abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38833285
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 22:48 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Idd en dus zijn er geen reden om de snelweg niet aan te leggen
Ergens bij ik meen gouda hebben ze vanwege deze onzin een weg al vaak aan moeten passen. Veen is een bagger ondergrond als je moet bouwen ook al leg je een mooi zandbed neer. Dat is ook een reden dat de huizen hier zo duur zijn. In de dichst bevolkste gebieden van Nederland moet je behoorlijk investeren voordat je kan beginnen met bouwen.
pi_38833309
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 23:12 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Nee, niet het hele land maar wel voor de broodnodige verbeteringen van de infrastructuur. Want als het aan die treehugers ligt gaan we allemaal weer terug naar de middeleeuwen
Heb je hier ook argumenten bronnen voor? Of blijft het zoals altijd weer bij loze uitroepen?

Begin maar eens met een voorbeeld waarbij een milieubeweging in Nederland de middeleeuwen als referentiekader gebruikt.
pi_38837449
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 22:07 schreef frenkck het volgende:
Die kleine natuurgebiedjes stellen echt geen zak voor in de zuurstof productie, ze nemen net zoveel zuurstof op als dat ze afgeven. Heb je wel enig idee wat de echte longen van de aarde zijn? Dat zijn ook niet de tropische regenwouden, die zijn namelijk ook in totaal evenwicht. De echte longen van de aarde zijn de algenbroedplaatsen in de zee, hier wordt zo verschrikkelijk veel CO2 omgezet in O2 dat de gehele mensheid hier voldoende aan heeft.
ooh, ik verwacht ook niet van dat kleine stukje natuur dat het de wereld gaat redden van de ondergang of zo .. maar een beetje zuurstofproducent in de buurt is toch wel lekker als de lucht wat dik wordt .. ik bedoel maar, in engeland bakken ze ook brood maar wat heb ik eraan als ik hier zit en honger heb ?
quote:
Verder zie ik het probleem over de aanleg echt niet, hij ligt niet door het natuurgebied heen (wat ik in eerste instantie wel dacht door dat misleidende reclamespotje op de radio). Ook is hij gewoon noodzakelijk als je logisch naar het wegennet in Nederland kijkt. Het is toch totaal onlogisch dat als ik vanuit mijn woonplaats (tussen leiden en schiphol in, langs de A4) naar bijv. Enschede moet dat ik dan altijd eerst langs Amsterdam moet? Ik snij nog een brok af ook en dat scheelt weer flink wat brandstof en dus uitlaatgassen, win-win situatie toch?
quote:
In de jaren negentig werden rondom het Naardermeer, in het kader van natuurontwikkeling, in aanmerking komende weilanden voor een deel ietsje uitgediept, zodat er plassen ontstonden. Het overige, meer drogere land verruigde. Om dat tegen de gaan grazen er nu beheerskoeien. Vooral aan de zuidkant van het Naardermeer is over een relatief grote oppervlakte de waterstand opgestuwd. Daardoor wordt voorkomen dat het meer als een lek soepbord continu aan het leeglopen is. Het zo ontstane plassenlandschap trekt allerlei watervogels, het is als een Oostervaarderplassen in het klein. Dus zowel watervogels áls behoud van de oude Naardermeerkern.
bron

en die weg loopt aan de zuidkant toch .. dus gaat dat wel zo probleemloos ?
pleased to meet you
pi_38837582
quote:
Op maandag 12 juni 2006 21:10 schreef Joppy het volgende:
Overigens produceert een stukje natuur als het Naardermeer relatief weinig zuurstof. De natuur daar is "volwassen" , maar juist jonge planten produceren het meeste zuurstof. Daarbij hebben die juist CO2 nodig om te kunnen groeien
auto's produceren nog meer dan alleen CO2 .. die produceren ook NO2 .. en dan kan je, terecht, zeggen dat deze verkeersoplossing de uitstoot juist gaat verminderen .. klopt, het totaal vermindert, maar wel ten koste van de natuur
quote:
Effecten van stikstofdioxide op de natuur en de volksgezondheid

Nadelige effecten van stikstofdioxide bij de mens en bij ecosystemen treden op bij kortdurende blootstelling aan hoge niveaus van stikstofdioxide, maar ook bij langdurige blootstelling aan lage niveaus van stikstofdioxide.

* Effecten van verkeersgerelateerde emissies op de gezondheid worden steeds aannemelijker. Stikstofdioxide wordt hierbij gezien als een indicator van het mengsel van (deeltjesvormige) luchtverontreiniging, dat voornamelijk afkomstig is van het verkeer. Effecten, zoals een afname van de longfunctie, kunnen op grote schaal onder de bevolking voorkomen. Andere effecten, zoals een toename van astma-aanvallen, ziekenhuisopnamen, hart- en vaatziekten en vroegtijdige sterfte komen minder vaak voor en betreffen vaak mensen met een zwakkere gezondheid.
* Een effect op de natuur is bladschade als gevolg van omzetting van stikstofoxiden in stikstofverbindingen in het bladvocht. Daarnaast vindt in de atmosfeer omzetting plaats van stikstofdioxide naar nitraat, waarmee een bijdrage wordt geleverd aan de verzuring en vermesting van bodem en oppervlaktewater.
bron

misschien toch een tijd om weer eens na te denken over een goed OV voor ons aller bestwil ?
pleased to meet you
pi_38837802
quote:
Op maandag 12 juni 2006 22:45 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ja, maar de infrastructuur van een centrum is totaal iets anders dan dat van een rand / snelweg.

Daarnaast zo het in Nederland dan over een veel groter gebied moeten gaan en gebeid wat heel veel mensen en bedrijven niet kunnen mijden of op een ander manier bereiken.

Dat wordt dus gewoon weer oud Hollands automobilistje pesten. Iets waar die milieuclubs erg goed in zijn
excuse me, dat meer ligt daar al een tijdje hoor en is inmiddels al ruim 100 jaar privébezit ..
het zijn de wegen die pas later gekomen zijn .. en almaar dichterbij
dus het lijkt meer op dat de asphalthugger met zijn niet te stuitende verlangen het land, de lucht en het water te vergiftigen de milieubewuste mens wil pesten
pleased to meet you
pi_38844604
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 02:37 schreef moussie het volgende:

[..]

auto's produceren nog meer dan alleen CO2 .. die produceren ook NO2 .. en dan kan je, terecht, zeggen dat deze verkeersoplossing de uitstoot juist gaat verminderen .. klopt, het totaal vermindert, maar wel ten koste van de natuur
Ik heb ernstige twijfels of de totale uitstoot van NO2 hierdoor zal verminderen. Een nieuwe weg trekt namelijk ook weer extra verkeer aan.
  woensdag 14 juni 2006 @ 12:51:52 #207
36461 Joppy
geen colaboy
pi_38845001
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 02:25 schreef moussie het volgende:

[..]


[..]


[..]

bron

en die weg loopt aan de zuidkant toch .. dus gaat dat wel zo probleemloos ?
De weg is gepland aan de westkant.
Let the beat control your body!
pi_38845286
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 12:51 schreef Joppy het volgende:
De weg is gepland aan de westkant.
daar begint die ja .. maar als ik de projecties zie van de verschillende trajecten op eenvan voorgaande pagina's buigt die dus wel af naar het zuidoosten en gaat de tunnel juist door die weilanden ?
pleased to meet you
  woensdag 14 juni 2006 @ 13:39:52 #209
36461 Joppy
geen colaboy
pi_38846442
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 13:01 schreef moussie het volgende:

[..]

daar begint die ja .. maar als ik de projecties zie van de verschillende trajecten op eenvan voorgaande pagina's buigt die dus wel af naar het zuidoosten en gaat de tunnel juist door die weilanden ?
Check anders even dit plaatje, wat ook al op de eerste pagina van dit topic staat.

De rode lijn is globaal het geplande tracé. Het Naardermeer is het paarse gebied.
En zoals op bijna alle kaarten, is ook hier het noorden aan de bovenkant
Let the beat control your body!
  woensdag 14 juni 2006 @ 14:02:40 #210
150991 Kritski
De Übermensch
pi_38847399
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 03:00 schreef moussie het volgende:

[..]

excuse me, dat meer ligt daar al een tijdje hoor en is inmiddels al ruim 100 jaar privébezit ..
het zijn de wegen die pas later gekomen zijn .. en almaar dichterbij
dus het lijkt meer op dat de asphalthugger met zijn niet te stuitende verlangen het land, de lucht en het water te vergiftigen de milieubewuste mens wil pesten
En daar komt de ware aard van het linkse beestje naar boven! Ik ben goed en de rest is slecht...

Dat Naardermeer mag dan wel privébezit zijn, maar zoals wij 'tarmachuggers' al 1000x gezegd hebben in dit topic: die snelweg gaat niet door het Naardermeer, maar er langs. Weg argument...

En naar alle waarschijnlijkheid ben je zelf ook niet bijster milieubewust, want dat is geen enkele inwoner van een welvarend land als Nederland.
  woensdag 14 juni 2006 @ 14:06:20 #211
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_38847565
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 22:58 schreef SCH het volgende:

[..]

Als het aan asfalthuggers als jou ligt, plempen we het hele land vol
Drama queen.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  woensdag 14 juni 2006 @ 14:06:43 #212
150991 Kritski
De Übermensch
pi_38847581
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 12:35 schreef achterhetspoor het volgende:

[..]

Ik heb ernstige twijfels of de totale uitstoot van NO2 hierdoor zal verminderen. Een nieuwe weg trekt namelijk ook weer extra verkeer aan.
Natuurlijk jongen, als jij het zegt. Auto rijden is ook zó spotgoedkoop he...

Er is ook woningnood in Nederland. Laten we wat huizen bijbouwen! Nee, want huizen trekken mensen aan. Gevolg: een grote immigratie- en geboortegolf...
  woensdag 14 juni 2006 @ 14:08:00 #213
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_38847627
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 12:35 schreef achterhetspoor het volgende:

[..]

Ik heb ernstige twijfels of de totale uitstoot van NO2 hierdoor zal verminderen. Een nieuwe weg trekt namelijk ook weer extra verkeer aan.
Ja en haald verkeer op andere wegen weg.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  woensdag 14 juni 2006 @ 14:09:56 #214
150991 Kritski
De Übermensch
pi_38847709
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 14:06 schreef Kadesh het volgende:

[..]

Drama queen.
Ach laat ze toch, die simpele figuren. Ze leven nou eenmaal in een denkbeeldig wereldje waar ze constant bezig zijn met het bedenken van de meest verschrikkelijke doemscenario's om hun idealen kracht bij te zetten...
  woensdag 14 juni 2006 @ 14:10:38 #215
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_38847736
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 13:39 schreef Joppy het volgende:

[..]

Check anders even dit plaatje, wat ook al op de eerste pagina van dit topic staat.
[afbeelding]
De rode lijn is globaal het geplande tracé. Het Naardermeer is het paarse gebied.
En zoals op bijna alle kaarten, is ook hier het noorden aan de bovenkant
En die groenelijn die daar dwars door het meer loopt? Is dat niet een spoorlijn? Goh, dat die milieuclubjes zich daar niet druk over gemaakt hebben.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  woensdag 14 juni 2006 @ 14:12:19 #216
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38847791
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 14:08 schreef Kadesh het volgende:

[..]

Ja en haald verkeer op andere wegen weg.
wat ook beter doorrijd waardoor het minder lang schadelijke stoffen uitstaat te stoten
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 14 juni 2006 @ 14:16:44 #217
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_38847963
Juist.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_38848959
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 14:12 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

wat ook beter doorrijd waardoor het minder lang schadelijke stoffen uitstaat te stoten
Het haalt voor een deel verkeer van andere wegen weg maar voor een deel zal het ook nieuw verkeer aantrekken. Dat is het punt. Daarom is het maar de vraag of de totale uitstoot lager wordt.
pi_38850366
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 14:10 schreef Kadesh het volgende:
En die groenelijn die daar dwars door het meer loopt? Is dat niet een spoorlijn? Goh, dat die milieuclubjes zich daar niet druk over gemaakt hebben.
zover ik weet is die spoorlijn van 1874
pleased to meet you
  woensdag 14 juni 2006 @ 15:22:55 #220
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38850492
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 14:42 schreef achterhetspoor het volgende:
Het haalt voor een deel verkeer van andere wegen weg maar voor een deel zal het ook nieuw verkeer aantrekken. Dat is het punt. Daarom is het maar de vraag of de totale uitstoot lager wordt.
Waar moet dat verkeer vandaan komen dan? Er zullen niet meer banen in Amsterdam gaan komen omdat er een snelweg ligt
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_38850779
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 14:02 schreef Kritski het volgende:
En daar komt de ware aard van het linkse beestje naar boven! Ik ben goed en de rest is slecht...
ghehe .. hap
quote:
Dat Naardermeer mag dan wel privébezit zijn, maar zoals wij 'tarmachuggers' al 1000x gezegd hebben in dit topic: die snelweg gaat niet door het Naardermeer, maar er langs. Weg argument...
het is wel van invloed op de waterhuishouding in de wijde omgeving .. dus wat op de langere duur de gevolgen zijn met al dat kwelwater daar moet je nog maar afwachten
quote:
En naar alle waarschijnlijkheid ben je zelf ook niet bijster milieubewust, want dat is geen enkele inwoner van een welvarend land als Nederland.
wow, wat een lovenswaardig standpunt, we hebben toch al zo veel vervuild dus we kunnen gerust doorgaan, maakt toch niet meer uit ?
Imo is het eerder een reden des te meer om het eindelijk eens te worden .. opdoeken al die auto's in het forensen verkeer, ga maar investeren in openbaar vervoer, hebben we allemaal baat van, ook de toekomstige generaties .. wtf heb je over 50 jaar aan al dat asphalt als de olie op is ?
pleased to meet you
pi_38851083
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 15:22 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Waar moet dat verkeer vandaan komen dan? Er zullen niet meer banen in Amsterdam gaan komen omdat er een snelweg ligt
Een deel van de mensen die nu een andere route neemt zal deze gaan gebruiken. Een deel van de carpoolers zal weer splitsen een deel van de treinreizigers zal nu toch de auto pakken. Een huisje in Almere wordt aantrekkelijker voor Amsterdammers omdat de reistijd korter wordt etc etc.
Overigens zou zo'n weg toch juist wel een economische en berijkbaarheids impuls moeten geven ?
  woensdag 14 juni 2006 @ 15:40:36 #223
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38851122
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 15:39 schreef achterhetspoor het volgende:

[..]

Een deel van de mensen die nu een andere route neemt zal deze gaan gebruiken. Een deel van de carpoolers zal weer splitsen een deel van de treinreizigers zal nu toch de auto pakken. Een huisje in Almere wordt aantrekkelijker voor Amsterdammers omdat de reistijd korter wordt etc etc.
Ik denk dat dat allemaal best wel mee zal vallen. Of heb jij harde cijfers die het tegendeel bewijzen?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_38851425
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 15:40 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ik denk dat dat allemaal best wel mee zal vallen. Of heb jij harde cijfers die het tegendeel bewijzen?
Nou voor dit geval niet maar over het algemeen is dit een vrij bekend effect. Zie bijvoorbeeld Environmental and Infrastructure Planning door Linden en Voogd (2004) Of het effect gerapporteerd door Niekerk uit 2000. Of Cuperus over compensatie van negatieve effecten van snelwegen.

Of de wet van behoud van reistijd zie ook http://www.bk.tudelft.nl/(...)urbandevelopment.ppt
  woensdag 14 juni 2006 @ 15:50:59 #225
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38851487
Wat zou volgens jou dan een goed en vooral haalbaar alternatief zijn.

Want de wegen en het OV zitten vol. Dus er moet iets gebeuren en kom dan niet aan met die milieu stokpaardjes als kilometerheffing etc.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_38852082
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 15:50 schreef Martijn_77 het volgende:
Wat zou volgens jou dan een goed en vooral haalbaar alternatief zijn.

Want de wegen en het OV zitten vol. Dus er moet iets gebeuren en kom dan niet aan met die milieu stokpaardjes als kilometerheffing etc.
Kilometerheffing kan een deel wel helpen. En zoals al eerder aangegeven in dit topic ben ik niet tegen nieuwe wegen maar ga dan voor een integrale aanpak met ook verbetering van het OV. Als je al je aandacht op een weg langs het Naardermeer gaat leggen weet je zeker dat je tegen een storm van protest aanloopt
  woensdag 14 juni 2006 @ 16:11:30 #227
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38852298
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 16:06 schreef achterhetspoor het volgende:
Kilometerheffing kan een deel wel helpen. En zoals al eerder aangegeven in dit topic ben ik niet tegen nieuwe wegen maar ga dan voor een integrale aanpak met ook verbetering van het OV. Als je al je aandacht op een weg langs het Naardermeer gaat leggen weet je zeker dat je tegen een storm van protest aanloopt
Ja, oke maar iedere weg en ieder optie hier in Nederland looopt ongeveer tegen een storm van protest aan van die milieuclubs maar zlef komen zel alleen maar met alternatieven die gericht zijn op het pesten van automobilsten. Ze komen niet met goede alternatieven jij kunt ze nu ook niet noemen.

Dus op een bepaald moment moet je iets en dan gaan je gewoon voor het aanleggen van de osnelweg langs het Naardermeer mdat niemand anders goede alternatieven heeft. en dat is terecht er moet op een bepaald moment echt iets gebeuren anders loopt echt alles vast.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 14 juni 2006 @ 16:16:26 #228
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_38852476
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 15:19 schreef moussie het volgende:

[..]

zover ik weet is die spoorlijn van 1874
Oh dus dan is het opeens minder erg?
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  woensdag 14 juni 2006 @ 16:25:00 #229
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38852844
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 16:16 schreef Kadesh het volgende:

[..]

Oh dus dan is het opeens minder erg?
Schijnbaar wel.

Ligt er dan daar niet en of ander zandpad uit 18 nog wat wat we van een mooie asfaltlaag kunnen voor zien?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_38853186
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 16:11 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ja, oke maar iedere weg en ieder optie hier in Nederland looopt ongeveer tegen een storm van protest aan van die milieuclubs maar zlef komen zel alleen maar met alternatieven die gericht zijn op het pesten van automobilsten. Ze komen niet met goede alternatieven jij kunt ze nu ook niet noemen.
Ik kom juist wel met een alternatief. Een integrale oplossing van de vervoersproblemen rond Amsterdam. Een soort master plan infrastructuur regio amsterdam. Het duurt een tijdvoor je zoiets opzet en er voldoende draagvlak voor hebt. Maar dan kan je ook aan de slag. Zie het als een vorm van Deltawerken. Met voldoende aandacht voor veiligheid, doorstroming, milieu etc etc.
quote:
Dus op een bepaald moment moet je iets en dan gaan je gewoon voor het aanleggen van de osnelweg langs het Naardermeer mdat niemand anders goede alternatieven heeft. en dat is terecht er moet op een bepaald moment echt iets gebeuren anders loopt echt alles vast.
Er moet op een bepaald moment iets gebeuren maar het probleem bij deze optie is juist dat er de komende 10 jaar in elk geval nog niets gaat gebeuren . Zoals ze het nu aanpakken komt er nog flink wat protest en zal er tot aan de hoogste organen geprocedeerd worden.
Dat is juist wat je moet zien te voorkomen. Ze nemen nu de weg van de meeste weerstand.
pi_38853311
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 16:16 schreef Kadesh het volgende:

[..]

Oh dus dan is het opeens minder erg?
Dan is het een voldongen feit waar je niet zoveel meer tegen kan doen. Nieuwe aantastingen tegen gaan is eenvoudiger. Overigens lijkt me de overlast van een spoorweg minder erg dan die van een snelweg. Zeker qua geluid,, uitstoot en lichtoverlast.
pi_38854605
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 16:16 schreef Kadesh het volgende:
Oh dus dan is het opeens minder erg?
misschien eens verdiepen in de geschiedenis van het naardermeer .. die spoorweg is daar in 1874 aangelegd, het gebied zelf is pas in 1904 overgekocht van de voormalige eigenaren om te voorkomen dat het een vuilstortplaats zou worden .. voor die tijd was de algemene opinie dat het maar "waardeloze plassen" waren
daarnaast denk ik dat je het gebruik van een spoorlijn uit die tijd nou echt niet kan vergelijken met die van nu ..
pleased to meet you
  woensdag 14 juni 2006 @ 18:07:47 #233
150991 Kritski
De Übermensch
pi_38855983
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 16:37 schreef achterhetspoor het volgende:

[..]

Ik kom juist wel met een alternatief. Een integrale oplossing van de vervoersproblemen rond Amsterdam. Een soort master plan infrastructuur regio amsterdam. Het duurt een tijdvoor je zoiets opzet en er voldoende draagvlak voor hebt. Maar dan kan je ook aan de slag. Zie het als een vorm van Deltawerken. Met voldoende aandacht voor veiligheid, doorstroming, milieu etc etc.
[..]

Er moet op een bepaald moment iets gebeuren maar het probleem bij deze optie is juist dat er de komende 10 jaar in elk geval nog niets gaat gebeuren . Zoals ze het nu aanpakken komt er nog flink wat protest en zal er tot aan de hoogste organen geprocedeerd worden.
Dat is juist wat je moet zien te voorkomen. Ze nemen nu de weg van de meeste weerstand.
Toe maar, een masterplan infrastructuur! En dat kan jij uitvoeren zonder 'schade' aan of 'overlast' voor het milieu? En hoeveel moet dat gaan kosten? En denk jij dat een Nederlander liever een spoorlijn door de achtertuin heeft dan een snelweg? En je vergeet het belangrijkste: wíl een Nederlander met het OV?

Ik dacht dat we na de HSL, de Zuiderzeelijn en de Betuwelijn ons lesje wel hebben geleerd. Misschien komt Amsterdam groots op jou over, maar in feite is het mondiaal gezien gewoon een dorpje met wat plaggehutten. En om daar nou een super-de-luxe OV masterplan voor te maken waar maar vier uur per dag gebruik van wordt gemaakt. Een kilometer spoorlijn is nou eenmaal gigantisch veel duurder dan een kilometer snelweg. Dat de A6-A9 zo onbeschoft duur wordt is te danken aan de milieuclubjes en hun eeuwige gezeik en de daaruit vloeiende maatregelen om een paar 'zielige' diertjes te beschermen.

Er moet inderdaad iets worden gedaan. Laat ze maar beginnen met het afschaffen van het recht van procederen, dan kunnen ze wat mij betreft morgen beginnen met de aanleg van de A6-A9. Op maaiveld, zonder geluidswallen en weet ik wat voor dure franje...

Ik kom met een alternatief. Laat me niet lachen, man. Echt sporen doe je niet. Gelukkig geef je dat al enigzins zelf aan met je gebruikersnaam.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kritski op 14-06-2006 20:36:03 ]
pi_38856334
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 18:07 schreef Kritski het volgende:

[..]

Toe maar, een masterplan infrastructuur! En dat kan jij uitvoeren zonder 'schade' aan of 'overlast' voor het milieu? En hoeveel moet dat gaan kosten? En denk jij dat een Nederlander liever een spoorlijn door de achtertuin heeft dan een snelweg? En je vergeet het belangrijkste: wíl een Nederland met het OV?

Ik dacht dat we na de HSL, de Zuiderzeelijn en de Betuwelijn ons lesje wel hebben geleerd. Misschien komt Amsterdam groots op jou over, maar in feite is het mondiaal gezien gewoon een dorpje met wat plaggehutten. En om daar nou een super-de-luxe OV masterplan voor te maken waar maar vier uur per dag gebruik van wordt gemaakt. Een kilometer spoorlijn is nou eenmaal gigantisch veel duurder dan een kilometer snelweg. Dat de A6-A9 zo onbeschoft duur wordt is te danken aan de milieuclubjes en hun eeuwige gezeik en de daaruit vloeiende maatregelen om een paar 'zielige' diertjes te beschermen.

Er moet inderdaad iets worden gedaan. Laat ze maar beginnen met het afschaffen van het recht van procederen, dan kunnen ze wat mij betreft morgen beginnen met de aanleg van de A6-A9. Op maaiveld, zonder geluidswallen en weet ik wat voor dure franje...

Ik kom met een alternatief. Laat me niet lachen, man. Echt sporen doe je niet. Gelukkig geef je dat al enigzins zelf aan met je gebruikersnaam.
en het wil maar niet doordringen dat over 50 jaar de olie gewoon weg op is .. dat je dan geen ene reet meer hebt aan al dat asphalt .. dat je nu al moet beginnen met het bouwen van alternatieven om zo de toekomst voor te zijn ipv achter de feiten aan te blijven huppelen ?
pleased to meet you
pi_38857166
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 18:07 schreef Kritski het volgende:

[..]

Toe maar, een masterplan infrastructuur! En dat kan jij uitvoeren zonder 'schade' aan of 'overlast' voor het milieu? En hoeveel moet dat gaan kosten? En denk jij dat een Nederlander liever een spoorlijn door de achtertuin heeft dan een snelweg? En je vergeet het belangrijkste: wíl een Nederland met het OV?
Natuurlijk kost dat een kapitaal maar dat hoeftgeen probleem te zijn. En volgens mij is zo'n integrale aanpak de beste manier om veel vertraging en protesten te voorkomen.
quote:
Ik dacht dat we na de HSL, de Zuiderzeelijn en de Betuwelijn ons lesje wel hebben geleerd. Misschien komt Amsterdam groots op jou over, maar in feite is het mondiaal gezien gewoon een dorpje met wat plaggehutten. En om daar nou een super-de-luxe OV masterplan voor te maken waar maar vier uur per dag gebruik van wordt gemaakt. Een kilometer spoorlijn is nou eenmaal gigantisch veel duurder dan een kilometer snelweg. Dat de A6-A9 zo onbeschoft duur wordt is te danken aan de milieuclubjes en hun eeuwige gezeik en de daaruit vloeiende maatregelen om een paar 'zielige' diertjes te beschermen.
Wie zegt dat ik alleen OV wil . Overigens is een kilometer rails volgens mij niet serieus duurder dan een kilometer snelweg. Ik vermoed in veel gevallen zelfs goedkoper. De betuwelijn heeft dik 10 miljard gekost (veel te veel natuurlijk) maar daar heb je wel 160 kilometer spoor voor. Tegen over 4,6 miljard voor dit stukje snelweg..
quote:
Er moet inderdaad iets worden gedaan. Laat ze maar beginnen met het afschaffen van het recht van procederen, dan kunnen ze wat mij betreft morgen beginnen met de aanleg van de A6-A9. Op maaiveld, zonder geluidswallen en weet ik wat voor dure franje...
Het lijkt mij van het grootste belang dat de procedures integer en rechtvaardig zijn. En over het algemeen staan er vaste termijnen voor beroepsprocedures.
quote:
Ik kom met een alternatief. Laat me niet lachen, man. Echt sporen doe je niet. Gelukkig geef je dat al enigzins zelf aan met je gebruikersnaam.
Verder alles goed? Volgende keer eens goed lezen voordat je begint te raaskallen. Oh en een cursus rekenen kan ook geen kwaad.
  woensdag 14 juni 2006 @ 19:32:58 #236
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_38858499
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 17:21 schreef moussie het volgende:

[..]

misschien eens verdiepen in de geschiedenis van het naardermeer .. die spoorweg is daar in 1874 aangelegd, het gebied zelf is pas in 1904 overgekocht van de voormalige eigenaren om te voorkomen dat het een vuilstortplaats zou worden .. voor die tijd was de algemene opinie dat het maar "waardeloze plassen" waren
daarnaast denk ik dat je het gebruik van een spoorlijn uit die tijd nou echt niet kan vergelijken met die van nu ..
Nee precies, die lijn is sinds die tijd veel intensiever gebruikt, en het boemelspoorlijntje uit 1874 of 1904 is al verschillende malen vernieuwd, en dat vernieuwen en het intensief gebruik van die lijn zal iedere keer weer het gebied meer verstoren dan een snelweg (eventueel ondertunneld) die niet eens bij het Naardermeer komt te liggen. Dus in mijn ogen heeft de milieuorganisatie boter op haar hoofd door nu tegen die weg te zijn terwijl die spoorlijn meer schade aan het gebied aanricht. Laat ze zich dus maar eens sterk maken om die spoorlijn af te breken, die kan gemakkelijk ergens anders komen liggen.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  woensdag 14 juni 2006 @ 19:56:35 #237
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38859621
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 18:21 schreef moussie het volgende:
en het wil maar niet doordringen dat over 50 jaar de olie gewoon weg op is .. dat je dan geen ene reet meer hebt aan al dat asphalt .. dat je nu al moet beginnen met het bouwen van alternatieven om zo de toekomst voor te zijn ipv achter de feiten aan te blijven huppelen ?
En over 50 jaar is er dus in een keer geen transport meer? Dan doen we alles lopend enzo
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 19:32 schreef Kadesh het volgende:

[..]

Nee precies, die lijn is sinds die tijd veel intensiever gebruikt, en het boemelspoorlijntje uit 1874 of 1904 is al verschillende malen vernieuwd, en dat vernieuwen en het intensief gebruik van die lijn zal iedere keer weer het gebied meer verstoren dan een snelweg (eventueel ondertunneld) die niet eens bij het Naardermeer komt te liggen. Dus in mijn ogen heeft de milieuorganisatie boter op haar hoofd door nu tegen die weg te zijn terwijl die spoorlijn meer schade aan het gebied aanricht. Laat ze zich dus maar eens sterk maken om die spoorlijn af te breken, die kan gemakkelijk ergens anders komen liggen.
Ja, of we leggen de tunnel met de snelweg onder de spoorlijn twee vliegen in een klap
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_38860092
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 19:56 schreef Martijn_77 het volgende:
En over 50 jaar is er dus in een keer geen transport meer? Dan doen we alles lopend enzo
nee lieverd .. zo binnen een jaartje of 10 is de benzine zo duur dat jan modaal het niet meer kan betalen, daarna wordt het zo duur dat zelfs de rijke stinkerd het amper nog kan betalen, daarna gaat het op rantsoen ... dus het wordt vanzelf wel minder


/edit .. waarmee ik dus wil zeggen dat als we daarop niet nu al beginnen in te spelen .. ons richten op hoe het dan aan te pakken met het transport .. dat is ons levensbloed, als we dat kwijtraken zijn we blut ..
en tja, dan kan we dus wel terug naar de middeleeuwen, iets wat ik eigenlijk graag zou willen voorkomen door nu al het transport te plannen voor de tijd dat de benzine op is .. want dat die opgaat, daaraan twijfelt toch hopelijk niemand meer ?
dus waarom zo hardnekkig blijven ontkennen, door blijven denken in een infrastructuur die is gebaseerd op iets wat er binnenkort niet meer is .. da's toch dom ??

[ Bericht 33% gewijzigd door moussie op 14-06-2006 20:16:39 ]
pleased to meet you
  woensdag 14 juni 2006 @ 20:12:55 #239
150991 Kritski
De Übermensch
pi_38860180
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 18:21 schreef moussie het volgende:

[..]

en het wil maar niet doordringen dat over 50 jaar de olie gewoon weg op is .. dat je dan geen ene reet meer hebt aan al dat asphalt .. dat je nu al moet beginnen met het bouwen van alternatieven om zo de toekomst voor te zijn ipv achter de feiten aan te blijven huppelen ?
Volgens de één is het binnen 5 jaar op, de ander zegt 50 jaar en er zijn er wat die beweren dat we nog voor 500 jaar in de grond hebben zitten...

Het OV loopt ook niet op water. En wat dacht je dat zo'n trein aan electriciteit vreet? Geloof me, daar gaan niet vier 1,5v penlites in... Een trein moet aardig vol zitten wil het energiezuiniger zijn dan het equivalent aan moderne auto's. Maar ja, de 'vervuiling' van de Franse kerncentrale die zo'n trein van electriciteit voorziet zie je natuurlijk niet... en dan lijkt het inderdaad een 'schoon' vervoersmiddel.

En als je zo graag wilt dat de alternatieven gestimuleerd worden, dan ageer je tegen de oliemaatschappijen en niet tegen Rijkswaterstaat die een lintje asfalt van 22 meter breed door een paar weilanden aan wil leggen omdat half Nederland daar 's morgens wortel staat te schieten.

De enigste die achter de feiten aanhuppelt is de Nederlandse overheid en diens infrastructuurbeleid.

PS: Kijk voor de gein eens op de wegenkaart naar het Rührgebied in Duitsland en vergelijk het met onze 'geasfalteerde' Randstad.
  woensdag 14 juni 2006 @ 20:16:03 #240
36461 Joppy
geen colaboy
pi_38860291
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 20:10 schreef moussie het volgende:

[..]

nee lieverd .. zo binnen een jaartje of 10 is de benzine zo duur dat jan modaal het niet meer kan betalen, daarna wordt het zo duur dat zelfs de rijke stinkerd het amper nog kan betalen, daarna gaat het op rantsoen ... dus het wordt vanzelf wel minder
En dan blijven we met zijn allen thuis, worden de winkels meer niet bevoorraad enz....
Tegen die tijd is er allang een andere brandstof in de markt gezet. De techniek is in principe al aanwezig, maarja de oliemaatschappijen willen eerst nog goud geld verdienen aan de automobilisten.
Let the beat control your body!
  woensdag 14 juni 2006 @ 20:17:19 #241
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38860333
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 20:16 schreef Joppy het volgende:

[..]

En dan blijven we met zijn allen thuis, worden de winkels meer niet bevoorraad enz....
Tegen die tijd is er allang een andere brandstof in de markt gezet. De techniek is in principe al aanwezig, maarja de oliemaatschappijen willen eerst nog goud geld verdienen aan de automobilisten.
Idd want wij gaan over 10 jaar niet in een keer met zijn alle thuis zitten en met het openbaar vervoer is ook geen optie want dat is dan ook nog om te huilen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 14 juni 2006 @ 20:19:47 #242
150991 Kritski
De Übermensch
pi_38860420
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 19:56 schreef Martijn_77 het volgende:
Ja, of we leggen de tunnel met de snelweg onder de spoorlijn twee vliegen in een klap
Verstandig. Enig idee hoeveel zo'n snelweg-only tunnel kost? Laat staan één met een dubbele spoorverbinding. Hoeveel 'natuur'gebieden je daar voor aan kan leggen en kan onderhouden...

Je wilt graag het OV financieel steunen, maar tegelijkertijd wil je de meest absurde bedragen neerleggen voor een paar kilometer asfalt.
  woensdag 14 juni 2006 @ 20:25:08 #243
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38860599
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 20:19 schreef Kritski het volgende:

[..]

Verstandig. Enig idee hoeveel zo'n snelweg-only tunnel kost? Laat staan één met een dubbele spoorverbinding. Hoeveel 'natuur'gebieden je daar voor aan kan leggen en kan onderhouden...

Je wilt graag het OV financieel steunen, maar tegelijkertijd wil je de meest absurde bedragen neerleggen voor een paar kilometer asfalt.
Nee, de schade die de economie nu oploopt om dat het verkeer iedere dag vast staat dat is goedkoop en kost niets
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 14 juni 2006 @ 20:25:57 #244
36461 Joppy
geen colaboy
pi_38860635
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 20:17 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Idd want wij gaan over 10 jaar niet in een keer met zijn alle thuis zitten en met het openbaar vervoer is ook geen optie want dat is dan ook nog om te huilen
En verbetering/uitbreiding van het OV zal ook op tegenstand van de natuurverenigingen stuiten.
Let the beat control your body!
  woensdag 14 juni 2006 @ 20:26:52 #245
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38860674
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 20:25 schreef Joppy het volgende:

[..]

En verbetering/uitbreiding van het OV zal ook op tegenstand van de natuurverenigingen stuiten.
Ja, dus men kan het nooit goed doen in de ogen van die treehugers
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 14 juni 2006 @ 20:37:42 #246
36461 Joppy
geen colaboy
pi_38861101
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 20:26 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ja, dus men kan het nooit goed doen in de ogen van die treehugers
Maarja, dat is niks nieuws. Ze willen ook groene energie, maar die windmolens willen ze dan niet in hun achtertuin. De weidevogels moeten worden beschermd, maar ondertussen moet de mengmest wel worden geinjecteerd om luchtvervuiling te voorkomen. Resultaat > kapotte nesten.
Maar goed dit ging over een stukje snelweg nabij enkele grote steden en een internationaal vliegveld en een klein plukje natuur, om de andere overvolle snelwegen iets te ontlasten. Niet over zeikende bomenknuffelde geitenwollen hippies*

* n.o.f.i
Let the beat control your body!
pi_38861232
ze, ze, ze... Dat is wel erg makkelijk nietwaar?
  woensdag 14 juni 2006 @ 20:42:49 #248
36461 Joppy
geen colaboy
pi_38861344
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 20:40 schreef achterhetspoor het volgende:
ze, ze, ze... Dat is wel erg makkelijk nietwaar?
Was het ook, maar het valt me helaas op dat het altijd milieu/natuurclubs zijn die zich ontzettend negatief opstellen.
Let the beat control your body!
pi_38861593
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 20:42 schreef Joppy het volgende:

[..]

Was het ook, maar het valt me helaas op dat het altijd milieu/natuurclubs zijn die zich ontzettend negatief opstellen.
Tja of je blik naar hen toe is wat bevooroordeeld . En het is nogal een verschil of je het over de plaatselijke natuurwerkgroep hebt die tot de hoge raad procedeerd over een oude eik of Natuurmonumenten in dit geval. Ook bij de grote milieugroepen zit een hoop kennis en deze dragen geregeld alternatieven voor die vaak behoorlijk onderzocht zijn.
  woensdag 14 juni 2006 @ 20:48:46 #250
150991 Kritski
De Übermensch
pi_38861597
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 18:50 schreef achterhetspoor het volgende:

[..]

Natuurlijk kost dat een kapitaal maar dat hoeftgeen probleem te zijn. En volgens mij is zo'n integrale aanpak de beste manier om veel vertraging en protesten te voorkomen.
[..]
Een investering in iets doe je niet zomaar, lijkt me. Het lijkt me dat het al lang gebleken is dat de Nederlander het OV niet in wíl. OV is nog steeds niet rendabel.

Protesten stagneren veel te veel (zie de A4 Midden Delfland). Grotendeels afschaffen!
quote:
Wie zegt dat ik alleen OV wil . Overigens is een kilometer rails volgens mij niet serieus duurder dan een kilometer snelweg. Ik vermoed in veel gevallen zelfs goedkoper. De betuwelijn heeft dik 10 miljard gekost (veel te veel natuurlijk) maar daar heb je wel 160 kilometer spoor voor. Tegen over 4,6 miljard voor dit stukje snelweg..
Die Betuwelijn was 6 miljard, dacht ik. Ook extravagant duur, mede door alle maatregelen die zijn getroffen om de overlast van mens en natuur zo min mogelijk te beperken. Zembla heeft er eens een goede documentaire over gemaakt, kan ik je echt aanraden om die eens te kijken (online).

Die A6-A9 leggen ze in Duitsland voor nog geen 250 miljoen aan. Laat het in Nederland eens maximaal het dubbele zijn i.v.m. de brakke grond...

4,5 miljard is echt absurd!
quote:
Verder alles goed? Volgende keer eens goed lezen voordat je begint te raaskallen. Oh en een cursus rekenen kan ook geen kwaad.
Prima hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')