quote:Op zaterdag 10 juni 2006 16:26 schreef Natalie het volgende:
Anno 1811:
Ambtenaar: Wat wilt u als achternaam?
Pa des huizes: Vennegoor... offe.... Hesseling. We zijn er nog niet uit.
Ambtenaar: Dan neemt u toch beide?
Pa des huizes: Vennegoor of Hesseling?
Ambtenaar: Prima. Vennegoor of Hesseling. Staat genoteerd.
quote:Op zaterdag 10 juni 2006 16:30 schreef Isabeau het volgende:
Opa: Ik wilde een kleinzoon aangeven, is gisterochtend geboren.
Man van de burgerlijke stand: En wie is de vader?
Opa: Ja, dat is dus een probleem. Dat weet mijn dochter niet, het is of Vennegoor van de slagerij of Hesseling de knecht.
Man van de burgerlijke stand: Vennegoor of Hesseling dus?
Opa: Ja, doe dat dan maar.
Mijn vraag nu:quote:Op zaterdag 10 juni 2006 16:32 schreef D.Rose het volgende:
honderden jaren geleden trouwde ene M.S.L. Vennegoor met ene T.R.W. Hesseling.
Toen er 50 jaar geleden een Stamboom onderzoek werd gedaan kon men niet met zekerheid meer zeggen wie van dat bruidspaar 'het mannetje' was, dus wiens naam de familie moest dragen.
Men twijfelt dus nog
Ja vertelquote:Op zaterdag 10 juni 2006 18:54 schreef Lienekien het volgende:
Ik weet het antwoord, maar is het wel leuk als ik dat al vertel?
quote:Op zaterdag 10 juni 2006 18:54 schreef Lienekien het volgende:
Ik weet het antwoord, maar is het wel leuk als ik dat al vertel?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The love you take is equal to the love you make.
quote:Op zaterdag 10 juni 2006 18:59 schreef Lienekien het volgende:NiceeeeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed zoekwerk, Lienekien!
(Un)masking for the greater good.
Ah, wij hebben hier een huisarts met die naamquote:Op zaterdag 10 juni 2006 18:26 schreef Rasing het volgende:
De naam 'Terhaar sive Droste' vind ik altijd wel mooi. Sive is Latijn voor 'of'.
Ja, ik heb een naam die sterk lijkt op Vennegoor of Hesselink, maar dan met 2 andere namen met of er tussen.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 18:15 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben wel benieuwd of er meer van dit soort dubbele namen met of in het midden bestaan in Nederland![]()
De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat we dit danken aan mijn vader, die het mij ooit had verteld.quote:
Tell usquote:Op zaterdag 10 juni 2006 19:44 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja, ik heb een naam die sterk lijkt op Vennegoor of Hesselink, maar dan met 2 andere namen met of er tussen.
Mijn godquote:Op zaterdag 10 juni 2006 21:19 schreef Gluckskafer het volgende:
Voetbalcommentatoren weten ook nooit wie van de 2 aan de bal is.
'Dames en heren, RONALDDD KOEMANNNNNNNNNN'quote:Op zondag 11 juni 2006 00:58 schreef Beschouw het volgende:
Toen hij als Twentespeler eens inviel tegen Feyenoord kondigde de stadionspeaker hem aan als "Jan Vennegoor. Of is het Hesselink? Ik zal het even nakijken."
Daarna hield hij wijselijk zijn kop.
Is echt gebeurd. Was er zelf bij.
http://www.seniorennet.be/Pages/Genealogie/detail.php?id=12550quote:
Ja. Op de middelbare school hoorde ik bijvoorbeeld altijd aan het begin van het schooljaar van de nieuwe leraren: "Wat is het nou?" of "Konden ze niet kiezen?" en dat soort dingen..quote:Op zondag 11 juni 2006 02:33 schreef Isabeau het volgende:
Heb je dan niet heel vaak mensen die daar grapjes over maken? Dat je dus je naam zegt en als reactie: "Ja, wat is het nou!" krijgt?
Het is vrij eenvoudig, de achternaam laten veranderen, alleen het woordje 'of' verwijderen.quote:Op zondag 11 juni 2006 02:39 schreef Isabeau het volgende:
Ik zou daar helemaal moe van worden; elke keer exact dezelfde grapjes![]()
Maar da's niet coolquote:Op zondag 11 juni 2006 03:17 schreef Tichelaar het volgende:
[..]
Het is vrij eenvoudig, de achternaam laten veranderen, alleen het woordje 'of' verwijderen.![]()
Je gaat je naam toch niet veranderen voor een paar van die grapjassenquote:Op zondag 11 juni 2006 03:17 schreef Tichelaar het volgende:
[..]
Het is vrij eenvoudig, de achternaam laten veranderen, alleen het woordje 'of' verwijderen.![]()
Je ziet dat ook vaakt dat hele families in een keer hun naam veranderenquote:Op zondag 11 juni 2006 10:15 schreef Gluckskafer het volgende:
[..]
Je gaat je naam toch niet veranderen voor een paar van die grapjassen![]()
Bovendien zijn flauwe grapjes niet eens een geldige reden.
Als je Poepjes of Strontjes van je achternaam heet, word het anders.
Ik niet, maar ik heb ook niet een rare naam, de buren welquote:Op zondag 11 juni 2006 10:15 schreef Gluckskafer het volgende:
[..]
Je gaat je naam toch niet veranderen voor een paar van die grapjassen![]()
Bovendien zijn flauwe grapjes niet eens een geldige reden.
Als je Poepjes of Strontjes van je achternaam heet, word het anders.
Hoe heten de buren dan?quote:Op maandag 12 juni 2006 02:51 schreef Tichelaar het volgende:
[..]
Ik niet, maar ik heb ook niet een rare naam, de buren wel![]()
Da's wel humorquote:Op maandag 26 juni 2006 09:57 schreef RaisinGirl het volgende:
Leuk, die verhalen achter namen.
Mijn oom heeft ook genealogisch onderzoek gedaan. Toen bleek onze achternaam te komen van een herberg die mijn voorouders hadden in de buurt van Vlaardingen..
Tja.. wat ik vooral wel leuk vond was dat één van mijn overgrootoma's trouwde met een man van adel in Vlaardingen, waarna ze als vorm van liefdadigheid een weeshuis oprichtte. Haar portret hangt nog in het gemeentehuis daar.quote:Op maandag 26 juni 2006 11:06 schreef Natalie het volgende:
Da's wel humor
Is er verder nog iets opvallends uit het genealogisch onderzoek gekomen?
(overigens kun je daarvoor ook hier terecht)
Dat het ik ook een tijd gedacht!quote:Op maandag 3 juli 2006 22:58 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Ik dacht dus serieus, toen ik met een half oor per ongeluk naar voetbalwedstrijden luisterde, dat de commentator altijd twijfelde.
Interessante geschiedenis
quote:Op zondag 11 juni 2006 01:05 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
'Dames en heren, RONALDDD KOEMANNNNNNNNNN'
Bij het afscheid van ronald waterreus bij psv
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |