abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 juni 2006 @ 15:23:25 #101
57586 Bananenman
-----------
pi_39003795
Bier.
  maandag 19 juni 2006 @ 15:24:56 #103
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_39003846
quote:
Op maandag 19 juni 2006 15:22 schreef TerroRobbie het volgende:
uhm laat maar, beter niet
Lijkt me wel, maar lijkt me beter dat dit even niet verder hier besproken wordt.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  maandag 19 juni 2006 @ 15:25:03 #104
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_39003854
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 12:43 schreef PLAE@ het volgende:

Is pyth al vrij?
Niet vast gezeten slet
For those involved, No explanation is necessary
For those who are not, No explanation is possible
  maandag 19 juni 2006 @ 15:28:31 #105
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_39003968
quote:
Op maandag 19 juni 2006 15:25 schreef PyTh het volgende:

[..]

Niet vast gezeten slet
Bij het lezen van het volgende bericht, moest ik inderdaad ook meteen aan PyTh denken.
quote:
Vier Oranje-fans aangehouden

STUTTGART - In Stuttgart zijn vrijdagmiddag voorafgaand aan het WK-duel van Oranje met Ivoorkust vier Nederlandse supporters aangehouden. Ze worden beschuldigd van het in bezit hebben van cocaïne. De in de Duitse stad aanwezige Nederlandse politie zei dat de vier bekend staan als risico-supporters en afkomstig zijn uit de "harde kern" van de aanhang van PSV.
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_39003973
quote:
Op maandag 19 juni 2006 15:23 schreef Bananenman het volgende:
Bier.
Lekker.
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_39004143
quote:
Op maandag 19 juni 2006 15:28 schreef M0NTANA het volgende:

Bij het lezen van het volgende bericht, moest ik inderdaad ook meteen aan PyTh denken.
[..]
Ow ik juist bij dit bericht:
quote:
Oranjefan zwaargewond na val van balkon
Uitgegeven op zondag 18 juni 2006 om 11:04:34

(Novum/AP) - Een 25-jarige Nederlander is zaterdagochtend in Stuttgart zwaargewond geraakt toen hij van het balkon van zijn hotelkamer viel. Volgens de Duitse politie was de Oranjefan dronken. Dat meldt de Stuttgarter Zeitung.

De man had volgens de politie na de wedstrijd Nederland - Ivoorkust de overwinning van zijn favorieten gevierd. Hij klom over de balustrade van het balkon van zijn hotelkamer. Daarbij verloor hij volgens de politie zijn evenwicht. Hij maakte een val van vier meter.

Volgens de politie waren in Stuttgart vrijdag ongeveer vijftigduizend voetbalsupporters op de been. De meesten kwamen uit Nederland. Er hebben zich nauwelijks problemen voorgedaan. Het Rode Kruis moest wel een aantal supporters behandelen die last hadden van de warmte.
  maandag 19 juni 2006 @ 16:44:22 #108
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_39006292
quote:
Op maandag 19 juni 2006 15:28 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

[..]
id. Zijn ook door Nederlandse politie aangewezen
  maandag 19 juni 2006 @ 16:51:57 #109
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_39006520
Leuk scenario:

Woensdag gelijk spelen tegen Argentinie --> 2e in de poule
Zaterdag tegen Mexico/Portugal 1/8e finales winnen

Dan 1/4e finale tegen de winnaar van Duitsland/Ecuador-Engeland/Zweden in Gelsenkirchen
For those involved, No explanation is necessary
For those who are not, No explanation is possible
pi_39006638
Dat hadden velen al in gedachten. Kunnen we nog een meet houden
pi_39006836
Dan wordt het echt een oranje invasie
pi_39007452
oranje army aan de macht
Feijenoord Rotterdam
pi_39010616
quote:
Op maandag 19 juni 2006 17:32 schreef zevenkamp het volgende:
oranje army aan de macht
of zoals ali b zegt: geen grappen met de leeuwen

zou leuk zijn tegen Engeland
pi_39026564
quote:
Gewelddadige overval van Ajax-hooligans

Eisen tot vier jaar voor bestormers ADO-honk

door Fred Soeteman

DEN HAAG, dinsdag
Economiestudent Edinho N. (22) houdt vol dat hij dacht dat ze naar Den Haag gingen „voor de gezelligheid, voor een drankje”. Twijfels kreeg hij pas toen hij in de hofstad zag dat de horde Ajax-fans, vermomd met capuchons en sjaals, in slagorde optrok naar het stadion van ADO Den Haag, maar „dan kun je niet meer terug”.

Hij was alleen maar meegelopen tot het hek, zei hij gisteren in de Haagse rechtszaal. Maar officier van justitie mr. R. Steen vindt dat hij net zo goed medeschuldig is aan misdrijven zoals poging tot doodslag, brandstichting en openlijk geweld, zoals de vier andere Ajax-aanhangers die zich gisteren als eersten van de zeventien verdachten moesten verantwoorden voor de bestorming van het ADO-supportershonk op 10 februari, waarover een van de deelnemers na afloop met een zojuist gepikt mobieltje opgetogen het thuisfront informeerde: „We hebben ze lekker met honderd man de tering geslagen.” Er werd nog meer getelefoneerd. Een moeder kreeg te horen: „We hebben je zoon doodgeslagen.” En achteraf zijn in eigen kring nog dreigementen geuit: een bepaalde verdachte moest zijn verklaring maar intrekken anders zou het met zijn familie niet goed aflopen.

Tentstokken, messen, gummi- en honkbalknuppels maakten deel uit van het wapenarsenaal dat zo’n zeventig hooligans in een stoet van ruim twintig auto’s vanuit Amsterdam had aangevoerd voor de wraakactie tegen de Hagenaars die zij ervan verdachten dat zij eind januari vorig jaar hún supportershome in brand hadden gestoken.

Hofstadgroep
„Een gestructureerde actie van een georganiseerde groep”, zei de officier van justitie, die voor drie van de vijf gisteren berechte verdachten ook het deelnemen aan een criminele organisatie bewezen vond. Hij zocht daartoe aansluiting bij de vonnissen die tegen de leden van de Hofstadgroep zijn uitgesproken.

Een explosie van lawinepijlen luidde de aanval in. De ruiten van het honk werden ingeslagen, er vlogen molotovcocktails naar binnen. De tien ADO-adepten die kalm hadden zitten kaarten moesten vluchten voor de vlammen en de rook. Ze werden geslagen. Eén liep messteken op, een ander werd in het hoofd gestoken met waarschijnlijk een geslepen bezemsteel. Ze sloten zich in doodsangst op in een bergkast. „Ik dacht, we gaan eraan! Dat we allemaal dood zouden gaan, dat we levend zouden verbranden”, hebben de slachtoffers verklaard.

De officier eiste tegen de 23jarige Rafael S. uit Culemborg de tot dusver zwaarste straf van vier jaar cel waarvan een halfjaar voorwaardelijk. S., die zichzelf lacherig hooligan noemde, zei dat hij naar Den Haag was gegaan om te vechten, maar dat hij uiteindelijk alleen maar een bierfles had gegooid. Tegen Martin S. (27), eveneens uit Culemborg, die slechts erkende dat hij met een lat om zich heen heeft staan slaan „om zich te verdedigen”, was de vordering vier jaar waarvan twee jaar voorwaardelijk.

Amsterdammer Jaider V. (31) hoorde vier jaar waarvan één voorwaardelijk eisen. Híj had alleen maar een koffiepot kapot gesmeten zei hij. Edinho N. kwam er het schappelijkst af met een eis van twee jaar waarvan zes maanden voorwaardelijk. De achter gesloten deuren berechte minderjarige C.M. moet wat de aanklager betreft worden veroordeeld tot vier jaar waarvan een jaar voorwaardelijk.

Tegen allen eiste hij, als bijzondere voorwaarde bij de straf, een verbod om stadions te bezoeken waar Ajax speelt. De reclassering zal gebruikmaken van een systeem van stemherkenning om de naleving te controleren: tijdens wedstrijden worden de veroordeelden opgebeld.

Veel van de verdachten – 42 worden er vervolgd – zijn vaker gesignaleerd terwijl ze op zoek waren naar confrontaties met andere supportersgroepen, zei de officier, of bijvoorbeeld bij vernielingen in een wegrestaurant bij München. „In wisselende samenstelling vormen zij een groep die al jaren bezig is met deelnemen aan allerlei vechtpartijen. Ze bellen en sms’en elkaar om te gaan ’rellen’.

De processen duren tot en met donderdag.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 09:43:17 #115
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_39027145
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 09:14 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]
Voor veel mensen staat de wereld op zijn kop, na het lezen van dit soort stukken. Veel mensen weten helemaal niet wat er speelt, staat er tever vanaf en hadden dit soort wild west-praktijken nooit verwacht. Als je de reacties van sommige collega's en vage kennissen hoort, hoor je alleen maar ongeloof: "Dit soort dingen hebben helemaal niets met voetbal te maken?"

Nee, dat weet toch iedereen, niemand beweert dit toch?
pi_39028428
Staat toch vrij weinig nieuws in..

Om het even compleet te maken:
quote:
ADO-supporters niet meer welkom in Paleis van Justitie Den Haag
DEN HAAG - ADO-aanhang geen toegang meer tot Paleis van Justitie gedurende strafzaken tegen Ajax-supporters.

De rechtbank 's-Gravenhage heeft maandagmiddag besloten ADO-supporters die niet aanwezig zijn als benadeelde partij, niet meer toe te laten tot het Paleis van Justitie in Den Haag om de strafzaken tegen 17 Ajax-supporters bij te wonen. Uitsluitend de ADO-supporters die als benadeelde partij bij de strafzaken aanwezig zijn en hun begeleiders worden nog toegelaten.

De rechtbank heeft deze beslissing genomen omdat zich maandag, tijdens de eerste dag van de behandeling van deze zaken, schermutselingen tussen ADO-supporters en Ajax-supporters hebben voorgedaan, die door ADO-supporters zijn begonnen. De publieke ruimte in het Paleis van Justitie leent zich er niet voor de beide supportersgroepen strikt gescheiden de zittingen te laten bijwonen.

De strafzaken tegen de 17 Ajax-supporters die ervan worden verdacht in februari van dit jaar het supportershome van ADO/FC Den Haag te hebben aangevallen, worden deze week in het Paleis van Justitie in Den Haag behandeld.
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_39030912
Wat een verklaringen van die helden, kom je met 75 man naar een bijna uitgestorven clubhuis, en ineens heeft niemand wat gedaan, alleen maar een flesje of koffiepotje gegooid, nee zelfs zichzelf met hand en tand moeten verdedigen met een lat tegen deze overweldigende minderheid.......

Sukkels.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_39031426
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 12:11 schreef DIGGER het volgende:
Wat een verklaringen van die helden, kom je met 75 man naar een bijna uitgestorven clubhuis, en ineens heeft niemand wat gedaan, alleen maar een flesje of koffiepotje gegooid, nee zelfs zichzelf met hand en tand moeten verdedigen met een lat tegen deze overweldigende minderheid.......

Sukkels.
Ja, je gaat natuurlijk meewerken aan je eigen veoordeling
pi_39031610
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 12:26 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Ja, je gaat natuurlijk meewerken aan je eigen veoordeling
"Ik was niks van plan, wou gewoon gezellig een biertje drinken maar binnen in het ADO honk werd ik ineens aangevallen en moest ik me verdedigen met een stok waarvan ik niet meer weet waar die vandaan kwam of waarom die punt zie scherp geslepen was"

Rot toch op joh....
  dinsdag 20 juni 2006 @ 12:37:48 #120
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_39031776
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 12:32 schreef DIGGER het volgende:

[..]

"Ik was niks van plan, wou gewoon gezellig een biertje drinken maar binnen in het ADO honk werd ik ineens aangevallen en moest ik me verdedigen met een stok waarvan ik niet meer weet waar die vandaan kwam of waarom die punt zie scherp geslepen was"

Rot toch op joh....
Natuurlijk zijn al die verklaringen ongeloofwaardig, maar wat moet je dan? Alles maar vertellen? Meteen ook maar de iniatiefnemers bij naam noemen? Dit zijn allemaal logische verklaringen, ook al weet iedereen wel beter.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 12:38:58 #121
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_39031812
de eisen zijn wel zwaar overdreven.
pi_39031931
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 12:37 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn al die verklaringen ongeloofwaardig, maar wat moet je dan? Alles maar vertellen? Meteen ook maar de iniatiefnemers bij naam noemen? Dit zijn allemaal logische verklaringen, ook al weet iedereen wel beter.
Er hadden er toch al een paar de iniatiefnemers bij naam genoemd dus tja...
Anyway: Ik zou ook niet zeggen "Ja ik ging er naar binnen om ze kapot te maken, te verbranden of kapot te steken"...
  dinsdag 20 juni 2006 @ 12:49:16 #123
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_39032155
quote:
Cocktailavond op 10 februari

Op vrijdagavond 10 februari wordt er voor het eerst een cocktailavond gehouden in het supportershome. Dit houdt in dat je bij de kleine bar voor de prijs van een mixje (3 euro) diverse cocktails kunt bestellen.

Veel leuker is het natuurlijk om zelf cocktails te (leren) maken en deze daarna zelf op te drinken. Voor de prijs van 10 euro krijg je er dan maar liefst 5!

We hopen je de 10e te zien, maar voor die tijd hebben we natuurlijk op 3 februari nog een 'gewone' vrijdagavond en volgende week woensdag is het honk voor, tijdens en na Ajax-Willem 2 geopend.

De deuren gaan om 20.00 uur open en sluiten weer om 00.00 uur.
Al die gasten die zelf een molotov-cocktail leerden te maken, wilde deze dezelfde avond nog uitproberen.
pi_39032187
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 12:32 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Rot toch op joh....
edit: wat Montana zegt dus...

Daarbij worden nu alleen de eisen van het OM bekend gemaakt. De uitspraak van de rechter moet nog komen. Dan is het vrij begrijpelijk dat je niet gaat zeggen dat je een Hagenees in zn hoofd hebt geprikt of wat dan ook. Stel de rechter acht poging tot doodslag niet bewezen, zou minstens de helft van de straf schelen.
pi_39032529
Je hoeft niet het achterste van je tong te laten zien, maar als je verklaart dat je kwam om een biertje te drinken, ineens binnen stond en zomaar zelf aangevallen werd terwijl je je wel kon verdedigen met een zelf meegebracht wapen, dan is verder toch ook elke spijtbetuiging of wat dan ook meteen niet geloofwaardig?
  dinsdag 20 juni 2006 @ 13:02:50 #126
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_39032580
Wat boeit dat nou man.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 14:17:05 #127
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_39034934
quote:
Weer celstraffen geëist tegen Ajax-supporters

DEN HAAG - Twee celstraffen van drie jaar zijn dinsdagochtend geëist tegen twee Ajax-supporters die in februari het ADO-honk bestormden.

Tijdens deze tweede procesdag kwamen drie van de in totaal zeventien gedaagden voor. Tegen een 20-jarige man uit Stede Broec en zijn even oude plaatsgenoot is respectievelijk drie jaar waarvan een jaar voorwaardelijk en drie jaar waarvan anderhalf voorwaardelijk geëist. De ene 20-jarige Stede Broecer kreeg een half jaar kortere onvoorwaardelijke straf geëist, omdat hij meer verklaringen had afgelegd aan de politie over de gang van zaken voor en tijdens de bestorming van het ADO-supportershonk. De aanklacht is poging tot doodslag, deelname aan een criminele organisatie en brandstichting.

De zaak van een 24-jarige man uit Almere is aangehouden, omdat zijn advocaat Abraham Moszkowicz enkele getuigen wilde oproepen die niet aanwezig waren.
"De ene 20-jarige Stede Broecer kreeg een half jaar kortere onvoorwaardelijke straf geëist, omdat hij meer verklaringen had afgelegd aan de politie over de gang van zaken voor en tijdens de bestorming van het ADO-supportershonk."
pi_39035067
Die gast uit Almere pakt het gelijk 'goed' aan met Moszkowicz
En tja die 20 jarige kan maar beter als ie vrij komt ergens heen gaan waar ze hem niet kunnen vinden .
pi_39035198
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 14:21 schreef Superheld het volgende:
En tja die 20 jarige kan maar beter als ie vrij komt ergens heen gaan waar ze hem niet kunnen vinden .
Dat gaat hem heel veel geld kosten
pi_39035265
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 14:21 schreef Superheld het volgende:
Als ie belangrijke en invloedrijke namen heeft genoemd dan is dat halfjjaartje mindering het ook niet waard lijkt me
pi_39035302
Die zien we de komende paar jaar niet meer bij Omniworld - FC Den Bosch
pi_39035350
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 14:24 schreef VoreG het volgende:

[..]

Dat gaat hem heel veel geld kosten
Dat is een ding wat zeker is ja, of er moet een procedure fout inzitten ofzo.
pi_39035453
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 14:17 schreef jorienvdherik het volgende:
Veertien Duitse politieagenten hebben dinsdagochtend lichte verwondingen opgelopen, toen Engelse hooligans zich misdroegen in Keulen. Een groep supporters gooide flessen naar de agenten, waardoor de dienders voor snijwonden moesten worden behandeld.

De problemen begonnen toen dronken Engelsen een standbeeld in de stad wilden behangen met vlaggen. Eén man maakte een aardige smak, toen hij in kennelijke staat ten val kwam. Op het moment dat de politie de man wilde helpen, dachten de Engelsen dat hun landgenoot gearresteerd werd. Daarop brak onrust uit.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 19:09:52 #134
55651 JaWi
Shalom.
pi_39045159
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 14:17 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

"De ene 20-jarige Stede Broecer kreeg een half jaar kortere onvoorwaardelijke straf geëist, omdat hij meer verklaringen had afgelegd aan de politie over de gang van zaken voor en tijdens de bestorming van het ADO-supportershonk."
Half jaar korter, daar mag die blij mee zijn .
slettebak [@] gmail.com
pi_39059004
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 14:29 schreef Superheld het volgende:

[..]

Dat is een ding wat zeker is ja, of er moet een procedure fout inzitten ofzo.
Hoeft niet perse, Moszkowicz pakt dit soort zaken ook regelmatig gratis op omdat het gratis publiciteit is voor hem.
pi_39059250
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 00:13 schreef Opgezwollenlever het volgende:

[..]

Hoeft niet perse, Moszkowicz pakt dit soort zaken ook regelmatig gratis op omdat het gratis publiciteit is voor hem.
Geloof je dat nou echt? Die gast heeft echt geen publiciteit meer nodig hoor. En zeker niet bij zo'n zaak als deze. Waarbij de kans dat hij hem wint vrij klein is denk ik.
  woensdag 21 juni 2006 @ 00:26:06 #137
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_39059481
mwah ik denk dat er in zo'n zaak juist veel te halen valt. Prestige is ook wel iets bij advocaten in een bepaalde kring denk ik
  woensdag 21 juni 2006 @ 00:30:10 #138
137910 daaaaan
bla die bla
pi_39059614
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 13:01 schreef DIGGER het volgende:
Je hoeft niet het achterste van je tong te laten zien, maar als je verklaart dat je kwam om een biertje te drinken, ineens binnen stond en zomaar zelf aangevallen werd terwijl je je wel kon verdedigen met een zelf meegebracht wapen, dan is verder toch ook elke spijtbetuiging of wat dan ook meteen niet geloofwaardig?
Precies. Bovendien zul je een lagere straf krijgen wanneer je eerlijk bent.
pi_39059685
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 00:26 schreef PLAE@ het volgende:

mwah ik denk dat er in zo'n zaak juist veel te halen valt. Prestige is ook wel iets bij advocaten in een bepaalde kring denk ik
Toch zal meneer het niet gratis doen
pi_39059696
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 00:20 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Geloof je dat nou echt? Die gast heeft echt geen publiciteit meer nodig hoor. En zeker niet bij zo'n zaak als deze. Waarbij de kans dat hij hem wint vrij klein is denk ik.
Jazeker geloof ik dat, ik heb het gelezen in een boek over hem.
pi_39059765
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 00:26 schreef PLAE@ het volgende:

Ongetwijfeld, maar dat wil niet zeggen dat hij het wel "effe" gratis doet.

daaaaan, ze krijgen echt geen lagere straffen hoor als ze de waarheid zeggen. Tenminste, niet meer in dit stadium.
  woensdag 21 juni 2006 @ 00:44:13 #142
137910 daaaaan
bla die bla
pi_39060031
Bij toegeven krijg je toch altijd sowieso een lagere straf dan als je blijft liegen?
pi_39060124
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 00:44 schreef daaaaan het volgende:
Bij toegeven krijg je toch altijd sowieso een lagere straf dan als je blijft liegen?
Nee is een fabeltje. Sterker nog in het Nederlandse rechtssysteem mag je liegen of zwijgen als verdachte. Je hoeft immers niet aan je eigen veroordeling mee te werken. Maar daar krijg je geen hogere straf door. De rechter kan een bekentenis danwel spijtbetuiging wel meewegen in haar eindoordeel. Maar hoeft lang niet altijd te betekenen dat je daadwerkelijk een lagere straf krijgt.
pi_39060236
Nu komt je achtergrond wel van pas he Robbie.
That's all folks!
  woensdag 21 juni 2006 @ 00:55:16 #145
137910 daaaaan
bla die bla
pi_39060366
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 00:47 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Nee is een fabeltje. Sterker nog in het Nederlandse rechtssysteem mag je liegen of zwijgen als verdachte. Je hoeft immers niet aan je eigen veroordeling mee te werken. Maar daar krijg je geen hogere straf door. De rechter kan een bekentenis danwel spijtbetuiging wel meewegen in haar eindoordeel. Maar hoeft lang niet altijd te betekenen dat je daadwerkelijk een lagere straf krijgt.
Ah, ok. Duidelijk.
pi_39062684
quote:
IJVER AGENT NEKT AJAX-HOOLIGANS

door Gerda Frankenhuis

DEN HAAG, woensdag
Een groot aantal van de Ajax-relschoppers die betrokken waren bij de bestorming van het ADO-supportershome in Den Haag is opgespoord dankzij een alerte politieagent. In zijn vrije tijd noteerde hij de kentekens van de auto’s van de hooligans.

De politieman zat een kopje koffie te drinken, toen hij afgelopen februari de horde raddraaiers zag lopen. Hij bedacht zich geen moment en noteerde alle kentekens van de door de Ajacieden geparkeerde auto’s. Dankzij zijn opmerkzaamheid kon de politie de aanvallers traceren. Dat werd gisteren duidelijk tijdens de rechtszaak tegen Ajax-aanhangers die bij de aanval op de Haagse supporters aanwezig waren.

Bedreigd
Voor de Haagse rechtbank werd, net als een dag eerder tegen collega-hooligans, vier en drie jaar cel geëist. Het openbaar ministerie wil dat de 18-jarige Wilmar N. uit Katwijk vier jaar, waarvan twee voorwaardelijk, achter de tralies verdwijnt.

De 20-jarige Kilian B. uit Stede Broeck kan er met drie jaar en achttien maanden voorwaardelijk van afkomen. Volgens officier van justitie mr. R. Steen verdiende hij die ruime voorwaardelijke straf, omdat hij goed heeft meegewerkt aan het onderzoek De ouders van de NoordHollander zijn zelfs door Ajaxhooligans bedreigd omdat Kilian B. belastende verklaringen tegen zijn mederelschoppers heeft afgelegd.

De even oude Sander K., eveneens uit Stede Broeck hoorde drie jaar cel met één jaar voorwaardelijk tegen zich eisen. De 33-jarige Gerrit L. uit Zwolle hangt drie jaar, waarvan een jaar voorwaardelijk, boven het hoofd. Verder ziet het OM graag dat het viertal stadionverboden met meldingsplicht krijgt opgelegd.
pi_39062937
Slecht dat de ouders bedreigt zijn. Maar als die jongen vrij komt, mag hij van mij keihard aangepakt worden.
  woensdag 21 juni 2006 @ 08:32:11 #148
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_39063165
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 07:31 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]
Volgens mij werkt men door al deze berichtgeving agressie in de hand, men (justitie) zorgt nu bijna persoonlijk voor een vergeldingsactie en dat kan toch nooit de bedoeling zijn? Ook al is het indeze terecht.
  woensdag 21 juni 2006 @ 10:48:59 #149
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_39066783
quote:
Duitse politie arresteert tientallen hooligans

KEULEN - De Duitse politie heeft dinsdagavond in Keulen ongeveer vijftig Duitse hooligans opgepakt die zich in de binnenstad misdroegen. Een aantal raddraaiers verzetten zich hevig tegen hun arrestie, meldde eenpolitiewoordvoerder.

De dronken voetbalfans gooiden flessen en glazen naar elkaar en naar de politie. In de binnenstad waren ook veel Engelse supporters die naar het voetbaltreffen tussen Engeland en Zweden hadden gekeken. Engelsen hadden dinsdagochtend voor onrust gezorgd door voorwerpen naar de politie te gooien. Veertien agenten liepen daarbij lichte verwondingen op.
pi_39066859
Uit het NRC:

Gewoon gezellig vechten bij ADO Den Haag

Door onze redacteur Derk Stokmans

Den Haag, 20 juni. Hij dacht echt dat hij voor de gezelligheid naar Den Haag ging, mompelt Edinho N. Dus stapte hij na afloop van een cocktail-party in het Ajax-supportershome in de auto met de twee mannen die nu naast hem in het beklaagdenbankje van de rechtbank in Den Haag zitten. Rafael S. en Marlon S. hadden andere plannen. Zij wilden vechten met ADO Den Haag-supporters.

Op tien februari van dit jaar trokken zeventig mannen aan het eind van de dag vanuit Amsterdam richting het honk van ADO Den Haag bij het Zuiderpark stadion. Daar waren op dat moment tien mensen, het merendeel minderjarig, aan het kaarten en tafeltennissen. Twee van hen werden neergestoken, één nadat hij al bewusteloos op de grond lag. De rest werd volgens officier van justitie R. Steen belaagd met „honkbalknuppels, geslepen bezemstelen en afgezaagde golfclubs”. Het honk werd in brand gestoken met molotov-cocktails, enkele slachtoffers verklaarden dat ze ook met benzine overgoten waren.

Voor Rafael had het een droom moeten zijn die uitkwam. Tijdens de eerste wedstrijd die hij van Ajax bezocht zag hij een grote vechtpartij op de tribunes. „Ik vond het er mooi uitzien. Dat wilde ik ook een keertje meemaken.” Hij had wel vaker de confrontatie met andere supportersgroepen gezocht, maar „de politie zat er steeds tussen”.

Rafael is een van de zeventien verdachten die deze week terecht staan voor poging tot doodslag, brandstichting, zware mishandeling, wapenbezit, diefstal, vernielingen en lidmaatschap van een criminele organisatie.

Het lukte Rafael ook die dag niet om te vechten, zegt hij. Het honk binnenkomen was al lastig genoeg, want het was flink dringen bij de deur. Toen hij eenmaal binnen was, was het al zo rokerig dat hij bijna niets zag. Dus had hij een bierflesje tegen de muur kapot gegooid, een mobiele telefoon van de bar meegepikt, en was hij weer weggegaan.

Marlon S. vertelt een vergelijkbaar verhaal. Alleen was hij gezien met een stok in zijn handen. Klopt, zegt Marlon: „Ik heb een lat opgepakt om mij te verweren tegen iemand die mij wilde aanvallen.” Hij heeft enorme spijt, zegt Marlon. Natuurlijk ging hij om te vechten, maar hij had „nooit kunnen weten dat ze dit allemaal zouden kunnen aanrichten”.

Als zij het niet waren, wie dan wel, willen de rechters weten. Dat hebben de verdachten niet gezien. Het was rokerig, en eigenlijk kende ze al die andere mensen niet. „Dat houdt u met droge ogen zo vol? Ik vind het een beetje raar”, zegt een rechter. Zijn ze misschien bang om te getuigen? Nee, zeggen de verdachten, ze hebben gewoon niets gezien. Pas toen ze thuis teletekst lazen, begrepen ze wat er gebeurd was, zeggen ze.

Het is een probleem waar ook de officier van justitie mee kampt. Maar ondanks het feit dat van de verdachten niet precies is komen vast te staan wat ze gedaan hadden, dragen ze als deelnemers van de afgereisde groep volgens hem gezamenlijke verantwoordelijkheid voor de brandstichting, de mishandeling van de aanwezige ADO-supporters en het steken van twee van hen.

Volgens de officier zijn de verdachten lid van een criminele organisatie met als doel vechten met supporters van andere voetbalclubs. Dat maakt hij bijvoorbeeld op uit de chatgesprekken die werden gevoerd om de overval mogelijk te maken, de bevelen die leiders van de groep zouden hebben gegeven om „breed te lopen, niet weg te lopen, bij elkaar te lopen en stil te zijn”, de hiërarchie binnen de groep. De brandstichting zou bedoeld zijn geweest om bewijsmateriaal te vernietigen.

De advocaten wilden er niets van weten. Volgens de advocaat van Rafael, C. Emeis, is zijn cliënt zeker niet verantwoordelijk voor de „excessen” die bij de overval plaatsvonden. Die waren op geen enkele wijze te voorzien, en Rafael had geen tijd om zich ervan te distantiëren. „Ook voor Ajax-supporters was het een chaotische situatie, waarin niemand tijd had om adequaat te reageren. Zijn cliënt is niet bang voor een „potje vechten”, maar daar blijft het ook bij. „Het gaat eigenlijk om hele gewone jongens die aanhanger zijn van een voetbalclub.”

Uitspraak over twee weken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')