FOK!forum / Digital Corner / 3D Teken topic [Deel 2]
JapyDoogemaandag 12 juni 2006 @ 12:28
Deel twee alweer van dit topic!

Handy links:
tinypic.com <- betere upload (max 250Kb anders cropt ie)
tutorialized.com <- goede tutorial site voor diverse programma's
pixel2life.com <- goede tutorial site, diverse programma's
the3dstudio.com <- soms leuke freeware models
victor3d.be <- professional show-off portofolio
deviantart.com <- voor ideetjes
autocad - wikipedia nederland link
3d software - wikipedia nederland
projectmessiah.com <- hier staan video demo's/tutorials van het programma

Vorige delen:
Deel 1: 3D Teken topic

Pics uit vorige topic:














en nog veul meer check het vorige topic

[ Bericht 23% gewijzigd door JapyDooge op 12-06-2006 12:35:40 ]
menesisdinsdag 13 juni 2006 @ 22:32
lekker dood hier :/
BasOnedinsdag 13 juni 2006 @ 23:21
Wipeout Auricom Racer



Meer pics Hier

Nog een handig linkje met veel Gratis Video Tutorials (Gratis registreren) www.3d-palace.com

Gratis en betaalde 3d modellen http://turbosquid.com/
scarefreakwoensdag 14 juni 2006 @ 10:20
tvp
menesiswoensdag 14 juni 2006 @ 10:22
scarefreakwoensdag 14 juni 2006 @ 10:24
Ze glimt een beetje erg voor in het donker
Maar voor de rest ziet ze er goed uit, lijken die benen nou zo lang?
BasOnewoensdag 14 juni 2006 @ 16:38
Warhammer 40K Chaos defiler
In het vorige deeltje een WiP gepost, maar hij is af









3D Studio Max file is Hier te Downloaden (Gratis)
idiotforalivingwoensdag 14 juni 2006 @ 21:32
Zo dan: [

WIP

[ Bericht 43% gewijzigd door idiotforaliving op 14-06-2006 21:37:38 ]
menesiswoensdag 14 juni 2006 @ 22:57
wow kan best vet worden die kraan. Alleen moet je wat betere belichting doen én anti aliasing aanzetten!
BasOnewoensdag 14 juni 2006 @ 23:09
Details, details details lol
Ziet er goed uit
BasOnewoensdag 14 juni 2006 @ 23:10


meer pics hier
idiotforalivingdonderdag 15 juni 2006 @ 00:06
Dit is al een wat oudere pic, moet nu ff wachten tot mn image groot gerenderd is, mn pc kan namelijk niet groter aan dan 640 480.

http://www.maxforums.org/thread.aspx?tid=368821&lp=true
Anyway dit is mn wip thread.
JapyDoogedonderdag 15 juni 2006 @ 01:27
woei mooie postjes hier en ach menesis er wordt tenminste nog gepost komt wel goed met dit topic, langzaampjes aan

ik moet echt weer wat gaan toen verdorie
Sapstengeldonderdag 15 juni 2006 @ 02:48
Ik ben bezig met een conceptcar, alleen nu nog aan het 'ontwerpen'. Wanneer ik een soort van wip heb post ik hem hier natuurlijk .

tvp
BasOnedonderdag 15 juni 2006 @ 20:18
[Shameless plug]

www.3d-palace.com
Meer dan 800 video tutorials van hoge kwaliteit met een groot gedeelte gratis te downloaden (gratis registratie vereist).
Je kan ook sponsor worden en bij de 'Sponsor tutorials' komen, alsmede kortingen op DVD's en andere 'priviliges'.

Video tutorials van ondermeer, 3ds max, maya, xsi, zbrush, terragen en photoshop.
Uitgebreide tutorials voor zowel de beginner als de gevorderde varierent van low poly moddeling tot high poly character moddeling.
Car tutorials, van begin tot eind.
Character moddeling en animatie.
En nog veel, veel meer.

[/Shameless plug]

Heb in de laatste paar maanden een diep respect gekregen voor de eigenaar van de site en de maker van de tutorials die er erg veel tijd in steekt om gratis tutorials te maken van hoge kwaliteit waar je op andere sites soms honderden euro's voor kwijt bent als je ze moet kopen.

En dacht zo bij mezelf... Hij verdient wel wat extra reclame ^_^
JapyDoogevrijdag 16 juni 2006 @ 13:25
Die eigenaar zit ook op FOK! BasOne
BasOnezondag 18 juni 2006 @ 01:29
Cris?
een engelsman op Fok?
Die geen woord nederlands spreekt?
JapyDoogedinsdag 20 juni 2006 @ 23:53
hmm ok dan is het iemand die beweerd de eigenaar te zijn lol
idiotforalivingwoensdag 21 juni 2006 @ 12:56
He mede maxxers, ik heb een probleem.
Mn max(7) start niet meer op, als je de blauwe intro krijgt kapt deze er al na 3 seconden mee. Reinstalls werken niet, licenties zijn allemaal ok, krijg ook geen errors. Mn laatste software installs zijn xp sp1 en Autocad 2006. Zou ac2006 er iets mee te maken kunnen hebben? ik komt er niet meer uit namelijk.
groeten!
JapyDoogedonderdag 22 juni 2006 @ 02:21
windows updates gehad?
menesisdonderdag 22 juni 2006 @ 09:56
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 02:21 schreef JapyDooge het volgende:
windows updates gehad?
hmz ik heb net voor het eerst alle updates geinstalleerd, ik geloof incl SP2 en op zich werkt alles nog wel (wel trager maar ja zelfs na 'superdefragmentatie'. kut M$)
idiotforalivingvrijdag 23 juni 2006 @ 00:47
Ik heb het al opgelost, er zat nog een en ander in mn register dat ik over het hoofd had gezien
JapyDoogevrijdag 7 juli 2006 @ 10:02
Jammer dat het hier tegenwoordig nogal dood is, ik zit er aan te denken om het tekenwerk weer een beetje op te pakken maar zit nu voor een tijdje vast aan Windows, Kubuntu 6.06 wil niet helemaal goed installeren op deze bak en ik moet nog uitvinden hoe of iets anders uitzoeken

Dus heeft iemand tips voor een eenvoudig, veel tutorials beschikbaar en liefste gratis 3D pakket voor Windows?
Ik denk dat ik dan automatisch bij Blender uitkom, wil dat wel weer eens proberen maar vind de GUI erg onhandig
menesisvrijdag 7 juli 2006 @ 10:18
tja... blender wordt het dan denk ik
Of animator (of anim8tor ofzoiets)
JapyDoogevrijdag 14 juli 2006 @ 13:48
toch blender dan maar weer ben trouwens ook begonnen met wat OpenGL speelgoed

http://84.83.83.177/OpenGL.exe (gemaakt voor een resolutie van 1280x1024)
Hymnvrijdag 14 juli 2006 @ 14:26

mijn inzending voor superhero contest op GoT

[ Bericht 14% gewijzigd door Hymn op 16-07-2006 00:45:11 ]
JapyDoogemaandag 17 juli 2006 @ 12:58
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 14:26 schreef Hymn het volgende:
[afbeelding]
mijn inzending voor superhero contest op GoT
wtf niiiice
deliberatormaandag 17 juli 2006 @ 14:28
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 14:26 schreef Hymn het volgende:
[afbeelding]
mijn inzending voor superhero contest op GoT
erg vet
JapyDoogezaterdag 22 juli 2006 @ 10:13
Wow Ik moet zeggen dat OpenGL erg erg leuk is


Sommigen zullen het herkennen als een NeHe Tutorial, alleen heb ik hem een beetje aangepast Deze ondersteund multi-texturing, je kan niet meer door muren lopen en ben nu bezig met de muisaansturing
JapyDoogedonderdag 27 juli 2006 @ 01:22
kickje en linkje:

http://84.83.83.177/demo.rar (420kb)
http://84.83.83.177/demo.zip (680kb, voor diegenen die geen winrar hebben)

dikkedorusdonderdag 27 juli 2006 @ 02:52
nounou, mooi spul hoor, ik neem aan dat dat zwarte ding blok dat ik links-boven krijg een bug is? of is het een test voor wat pre-transformed vertices? LOD, lighting, culling, collision, dynamics, physics en shaders.

keep it up
JapyDoogedonderdag 27 juli 2006 @ 13:00
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 02:52 schreef dikkedorus het volgende:
nounou, mooi spul hoor, ik neem aan dat dat zwarte ding blok dat ik links-boven krijg een bug is? of is het een test voor wat pre-transformed vertices? LOD, lighting, culling, collision, dynamics, physics en shaders.
Neh is een testje voor een HUD, ooit
quote:
keep it up
Tnx!
Darkomendonderdag 27 juli 2006 @ 13:09
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 16:38 schreef BasOne het volgende:
Warhammer 40K Chaos defiler
In het vorige deeltje een WiP gepost, maar hij is af

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

3D Studio Max file is Hier te Downloaden (Gratis)
netjes zeg! heb je die ook al op het forum van gwhobby.nl gezet?
idiotforalivingdonderdag 27 juli 2006 @ 18:35
Even wat projectjes van de afgelopen anderhalve maand. De ferrari is nog een wip dus niet gaan flamen op errors



[ Bericht 5% gewijzigd door idiotforaliving op 27-07-2006 18:48:00 ]
JapyDoogedonderdag 27 juli 2006 @ 20:41
nice nice idiotforaliving

Die ferrari is nog wel duidelijk een WiP ja, maar het wordt al wat.
Porsche is mij iets te donker, de belichting komt mij ook wat raar over maar smaken verschillen
JapyDoogedinsdag 1 augustus 2006 @ 15:32
kickje en wipje:



Wat testen met transparantie enzo, nu ook even geregeld dat in de map ( http://84.83.83.177/World.map < openen in kladblok) zaken als textures en hoe die te stretchen makkelijk te regelen zijn
menesisvrijdag 11 augustus 2006 @ 13:55
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 18:35 schreef idiotforaliving het volgende:
Even wat projectjes van de afgelopen anderhalve maand. De ferrari is nog een wip dus niet gaan flamen op errors
[afbeelding]
[afbeelding]
die porsche ziet er gaaf uit! Alleen zou je hem beter moeten belichten want het is nu wel erg duister

ondertussen ben ik vrij ver gevorderd met een Jeep Wrangler. Het jurassicpark thema was even voor de lol gedaan omdat ik die dino (een oud model van mij) opeens tegenkwam en ik had niet veel beters te doen dan de jeep en dino te combineren
JapyDoogewoensdag 16 augustus 2006 @ 10:07
lol nette jeep
idiotforalivingzondag 27 augustus 2006 @ 22:07
*subtiele kick*
en een update
menesiszondag 27 augustus 2006 @ 22:49
wow zeer mooie car! Nette banden ook
jeep is ook weer wat verder:
http://img222.imageshack.us/img222/5555/jeep9ev9.jpg (link even kopieren en plakken )
JapyDoogemaandag 28 augustus 2006 @ 17:52
Wooowww... Die jeep is netjes menesis en idiot heeft ook wel een gave kar zo vooral de ramen met dat interieur er achter ziet er heel compleet uit
menesismaandag 28 augustus 2006 @ 17:57
Wow dank je!
Dan nog maar een updatetje:

Alles is CG; die plantjes achterin zijn van aan particle system, de grassprietjes vooraan zijn met hair & fur gedaan en de wolken zijn gedaan met 'fire effect' (voor explosies enzo) alleen dan met alles op wit ingesteld
JapyDoogemaandag 28 augustus 2006 @ 18:04
Tof! Wolkjes lijken er nog een beetje "op te liggen", niet echt 3D maar voor de rest vooral het gras ziet er goed uit! [14.gif]
idiotforalivingdinsdag 29 augustus 2006 @ 12:53
*kick* ende een update

JapyDoogedinsdag 29 augustus 2006 @ 14:53
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 12:53 schreef idiotforaliving het volgende:
*kick* ende een update

[afbeelding]
ik zou er zo in wegscheuren is het zomaar een render? of ga je het in een game stoppen ofzo?
idiotforalivingdinsdag 29 augustus 2006 @ 17:00
beetje teveel polys he, zit geloof ik op 500k+ Wil er nog een scene omheen gaan bouwen en dan renderen voor print op A3. Aan de muur hangen en iets nieuws beginnen
Geinspireerd door dit soort foto's:

moet het eindproduct hier ergens op gaan lijken:
idiotforalivingvrijdag 1 september 2006 @ 18:28
*subtiele kick

JapyDoogewoensdag 6 september 2006 @ 15:15
netjes laat je het 'nacht'?
TeleluvRwoensdag 6 september 2006 @ 15:18
Mooi, die Alfa!
L.Mozaterdag 9 september 2006 @ 19:21
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 18:28 schreef idiotforaliving het volgende:
*subtiele kick

[afbeelding]
Sjieke bak
menesiszondag 10 september 2006 @ 00:32
update...
JapyDoogemaandag 11 september 2006 @ 20:44
die randjes zijn een mooi detail zitten die in de texture? of is het echt verlichting en een randje er in
menesismaandag 11 september 2006 @ 21:05
die randjes zijn geen texture maar echte poly's. Niet al te speciaal hoor, zo worden alle auto's gemodeleerd

Die alfa heeft het bijvoorbeeld ook bij zijn deuren en motorkap
menesiszondag 29 oktober 2006 @ 10:05

keuken aan het maken


Maare; waarom wordt hier zo weinig ge3D? Is iedereen soms met googles ketchup bezig want dat topic loopt keihard
Xbox_360zondag 29 oktober 2006 @ 11:03
Mooi werk hiero Welk programma gebruiken jullie en is het gratis? ik ben bezig met m'n kamer in Google SketchUp (zie m'n topic ) maar het ziet er allemaal niet zo strak uit als jullie kunstwerken. SketchUp is wel heel fijn om mee te werken trouwens
menesiszondag 29 oktober 2006 @ 13:30
gratis: zoek eens naar blender. Het schijnt een beetje spartaans te werken maar er worden zeker mooie dingen mee gemaakt.
verder kun je 3ds max gebruiken. Commercieel kost die alleen ong. 5000 euro. Een studentenversie kost gelukkig wat minder: 180 euro.
Je kan ook een 30day trial downloaden van hun site
Xbox_360zondag 29 oktober 2006 @ 14:36
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 13:30 schreef menesis het volgende:
gratis: zoek eens naar blender. Het schijnt een beetje spartaans te werken maar er worden zeker mooie dingen mee gemaakt.
verder kun je 3ds max gebruiken. Commercieel kost die alleen ong. 5000 euro. Een studentenversie kost gelukkig wat minder: 180 euro.
Je kan ook een 30day trial downloaden van hun site
Bedankt man Zal er nog even mee moeten leren werken, het is zo te zien wat uitgebreider en gecompliceerder dan SketchUp. Zal ook eens kijken voor 3ds max, ik zie wel wat fijner is. Je keuken ziet er iig heel goed uit
menesiszondag 29 oktober 2006 @ 15:50
ik weet bijna nu al dat je 3ds max fijner vindt, want daar staat het om bekend. En blender staat als nogal omslachtig bekend..
dynamietzondag 29 oktober 2006 @ 19:20
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 22:07 schreef idiotforaliving het volgende:
*subtiele kick*
en een update
[afbeelding]
Heb je dit gemaakt in 3dmax ?
idiotforalivingzondag 29 oktober 2006 @ 19:52
Ja, 3dmax en vray 1.46. Ben nu aan het renderen, eindelijk weer een update na een te lange tijd plaatje komt over een half uurtje denk ik.
Groeten!
idiotforalivingzondag 29 oktober 2006 @ 20:29
*update*

Sapstengelmaandag 30 oktober 2006 @ 10:23
Mooi .

Hoe krijg je die omgeving trouwens zo?
idiotforalivingmaandag 30 oktober 2006 @ 13:40
Die achtergrond is van de hdri, de weg maak je zelf
JapyDoogemaandag 6 november 2006 @ 20:03
wow keuken en auto zijn idd genaal

Ik doe er niet zoveel meer aan
menesismaandag 6 november 2006 @ 21:38
kom op; niet opgeven! Ik werd afentoe ook totaal gestoord van die programma's maar uiteindelijk lukt het nu wel aardig
Gewoon heel veel tutorials doen JapyD.!
dit was ook een tutorial (uit het boek deconstructing the elements)
JapyDoogedinsdag 7 november 2006 @ 19:31
Mja ik kan alleen met blender en kpovmodeller werken onder linux
Koningdavid1dinsdag 7 november 2006 @ 19:54
Google sketch up is goed
Xbox_360dinsdag 7 november 2006 @ 19:58
Ik hou het denk ik toch maar bij SketchUp Het is wat minder uitgebreid en je kunt er niet zulke mooie effecten uithalen zoals ik die zie in jullie werken. Zoals de verlichting in die keuken en die lak-effecten op die prachtige Alfa Romeo. Maar SketchUp werkt zo fijn en duidelijk en als je het eenmaal door hebt kun je er wel mooie dingen mee maken. M'n mp3-speler bijvoorbeeld:




Als je normale 3d-programmas te ingewikkeld of te uitgebreid vindt zou ik zeker overwegen eens te kijken naar SketchUp
idiotforalivingdinsdag 7 november 2006 @ 20:04
Sketchup ziet er zeker strak uit hoor als je het leuk vind kun je je model geloof ik wel importeren in 3d max of andere programma en de shiny dingen uitproberen
Xbox_360dinsdag 7 november 2006 @ 20:22
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 20:04 schreef idiotforaliving het volgende:
Sketchup ziet er zeker strak uit hoor als je het leuk vind kun je je model geloof ik wel importeren in 3d max of andere programma en de shiny dingen uitproberen
Ik heb geen 3ds max Wel blender, maar dan krijg ik een error als ik em probeer te openen

Je kan em ook zelf downloaden. Heb em in het 3D Warehouse gezet van Google, kijk maar:
http://sketchup.google.co(...)9e99d311c97820da2859

Mocht je het zelf willen testen in 3ds max
idiotforalivingzondag 12 november 2006 @ 20:53
En mn final van mn alfa project
menesiszondag 12 november 2006 @ 23:38
Ik zie helaas niets...
ziet er errug netjes uit! Alleen lijkt het asfalt op een verkeerde schaal; het ziet er imo te grof uit waardoor de auto klein lijkt. Verder jammer dat de bergen onscherp zijn terwijl de render zelf wel scherp is. Natuurlijk zijn het miniscule puntes want de auto zelf -waar het om gaat- is echt heel goed gedaan!

[ Bericht 50% gewijzigd door menesis op 13-11-2006 00:47:10 ]
menesisdinsdag 14 november 2006 @ 00:26

Nieuw plaatje!
Zaterdag ochtend mee begonnen en bijna het hele weekend eraan besteed. Maar nog wel uit geweest hoor
JapyDoogevrijdag 24 november 2006 @ 01:33
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 00:26 schreef menesis het volgende:
[afbeelding]
Nieuw plaatje!
Zaterdag ochtend mee begonnen en bijna het hele weekend eraan besteed. Maar nog wel uit geweest hoor
nice, het doet me denken aan een stad in een land als polen ofzo waarom? geen flauw idee maar mooi gedaan!
Xbox_360vrijdag 5 januari 2007 @ 22:36


kick?
menesiszaterdag 6 januari 2007 @ 10:53
ahah vet! Die heb ik hier ook nog staan maar dan van kusntstof (+n hoop stof).
Ik geloof dat de bovenkant van die omgekeerde dakpannen alleen de verkeerde afmeting hebben. Voor de rest lijkt alles wel helemaal te kloppen. Erg netjes!

ik had ook nog wat gemaakt voor o&n:
Xbox_360zaterdag 6 januari 2007 @ 12:52
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 10:53 schreef menesis het volgende:
ahah vet! Die heb ik hier ook nog staan maar dan van kusntstof (+n hoop stof).
Ik geloof dat de bovenkant van die omgekeerde dakpannen alleen de verkeerde afmeting hebben. Voor de rest lijkt alles wel helemaal te kloppen. Erg netjes!

ik had ook nog wat gemaakt voor o&n:
[afbeelding]
Sfeervol plaatje Die Hertog Jan kratten komen me erg bekend voor Maar welk Lego-onderdeel bedoel je met omgekeerde dakpan? Bedoel je deze?
menesiszaterdag 6 januari 2007 @ 13:17
haha je bent de eerste die de hertog jan kratten schijnt te zien Ik heb het naar 40 mensen gestuurd maar niemand was het opgevallen!

Ja dat is het steentje dat ik bedoel. Ik heb de echte er even bijgepakt
De randjes van de bovenste twee nopjes moeten iets dikker, het onderste nopje moet niet hol zijn en het holle gedeelte moet helemaal doorlopen tot onder. Beetje gemierenneuk maar het viel me wel direct op bij je model Als je alleen die twee randjes wat dikker maakt helpt het al een hoop denk ik
Xbox_360zaterdag 6 januari 2007 @ 13:24
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 13:17 schreef menesis het volgende:
haha je bent de eerste die de hertog jan kratten schijnt te zien Ik heb het naar 40 mensen gestuurd maar niemand was het opgevallen!

Ja dat is het steentje dat ik bedoel. Ik heb de echte er even bijgepakt
De randjes van de bovenste twee nopjes moeten iets dikker, het onderste nopje moet niet hol zijn en het holle gedeelte moet helemaal doorlopen tot onder. Beetje gemierenneuk maar het viel me wel direct op bij je model Als je alleen die twee randjes wat dikker maakt helpt het al een hoop denk ik
Ik laat het denk zo aangezien je er bij het eindresultaat niks meer van ziet die randjes en holle nopjes klopt inderdaad niet helemaal, maar qua afmetingen pas het wel. Er zitten alleen nog een paar foutjes in, bijvoorbeeld dat in het echt 3 plaatjes op elkaar even hoog zijn als één blokje, en in mijn 3D-model zijn 4 plaatjes even hoog als één blokje. En de tandwielen raken elkaar niet echt Maargoed, dat zie je uiteindelijk ook niet
menesiszaterdag 6 januari 2007 @ 16:31
ow en je mist de tekst 'LEGO' op elk nopje
Xbox_360zaterdag 6 januari 2007 @ 18:07
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 16:31 schreef menesis het volgende:
ow en je mist de tekst 'LEGO' op elk nopje
Dat trekt ie straks niet meer Nee, das overdreve, maar SketchUp heeft er al best veel moeite mee SketchUp is blijkbaar niet gemaakt voor al te veel details aangezien ie er al moeite mee heeft om het cameraperspectief te draaien (Orbit). Dan gaat ie nogal hakkelen en slaat ie over naar het 'wireframe.' Je ziet dan alleen de lijntjes en dan draait ie net wat beter. Als je een bestand met maar één blokje opent, loopt ie wel vlekkeloos Aan m'n pc zal het in ieder geval niet liggen, ik heb het bestand ook geopend op een oudere pc en daar ging het precies hetzelfde. Heb bovendien net een nieuwe pc met een dual-core processor en 4 gigaherz Maarja, als ik ook nog overal nog LEGO op moet zetten...
menesiszaterdag 6 januari 2007 @ 19:19
wauw! is dat sketchup? gebuirk 3ds max dan kun je m ook nog mooi renderen. En die kan wat beter overweg met veel poly's, vooral 3ds max 9 naar het schijnt...
idiotforalivingzondag 7 januari 2007 @ 13:59
Heb al even lopen spelen met max 9 en een 800k model maar vond de viewport speed nog niet zo heel veel sneller dan max 7 waar ik nu mee werk. Kan misschien ook liggen aan de brakke geforce fx card maar had wel iets meer gehoopt. Er zijn trouwens plugins die je sketchup model in max kunnen laden en vice versa geloof ik, zou je misschien een hoop werk schelen!
Xbox_360zondag 7 januari 2007 @ 16:09
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 19:19 schreef menesis het volgende:
wauw! is dat sketchup? gebuirk 3ds max dan kun je m ook nog mooi renderen. En die kan wat beter overweg met veel poly's, vooral 3ds max 9 naar het schijnt...
Ik heb geen 3ds max Maarja, SketchUp is best mooi als je anti-alias aanzet op 4x en edges (lijntjes) uitzet Ik kan em wel alvast op internet zetten, kun jij em ook downloaden en kijken of je em kan importeren in 3ds max
menesiszondag 7 januari 2007 @ 20:52
ja cool, mail maar als je m af hebt; dan vind ik het wel een uitdaging om hem zo realistisch mogelijk te renderen
verhooggmail.com

hier nog een ander hobbyprojectje waar ik mee bezig ben. De explosie ga ik zelf maken met particles (nu is het een animated texture)
Xbox_360zondag 7 januari 2007 @ 21:43
quote:
Op zondag 7 januari 2007 20:52 schreef menesis het volgende:
ja cool, mail maar als je m af hebt; dan vind ik het wel een uitdaging om hem zo realistisch mogelijk te renderen
verhoog[afbeelding]gmail.com

hier nog een ander hobbyprojectje waar ik mee bezig ben. De explosie ga ik zelf maken met particles (nu is het een animated texture)
Lol, dat filmpje Leuk gemaakt. Ik kan het bestand niet mailen, ik zit nu al bijna aan de 40 mb Maar ik probeer em momenteel in het 3D Warehouse te zetten, maar het lukt niet echt, SketchUp is nu heel erg sloom bezig (nog niet aan het vastlopen volgens mij). Hij begon zo sloom te doen toen ik op "Share Model" druktte Nou ja, ik post de link wel hier als het ooit nog gaat lukken
menesiszondag 7 januari 2007 @ 21:55
zip m eens; soms scheelt dat ENORM veel met 3d bestanden
Ja dat filmpje wordt wel geinig. Waarschijnlijk ga ik nog een paar shots van die home video editten. Ik heb nog een leuk shot waarbij een vriend naar een leeg strand wijst; kan mooi een leger tanks achter hem worden geplaatst
Xbox_360zondag 7 januari 2007 @ 22:00
quote:
Op zondag 7 januari 2007 21:55 schreef menesis het volgende:
zip m eens; soms scheelt dat ENORM veel met 3d bestanden
Ja dat filmpje wordt wel geinig. Waarschijnlijk ga ik nog een paar shots van die home video editten. Ik heb nog een leuk shot waarbij een vriend naar een leeg strand wijst; kan mooi een leger tanks achter hem worden geplaatst
Het probleem is dat ik em alleen via SketchUp in het 3D Warehouse kan zetten, maar telkens als ik dat probeer, loopt de hele boel vast Weet jij mischien een site waar ik een bestand van 40 mb (gezipt minder natuurlijk ) kan dumpen?
Snelwagenzondag 7 januari 2007 @ 22:14
Waarmee modellen jullie, en renderen?

Kgebruik sinds kort rhino en flamingo.
Zyggiezondag 7 januari 2007 @ 22:16
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 00:26 schreef menesis het volgende:
[afbeelding]
Nieuw plaatje!
Zaterdag ochtend mee begonnen en bijna het hele weekend eraan besteed. Maar nog wel uit geweest hoor
The Pianist.
Xbox_360zaterdag 13 januari 2007 @ 15:21
Kan iemand mij helpen? Volgens mij kun je 3D modellen van SketchUp ook openen en renderen in 3Ds Max, dus heb ik een 30-day trial gedownload van 3Ds max. Maar telkens als ik em probeer te installeren staat er dat mijn type processor niet wordt ondersteund Wat is dat voor een bullshit? Ik kan me haast niet voorstellen dat m'n splinternieuwe pc 3Ds max niet aan zou kunnen. Er stond dat ik voor meer informatie één of ander .log bestand moest lezen via C:Documents and Settings*****~LOCALS... en nog wat, maar ik kan dat bestand met geen mogelijkheid vinden. Kan iemand me helpen?
Zyggiezaterdag 13 januari 2007 @ 15:24
quote:
Op zondag 7 januari 2007 22:16 schreef Zyggie het volgende:

[..]

The Pianist.
Wat een dwaze reactie trouwens. Ik bedoelde dat die gast aan Warschau moest denken door de film the pianist. Die speelde daar namelijk.
JapyDoogezaterdag 13 januari 2007 @ 22:35
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 15:21 schreef Xbox_360 het volgende:
Kan iemand mij helpen? Volgens mij kun je 3D modellen van SketchUp ook openen en renderen in 3Ds Max, dus heb ik een 30-day trial gedownload van 3Ds max. Maar telkens als ik em probeer te installeren staat er dat mijn type processor niet wordt ondersteund Wat is dat voor een bullshit? Ik kan me haast niet voorstellen dat m'n splinternieuwe pc 3Ds max niet aan zou kunnen. Er stond dat ik voor meer informatie één of ander .log bestand moest lezen via C:Documents and Settings*****~LOCALS... en nog wat, maar ik kan dat bestand met geen mogelijkheid vinden. Kan iemand me helpen?
Misschien heb je een verkeerde versie gedownload die bijv. voor 64bits processors is die jij niet hebt of net andersom?
Xbox_360zaterdag 13 januari 2007 @ 23:05
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 22:35 schreef JapyDooge het volgende:

[..]

Misschien heb je een verkeerde versie gedownload die bijv. voor 64bits processors is die jij niet hebt of net andersom?
Ik heb de 64 bits versie en ik heb een AMD Athlon 64. Verder is het een Dual-core processor 4200+. Ik zie het probleem niet
Carduccizondag 14 januari 2007 @ 12:45
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 23:05 schreef Xbox_360 het volgende:

[..]

Ik heb de 64 bits versie en ik heb een AMD Athlon 64. Verder is het een Dual-core processor 4200+. Ik zie het probleem niet
Heb je ook een 64 bits Windows? Zo niet, dan moet je de 32 bits versie van 3dsmax gebruiken.
Xbox_360zondag 14 januari 2007 @ 13:37
quote:
Op zondag 14 januari 2007 12:45 schreef Carducci het volgende:

[..]

Heb je ook een 64 bits Windows? Zo niet, dan moet je de 32 bits versie van 3dsmax gebruiken.
Hoe kan ik dat zien? Nou ja, ik probeer de 32-bits versie wel. Wat is eigenlijk het verschil tussen 32-bits versie en 64-bits versie van 3Ds Max??
idiotforalivingzondag 14 januari 2007 @ 14:27
Kleine preview van mn stageopdracht:



Heb het geheel geanimeerd, zodra het op youtube staat post ik wel een linkje
groeten!
Xbox_360zondag 14 januari 2007 @ 14:49
quote:
Op zondag 14 januari 2007 12:45 schreef Carducci het volgende:

[..]

Heb je ook een 64 bits Windows? Zo niet, dan moet je de 32 bits versie van 3dsmax gebruiken.
De 32-bits versie werkt wel, thanks Het is me alleen nog niet gelukt om SketchUp-bestanden te importeren in 3Ds Max. Of moet dat niet gewoon via File - Open... enz.
Iemand enig idee?
Zyggiezondag 14 januari 2007 @ 14:50
quote:
Op zondag 14 januari 2007 14:27 schreef idiotforaliving het volgende:
Kleine preview van mn stageopdracht:

[afbeelding]

Heb het geheel geanimeerd, zodra het op youtube staat post ik wel een linkje
groeten!
Iets verder draaien.
Xbox_360zondag 14 januari 2007 @ 14:50
quote:
Op zondag 14 januari 2007 14:27 schreef idiotforaliving het volgende:
Kleine preview van mn stageopdracht:

[afbeelding]

Heb het geheel geanimeerd, zodra het op youtube staat post ik wel een linkje
groeten!
Vet Das van Escher toch?
idiotforalivingzondag 14 januari 2007 @ 17:57
yup
Xbox_360zaterdag 27 januari 2007 @ 22:30
kick



Dit is volledig gemaakt met Google SketchUp. Mischien wel leuk om te weten dat er voor Google SketchUp een render-plugin te downloaden is waarmee dit soort beelden dus mogelijk worden gemaakt Het is ook nog een makkelijk render-programmatje. Dus mocht je geen zin hebben in moeilijke renderprogramma's...
menesismaandag 29 januari 2007 @ 19:11
Ziet er zeker netjes uit voor sketchup!

Ondertussen is mijn pyromanie weer terug, zij het deze keer (gelukkig voor de buurt ) virtueel

Ik wil deze nog proberen te animeren, dan kan ik armageddon2 gaan maken

en een filmpje van een ander vuurtje
Xbox_360maandag 29 januari 2007 @ 19:38
quote:
Op maandag 29 januari 2007 19:11 schreef menesis het volgende:
Ziet er zeker netjes uit voor sketchup!

Ondertussen is mijn pyromanie weer terug, zij het deze keer (gelukkig voor de buurt ) virtueel
[afbeelding]
Ik wil deze nog proberen te animeren, dan kan ik armageddon2 gaan maken

en een filmpje van een ander vuurtje
Dat filmpje
menesisdinsdag 30 januari 2007 @ 00:00
hier nog een filmpje
maar dan van de meteoriet (of is het een komeet??)
http://media.putfile.com/Komeet
Xbox_360dinsdag 30 januari 2007 @ 19:04
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 00:00 schreef menesis het volgende:
hier nog een filmpje
maar dan van de meteoriet (of is het een komeet??)
http://media.putfile.com/Komeet
Damn, dat heb je wel vet gedaan ook het geluid
idiotforalivingzaterdag 3 februari 2007 @ 19:47
Check mn stageopdracht-final

http://www.youtube.com/watch?v=Xf9QwQ3JM3Q

Xbox_360zaterdag 3 februari 2007 @ 21:04
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 19:47 schreef idiotforaliving het volgende:
Check mn stageopdracht-final

http://www.youtube.com/watch?v=Xf9QwQ3JM3Q

Vette shit
Xbox_360zaterdag 3 februari 2007 @ 21:05
Heb trouwens zelf nog m'n Logitech subwoofer gerendered:


Beetje te donker, maar lijkt wel redelijk op het origineel:
-Jewcookie-dinsdag 25 maart 2008 @ 11:53
*kick

Doet niemand meer aan 3D?

dikkedorusdinsdag 25 maart 2008 @ 14:37
Nee man, Paint is weer helemaal in.
-Jewcookie-dinsdag 25 maart 2008 @ 15:06
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 14:37 schreef dikkedorus het volgende:
Nee man, Paint is weer helemaal in.
Kun je toch ook 3D in doen?
-Jewcookie-dinsdag 25 maart 2008 @ 15:11
Gooi ik er maar 1 in. Al wel een tijdje geleden gemaakt in Cinema 4D.

Het Zilverpark in Lelystad.

idiotforalivingdinsdag 25 maart 2008 @ 19:58
Updates van de laatste tijd:

still uit mn eindproject:


interieur:


en nog een autoooo:


-Jewcookie-woensdag 26 maart 2008 @ 09:34
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 19:58 schreef idiotforaliving het volgende:
Updates van de laatste tijd:

still uit mn eindproject:
[ afbeelding ]

interieur:
[ afbeelding ]

en nog een autoooo:
[ afbeelding ]

Nice! Ziet er goed uit man.