abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41662864
update...
pi_41718234
die randjes zijn een mooi detail zitten die in de texture? of is het echt verlichting en een randje er in
EVE Online: CEO van Jovian Legacy, alliance executor van Jovian Empire. Join 'JOVLEG Public' ingame. Blink spelen? http://cogdev.net/blink/ gebruik referalcode 'jovianblink' voor gratis startcredits. IRC
pi_41719019
die randjes zijn geen texture maar echte poly's. Niet al te speciaal hoor, zo worden alle auto's gemodeleerd

Die alfa heeft het bijvoorbeeld ook bij zijn deuren en motorkap
pi_43029054

keuken aan het maken

Maare; waarom wordt hier zo weinig ge3D? Is iedereen soms met googles ketchup bezig want dat topic loopt keihard
pi_43030058
Mooi werk hiero Welk programma gebruiken jullie en is het gratis? ik ben bezig met m'n kamer in Google SketchUp (zie m'n topic ) maar het ziet er allemaal niet zo strak uit als jullie kunstwerken. SketchUp is wel heel fijn om mee te werken trouwens
pi_43033809
gratis: zoek eens naar blender. Het schijnt een beetje spartaans te werken maar er worden zeker mooie dingen mee gemaakt.
verder kun je 3ds max gebruiken. Commercieel kost die alleen ong. 5000 euro. Een studentenversie kost gelukkig wat minder: 180 euro.
Je kan ook een 30day trial downloaden van hun site
pi_43036011
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 13:30 schreef menesis het volgende:
gratis: zoek eens naar blender. Het schijnt een beetje spartaans te werken maar er worden zeker mooie dingen mee gemaakt.
verder kun je 3ds max gebruiken. Commercieel kost die alleen ong. 5000 euro. Een studentenversie kost gelukkig wat minder: 180 euro.
Je kan ook een 30day trial downloaden van hun site
Bedankt man Zal er nog even mee moeten leren werken, het is zo te zien wat uitgebreider en gecompliceerder dan SketchUp. Zal ook eens kijken voor 3ds max, ik zie wel wat fijner is. Je keuken ziet er iig heel goed uit
pi_43037992
ik weet bijna nu al dat je 3ds max fijner vindt, want daar staat het om bekend. En blender staat als nogal omslachtig bekend..
pi_43043534
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 22:07 schreef idiotforaliving het volgende:
*subtiele kick*
en een update
[afbeelding]
Heb je dit gemaakt in 3dmax ?
pi_43044551
Ja, 3dmax en vray 1.46. Ben nu aan het renderen, eindelijk weer een update na een te lange tijd plaatje komt over een half uurtje denk ik.
Groeten!
pi_43045798
*update*

pi_43059580
Mooi .

Hoe krijg je die omgeving trouwens zo?
pi_43064456
Die achtergrond is van de hdri, de weg maak je zelf
pi_43301881
wow keuken en auto zijn idd genaal

Ik doe er niet zoveel meer aan
EVE Online: CEO van Jovian Legacy, alliance executor van Jovian Empire. Join 'JOVLEG Public' ingame. Blink spelen? http://cogdev.net/blink/ gebruik referalcode 'jovianblink' voor gratis startcredits. IRC
pi_43306258
kom op; niet opgeven! Ik werd afentoe ook totaal gestoord van die programma's maar uiteindelijk lukt het nu wel aardig
Gewoon heel veel tutorials doen JapyD.!
dit was ook een tutorial (uit het boek deconstructing the elements)
pi_43334234
Mja ik kan alleen met blender en kpovmodeller werken onder linux
  dinsdag 7 november 2006 @ 19:54:27 #67
161409 Koningdavid1
Debatteer op debatteer.nl
pi_43335294
Google sketch up is goed
www.debatteer.nl, maakt debatteren makelijker!
pi_43335458
Ik hou het denk ik toch maar bij SketchUp Het is wat minder uitgebreid en je kunt er niet zulke mooie effecten uithalen zoals ik die zie in jullie werken. Zoals de verlichting in die keuken en die lak-effecten op die prachtige Alfa Romeo. Maar SketchUp werkt zo fijn en duidelijk en als je het eenmaal door hebt kun je er wel mooie dingen mee maken. M'n mp3-speler bijvoorbeeld:

Als je normale 3d-programmas te ingewikkeld of te uitgebreid vindt zou ik zeker overwegen eens te kijken naar SketchUp
pi_43335677
Sketchup ziet er zeker strak uit hoor als je het leuk vind kun je je model geloof ik wel importeren in 3d max of andere programma en de shiny dingen uitproberen
pi_43336400
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 20:04 schreef idiotforaliving het volgende:
Sketchup ziet er zeker strak uit hoor als je het leuk vind kun je je model geloof ik wel importeren in 3d max of andere programma en de shiny dingen uitproberen
Ik heb geen 3ds max Wel blender, maar dan krijg ik een error als ik em probeer te openen

Je kan em ook zelf downloaden. Heb em in het 3D Warehouse gezet van Google, kijk maar:
http://sketchup.google.co(...)9e99d311c97820da2859

Mocht je het zelf willen testen in 3ds max
pi_43487921
En mn final van mn alfa project
pi_43494305
Ik zie helaas niets...
ziet er errug netjes uit! Alleen lijkt het asfalt op een verkeerde schaal; het ziet er imo te grof uit waardoor de auto klein lijkt. Verder jammer dat de bergen onscherp zijn terwijl de render zelf wel scherp is. Natuurlijk zijn het miniscule puntes want de auto zelf -waar het om gaat- is echt heel goed gedaan!

[ Bericht 50% gewijzigd door menesis op 13-11-2006 00:47:10 ]
pi_43530330

Nieuw plaatje!
Zaterdag ochtend mee begonnen en bijna het hele weekend eraan besteed. Maar nog wel uit geweest hoor
pi_43840625
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 00:26 schreef menesis het volgende:
[afbeelding]
Nieuw plaatje!
Zaterdag ochtend mee begonnen en bijna het hele weekend eraan besteed. Maar nog wel uit geweest hoor
nice, het doet me denken aan een stad in een land als polen ofzo waarom? geen flauw idee maar mooi gedaan!
pi_45057124

kick?
pi_45067940
ahah vet! Die heb ik hier ook nog staan maar dan van kusntstof (+n hoop stof).
Ik geloof dat de bovenkant van die omgekeerde dakpannen alleen de verkeerde afmeting hebben. Voor de rest lijkt alles wel helemaal te kloppen. Erg netjes!

ik had ook nog wat gemaakt voor o&n:
pi_45070159
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 10:53 schreef menesis het volgende:
ahah vet! Die heb ik hier ook nog staan maar dan van kusntstof (+n hoop stof).
Ik geloof dat de bovenkant van die omgekeerde dakpannen alleen de verkeerde afmeting hebben. Voor de rest lijkt alles wel helemaal te kloppen. Erg netjes!

ik had ook nog wat gemaakt voor o&n:
[afbeelding]
Sfeervol plaatje Die Hertog Jan kratten komen me erg bekend voor Maar welk Lego-onderdeel bedoel je met omgekeerde dakpan? Bedoel je deze?
pi_45070814
haha je bent de eerste die de hertog jan kratten schijnt te zien Ik heb het naar 40 mensen gestuurd maar niemand was het opgevallen!

Ja dat is het steentje dat ik bedoel. Ik heb de echte er even bijgepakt
De randjes van de bovenste twee nopjes moeten iets dikker, het onderste nopje moet niet hol zijn en het holle gedeelte moet helemaal doorlopen tot onder. Beetje gemierenneuk maar het viel me wel direct op bij je model Als je alleen die twee randjes wat dikker maakt helpt het al een hoop denk ik
pi_45071026
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 13:17 schreef menesis het volgende:
haha je bent de eerste die de hertog jan kratten schijnt te zien Ik heb het naar 40 mensen gestuurd maar niemand was het opgevallen!

Ja dat is het steentje dat ik bedoel. Ik heb de echte er even bijgepakt
De randjes van de bovenste twee nopjes moeten iets dikker, het onderste nopje moet niet hol zijn en het holle gedeelte moet helemaal doorlopen tot onder. Beetje gemierenneuk maar het viel me wel direct op bij je model Als je alleen die twee randjes wat dikker maakt helpt het al een hoop denk ik
Ik laat het denk zo aangezien je er bij het eindresultaat niks meer van ziet die randjes en holle nopjes klopt inderdaad niet helemaal, maar qua afmetingen pas het wel. Er zitten alleen nog een paar foutjes in, bijvoorbeeld dat in het echt 3 plaatjes op elkaar even hoog zijn als één blokje, en in mijn 3D-model zijn 4 plaatjes even hoog als één blokje. En de tandwielen raken elkaar niet echt Maargoed, dat zie je uiteindelijk ook niet
pi_45077365
ow en je mist de tekst 'LEGO' op elk nopje
pi_45080835
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 16:31 schreef menesis het volgende:
ow en je mist de tekst 'LEGO' op elk nopje
Dat trekt ie straks niet meer Nee, das overdreve, maar SketchUp heeft er al best veel moeite mee SketchUp is blijkbaar niet gemaakt voor al te veel details aangezien ie er al moeite mee heeft om het cameraperspectief te draaien (Orbit). Dan gaat ie nogal hakkelen en slaat ie over naar het 'wireframe.' Je ziet dan alleen de lijntjes en dan draait ie net wat beter. Als je een bestand met maar één blokje opent, loopt ie wel vlekkeloos Aan m'n pc zal het in ieder geval niet liggen, ik heb het bestand ook geopend op een oudere pc en daar ging het precies hetzelfde. Heb bovendien net een nieuwe pc met een dual-core processor en 4 gigaherz Maarja, als ik ook nog overal nog LEGO op moet zetten...
pi_45083431
wauw! is dat sketchup? gebuirk 3ds max dan kun je m ook nog mooi renderen. En die kan wat beter overweg met veel poly's, vooral 3ds max 9 naar het schijnt...
pi_45106916
Heb al even lopen spelen met max 9 en een 800k model maar vond de viewport speed nog niet zo heel veel sneller dan max 7 waar ik nu mee werk. Kan misschien ook liggen aan de brakke geforce fx card maar had wel iets meer gehoopt. Er zijn trouwens plugins die je sketchup model in max kunnen laden en vice versa geloof ik, zou je misschien een hoop werk schelen!
pi_45111334
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 19:19 schreef menesis het volgende:
wauw! is dat sketchup? gebuirk 3ds max dan kun je m ook nog mooi renderen. En die kan wat beter overweg met veel poly's, vooral 3ds max 9 naar het schijnt...
Ik heb geen 3ds max Maarja, SketchUp is best mooi als je anti-alias aanzet op 4x en edges (lijntjes) uitzet Ik kan em wel alvast op internet zetten, kun jij em ook downloaden en kijken of je em kan importeren in 3ds max
pi_45121565
ja cool, mail maar als je m af hebt; dan vind ik het wel een uitdaging om hem zo realistisch mogelijk te renderen
verhooggmail.com

hier nog een ander hobbyprojectje waar ik mee bezig ben. De explosie ga ik zelf maken met particles (nu is het een animated texture)
pi_45123977
quote:
Op zondag 7 januari 2007 20:52 schreef menesis het volgende:
ja cool, mail maar als je m af hebt; dan vind ik het wel een uitdaging om hem zo realistisch mogelijk te renderen
verhoog[afbeelding]gmail.com

hier nog een ander hobbyprojectje waar ik mee bezig ben. De explosie ga ik zelf maken met particles (nu is het een animated texture)
Lol, dat filmpje Leuk gemaakt. Ik kan het bestand niet mailen, ik zit nu al bijna aan de 40 mb Maar ik probeer em momenteel in het 3D Warehouse te zetten, maar het lukt niet echt, SketchUp is nu heel erg sloom bezig (nog niet aan het vastlopen volgens mij). Hij begon zo sloom te doen toen ik op "Share Model" druktte Nou ja, ik post de link wel hier als het ooit nog gaat lukken
pi_45124658
zip m eens; soms scheelt dat ENORM veel met 3d bestanden
Ja dat filmpje wordt wel geinig. Waarschijnlijk ga ik nog een paar shots van die home video editten. Ik heb nog een leuk shot waarbij een vriend naar een leeg strand wijst; kan mooi een leger tanks achter hem worden geplaatst
pi_45124919
quote:
Op zondag 7 januari 2007 21:55 schreef menesis het volgende:
zip m eens; soms scheelt dat ENORM veel met 3d bestanden
Ja dat filmpje wordt wel geinig. Waarschijnlijk ga ik nog een paar shots van die home video editten. Ik heb nog een leuk shot waarbij een vriend naar een leeg strand wijst; kan mooi een leger tanks achter hem worden geplaatst
Het probleem is dat ik em alleen via SketchUp in het 3D Warehouse kan zetten, maar telkens als ik dat probeer, loopt de hele boel vast Weet jij mischien een site waar ik een bestand van 40 mb (gezipt minder natuurlijk ) kan dumpen?
  zondag 7 januari 2007 @ 22:14:35 #89
156518 Snelwagen
KTM 690SM Prestige
pi_45125688
Waarmee modellen jullie, en renderen?

Kgebruik sinds kort rhino en flamingo.
Some say I urinate 98 RON petrol, and that I can smell corners.
KTM (Kronreif Trunkenpolz Mattighoven) Motorradbau Moser & Co
Stop
Blitse motor man!
  zondag 7 januari 2007 @ 22:16:35 #90
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_45125789
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 00:26 schreef menesis het volgende:
[afbeelding]
Nieuw plaatje!
The Pianist.
Zyggie.
pi_45314559
Kan iemand mij helpen? Volgens mij kun je 3D modellen van SketchUp ook openen en renderen in 3Ds Max, dus heb ik een 30-day trial gedownload van 3Ds max. Maar telkens als ik em probeer te installeren staat er dat mijn type processor niet wordt ondersteund Wat is dat voor een bullshit? Ik kan me haast niet voorstellen dat m'n splinternieuwe pc 3Ds max niet aan zou kunnen. Er stond dat ik voor meer informatie één of ander .log bestand moest lezen via C:Documents and Settings*****~LOCALS... en nog wat, maar ik kan dat bestand met geen mogelijkheid vinden. Kan iemand me helpen?
  zaterdag 13 januari 2007 @ 15:24:23 #92
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_45314634
quote:
Op zondag 7 januari 2007 22:16 schreef Zyggie het volgende:

[..]

The Pianist.
Wat een dwaze reactie trouwens. Ik bedoelde dat die gast aan Warschau moest denken door de film the pianist. Die speelde daar namelijk.
Zyggie.
pi_45329023
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 15:21 schreef Xbox_360 het volgende:
Kan iemand mij helpen? Volgens mij kun je 3D modellen van SketchUp ook openen en renderen in 3Ds Max, dus heb ik een 30-day trial gedownload van 3Ds max. Maar telkens als ik em probeer te installeren staat er dat mijn type processor niet wordt ondersteund Wat is dat voor een bullshit? Ik kan me haast niet voorstellen dat m'n splinternieuwe pc 3Ds max niet aan zou kunnen. Er stond dat ik voor meer informatie één of ander .log bestand moest lezen via C:Documents and Settings*****~LOCALS... en nog wat, maar ik kan dat bestand met geen mogelijkheid vinden. Kan iemand me helpen?
Misschien heb je een verkeerde versie gedownload die bijv. voor 64bits processors is die jij niet hebt of net andersom?
pi_45329843
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 22:35 schreef JapyDooge het volgende:

[..]

Misschien heb je een verkeerde versie gedownload die bijv. voor 64bits processors is die jij niet hebt of net andersom?
Ik heb de 64 bits versie en ik heb een AMD Athlon 64. Verder is het een Dual-core processor 4200+. Ik zie het probleem niet
pi_45339275
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 23:05 schreef Xbox_360 het volgende:

[..]

Ik heb de 64 bits versie en ik heb een AMD Athlon 64. Verder is het een Dual-core processor 4200+. Ik zie het probleem niet
Heb je ook een 64 bits Windows? Zo niet, dan moet je de 32 bits versie van 3dsmax gebruiken.
pi_45340795
quote:
Op zondag 14 januari 2007 12:45 schreef Carducci het volgende:

[..]

Heb je ook een 64 bits Windows? Zo niet, dan moet je de 32 bits versie van 3dsmax gebruiken.
Hoe kan ik dat zien? Nou ja, ik probeer de 32-bits versie wel. Wat is eigenlijk het verschil tussen 32-bits versie en 64-bits versie van 3Ds Max??
pi_45342273
Kleine preview van mn stageopdracht:

Heb het geheel geanimeerd, zodra het op youtube staat post ik wel een linkje
groeten!
pi_45342844
quote:
Op zondag 14 januari 2007 12:45 schreef Carducci het volgende:

[..]

De 32-bits versie werkt wel, thanks Het is me alleen nog niet gelukt om SketchUp-bestanden te importeren in 3Ds Max. Of moet dat niet gewoon via File - Open... enz.
Iemand enig idee?
  zondag 14 januari 2007 @ 14:50:26 #99
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_45342866
quote:
Op zondag 14 januari 2007 14:27 schreef idiotforaliving het volgende:
Kleine preview van mn stageopdracht:

[afbeelding]

Heb het geheel geanimeerd, zodra het op youtube staat post ik wel een linkje
groeten!
Iets verder draaien.