Ze was er al.quote:Op donderdag 8 juni 2006 22:29 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ze komt zo bij je.
Tja, wisten we het maar. Ik riep al dat het misschien iets hormonaals kon zijn, misschien en dat een pilletje zou kunnen helpen. Maar ja, ik ben geen arts.quote:Op donderdag 8 juni 2006 22:29 schreef Lienekien het volgende:
Lastig, lastig. Je zou eigenlijk moeten begrijpen waarom ze dit gedrag vertonen. Dan kun je het beter aanpakken dan wanneer je een beetje in het wilde weg wat zaken probeert. Je ouders zijn waarschijnlijk ook niet echt te porren voor iets buitennissig alternatiefs, zoals een poezentherapeute?
Ik kan me alleen niet voorstellen waartegen die beesten zouden protesteren dan. Ze wonen al in een soort luilekkerland.quote:Op donderdag 8 juni 2006 22:56 schreef Lienekien het volgende:
De positieve bekrachtiging zou ik nog wel proberen. Dat kan in het geheel geen kwaad. Het straffen bij fout gedrag, daar ben ik erg op tegen, zeker in dit geval. Het plassen zou namelijk al een vorm van protestgedrag kunnen zijn, en als je de katten dan ook nog zou gaan straffen, zou dat averechts kunnen uitwerken.
Er hoeft maar een kleine verandering te zijn. Daar kunnen katten al op reageren.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 07:29 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik kan me alleen niet voorstellen waartegen die beesten zouden protesteren dan. Ze wonen al in een soort luilekkerland.![]()
En moet dat in de kattenbak worden gedaan dan?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 07:50 schreef Rewimo het volgende:
Hebben ze al valeriaandruppels geprobeerd (kattenkruid)? Katten zijn erg dol op de lucht van valeriaan, misschien helpt het.
Mijn vader riep al gekscherend dat ze misschien heimwee kregen, omdat ik een paar maanden geleden het huis uit ben gegaan. Zou die opmerking, die we niet echt serieus hebben genomen, misschien tot een kern van waarheid kunnen hebben dan?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 09:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Er hoeft maar een kleine verandering te zijn. Daar kunnen katten al op reageren.
Ik geloof daar wel in.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 09:12 schreef DaMart het volgende:
[..]
Mijn vader riep al gekscherend dat ze misschien heimwee kregen, omdat ik een paar maanden geleden het huis uit ben gegaan. Zou die opmerking, die we niet echt serieus hebben genomen, misschien tot een kern van waarheid kunnen hebben dan?
Ja, gewoon een paar druppeltjes in de bak doen.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 09:11 schreef DaMart het volgende:
En moet dat in de kattenbak worden gedaan dan?
Dat hebben ze dus nog niet geprobeerd.
Maar is dat om ze in de bak te lokken, of om ze ook te laten graven? Ze gaan namelijk nog wel de bak in.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 09:16 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ja, gewoon een paar druppeltjes in de bak doen.
Is er al een bak met speciale kap geprobeerd?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 09:28 schreef DaMart het volgende:
[..]
Maar is dat om ze in de bak te lokken, of om ze ook te laten graven? Ze gaan namelijk nog wel de bak in.
Met een beetje mazzel vinden ze de geur zo prettig dat ze er ook blijven om hun 'boodschap' af te maken binnnen de bakquote:Op vrijdag 9 juni 2006 09:28 schreef DaMart het volgende:
Maar is dat om ze in de bak te lokken, of om ze ook te laten graven? Ze gaan namelijk nog wel de bak in.
Ze hebben nog geen bak zonder kap gehadquote:Op vrijdag 9 juni 2006 10:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Is er al een bak met speciale kap geprobeerd?
Ik zal het in ieder geval eens voorstellen. Proberen kan volgens mij geen kwaad!quote:Op vrijdag 9 juni 2006 10:12 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Met een beetje mazzel vinden ze de geur zo prettig dat ze er ook blijven om hun 'boodschap' af te maken binnnen de bak
Maar hoe gaat het er dan naast? Als ze niet gaan zitten, dan loopt het toch in de meeste gevallen bij de zijkanten omlaag? Of gaat de kont door het gat naar buiten?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 11:10 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ze hebben nog geen bak zonder kap gehad
Het gaat wel langs de zijkanten naar beneden, maar ook tussen de kiertjes door de bak uit... en daarbij maakt het niet uit of ze een hoge of lage bak hebben.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 12:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar hoe gaat het er dan naast? Als ze niet gaan zitten, dan loopt het toch in de meeste gevallen bij de zijkanten omlaag? Of gaat de kont door het gat naar buiten?
Ik hoopte een beetje op dat antwoord. Er zijn dus speciale bakken waarbij het niet naar buiten kan lekken. Dan valt de onderkant van de bovenbak aan zowel de binnen- als de buitenkant om de rand van de onderbak heen. Ik heb er zoeen, die is van het merk Gimpet.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 13:22 schreef DaMart het volgende:
[..]
Het gaat wel langs de zijkanten naar beneden, maar ook tussen de kiertjes door de bak uit... en daarbij maakt het niet uit of ze een hoge of lage bak hebben.
Ook dat zal ik doorgeven aan mijn ouders!quote:Op vrijdag 9 juni 2006 13:33 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik hoopte een beetje op dat antwoord. Er zijn dus speciale bakken waarbij het niet naar buiten kan lekken. Dan valt de onderkant van de bovenbak aan zowel de binnen- als de buitenkant om de rand van de onderbak heen. Ik heb er zoeen, die is van het merk Gimpet.
Er ligt al een oude deurmat onder, en een flinke berg keukenpapier. Dus er worden al aanpassingsmaatregelen genomenquote:Op zaterdag 10 juni 2006 14:17 schreef Lienekien het volgende:
Ja, dat kan best. Dat zou dan betekenen dat je het niet kunt oplossen, maar je wel kunt aanpassen. Dus accepteren dat het er wel eens naast gaat, en daar dan praktisch mee omgaan. Ik zou dan denken aan een stuk zeil plus kranten ondere de kattenbak, zodat het makkelijk is schoon te maken.
Daar zouden ze de kans niet voor krijgen. Dan neem ik die katten namelijk wel in huis!quote:Op zaterdag 10 juni 2006 14:55 schreef Lienekien het volgende:
![]()
Je zal ze de kost geven die om zo'n reden katten naar een asiel brengen.![]()
Top!quote:Op woensdag 9 augustus 2006 11:41 schreef DaMart het volgende:
Even een kleine update. Mijn ouders gebruiken nu een maand of twee die valeriaandruppels, en het valt op dat de katten sindsdien een stuk minder naast de bak piesen. Af en toe gebeurt het nog wel, maar niet meer elke dag, zoals ze een hele tijd gedaan hebben.
Anders ga je gewoon even terug naar ONZ en houd je je bagger uit mijn topic.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 11:47 schreef Kindervriend het volgende:
Boebiedoe weet wel een oplossing.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |