Hehe, ik krijg niet eens een paar seconden de tijd om de link korter te maken vanwege de forumlayout of er wordt al een opmerking over gemaaktquote:Op zondag 11 juni 2006 03:02 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Anders verneuk je de forumlayout ff
Is wel cool zo'n apparaatje!![]()
quote:Op zondag 11 juni 2006 03:30 schreef mwuhaha het volgende:
[..]
Hehe, ik krijg niet eens een paar seconden de tijd om de link korter te maken vanwege de forumlayout of er wordt al een opmerking over gemaaktEn dan nog wel op dit tijdstip
Zonder recept van de dokter is er eigenlijks maar 1 echte mogelijkheid en dat is benzyolperoxide (de producten uit stap 5 uiteraard niet meegerekend)quote:Op zondag 11 juni 2006 20:04 schreef gerifan het volgende:
Over het stappenplan, wat is een goed product voor stap 6??
Voor je lichaam of gezicht?quote:Op zondag 11 juni 2006 20:12 schreef WaSTeiL het volgende:
Onder de douche jat ik alle scrubs van mijn vriendin. Vooral de scrub met olie van Sabon is echt super lekker!
Due is voor je lichaam. Het is een redelijk scherpe scrub die niet echt aan te raden is voor je gezicht. Deze scrub bedoel ik:quote:
Dat dacht ik dus eerst ook, maar toen keek ik ff wat beter......quote:Op zondag 11 juni 2006 23:05 schreef Intronic het volgende:
Ik dacht eerst dat het een leren broek was
In wat voor vorm is die antibiotica dan, gel of creme ofzo? Want meestal krijg je het volgens mij in vloeistofvorm voorgeschreven.quote:Op maandag 12 juni 2006 10:14 schreef FaceWash het volgende:
Ik las bij stap 6 dat je de topische antibiotica altijd voor de benzyolperoxide moet opsmeren. Waarom is dit zo?
Ik gebruik eigenlijk altijd eerst de benzyolperoxide omdat deze in m'n huid trekt, en pas daarna mijn topische antibiotica. Deze laatste is namelijk een heel dik smeersel dat zowiezo niet in je huid trekt maar welke je als een dun laagje over je huid moet smeren. Ik kan me moeilijk inbeelden dat ik daarover nog iets zou kunnen opdoen![]()
Een hele dikke crème ofzo. Te vergelijken met een soort van romige klei.quote:Op maandag 12 juni 2006 13:07 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
In wat voor vorm is die antibiotica dan, gel of creme ofzo? Want meestal krijg je het volgens mij in vloeistofvorm voorgeschreven.
Ik heb de desbetreffende zin weggehaald.![]()
Heb net gekeken en het gaat om een zalf. Genaamd aknemycin® met daarin erythromycine verwerkt, een antibioticum dat uitwendig wordt gebruikt tegen ontstoken acné.quote:Op maandag 12 juni 2006 18:39 schreef FaceWash het volgende:
[..]
Een hele dikke crème ofzo. Te vergelijken met een soort van romige klei.
Uit de OP:quote:Op maandag 12 juni 2006 20:53 schreef MadGuy het volgende:
Ah, bij de laatste CJP magazine zat een boekje van Greenpeace over welke fabrikanten giftige stoffen gebruiken in hun producten.
Die foto ben ik al op diverse fora tegen gekomen. Je moet volgens mij wel erg lang in de zon zitten over een relatief lange periode om het zo erg te laten worden. Dus helemaal onmogelijk is het volgens mij niet. Zo te zien heeft die mevrouw die niet al te jong is zich ergens mee ingesmeerd, maar vast niet met iets met hoge bescherming.quote:Op zondag 11 juni 2006 22:49 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
@Mexoryl:
In een ander topic hier op Fok kwam ik deze foto tegen van een vrouw die het zonnebaden een beetje te letterlijk heeft genomen, kan dit nou echt??
[afbeelding]
![]()
Ik denk dat die vrouw wel een behoorlijk groot risico loopt op huidkanker. Ik snap ook niet waarom ze het zo ver heeft laten komen met haar huid van leer.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 20:06 schreef Mexoryl het volgende:
[..]
Die foto ben ik al op diverse fora tegen gekomen. Je moet volgens mij wel erg lang in de zon zitten over een relatief lange periode om het zo erg te laten worden. Dus helemaal onmogelijk is het volgens mij niet. Zo te zien heeft die mevrouw die niet al te jong is zich ergens mee ingesmeerd, maar vast niet met iets met hoge bescherming.
In deze deel heb ik de zin inmiddels verwijderd, maar volgens mijn huisarts kan je het gewoon na elkaar gebruiken, ook heb ik in mijn bijsluiter geen bijzonderheden gelezen daarover.quote:Op woensdag 14 juni 2006 11:15 schreef Yake het volgende:
2L0w4Zer0 poste in deel 11:
"Breng de antibiotica altijd aan voordat de benzyolperoxide of tretinoine wordt aangebracht."
Dit is geen algemene tip die je moet geven voor Tretinoine omdat zelfs de antibiotica de stabiliteit van de tretinoine kan beinvloeden. Bij voorkeur doe je de antibiotica 30-45 minuten nadat de tretinoine is opgebracht opbrengen. Voor zekerheid ff navragen bij de doc.
das idd vet kut, ik lees ook regelmatig dingen dan Tretinoine bij veel mensen op den duur niet meer goed werkt.quote:Op donderdag 15 juni 2006 16:09 schreef Pupil het volgende:
Met mijn huid gaat het de laatste tijd weer minder.. Vooral voorhoofd zitten de laatste tijd weer wat bobbels. Ook al smeer ik elke dag baaf de TretinoÏne.
Ik ben het niet eens met je dermatoloog, ik denk dat het zeker wel een blijvende oplossing kan zijn, alleen wil die het waarschijnlijk gewoon niet voorschrijven, omdat zij een vette huid niet erg genoeg vindt voor roaccutane.quote:Op donderdag 15 juni 2006 16:09 schreef Pupil het volgende:
@ 2L0w4Zer0,
Ik las je post over de Roaccutane voor de vette huid. Ik heb het dus ook gevraagd bij de dermatoloog of ik het daar niet voor kon krijgen maar daar wou ze niet aan. Ze vertelde me namelijk dat tijdens de kuur de vette huid wel weg ging maar na verloop van tijd werd het weer hetzelfde zoals je die had.. Erg jammer natuurlijk.
Acne bacteriën schijnen op den duur resistent te worden voor antibiotica, met benzoylperoxide schijn je die resistentie te kunnen vertragen. Ook schijnt een hoge dosis benzoylperoxide (5% of 10%) niet per definitie beter te zijn. Daarom heb ik via eBay Paula's Choice Blemish Fighting Solution met 2,5% benzoylperoxide aangeschaft, aangezien ze die dosering uberhaupt in Nederland niet verkopen (wat ik nog steeds raar vind trouwens).quote:Op donderdag 15 juni 2006 17:49 schreef Pupil het volgende:
@ 2L0w4Zer0,
Nee ze vond het ook niet erg genoeg. Terwijl ze het wel meteen de eerste keer wilde voorschrijven.. Maa ik wilde het toen niet omdat ik er allemaal slechte verhalen over had gehoord. Daarom heb ik dus de Minocycline gekregen en de Tretinoïne.
Wat wordt verstaan met 'op den duur'? Een ruwe schatting.quote:Op donderdag 15 juni 2006 18:00 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Acne bacteriën schijnen op den duur resistent te worden voor antibiotica, met benzoylperoxide schijn je die resistentie te kunnen vertragen.
quote:Op donderdag 15 juni 2006 21:27 schreef MadGuy het volgende:
Zal dat niet per persoon verschillen?
Ik sluit me hier half bij aan. Je dermatoloog zal dit als excuus gebruiken om het niet voor te schrijven. Het is namelijk wel een vrij extreem middel. In de VS staat het in de top 3 gevaarlijkste medicijnen die men voorschrijft.quote:Op donderdag 15 juni 2006 16:19 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Ik ben het niet eens met je dermatoloog, ik denk dat het zeker wel een blijvende oplossing kan zijn, alleen wil die het waarschijnlijk gewoon niet voorschrijven, omdat zij een vette huid niet erg genoeg vindt voor roaccutane.
Als hij wit is en blijft kan je er dan nog mee vertonen? Zinkoxide is in vergelijking met andere UVA filters niet efficient. Het is niet mogelijk om relatief hoge UVA bescherming met zinkoxide alleen te krijgen, maar het is beter dan niets. Ik zou iets met betere bescherming gebruiken.quote:Op donderdag 15 juni 2006 16:09 schreef Pupil het volgende:
@ Meroxyl,
Bedankt voor je antwoord. Het komt idd uit USA (MD Formulations) zou je afgaande op de ingredienten wel kunnen zeggen dat het een goede fator is of niet? Hij bevalt wel goed en bijf ook wit dus hij zou dan wel goed izijn of zie ik dat verkeerd?
quote:Op vrijdag 16 juni 2006 00:34 schreef Yake het volgende:
In de VS staat het in de top 3 gevaarlijkste medicijnen die men voorschrijft.
Hierbij moet er wel ff een kanttekening geplaatst worden. De hoofdreden dat Roaccutane als zo riskant wordt beschouwd is vanwege het zeeeeeeer grote risico op geboortedefecten. In Amerika is om die reden nu ook het "iPLEDGE" programma in het leven geroepen.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 13:45 schreef Shiseido het volgende:
top 3 gevaarlijkste medicijnen..... das wel ernstig dan.
Nee heb de afgelopen weken niet elektrisch geschoren. Ik heb getrimd met een trimmer/tondeuse van babyliss. Resultaat is dat ik niet echt glad geschoren ben dan, maar de ontstekening bleven wel relatief goed weg. Ik was er best tevreden mee. De skin reliëf doe ik hierna ook op.quote:Op donderdag 15 juni 2006 21:32 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
@FaceWash:
Hoe bevalt de Skin Relief van Paula's Choice dan? Heb je je de afgelopen weken elektrisch geschoren?
Toen ik een aantal jaar geleden mijn knieschijf gebroken had, toen moest ik elke dag via een injectienaald antistollingsmiddelen inspuiten. De bijsluiter die daar bij zat, daar stond me toch een lange lijst met bijwerkingen in, de 1 nog erger dan de ander. En van sommige van die bijwerkingen werd je echt niet vrolijk vanquote:Op vrijdag 16 juni 2006 16:28 schreef Shiseido het volgende:
heb het gelezen... tis toch maar te hopen dat als je isotretioine gebruikt, je alleen de allerminst schadelijke neveneffecten krijgt(drope lippen en huid) en niet de rest van het waslijstje
Brommerongelukjequote:Op vrijdag 16 juni 2006 19:18 schreef Shiseido het volgende:
ouch... das pijnlijk. hoe is dat gebeurd?
Ga ik ook doen, mr dan kan ik eigenlijk nooit meer met een echt gladschoren gezicht rondlopen. Is wel jammer. Want af en toe voelt een echt gladgeschoren huid wel eens goed en ziet het er ook lekker fris uit.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 17:54 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
@FaceWash:
Dan blijf je voortaan toch gewoon scheren met de tondeuse.![]()
De effecten verschillen per scheermes. Als je gevoelig bent voor razor bumps kan je beter geen mach3 etc nemen. Je zou kunnen proberen single blade wegwerp mesjes te nemen. Of anders wat ouderwetse straight razors. Verder lees je wel eens dat koud water beter is in dat geval.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 17:02 schreef FaceWash het volgende:
[..]
In elk geval, scheren met een mes lijkt dus nooit meer voor mij bestemd. Bizar maar jah...
Ik heb zelf de BIC Sensitive-1 (single blade) van www.drogisterij.netquote:Is there a fundamental difference of shave between single-blade, twin-blade, and triple-blade shavers?
If you suffer from razor bumps or ingrown hairs (Pseudofolliculitis Barbae or PFB), Dermatologists recommend using a single-blade shaver, such as the BIC Classic Sensitive Shaver™. If you are free of skin problems, use a sharp single, twin, or triple-blade shaver to get a close shave, such as the BIC® Comfort Twin, BIC Twin Select Sensitive Skin™ Shaver, or the BIC Comfort 3™ Shaver.
Als je normaal snel bruin wordt doet het waarschijnlijk wel iets, maar de mate waarin blijft een raadsel.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 14:39 schreef Pupil het volgende:
@ Meroxyl,
Nee hij is niet wit maar mijn huid is nog wit. Dus beschermen zal hij dan wel goed doen denk ik?
Nee hoor, Vichy heeft zowel Mexoryl SX en XL in hun producten zitten.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 18:34 schreef Yake het volgende:
Okay die Vichy is dus wat anders. Hij heeft Mexoryl SX ipv XL en ethylhexyl triazone (octyl triazone). Dit laatste is een niet zovaak gebruikt ingredient zie ik. Ik krijg er maar weinig goede info over gevonden.
Dat is niet de complete ingrediëntenlijst. En het is wel degelijk geparfumeerd en er zit ook titaniumdioxide in. Heb het ooit gekocht en het parfum wat er in zit ruikt vreselijk.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 18:18 schreef Yake het volgende:
Ik denk dat ik me de volgende zonnebrand creme ga halen:
http://www.allcures.com/shared/product.asp?ID=85117&txt=AMBRE+SOLAIRE
Hypoalergeen en zonder parfum.
Ja, die combinatie is fotostabiel mits er aan een aantal voorwaarden wordt voldaan..quote:Avobenzone (Butyl methoxydibenzoylmethane, Parsol 1789): Deze zou dus stabieler moeten zijn vanwege de octocrylene. Het is dus van Garnier en dus van L'oreal. Ik veronderstel (en ik heb gelezen) dat het dus fotostabiel is.
Alle zonneproducten zijn min of meer vettig.quote:Dit spul zou daarnaast goed moeten hydrateren zonder vet uit te zien of aan te voelen.
Titaniumdioxide komt als het goed is niet in contact met levende cellen, dus zou het betreft schadelijkheid mee moeten vallen. Als je helemaal geen product met titaniumdioxide wilt gebruiken, kan je beter kijken naar merken zoals Bioderma. Parabenen zitten helaas bijna overal in.quote:Ik vind het jammer maar ik kan geen geschikt zonne product vinden wat op de groene lijst van greenpeace staat (wat ik opzich wel belangrijk vind). Het hele L'oreal concern (en dus Garnier en Vichy ook) staat op de rode lijst.
http://www.zonjijgifvrij.nl/testresutaten_zonnebrandcremes.php
Dit onderzoek laat dus echter goede resultaten zien voor Vichy en de Garnier zonnemelk scoort met name slecht vanwege de titanium dioxide die erin zit en haar magere (60%) coating. In die creme van Garnier zit echter geen Titanium Dioxide wat een meevaller is. Het is echter geen garantie dat de creme nu ook goed zal scoren op overige schadelijke stoffen gebied, wat deze link bijvoorbeeld wederom bevestigd:
http://www.tsr.ch/xobix_m(...)/cremes_solaires.pdf (het is hetzelfde spul als bij "zon jij gif vrij?" maar ik veronderstel dat het in het algemeen niet zo snor zit op dit gebied bij Garnier).
Dit zijn twee heel verschillende producten qua textuur.quote:Wat denk jij ervan Mexoryl?
Ik heb nog niet de ingredienten van de genoemde Vichy producten opgezocht omdat het me ff tot hier zit maar ik vraag me dus af in hoeverre deze producten van Vichy overeenkomen met de genoemde Garnier producten, met name die Garnier spf30 creme die ultra vloeibaar is en de Ultra vloeibare sneldrogende BF20 van Vichy.
Dit is een zeer effectief, fotostabiel UVB filter, dat door BASF onder de merknaam Uvinul T 150 wordt verkocht.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 18:34 schreef Yake het volgende:
Okay die Vichy is dus wat anders. Hij heeft Mexoryl SX ipv XL en ethylhexyl triazone (octyl triazone). Dit laatste is een niet zovaak gebruikt ingredient zie ik. Ik krijg er maar weinig goede info over gevonden.
In het verleden heb ik weleens dingen op olie-basis geprobeerd, maar das mij veel te vet. Voor het slapen gaan als "nachtcreme" zou het misschien wel kunnen, maar overdag zeker niet, tenminste niet in mijn geval.quote:Op zondag 18 juni 2006 13:09 schreef ThaMadD3ViL het volgende:
Gewoon baby olie smeren werkt ook voor zachte en gladdere huid
Overdag kan ook wel... alleen moet je het dan erg dun aanbrengen, dan lijk je gelijk nog bruiner ook omdat je huid dan glanstquote:Op zondag 18 juni 2006 17:41 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
In het verleden heb ik weleens dingen op olie-basis geprobeerd, maar das mij veel te vet. Voor het slapen gaan als "nachtcreme" zou het misschien wel kunnen, maar overdag zeker niet, tenminste niet in mijn geval.![]()
Een glanzende huid (door vet of talg) heb ik een tering hekel aan, het geeft een ongezond en ongaaf effect op mijn huid.quote:Op zondag 18 juni 2006 17:46 schreef ThaMadD3ViL het volgende:
[..]
Overdag kan ook wel... alleen moet je het dan erg dun aanbrengen, dan lijk je gelijk nog bruiner ook omdat je huid dan glanstMaar je moet het inderdaad niet met te warm weer doen....
http://www.ebay.nl/quote:Op zondag 18 juni 2006 22:02 schreef Shiseido het volgende:
hmmm... die had ik ook al gezocht via ebay maar niet gevonden, jij dus wel!
ik was trouwens diegene die mdformulations illuminating serum en illuminating mask heeft, maar heb geen antwoord op je vraag, denk het wel
quote:Op maandag 19 juni 2006 11:14 schreef Shiseido het volgende:
owkeej.. maar dat is gwoon een winkel, met winkelprijzen
Lanvin is echt een Zirh freak, maar hij post hier bijna nooit meer. Hij was er iig altijd zeer over te spreken.quote:Op maandag 19 juni 2006 12:41 schreef pietervdes het volgende:
He hebben jullie ervaring met Zirh dagcreme . Ik ben erover aan t nadenken omdat te kopen maar ik heb er geen ervaring mee
Daar is een bodyscrub ook voor bedoeld.....quote:Op maandag 19 juni 2006 20:02 schreef flashermx het volgende:
ik bedoel ook dat je het dan gebruikt voor je lichaam en niet vor je gezicht
Ook een voorkeursmerk?quote:Op maandag 19 juni 2006 20:13 schreef flashermx het volgende:
facewash, face scrub, af en toe een masker en een dagcreme
..... en de dagcreme?quote:Op maandag 19 juni 2006 20:18 schreef flashermx het volgende:
facewash Nivea gevoelige huid, scrub ook van Nivea en masker van Zirh.
Maar wil binnenkort wel eens de scrub van Zirh proberen
Momenteel alles van Paua's Choice voor de gecombineerde huid, facewash, tonic, serum en creme.quote:Op maandag 19 juni 2006 20:18 schreef flashermx het volgende:
wat gebuik jij dan zoal?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |