Met tonijn is heeeeerlijk!!!quote:Op dinsdag 13 juni 2006 12:38 schreef MouseOver het volgende:
tonijn, tomaat, olijven en basilicum
Zo klaar en overheerlijk
Bij mij stond na 5 dagen de schimmel er al opquote:Op dinsdag 13 juni 2006 12:41 schreef Razztwizzle het volgende:
Trouwens, ik heb zondagmorgen pastasalade gemaakt, die staat nu nog in de koelkast, met bovengenoemde ingrediënten.. hoe lang zou ik dat nou kunnen bewaren? Het lijkt me dat dat wel even meekan?
Dat vraag ik me ook wel een af ja... maar langer dan een dag of 3 zou k het niet bewaren hoor....quote:Op dinsdag 13 juni 2006 12:41 schreef Razztwizzle het volgende:
Trouwens, ik heb zondagmorgen pastasalade gemaakt, die staat nu nog in de koelkast, met bovengenoemde ingrediënten.. hoe lang zou ik dat nou kunnen bewaren? Het lijkt me dat dat wel even meekan?
Ik ben bang dat de tomaat heel hard gaat. De rest zal wel meevallen, Maar aangezien het allemaal door elkaar zit...quote:Op dinsdag 13 juni 2006 12:41 schreef Razztwizzle het volgende:
Koelkast is 6 gradenquote:Op dinsdag 13 juni 2006 12:54 schreef piepster het volgende:
[..]
Ik ben bang dat de tomaat heel hard gaat. De rest zal wel meevallen, Maar aangezien het allemaal door elkaar zit...
En hoe koud is je koelkast?
Volgens mij is 6 graden vrij warm, en olijfolie conserveert alleen als het het voedsel volledig van lucht afsluit. Zoals je bijvoorbeeld een laagje olie op de pesto giet.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 12:56 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Koelkast is 6 gradenik bekijk het maar gewoon van dag tot dag.
Kijken, ruiken, proeven.
Er zit trouwens aardig wat olijfolie door, wat het toch wel iets langer goed zou moeten houden denk ik.
Tonijnquote:Op dinsdag 13 juni 2006 12:38 schreef piepster het volgende:
Ik heb er gisteren 1 gemaakt waarbij ik pesto als "saus" heb gebruikt.
mogelijke ingrediënten voor pastasalade:
sla
komkommer
paprika
salami
chorizo
zalm
zongedroogde tomaatjes
gebakken blokjes kipfilet
gebakken spekjes
kappertjes
lente-uitjes
rode ui
olijven
feta
danish blue
Natuurlijk niet alles tegelijk, je moet er een aantal dingen uit kiezien.
Wie kan deze lijst langer maken?
Of deze :quote:Koude pastasalade
Ingrediënten
150 gram farfalle pasta (mag ook een ander soort zijn als het maar geen elleboogjespasta is)
1 paprika
bakje champignons
4 bosuitjes
tomaten
plak kaas (1cmdik)
plak ham
voor de dressing
azijn
olie
peper zout
teentje knoflook
mosterd
mayonaise
bereiding
Kook de pasta beetgaar en laat deze in een vergiet afkoelen en uitlekken.
Snij de champignons en blancheer deze in kokend water ,giet ook deze af en laat goed uitlekken.
Snij de bosuitjes in kleine ringetjes snij de paprika en de tomaten in kleine stukjes,doe dit zelfde met de kaas en ham.
Roer alle ingrediënten goed door elkaar en maak nu de dressing.
Doe 1/3 olie en 2/3 azijn in een kom voeg daar bij een uitgeperst teentje knoflook een mespunt mosterd.
Klein beetje mayonaise peper en zout naar smaak en roer dit goed door elkaar tot en homogene massa.
Giet dit over de pasta salade,deze salade is erg lekker als bijgerecht bij de barbecue of als hoofdmaaltijd met gegrild vlees.
quote:De ideale zomersalade
Ingrediënten
Ingrediënten voor 2 personen
150 gram vlinderpasta (farfalle), 150 gram sperziebonen, 2 tomaten, 1 kleine ui, 1 blikje artisjokharten (netto 200 gram), 1 blikje tonijn op olie (netto 200 gram 1 teen knoflook, 3 eetlepels olijfolie, 2 eetlepels citroensap, zout en versgemalen peper, 1 eetlepel fijngehakte verse mojoraan of een 1/2 eetlepel gedroogde majoraan, 6 zwarte olijven.
Zo maakt u Lauwwarme pastasalade
- Kook de pasta gaar volgens de gebruiksaanwijzing.
- Maak de sperziebonen schoon en halveer ze. Kook de sperziebinen in een steelpan met weinig water en zout in circa 15 minuten beetgaar.
- Snijd de tomaten in stukjes. Pel de ui en snijd deze in ringen. Giet de artisjokken af en snijd ze in vieren. Giet de tonijn boven een kommetje af.
- Pers de teen knoflook boven het tonijnvocht uit. Klop de olijfolie en het citroensap door het tonijnvocht. Voeg de zout en peper naar smaak toe en roer de majoraan door de dressing.
- Giet de pasta af en schep de helft van de dressing erdoor. Schep de pasta in twee diepe borden. Giet ook de bonen af.
- Verdeel de sperziebonen, de stukjes tomaat, de artisjokharten, de tonijn en de olijven over de pasta. Sprenkel hierover de rest van de dressing.
Die laatstequote:Op dinsdag 13 juni 2006 17:09 schreef Bluezz het volgende:
Ziet er lekker uit ijsmeis, ik ben alleen niet zo van de mais en de doperwten
Deze lijkt me ook lekker om later in de week te maken :
[..]
Of deze :
[..]
quote:
Een kruid dus.quote:MAJORAAN:
Verse of gedroogde bladeren, ook afgeritst en in poedervorm. Past bij vlees (varken, gehakt, ragout, gevogelte, konijn), groenten (stoofschotels, aardappelen), soepen (b.v. aardappelsoep) en bij sauzen. Zeer geurig.
Zo. weten we dat ook weerquote:Majoraan is afkomstig uit het mediterrane gebied.
Majoraan wordt dikwijls verward met Wilde marjolein of Oregano, Origanum vulgare. Wilde marjolein heeft een meer uitgeproken smaak die zelfs iets naar het pikante nijgt. In de handel lost men dit op door beide kruiden in een mengeling te verkopen die meestal "Provençaalse kruiden" genoemd wordt. Meestal zit daar ook tijm in.
quote:
Ik vind fritessaus lekkerder dan echte mayo...quote:
Fritessaus bevat minder calorieën dan mayo, als je je daar druk om maakt. ( Ik doe trouwens altijd fritessaus in de boerenkool).
Hoezo nietquote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:24 schreef Martijn_77 het volgende:
Welke pasta kun je eigenlijk het beste gebruiken voor de salade?
Ik zie hier namelijk allerlei soorten voor bij komen maar ze lijken mij niet allemaal even handig om salade van te maken
Vind Penne bijvoorbeeld te groot voor een salade. Zou idd zoals Bluezz zegt ook voor vlinders enzo gaanquote:
Farfalle is anders groter dan penne hoor.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:35 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Vind Penne bijvoorbeeld te groot voor een salade. Zou idd zoals Bluezz zegt ook voor vlinders enzo gaan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |