quote:
Op woensdag 14 juni 2006 11:23 schreef DiRadical het volgende:Het pand is waard wat het op de vrije markt opbrengt, niet wat het dmv onderhandse verkoop via schijn BVs gekost heeft.
Lijkt nog steeds op witwas praktijken van de amsterdamse onderwereld.
de onderwereld zal zich ongetwijfeld ook van dit truukje bedienen .. maar ik heb het dus echt over "nette" particuliere huiseigenaren die goud ruiken .. het bestemmingsplan voor de buurt is net bekend gemaakt, dus het zit er dik in dat er investeerders op af komen .. en met een pand van 15 ton is het toch wat makkelijker geld vangen dan met een pand van 5 ton
quote:
Het klopt overigens wel dat een leegstaand pand 20-30% meer waard is dan een pand met huurders.
Zo schijnt Ed Maas begonnen te zijn (koop een pand met huurders, doe minimaal onderhoud, verkoop als de huurders weg zijn).
Ik kan wat dat aangaat alleen voor Amsterdam spreken, maar zo is de verpaupering in het centrum en in a'dam oost tussen Wibautstraat en Oosterpark dus ook begonnen ..
Ik heb het zelfs mee gemaakt in het huis achter mij op de Raamgracht, de eigenaar deed niets aan het pand, hij wou er graag dure appertementen van maken dus het pand moest leeg, maar de bewoners (huurders !!) hebben op eigen kosten kozijnen vervangen, trappen en leuningen gerepareerd etc etc .. dus ging de fik er maar in, brandbommetje (soort molotovcocktail van wat ik zag vanuit mijn keukenraam) op de houten vloer van de 2de verdieping .. tja, en met zo'n gevaarlijke vloer wordt het huis onbewoonbaar verklaard .. tada
quote:
Dat "nuttig/zinvol voor de samenleving" vind ik een te vaag begrip. (Is de zoveelste Trekpleister\Free Record Shop\Belcompany nutig\zinvol voor de samenleving)
Volgens mij kan de deurwaarder nu ook gewoon langs komen om boetes te innen.
Als de boete voor leegstand hoog genoeg is, kun je in de buurt van de waarde van het pand komen.
Ik ben overgens niet voor zulke hoge boetes en blij dat kraken nu eindelijk verboden wordt.
Zou het wel goed vinden wanneer de (lokale) overheid optreedt tegen verpaupering van wijken wanneer dit het wooncomfort van de huurders aantast.
Maar met leegstand op zichzelf heb ik niet zoveel problemen.
ooh het kan best dat je even niets kan of wil doen met je bezit, voor mijn part heb je grootse plannen maar zit alleen nu even krap .. maar we hebben het hier wel over grote steden met een structureel tekort aan woningen, de voormalige bewoners moeten nu voor duur geld vanuit een of andere buitengebeuren/slaapstad de stad inkomen voor werk/studie, wat ze liefst allemaal doen met het eigen auto'tje .. met als gevolg parkeerproblemen, fileproblemen, luchtvervuiling, stress .. en dan vind ik dus langdurige leegstand met als enig doel jezelf te verrijken pure diefstal
maar idd, dan kom je dus in het bereik van wazige criteria, wat heet, daar zitten we toch al .. de regering die het kraken probeert onmogelijk te maken vanaf het moment dat het begon en een leegstandswet die zo buigbaar is als wat
wat dat aangaat een leuk artikel van de kraakbeweging uit 2003 ..
Leve de repressie