Helemaal niet onaardig voor een eerste keer, maar er zijn wel wat puntjes.
Over het algemeen heb ik het idee dat je je foto's zo uit de camera op de server hebt gegooid, zonder nabewerken. Ik kan je echt aanraden om dat toch eens te proberen, je foto's worden er veel mooier van. De kleuren hebben nu een beetje een blauwige zweem, en die kun je vrij makkelijk wegwerken.
Het tweede puntje dat ik zie is dat je vrij ver van je modellen af stond. ik zou veel dichter naar ze toe gaan, of ze veel dichterbij laten komen.
Per foto:
#1: Te ver van je onderwerp af. Daarbij zitten de modellen ook veel te veel verstopt achter het opblaasbeest, je had ze beter een stukje kunnen laten draaien. Wat wel leuk is dat ze duidelijk plezier hebben.
#2. Te ver van je onderwerp af. In dit geval zijn ze weer iets te ver doorgedraaid naar mijn smaak. En ik vind dit plaatje een beetje statisch, er zit weinig beweging en plezier in.
#3. Veel beter, al zou ik voor een andere crop gekozen hebben. Als je je camera een kwartslag gedraaid had zou je ook de voet van je model hebben gefotografeerd, de valt er nu net af. Daarbij komt de foto ietsje overbelicht en out-of-focus op me over.
#4. Deze had je van dichterbij moeten nemen, en ietsje meer van voren. Het idee heeft alles in zich om een leuke foto te worden, maar je was net te laat en te ver weg.
#5. Niks mis mee. Een beetje de kleuren nabewerken en iets croppen, en je hebt een mooie foto van een leuke dame.
![]()
#6. Het duurde even voor ik zag wat, maar ik weet nu wat er mis is. Het model ligt er prima bij, maar de foto is scheef (kijk maar naar de achtergrond). Ietsje hoger en rechter, en je had een goeie foto gehad. Ow... let ook op tenen. Haar grote teen is er afgehakt.
![]()
#7. Prima foto. Ietsje croppen, kleurtjes bijtrekken, en klaar is Klara!
#8. Zelfde als #7, die ik overigens wel beter vind.
#9. Te ver van je onderwerp af. Wees niet te bang om dichtbij je model te gaan staan. En zorg ervoor dat het bandje dat je bij je camera hebt gekregen om je polsgewikkeld zit (met de camera eraan natuurlijk
![]()
), dan valt hij echt niet in het water. En ga de volgende keer iets dieper het water in, haar hielen zijn nu net zichtbaar.
#10. Zie #9. En laat je model haar armen omhoog doen. Wijd uit elkaar, of achter haar hoofd, kijk maar wat het leukst uitkomt. Ik zou de camera een kwartslag gedraaid hebben, trouwens. Dan zie je wel minder opspattend water, maar het gaat voornamelijk om je model.
Alles bij elkaar wel een leuke serie. Ik hoop dat je model het leuk genoeg vond om het nog eens te doen. Ze poseert goed, en heeft zeker haar uiterlijk mee.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan
controleren...
-
Privacy Matters