Op google in een paar seconden gevonden.quote:Op zondag 11 juni 2006 21:18 schreef teigan het volgende:
Heej, de oude spoorbrug, en het kunstwerk....
Hier maar 5 minuten lopen vandaan..
Natuurlijk moet Groningen een eigen topic!!!!!
Als je diep inzoomt met routenet is het toch nog wel watquote:
quote:Op zondag 11 juni 2006 21:23 schreef Renesite het volgende:
[..]
Als je diep inzoomt met routenet is het toch nog wel wat![]()
Nou, er was deze... maar het was daar zo verlaten dat ik de spinnewebben van mijn beeldscherm moest vegen toen ik het bekeekquote:Op zondag 11 juni 2006 21:16 schreef Renesite het volgende:
Waarom had deze gave stad/ (provincie) nog geen topic![]()
Dit is als je in Selwerd het pad over de begraafplaats neemt, het verlengde van de iepenlaan..(of als je dat makkelijker weet, langs Selwerd 1, die studentenflat)quote:
En de nieuwe spoorbrugquote:Op zondag 11 juni 2006 21:18 schreef teigan het volgende:
Heej, de oude spoorbrug, en het kunstwerk....
Ja dat was ik dus onder mijn oude nick, waarmee ik dat topic kon terug vinden. Vergeet ik alleen weer om naar mijn nick van nu terug te loggenquote:Op zondag 11 juni 2006 21:31 schreef blue.eyes het volgende:
[..]
Nou, er was deze... maar het was daar zo verlaten dat ik de spinnewebben van mijn beeldscherm moest vegen toen ik het bekeek![]()
Die Witte ?quote:Op zondag 11 juni 2006 21:35 schreef teigan het volgende:
[..]
Dit is als je in Selwerd het pad over de begraafplaats neemt, het verlengde van de iepenlaan..(of als je dat makkelijker weet, langs Selwerd 1, die studentenflat)
Dan kom je bij dit kunstwerk uit, en zie je dus verderop inmiddels al een jaartje of 3 de nieuwe spoorbrug...
Hehequote:Op zondag 11 juni 2006 21:31 schreef blue.eyes het volgende:
[..]
Nou, er was deze... maar het was daar zo verlaten dat ik de spinnewebben van mijn beeldscherm moest vegen toen ik het bekeek![]()
ik heb nog ergens een filmpje van dat er een trein overgaatquote:Op zondag 11 juni 2006 21:37 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
En de nieuwe spoorbrug![]()
[afbeelding]
Nee, Van starkenborgh.quote:Op zondag 11 juni 2006 21:43 schreef teigan het volgende:
wij hebben er wel wat overheen gebanjert toen ie nog in aanbouw was...
Tenminste, als er niet gewerkt werd dan...
Sebasser, woon je toevallig ook in Selwerd dan?
Hmm, ik heb wel een fotoquote:Op zondag 11 juni 2006 21:44 schreef Sebasser het volgende:
[..]
ik heb nog ergens een filmpje van dat er een trein overgaat
zegt er ook een wat hoor....quote:Woonplaats: Apeldoorn
Mooi hè.quote:Op zondag 11 juni 2006 21:50 schreef WeirdMicky het volgende:
Wat een dorps stadje is het toch.
Tijdelijk, over 3 maandjes weer in Amsterdam.quote:
Tenminste een stad waar je trots op kan zijn.quote:Op zondag 11 juni 2006 21:59 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Tijdelijk, over 3 maandjes weer in Amsterdam.
Ik heb medelijden met je.quote:Op zondag 11 juni 2006 22:00 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Tenminste een stad waar je jij trots op kan zijn.
Pff, morgen ook maar eens een mooie foto ervan makenquote:Op zondag 11 juni 2006 21:49 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Hmm, ik heb wel een foto
[afbeelding]
quote:Grunnen's Laid.
Van Lauwerszee tot Dollard tou,
Van Drenthe tot aan 't Wad,
Doar gruit, doar bluit ain wonderlaand
Rondom ain wondre stad.
Ain Pronkjewail in golden raand
is Grunnen, Stad en Ommelaand;
Is Stad en Ommelaand!
Doar broest de zee, doar hoelt de wind,
Doar soest 't aan diek en wad,
Moar rusteg waarkt en wuilt het volk,
Het volk van Loug en Stad.
Is Stad en Ommelaand!
Doar woont de dege degelkhaid,
De wille, vast as stoal,
Doar vuilt het haart, wat tonge sprekt,
In richt- en slichte toal.
Is Stad en Ommelaand!
Daar stond eerst iets anders. 'Dat zegt al genoeg' of iets dergelijks. Je bent toch niet echt gevat kan ik je vertellen.quote:
Hehe vet, die stamgasten zijn inderdaad mooi. Alleen zo moeilijk verstaanbaar soms als ze allemaal gingen lachenquote:Op zondag 11 juni 2006 21:42 schreef Noca het volgende:
[..]
H
Loop'n twai man'n over stroat, zegt de ain teeg'n de ander:
"Wat hest doe ja ain klain bruiertje, wat is dat ja een klain ventje ja"
Zegt die andere kerel:
"Ja, das ja logisch ja, das mien half bruier!"
Klopt. Komt ongeveer op hetzelfde neer..quote:Op zondag 11 juni 2006 22:04 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Daar stond eerst iets anders. 'Dat zegt al genoeg' of iets dergelijks.
Oh jeetje, echt niet?quote:Je bent toch niet echt gevat kan ik je vertellen.
quote:
Jeetjemineetje.quote:Oh jeetje, echt niet?
Het zijn er iets meer dan drie, maar er zijn idd al een paar niet meer onder de levenden.quote:Op zondag 11 juni 2006 22:06 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Hehe vet, die stamgasten zijn inderdaad mooi. Alleen zo moeilijk verstaanbaar soms als ze allemaal gingen lachen![]()
Twee van de drie zijntoch niet meer onder de levende Grunningers?
Poeh, jij bent best gevat kan ik je vertellen.quote:
Foto's van MrBean en Renesite zijn niet van de stadquote:Op zondag 11 juni 2006 21:50 schreef WeirdMicky het volgende:
Wat een dorps stadje is het toch.
Klopt, het logo is ook zichtbaar in de nis.quote:Op zondag 11 juni 2006 22:35 schreef captain.lefteye het volgende:
[afbeelding]
aparte architectuur op bedrijventerrein Europark (Hoofdkantoor van Geové Menzis dacht ik)
Gebeurd redelijk snelquote:Op zondag 11 juni 2006 22:35 schreef captain.lefteye het volgende:
[..]
Foto's van MrBean en Renesite zijn niet van de stadDie zijn van Thesinge, een gehucht in de provincie en van Hoogkerk. Van de Hoogkerkers die ik ken mag je niet zeggen dat het gewoon al bij de stad hoort, maar och... het zal niet lang duren en dan wordt Hoogkerk toch echt gewoon ingelijfd hoor
![]()
Nog wel, ze gaan tegen de vlakte binnen een paar jaar tochquote:Op zondag 11 juni 2006 22:39 schreef Cassius het volgende:
[..]
Linksachter overigens 1 van de torens van de Informatie Beheer Groep.
Jups, volgens mij gaan ze daar ook huizen uit de grond stampenquote:Op zondag 11 juni 2006 22:41 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Nog wel, ze gaan tegen de vlakte binnen een paar jaar toch![]()
Jep, komt een geheel nieuw complex, met 2 hogere torens geloof ik.quote:Op zondag 11 juni 2006 22:41 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Nog wel, ze gaan tegen de vlakte binnen een paar jaar toch![]()
Op een totaal NIET onaardige plek vind ik!quote:Op zondag 11 juni 2006 22:41 schreef Noca het volgende:
[..]
Jups, volgens mij gaan ze daar ook huizen uit de grond stampen
Eensquote:Op zondag 11 juni 2006 22:42 schreef Renesite het volgende:
[..]
Op een totaal NIET onaardige plek vind ik!
Ideaal!
Inderdaad, is een optie voor over een paar jaarquote:Op zondag 11 juni 2006 22:42 schreef Renesite het volgende:
[..]
Op een totaal NIET onaardige plek vind ik!
Ideaal!
Als dat station daar komt word alles beterquote:Op zondag 11 juni 2006 22:44 schreef RedFever007 het volgende:
Hmm als ik m'n auto dan nog parkeren kan als ik naar de Euroborg loop voor de thuiswedstrijden van de FC Grunnen maakt het mij niks uit![]()
Niet alleen huizen, vooral nieuwe rijkskantoren: Kempkensberg Groningen: nieuwbouw rijkskantoren, en woningen en stadstuinquote:Op zondag 11 juni 2006 22:41 schreef Noca het volgende:
[..]
Jups, volgens mij gaan ze daar ook huizen uit de grond stampen
Weet niet of het er één of twee zijn, maar er komt idd een nieuw complexquote:Op zondag 11 juni 2006 22:42 schreef Cassius het volgende:
[..]
Jep, komt een geheel nieuw complex, met 2 hogere torens geloof ik.
Zo, dat duurt nog wel fftjes als ik dat zo lees.quote:Op zondag 11 juni 2006 22:47 schreef captain.lefteye het volgende:
[..]
Niet alleen huizen, vooral nieuwe rijkskantoren: Kempkensberg Groningen: nieuwbouw rijkskantoren, en woningen en stadstuin
edit: loop weer eens achter de feiten, terwijl ik info heb gevonden weet iedereen het al weer
quote:Omgeving
Om de looproute van NS-station Groningen-Zuid (-nieuwe naam!-) naar de nieuwe kantoren veilig en aantrekkelijk te maken, zal langs het voormalige balkgat een wandelpromenade worden aangelegd. Op de kop van het Balkgat is een woongebouw of hotel van circa 10 lagen mogelijk. Er wordt nog onderzocht of het huidige tankstation daarbij kan worden gehandhaafd of toch zal moeten verdwijnen.
Er komt bij de euroborg toch een station?quote:Op zondag 11 juni 2006 22:54 schreef captain.lefteye het volgende:
[..]
Blijft toch het Centraal Station! MPC Capitals is nog steeds Donar, UMCG is voor velen nog AZG, Euroborg bleef Euroborg omdat we er inmiddels aan gewend waren geraakt...
Dat is wel de bedoeling ja.quote:Op zondag 11 juni 2006 22:55 schreef Renesite het volgende:
[..]
Er komt bij de euroborg toch een station?
Verdorie, wordt die bedoeld?!?quote:Op zondag 11 juni 2006 22:55 schreef Renesite het volgende:
[..]
Er komt bij de euroborg toch een station?
Nee joh, Euroborg ligt sowieso al zuidelijker. Het toekomstige station dus ookquote:Op zondag 11 juni 2006 23:13 schreef captain.lefteye het volgende:
[..]
Volgens mij ligt centraal (net iets) zuidelijker![]()
Oost is Beijum meer.quote:Op zondag 11 juni 2006 23:13 schreef captain.lefteye het volgende:
[..]
Verdorie, wordt die bedoeld?!?![]()
Had alleen zo iets van (-Nieuwe naam!-): het zal toch niet?![]()
Is natuurlijk ook veel logischer, vanaf Kempkensberg naar Euroborg, stom van me. Maar ik dacht dat die Station Euroborg zou gaan heten... En als ze hem een windstreek als naam hadden willen geven had ik oost logischer gevonden. Volgens mij ligt centraal (net iets) zuidelijker![]()
Ook goed, ik vind Centraal altijd al best wel zuidelijk liggenquote:Op zondag 11 juni 2006 23:14 schreef Noca het volgende:
[..]
Nee joh, Euroborg ligt sowieso al zuidelijker. Het toekomstige station dus ook
Dorkwerd.quote:Op zondag 11 juni 2006 23:17 schreef Sebasser het volgende:
Misschien ga ik trouwens in Groot heemwerd? (heemhert?) wonen
Ruilen?quote:Op zondag 11 juni 2006 23:21 schreef gelly het volgende:
Station zuid komt zo'n beetje in m'n achtertuin. Harstikke handig natuurlijk ware het niet dat ik nooit met de trein ga. Nou ja.
Ja, boeiendquote:Op zondag 11 juni 2006 23:31 schreef captain.lefteye het volgende:
[..]
Ja, maar dat klinkt zo onvriendelijk hè?DORK!
![]()
Dat komt er als proef. Als de nieuwe treinen rijden. Wanneer het er komt weet ik niet.quote:Op zondag 11 juni 2006 23:22 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ruilen?
Ik wil maar wat graag een Station in Hoogkerk
GAAF!quote:Op maandag 12 juni 2006 15:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat komt er als proef. Als de nieuwe treinen rijden. Wanneer het er komt weet ik niet.
Dat is idd sneuquote:Op maandag 12 juni 2006 16:24 schreef nietzman het volgende:
Die lelijke IBG-gebouwen mogen van mij wel tegen de vlakte, maar er zit daar ook een stelletje prutsers in Groningen. Wie heeft in hemelsnaam toestemming gegeven voor het slopen van die paar prachtige oude panden die nog naast het UMCG staan?.
Ik wist dat ze ze gingen slopen, maar ik was oprecht geschokt toen ik er maanden geleden langs liepquote:Op maandag 12 juni 2006 16:24 schreef nietzman het volgende:
Die lelijke IBG-gebouwen mogen van mij wel tegen de vlakte, maar er zit daar ook een stelletje prutsers in Groningen. Wie heeft in hemelsnaam toestemming gegeven voor het slopen van die paar prachtige oude panden die nog naast het UMCG staan?.
Hebben we het over het Poortgebouw en dat grote gebouw ernaast?? Langs de Oostersingel?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 08:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik wist dat ze ze gingen slopen, maar ik was oprecht geschokt toen ik er maanden geleden langs liepIk heb verdorie nog college gehad in die oeroude houtenbankjes collegezaal. En dat gebouw róók van binnen gewoon naar geneeskunde begin 20ste eeuw. Heel spijtig dat het weg is.
Ja, niet te harden iddquote:
quote:Op dinsdag 13 juni 2006 09:28 schreef RedFever007 het volgende:
Hebben we het over het Poortgebouw en dat grote gebouw ernaast?? Langs de Oostersingel?
Dam'n dat was wel een mooi gebouw opzich![]()
Van mij mogen ze!quote:Op donderdag 15 juni 2006 19:23 schreef pierce het volgende:
De gemeente Groningen heeft sowieso wat met het verkrachten van het straatbeeld, en dus niet alleen met ziekenhuizen. Slopen van prachtige oude panden om er vervolgens een vreselijk afzichtige betonnen toren voor terug te bouwen![]()
quote:Op donderdag 15 juni 2006 19:13 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Hier is dat vage kunstwerk expositieruimte vlakbij NS Centraal:
[afbeelding]
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |