Kom nou zeg, je ziet duidelijk de suggestiviteit in het artikel.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:00 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Het artikel laat zich niet laatdunkend uit over moslims, maar deze professor geeft enkel de verschillen aan tussen het christendom en de islam. Inhoudelijk gezien ben ik het overigens geheel eens met deze professor.
De professor ziet een aanknopingspunt in de gemeenschappelijkheid die er is tussen de Bijbel en de Koran en dat is wel positief te noemen: „Brokken van de waarheid zijn in de Koran terechtgekomen".
OT: Ik las laatst dat christenen en moslims eensgezind samenwerken om de slachtoffers van de aardbeving in Java te helpen. Zo kan het dus ook. Helaas kan ik het artikel niet zo snel terug vinden.
Dit is gewoon ronduit hilarisch.quote:Tijdens de beantwoording van vragen stelde prof. Baart dat moslims in Nederland zich bedreigd voelen door de manier van leven van veel Nederlanders. Ze voelen zich in een vijandig kamp, in oorlogsgebied, en dat verklaart mede de agressiviteit die ze soms hebben.
Als dat zich professor mag noemen, dan ben ik superman.quote:Moslims hebben een heel ander wereldbeeld dan christenen, zei prof. Baart. Ze zien een tweededing in de wereld, in het ene gedeelte heerst de Koran en het andere gedeelte moet nog veroverd worden. „De islam moet een topreligie zijn. Allah is toch groter, de moskeeën zijn het hoogste. Christenen worden gedoogd, zolang zij de opmars van de islam niet hinderen.”
Alhoewel ik het zelf ook niet kon laten om te reageren, lijkt mij het beter om het topic nu verder te laten gaan over positief nieuws uit de moslimwereld.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Kom nou zeg, je ziet duidelijk de suggestiviteit in het artikel.
[..]
Dit is gewoon ronduit hilarisch.
[..]
Als dat zich professor mag noemen, dan ben ik superman.
Inhoudelijk ben ik het totaal oneens met deze beste professor. Maar over de theologische kant ga ik me verder niet over uitwijden, want daar is deze topic niet voor bedoeld.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:00 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Het artikel laat zich niet laatdunkend uit over moslims, maar deze professor geeft enkel de verschillen aan tussen het christendom en de islam. Inhoudelijk gezien ben ik het overigens geheel eens met deze professor.
De professor ziet een aanknopingspunt in de gemeenschappelijkheid die er is tussen de Bijbel en de Koran en dat is wel positief te noemen: „Brokken van de waarheid zijn in de Koran terechtgekomen".
OT: Ik las laatst dat christenen en moslims eensgezind samenwerken om de slachtoffers van de aardbeving in Java te helpen. Zo kan het dus ook. Helaas kan ik het artikel niet zo snel terug vinden.
idd. voor anderen die dit topic niet snappen. als je niks positiefs te melden hebt hoef je niet in dit topic te komen.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:20 schreef Triggershot het volgende:
kunnen we aub weer ontopic gaan voor topic wordt verziekt, ik heb geen zin om een mod in te schakelen.
trek ik terecht een conclusie als ik aan ottomanen ofzo denk?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:22 schreef zoalshetis het volgende:
de pausen hebben ook bijna altijd erg goede contacten gehad met hogere moslims.
laatste paus heeft heel erg veel goede contacten met het arabié gehad. ratzinger wil dit voortzetten.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
trek ik terecht een conclusie als ik aan ottomanen ofzo denk?
Geestelijken of ambtenaren van de overheid?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:25 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
laatste paus heeft heel erg veel goede contacten met het arabié gehad. ratzinger wil dit voortzetten.
ik weet niet hoe die gesprekken gaan en met welke mensen, maar katholieken en moslims zijn redelijke vrienden geworden na de kruistochten. eerst oorlog, dan vrede. denk ik.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Geestelijken of ambtenaren van de overheid?
Zal ook wel deels afhangen door vers in me signature denk ik, vooral ottomanen hadden een sterke band met christenen had ik gelezen en in Syrie missen mensen(christenen) zelfs het ottomaanse rijk.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:27 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik weet niet hoe die gesprekken gaan en met welke mensen, maar katholieken en moslims zijn redelijke vrienden geworden na de kruistochten. eerst oorlog, dan vrede. denk ik.
mailen?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:30 schreef rutger05 het volgende:
Heeft iemand lijsten of enkele namen uit het heden en verleden van bijvoorbeeld beroemde en vooraanstaande kunstenaars (misschien met afbeeldingen), schrijvers, musici etc uit de moslimwereld. Natuurlijk mag daar de persoonlijke voorkeur uit blijken. Of geef een tip om bepaalde muziek/ artiest/ groep/ lied te beluisteren, als het maar een positieve raakvlak heeft met de moslimwereld..
Ik dacht er zelf aan om ze hier neer te zetten. Veel mensen zijn, denk ik, slecht bekend met de culturele aspecten van de islam en/ of willen daar graag wat meer van weten. Door ze hier neer te zetten kan iedereen gemakkelijk ervan kennis nemen. Misschien heeft iemand wel een bijzondere tip over een tentoonstelling over de islam die je beslist moet zien of een liedje dat gehoord moet worden. Een bericht over een kunstenaar of wetenschapper die een grote prijs heeft gewonnen.quote:
Bedoelde voor muziekquote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:37 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik dacht er zelf aan om ze hier neer te zetten. Veel mensen zijn, denk ik, slecht bekend met de culturele aspecten van de islam en/ of willen daar graag wat meer van weten. Door ze hier neer te zetten kan iedereen gemakkelijk ervan kennis nemen. Misschien heeft iemand wel een bijzondere tip over een tentoonstelling over de islam die je beslist moet zien of een liedje dat gehoord moet worden. Een bericht over een kunstenaar of wetenschapper die een grote prijs heeft gewonnen.
muziekje lijkt me trouwens wel iets voor je, hebben?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:27 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik weet niet hoe die gesprekken gaan en met welke mensen, maar katholieken en moslims zijn redelijke vrienden geworden na de kruistochten. eerst oorlog, dan vrede. denk ik.
Klopt, naar Perzie is het een van meest invloedrijke muziek landen geweest idd.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:46 schreef rutger05 het volgende:
Ik heb een aantal jaren terug een cd gekocht met (oer)oude Marokkaanse Berber muziek. Heel bijzonder om te luisteren. De cd heet Maroc documents recueillis au Maroc par Gerard Kremer. Deze verzamel cd is dus al wat ouder en ik denk niet dat veel andere mensen de cd zullen kennen, maar misschien de muziek erop wel: Gwana dance, Berber song, Prelude to the wedding, Let us praise Allah etc. Het schijnt dat Marokko een van de rijkste en meest gevarieerde muziektradities heeft binnen de moslimwereld.
Bedankt voor de tip. Ik heb de site even gebookmarkt om hem later uitgebreider te verkennen.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Bedoelde voor muziek
http://nmo.omroep.nl/cgi/nmo/?s=4&id=27&e=566
maakt toch niet uit man! hou je topic schoon, voeg dit soort bullshit topics dus niet in.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:50 schreef Triggershot het volgende:
En ja hoor zelfs mijn topic wordt gebashed![]()
enjoy.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:49 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip. Ik heb de site even gebookmarkt om hem later uitgebreider te verkennen.
Uiteraard, maar dat mensen gewoon overal over moeten zeiken.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:51 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
maakt toch niet uit man! hou je topic schoon, voeg dit soort bullshit topics dus niet in.
Ook qua kunst heeft Perzie ons het nodige nagelaten. Ik heb zelf nog een mooi (helaas niet al te dik boek) over de kunstschatten van Perzie met prachtige afbeeldingen, ondermeer van de schatten van Marlik.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Klopt, naar Perzie is het een van meest invloedrijke muziek landen geweest idd.
Vooral de safawidenquote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:53 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ook qua kunst heeft Perzie ons het nodige nagelaten. Ik heb zelf nog een mooi (helaas niet al te dik boek) over de kunstschatten van Perzie met prachtige afbeeldingen, ondermeer van de schatten van Marlik.
Ik heb gelezen dat enkele jaren na het einde van Safawidische periode, het rijk ineengestort is door toedoen van de Afghanen.quote:
mongolen d8 ik?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:59 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik heb gelezen dat enkele jaren na het einde van Safawidische periode, het rijk ineengestort is door toedoen van de Afghanen.
Je hebt gelijk, betreffende link ook weg gedaan.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:59 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nou en? dit topic moet je zuiver houden van dat soort links die nergens op slaan.
Het boek geeft verder eigenlijk geen details, maar vermeld alleen dat de ineenstorting van het rijk is veroorzaakt is door de Afghanen. Het boek gaat dan verder op de kunststijl van de Kadjaren (deze dynastie zou volgens het boek in 1925 zijn verdwenen)quote:
hmm zal eens wat over zoeken, maar we gaan weer offtopicquote:Op woensdag 14 juni 2006 00:03 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Het boek geeft verder eigenlijk geen details, maar vermeld alleen dat de ineenstorting van het rijk is veroorzaakt is door de Afghanen. Het boek gaat dan verder op de kunststijl van de Kadjaren (deze dynastie zou volgens het boek in 1925 zijn verdwenen)
quote:Veel allochtonen zijn 'conservatief'
dinsdag 13 juni 2006
DEN HAAG - Bijna de helft van de allochtonen in Nederland denkt conservatief. Turken zijn het meest behoudend en op hun familie gericht. Surinamers, Antillianen en Marokkanen minder.
Dat blijkt uit een representatief onderzoek van het onderzoeksbureau Motivaction in opdracht van het multiculturele instituut Forum. Het onderzoek is gedaan onder zeshonderd allochtonen. De onderzoeksvragen zijn thuis of op straat afgenomen.
Het meest divers zijn de Marokkanen in Nederland, zegt projectleider Ahmed Ait Moha van Motivaction. Ruim 30 procent vindt familie en religie heel belangrijk, het gaat vooral om de wat oudere eerste-generatie Marokkanen. Ruim 20 procent vindt het heel belangrijk carrière te maken en zich te ontplooien en te ontwikkelen. Zo'n 16 procent wil ook carrière maken, maar dan om zich te bewijzen; zij zijn zeer statusgericht. Onder deze laatste twee groepen bevinden zich veel jongeren.
Turken
Onder Turken is de diversiteit lang niet zo groot. Bijna 30 procent richt zich op werk en gezin en ziet geld uitgeven aan mooie spullen als geldverspilling. Ook 30 procent koopt met het verdiende geld juist wel spullen om te laten zien dat ze het goed hebben. Persoonlijke ontwikkeling of ontplooiing wordt onder Turken veel minder belangrijk gevonden dan onder Marokkanen.
Antillianen en Surinamers zijn in vergelijking met bovenstaande groepen minder op godsdienst en gezin gericht. Zij waarderen status meer, maar ook zelfontplooiing.
De onderzoekers verwachten dat de relatief oude groep die zich op godsdienst en gezin richt, steeds kleiner zal worden. Het aantal op status en materialisme gerichte mensen zal toenemen.
Bron; nd, 13-6-2006.
Het schijnt ook dat de Berbers en de Moslim wereld in Marokko niet echt goed door één deur kunnen momenteel, misschien niet een al te goed voorbeeld dus.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:46 schreef rutger05 het volgende:
Ik heb een aantal jaren terug een cd gekocht met (oer)oude Marokkaanse Berber muziek. Heel bijzonder om te luisteren. De cd heet Maroc documents recueillis au Maroc par Gerard Kremer. Deze verzamel cd is dus al wat ouder en ik denk niet dat veel andere mensen de cd zullen kennen, maar misschien de muziek erop wel: Gwana dance, Berber song, Prelude to the wedding, Let us praise Allah etc. Het schijnt dat Marokko een van de rijkste en meest gevarieerde muziektradities heeft binnen de moslimwereld.
Onzin van de bovenste plank, en dat zeg ik als berber en moslim en Marokkaan en Nederlanderquote:Op woensdag 14 juni 2006 21:02 schreef siggi het volgende:
[..]
Het schijnt ook dat de Berbers en de Moslim wereld in Marokko niet echt goed door één deur kunnen momenteel, misschien niet een al te goed voorbeeld dus.
Doe ik er ook eentje:quote:Op donderdag 15 juni 2006 16:04 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Mag ik er even een gewaagde stelling tegenaan gooien: mensen die leven in een omgeving met sterke status-cultuur gaan eerder de criminaliteit in.
Nou dat slaat natuurlijk gewoon nergens op he, we hebben hier op fok in zn totaliteit misschien 6 moslims waarvan er een paar actief in deze subhok posten en daarvan maar een paar ook serieus posten. Wil je dat we om elke scheet dat er gelaat wordt een nieuwsbericht plaatsten? Dat is dan toch niet serieus. Actief zoeken ga ik al helemaal niet doen, het moet op mn bord komen wil ik het hier posten. En volgens mij zijn er toch al zo een dozijn positieve berichten gepost.quote:Op donderdag 15 juni 2006 16:40 schreef buachaille het volgende:
Ik moet zeggen dat ik me kostelijk vermaak met dit topic. Met man en macht probeert men positieve berichten uit de moslimwereld te vinden op het Internet en het lukt gewoon niet![]()
Mijn tip: http://betoniraq.com/
[afbeelding]
De linkse hartskreet "hokjes duwen" die kennen we nu wel. Statistiek IS niks anders dan groepen mensen op basis van karakteristieken in hokjes duwen, anders zou je nooit verbanden kunnen leggen.quote:Op donderdag 15 juni 2006 16:19 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Doe ik er ook eentje:
Mensen die niet in staat zijn om anderen als individuen te zien, maar mensen in hokjes proberen te duwen, hebben weinig vrienden en zijn sneller ongelukkig.
quote:Op vrijdag 16 juni 2006 07:56 schreef Shelbourne het volgende:
Heel kort over dat stukje uit de Elsevier. De grote vraag daarbij zou moeten zijn of die kennis door moslims is ontwikkeld of veroverd (zoals bijv. blijkt uit dat voorbeeld van papier uit China).
Positief blijft natuurlijk dat de moslims de gestolen kennis gekapataliseerd hebben en dat daardoor o.a. het westen kon bijleren.
quote:En dat verhaal dat u op de middelbare school leerde, dat de Arabieren slechts een doorgeefluik waren voor de superieure hellenistische cultuur, deugt van geen kant. Dat blijkt op de fraaie tentoonstelling die het Parijse Institut du Monde Arabe (tot 19 maart 2006) heeft georganiseerd over de wetenschappelijke gouden eeuw van de islam.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |