Aan de EXIF te zien een 50mm f/1.8 voor alle foto'squote:Op zondag 11 juni 2006 19:54 schreef aapstok het volgende:
Wat voor lens heb je gebruikt?
En paar zijn gemaakt met een 55-200, maar idd voor de meeste de 50mm.quote:Op zondag 11 juni 2006 20:35 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Aan de EXIF te zien een 50mm f/1.8 voor alle foto's
Bij mij niet.quote:Op maandag 12 juni 2006 10:57 schreef ableton het volgende:
ziet er erg onnatuurlijk uit
Bij deze idd op totaal verkeerde punt gefocused ( been ipv gezicht )quote:Op maandag 12 juni 2006 10:56 schreef Monotomo het volgende:
Ook even aan de gang gegaan.
[afbeelding]
Je stelt telkens scherp op het dichtsbijzijnde punt, verkeerde instelling in je camera? Erg jammer, want verder ziet het er goed uit!
Denk t wel, want bij mij ziet het er ook erg onnatuurlijk uit..quote:Op maandag 12 juni 2006 11:18 schreef Monotomo het volgende:
[..]
Bij mij niet.Zal wel aan m'n 4 jaar oude TFT liggen ofzo..
![]()
Kan je mij eens een RAW sturen? Ik wil het ook graag proberen...als ik denk dat het gelukt is zeg ik wel hoequote:Op maandag 12 juni 2006 07:13 schreef vroem_nl het volgende:
[..]
En paar zijn gemaakt met een 55-200, maar idd voor de meeste de 50mm.
Ik heb gelukkig in RAW geschoten, dus ben nu eens aan het kijken hoe ik die kleuren wat kan "op" krikken. Tips?
Eerste poging:
[[url=http://www.optisign.nl/testshoot/test_resize.jpg]afbeelding][/url]
(Witbalans naar 6500K, sharpened en gecropped)
orgineel:
[[url=http://www.optisign.nl/testshoot/foto03_resize.jpg]afbeelding][/url]
Volgens de officiele IS standaarden is het tegenwoordigquote:Op maandag 12 juni 2006 16:33 schreef RonaldV het volgende:
MiB? Je behoort tot de Men in Black?
het zijn gewoon MBs hoor!
Er is geen ITer in de wereld die de officiele standaard serieus neemt.quote:Op maandag 12 juni 2006 16:38 schreef vroem_nl het volgende:
[..]
Volgens de officiele IS standaarden is het tegenwoordig
10 MB = 10000 KB
10 MiB = 10240 KiB
(maar het blijft mieren...kerij)
Een moet de eerste zijnquote:Op maandag 12 juni 2006 16:40 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Er is geen ITer in de wereld die de officiele standaard serieus neemt.
Hier heb ik wat mee geprobeerdquote:Op maandag 12 juni 2006 16:32 schreef vroem_nl het volgende:
Ik heb 2 rawtjes hier neergezet:
1
2
Ze zijn ongeveer 10 MiB groot.
(Canon CR2)
Tipje. Kijk eerst hoe de foto is zoals ie van de camera af komt, dan kijken naar als je alles automatisch laat doen. Als je dan daar wat tussen gaat zitten, dan krijg je het vaak zoals je het zelf goed vindt. Kwestie van experimenteren.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 16:29 schreef vroem_nl het volgende:
Toch nog eens wat experimenteren - met dat tint spul van CS is meer te doen dan enkel witbalans aanpassen in DPP
WTF?quote:Op maandag 12 juni 2006 16:38 schreef vroem_nl het volgende:
Volgens de officiele IS standaarden is het tegenwoordig
10 MB = 10000 KB
10 MiB = 10240 KiB
(maar het blijft mieren...kerij)
Ik kon het toch niet laten ook even een poging te doen om de foto te bewerken. IMHO is 'tie zo het mooistquote:Op maandag 12 juni 2006 07:13 schreef vroem_nl het volgende:
[..]
En paar zijn gemaakt met een 55-200, maar idd voor de meeste de 50mm.
Ik heb gelukkig in RAW geschoten, dus ben nu eens aan het kijken hoe ik die kleuren wat kan "op" krikken. Tips?
Eerste poging:
[[url=http://www.optisign.nl/testshoot/test_resize.jpg]afbeelding][/url]
(Witbalans naar 6500K, sharpened en gecropped)
orgineel:
[[url=http://www.optisign.nl/testshoot/foto03_resize.jpg]afbeelding][/url]
Zo zou ik hem idd ook gedaan hebben.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:23 schreef Vigile het volgende:
[..]
Ik kon het toch niet laten ook even een poging te doen om de foto te bewerken. IMHO is 'tie zo het mooist
[afbeelding]
Welke instellingen heb je gebruikt?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:23 schreef Vigile het volgende:
[..]
Ik kon het toch niet laten ook even een poging te doen om de foto te bewerken. IMHO is 'tie zo het mooist
[afbeelding]
Ik heb eigenlijk alleen de levels gecorigeerd, de saturation IETS omhoog gegooid, brightness iets omlaag, contrast iets omhoog en een unsharp mask erover heen.quote:Op woensdag 14 juni 2006 08:36 schreef vroem_nl het volgende:
[..]
Welke instellingen heb je gebruikt?
Het kan misschien aan mijn beeldscherminstellingen liggen, maar zo komt ie nogal donker over (en een beetje flets en onscherp). Ook ik kon het niet laten om nog ff te experimenteren met de fotoquote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:23 schreef Vigile het volgende:
[..]
[afbeelding]
Een tikje te veel usm als ik zo vrij mag zijnquote:Op zaterdag 17 juni 2006 20:55 schreef martijn877 het volgende:
Levels handmatig ingesteld, vervolgens exposure veranderd, shadow/highlight een tikje en usm
Ik heb ook expres voor 12 uur alles geschoten...helaas had dit model geen andere bikini (zwart zo volgens mij wel mooi uitkomen)quote:Op maandag 19 juni 2006 09:54 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Een tikje te veel usm als ik zo vrij mag zijnMaar de kleuren vind ik hier wel beter.
Een paar tips voor TS (RonaldV en anderen hebben het meeste al gezegd, waarbij niet vaak genoeg hyerhaald kan worden dat dichtbij komen belangrijk is).
Met dit weer en dit thema is de zon je grootste vijand: snoeihard licht leidt al snel tot uitgebeten plekken en nog veel sneller tot knijpende ogen. Probeer je shoot te plannen aan het begin of einde van de dag als het licht zachter is.
Let ook op de kleding, zelfs als het zo weinig is. De bikini van je model is nogal flets en dat wordt versterkt doordat het dezelfde tint heeft als haar (heel mooie) haar. Een wat feller gekleurde bikini. liefst in een wat contrasterende kleur geeft al heel snel een spetterend effect.
Het idee van de opblaas... uhm... dingen vind ik erg sterk, en je laat zien dat je over de poses nagedacht hebt. Daar zit duidelijk potentie in. Ga er vooral mee door.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |