligt er denk ik ook maar net aan wat voor type vent je bent; de één maakt zichzelf een slaafje en doet alles om zijn vrouw te plezieren en ruzie te voorkomen, de ander blijft gewoon zijn eigen ding doen en neemt de ruzie voor lief. En als je echt een relaxte vrouw hebt dan krijg je sowieso geen ruzie over dit soort dingen en accepteer je elkaar gewoon zoals je bent.
Lullige situatie, maar ik zou het toch proberen recht te breien.quote:Op woensdag 14 juni 2006 01:57 schreef Mustard_Man het volgende:
inderdaad herkenbaar.
een vriend van me (nu niet meer) had toen ie net een vriendin had even heel weinig tijd voor mij, maar leek me vrij normaal aangezien ze pas net wat hadden. tijdje later gingen we weer vaak met elkaar om maar het werd steeds minder en toen zei hij op een dag: 'ja ik mag eigenlijk niet meer met je omgaan van haar want ze vind je een slechte invloed op mij hebben *lachje* maar ze is echt niet de baas van mij hoor!' en je raad het al, heb m nog 1 keer gezien vlak daarna en toen een jaar niks van hem gehoord. hij belde dus na een jaar op en wilde wat gaan doen, het was vroeger een goede vriend dus ik was wel bereid om weer met hem om te gaan. blijkt opeens dat zn relatie heel slecht loopt en dat hij bang is dat ze hem dumpt, later die middag zou hij met haar in gesprek gaan....
vervolgens liet hij weer een jaar niks van zich horen en een paar maandjes geleden belde hij op en vertelde dat het nu uit was met haar en of ik wat leuks wilde gaan doen.
![]()
![]()
![]()
![]()
sorry maar ik kan echt geen respect meer voor hem opbrengen, mij laten vallen als een baksteen alleen omdat zn vriendin mij niet zo mag. (ik had haar nog nooit ontmoet, maar blijkbaar bevielen de verhalen over mij niet zo goed).quote:Op woensdag 14 juni 2006 02:15 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Lullige situatie, maar ik zou het toch proberen recht te breien.
Ik denk dat het nu wel tijd is om met die (toenmalige) vriend te praten. Nu hij niet meer onder de plak zit, zal hij ook niet meer liegen. Maak dan iig duidelijk hoe jij erover denkt/dacht.
Maar ik vrees dat je al besloten hebt.
Als het goed is maak je op het HBO wel weer nieuwe vrienden. Tenminste dat is wel verstandig. Degenen die altijd krampachtig aan datzelfde oude groepje bleven vasthouden kwamen juist altijd met dit soort verhalen aanzetten.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 20:34 schreef Friek_ het volgende:
Vrienden zijn vervangbare tijdbommen.
Nu dat ik net mijn examens achter de rug heb ga ik binnekort naar het HBO. Deze overgang gaat voor verlies zorgen qua vrienden, want de meeste zag ik via school. Nu kan ik erop gaan zeiken dat ik ze nooit meer zie, maar naar mijn mening komt vriendschap altijd van twee kanten en maak ik mezelf net zo schuldig aan vermindering van contact. Hetzelfde gaat op voor jouw situatie: het is een probleem gecreeerd door jullie twee samen.
Verder.. laat die vriend toch lekker joh. Hij is ook eens blij dat hij verliefd is en gaat erin op. Ook dat gezeik van "Je kan haar toch wel een weekendje missen!" vind ik altijd zo makkelijk.
Echte vrienden is ook maar een illusie. Als 't erop aankomt laat men je toch vallen als 't baksteen. Van jezelf uitgaan is vele malen belangrijker dan van anderen uitgaan.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:13 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Samengevat: jij hebt dus nog nooit echt vrienden gehad.
Truequote:Op woensdag 14 juni 2006 14:33 schreef Dickies het volgende:
Vrienden die echt ineens helemaal niets meer, of erg weinig laten horen.. tja. Zodra het uit is komen ze weer terug
Ik vind het serieus treurig voor je dat je er zo tegenover staat.quote:Op woensdag 14 juni 2006 14:15 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Echte vrienden is ook maar een illusie. Als 't erop aankomt laat men je toch vallen als 't baksteen. Van jezelf uitgaan is vele malen belangrijker dan van anderen uitgaan.
Dat is ook mijn ervaring idd. De (onderdelen van) stellen waar ik perfect & leuk mee kan omgaan bestaan alle uit mensen voor wie het niet de eerste serieuze relatie is.quote:Op woensdag 14 juni 2006 20:35 schreef Wouter2006 het volgende:
toch gebeurt dit vaak alleen maar bij de allereerste liefde/relatie, daarna leren ze ervan!
Moet je tegen ze zeggen,dan gaan ze te keer.En altijd komt die prachtzin erbij:"Wacht maar tot jij een vriendin hebt."quote:Op dinsdag 13 juni 2006 14:46 schreef Luukzor het volgende:
Je graaft je eigen graf als je iedereen laat vallen voor je relatie. En altijd op elkaars lip zitten verkort de potentiele looptijd van je relatie drastisch.
Nou niet allemaal hor.Sommigen blijven structureel hun vrienden negeren als ze een vriendin krijgen.quote:Op woensdag 14 juni 2006 20:35 schreef Wouter2006 het volgende:
toch gebeurt dit vaak alleen maar bij de allereerste liefde/relatie, daarna leren ze ervan!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |