Jeps, ik zie het ook: rossigquote:Op maandag 26 juni 2006 14:37 schreef Andromache het volgende:
Zie ik het nou goed? Heeft ze rossig haar?
En idd een scháttig meisje, wat een schitterende foto, papa en mama mogen trots zijn op hun meisje.
Ah shit, zo komt ze vast ook op de euro. Niet zo leuk.quote:
Ik dacht dat 't Paola was? Fabiola is al een tijdje overleden meen ik.quote:Op maandag 26 juni 2006 20:45 schreef Cheesecake het volgende:
Fabiola meen ik.
Alive and kickin'quote:Op maandag 26 juni 2006 20:46 schreef babsjuh het volgende:
Ik dacht dat 't Paola was? Fabiola is al een tijdje overleden meen ik.
Komt ze op de euro dan?quote:Op maandag 26 juni 2006 16:06 schreef Magicmind het volgende:
[..]
Ah shit, zo komt ze vast ook op de euro. Niet zo leuk.
Als dat Paola is, wie staat dan links van Beatrix?quote:Op maandag 26 juni 2006 20:46 schreef babsjuh het volgende:
[..]
Ik dacht dat 't Paola was? Fabiola is al een tijdje overleden meen ik.
Dat wilde ik maar zeggenquote:
Zal toch wel?quote:
Je loopt een baby achterquote:Op maandag 26 juni 2006 21:40 schreef Magicmind het volgende:
[..]
Zal toch wel?
De Koninging staat nu toch ook op de euro?
Het ging om dat beeldje van Maxima.quote:Op maandag 26 juni 2006 22:05 schreef Majar het volgende:
Je loopt een baby achter, dit is Alexia. Grote zus Amalia maakt grotere kans om op de euro te komen.
Zo... zat ik er ff naast zegquote:Op maandag 26 juni 2006 21:33 schreef Jumping-Skippy het volgende:
[..]
Dat wilde ik maar zeggenFabiola en Paola zijn beide koningin, alleen heeft Fabiola 'slechts' de titel en 'is' Paola het. De enige die jaren geleden al is overleden, is koning Boudewijn, en van hem is Fabiola de weduwe.
Oeps nog niet helemaal wakkerquote:Op maandag 26 juni 2006 22:08 schreef Magicmind het volgende:
[..]
Het ging om dat beeldje van Maxima.
Klik
Ik dacht dat zijn roepnaam Willem-Alexander wasquote:Op dinsdag 27 juni 2006 11:16 schreef Natalie het volgende:
Staatshoofd komt op het muntje, als ze de traditie braaf blijven volgen.
Máxima wordt geen staatshoofd, alleen Willem-Alexander.
Zal ie trouwens Willem IV worden als ie koning is? Of zal ie zich Alexander I laten noemen?
Zijn roepnaam is Alexander. Dat vind ik eigenlijk ook een stuk hipper klinken dan Willem.
het?quote:
Hemquote:
waarom niet gewoon Willem-Alexander Iquote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:14 schreef Jumping-Skippy het volgende:
[..]
Hem
Volgens mij wordt hij koning Willem IV, vind ik leuker ook dan Alexander I. Wat zijn manier van regeren betreft heb ik ooit eens gehoord dat hij de lijn van koningin Juliana wil voortzetten. Hoe hij dat dan voor zich ziet zien we tegen die tijd wel
De naam Willem-Alexander is geen traditie. Hij zou er een begin mee kunnen maken door zich koning Willem-Alexander I te laten noemen, maar de Oranjes zijn dermate trouw aan traditie dat hij zich waarschijnlijk Willem IV zal laten noemen. En als hij het straks alsnog anders doet dan is dat natuurlijk zijn goed rechtquote:Op woensdag 28 juni 2006 11:35 schreef teamlead het volgende:
[..]
waarom niet gewoon Willem-Alexander I
Ik denk toch echt dat het dan eerder Eduard IX wordt. In Engeland werd George en Eduard afgewisseld (de laatste 100 jaar dan). Charles III lijkt me nog het meest voor de hand liggend. Let me explain.quote:Op woensdag 28 juni 2006 19:44 schreef Jumping-Skippy het volgende:
Dat is hetzelfde met prins Charles als die straks op de troon komt (als dat ooit mocht gebeuren...), hij zal waarschijnlijk wel door het leven gaan als George VII. De laatste koning daar was George VI, en dat was ook niet diens echte naam.
Ach, veel is gewoon gebaseerd op veronderstellingen en die worden weer afgeleid van traditie.
Dat denk ik ookquote:Op vrijdag 30 juni 2006 16:47 schreef Natalie het volgende:
Volgens mij gaat ie een hele leuke koning worden
quote:Alex is koning in 2009
Zaterdag 1 juli 2006 - Willem-Alexander is in 2009 koning Willem IV. Met enig gevoel voor deductie is dat af te leiden uit het antwoord dat het koninklijk huis gaf op de vraag of hij beschermheer wil worden van de Stichting 100 jaar luchtvaart, die in 2009 gaat herdenken dat op 27 juni 1909 het allereerste gemotoriseerde vliegtuig op Nederlands grondgebied het luchtruim koos, vanaf de Klapperbergse Heide in Etten-Leur.
Claas Borgers, voorzitter van de stichting: „Willem-Alexander heeft er wegens drukke werkzaamheden geen tijd voor, heeft men laten weten. Dat kan volgens mij als ze dat nu al weten maar één ding betekenen. Dat hij de troon zal bestijgen.“
Willem-Alexanders grootvader, prins Bernhard, was beschermheer van de herdenkingen bij het vijftig- en vijfenzeventigjarig jubileum van de vlucht van graaf De Lambert. Dus was het niet zo’n gek idee om Willem-Alexander te vragen in de voetstappen van Bernhard te treden. Maar helaas, een koning heeft wel wat anders te doen...
Ik denk ook dat hij er klaar voor is, maar ik vind Beatrix echt een uitstekende Koningin, dus wat mij betreft mag zij nog wel even blijven, totdat Amalia en Alexia wat ouder zijn.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 11:49 schreef Evilia het volgende:
Van mij mag hij eigenlijk volgend jaar al koning worden.Hebben jullie ook dat gevoel?ik kan niet wachten tot we een koning Willem(Alexander) en koningin Maxima krijgen.
![]()
waarom lachen ze nou zo hardquote:Op maandag 3 juli 2006 14:36 schreef Varvara het volgende:
Gravin Zaria met haar zusje,ouders en oma![]()
[[afbeelding]
[afbeelding]
Koningin Beatrix lijkt me echt een leuke oma![]()
Leuk juist!quote:
Ja, inderdaad een leuke jurk van Maxima.quote:Op maandag 3 juli 2006 19:44 schreef PeRi het volgende:
Goh wat een leuke jurk van Maxima.
Ja idd! Alleen heeft ie niet dat stuk ingezette kant aan de zijkant.quote:Op maandag 3 juli 2006 19:49 schreef Jumping-Skippy het volgende:
Die jurk doet me denken aan de stof van haar trouwjurk.
quote:Fax piept ook in vakantie
Koningin Beatrix is vrijdag even op en neer gereisd naar Den Haag om de nieuwe ministers van economische zaken en bestuurlijke vernieuwing/koninkrijksrelaties te benoemen en samen met de nieuwe staatssecretaris voor onderwijs te beëdigen. Daarna is ze weer naar Italë terug gegaan voor een welverdiende vakantie.
Omabeatrix De vorstin heeft echter nooit helemaal vakantie. Dat is ook zonder kabinetsformatie het geval. Beatrix is nu eenmaal de enige die wetten, besluiten en benoemingen kan ondertekenen. Dus piept de fax de komende weken weer regelmatig, en komt met de wisseling van de bewakers meteen ook een koffer met huiswerk mee naar Tavarnelle. Den Haag hoeft daarna niet lang te wachten. Mooi weer of niet, de documenten gaan snel getekend retour.
De meeste mensen krijgen het advies tijdens de vakantie het werk even los te laten. De koningin heeft die mogelijkheid niet. De koffers met documenten en de fax volgen haar overal. Er zijn dan ook tal van besluiten die het Oostenrijkse ski-oord Lech of Tavarnelle als plaats van ondertekening hebben. Maar ook tijdens het staatsbezoek aan Argentinië moest er tussen de bedrijven door, worden getekend.
Spoedeisende zaken gaan per fax. Juristen hebben vastgesteld dat de op die manier teruggestuurde papieren rechtsgeldig zijn. De verantwoordelijke minister zet er dan zijn handtekening onder ('contraseign') en de zaak is gepiept. Voor het 'mooie' zet de koningin na thuiskomst overigens nog een keer haar handtekening op het origineel. Dat exemplaar gaat vervolgens de kelder in van het Kabinet der Koningin aan de Korte Vijverberg. Dat is het verbindingskantoor tussen staatshoofd en ministers én de bewaarplaats van alle staatsstukken.
Om zijn werk goed te doen, moet de directeur van het Kabinet dus altijd weten waar de vorstin verblijft. In dringende gevallen moet meteen een telefoontje kunnen worden doorgeprikt. De afspraak is echter dat Beatrix in de laatste week van de zomervakantie niet wordt gestoord. Ze tekent dan in principe ook geen stukken.
En wat foto'squote:Tijd voor de kinderen
Uitrusten en veel tijd besteden aan de kinderen. Willem-Alexander en Máxima gebruiken daarvoor de donderdag in Tavarnelle begonnen zomervakantie. Dat zeiden ze na afloop van de fotosessie bij de koninklijke vakantievilla, waaraan ook koningin Beatrix deelnam. Het prinselijk paar heeft de afgelopen maanden veel gereisd en wil nu alle aandacht geven aan de dochters Amalia en Alexia.
Tavarnelle De toegestroomde media onderwierp het paar aan een spervuur van vragen. Wat is het lievelingspeelgoed van Amalia? Op wie lijkt ze het meest? Is het geen offer om de kinderen thuis te moeten laten bij buitenlandse reizen? Gaan de prinsesjes mee naar Australië en Nieuw-Zeeland? Gaat de familie nog naar Porto Ercole?
Het voormalige buitenverblijf van prins Bernhard staat leeg en is nog steeds te koop. Een uitstapje staat niet gepland, zo liet Willem-Alexander weten. Vorig jaar is er al afscheid genomen, met de kinderen. Amalia heeft een goed geheugen, een trekje van de Oranjes volgens haar ouders. Maar dat ze graag danst en zingt komt vast door genen van haar moeder Máxima vertelt de prinses. De levendige Amalia speelt graag met sleuteltjes, kookt en zwemt graag. Bij de fotosesie gaat ze graag haar eigen weg.
Néé de meisjes gaan niet mee naar het zuidelijk halfrond. Zoals alle werkende ouders proberen Willem-Alexander en Máxima een balans te vinden tussen werk en kinderzorg. Natuurlijk worden de kinderen gemist bij lange reizen, zoals onlangs naar Thailand en Mongolië, maar dat hoort erbij. Het prinselijk paar was blij met de mediacode, waardoor ze zich onbespied kunnen voelen na de fotosessie. Vorig jaar was de eerste rustige vakantie sinds zijn jeugd, verklapte Willem-Alexander eerder al eens. Hij hoopt op een herhaling.
Precies, en toen Amalia nog klein(er) was keek ze ook niet bepaald altijd blij op foto's. Ze was dan wel niet aan het huilen, maar ze lachte nooit. En dat doet ze nu toch wel (vaker).quote:Op zaterdag 8 juli 2006 13:34 schreef Natalie het volgende:
Ze is een baby. Babies raken overstuur van een grote horde mensen die maar lopen te flitsen en je naam schreeuwen. Wat doet een baby dan? Die gaat huilen. Heeft niets met chagrijnig zijn te maken.
Bronquote:orgen over zwangerschap Japanse prinses
In Japan baart de zwangerschap van prinses Kiko het volk zorgen.
Waarschijnlijk moet haar kindje geboren worden met een keizersnee, maakte het keizerlijk huis dinsdag bekend.
Placenta
De 39-jarige prinses, de vrouw van de tweede zoon van keizer Akihito, heeft een voorliggende placenta. De placenta ligt dan voor de uitgang van de baarmoeder, wat een normale geboorte bemoeilijkt. ,,Samen met de Japanse bevolking wacht ik de veilige geboorte van de baby af", zei een woordvoerder van de keizer.
Jongen of meisje
De geboorte van de baby is van bijzonder belang in Japan, omdat als het een jongetje wordt, de wetten in het land niet hoeven te veranderen. Aanvankelijk zou dit voorjaar een poging worden gedaan de opvolging van de keizer door een vrouw te regelen, omdat alle kleinkinderen van keizer Akihito tot dusverre meisjes zijn. Het proces werd stilgelegd in afwachting van de geboorte van het kind van prinses Kiko en haar man.
Ik ook. Maar als ik heel eerlijk ben denk ik dat ze Moeder Natuur een handje geholpen hebben wat betreft de geslachtsbepaling...En als het toch een meisje is, dan blijft het een opmerkelijke zwangerschap. Kiko is al bijna veertig en zoals Natalie al zei, moeder van twee tienerdochters. En net nu ze in Japan denken over een wijziging in de wet wat betreft de troonsopvolging, blijkt Kiko zwanger. Het is allemaal iets te toevallig.quote:Op donderdag 20 juli 2006 19:09 schreef rena het volgende:
Ik hoop toch stiekem dat het een meisje word.![]()
Kan dat danquote:Op donderdag 20 juli 2006 19:23 schreef Cheesecake het volgende:
[..]
Ik ook. Maar als ik heel eerlijk ben denk ik dat ze Moeder Natuur een handje geholpen hebben wat betreft de geslachtsbepaling...
Er zijn wel klinieken waar dat kan ja, onder andere in België. Hoe het in zijn werk gaat weet ik niet, maar het schijnt te kunnen. Mochten ze in Japan zo ver gaan om een jongen te krijgen, dan vind ik dat ronduit triest. Niet dat het me zou verbazen, ze hebben er immers ook over nagedacht een jongen te adopteren al is dat natuurlijk weer iets anders.quote:Op donderdag 20 juli 2006 19:46 schreef rena het volgende:
[..]
Kan dat dan??? Dat zou ik echt achterlijk vinden.
![]()
Het kan ja. Al hoop ik dat het piemeltje eraf is gevallenquote:Op donderdag 20 juli 2006 19:46 schreef rena het volgende:
[..]
Kan dat dan??? Dat zou ik echt achterlijk vinden.
![]()
Dat zullen leuke foto's wordenquote:Keizerlijke Hoogheden naar Apenheul?
door JEROEN POL
15 AUGUSTUS 2006 - APELDOORN - Vier jaar is ze. En voor het eerst op een buitenlandse vakantie met haar beide ouders. Een bezoekje aan de Apenheul of Julianatoren zou voor Prinses Aiko, dochter van Hunne Keizerlijke Hoogheden Prins Naruhito en Prinses Masako, de trip naar Apeldoorn compleet kunnen maken.
Ze komt donderdag met haar ouders in Apeldoorn aan. Op vrijdag mag de internationale pers foto’s maken op Paleis Het Loo. Koningin Beatrix, de Prins van Oranje, prinses Maxima, prinses Catharina-Amalia en prinses Alexia zijn dan ook van de partij. Na de inspannende fotosessie zal er ongetwijfeld iets aangenaams op het gezamelijke programma staan. Het is slechts gissen naar wat beide families vrijdag op de agenda hebben staan. Met zoveel kinderen erbij ligt een bezoekje naar de Koningin Julianatoren of de Apenheul voor de hand. ‘Wij weten van niets’, zegt Apenheul woordvoerster Anouk Ballot. ‘En als we iets zouden weten, dan doen wij daar geen mededelingen over.’ In zijn algemeenheid wil Ballot wel kwijt dat koninklijk bezoek de Apenheul niet vreemd is. ‘Prinses Maxima en haar ouders zijn hier wel eens geweest. In de winterperiode zitten we dicht voor publiek. Dat zijn de maanden waarin we koninklijk bezoek kunnen ontvangen. De Hofmaarschalk neemt dan contact op met onze directie.’
De komende weken lenen zich daar niet voor. ‘Persoonsbeveiliging ligt moeilijk in ons park. Een normaal bezoek is voor de koninklijke familie daarmee onmogelijk.’
Bekende Nederlanders doen de Apenheul wel tijdens de reguliere opening aan. ‘Mensen komen toch vooral voor de apen. Bekende Nederlanders worden in het algemeen met rust gelaten. Eén handtekening en één foto, daar blijft het doorgaans bij.’
Dick Kreekel, eigenaar van de Koningin Julianatoren, kan zich niet voorstellen dat Prinses Aiko niet naar zijn pretpark aan de Amersfoortseweg komt. ‘We hebben iedere 4-jarige veel te bieden. De Japanse prinses dus ook. In het verleden zijn Willem Alexander en zijn broertjes en neefjes hier ook wel geweest. Meer dan eens. Dan kwamen er altijd rechercheurs mee, die een extra oogje in het zeil hielden. Liepen ze gewoon tussen het andere publiek en dat ging prima.’
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |