Op google in een paar seconden gevonden.quote:Op zondag 11 juni 2006 21:18 schreef teigan het volgende:
Heej, de oude spoorbrug, en het kunstwerk....
Hier maar 5 minuten lopen vandaan..
Natuurlijk moet Groningen een eigen topic!!!!!
Als je diep inzoomt met routenet is het toch nog wel watquote:
quote:Op zondag 11 juni 2006 21:23 schreef Renesite het volgende:
[..]
Als je diep inzoomt met routenet is het toch nog wel wat![]()
Nou, er was deze... maar het was daar zo verlaten dat ik de spinnewebben van mijn beeldscherm moest vegen toen ik het bekeekquote:Op zondag 11 juni 2006 21:16 schreef Renesite het volgende:
Waarom had deze gave stad/ (provincie) nog geen topic![]()
Dit is als je in Selwerd het pad over de begraafplaats neemt, het verlengde van de iepenlaan..(of als je dat makkelijker weet, langs Selwerd 1, die studentenflat)quote:
En de nieuwe spoorbrugquote:Op zondag 11 juni 2006 21:18 schreef teigan het volgende:
Heej, de oude spoorbrug, en het kunstwerk....
Ja dat was ik dus onder mijn oude nick, waarmee ik dat topic kon terug vinden. Vergeet ik alleen weer om naar mijn nick van nu terug te loggenquote:Op zondag 11 juni 2006 21:31 schreef blue.eyes het volgende:
[..]
Nou, er was deze... maar het was daar zo verlaten dat ik de spinnewebben van mijn beeldscherm moest vegen toen ik het bekeek![]()
Die Witte ?quote:Op zondag 11 juni 2006 21:35 schreef teigan het volgende:
[..]
Dit is als je in Selwerd het pad over de begraafplaats neemt, het verlengde van de iepenlaan..(of als je dat makkelijker weet, langs Selwerd 1, die studentenflat)
Dan kom je bij dit kunstwerk uit, en zie je dus verderop inmiddels al een jaartje of 3 de nieuwe spoorbrug...
Hehequote:Op zondag 11 juni 2006 21:31 schreef blue.eyes het volgende:
[..]
Nou, er was deze... maar het was daar zo verlaten dat ik de spinnewebben van mijn beeldscherm moest vegen toen ik het bekeek![]()
ik heb nog ergens een filmpje van dat er een trein overgaatquote:Op zondag 11 juni 2006 21:37 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
En de nieuwe spoorbrug![]()
[afbeelding]
Nee, Van starkenborgh.quote:Op zondag 11 juni 2006 21:43 schreef teigan het volgende:
wij hebben er wel wat overheen gebanjert toen ie nog in aanbouw was...
Tenminste, als er niet gewerkt werd dan...
Sebasser, woon je toevallig ook in Selwerd dan?
Hmm, ik heb wel een fotoquote:Op zondag 11 juni 2006 21:44 schreef Sebasser het volgende:
[..]
ik heb nog ergens een filmpje van dat er een trein overgaat
zegt er ook een wat hoor....quote:Woonplaats: Apeldoorn
Mooi hè.quote:Op zondag 11 juni 2006 21:50 schreef WeirdMicky het volgende:
Wat een dorps stadje is het toch.
Tijdelijk, over 3 maandjes weer in Amsterdam.quote:
Tenminste een stad waar je trots op kan zijn.quote:Op zondag 11 juni 2006 21:59 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Tijdelijk, over 3 maandjes weer in Amsterdam.
Ik heb medelijden met je.quote:Op zondag 11 juni 2006 22:00 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Tenminste een stad waar je jij trots op kan zijn.
Pff, morgen ook maar eens een mooie foto ervan makenquote:Op zondag 11 juni 2006 21:49 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Hmm, ik heb wel een foto
[afbeelding]
quote:Grunnen's Laid.
Van Lauwerszee tot Dollard tou,
Van Drenthe tot aan 't Wad,
Doar gruit, doar bluit ain wonderlaand
Rondom ain wondre stad.
Ain Pronkjewail in golden raand
is Grunnen, Stad en Ommelaand;
Is Stad en Ommelaand!
Doar broest de zee, doar hoelt de wind,
Doar soest 't aan diek en wad,
Moar rusteg waarkt en wuilt het volk,
Het volk van Loug en Stad.
Is Stad en Ommelaand!
Doar woont de dege degelkhaid,
De wille, vast as stoal,
Doar vuilt het haart, wat tonge sprekt,
In richt- en slichte toal.
Is Stad en Ommelaand!
Daar stond eerst iets anders. 'Dat zegt al genoeg' of iets dergelijks. Je bent toch niet echt gevat kan ik je vertellen.quote:
Hehe vet, die stamgasten zijn inderdaad mooi. Alleen zo moeilijk verstaanbaar soms als ze allemaal gingen lachenquote:Op zondag 11 juni 2006 21:42 schreef Noca het volgende:
[..]
H
Loop'n twai man'n over stroat, zegt de ain teeg'n de ander:
"Wat hest doe ja ain klain bruiertje, wat is dat ja een klain ventje ja"
Zegt die andere kerel:
"Ja, das ja logisch ja, das mien half bruier!"
Klopt. Komt ongeveer op hetzelfde neer..quote:Op zondag 11 juni 2006 22:04 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Daar stond eerst iets anders. 'Dat zegt al genoeg' of iets dergelijks.
Oh jeetje, echt niet?quote:Je bent toch niet echt gevat kan ik je vertellen.
quote:
Jeetjemineetje.quote:Oh jeetje, echt niet?
Het zijn er iets meer dan drie, maar er zijn idd al een paar niet meer onder de levenden.quote:Op zondag 11 juni 2006 22:06 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Hehe vet, die stamgasten zijn inderdaad mooi. Alleen zo moeilijk verstaanbaar soms als ze allemaal gingen lachen![]()
Twee van de drie zijntoch niet meer onder de levende Grunningers?
Poeh, jij bent best gevat kan ik je vertellen.quote:
Foto's van MrBean en Renesite zijn niet van de stadquote:Op zondag 11 juni 2006 21:50 schreef WeirdMicky het volgende:
Wat een dorps stadje is het toch.
Klopt, het logo is ook zichtbaar in de nis.quote:Op zondag 11 juni 2006 22:35 schreef captain.lefteye het volgende:
[afbeelding]
aparte architectuur op bedrijventerrein Europark (Hoofdkantoor van Geové Menzis dacht ik)
Gebeurd redelijk snelquote:Op zondag 11 juni 2006 22:35 schreef captain.lefteye het volgende:
[..]
Foto's van MrBean en Renesite zijn niet van de stadDie zijn van Thesinge, een gehucht in de provincie en van Hoogkerk. Van de Hoogkerkers die ik ken mag je niet zeggen dat het gewoon al bij de stad hoort, maar och... het zal niet lang duren en dan wordt Hoogkerk toch echt gewoon ingelijfd hoor
![]()
Nog wel, ze gaan tegen de vlakte binnen een paar jaar tochquote:Op zondag 11 juni 2006 22:39 schreef Cassius het volgende:
[..]
Linksachter overigens 1 van de torens van de Informatie Beheer Groep.
Jups, volgens mij gaan ze daar ook huizen uit de grond stampenquote:Op zondag 11 juni 2006 22:41 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Nog wel, ze gaan tegen de vlakte binnen een paar jaar toch![]()
Jep, komt een geheel nieuw complex, met 2 hogere torens geloof ik.quote:Op zondag 11 juni 2006 22:41 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Nog wel, ze gaan tegen de vlakte binnen een paar jaar toch![]()
Op een totaal NIET onaardige plek vind ik!quote:Op zondag 11 juni 2006 22:41 schreef Noca het volgende:
[..]
Jups, volgens mij gaan ze daar ook huizen uit de grond stampen
Eensquote:Op zondag 11 juni 2006 22:42 schreef Renesite het volgende:
[..]
Op een totaal NIET onaardige plek vind ik!
Ideaal!
Inderdaad, is een optie voor over een paar jaarquote:Op zondag 11 juni 2006 22:42 schreef Renesite het volgende:
[..]
Op een totaal NIET onaardige plek vind ik!
Ideaal!
Als dat station daar komt word alles beterquote:Op zondag 11 juni 2006 22:44 schreef RedFever007 het volgende:
Hmm als ik m'n auto dan nog parkeren kan als ik naar de Euroborg loop voor de thuiswedstrijden van de FC Grunnen maakt het mij niks uit![]()
Niet alleen huizen, vooral nieuwe rijkskantoren: Kempkensberg Groningen: nieuwbouw rijkskantoren, en woningen en stadstuinquote:Op zondag 11 juni 2006 22:41 schreef Noca het volgende:
[..]
Jups, volgens mij gaan ze daar ook huizen uit de grond stampen
Weet niet of het er één of twee zijn, maar er komt idd een nieuw complexquote:Op zondag 11 juni 2006 22:42 schreef Cassius het volgende:
[..]
Jep, komt een geheel nieuw complex, met 2 hogere torens geloof ik.
Zo, dat duurt nog wel fftjes als ik dat zo lees.quote:Op zondag 11 juni 2006 22:47 schreef captain.lefteye het volgende:
[..]
Niet alleen huizen, vooral nieuwe rijkskantoren: Kempkensberg Groningen: nieuwbouw rijkskantoren, en woningen en stadstuin
edit: loop weer eens achter de feiten, terwijl ik info heb gevonden weet iedereen het al weer
quote:Omgeving
Om de looproute van NS-station Groningen-Zuid (-nieuwe naam!-) naar de nieuwe kantoren veilig en aantrekkelijk te maken, zal langs het voormalige balkgat een wandelpromenade worden aangelegd. Op de kop van het Balkgat is een woongebouw of hotel van circa 10 lagen mogelijk. Er wordt nog onderzocht of het huidige tankstation daarbij kan worden gehandhaafd of toch zal moeten verdwijnen.
Er komt bij de euroborg toch een station?quote:Op zondag 11 juni 2006 22:54 schreef captain.lefteye het volgende:
[..]
Blijft toch het Centraal Station! MPC Capitals is nog steeds Donar, UMCG is voor velen nog AZG, Euroborg bleef Euroborg omdat we er inmiddels aan gewend waren geraakt...
Dat is wel de bedoeling ja.quote:Op zondag 11 juni 2006 22:55 schreef Renesite het volgende:
[..]
Er komt bij de euroborg toch een station?
Verdorie, wordt die bedoeld?!?quote:Op zondag 11 juni 2006 22:55 schreef Renesite het volgende:
[..]
Er komt bij de euroborg toch een station?
Nee joh, Euroborg ligt sowieso al zuidelijker. Het toekomstige station dus ookquote:Op zondag 11 juni 2006 23:13 schreef captain.lefteye het volgende:
[..]
Volgens mij ligt centraal (net iets) zuidelijker![]()
Oost is Beijum meer.quote:Op zondag 11 juni 2006 23:13 schreef captain.lefteye het volgende:
[..]
Verdorie, wordt die bedoeld?!?![]()
Had alleen zo iets van (-Nieuwe naam!-): het zal toch niet?![]()
Is natuurlijk ook veel logischer, vanaf Kempkensberg naar Euroborg, stom van me. Maar ik dacht dat die Station Euroborg zou gaan heten... En als ze hem een windstreek als naam hadden willen geven had ik oost logischer gevonden. Volgens mij ligt centraal (net iets) zuidelijker![]()
Ook goed, ik vind Centraal altijd al best wel zuidelijk liggenquote:Op zondag 11 juni 2006 23:14 schreef Noca het volgende:
[..]
Nee joh, Euroborg ligt sowieso al zuidelijker. Het toekomstige station dus ook
Dorkwerd.quote:Op zondag 11 juni 2006 23:17 schreef Sebasser het volgende:
Misschien ga ik trouwens in Groot heemwerd? (heemhert?) wonen
Ruilen?quote:Op zondag 11 juni 2006 23:21 schreef gelly het volgende:
Station zuid komt zo'n beetje in m'n achtertuin. Harstikke handig natuurlijk ware het niet dat ik nooit met de trein ga. Nou ja.
Ja, boeiendquote:Op zondag 11 juni 2006 23:31 schreef captain.lefteye het volgende:
[..]
Ja, maar dat klinkt zo onvriendelijk hè?DORK!
![]()
Dat komt er als proef. Als de nieuwe treinen rijden. Wanneer het er komt weet ik niet.quote:Op zondag 11 juni 2006 23:22 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ruilen?
Ik wil maar wat graag een Station in Hoogkerk
GAAF!quote:Op maandag 12 juni 2006 15:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat komt er als proef. Als de nieuwe treinen rijden. Wanneer het er komt weet ik niet.
Dat is idd sneuquote:Op maandag 12 juni 2006 16:24 schreef nietzman het volgende:
Die lelijke IBG-gebouwen mogen van mij wel tegen de vlakte, maar er zit daar ook een stelletje prutsers in Groningen. Wie heeft in hemelsnaam toestemming gegeven voor het slopen van die paar prachtige oude panden die nog naast het UMCG staan?.
Ik wist dat ze ze gingen slopen, maar ik was oprecht geschokt toen ik er maanden geleden langs liepquote:Op maandag 12 juni 2006 16:24 schreef nietzman het volgende:
Die lelijke IBG-gebouwen mogen van mij wel tegen de vlakte, maar er zit daar ook een stelletje prutsers in Groningen. Wie heeft in hemelsnaam toestemming gegeven voor het slopen van die paar prachtige oude panden die nog naast het UMCG staan?.
Hebben we het over het Poortgebouw en dat grote gebouw ernaast?? Langs de Oostersingel?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 08:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik wist dat ze ze gingen slopen, maar ik was oprecht geschokt toen ik er maanden geleden langs liepIk heb verdorie nog college gehad in die oeroude houtenbankjes collegezaal. En dat gebouw róók van binnen gewoon naar geneeskunde begin 20ste eeuw. Heel spijtig dat het weg is.
Ja, niet te harden iddquote:
quote:Op dinsdag 13 juni 2006 09:28 schreef RedFever007 het volgende:
Hebben we het over het Poortgebouw en dat grote gebouw ernaast?? Langs de Oostersingel?
Dam'n dat was wel een mooi gebouw opzich![]()
Van mij mogen ze!quote:Op donderdag 15 juni 2006 19:23 schreef pierce het volgende:
De gemeente Groningen heeft sowieso wat met het verkrachten van het straatbeeld, en dus niet alleen met ziekenhuizen. Slopen van prachtige oude panden om er vervolgens een vreselijk afzichtige betonnen toren voor terug te bouwen![]()
quote:Op donderdag 15 juni 2006 19:13 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Hier is dat vage kunstwerk expositieruimte vlakbij NS Centraal:
[afbeelding]
quote:
Het internet is niet altjd even recent.quote:
René oooookquote:Op donderdag 15 juni 2006 21:04 schreef Vjenne_kloet het volgende:
* Vjenne_kloet is geboren in 't ziekenhuis van Groningen.![]()
Als je italiaans wilt gaan dan moet je naar Italia toe. Daar ben je voor minder dan ¤10 pp klaar. Daardoor is het er wel redelijk druk. De zaak zit in een zijstraat van de Herestraat dicht bij de winkel van de KPN. Voor andere zaken moet ik even nadenken.quote:Op donderdag 15 juni 2006 21:58 schreef pierce het volgende:
Kent er iemand nog leuke eetcafe'tjes? Waar je zo rond de 10/15 euro p.p. kan eten (incl. 1 drankje)??
Hebben ze dan ook andere dingen dan pizza/lasagne?quote:Op donderdag 15 juni 2006 22:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als je italiaans wilt gaan dan moet je naar Italia toe. Daar ben je voor minder dan ¤10 pp klaar. Daardoor is het er wel redelijk druk. De zaak zit in een zijstraat van de Herestraat dicht bij de winkel van de KPN. Voor andere zaken moet ik even nadenken.
Napoli's bij de Awegquote:Op donderdag 15 juni 2006 22:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als je italiaans wilt gaan dan moet je naar Italia toe. Daar ben je voor minder dan ¤10 pp klaar. Daardoor is het er wel redelijk druk. De zaak zit in een zijstraat van de Herestraat dicht bij de winkel van de KPN. Voor andere zaken moet ik even nadenken.
Ja, 'jammer' dat ik daar nooit hoef te zijn.quote:Op donderdag 15 juni 2006 22:05 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Universitair Medisch Centrum Groningen (UMCG):
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
Ik woon aan de Aweg..... en Napoli is helemaal niet zo lekker, die kebab tent ernaast, die heeft pas lekkere pizza, en kebab!! -> http://www.hasretdonerpizza.nl/quote:
ik weet niet hoe duur het chinees/indisch restaurant aan de paterswoldseweg, bij de kruising met de peizerweg, is, maar dat is een goed restaurant.quote:
Ken je dan dat ene tokootje? Toko lido?quote:Op donderdag 15 juni 2006 22:07 schreef pierce het volgende:
[..]
Ik woon aan de Aweg..... en Napoli is helemaal niet zo lekker, die kebab tent ernaast, die heeft pas lekkere pizza, en kebab!! -> http://www.hasretdonerpizza.nl/
Daar woon ik idd niet ver vandaan, ben er alleen nog nooit geweestquote:Op donderdag 15 juni 2006 22:08 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ken je dan dat ene tokootje? Toko lido?Goeie gast hahaha! Dat is echt een doodgoeie vent met lekkere bapaobroodjes!! noneju
Ik vind dat we best trots mogen zijn op het UMCG, het is wel 1 van de beste en grootste ziekenhuizen in Nederland en zelfs van Europa! En ze blijven maar bijbouwen!quote:Op donderdag 15 juni 2006 22:07 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ja, 'jammer' dat ik daar nooit hoef te zijn.
Of je gaat naar Wagamama aan de vismarkt zuidzijde. Het lelijkste pand aan de vismarkt, daar zitten ze in., dicht bij de folkingestraat.quote:Op donderdag 15 juni 2006 22:07 schreef pierce het volgende:
[..]
Ik woon aan de Aweg..... en Napoli is helemaal niet zo lekker, die kebab tent ernaast, die heeft pas lekkere pizza, en kebab!! -> http://www.hasretdonerpizza.nl/
je moet niet letten op A) het winkeltje. B) Het hele gebeurenquote:Op donderdag 15 juni 2006 22:09 schreef pierce het volgende:
[..]
Daar woon ik idd niet ver vandaan, ben er alleen nog nooit geweest![]()
Aanradertje dus?
Hu?quote:Op donderdag 15 juni 2006 22:07 schreef pierce het volgende:
[..]
Volgens mij zit die er niet meer. Toko Lido is inmiddels wat uitgebreider geworden qua assortiment, maar ben er nog steeds nooit geweest....en ik woon er dichtbij, zonde dusquote:Op donderdag 15 juni 2006 22:11 schreef Renesite het volgende:
[..]
je moet niet letten op A) het winkeltje. B) Het hele gebeuren
Het is een vietnamees klein ventje die hele goede plannen heeft in een klein pandje etcetera, ik ken de hygiene niet - maar hij maakt zijn eigen broodjes enzo...
Ik weet niet als dat je afschrikt, mij niet, want ik zie totaal geen kwaad in het ventje, alhoewel - ventje? Het is al een ouder vietnameesje.
Als ik zeg welk nummer, staat over een half uur half fok voor de deurquote:Op donderdag 15 juni 2006 22:13 schreef Noca het volgende:
[..]
Hu?
Waar aan de Aweg als ik vragen mag?
* Noca woont ook aan de Aweg
Zal ik even naar buiten zwaaien?quote:Op donderdag 15 juni 2006 22:13 schreef Noca het volgende:
[..]
Hu?
Waar aan de Aweg als ik vragen mag?
* Noca woont ook aan de Aweg
Wat nog erger is is dat het in de stad helemaal vast staat in de spits door die afsluiting, al die stinkende k*t auto's voor de deurquote:Op donderdag 15 juni 2006 22:14 schreef Renesite het volgende:
Trouwens, nog mensen die balen van die afsluiting bij het hoendiep?
Tering tiephus wat een omfietsen is dat voor mij
Ik bekijk de werkzaamheden zo nu en dan vanuit de trein. Je hebt er een mooi zicht op als je reist tussen station noord en het csquote:Op donderdag 15 juni 2006 22:14 schreef Renesite het volgende:
Trouwens, nog mensen die balen van die afsluiting bij het hoendiep?
Tering tiephus wat een omfietsen is dat voor mij
Ben er alleen in de winter te vinden omdat ik dan regelmatig een bapaootje in de magnetron gooi omdat ik koud en verkleumd thuis gekomen ben - dus zal hij zijn uitbreidingsplannen werkelijkheid hebben kunnen maken. Gaaf man.quote:Op donderdag 15 juni 2006 22:15 schreef Noca het volgende:
[..]
Volgens mij zit die er niet meer. Toko Lido is inmiddels wat uitgebreider geworden qua assortiment, maar ben er nog steeds nooit geweest....en ik woon er dichtbij, zonde dus
Ah, das niet al te ver weg. Als ik schuin naar buiten kijk zie ik de McDonalds en het stripmuseum...bijna tegenover de kapper.quote:Op donderdag 15 juni 2006 22:15 schreef pierce het volgende:
[..]
Als ik zeg welk nummer, staat over een half uur half fok voor de deur![]()
Zeg maar tegenover dat gekraakte pand op de hoendiepskade en naast de dalai lama![]()
Jaquote:Op donderdag 15 juni 2006 22:17 schreef pierce het volgende:
[..]
Wat nog erger is is dat het in de stad helemaal vast staat in de spits door die afsluiting, al die stinkende k*t auto's voor de deur![]()
Boven/naast de slingerij?quote:Op donderdag 15 juni 2006 22:17 schreef Noca het volgende:
[..]
Ah, das niet al te ver weg. Als ik schuin naar buiten kijk zie ik de McDonalds en het stripmuseum...bijna tegenover de kapper.
Ik moet toch ergens langs naar mn werkquote:Op donderdag 15 juni 2006 22:17 schreef pierce het volgende:
[..]
Wat nog erger is is dat het in de stad helemaal vast staat in de spits door die afsluiting, al die stinkende k*t auto's voor de deur![]()
quote:Op donderdag 15 juni 2006 19:55 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Diverse portals voor alles wat met Groningen te maken heeft:
http://www.uutgrun.nl
http://www.groningen-web.nl
http://www.groningerwebsites.nl
En mensen maar zeggen dat Groningen een achtergestelde boeren-stad is waar we allemaal nog op klompen schijnen te lopen!![]()
Spammert!quote:Op donderdag 15 juni 2006 22:13 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Check voor uitgaansgelegenheden ook ff deze websites:
![]()
Grapje zekerquote:Op donderdag 15 juni 2006 22:20 schreef skiczukie het volgende:
Is het station al af?
Er heeft zich inmiddels een soort van 'balkon' gevormdquote:Op donderdag 15 juni 2006 22:22 schreef skiczukie het volgende:
[..]
?
Ik ben al een half jaar niet in Grun geweest.
In het geval je de renovatie bedoelt: al jaren...quote:Op donderdag 15 juni 2006 22:20 schreef skiczukie het volgende:
Is het station al af?
Nee...quote:Op donderdag 15 juni 2006 22:20 schreef captain.lefteye het volgende:
[..]
[..]
Spammert!
Aandelen ofzo?![]()
De koningin was trots op de bouwput zag ik wel op tv op koninginnedag enkele jaren geledenquote:Op donderdag 15 juni 2006 22:24 schreef captain.lefteye het volgende:
[..]
In het geval je de renovatie bedoelt: al jaren...
In het geval je het stationsplein bedoelt: dat duurt nog even... Maar dan hebben we wel een ondergrondse boom als ik het goed heb![]()
quote:
* Meldt!quote:Op donderdag 15 juni 2006 22:31 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
1 van de grootste kroegen van Nederland, waar diverse mensen gewoon in schijnen te verdwalen!
Vermeld dan ook www.dideldom.com.quote:Op donderdag 15 juni 2006 19:55 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Diverse portals voor alles wat met Groningen te maken heeft:
En mensen maar zeggen dat Groningen een achtergestelde boeren-stad is waar we allemaal nog op klompen schijnen te lopen!![]()
quote:Op donderdag 15 juni 2006 19:53 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Een klein onderdeel van het Noorderplantsoen:
[afbeelding]
De Noorderhaven:
[afbeelding]
Watertoren Noord:
[afbeelding]
Uitzicht op de trots van Groningen:
[afbeelding]
![]()
Hey daar haal ik regelmatig mijn eten in de pauze!quote:Op donderdag 15 juni 2006 22:07 schreef pierce het volgende:
[..]
Er zit er nu ook eentje aan de Steentilstraat, erg lekker inderdaad!quote:Op donderdag 15 juni 2006 22:07 schreef pierce het volgende:
[..]
Had ik ook gezien. En dat pand waar die Croissanterie in zat is nu ook van hunquote:Op vrijdag 16 juni 2006 09:15 schreef Mereltje het volgende:
[..]
Er zit er nu ook eentje aan de Steentilstraat, erg lekker inderdaad!
Op het Hereplein. Vlakbij mijn huis.quote:Op donderdag 15 juni 2006 19:13 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Hier is dat vage kunstwerk vlakbij NS Centraal:
[afbeelding]
Nee, aan de andere kant van de weg. Tegenover het koepeltje. Maar wel die kant van het spoor.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 15:34 schreef teigan het volgende:
aha, zit je aan die kant van de weg tara?
Dat theekoepeltje ken ik wel, die is ook mooi.........
Vooral erg duur. Was er voor een Taco die ik nauwelijks kon zien en wat fruitsap iets van 7 euro kwijt.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 09:57 schreef pierce het volgende:
Oh ja, als je eens een lekker tussendoortje wilt eten, of een complete maaltijd dan moet je eens naar Taco's gaan. Ze zitten in de Astraat.
Echt geweldige Taco's!!!![]()
Ja,een maat van mij had dat allemaal op een cd gebrand.Dat was geweldig.quote:Op zondag 11 juni 2006 21:42 schreef Noca het volgende:
[..]
Hehe
De stamtoavel hebben ze het daar nog over, was altijd op Radio Noord. Lui die elkaar in het Gronings moppen vertellen, magnifiek.
Loop'n twai man'n over stroat, zegt de ain teeg'n de ander:
"Wat hest doe ja ain klain bruiertje, wat is dat ja een klain ventje ja"
Zegt die andere kerel:
"Ja, das ja logisch ja, das mien half bruier!"
Je liefde kan ook verhuizen.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 08:49 schreef linda856763 het volgende:
Grunn
![]()
Oud Groninger meldt zich![]()
Soms mis ik Groningen best wel.... (mja, liefde woonde iets te ver weg)
Ja, jammer dat we met SBS worden geassocieerdquote:Op zaterdag 17 juni 2006 10:35 schreef Whizzkith het volgende:
Jullie al opgevallen dat SBS6 de Grote Markt in hun reclame-overgang-filmpjes gebruikt?
Viel me inderdaad vrij snel op.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 10:35 schreef Whizzkith het volgende:
Jullie al opgevallen dat SBS6 de Grote Markt in hun reclame-overgang-filmpjes gebruikt?
Ben vrij omdat ik naar de luchtmacht zou gaan. Maar ik ben té brak eigenlijkquote:Op zaterdag 17 juni 2006 11:55 schreef Sebasser het volgende:
Hoelaat tot hoelaat moet je werken Rene ?
ik ook.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 11:57 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ben vrij omdat ik naar de luchtmacht zou gaan. Maar ik ben té brak eigenlijkHeb tot half 12 in coma gelegen
Is een wereldberoemd ontwerp, hallo. verplichte kost voor elke architectuur student waar dan ook ter wereld.quote:
Aanfluiting it is.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 12:20 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Is een wereldberoemd ontwerp, hallo. verplichte kost voor elke architectuur student waar dan ook ter wereld.
![]()
Dat rabobank hoofdkantoorquote:Op zaterdag 17 juni 2006 12:21 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
Oh, heb je er verstand van?
Wat vind jij een goed ontwerp dan ?
tja smaken verschillen.. ik vind die rabo driehoek een lelijk geval..quote:Op zaterdag 17 juni 2006 12:24 schreef Renesite het volgende:
[..]
Dat rabobank hoofdkantoor
[afbeelding]
Klopt, smaken verschillen.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 12:27 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
tja smaken verschillen.. ik vind die rabo driehoek een lelijk geval..
Bjoeksquote:
Ik ook, zeer regelmatig zelfsquote:
Ik ook zo'n 3x per week ofzo (nu even een weekje niet trouwens)quote:Op zaterdag 17 juni 2006 15:26 schreef Jo0Lz het volgende:
[..]
Ik ook, zeer regelmatig zelfs
Je moet het een beetje bijhouden hè
1 Juli is trouwens opening van de nieuwe boulderhal, met de 7e BBX (Bjoeks Boulder Experience) met internationale gasten! Ik ga zeker meedoen, als is het voor de fun, want ik suck in boulderen
Het is maar wat je een foto noemt, die bovenste.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 16:34 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Nee, aan de andere kant van de weg. Tegenover het koepeltje. Maar wel die kant van het spoor.
Dit herenhuis, met dat torentje:
[afbeelding]
Hier zie je links nog net het theekoepeltje en rechts mijn huis:
[afbeelding]
Deze foto's zijn trouwens uit de periode 1900-1910
Dat is wel degelijk een foto. Hij is ingekleurd. Zie je wel vaker met materiaal uit die tijd.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 15:52 schreef m021 het volgende:
[..]
Het is maar wat je een foto noemt, die bovenste.
* m021 moet tot zijn schaamte toegeven dat hij lang niet alle plaatsen op de foto's in dit topic kan thuisbrengen![]()
- is zoooo kutquote:Op zaterdag 17 juni 2006 20:18 schreef Cassius het volgende:
[[url=http://i6.tinypic.com/14o0ugo.jpg]afbeelding][/url]
Bloemenjaarmarkt, 14 april jl. klikbaar![]()
Die foto laat niet echt veel zien van de bloemenmarkt.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 20:24 schreef Cassius het volgende:
[..]
Nah, toll ja? Maar idd, wel erg druk.
Dat was ZO KUTquote:Op zaterdag 17 juni 2006 20:18 schreef Cassius het volgende:
[[url=http://i6.tinypic.com/14o0ugo.jpg]afbeelding][/url]
Bloemenjaarmarkt, 14 april jl. klikbaar![]()
Vergeet Den Bosch niet, mijn oude stadquote:Op zaterdag 17 juni 2006 21:03 schreef Ringo het volgende:
Kunnen we het er trouwens over eens zijn dat Groningen met afstand de mooiste stad van Nederland is? Alleen de vorm al, die ronde kern met de grachten en de uitwaaierende randwijken daaromheen.
Groningen binnenkomen is een soort van eicelbevruchting.
Ben er inmiddels zo'n 4,5 jaar weg en Den Haag bevalt me prima, maar Groningen....
Groningenquote:Op zaterdag 17 juni 2006 21:03 schreef Ringo het volgende:
Kunnen we het er trouwens over eens zijn dat Groningen met afstand de mooiste stad van Nederland is? Alleen de vorm al, die ronde kern met de grachten en de uitwaaierende randwijken daaromheen.
Ben er inmiddels zo'n 4,5 jaar weg en Den Haag bevalt me prima, maar Groningen....
Niet alle nieuwbouw is mooi hoorquote:Op zaterdag 17 juni 2006 22:36 schreef Renesite het volgende:
[..]
GroningenEn het word maar mooier en mooier.
Okay...quote:Op zaterdag 17 juni 2006 22:51 schreef TARAraboemdijee het volgende:
De meeste nieuwbouw hier in de stad vind ik eigenlijk ronduit lelijk.
* freecell meldt als stadjer!quote:Op donderdag 15 juni 2006 19:53 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Een klein onderdeel van het Noorderplantsoen:
Het Prinsenhof:quote:Op zaterdag 17 juni 2006 23:05 schreef freecell het volgende:
en vergeet niet onze prinsentuin, waar je als het warm is zo heerlijk kan zitten lezen op een bankje
(foto werkt niet, jammer dan)
Nee hoor. Over het algemeen is het daar best rustig. Hoewel met mooi weer in de tentamenperiode er allemaal studenten daar zitten te blokken.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 23:40 schreef Renesite het volgende:
Moet ik ook maar eens heen gaan.
is het daar altijd druk ofzo?
Ik ga eens met mijn camera erheenquote:Op zaterdag 17 juni 2006 23:45 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Nee hoor. Over het algemeen is het daar best rustig. Hoewel met mooi weer in de tentamenperiode er allemaal studenten daar zitten te blokken.
En laat dat nu precies het geval zijn
Prachtige tuin overigens, net achter Martinikerkhof
Soms, maar ook best vaak heel erg lekker rustigquote:Op zaterdag 17 juni 2006 23:40 schreef Renesite het volgende:
Moet ik ook maar eens heen gaan.
is het daar altijd druk ofzo?
Wij hebben een compensatietuinquote:Op zaterdag 17 juni 2006 23:55 schreef freecell het volgende:
[..]
Soms, maar ook best vaak heel erg lekker rustig
goed plekje als je geen tuin hebt
Ik heb een balkon(netje) op 8-hoog, waarvoor ik dóór de kamer van mijn huisgenote moet. (wat dus niet kan als ze weg is of slaapt).quote:Op zaterdag 17 juni 2006 23:58 schreef Renesite het volgende:
[..]
Wij hebben een compensatietuinRedelijk huis icm. een kleine(re) tuin
Ah dat ken ik, best irritant eigenlijk. Moest ook altijd door mn huisgenoot zijn kamer heen.quote:Op zondag 18 juni 2006 00:16 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik heb een balkon(netje) op 8-hoog, waarvoor ik dóór de kamer van mijn huisgenote moet. (wat dus niet kan als ze weg is of slaapt).
TARA heeft een zolderkamer en dus zelfs geen balkon.
Jij hebt iets waar je met een tuinstoel en een biertje kan zitten, niet zeiken
quote:Op zondag 18 juni 2006 14:12 schreef maok het volgende:
Ik zit nu in Groningen lekker in mijn tuintje in het zonnetje op m'n (nep) Fatboy met laptoppie op schoot.
Laat ik eens een ijsje gaan pakken
Dat ben ik wél en ik probeer steeds tegen je te praten, maar jij bent er nietquote:Op zondag 18 juni 2006 14:56 schreef Isabeau het volgende:
ah, daarom ben je niet meer op MSN
Succes, freecell!
Nee,zo kan er tenminzte niets boven Groningen gaan.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 22:38 schreef Renesite het volgende:
Toch blijft er een nadeel. Als groningen nou een, ik zeg, 100 km zuidelijker lag dan was het allemaal perfect geweest.
Ik vind het feitelijk wat ver van alles
Met al die boeren...... nee dank je!quote:Op maandag 19 juni 2006 00:57 schreef RealZeus het volgende:
Bovendien,als je uit de drukte weg wilt zit je zo in het rustige en wijdse platteland.
Nou,ik heb liever een boerderij waar een trekker net mest aan het injecteren is,dan zo'n vies industrieterrein zoals bijv.Akzo Delfzijl.quote:Op maandag 19 juni 2006 01:00 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Met al die boeren...... nee dank je!![]()
Met het platteland zelf is niks mis, alleen de mensen die er meestal wonen en hun mentaliteit.quote:Op maandag 19 juni 2006 01:24 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nou,ik heb liever een boerderij waar een trekker net mest aan het injecteren is,dan zo'n vies industrieterrein zoals bijv.Akzo Delfzijl.
Het is nog echt een stad met een mooie strakke overgang tussen stad en platteland. Groningen bevalt mij ook nog wel prima.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 21:03 schreef Ringo het volgende:
beijum valt wel mee kwa verdwalen.quote:Op maandag 19 juni 2006 07:48 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Ja, je gaat Beijum in, je verdwaalt weer eens een keer en voor je het weet sta je midden in de weilianden
Het Groninger platteland kan best heel mooi zijn, de koolzaadvelden en dergelijke en van die kleine lieve dorpjes
Al heb ik niet zo heel veel met de veenkoloni"enben er zelf opgegroid (sappemeer) maar eigenlijk is er geen bal aan
Ken je Noorderhogebrug ?quote:Op maandag 19 juni 2006 01:45 schreef achterhetspoor het volgende:
[..]
Het is nog echt een stad met een mooie strakke overgang tussen stad en platteland. Groningen bevalt mij ook nog wel prima.
Ja, je gaat Beijum in, je verdwaalt weer eens een keer en voor je het weet sta je midden in de weiliandenquote:Op maandag 19 juni 2006 01:45 schreef achterhetspoor het volgende:
[..]
Het is nog echt een stad met een mooie strakke overgang tussen stad en platteland. Groningen bevalt mij ook nog wel prima.
ssssst, dat zei tara helemaal nietquote:Op maandag 19 juni 2006 07:51 schreef Sebasser het volgende:
[..]
beijum valt wel mee kwa verdwalen.
Je bent toch snel weer in bekende stukken hoor.
of indergeval op een verharde weg
huh ?quote:Op maandag 19 juni 2006 07:59 schreef freecell het volgende:
[..]
ssssst, dat zei tara helemaal niet![]()
Maar ik vind het niet meevallen, raak daar keer op keer de weg kwijt.
Vooral als ik Maok's huis probeer te vinden moet iemand me echt aan het handje meenemen
Hoe cliche kan iemand zijnquote:Op maandag 19 juni 2006 01:00 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Met al die boeren...... nee dank je!![]()
Ja leuk hè?quote:Op maandag 19 juni 2006 08:05 schreef Sebasser het volgende:
[..]
huh ?
Oh, ben al te lang wakker blijkbaar.![]()
Maar als je het verschil wil zien tussen stad en een kilometer ernaast Weiland zover je kan zien moet je eens naar noorderhogebrug gaan.
vlakbij beijum en naast de hunze.
In veel van die tering kleine dorpjes (en dan bedoel ik niet Zuidhorn ofzo) hebben de mensen daar niks op met stadjers. Ze hebben vaak allemaal dezelfde eigenwijze ik weet alles beter mentaliteit, als je daar als nieuweling komt dan willen ze alles van je weten, je moet je gordijnen constant ophebben zodat ze bij je naar binnen kunnen loeren en je moet jezelf vaak echt bewijzen dat je het waard bent om daar in hun dorp te wonen. Maar meestal zal een stadjer altijd een outsider blijven en nooit one of the guys worden.quote:
West roelsquote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:42 schreef Gizmo112 het volgende:
Groningen binnenstad hier aanwezig
Zo hoort het toch?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:45 schreef Gizmo112 het volgende:
[..]
Ik zie de martinitoren vanuit mijn raam![]()
![]()
Dat zegt niks, ik zie hem ook en ik woon in Vinkhuizen.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:45 schreef Gizmo112 het volgende:
[..]
Ik zie de martinitoren vanuit mijn raam![]()
![]()
Hoor je hem ook slaan?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 22:05 schreef freecell het volgende:
[..]
Dat zegt niks, ik zie hem ook en ik woon in Vinkhuizen.![]()
Wel acht hoog
Je woont in Vinkhuizen?! Heb je nog nooit bij de suup gezienquote:Op dinsdag 20 juni 2006 22:05 schreef freecell het volgende:
[..]
Dat zegt niks, ik zie hem ook en ik woon in Vinkhuizen.![]()
Wel acht hoog
Ligt eraan wat je zoekt en wat je er voor over hebt.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:49 schreef dedeur het volgende:
Iemand een kamer over in mijn toekomstige woonplaats?![]()
wat een ranzige combinatie van spam en tvp![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |