vast wel.quote:Op maandag 12 juni 2006 22:26 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Heb je die foto eerder gepost?
Komt me erg bekend voor namelijk..
ik kom niet verder dan de medailles die bij de Bosnië missie van '95 horen. Voor "12 jaar trouwe dienst etc" was ik net twee maanden te vroeg weg.quote:Op maandag 12 juni 2006 22:45 schreef _The_General_ het volgende:
Heren, welke onderscheidingen hebben jullie? En, foto ?
General, Sir, I WORKED for a living!quote:
Heb je hier wat aan?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 19:19 schreef Alexxxxx het volgende:
er is in dit topic ooit een lijst met kentekens gepost (welke lettercombinatie aan welk strijdonderdeel toebedeeld is), weet iemand die nog te vinden?
edit: soms zijn dingen zo simpel dat je er niet op komt![]()
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlands_kenteken
Als iemand alsnog een betere lijst heeft houd ik me aanbevolen
quote:Op zondag 9 april 2006 14:39 schreef RonaldV het volgende:
Nog wat aanvullingen:
MinDef gebruikt min of meer vaste letter combinaties in de kentekens van de voertuigen:
KL-xx-xx Kon. Landmacht, algemeen
KM-xx-xx Kon. Marine/Korps Mariniers
KN-xx-xx Kon. Landmacht, meestal voertuigen van Genie
KO-xx-xx Kon. Landmacht, algemeen, tegenwoordig veel interservice voertuigen
KP-xx-xx Kon. Marechaussee en interservice
KR-xx-xx Kon. Landmacht, meestal voertuigen van Genie
KY-xx-xx Kon. Landmacht, meestal rupsvoertuigen
KZ-xx.xx Kon. Landmacht
LM-xx-xx Kon. Luchtmacht
niet volledig, en niet 100% accuraat
Ja, zeer zeker, vriendelijk bedankt!quote:Op zaterdag 17 juni 2006 20:29 schreef -calimero- het volgende:
[..]
Heb je hier wat aan?
http://homepages.cwi.nl/~dik/english/reg/NL/reg.html
En wat hield dat precies in?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 20:49 schreef _The_General_ het volgende:
Vandaag een Market Garden battlefield tour gehad van een Amerikaanse Sergeant Major van de KMS!
bron defensie krantquote:SPECIAL FORCES TAAKGROEP GEDECOREERD
SOESTERBERG - De militairen van de derde en laatste lichting Special Forces Taakgroep
(SFTG) in Afghanistan hebben uit handen van Commandant der Strijdkrachten
generaal Dick Berlijn de Nederlandse herinneringsmedaille Vredesmissies ontvangen.
Het gaat om circa driehonderd man van alle krijgsmachtdelen. De medaille-uitreiking vond plaats
op vliegbasis Soesterberg. De Special Forces hebben vanaf april 2005 voor de duur van een
jaar een bijdrage geleverd aan de Operatie Enduring Freedom in Afghanistan. Ze zijn ingezet in
een gebied in het zuiden van de provincie Kandahar. De taakgroep heeft zich vooral gericht
op het uitvoeren van verkenningen en het vergaren van inlichtingen.
Op deze wijze zijn de politieke, sociale, economische én veiligheidssituatie in het gebied in kaart gebracht. Daarnaast vormden de opbouw van een netwerk onder de plaatselijke bevolking en het
winnen van vertrouwen binnen de internationale troepenmacht een belangrijke taak van de eenheid. De kern van de SFTG bestond uit groene baretten van het
Korps Commandotroepen, aangevuld met speciale eenheden van het Korps Mariniers. Een helikopterdetachement en stafen logistieke eenheden maakten de taakgroep compleet
En iemand een idee wat er naast voor een kist staat? Ik denk dat het een 'Fitter' is. Kan iemand dit bevestigen?quote:Op zondag 18 juni 2006 10:59 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Deze stond in Leeuwarden op een afgesloten stuk (), iemand enig idee wat het is? (fabrikant en type?)
quote:Op zondag 18 juni 2006 16:07 schreef Lone_Gunman het volgende:
[..]
En iemand een idee wat er naast voor een kist staat? Ik denk dat het een 'Fitter' is. Kan iemand dit bevestigen?
Gewoon een ouwe Franse AMX-13. Oud gepantserd rups voertuig dat bij de Nederlandse landmacht in gebruik is geweest van 1961 t/m 1977, vervangen door de YPR 765 in 1977.quote:Op zondag 18 juni 2006 10:59 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Deze stond in Leeuwarden op een afgesloten stuk (), iemand enig idee wat het is? (fabrikant en type?)
Dank je!quote:Op zondag 18 juni 2006 18:55 schreef -calimero- het volgende:
[..]
Gewoon een ouwe Franse AMX-13. Oud gepantserd rups voertuig dat bij de Nederlandse landmacht in gebruik is geweest van 1961 t/m 1977, vervangen door de YPR 765 in 1977.
Waarom er een Russische ster op zit weet ik ook niet, zal wel voor de show zijn, of omdat het zo te zien een (ex,-) doelvoertuig is.
[afbeelding]
[afbeelding]
Hier nog een linkje in t Duits: http://www.panzerbaer.de/types/fr_vbc_amx13-a.htm
Ja zo is het beter , en het is een Su-17 Fitter zoals ik gedacht had.quote:Op zondag 18 juni 2006 16:16 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
[afbeelding]
zo minder moeite met herkennen?
Jup, Leopard 2A6. Fabrikant is Krauss-Maffei Wegmann uit Duitsland.quote:Op zondag 18 juni 2006 18:58 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Dank je!
Weet je deze ook? Leopard II?
[afbeelding]
(ja, ik heb er echt geen verstand van![]()
)
Dit is een Fitter-C, overgenomen is van de West-Duitse luchtmacht. Het toestel was oorspronkelijk van Egypte, die het toestel aan de Duitsers verkochten, zodat die er die midden jaren-80 onderzoek mee konden doen bij Erprobungsstelle 61(WTD-61) onder de duitse registratie 98+62. Een tweede toestel (98+61) staat nu zonder markings in het Luftwaffe-museum op Berlin-Gatow:quote:Op zondag 18 juni 2006 16:16 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
[afbeelding]
zo minder moeite met herkennen?
Heerlijke foto's.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 20:20 schreef -calimero- het volgende:
Jeej, hier wat nieuwe pic's van de Leopard 2 PSO (speciaal voor optreden in verstedelijkt gebied)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Meer, en ander leuk spul is hier te vinden.
Die is wel tof.quote:Op maandag 19 juni 2006 01:53 schreef sp3c het volgende:
herinneringsmedailles heb ik ook (SFOR en van EUFOR krijgen we er ook 1 geloof ik ), ik zal is kijken of ik wat foto's kan maken maar behalve dat ik ze zelf heel de dag aan het poetsen ben is het niet echt iets bijzonders
maar goed, ik zat wat te surfen en ik vond dit:
[afbeelding]
Sperwer met Israelische raketjes eronder
vraag me af of wij dat ook krijgen want dat is wel erg Star Wars natuurlijk)
en ik verkies Nyala boven Dingo, met alle respect voor de Duitsers maar in Zuid Afrika hebben ze net iets meer ervaring met landmijnen dan in Duitsland, het is niet voor niets dat de VS, Canada en nog een hele reeks landen dit voortoeg kozen voor de taak (route clearing) maar Dingo is ook een mooie bak natuurlijk
Nee, is niet stom. Op zulke beurzen wordt tenslotte al het nieuwste spul getoond.quote:Op maandag 19 juni 2006 08:55 schreef SHERMAN het volgende:
Is het alleen erg stom om te zeggen dat ik de helft van het materieel niet herken ofzo.
Bedoel je deze? http://avia.russian.ee/air/inter/vak-191.html maar die is van Fokkerquote:Op woensdag 12 juli 2006 11:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
er was maandag op de ard een docu over Willy Messerschmitt en die heeft dus voor duitsland een soort harrier ontwikkeld (met een systeem zoals de v22) voor ik dacht een f5 weet iemand daar meer van?
die 2de ja dat heb ik dus nooit gewetenquote:Op woensdag 12 juli 2006 11:42 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Bedoel je deze? http://avia.russian.ee/air/inter/vak-191.html maar die is van Fokker
of deze? http://www.bw-flyer.de/neu/report/themen/vstol/vj-101c.html
dit is toch bekend dat ze van de blackbird ook een bommenwerperversie wilden maken.quote:
Nee, van de Blackbird werd oorspronkelijk ook een fighter gebouwd, de YF-12A (met AIM-47A raketten geloof ik). Maar afgezien van de prototypes is daar verder niks mee gebeurd. Voor bommenwerper was het ding totaal ongeschikt, al heeft er ook een A-12 versie bestaanquote:Op donderdag 20 juli 2006 12:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dit is toch bekend dat ze van de blackbird ook een bommenwerperversie wilden maken.
Kleurstelling geïnspireerd door Mondriaan?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 20:20 schreef -calimero- het volgende:
Jeej, hier wat nieuwe pic's van de Leopard 2 PSO (speciaal voor optreden in verstedelijkt gebied)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Meer, en ander leuk spul is hier te vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |