abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39823008
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 15:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Wat voor behandeling krijg jij Milagro? Ontstekingsremmers? En moet je die dan constant slikken of wat?
ik slik Asacol (4 x 800 mg p/d) en Imuran (100 mg p/d) en ja dat moet altijd.
Ik heb wel zelf de dosis iets aangepast
Imuran gaat op lichaamsgewicht namelijk, maar aangezien ik na het stoppen met Prednison weer op mijn oude gewicht zit, vond ik zelf dat ik 25 mg minder mocht aan Imuran, ik voel me nu ook beter dan toen ik 125 mg per dag slikte, alleen had ik geen zin in een discussie daarover met de internist

Helemaal stoppen met medicijnen is geen optie, dan komt het binnen no time weer terug.
En die pillen slikken, ach, het is geen ramp toch, zolang de bijwerkingen meevallen.
Er zijn mensen die het dagelijks slikken an sich al problematisch vinden, dat snap ik niet zo.

Ik ben iig blij dat ik van dat hoerige prednison afben, niet in de laatste plaats vanwege de plofkop die je ervan krijgt
Doe mij maar gewoon lekker mijn ingevallen afgeleefde bek , dan herken ik mezelf tenminste in de spiegel
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_39823396
Vanochtend maar weer eens met het ziekenhuis gebeld voor labuitslagen. Die waren de laatste tijd aan de hoge kant, dus ik was de vorige keer erg blij toen het ineens een stuk lager bleek te zijn, echter nu was het weer net zo hoog als de keren daarvoor. Waarschijnlijk dus een foutmeting tussendoor bij die ene keer
Volgende maand weer en dan hopen dat de boel wel weer wat naar beneden is.
A mind with a heart of it's own
pi_39823503
Oh ik slikte ook Movicox , voor Bechterew, heel fijn, aangezien Movicox dus juist weer funest is voor Crohn, of juist niet funest als je het vanuit Crohn bekijkt, die floreert er wel bij blijkbaar.

heel fijn dat reumatologen daar rekening meehouden
ik weet zeker dat dat de reden was waardoor ik de laatste keer in het ziekenhuis beland ben.
pi_39850249
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 13:55 schreef milagro het volgende:
Nou ja, ik zou niet weten waarom Crohn me pyschisch een klap zou moeten hebben gegeven, ook niet als ik pas 18 was geweest (ik had toen ook al last, maar wist niet wat het was).

Ik ben eigenlijk niet zo ermee bezig, ja als ik doodziek ben wel, maar verder, ik zie me zelf niet als slachtoffer, er zijn mensen die veel en veel ergere dingen hebben, veel meer ongemakken en weetikwat, dus tja.
het is gewoon een gegeven en ik kan er niets aan veranderen, het is maar een klein deel van mezelf, het beheerst mijn leven niet, ik ben mijn ziekte niet, ik heb het, let wel IK heb Crohn, en Crohn niet mij
Dank. Ook voor mij geldt er dat er mensen zijn die ergere dingen hebben. Ik ben al bijna tien jaar (redelijk) klachten vrij. Dat wil uiteraard nog niet zeggen dat ik er voor de rest al weer helemaal bovenop ben. Dat wilde ik alleen maar even vragen.
  zondag 16 juli 2006 @ 11:03:55 #230
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_39871188
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 15:37 schreef milagro het volgende:
Oh ik slikte ook Movicox , voor Bechterew, heel fijn, aangezien Movicox dus juist weer funest is voor Crohn, of juist niet funest als je het vanuit Crohn bekijkt, die floreert er wel bij blijkbaar.

heel fijn dat reumatologen daar rekening meehouden
ik weet zeker dat dat de reden was waardoor ik de laatste keer in het ziekenhuis beland ben.
Crohn en reuma schijnen toch ook verband met elkaar te hebben? Of lul ik nou uit m'n nek?

Mijn darmen gedragen zich momenteel weer zoals het hoort, blijkbaar toch gewoon een bacterIële infectie aangezien het goed reageerde op de antibiotica. Toch ben ik er niet helemaal gerust op, 3 keer in een half jaar zo zwaar aan de schijterij dat je er in je slaap je bed van vol schijt is niet normaal, zeker niet als je bedenkt dat ik daarvoor zo goed als nooit ziek was, en zeker niet zo erg.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_39871370
Het is je immuunsysteem wat fucked up is, en (o.a.) Chrohn en Bechterew zijn daar dan symptomen van, zo iets, en ja die combinatie komt vaker voor, meestal echter bij mannen.
Ik ben ws toch een man met snor dan
Je lichaam dat zichzelf als de vijand ziet, en daarom moet je je afweersysteem op een laag pitje houden, en mijn geval doet Imuran dat.

Ik heb wel meer klachten die een gevolg zijn van dat falende afweersysteem, oogontstekingen, huid die raar doet af en toe, komt volgens mij allemaal uit de zelfde koker.
Je lichaam is de hele tijd aan het vechten als een DOn Quijote tegen windmolens, en dat veroorzaakt die , iig bij mij, chronische vermoeidheid.
Maar dat went wel, na zoveel jaar weet ik niet meer hoe het is om het níet te voelen, dat moe moe moe zijn, de rugpijn en de buikpijn.

Alleen als Crohn echt helemaal actief is, dat went dus niet
Gelukkig slaan deze medicijnen vooralsnog aan, en heb ik nauwelijks last, alleen die buikpijnen, maar die zijn te doen in deze mate.
pi_39901715
Iemand bekend met groene ontlastig?
Ik schrok me kapot, nog nooit meegemaakt
pi_39902150
Spinazi of een of andere groene groente gegeten?
pi_39902720
nee
wel sla, maar daar heb ik nooit last van en wordt ook 100% verteerd.
dingen zoals spinazie word bij mij ook niet verteerd en zit er dan letterlijk doorheen geweven. maar nu was heel de ontlasting groen
pi_39903860
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:54 schreef Hanneke1983 het volgende:
Jep, had ik toen ik in het ziekenhuis lag, is niet echt goed
pi_39904363
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:54 schreef Hanneke1983 het volgende:
Nope, niet meegemaakt, wel rode als ik rode bieten heb gegeten
A mind with a heart of it's own
  maandag 17 juli 2006 @ 13:18:44 #237
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_39904364
Ben nu een weekje bezig met de mesalazine, heb warmtewisselingen (zit met kippenvel en heb 't niet koud) het lijkt wel koorts Ben net voor het eerst sinds 3 dagen naar 't toilet geweest voor groot bezoek, dus licht verstopt misschien?
Voel me vandaag niet zo jofel, en ziek melden doe ik nog maar niet ben al zoveel ziek geweest dit jaar... voel me dus gewoon klote
Mama van Isa en Ties
pi_39907292
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:03 schreef Raissa het volgende:

[..]

Jep, had ik toen ik in het ziekenhuis lag, is niet echt goed
Ik zal het in de gaten houden, lijkt me ook niet echt goed..
pi_39907477
quote:
Op maandag 17 juli 2006 14:46 schreef Hanneke1983 het volgende:

[..]

Ik zal het in de gaten houden, lijkt me ook niet echt goed..
dokter, Hanneke, het kan duiden op een bloeding, of ms ook dat de ontlasting te snel door de darmen heen gaat, hoeft niet, maar kan, dus beter zsm laten checken, bel anders even.
pi_39907528
Oke zal meteen bellen..
Ik weet wel dat er nog steeds een ontsteking is door de klachten die ik heb...en mijn bezinksel is nog steeds te hoog.

Ik ervaar ff flinke stress, mijn tas is in huis gejat en wat er allemaal inzat is t.w.v 565 euro... stress...niet goed voor de buik...
pi_39907658
quote:
Op maandag 17 juli 2006 14:54 schreef Hanneke1983 het volgende:
Oke zal meteen bellen..
Ik weet wel dat er nog steeds een ontsteking is door de klachten die ik heb...en mijn bezinksel is nog steeds te hoog.

Ik ervaar ff flinke stress, mijn tas is in huis gejat en wat er allemaal inzat is t.w.v 565 euro... stress...niet goed voor de buik...
nee, en het weer helpt ws ook niet.

effe bellen, ms is er een hele logische verklaring die ook geruststellend is.
en anders een afspraak maken, en je ondertussen toch proberen rustig te houden en veel drinken.
pi_39910753
mijn huisarts is op vakantie

moet dadelijk ff een andere dienstdoende huisarts terug bellen, maar die is absoluut niet inlevend...
ik ik ben een type die voor mezelf opkomt en daar kan hij niet tegen
pi_39911261
En toen viel mn telefoon uit...
pi_39912292
quote:
Op maandag 17 juli 2006 16:52 schreef Hanneke1983 het volgende:
En toen viel mn telefoon uit...
Vrouwen