abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 juni 2007 @ 09:40:26 #121
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_50362946
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 09:32 schreef BliksemSchigt het volgende:
Hij had vorig jaar het jeugdtoernooi gewonnen?
Ja.
pi_50363060
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 09:40 schreef pfaf het volgende:

[..]

Ja.
Daar stond me iets van bij, dank.
quote:
Debuut op Wimbledon
Door CARL HOUTKAMP

ROTTERDAM - Zijn resultaten als proftennisser zijn nog voor verbetering vatbaar, maar als beste jeugdspeler van de wereld in 2006 gaan er voor Thiemo de Bakker nog steeds deuren open. Zelfs op Wimbledon. Naar gisteren bekend werd, mag hij over twee weken zijn debuut maken op het beroemde gras in zuidwest-Londen.

Met vijf Britse beschermelingen heeft De Bakker een wildcard toegewezen gekregen van het organisatiecomité van Wimbledon. De achttienjarige Nederlander dankt de uitnodiging aan zijn succes als junior in het algemeen en aan zijn goede resultaten op gras in het bijzonder. De Bakker won vorig jaar het jeugdtoernooi op Wimbledon, alsmede dat van Roehampton, de week ervoor.

,,Ik wist dat er een kansje op was, maar dit heeft me behoorlijk verrast,’’ zo reageerde de tiener uit ’s-Gravenzande. ,,Misschien heeft Richard Krajicek (zijn manager - red.) wel een goed woordje voor me gedaan op Wimbledon.’’

De vreemde situatie doet zich nu voor dat De Bakker ineens moet gaan trainen op de grasbanen van het toernooi in Rosmalen, waarvoor hij geen wildcard kreeg.

Robin Haase en Raemon Sluiter mogen daar vanaf zondag in actie komen, de derde wildcard is nog niet vergeven. ,,Ik zal eens met mijn trainers gaan praten, want ik heb qua programma geen rekening gehouden met grastoernooien. Met mijn ranking (389ste - red.) was ik nog niet in de kwalificaties van Wimbledon gekomen,’’ aldus De Bakker. ,,Zonder wildcard had ik gewoon op gravel blijven spelen.’’
Wel een mooi verhaal zo .
pi_50366543
Waarom dan een wildcard aanvragen als je er in de verste verte geen rekening mee hebt gehouden. Nou ja, je kunt ook zeggen: waarom geven ze dat joch in hemelsnaam een wildcard. Is alleen maar op z'n winst van vorig jaar gebaseerd.
That's all folks!
pi_50366871
Hij mag in ieder geval gaan tennissen in de kwalificaties van Rosmalen.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 12:00:54 #125
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_50367218
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 11:43 schreef -Vaduz- het volgende:
Waarom dan een wildcard aanvragen als je er in de verste verte geen rekening mee hebt gehouden. Nou ja, je kunt ook zeggen: waarom geven ze dat joch in hemelsnaam een wildcard. Is alleen maar op z'n winst van vorig jaar gebaseerd.
En beste jeugdspeler 2006.
sig verwijderd door FA
pi_50367479
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 11:51 schreef BliksemSchigt het volgende:
Hij mag in ieder geval gaan tennissen in de kwalificaties van Rosmalen.
Ah, dat is wel nodig ook.

En oke Ambro.
That's all folks!
pi_50368269
quote:
Op maandag 11 juni 2007 21:36 schreef Norrage het volgende:
THiemo heeft een wildcard voor Wimbledon!

En waar kwam ik dit weekend achter? Dat hij de broer is van één van de spelers van onze vereniging Das nou wel grappig
Welke vereniging is dat? Ik kan tegenwoordig wel een tentje op de vereniging van 's-Gravenzande opzetten, met 2 zoons op tennisles, competities, toernooien etc

Maar goed, dat gaat off topic. Ik verwacht niet dat Thiemo de eerste ronde zal overleven, maar wel leuk dat hij een wildcard heeft
pi_50370511
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 12:34 schreef Miracle_Drug het volgende:

[..]

Welke vereniging is dat? Ik kan tegenwoordig wel een tentje op de vereniging van 's-Gravenzande opzetten, met 2 zoons op tennisles, competities, toernooien etc
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 juni 2007 @ 16:29:52 #129
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_50376897
hopelijk haalt hij de 2de ronde
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 12 juni 2007 @ 18:23:33 #130
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_50380384
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 12:00 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

En beste jeugdspeler 2006.
en Richard Krajicek als manager.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_50380802
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 11:43 schreef -Vaduz- het volgende:
Ja en de wereldkampioen van vorig jaar. En de winnaar van Wimbledon bij de junioren krijgt meestal een wildcard voor ofwel het kwalificatietoernooi of het hoofdtoernooi, dus verrassend is het zeker niet.

Hopen dat Thiemo over zijn mindere periode heen is. Na de breuk met zijn coach toch qua resultaten wat minder geweest, maar toch deze week zijn hoogste ranking ooit te pakken. Het zou mooi zijn mocht hij aan het einde van het jaar minimaal top 300 staan, of zelfs top 200. Één rondje Wimbledon doorkomen, zal al een grote stap zijn. Hij heeft natuurlijk wel zijn 2e ronde van de Dutch Open te verdedigen, maar ach moet hij dit jaar ook maar een rondje winnen.
  donderdag 14 juni 2007 @ 00:04:17 #132
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_50434037
quote:
Op maandag 11 juni 2007 23:58 schreef erkel het volgende:
We hebben ook nog Huta Galung, die de top100 misschien ook wel kan binnen dringen.
Ben een beetje bang dat die niet zo heel veel verder gaat komen.
Hij staat tenminste al een tijdje rond dezelfde plaatsen. Boekt iig niet echt super veel progressie. Of iig niet vergelijkbaar aan een Haase, Sijsling of De Bakker.

Maar wat niet is kan nog komen
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_50581377
Dat was een korte sessie op Rosmalen.
pi_50582189
quote:
Op maandag 18 juni 2007 16:19 schreef BliksemSchigt het volgende:
Dat was een korte sessie op Rosmalen.
Hele eervolle nederlaag als je het mij vraagt... hij kwam nauwelijks iets tekort
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_50582594
Daar bereik je niets mee.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_50583015
quote:
Op maandag 18 juni 2007 16:51 schreef RayMania het volgende:
Daar bereik je niets mee.
true maar het is wel erg onrealistisch om gelijk wonderen te verwachten... het was zijn eerste ATP-potje he
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 18 juni 2007 @ 19:06:40 #137
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_50586810
quote:
Op maandag 18 juni 2007 17:03 schreef TheVulture het volgende:

[..]

true maar het is wel erg onrealistisch om gelijk wonderen te verwachten... het was zijn eerste ATP-potje he
3de al
Hij heeft vorig jaar in Amersfoort een rondje gewonnen en daarna verloren dus was al zijn 3de potje.

Maar ben het wel mee eens dat je niet gelijk vanalles kunt gaan verwachten. Dit is gewoon een goede ervaring voor hem en zal hij best het nodige van leren. hopelijk geeft het hem een boost om nog beter te worden

Ik ben benieuwd hoe het op Wimbledon gaat.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_50587990
quote:
Op maandag 18 juni 2007 19:06 schreef Komakie het volgende:

[..]

3de al
Hij heeft vorig jaar in Amersfoort een rondje gewonnen en daarna verloren dus was al zijn 3de potje.

Maar ben het wel mee eens dat je niet gelijk vanalles kunt gaan verwachten. Dit is gewoon een goede ervaring voor hem en zal hij best het nodige van leren. hopelijk geeft het hem een boost om nog beter te worden

Ik ben benieuwd hoe het op Wimbledon gaat.
Dit jaar ook al in Rotterdam verloren van Ljubicic, 4e dus al.
pi_50588709
Hij schijnt wel retelui te zijn en nogal ongemotiveerd...
Maar laten we hopen dat hij wat goede resultaten neerzet, dan raakt ie misschien wel gemotiveerd
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_50589118
quote:
Op maandag 18 juni 2007 19:54 schreef Norrage het volgende:
Maar laten we hopen dat hij wat goede resultaten neerzet, dan raakt ie misschien wel gemotiveerd
Ik denk dat dat voor het grootste deel uit de lucht gegrepen is. Mensen die dat roepen omdat hij een paar maanden geen goede prestaties neerzet en dan maar redenen gaan zoeken.

Eerst lijkt me het verstandig voor hem om weer een coach te krijgen, na zijn breuk met zijn vorige coach een paar maanden geleden. Iemand die full-time met zo'n jongen meereist en het liefst nog iemand van wie hij iets kan leren.
  maandag 18 juni 2007 @ 20:35:22 #141
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_50590367
quote:
Op maandag 18 juni 2007 19:37 schreef wimderon het volgende:

[..]

Dit jaar ook al in Rotterdam verloren van Ljubicic, 4e dus al.
Ah die wist ik nog niet.
Was ik niet in nederland dus niet meegekregen maar hij is dus al een paar keer bezig geweest. Komt het op neer
quote:
Op maandag 18 juni 2007 19:54 schreef Norrage het volgende:
Volgens mij valt dat allemaal wel mee.
Hij moet zeker weer een trainer krijgen die hem achter zijn broek aan zit want dat moet iedere speler en zeker op die leeftijd. Maar ik geloof niet dat hij lui is ofzo.
pi_50597757
Nouja ik hoorde het van zijn broer dus Die scheen zich ook echt geschaamd te hebben bij de partij van Thiemo vandaag. Een aanfluiting?
Achja, ik denk dat hij er wel komt...top 100 moet iig wel lukken en dan zijn we in NL ook weer blij.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 00:08:49 #143
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_50600119
quote:
Op maandag 18 juni 2007 23:15 schreef Norrage het volgende:
Nouja ik hoorde het van zijn broer dus Die scheen zich ook echt geschaamd te hebben bij de partij van Thiemo vandaag. Een aanfluiting?
Achja, ik denk dat hij er wel komt...top 100 moet iig wel lukken en dan zijn we in NL ook weer blij.
Als je maar nipt verliest met zijn ervaring vind ik dat niet echt een aanfluiting maar goed....

ach ik kijk er ook maar van de buitenkant tegenaan...
pi_50600255
Ach, waarschijnlijk hopen ze gewoon te veel in die familie...Maar goed, Dupuis was een gunstige loting
pi_50601715
kan die broer van thiemo een beetje tennisen?
  dinsdag 19 juni 2007 @ 02:24:59 #146
75556 erkel
back from Dagestan
pi_50602552
Op Studio Sport lieten ze een stukje van een interview zien met Thiemo en hij straalde echt helemaal niks uit Dat ongemotiveerde geloof ik echt direct.

Interviewer: Zou je misschien sneller progressie willen boeken?

Thiemo: Mwah ik zie wel waar het schip strand. Ik doe mijn best en probeer vooruit te komen. Misschien eindig ik in de top 20 of misschien is dit wel mijn top

Dit is niet helemaal exact gequote, maar het kwam ongeveer neer op het bovenstaande.

Als die gast zo'n mentaliteit blijft houden, dan wordt het misschien een matige top50 speler
Weisst
pi_50603479
Ik werd er ook al niet vrolijk van, van de camera's houdt hij ook niet bepaald.
That's all folks!
pi_50605293
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 01:05 schreef TubewayDigital het volgende:
kan die broer van thiemo een beetje tennisen?
Niveautje 5...dus niet zo goed als Thiemo

Maarja, die jongen heeft nog wel wat te doen iig voordat ie de top behaalt. Dan heb ik meer hoop in een Haase of zelfs een Sijsling
  dinsdag 19 juni 2007 @ 12:09:36 #149
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_50609399
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 10:00 schreef Norrage het volgende:

[..]

Niveautje 5...dus niet zo goed als Thiemo

Maarja, die jongen heeft nog wel wat te doen iig voordat ie de top behaalt. Dan heb ik meer hoop in een Haase of zelfs een Sijsling
Beetje domme vraag ook van de verslaggever. Iemand die in zijn eerste jaar al op zijn plek staat is helemaal niet zo slecht wat progressie betreft. Typische Studio Sport vraag.
Ligt op hetzelfde niveau als vragen "vind je het jammer dat je verloren hebt" als je net verloren hebt

Sijsling is ook zeker niet slecht. Komt ook nog wel een eind denk ik.

Vergeet niet dat al die jongens pas een jaar of 2 prof zijn. Dan is hun progressie helemaal niet zo slecht. Zeker niet voor nederlandse begrippen waar spelers toch wat minder snel doorbreken dan in andere landen. Krajicek is ff een uitzondering.

Het kan ook zijn dat hij de verwachtingen niet te hoog wil leggen. Als jij zegt "ik wil nummer 1 van de wereld worden" dan leg je ook een zekere druk op jezelf. Aan de andere kant komt dit idd wel een beetje ongeintresseerd over. Hij heeft zeker de kunde, vraag is hoe sterk hij is.
Mentaliteit is zo ongelovelijk belangrijk. Wordt altijd onderschat bij tennis. Is echt veel belangrijker dan je tenniscapaciteiten...
pi_50756954
Tegen de 17 jaar oudere Wayne Arthurs, de nummer 194 van de wereld.

Misschien wel een goede kans om een ronde verder te komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')