abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 juni 2006 @ 00:13:26 #1
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_38738535
Afgelopen week stond bij ons de politie voor de deur, met een klacht over de fietsen die bij ons voor het huis gestald staan. Wij wonen met 10 man in een studentenhuis (Utrecht), en eigenlijk heeft iedereen een fiets. Deze staan dan ook redelijk netjes 5 dik voor het huis gestald.
De agenten hadden klachten ontvangen dat onze fietsen het troitoir versperren en dat mensen met kinderwagens etc. daar hinder van ondervinden. Nu hebben ze daarover opzich gelijk, maar op dit moment is echt echter geen alternatieve plaats om de fietsen te stallen. Het is een straat vol studentenhuizen en alle fietsenklemmen in de straat zijn dubbel bezet, zou ik mijn fiets 'netjes' willen stallen dan zouden ik en mijn huisgenoten, zonder overdrijven, twee straten verderop moeten zijn.
Meneer agent had hier weinig boodschap aan en zei dat we dan maar de gemeente moeten bellen voor een fietsen rek. Einde gesprek.

Nu heb ik gezegd dat ik dit wel wil regelen, want de fietsen staan voor mijn raam en het zou best fijn zijn als ze daar weg waren. Maar zonder helder alternatief is dat natuurlijk onbegonnen werk

Na echter wat onderzoek gedaan te hebben (hier en hier) blijkt dat de enige concrete oplossing die de gemeente dus aanbiedt een persoonlijke stalling tegen betaling, dat lijkt me wat overdreven. Hier strand ik echter, want 'even de gemeente bellen voor een fietsenrek' is een stuk makkelijker gezegd dan gedaan.

Welke gemeentelijke instantie kan ik het beste aanspreken om meer stallingsplaatsen te realiseren? En heeft die agent überhaupt wel het recht om daar iets van te zeggen en zo ja, kunnen we in het vervolg op een boete rekenen, aangezien we niet echt een keuze hebben in deze? Maakt de gemeetnte op deze manier niet van haar probleem ons probleem?
Ik ben even de weg kwijt in de gemeentelijkebureaucratie.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  zondag 11 juni 2006 @ 00:25:55 #2
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_38738808
Kan je niet beter in de plaatselijke politieverordening nazoeken of je je fiets wel op het trottoir mag parkeren. Zo weet je of de politie je iig wel een boete kan geven of juist niet
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  zondag 11 juni 2006 @ 00:27:55 #3
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_38738859
Of je zet ze binnen? Heb je een tuin?
  zondag 11 juni 2006 @ 00:32:31 #4
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_38738966
quote:
Op zondag 11 juni 2006 00:27 schreef TimmyAsd het volgende:
Of je zet ze binnen? Heb je een tuin?
Binnen past niet. En de tuin is geen optie.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  zondag 11 juni 2006 @ 01:29:52 #5
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_38740214
quote:
Op zondag 11 juni 2006 00:32 schreef Sjoewe het volgende:
En de tuin is geen optie.
Want?

Lekker passief allemaal weer. "De gemeente moet maar met een oplossing komen en voor de rest interesseren die mensen met kinderwagens me geen bal."
  zondag 11 juni 2006 @ 01:57:10 #6
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_38740660
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 88% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 11:13:13 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_38740739
Zover ik weet kan je gewoon je rijwiel op de openbare weg stallen zolang er geen borden aanwezig zijn waaruit blijkt dat dat niet mag. Nou weet ik dat natuurlijk niet zeker, maar ik heb er nog nooit van gehoord dat je een boete kan krijgen als je je fiets op een stoep zet. Dat er dan 5-10 fietsen staan daar kan jij op zich ook niets aan doen als er geen fatsoenlijke stalling aanwezig is.

Ik zie al dat iemand even snel op bezoek komt en weggaat met een boete
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_38740757
ach gut ach gut.... ik vraag me dan altijd echt zo af welke mensen zich dan ergeren daar aan en dan ook nog die fucking moeite nemen om de politie te bellen daarvoor. Vreselijk.
Vast zo'n ouwe zak opgebrande zenuwcellen.
Jupiler is goed
  zondag 11 juni 2006 @ 02:07:40 #9
39333 Zelva
pi_38740794
quote:
Op zondag 11 juni 2006 01:57 schreef Mikkie het volgende:
Hij is tenminste op zoek gegaan naar info en wil contact opnemen met de gemeente.
Nou geweldig. Wat let hem dan? Utrecht heeft vast wel een telefoonnummer.
quote:
Passief is als je er geen ruk aan doet en die fietsen gewoon laat staan.
En dat is precies wat er nu gaande is. Want kennelijk ('even de gemeente bellen voor een fietsenrek is een stuk makkelijker gezegd dan gedaan') is de telefoon oppakken al te moeilijk en vraagt TS zich niet voor niets af of de gemeente niet eigenlijk het probleem is.

Je gaat je ook afvragen hoe die andere mensen van de studentenhuizen uit de straat het dan regelen met hun fietsen. Je maakt mij niet wijs dat die geen fietsen hebben, of toevallig juist allemaal lege fietsenklemmen aantreffen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Zelva op 11-06-2006 02:30:39 ]
  zondag 11 juni 2006 @ 02:16:39 #10
39333 Zelva
pi_38740905
quote:
Op zondag 11 juni 2006 02:03 schreef Isabeau het volgende:
Zover ik weet kan je gewoon je rijwiel op de openbare weg stallen zolang er geen borden aanwezig zijn waaruit blijkt dat dat niet mag. Nou weet ik dat natuurlijk niet zeker, maar ik heb er nog nooit van gehoord dat je een boete kan krijgen als je je fiets op een stoep zet. Dat er dan 5-10 fietsen staan daar kan jij op zich ook niets aan doen als er geen fatsoenlijke stalling aanwezig is.

Ik zie al dat iemand even snel op bezoek komt en weggaat met een boete
AVP Utrecht, artikel 45a:
quote:
Het is verboden een fiets of bromfiets, al of niet voor onmiddellijk gebruik geschikt, langer dan een half uur achtereen op de weg te laten staan op plaatsen waar de aanwezigheid van onbeheerd achtergelaten fietsen of bromfietsen storend kan zijn voor het ordelijk aanzien of het doelmatig gebruik van de weg.
En aangezien deze agent niet voor niets aanbelt, zal de betreffende plaats echt wel door het college van B&W ter kennis gebracht zijn aan de bewoners.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zelva op 11-06-2006 02:46:40 ]
pi_38740947
Hey, dat wist ik niet, Zelva! Bedankt voor de info Alleen vraag ik me af hoe ze dat half uur gaan controleren. Blijft de agent er dan minstens een half uur naast staan?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 11 juni 2006 @ 02:25:07 #12
39333 Zelva
pi_38740992
quote:
Op zondag 11 juni 2006 02:21 schreef Isabeau het volgende:
Hey, dat wist ik niet, Zelva! Bedankt voor de info Alleen vraag ik me af hoe ze dat half uur gaan controleren. Blijft de agent er dan minstens een half uur naast staan?
Sommige agenten lopen wel eens een rondje .
pi_38741056
Natuurlijk

Maar dan kan je dus inderdaad een boete krijgen, Sjoewe. Moet alleen nog worden uitgemaakt van wie welke fiets is voor de boete. Of kunnen ze de fietsen ook gewoon verwijderen/meenemen?
pi_38741114
quote:
Op zondag 11 juni 2006 02:16 schreef Zelva het volgende:

[.Het is verboden een fiets of bromfiets, al of niet voor onmiddelijk gebruik geschikt, langer dan een half uur achtereen op de weg te laten staan.]

AVP Utrecht, artikel 45a:
[..]
Ik op mijn beurt vraag me af hoe hoog het betrouwbaarheidsgehalte is van dit artikel. Dit omdat onmiddellijk met dubbel d en dubbel l gespeld hoort te worden. En deze spellingswijze werd mij op de basisschool al geleerd....
  zondag 11 juni 2006 @ 02:45:37 #15
39333 Zelva
pi_38741192
quote:
Op zondag 11 juni 2006 02:37 schreef Djep het volgende:
Ik op mijn beurt vraag me af hoe hoog het betrouwbaarheidsgehalte is van dit artikel. Dit omdat onmiddellijk met dubbel d en dubbel l gespeld hoort te worden. En deze spellingswijze werd mij op de basisschool al geleerd....
Uit PDF'jes tekst kopiëren is vrij lastig. En als je dan midden in de nacht teksten zit over te typen, sluipen er wel eens tikfoutjes in.

Speciaal voor jou zal ik het wel aanpassen hoor.
pi_38742124
Waarom denken mensen altijd dat iets nooit *hun* probleem is, maar altijd andermans probleem ? Waarom niet een beetje verantwoordelijkheid nemen ? Als het zo is dat je de stoep daadwerkelijk verspert, dan moet je daar wat aan doen.

En of dat nu je fiets twee straten verderop parkeren is (lijkt me zeker in een studentenstad erg onverstandig) of dat je het ding binnen zet, dat moet je voor jezelf bepalen.

Maar van de gemeente verwachten dat er extra stallingsruimte komt op een trottoir wat daartoe niet eens de ruimte biedt, vind ik, net zoals een eerdere spreker, toch behoorlijk passief.

Dit alles neemt niet weg dat ik de gemeente, als wegbeheerder, aan zou spreken op het structurele probleem dat de aanwonenden hun fietsen niet kunnen stallen.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  zondag 11 juni 2006 @ 08:04:38 #17
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_38742167
quote:
Op zondag 11 juni 2006 07:50 schreef _-rally-_ het volgende:
Waarom denken mensen altijd dat iets nooit *hun* probleem is, maar altijd andermans probleem ? Waarom niet een beetje verantwoordelijkheid nemen ? Als het zo is dat je de stoep daadwerkelijk verspert, dan moet je daar wat aan doen.

En of dat nu je fiets twee straten verderop parkeren is (lijkt me zeker in een studentenstad erg onverstandig) of dat je het ding binnen zet, dat moet je voor jezelf bepalen.

Maar van de gemeente verwachten dat er extra stallingsruimte komt op een trottoir wat daartoe niet eens de ruimte biedt, vind ik, net zoals een eerdere spreker, toch behoorlijk passief.

Dit alles neemt niet weg dat ik de gemeente, als wegbeheerder, aan zou spreken op het structurele probleem dat de aanwonenden hun fietsen niet kunnen stallen.
Ze zouden een pakeerplaats kunnen opofferen. Maar iets zegt me dat de gemeente bellen als student met een verzoek voor een rek geen enkele zin heeft. En waarschijnlijk is de TS afgestudeerd voor dat het rek er is.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_38742606
Van www.utrecht.nl:
quote:
Fietsklemmen
Fietsklemmen worden geplaatst door de wijkbureaus. Elk wijkbureau krijgt vanuit het Parkeerbedrijf een budget toegewezen dat zij naar eigen inzicht kunnen besteden aan het vervangen of bijplaatsen van fietsklemmen. Wanneer in een bepaalde wijk betaald parkeren wordt ingevoerd, komt voor het plaatsen van extra fietsklemmen in dit gebied nog eens een bedrag bovenop het normale budget. Door het invoeren van betaald parkeren komt er immers ruimte vrij, die bijvoorbeeld aan fietsparkeren ten goede kan komen.

De coördinatie van het plaatsen van de klemmen ligt bij het wijkbureau, omdat deze de mogelijkheden binnen de wijk en de straat het best kent.

Meer informatie via uw wijkbureau.
Je moet dus bij je wijkbureau zijn.
  zondag 11 juni 2006 @ 09:51:37 #19
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_38742796
Even op de opmerking dat ik me passief opstel.
quote:
Op zondag 11 juni 2006 02:07 schreef Zelva het volgende:

[..]

Nou geweldig. Wat let hem dan? Utrecht heeft vast wel een telefoonnummer.
[..]

En dat is precies wat er nu gaande is. Want kennelijk ('even de gemeente bellen voor een fietsenrek is een stuk makkelijker gezegd dan gedaan') is de telefoon oppakken al te moeilijk en vraagt TS zich niet voor niets af of de gemeente niet eigenlijk het probleem is.

Je gaat je ook afvragen hoe die andere mensen van de studentenhuizen uit de straat het dan regelen met hun fietsen. Je maakt mij niet wijs dat die geen fietsen hebben, of toevallig juist allemaal lege fietsenklemmen aantreffen.
Nou teneerste ben ik helemaal niet onwillig om even de telefoon te pakken, maar iedereen die ooit iets dergelijks heeft geregeld sturen ze je bij de gemeente naar al te graag van het kastje naar de muur. En dat weet ik uit ervaring helaas.
Bijkomend is dat er inderdaad betaald parkeren bij ons voor de deur is, plus dat er naast een schaarste aan fietsenklemmen er ook een schaarste aan parkeerplekken is.
Over de opmerking over de andere studentenhuizen, die hebben allemaal fietsenklemmen binnen een paar meter van de deur. Deze klemmen staam zoals gezegd al helemaal vol.
Ik vraag gewoon advies of er een shortcut bestaat binnen het gemeentebeleid zodat inderdaad die klemmen er nog komen voordat ik m'n AOW mag aanvragen.
Het gaat me er vooral om eigenlijk dat we politie aan de deur krijgen en ik opzich bereid ben om mee te werken, maar geen zin heb om te gaan betalen of voor een stalling of voor een boete, toevallig omdat wij in het bestemmingsplan geen fietsenrek hebben gekregen.

En het wijkbureau Die ga ik morgen dan maar eens bellen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sjoewe op 11-06-2006 10:13:31 ]
pi_38742921
quote:
Op zondag 11 juni 2006 09:51 schreef Sjoewe het volgende:
Het gaat me er vooral om eigenlijk dat we politie aan de deur krijgen en ik opzich bereid ben om mee te werken, maar geen zin heb om te gaan betalen of voor een stalling of voor een boete, toevallig omdat wij in het bestemmingsplan geen fietsenrek hebben gekregen.
Het gaat er niet om of jij 'bereid bent mee te werken' en zeker niet waar jij wel of geen zin in hebt. Het gaat erom dat jij en je huisgenoten die fietsen op behoorlijke wijze stallen, dus zonder de hinder die die fietsen nu kennelijk veroorzaken. Zoals rally al terecht opmerkt, dat is jullie probleem, niet dat van de gemeente.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  zondag 11 juni 2006 @ 10:24:33 #21
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_38743214
quote:
Op zondag 11 juni 2006 10:02 schreef Argento het volgende:

[..]

Het gaat er niet om of jij 'bereid bent mee te werken' en zeker niet waar jij wel of geen zin in hebt. Het gaat erom dat jij en je huisgenoten die fietsen op behoorlijke wijze stallen, dus zonder de hinder die die fietsen nu kennelijk veroorzaken. Zoals rally al terecht opmerkt, dat is jullie probleem, niet dat van de gemeente.
Over wiens probleem het is kunnen we nog best even verder praten, maar daar gaat het nu niet om.
Ik post dit hier omdat ik opzoek ben naar een structurele oplossing van ons fietsenprobleem.
Zoals in de OP gezegd zou het mij persoonlijk ook een gewin zijn om die fietsen voor mn raam kwijt te raken.
Echter, ik vraag naar advies en ervaringen wat dit betreft, omdat ik uit ervaring weet dat als je in Utrecht 'de gemeente' belt met een dergelijk verzoek, men er zeer bedreven in is om het intern door te schuiven en het zo een lange procedure wordt Ik vraag alleen maar waar ik het beste kan beginnen, met als opmerking dat we met het commentaar van de politie redelijk in de hoek staan omdat er anders dan je fiets bij ons (of iemand anders) voor de deur zetten geen toereikende alternatieven zijn.
pi_38743368
quote:
Op zondag 11 juni 2006 10:24 schreef Sjoewe het volgende:

[..]

Over wiens probleem het is kunnen we nog best even verder praten
Nee hoor, het is jouw probleem en dat van je huisgenoten. Meer kun je daar niet over zeggen.
quote:
Ik post dit hier omdat ik opzoek ben naar een structurele oplossing van ons fietsenprobleem.
Zoals in de OP gezegd zou het mij persoonlijk ook een gewin zijn om die fietsen voor mn raam kwijt te raken.
Prima. Aan de slag dus.
quote:
Echter, ik vraag naar advies en ervaringen wat dit betreft, omdat ik uit ervaring weet dat als je in Utrecht 'de gemeente' belt met een dergelijk verzoek, men er zeer bedreven in is om het intern door te schuiven en het zo een lange procedure wordt
Wie is hier aan het doorschuiven? Waarom zou de gemeente jou uberhaupt tegemoet moeten komen in de oplossing van jouw stallingsprobleem? Bestaat er voor de gemeente een verplichting om jouw stallingsmogelijkheden te verschaffen?
quote:
Ik vraag alleen maar waar ik het beste kan beginnen, met als opmerking dat we met het commentaar van de politie redelijk in de hoek staan omdat er anders dan je fiets bij ons (of iemand anders) voor de deur zetten geen toereikende alternatieven zijn.
en dan zijn we weer bij het begin: wiens probleem is het dat er geen toereikende alternatieven zijn? Dan kopen jullie allemaal maar vouwfietsjes ofzo.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_38743580
Offer de tuin dan maar op...
pi_38743638
quote:
Op zondag 11 juni 2006 10:34 schreef Argento het volgende:

[..]

Nee hoor, het is jouw probleem en dat van je huisgenoten. Meer kun je daar niet over zeggen.

-knip-
Ik denk dat je het ook deels het probleem van de verhuurder van het pand kan noemen, want die weten dat ze het verhuren aan studenten. Dan is het niet moeilijk om te bedenken dat elke student minstens 1 barrel voor de deur heeft staan wat ze een fiets noemen. Hierdoor kun je deels de verhuurder aansprakelijk stellen omdat die het pand als studentenhuis verhuren, maar tevens de gemeente omdat die het bestemmingsplan voor een studentenhuis goedkeuren (en die weten het net zo goed van de fietsen).

Daarbij komt ook nog dat deze 190D Fanboy Gangster alleen om de snelste route vraagt om zo'n fietsenrek te kunnen aanvragen. En dan komt bijna iedereen met "DAT MOET JE ZELF DOEN!", "JE BENT PASSIEF", etc.. ja dat weet hij zelf ook wel dat hij dat zelf moet doen, maar een snelle weg om het probleem snel om te lossen is in de bureaucratische rotzooi van de gemeente van Utrecht zeker wel handig, want of hij het hek zelf plaatst of niet, toestemming moet er voor komen als hij het relatief voor de deur wil hebben.
  zondag 11 juni 2006 @ 11:01:06 #25
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_38743849
quote:
Op zondag 11 juni 2006 10:34 schreef Argento het volgende:
...mekker...
De klaagbaak is een stukje verderop. Ik kom hier voor gericht advies binnen om tot een spoedige en passende oplossing te komen. Niet om een oeverloos potje te zeiken.
Ik wil alleen maar weten waar ik maandag het best kan beginnen met bellen om de gemeente vriendelijk te vragen wat de mogelijkheden zijn om meer ruimte te krijgen.
  zondag 11 juni 2006 @ 11:01:53 #26
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_38743865
quote:
Op zondag 11 juni 2006 10:47 schreef DennisMoore het volgende:
Offer de tuin dan maar op...
En dan ze iedere keer over de nok van het dak slingeren zeker
pi_38743913
quote:
Op zondag 11 juni 2006 11:01 schreef Sjoewe het volgende:

En dan ze iedere keer over de nok van het dak slingeren zeker
Door de (brand)gang sjouwen.
  zondag 11 juni 2006 @ 11:11:08 #28
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_38744056
quote:
Op zondag 11 juni 2006 11:04 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Door de (brand)gang sjouwen.
De brandgang met drie trapjes, een hoek van 90 graden, en een breedte van 53 centimer is geen practische oplossing om je fiets 3 keer per dag doorheen te persen.
Ik heb het meerdere keren geprobeerd, resultaat: schade aan mn fiets, schrammen op mij.
pi_38744083
In bijna alle studentenhuizen die ik heb meegemaakt was het gebruikelijk om fietsen via de gang naar de tuin te sjouwen. Waar dat niet zo was (één huis), hadden ze een grote, afgesloten fietsenstalling.

TS kan imho niet in redelijkheid van de gemeente verlangen de inrichting van de straat zo aan te passen, dat er rekening wordt gehouden met een grote hoeveelheid kamerbewoners, zeker wanneer er feitelijk geen ruimte is voor extra fietsenstalling, tenzij daar andere faciliteiten voor opgeofferd worden.

Maar ik wens TS veel succes bij de gemeente; het beste kan hij op zoek gaan naar de afdeling die verantwoordelijk is voor het verkeersbeleid. Als argument zou ik gebruiken dat juist in een studentenstad het gemiddeld aantal fietsen per woning veel groter is dan gebruikelijk en dat daarom er een maatschappelijk belang is om voor meer stallingsruimte te zorgen.

Maar eerlijk gezegd verwacht ik dat ze zeggen: 'Als er op straat geen ruimte is, dan kunt de fiets beter binnen zetten. Als de overlast blijft voortduren, gaan we hetzelfde doen als bij het station: in beslag nemen en afvoeren.'
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  zondag 11 juni 2006 @ 13:38:04 #30
39333 Zelva
pi_38746808
quote:
Op zondag 11 juni 2006 10:50 schreef optifree het volgende:
Ik denk dat je het ook deels het probleem van de verhuurder van het pand kan noemen, want die weten dat ze het verhuren aan studenten. Dan is het niet moeilijk om te bedenken dat elke student minstens 1 barrel voor de deur heeft staan wat ze een fiets noemen. Hierdoor kun je deels de verhuurder aansprakelijk stellen omdat die het pand als studentenhuis verhuren,
Een fietsenstalling is echt geen verantwoordelijkheid van de verhuurder. Fietsen hebben namelijk helemaal niets met de primaire woonbehoefte te maken, je kunt best uiterst comfortabel wonen zonder ooit op een fiets te stappen. Een fietsenberging wordt zelfs gezien als extra service die 3 tot 6 punten oplevert bij het woningwaarderingsstelsel.
quote:
ja dat weet hij zelf ook wel dat hij dat zelf moet doen, maar een snelle weg om het probleem snel om te lossen is in de bureaucratische rotzooi van de gemeente van Utrecht zeker wel handig, want of hij het hek zelf plaatst of niet, toestemming moet er voor komen als hij het relatief voor de deur wil hebben.
Hoe weet je dan dat er een bureaucratische rotzooi is als je het niet eens probeert? Dat 'uit ervaring weten' komt op mij over als een smoes om maar niet te hoeven bellen. Voor hetzelfde geld staat er volgende week zo'n ding. Wie niet waagt, die niet wint.

En desnoods zet je hem dan maar twee straten verderop. Mensen die hun auto's niet twee straten verderop willen parkeren en hem dan maar op de stoep zetten, kunnen hun probleem ook niet verschuiven naar de gemeente.
  zondag 11 juni 2006 @ 13:56:23 #31
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_38747278
quote:
Op zondag 11 juni 2006 13:38 schreef Zelva het volgende:

[..]

Een fietsenstalling is echt geen verantwoordelijkheid van de verhuurder. Fietsen hebben namelijk helemaal niets met de primaire woonbehoefte te maken, je kunt best uiterst comfortabel wonen zonder ooit op een fiets te stappen. Een fietsenberging wordt zelfs gezien als extra service die 3 tot 6 punten oplevert bij het woningwaarderingsstelsel.
[..]

Hoe weet je dan dat er een bureaucratische rotzooi is als je het niet eens probeert? Dat 'uit ervaring weten' komt op mij over als een smoes om maar niet te hoeven bellen. Voor hetzelfde geld staat er volgende week zo'n ding. Wie niet waagt, die niet wint.

En desnoods zet je hem dan maar twee straten verderop. Mensen die hun auto's niet twee straten verderop willen parkeren en hem dan maar op de stoep zetten, kunnen hun probleem ook niet verschuiven naar de gemeente.
Ja tuurlijk meneer de moraalridder, jij stalt je fiets wel twee straten verder op... Bovendien staat nergens dat ik niet wil bellen, of dat ik daar geen zin in heb. Ik vraag enkel waar ik het beste kan beginnen, omdat ik nou eenmaal niet in het dorp van Samson en Gert woon waar meneer de burgemeester iedere dag op de koffie komt, en hem even kan vragen of ie misschien een paar fietsenklemmen zou willen plaatsen.
Lees gewoon eens wat er echt staat.
pi_38748643
quote:
Op zondag 11 juni 2006 13:56 schreef Sjoewe het volgende:
Lees gewoon eens wat er echt staat.
Heb ik gedaan. Uit je openingspost:
quote:
Op zondag 11 juni 2006 00:13 schreef Sjoewe het volgende:
Maakt de gemeetnte op deze manier niet van haar probleem ons probleem?
Nee. Het is niet het probleem van de gemeente. Het is ook nooit het probleem van de gemeente geweest. Het is jouw probleem.

Ik zeg nog steeds: vouwfietsen.
pi_38750101
Is er in de gemeenteraad geen groene partij die je even kan bellen,misschien kunnen zij vertellen waar je precies moet zijn of nog beter dat zij het van je overnemen?!
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  zondag 11 juni 2006 @ 18:06:30 #34
39333 Zelva
pi_38754972
quote:
Op zondag 11 juni 2006 13:56 schreef Sjoewe het volgende:
Ik vraag enkel waar ik het beste kan beginnen
Ja, waar zou dat nou zijn?

FOK!kers kunnen je natuurlijk vast beter doorverwijzen dan de receptionistes van de gemeente Utrecht.
quote:
Ja tuurlijk meneer de moraalridder, jij stalt je fiets wel twee straten verder op...
Misschien niet nee, maar wat ik dan in ieder geval niet ga doen is de stoep volplempen met fietsen zodat mensen er niet meer fatsoenlijk langskunnen en dan zeggen dat de gemeente maar met een oplossing moet komen.
  zondag 11 juni 2006 @ 18:08:32 #35
39333 Zelva
pi_38755033

[ Bericht 100% gewijzigd door Zelva op 11-06-2006 18:08:52 ]
pi_38764031
Jeemineetje, anders pleurt je even op als je geen fatsoenlijke tips hebt.
pi_38764751
ik had in mijn studententijd een vouwfiets... alleen werd die na een maand gejat

maar dat was wel de perfect oplossing, kon op mijn kamertje staan en werd hij ook niet gejat. We hadden wel een lift trouwens.

Je kan een fietsenrek kopen bij de macro ofzo, maar echt goedkoop is het niet (dacht 150 tot 200 euro). Dat vastmaken aan je huis en klaar. Maar dat is vast te duur.

Ik vind trouwens dat mensen wel recht hebben om hierover te klagen. Als je een jong kind hebt in een kinderwagen, dan is het echt heel lastig. En probeer maar eens iets te regelen bij een studentenhuis. Als je aanbelt, dan mag je van geluk spreken als je iemand kan vinden van wie één van die fietsen is.

Je krijgt trouwens een boete en bij herhaling worden de fietsen in beslag genomen. Maar dat gebeurd waarschijnlijk alleen als er weer klachten komen. Ik zou zeggen: plaats in de tussentijd je fiets gewoon bij een boom ofzo?
  zondag 11 juni 2006 @ 23:15:23 #38
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_38765171
Ja ik vind dat die mensen inderdaad het recht hebben om te klagen daarom wil ik het probleem ook zo spoedig en kundig mogelijk oplossen.

Echter:
* 10 Vouwfietsen aanschaffen is een illussie
* Je fiets twee straten verderop zetten, tja gelijk maar door voor de wereldvrede dan?
* Zelf een fietsenrek neertyfen vind ik een mooi plan, maar dat zou alleen kunnen op een betaalde parkeerplaats. Ik denk dat 'ie dan zo weg is (Tenminste dat was bij een vriend van me het geval een straat verderop)
* Omdat ik het probleem zo gauw mogelijk wil oplossen vraag ik hier naar adviezen over het gemeentebeleid en de mogelijkheid om bij de gemeente een verzoek in te dienen voor fietsenklemmen. Ik kan wel at random naar 'de gemeente' waar jullie het steeds over hebben bellen, maar dat is natuurlijk kul. Ik wil m'n verzoek zo gericht mogelijk indienen, opdat er snel duidelijkheid is, en een arme gehandicapte weer vrolijk met z'n lolstoel over het troitoir past.

Ik ga morgen het wijkbureau bellen, en ik zal m'n bevindingen hier wel neerkwakken, dan hebben jullie weer wat om op te zeiken
  maandag 12 juni 2006 @ 00:47:54 #39
39333 Zelva
pi_38767892
quote:
Op zondag 11 juni 2006 22:47 schreef ijsmeis het volgende:
Jeemineetje, anders pleurt je even op als je geen fatsoenlijke tips hebt.
Ik neem aan dat je het over jezelf hebt?
  maandag 12 juni 2006 @ 00:54:24 #40
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_38767999
quote:
Op zondag 11 juni 2006 23:15 schreef Sjoewe het volgende:
Ja ik vind dat die mensen inderdaad het recht hebben om te klagen daarom wil ik het probleem ook zo spoedig en kundig mogelijk oplossen.

Echter:
* Je fiets twee straten verderop zetten, tja gelijk maar door voor de wereldvrede dan?
* Zelf een fietsenrek neertyfen vind ik een mooi plan, maar dat zou alleen kunnen op een betaalde parkeerplaats. Ik denk dat 'ie dan zo weg is (Tenminste dat was bij een vriend van me het geval een straat verderop)
* Omdat ik het probleem zo gauw mogelijk wil oplossen vraag ik hier naar adviezen over het gemeentebeleid en de mogelijkheid om bij de gemeente een verzoek in te dienen voor fietsenklemmen. Ik kan wel at random naar 'de gemeente' waar jullie het steeds over hebben bellen, maar dat is natuurlijk kul. Ik wil m'n verzoek zo gericht mogelijk indienen, opdat er snel duidelijkheid is, en een arme gehandicapte weer vrolijk met z'n lolstoel over het troitoir past.

Ik ga morgen het wijkbureau bellen, en ik zal m'n bevindingen hier wel neerkwakken, dan hebben jullie weer wat om op te zeiken
Kan je niet wat foto's van de huidige situatie neerplanten? Ik ben totaal niet bekend met Utrecht, maar ik vernam dat je redelijk in het centrum woont. Misschien kan je de gemeente een oplossing aanbieden, anders dan zo'n fietsenton, waar jij extra huur voor moet betalen.
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  maandag 12 juni 2006 @ 00:56:58 #41
39333 Zelva
pi_38768054
quote:
Op zondag 11 juni 2006 23:15 schreef Sjoewe het volgende:

Ze zijn gewoon te koop bij de fietsenhandel. Niets illusionairs aan.
quote:
Strak plan.
quote:
Omdat ik het probleem zo gauw mogelijk wil oplossen vraag ik hier naar adviezen over het gemeentebeleid en de mogelijkheid om bij de gemeente een verzoek in te dienen voor fietsenklemmen.
Die mogelijkheden weten ze bij de gemeente het best.
quote:
Ik kan wel at random naar 'de gemeente' waar jullie het steeds over hebben bellen, maar dat is natuurlijk kul.
Hoezo 'at random'? Je komt toch vrijwel altijd eerst bij de receptionistes terecht en die verbinden je direct door met de juiste afdeling. Net alsof je een lijstje met allemaal vage departementsnamen moet bekijken waar van je geen idee hebt wat ze allemaal doen, en dan hopen dat je de juiste krijgt. Dát is pas kul.
quote:
Ik wil m'n verzoek zo gericht mogelijk indienen, opdat er snel duidelijkheid is, en een arme gehandicapte weer vrolijk met z'n lolstoel over het troitoir past.
Wat een mentaliteitsverandering al. In de openingspost gaf je er nog uitsluitend blijk van dat je de fietsen toch wel graag weg wilde hebben omdat ze voor je raam stonden, nu wil je toch opeens rekening houden met de gehandicapten. Hulde.
  maandag 12 juni 2006 @ 00:57:16 #42
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_38768065
quote:
Op maandag 12 juni 2006 00:54 schreef lipje het volgende:

[..]

Kan je niet wat foto's van de huidige situatie neerplanten? Ik ben totaal niet bekend met Utrecht, maar ik vernam dat je redelijk in het centrum woont. Misschien kan je de gemeente een oplossing aanbieden, anders dan zo'n fietsenton, waar jij extra huur voor moet betalen.
Ik zal morgen wat foto's maken en tja zo'n fietsenton wil ik anders ook wel aanvragen, als dat de enige optie is.
  maandag 12 juni 2006 @ 00:59:51 #43
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_38768115
Ik heb de politie al in m'n OP gelijk gegeven over het feit dat ze de klacht overgebracht hebben hoor.
pi_38773125
quote:
Op maandag 12 juni 2006 00:56 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ze zijn gewoon te koop bij de fietsenhandel. Niets illusionairs aan.
Misschien door de kosten, een student is niet een miljonair.
quote:
Strak plan.
Is inderdaad een optie, alleen niet altijd even handig (met regen e.d.)
quote:
Die mogelijkheden weten ze bij de gemeente het best.

Hoezo 'at random'? Je komt toch vrijwel altijd eerst bij de receptionistes terecht en die verbinden je direct door met de juiste afdeling. Net alsof je een lijstje met allemaal vage departementsnamen moet bekijken waar van je geen idee hebt wat ze allemaal doen, en dan hopen dat je de juiste krijgt. Dát is pas kul.
Misschien zit hier wel iemand die een snelle verbinding in de gemeente weet, bijvoorveeld de naam van een persoon of echt de juiste afdeling. Want de receptionist doet misschien haar best (netzoals een varken dat doet) maar ze verbind je door met de laagste rang van de (hopelijk) goede afdeling, terwijl dat als je een doorgang naar een hogere rang hebt, je vaak meer voor elkaar krijgt
quote:
Wat een mentaliteitsverandering al. In de openingspost gaf je er nog uitsluitend blijk van dat je de fietsen toch wel graag weg wilde hebben omdat ze voor je raam stonden, nu wil je toch opeens rekening houden met de gehandicapten. Hulde.
Jou inlevings vermogen komt niet boven dat van een strontvlieg uit volgens mij , daarbij ben jij ook iemand die geen goede tips geeft, maar alleen maar begint te zeiken over dat hij ze maar verderop moet parkeren en vouwfietsen moet kopen.
MAAR DAT WAS ZIJN VRAAG NIET!

Kun jij nu toevallig goede tips geven om een direct concreet antwoord van de gemeente te krijgen zonder van de regen de drup ingestuurd te worden en van het kastje naar de muur?
  maandag 12 juni 2006 @ 12:05:45 #45
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_38775072
De situatie:

De voorbeelden van fietsenklemmen zoals ze in de rest van straat geplaatst zijn:

maandag 12 juni 2006 @ 13:18:14 #46
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_38777000
Zet ze gewoon op de parkeerplaats!
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
pi_38777335
Mooie plek! Waar woon je? Utrecht oost of niet?

Fietsen zijn altijd een probleem in Utrecht; maar het is wel lullig dat mensen in een rolstoel er niet langs (zouden kunnen). Op de parkeerplaats zetten lijkt inderdaad de beste optie; alleen zul je daar geen vrienden in de buurt mee maken, of erger, een platte/aangereden fiets mee krijgen...

Tja de gemeente Utrecht... Ik wilde fietsenrekken omdat ik regelmatig mensen met fiets op bezoek krijg, en buurtbewoners nog wel eens willen klagen over het feit dat die fietsen voor hun deur worden neergezet. De gemeente moet daar echter wel van 25 adressen in mijn straat een handtekening voor hebben... ik zou het graag doen, ware het niet dat er maar 15 huizen in mijn straat staan....
  maandag 12 juni 2006 @ 16:24:47 #48
103343 Rutger1983
de enige echte!
pi_38781576
schrijf een brief naar de gemeente + foto's en legde situatie uit. Het lijkt me wel dat de gemeente hier met een alternatief over de brug moet komen.
pi_38784913
quote:
Op maandag 12 juni 2006 16:24 schreef Rutger1983 het volgende:
schrijf een brief naar de gemeente + foto's en legde situatie uit. Het lijkt me wel dat de gemeente hier met een alternatief over de brug moet komen.
Ik denk dat het wel eens zwaar tegen zou kunnen vallen. Anders zouden alle autobezitters toch ook extra parkeerplaatsen gaan aanvragen, die moeten het blik ook minstens 2 straten verderop kwijt.
pi_38816892
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')