Ja.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 09:32 schreef BliksemSchigt het volgende:
Hij had vorig jaar het jeugdtoernooi gewonnen?
Daar stond me iets van bij, dank.quote:
Wel een mooi verhaal zoquote:Debuut op Wimbledon
Door CARL HOUTKAMP
ROTTERDAM - Zijn resultaten als proftennisser zijn nog voor verbetering vatbaar, maar als beste jeugdspeler van de wereld in 2006 gaan er voor Thiemo de Bakker nog steeds deuren open. Zelfs op Wimbledon. Naar gisteren bekend werd, mag hij over twee weken zijn debuut maken op het beroemde gras in zuidwest-Londen.
Met vijf Britse beschermelingen heeft De Bakker een wildcard toegewezen gekregen van het organisatiecomité van Wimbledon. De achttienjarige Nederlander dankt de uitnodiging aan zijn succes als junior in het algemeen en aan zijn goede resultaten op gras in het bijzonder. De Bakker won vorig jaar het jeugdtoernooi op Wimbledon, alsmede dat van Roehampton, de week ervoor.
,,Ik wist dat er een kansje op was, maar dit heeft me behoorlijk verrast,’’ zo reageerde de tiener uit ’s-Gravenzande. ,,Misschien heeft Richard Krajicek (zijn manager - red.) wel een goed woordje voor me gedaan op Wimbledon.’’
De vreemde situatie doet zich nu voor dat De Bakker ineens moet gaan trainen op de grasbanen van het toernooi in Rosmalen, waarvoor hij geen wildcard kreeg.
Robin Haase en Raemon Sluiter mogen daar vanaf zondag in actie komen, de derde wildcard is nog niet vergeven. ,,Ik zal eens met mijn trainers gaan praten, want ik heb qua programma geen rekening gehouden met grastoernooien. Met mijn ranking (389ste - red.) was ik nog niet in de kwalificaties van Wimbledon gekomen,’’ aldus De Bakker. ,,Zonder wildcard had ik gewoon op gravel blijven spelen.’’
En beste jeugdspeler 2006.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:43 schreef -Vaduz- het volgende:
Waarom dan een wildcard aanvragen als je er in de verste verte geen rekening mee hebt gehouden. Nou ja, je kunt ook zeggen: waarom geven ze dat joch in hemelsnaam een wildcard. Is alleen maar op z'n winst van vorig jaar gebaseerd.
Ah, dat is wel nodig ook.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:51 schreef BliksemSchigt het volgende:
Hij mag in ieder geval gaan tennissen in de kwalificaties van Rosmalen.
Welke vereniging is dat? Ik kan tegenwoordig wel een tentje op de vereniging van 's-Gravenzande opzetten, met 2 zoons op tennisles, competities, toernooien etcquote:Op maandag 11 juni 2007 21:36 schreef Norrage het volgende:
THiemo heeft een wildcard voor Wimbledon!
En waar kwam ik dit weekend achter? Dat hij de broer is van één van de spelers van onze verenigingDas nou wel grappig
quote:Op dinsdag 12 juni 2007 12:34 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Welke vereniging is dat? Ik kan tegenwoordig wel een tentje op de vereniging van 's-Gravenzande opzetten, met 2 zoons op tennisles, competities, toernooien etc![]()
en Richard Krajicek als manager.quote:
Ja en de wereldkampioen van vorig jaar. En de winnaar van Wimbledon bij de junioren krijgt meestal een wildcard voor ofwel het kwalificatietoernooi of het hoofdtoernooi, dus verrassend is het zeker niet.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:43 schreef -Vaduz- het volgende:
Waarom dan een wildcard aanvragen als je er in de verste verte geen rekening mee hebt gehouden. Nou ja, je kunt ook zeggen: waarom geven ze dat joch in hemelsnaam een wildcard. Is alleen maar op z'n winst van vorig jaar gebaseerd.
Ben een beetje bang dat die niet zo heel veel verder gaat komen.quote:Op maandag 11 juni 2007 23:58 schreef erkel het volgende:
We hebben ook nog Huta Galung, die de top100 misschien ook wel kan binnen dringen.
Hele eervolle nederlaag als je het mij vraagt... hij kwam nauwelijks iets tekortquote:Op maandag 18 juni 2007 16:19 schreef BliksemSchigt het volgende:
Dat was een korte sessie op Rosmalen.
true maar het is wel erg onrealistisch om gelijk wonderen te verwachten... het was zijn eerste ATP-potje hequote:Op maandag 18 juni 2007 16:51 schreef RayMania het volgende:
Daar bereik je niets mee.
3de alquote:Op maandag 18 juni 2007 17:03 schreef TheVulture het volgende:
[..]
true maar het is wel erg onrealistisch om gelijk wonderen te verwachten... het was zijn eerste ATP-potje he
Dit jaar ook al in Rotterdam verloren van Ljubicic, 4e dus al.quote:Op maandag 18 juni 2007 19:06 schreef Komakie het volgende:
[..]
3de al
Hij heeft vorig jaar in Amersfoort een rondje gewonnen en daarna verloren dus was al zijn 3de potje.
Maar ben het wel mee eens dat je niet gelijk vanalles kunt gaan verwachten. Dit is gewoon een goede ervaring voor hem en zal hij best het nodige van leren. hopelijk geeft het hem een boost om nog beter te worden
Ik ben benieuwd hoe het op Wimbledon gaat.
Ik denk dat dat voor het grootste deel uit de lucht gegrepen is. Mensen die dat roepen omdat hij een paar maanden geen goede prestaties neerzet en dan maar redenen gaan zoeken.quote:Op maandag 18 juni 2007 19:54 schreef Norrage het volgende:
Hij schijnt wel retelui te zijn en nogal ongemotiveerd...
Maar laten we hopen dat hij wat goede resultaten neerzet, dan raakt ie misschien wel gemotiveerd
Ah die wist ik nog niet.quote:Op maandag 18 juni 2007 19:37 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dit jaar ook al in Rotterdam verloren van Ljubicic, 4e dus al.
Volgens mij valt dat allemaal wel mee.quote:Op maandag 18 juni 2007 19:54 schreef Norrage het volgende:
Hij schijnt wel retelui te zijn en nogal ongemotiveerd...
Maar laten we hopen dat hij wat goede resultaten neerzet, dan raakt ie misschien wel gemotiveerd
Als je maar nipt verliest met zijn ervaring vind ik dat niet echt een aanfluiting maar goed....quote:Op maandag 18 juni 2007 23:15 schreef Norrage het volgende:
Nouja ik hoorde het van zijn broer dusDie scheen zich ook echt geschaamd te hebben bij de partij van Thiemo vandaag. Een aanfluiting?
Achja, ik denk dat hij er wel komt...top 100 moet iig wel lukken en dan zijn we in NL ook weer blij.
Niveautje 5...dus niet zo goed als Thiemoquote:Op dinsdag 19 juni 2007 01:05 schreef TubewayDigital het volgende:
kan die broer van thiemo een beetje tennisen?
Beetje domme vraag ook van de verslaggever. Iemand die in zijn eerste jaar al op zijn plek staat is helemaal niet zo slecht wat progressie betreft. Typische Studio Sport vraag.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 10:00 schreef Norrage het volgende:
[..]
Niveautje 5...dus niet zo goed als Thiemo
Maarja, die jongen heeft nog wel wat te doen iig voordat ie de top behaalt. Dan heb ik meer hoop in een Haase of zelfs een Sijsling
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |