abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38833285
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 22:48 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Idd en dus zijn er geen reden om de snelweg niet aan te leggen
Ergens bij ik meen gouda hebben ze vanwege deze onzin een weg al vaak aan moeten passen. Veen is een bagger ondergrond als je moet bouwen ook al leg je een mooi zandbed neer. Dat is ook een reden dat de huizen hier zo duur zijn. In de dichst bevolkste gebieden van Nederland moet je behoorlijk investeren voordat je kan beginnen met bouwen.
pi_38833309
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 23:12 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Nee, niet het hele land maar wel voor de broodnodige verbeteringen van de infrastructuur. Want als het aan die treehugers ligt gaan we allemaal weer terug naar de middeleeuwen
Heb je hier ook argumenten bronnen voor? Of blijft het zoals altijd weer bij loze uitroepen?

Begin maar eens met een voorbeeld waarbij een milieubeweging in Nederland de middeleeuwen als referentiekader gebruikt.
pi_38837449
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 22:07 schreef frenkck het volgende:
Die kleine natuurgebiedjes stellen echt geen zak voor in de zuurstof productie, ze nemen net zoveel zuurstof op als dat ze afgeven. Heb je wel enig idee wat de echte longen van de aarde zijn? Dat zijn ook niet de tropische regenwouden, die zijn namelijk ook in totaal evenwicht. De echte longen van de aarde zijn de algenbroedplaatsen in de zee, hier wordt zo verschrikkelijk veel CO2 omgezet in O2 dat de gehele mensheid hier voldoende aan heeft.
ooh, ik verwacht ook niet van dat kleine stukje natuur dat het de wereld gaat redden van de ondergang of zo .. maar een beetje zuurstofproducent in de buurt is toch wel lekker als de lucht wat dik wordt .. ik bedoel maar, in engeland bakken ze ook brood maar wat heb ik eraan als ik hier zit en honger heb ?
quote:
Verder zie ik het probleem over de aanleg echt niet, hij ligt niet door het natuurgebied heen (wat ik in eerste instantie wel dacht door dat misleidende reclamespotje op de radio). Ook is hij gewoon noodzakelijk als je logisch naar het wegennet in Nederland kijkt. Het is toch totaal onlogisch dat als ik vanuit mijn woonplaats (tussen leiden en schiphol in, langs de A4) naar bijv. Enschede moet dat ik dan altijd eerst langs Amsterdam moet? Ik snij nog een brok af ook en dat scheelt weer flink wat brandstof en dus uitlaatgassen, win-win situatie toch?
quote:
In de jaren negentig werden rondom het Naardermeer, in het kader van natuurontwikkeling, in aanmerking komende weilanden voor een deel ietsje uitgediept, zodat er plassen ontstonden. Het overige, meer drogere land verruigde. Om dat tegen de gaan grazen er nu beheerskoeien. Vooral aan de zuidkant van het Naardermeer is over een relatief grote oppervlakte de waterstand opgestuwd. Daardoor wordt voorkomen dat het meer als een lek soepbord continu aan het leeglopen is. Het zo ontstane plassenlandschap trekt allerlei watervogels, het is als een Oostervaarderplassen in het klein. Dus zowel watervogels áls behoud van de oude Naardermeerkern.
bron

en die weg loopt aan de zuidkant toch .. dus gaat dat wel zo probleemloos ?
pleased to meet you
pi_38837582
quote:
Op maandag 12 juni 2006 21:10 schreef Joppy het volgende:
Overigens produceert een stukje natuur als het Naardermeer relatief weinig zuurstof. De natuur daar is "volwassen" , maar juist jonge planten produceren het meeste zuurstof. Daarbij hebben die juist CO2 nodig om te kunnen groeien
auto's produceren nog meer dan alleen CO2 .. die produceren ook NO2 .. en dan kan je, terecht, zeggen dat deze verkeersoplossing de uitstoot juist gaat verminderen .. klopt, het totaal vermindert, maar wel ten koste van de natuur
quote:
Effecten van stikstofdioxide op de natuur en de volksgezondheid

Nadelige effecten van stikstofdioxide bij de mens en bij ecosystemen treden op bij kortdurende blootstelling aan hoge niveaus van stikstofdioxide, maar ook bij langdurige blootstelling aan lage niveaus van stikstofdioxide.

* Effecten van verkeersgerelateerde emissies op de gezondheid worden steeds aannemelijker. Stikstofdioxide wordt hierbij gezien als een indicator van het mengsel van (deeltjesvormige) luchtverontreiniging, dat voornamelijk afkomstig is van het verkeer. Effecten, zoals een afname van de longfunctie, kunnen op grote schaal onder de bevolking voorkomen. Andere effecten, zoals een toename van astma-aanvallen, ziekenhuisopnamen, hart- en vaatziekten en vroegtijdige sterfte komen minder vaak voor en betreffen vaak mensen met een zwakkere gezondheid.
* Een effect op de natuur is bladschade als gevolg van omzetting van stikstofoxiden in stikstofverbindingen in het bladvocht. Daarnaast vindt in de atmosfeer omzetting plaats van stikstofdioxide naar nitraat, waarmee een bijdrage wordt geleverd aan de verzuring en vermesting van bodem en oppervlaktewater.
bron

misschien toch een tijd om weer eens na te denken over een goed OV voor ons aller bestwil ?
pleased to meet you
pi_38837802
quote:
Op maandag 12 juni 2006 22:45 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ja, maar de infrastructuur van een centrum is totaal iets anders dan dat van een rand / snelweg.

Daarnaast zo het in Nederland dan over een veel groter gebied moeten gaan en gebeid wat heel veel mensen en bedrijven niet kunnen mijden of op een ander manier bereiken.

Dat wordt dus gewoon weer oud Hollands automobilistje pesten. Iets waar die milieuclubs erg goed in zijn
excuse me, dat meer ligt daar al een tijdje hoor en is inmiddels al ruim 100 jaar privébezit ..
het zijn de wegen die pas later gekomen zijn .. en almaar dichterbij
dus het lijkt meer op dat de asphalthugger met zijn niet te stuitende verlangen het land, de lucht en het water te vergiftigen de milieubewuste mens wil pesten
pleased to meet you
pi_38844604
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 02:37 schreef moussie het volgende:

[..]

auto's produceren nog meer dan alleen CO2 .. die produceren ook NO2 .. en dan kan je, terecht, zeggen dat deze verkeersoplossing de uitstoot juist gaat verminderen .. klopt, het totaal vermindert, maar wel ten koste van de natuur
Ik heb ernstige twijfels of de totale uitstoot van NO2 hierdoor zal verminderen. Een nieuwe weg trekt namelijk ook weer extra verkeer aan.
  woensdag 14 juni 2006 @ 12:51:52 #207
36461 Joppy
geen colaboy
pi_38845001
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 02:25 schreef moussie het volgende:

[..]


[..]


[..]

bron

en die weg loopt aan de zuidkant toch .. dus gaat dat wel zo probleemloos ?
De weg is gepland aan de westkant.
Let the beat control your body!
pi_38845286
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 12:51 schreef Joppy het volgende:
De weg is gepland aan de westkant.
daar begint die ja .. maar als ik de projecties zie van de verschillende trajecten op eenvan voorgaande pagina's buigt die dus wel af naar het zuidoosten en gaat de tunnel juist door die weilanden ?
pleased to meet you
  woensdag 14 juni 2006 @ 13:39:52 #209
36461 Joppy
geen colaboy
pi_38846442
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 13:01 schreef moussie het volgende:

[..]

daar begint die ja .. maar als ik de projecties zie van de verschillende trajecten op eenvan voorgaande pagina's buigt die dus wel af naar het zuidoosten en gaat de tunnel juist door die weilanden ?
Check anders even dit plaatje, wat ook al op de eerste pagina van dit topic staat.

De rode lijn is globaal het geplande tracé. Het Naardermeer is het paarse gebied.
En zoals op bijna alle kaarten, is ook hier het noorden aan de bovenkant
Let the beat control your body!
  woensdag 14 juni 2006 @ 14:02:40 #210
150991 Kritski
De Übermensch
pi_38847399
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 03:00 schreef moussie het volgende:

[..]

excuse me, dat meer ligt daar al een tijdje hoor en is inmiddels al ruim 100 jaar privébezit ..
het zijn de wegen die pas later gekomen zijn .. en almaar dichterbij
dus het lijkt meer op dat de asphalthugger met zijn niet te stuitende verlangen het land, de lucht en het water te vergiftigen de milieubewuste mens wil pesten
En daar komt de ware aard van het linkse beestje naar boven! Ik ben goed en de rest is slecht...

Dat Naardermeer mag dan wel privébezit zijn, maar zoals wij 'tarmachuggers' al 1000x gezegd hebben in dit topic: die snelweg gaat niet door het Naardermeer, maar er langs. Weg argument...

En naar alle waarschijnlijkheid ben je zelf ook niet bijster milieubewust, want dat is geen enkele inwoner van een welvarend land als Nederland.
  woensdag 14 juni 2006 @ 14:06:20 #211
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_38847565
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 22:58 schreef SCH het volgende:

[..]

Als het aan asfalthuggers als jou ligt, plempen we het hele land vol
Drama queen.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  woensdag 14 juni 2006 @ 14:06:43 #212
150991 Kritski
De Übermensch
pi_38847581
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 12:35 schreef achterhetspoor het volgende:

[..]

Ik heb ernstige twijfels of de totale uitstoot van NO2 hierdoor zal verminderen. Een nieuwe weg trekt namelijk ook weer extra verkeer aan.
Natuurlijk jongen, als jij het zegt. Auto rijden is ook zó spotgoedkoop he...

Er is ook woningnood in Nederland. Laten we wat huizen bijbouwen! Nee, want huizen trekken mensen aan. Gevolg: een grote immigratie- en geboortegolf...
  woensdag 14 juni 2006 @ 14:08:00 #213
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_38847627
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 12:35 schreef achterhetspoor het volgende:

[..]

Ik heb ernstige twijfels of de totale uitstoot van NO2 hierdoor zal verminderen. Een nieuwe weg trekt namelijk ook weer extra verkeer aan.
Ja en haald verkeer op andere wegen weg.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  woensdag 14 juni 2006 @ 14:09:56 #214
150991 Kritski
De Übermensch
pi_38847709
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 14:06 schreef Kadesh het volgende:

[..]

Drama queen.
Ach laat ze toch, die simpele figuren. Ze leven nou eenmaal in een denkbeeldig wereldje waar ze constant bezig zijn met het bedenken van de meest verschrikkelijke doemscenario's om hun idealen kracht bij te zetten...
  woensdag 14 juni 2006 @ 14:10:38 #215
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_38847736
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 13:39 schreef Joppy het volgende:

[..]

Check anders even dit plaatje, wat ook al op de eerste pagina van dit topic staat.
[afbeelding]
De rode lijn is globaal het geplande tracé. Het Naardermeer is het paarse gebied.
En zoals op bijna alle kaarten, is ook hier het noorden aan de bovenkant
En die groenelijn die daar dwars door het meer loopt? Is dat niet een spoorlijn? Goh, dat die milieuclubjes zich daar niet druk over gemaakt hebben.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  woensdag 14 juni 2006 @ 14:12:19 #216
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38847791
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 14:08 schreef Kadesh het volgende:

[..]

Ja en haald verkeer op andere wegen weg.
wat ook beter doorrijd waardoor het minder lang schadelijke stoffen uitstaat te stoten
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 14 juni 2006 @ 14:16:44 #217
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_38847963
Juist.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_38848959
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 14:12 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

wat ook beter doorrijd waardoor het minder lang schadelijke stoffen uitstaat te stoten
Het haalt voor een deel verkeer van andere wegen weg maar voor een deel zal het ook nieuw verkeer aantrekken. Dat is het punt. Daarom is het maar de vraag of de totale uitstoot lager wordt.
pi_38850366
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 14:10 schreef Kadesh het volgende:
En die groenelijn die daar dwars door het meer loopt? Is dat niet een spoorlijn? Goh, dat die milieuclubjes zich daar niet druk over gemaakt hebben.
zover ik weet is die spoorlijn van 1874
pleased to meet you
  woensdag 14 juni 2006 @ 15:22:55 #220
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38850492
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 14:42 schreef achterhetspoor het volgende:
Het haalt voor een deel verkeer van andere wegen weg maar voor een deel zal het ook nieuw verkeer aantrekken. Dat is het punt. Daarom is het maar de vraag of de totale uitstoot lager wordt.
Waar moet dat verkeer vandaan komen dan? Er zullen niet meer banen in Amsterdam gaan komen omdat er een snelweg ligt
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_38850779
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 14:02 schreef Kritski het volgende:
En daar komt de ware aard van het linkse beestje naar boven! Ik ben goed en de rest is slecht...
ghehe .. hap
quote:
Dat Naardermeer mag dan wel privébezit zijn, maar zoals wij 'tarmachuggers' al 1000x gezegd hebben in dit topic: die snelweg gaat niet door het Naardermeer, maar er langs. Weg argument...
het is wel van invloed op de waterhuishouding in de wijde omgeving .. dus wat op de langere duur de gevolgen zijn met al dat kwelwater daar moet je nog maar afwachten
quote:
En naar alle waarschijnlijkheid ben je zelf ook niet bijster milieubewust, want dat is geen enkele inwoner van een welvarend land als Nederland.
wow, wat een lovenswaardig standpunt, we hebben toch al zo veel vervuild dus we kunnen gerust doorgaan, maakt toch niet meer uit ?
Imo is het eerder een reden des te meer om het eindelijk eens te worden .. opdoeken al die auto's in het forensen verkeer, ga maar investeren in openbaar vervoer, hebben we allemaal baat van, ook de toekomstige generaties .. wtf heb je over 50 jaar aan al dat asphalt als de olie op is ?
pleased to meet you
pi_38851083
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 15:22 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Waar moet dat verkeer vandaan komen dan? Er zullen niet meer banen in Amsterdam gaan komen omdat er een snelweg ligt
Een deel van de mensen die nu een andere route neemt zal deze gaan gebruiken. Een deel van de carpoolers zal weer splitsen een deel van de treinreizigers zal nu toch de auto pakken. Een huisje in Almere wordt aantrekkelijker voor Amsterdammers omdat de reistijd korter wordt etc etc.
Overigens zou zo'n weg toch juist wel een economische en berijkbaarheids impuls moeten geven ?
  woensdag 14 juni 2006 @ 15:40:36 #223
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38851122
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 15:39 schreef achterhetspoor het volgende:

[..]

Een deel van de mensen die nu een andere route neemt zal deze gaan gebruiken. Een deel van de carpoolers zal weer splitsen een deel van de treinreizigers zal nu toch de auto pakken. Een huisje in Almere wordt aantrekkelijker voor Amsterdammers omdat de reistijd korter wordt etc etc.
Ik denk dat dat allemaal best wel mee zal vallen. Of heb jij harde cijfers die het tegendeel bewijzen?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_38851425
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 15:40 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ik denk dat dat allemaal best wel mee zal vallen. Of heb jij harde cijfers die het tegendeel bewijzen?
Nou voor dit geval niet maar over het algemeen is dit een vrij bekend effect. Zie bijvoorbeeld Environmental and Infrastructure Planning door Linden en Voogd (2004) Of het effect gerapporteerd door Niekerk uit 2000. Of Cuperus over compensatie van negatieve effecten van snelwegen.

Of de wet van behoud van reistijd zie ook http://www.bk.tudelft.nl/(...)urbandevelopment.ppt
  woensdag 14 juni 2006 @ 15:50:59 #225
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38851487
Wat zou volgens jou dan een goed en vooral haalbaar alternatief zijn.

Want de wegen en het OV zitten vol. Dus er moet iets gebeuren en kom dan niet aan met die milieu stokpaardjes als kilometerheffing etc.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_38852082
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 15:50 schreef Martijn_77 het volgende:
Wat zou volgens jou dan een goed en vooral haalbaar alternatief zijn.

Want de wegen en het OV zitten vol. Dus er moet iets gebeuren en kom dan niet aan met die milieu stokpaardjes als kilometerheffing etc.
Kilometerheffing kan een deel wel helpen. En zoals al eerder aangegeven in dit topic ben ik niet tegen nieuwe wegen maar ga dan voor een integrale aanpak met ook verbetering van het OV. Als je al je aandacht op een weg langs het Naardermeer gaat leggen weet je zeker dat je tegen een storm van protest aanloopt
  woensdag 14 juni 2006 @ 16:11:30 #227
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38852298
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 16:06 schreef achterhetspoor het volgende:
Kilometerheffing kan een deel wel helpen. En zoals al eerder aangegeven in dit topic ben ik niet tegen nieuwe wegen maar ga dan voor een integrale aanpak met ook verbetering van het OV. Als je al je aandacht op een weg langs het Naardermeer gaat leggen weet je zeker dat je tegen een storm van protest aanloopt
Ja, oke maar iedere weg en ieder optie hier in Nederland looopt ongeveer tegen een storm van protest aan van die milieuclubs maar zlef komen zel alleen maar met alternatieven die gericht zijn op het pesten van automobilsten. Ze komen niet met goede alternatieven jij kunt ze nu ook niet noemen.

Dus op een bepaald moment moet je iets en dan gaan je gewoon voor het aanleggen van de osnelweg langs het Naardermeer mdat niemand anders goede alternatieven heeft. en dat is terecht er moet op een bepaald moment echt iets gebeuren anders loopt echt alles vast.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 14 juni 2006 @ 16:16:26 #228
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_38852476
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 15:19 schreef moussie het volgende:

[..]

zover ik weet is die spoorlijn van 1874
Oh dus dan is het opeens minder erg?
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  woensdag 14 juni 2006 @ 16:25:00 #229
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38852844
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 16:16 schreef Kadesh het volgende:

[..]

Oh dus dan is het opeens minder erg?
Schijnbaar wel.

Ligt er dan daar niet en of ander zandpad uit 18 nog wat wat we van een mooie asfaltlaag kunnen voor zien?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_38853186
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 16:11 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ja, oke maar iedere weg en ieder optie hier in Nederland looopt ongeveer tegen een storm van protest aan van die milieuclubs maar zlef komen zel alleen maar met alternatieven die gericht zijn op het pesten van automobilsten. Ze komen niet met goede alternatieven jij kunt ze nu ook niet noemen.
Ik kom juist wel met een alternatief. Een integrale oplossing van de vervoersproblemen rond Amsterdam. Een soort master plan infrastructuur regio amsterdam. Het duurt een tijdvoor je zoiets opzet en er voldoende draagvlak voor hebt. Maar dan kan je ook aan de slag. Zie het als een vorm van Deltawerken. Met voldoende aandacht voor veiligheid, doorstroming, milieu etc etc.
quote:
Dus op een bepaald moment moet je iets en dan gaan je gewoon voor het aanleggen van de osnelweg langs het Naardermeer mdat niemand anders goede alternatieven heeft. en dat is terecht er moet op een bepaald moment echt iets gebeuren anders loopt echt alles vast.
Er moet op een bepaald moment iets gebeuren maar het probleem bij deze optie is juist dat er de komende 10 jaar in elk geval nog niets gaat gebeuren . Zoals ze het nu aanpakken komt er nog flink wat protest en zal er tot aan de hoogste organen geprocedeerd worden.
Dat is juist wat je moet zien te voorkomen. Ze nemen nu de weg van de meeste weerstand.
pi_38853311
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 16:16 schreef Kadesh het volgende:

[..]

Oh dus dan is het opeens minder erg?
Dan is het een voldongen feit waar je niet zoveel meer tegen kan doen. Nieuwe aantastingen tegen gaan is eenvoudiger. Overigens lijkt me de overlast van een spoorweg minder erg dan die van een snelweg. Zeker qua geluid,, uitstoot en lichtoverlast.
pi_38854605
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 16:16 schreef Kadesh het volgende:
Oh dus dan is het opeens minder erg?
misschien eens verdiepen in de geschiedenis van het naardermeer .. die spoorweg is daar in 1874 aangelegd, het gebied zelf is pas in 1904 overgekocht van de voormalige eigenaren om te voorkomen dat het een vuilstortplaats zou worden .. voor die tijd was de algemene opinie dat het maar "waardeloze plassen" waren
daarnaast denk ik dat je het gebruik van een spoorlijn uit die tijd nou echt niet kan vergelijken met die van nu ..
pleased to meet you
  woensdag 14 juni 2006 @ 18:07:47 #233
150991 Kritski
De Übermensch
pi_38855983
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 16:37 schreef achterhetspoor het volgende:

[..]

Ik kom juist wel met een alternatief. Een integrale oplossing van de vervoersproblemen rond Amsterdam. Een soort master plan infrastructuur regio amsterdam. Het duurt een tijdvoor je zoiets opzet en er voldoende draagvlak voor hebt. Maar dan kan je ook aan de slag. Zie het als een vorm van Deltawerken. Met voldoende aandacht voor veiligheid, doorstroming, milieu etc etc.
[..]

Er moet op een bepaald moment iets gebeuren maar het probleem bij deze optie is juist dat er de komende 10 jaar in elk geval nog niets gaat gebeuren . Zoals ze het nu aanpakken komt er nog flink wat protest en zal er tot aan de hoogste organen geprocedeerd worden.
Dat is juist wat je moet zien te voorkomen. Ze nemen nu de weg van de meeste weerstand.
Toe maar, een masterplan infrastructuur! En dat kan jij uitvoeren zonder 'schade' aan of 'overlast' voor het milieu? En hoeveel moet dat gaan kosten? En denk jij dat een Nederlander liever een spoorlijn door de achtertuin heeft dan een snelweg? En je vergeet het belangrijkste: wíl een Nederlander met het OV?

Ik dacht dat we na de HSL, de Zuiderzeelijn en de Betuwelijn ons lesje wel hebben geleerd. Misschien komt Amsterdam groots op jou over, maar in feite is het mondiaal gezien gewoon een dorpje met wat plaggehutten. En om daar nou een super-de-luxe OV masterplan voor te maken waar maar vier uur per dag gebruik van wordt gemaakt. Een kilometer spoorlijn is nou eenmaal gigantisch veel duurder dan een kilometer snelweg. Dat de A6-A9 zo onbeschoft duur wordt is te danken aan de milieuclubjes en hun eeuwige gezeik en de daaruit vloeiende maatregelen om een paar 'zielige' diertjes te beschermen.

Er moet inderdaad iets worden gedaan. Laat ze maar beginnen met het afschaffen van het recht van procederen, dan kunnen ze wat mij betreft morgen beginnen met de aanleg van de A6-A9. Op maaiveld, zonder geluidswallen en weet ik wat voor dure franje...

Ik kom met een alternatief. Laat me niet lachen, man. Echt sporen doe je niet. Gelukkig geef je dat al enigzins zelf aan met je gebruikersnaam.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kritski op 14-06-2006 20:36:03 ]
pi_38856334
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 18:07 schreef Kritski het volgende:

[..]

Toe maar, een masterplan infrastructuur! En dat kan jij uitvoeren zonder 'schade' aan of 'overlast' voor het milieu? En hoeveel moet dat gaan kosten? En denk jij dat een Nederlander liever een spoorlijn door de achtertuin heeft dan een snelweg? En je vergeet het belangrijkste: wíl een Nederland met het OV?

Ik dacht dat we na de HSL, de Zuiderzeelijn en de Betuwelijn ons lesje wel hebben geleerd. Misschien komt Amsterdam groots op jou over, maar in feite is het mondiaal gezien gewoon een dorpje met wat plaggehutten. En om daar nou een super-de-luxe OV masterplan voor te maken waar maar vier uur per dag gebruik van wordt gemaakt. Een kilometer spoorlijn is nou eenmaal gigantisch veel duurder dan een kilometer snelweg. Dat de A6-A9 zo onbeschoft duur wordt is te danken aan de milieuclubjes en hun eeuwige gezeik en de daaruit vloeiende maatregelen om een paar 'zielige' diertjes te beschermen.

Er moet inderdaad iets worden gedaan. Laat ze maar beginnen met het afschaffen van het recht van procederen, dan kunnen ze wat mij betreft morgen beginnen met de aanleg van de A6-A9. Op maaiveld, zonder geluidswallen en weet ik wat voor dure franje...

Ik kom met een alternatief. Laat me niet lachen, man. Echt sporen doe je niet. Gelukkig geef je dat al enigzins zelf aan met je gebruikersnaam.
en het wil maar niet doordringen dat over 50 jaar de olie gewoon weg op is .. dat je dan geen ene reet meer hebt aan al dat asphalt .. dat je nu al moet beginnen met het bouwen van alternatieven om zo de toekomst voor te zijn ipv achter de feiten aan te blijven huppelen ?
pleased to meet you
pi_38857166
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 18:07 schreef Kritski het volgende:

[..]

Toe maar, een masterplan infrastructuur! En dat kan jij uitvoeren zonder 'schade' aan of 'overlast' voor het milieu? En hoeveel moet dat gaan kosten? En denk jij dat een Nederlander liever een spoorlijn door de achtertuin heeft dan een snelweg? En je vergeet het belangrijkste: wíl een Nederland met het OV?
Natuurlijk kost dat een kapitaal maar dat hoeftgeen probleem te zijn. En volgens mij is zo'n integrale aanpak de beste manier om veel vertraging en protesten te voorkomen.
quote:
Ik dacht dat we na de HSL, de Zuiderzeelijn en de Betuwelijn ons lesje wel hebben geleerd. Misschien komt Amsterdam groots op jou over, maar in feite is het mondiaal gezien gewoon een dorpje met wat plaggehutten. En om daar nou een super-de-luxe OV masterplan voor te maken waar maar vier uur per dag gebruik van wordt gemaakt. Een kilometer spoorlijn is nou eenmaal gigantisch veel duurder dan een kilometer snelweg. Dat de A6-A9 zo onbeschoft duur wordt is te danken aan de milieuclubjes en hun eeuwige gezeik en de daaruit vloeiende maatregelen om een paar 'zielige' diertjes te beschermen.
Wie zegt dat ik alleen OV wil . Overigens is een kilometer rails volgens mij niet serieus duurder dan een kilometer snelweg. Ik vermoed in veel gevallen zelfs goedkoper. De betuwelijn heeft dik 10 miljard gekost (veel te veel natuurlijk) maar daar heb je wel 160 kilometer spoor voor. Tegen over 4,6 miljard voor dit stukje snelweg..
quote:
Er moet inderdaad iets worden gedaan. Laat ze maar beginnen met het afschaffen van het recht van procederen, dan kunnen ze wat mij betreft morgen beginnen met de aanleg van de A6-A9. Op maaiveld, zonder geluidswallen en weet ik wat voor dure franje...
Het lijkt mij van het grootste belang dat de procedures integer en rechtvaardig zijn. En over het algemeen staan er vaste termijnen voor beroepsprocedures.
quote:
Ik kom met een alternatief. Laat me niet lachen, man. Echt sporen doe je niet. Gelukkig geef je dat al enigzins zelf aan met je gebruikersnaam.
Verder alles goed? Volgende keer eens goed lezen voordat je begint te raaskallen. Oh en een cursus rekenen kan ook geen kwaad.
  woensdag 14 juni 2006 @ 19:32:58 #236
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_38858499
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 17:21 schreef moussie het volgende:

[..]

misschien eens verdiepen in de geschiedenis van het naardermeer .. die spoorweg is daar in 1874 aangelegd, het gebied zelf is pas in 1904 overgekocht van de voormalige eigenaren om te voorkomen dat het een vuilstortplaats zou worden .. voor die tijd was de algemene opinie dat het maar "waardeloze plassen" waren
daarnaast denk ik dat je het gebruik van een spoorlijn uit die tijd nou echt niet kan vergelijken met die van nu ..
Nee precies, die lijn is sinds die tijd veel intensiever gebruikt, en het boemelspoorlijntje uit 1874 of 1904 is al verschillende malen vernieuwd, en dat vernieuwen en het intensief gebruik van die lijn zal iedere keer weer het gebied meer verstoren dan een snelweg (eventueel ondertunneld) die niet eens bij het Naardermeer komt te liggen. Dus in mijn ogen heeft de milieuorganisatie boter op haar hoofd door nu tegen die weg te zijn terwijl die spoorlijn meer schade aan het gebied aanricht. Laat ze zich dus maar eens sterk maken om die spoorlijn af te breken, die kan gemakkelijk ergens anders komen liggen.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  woensdag 14 juni 2006 @ 19:56:35 #237
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38859621
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 18:21 schreef moussie het volgende:
en het wil maar niet doordringen dat over 50 jaar de olie gewoon weg op is .. dat je dan geen ene reet meer hebt aan al dat asphalt .. dat je nu al moet beginnen met het bouwen van alternatieven om zo de toekomst voor te zijn ipv achter de feiten aan te blijven huppelen ?
En over 50 jaar is er dus in een keer geen transport meer? Dan doen we alles lopend enzo
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 19:32 schreef Kadesh het volgende:

[..]

Nee precies, die lijn is sinds die tijd veel intensiever gebruikt, en het boemelspoorlijntje uit 1874 of 1904 is al verschillende malen vernieuwd, en dat vernieuwen en het intensief gebruik van die lijn zal iedere keer weer het gebied meer verstoren dan een snelweg (eventueel ondertunneld) die niet eens bij het Naardermeer komt te liggen. Dus in mijn ogen heeft de milieuorganisatie boter op haar hoofd door nu tegen die weg te zijn terwijl die spoorlijn meer schade aan het gebied aanricht. Laat ze zich dus maar eens sterk maken om die spoorlijn af te breken, die kan gemakkelijk ergens anders komen liggen.
Ja, of we leggen de tunnel met de snelweg onder de spoorlijn twee vliegen in een klap
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_38860092
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 19:56 schreef Martijn_77 het volgende:
En over 50 jaar is er dus in een keer geen transport meer? Dan doen we alles lopend enzo
nee lieverd .. zo binnen een jaartje of 10 is de benzine zo duur dat jan modaal het niet meer kan betalen, daarna wordt het zo duur dat zelfs de rijke stinkerd het amper nog kan betalen, daarna gaat het op rantsoen ... dus het wordt vanzelf wel minder


/edit .. waarmee ik dus wil zeggen dat als we daarop niet nu al beginnen in te spelen .. ons richten op hoe het dan aan te pakken met het transport .. dat is ons levensbloed, als we dat kwijtraken zijn we blut ..
en tja, dan kan we dus wel terug naar de middeleeuwen, iets wat ik eigenlijk graag zou willen voorkomen door nu al het transport te plannen voor de tijd dat de benzine op is .. want dat die opgaat, daaraan twijfelt toch hopelijk niemand meer ?
dus waarom zo hardnekkig blijven ontkennen, door blijven denken in een infrastructuur die is gebaseerd op iets wat er binnenkort niet meer is .. da's toch dom ??

[ Bericht 33% gewijzigd door moussie op 14-06-2006 20:16:39 ]
pleased to meet you
  woensdag 14 juni 2006 @ 20:12:55 #239
150991 Kritski
De Übermensch
pi_38860180
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 18:21 schreef moussie het volgende:

[..]

en het wil maar niet doordringen dat over 50 jaar de olie gewoon weg op is .. dat je dan geen ene reet meer hebt aan al dat asphalt .. dat je nu al moet beginnen met het bouwen van alternatieven om zo de toekomst voor te zijn ipv achter de feiten aan te blijven huppelen ?
Volgens de één is het binnen 5 jaar op, de ander zegt 50 jaar en er zijn er wat die beweren dat we nog voor 500 jaar in de grond hebben zitten...

Het OV loopt ook niet op water. En wat dacht je dat zo'n trein aan electriciteit vreet? Geloof me, daar gaan niet vier 1,5v penlites in... Een trein moet aardig vol zitten wil het energiezuiniger zijn dan het equivalent aan moderne auto's. Maar ja, de 'vervuiling' van de Franse kerncentrale die zo'n trein van electriciteit voorziet zie je natuurlijk niet... en dan lijkt het inderdaad een 'schoon' vervoersmiddel.

En als je zo graag wilt dat de alternatieven gestimuleerd worden, dan ageer je tegen de oliemaatschappijen en niet tegen Rijkswaterstaat die een lintje asfalt van 22 meter breed door een paar weilanden aan wil leggen omdat half Nederland daar 's morgens wortel staat te schieten.

De enigste die achter de feiten aanhuppelt is de Nederlandse overheid en diens infrastructuurbeleid.

PS: Kijk voor de gein eens op de wegenkaart naar het Rührgebied in Duitsland en vergelijk het met onze 'geasfalteerde' Randstad.
  woensdag 14 juni 2006 @ 20:16:03 #240
36461 Joppy
geen colaboy
pi_38860291
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 20:10 schreef moussie het volgende:

[..]

nee lieverd .. zo binnen een jaartje of 10 is de benzine zo duur dat jan modaal het niet meer kan betalen, daarna wordt het zo duur dat zelfs de rijke stinkerd het amper nog kan betalen, daarna gaat het op rantsoen ... dus het wordt vanzelf wel minder
En dan blijven we met zijn allen thuis, worden de winkels meer niet bevoorraad enz....
Tegen die tijd is er allang een andere brandstof in de markt gezet. De techniek is in principe al aanwezig, maarja de oliemaatschappijen willen eerst nog goud geld verdienen aan de automobilisten.
Let the beat control your body!
  woensdag 14 juni 2006 @ 20:17:19 #241
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38860333
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 20:16 schreef Joppy het volgende:

[..]

En dan blijven we met zijn allen thuis, worden de winkels meer niet bevoorraad enz....
Tegen die tijd is er allang een andere brandstof in de markt gezet. De techniek is in principe al aanwezig, maarja de oliemaatschappijen willen eerst nog goud geld verdienen aan de automobilisten.
Idd want wij gaan over 10 jaar niet in een keer met zijn alle thuis zitten en met het openbaar vervoer is ook geen optie want dat is dan ook nog om te huilen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 14 juni 2006 @ 20:19:47 #242
150991 Kritski
De Übermensch
pi_38860420
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 19:56 schreef Martijn_77 het volgende:
Ja, of we leggen de tunnel met de snelweg onder de spoorlijn twee vliegen in een klap
Verstandig. Enig idee hoeveel zo'n snelweg-only tunnel kost? Laat staan één met een dubbele spoorverbinding. Hoeveel 'natuur'gebieden je daar voor aan kan leggen en kan onderhouden...

Je wilt graag het OV financieel steunen, maar tegelijkertijd wil je de meest absurde bedragen neerleggen voor een paar kilometer asfalt.
  woensdag 14 juni 2006 @ 20:25:08 #243
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38860599
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 20:19 schreef Kritski het volgende:

[..]

Verstandig. Enig idee hoeveel zo'n snelweg-only tunnel kost? Laat staan één met een dubbele spoorverbinding. Hoeveel 'natuur'gebieden je daar voor aan kan leggen en kan onderhouden...

Je wilt graag het OV financieel steunen, maar tegelijkertijd wil je de meest absurde bedragen neerleggen voor een paar kilometer asfalt.
Nee, de schade die de economie nu oploopt om dat het verkeer iedere dag vast staat dat is goedkoop en kost niets
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 14 juni 2006 @ 20:25:57 #244
36461 Joppy
geen colaboy
pi_38860635
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 20:17 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Idd want wij gaan over 10 jaar niet in een keer met zijn alle thuis zitten en met het openbaar vervoer is ook geen optie want dat is dan ook nog om te huilen
En verbetering/uitbreiding van het OV zal ook op tegenstand van de natuurverenigingen stuiten.
Let the beat control your body!
  woensdag 14 juni 2006 @ 20:26:52 #245
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38860674
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 20:25 schreef Joppy het volgende:

[..]

En verbetering/uitbreiding van het OV zal ook op tegenstand van de natuurverenigingen stuiten.
Ja, dus men kan het nooit goed doen in de ogen van die treehugers
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 14 juni 2006 @ 20:37:42 #246
36461 Joppy
geen colaboy
pi_38861101
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 20:26 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ja, dus men kan het nooit goed doen in de ogen van die treehugers
Maarja, dat is niks nieuws. Ze willen ook groene energie, maar die windmolens willen ze dan niet in hun achtertuin. De weidevogels moeten worden beschermd, maar ondertussen moet de mengmest wel worden geinjecteerd om luchtvervuiling te voorkomen. Resultaat > kapotte nesten.
Maar goed dit ging over een stukje snelweg nabij enkele grote steden en een internationaal vliegveld en een klein plukje natuur, om de andere overvolle snelwegen iets te ontlasten. Niet over zeikende bomenknuffelde geitenwollen hippies*

* n.o.f.i
Let the beat control your body!
pi_38861232
ze, ze, ze... Dat is wel erg makkelijk nietwaar?
  woensdag 14 juni 2006 @ 20:42:49 #248
36461 Joppy
geen colaboy
pi_38861344
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 20:40 schreef achterhetspoor het volgende:
ze, ze, ze... Dat is wel erg makkelijk nietwaar?
Was het ook, maar het valt me helaas op dat het altijd milieu/natuurclubs zijn die zich ontzettend negatief opstellen.
Let the beat control your body!
pi_38861593
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 20:42 schreef Joppy het volgende:

[..]

Was het ook, maar het valt me helaas op dat het altijd milieu/natuurclubs zijn die zich ontzettend negatief opstellen.
Tja of je blik naar hen toe is wat bevooroordeeld . En het is nogal een verschil of je het over de plaatselijke natuurwerkgroep hebt die tot de hoge raad procedeerd over een oude eik of Natuurmonumenten in dit geval. Ook bij de grote milieugroepen zit een hoop kennis en deze dragen geregeld alternatieven voor die vaak behoorlijk onderzocht zijn.
  woensdag 14 juni 2006 @ 20:48:46 #250
150991 Kritski
De Übermensch
pi_38861597
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 18:50 schreef achterhetspoor het volgende:

[..]

Natuurlijk kost dat een kapitaal maar dat hoeftgeen probleem te zijn. En volgens mij is zo'n integrale aanpak de beste manier om veel vertraging en protesten te voorkomen.
[..]
Een investering in iets doe je niet zomaar, lijkt me. Het lijkt me dat het al lang gebleken is dat de Nederlander het OV niet in wíl. OV is nog steeds niet rendabel.

Protesten stagneren veel te veel (zie de A4 Midden Delfland). Grotendeels afschaffen!
quote:
Wie zegt dat ik alleen OV wil . Overigens is een kilometer rails volgens mij niet serieus duurder dan een kilometer snelweg. Ik vermoed in veel gevallen zelfs goedkoper. De betuwelijn heeft dik 10 miljard gekost (veel te veel natuurlijk) maar daar heb je wel 160 kilometer spoor voor. Tegen over 4,6 miljard voor dit stukje snelweg..
Die Betuwelijn was 6 miljard, dacht ik. Ook extravagant duur, mede door alle maatregelen die zijn getroffen om de overlast van mens en natuur zo min mogelijk te beperken. Zembla heeft er eens een goede documentaire over gemaakt, kan ik je echt aanraden om die eens te kijken (online).

Die A6-A9 leggen ze in Duitsland voor nog geen 250 miljoen aan. Laat het in Nederland eens maximaal het dubbele zijn i.v.m. de brakke grond...

4,5 miljard is echt absurd!
quote:
Verder alles goed? Volgende keer eens goed lezen voordat je begint te raaskallen. Oh en een cursus rekenen kan ook geen kwaad.
Prima hoor.
  woensdag 14 juni 2006 @ 20:50:42 #251
150991 Kritski
De Übermensch
pi_38861698
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 20:25 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Nee, de schade die de economie nu oploopt om dat het verkeer iedere dag vast staat dat is goedkoop en kost niets
No shit, Sherlock...

Dat zeg ik de hele tijd al: gewoon aanleggen, 2x3 configuratie op maaiveld zonder allerlei luxe 'milieu'-fratsen. 500 miljoen, tops (excl. bouwfraude natuurlijk)!

pi_38862049
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 20:48 schreef Kritski het volgende:

[..]

Een investering in iets doe je niet zomaar, lijkt me. Het lijkt me dat het al lang gebleken is dat de Nederlander het OV niet in wíl. OV is nog steeds niet rendabel.
Nogmaals ik wil niet alleen OV. Maar OV is op een drukke verbinding wel een deeloplossing.
quote:
Protesten stagneren veel te veel (zie de A4 Midden Delfland). Grotendeels afschaffen!
[..]
Het is dan ook handig om de betrokken gemeenten niet te veel tegen de haren in te strijken (wat daar erg gebeurd is). En er is maar een beperkt aantal beroeps en bezwaarsmomenten. Waarbij een MER gewoon verplicht is vanuit Europa (en eigenlijk in bijna alle een beetje ontwikkelde landen).
quote:
Die Betuwelijn was 6 miljard, dacht ik. Ook extravagant duur, mede door alle maatregelen die zijn getroffen om de overlast van mens en natuur zo min mogelijk te beperken. Zembla heeft er eens een goede documentaire over gemaakt, kan ik je echt aanraden om die eens te kijken (online).
Maar ook doordat de betrokken ministers geen zin hadden om hun mening door te drukken. Elk dorp kreeg z'n eigen tunnel of wat anders. Daar is veel te veel geld in gaan zitten. Overigens ligt die lijn er nu en zal Rotterdam er zeker wel baat bij hebben.
quote:
Die A6-A9 leggen ze in Duitsland voor nog geen 250 miljoen aan. Laat het in Nederland eens maximaal het dubbele zijn i.v.m. de brakke grond...

4,5 miljard is echt absurd!
[..]

Prima hoor.
Tja wegen bouwen is hier nu eenmaal duur. Zeker bij die brakke veengrond. Dan mag je al heel wat kuubs zand aanvoeren om een fatsoenlijk zandlichaam te bouwen. Volgens mij is dat daar in die regio echt zo'n beetje de brakste grond die we in Nederland hebben .
pi_38862252
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 20:50 schreef Kritski het volgende:

[..]

No shit, Sherlock...

Dat zeg ik de hele tijd al: gewoon aanleggen, 2x3 configuratie op maaiveld zonder allerlei luxe 'milieu'-fratsen. 500 miljoen, tops (excl. bouwfraude natuurlijk)!

Haha ik zou zeggen stel het voor. Met een goede berekening erbij. Misschien heeft iemand er wat aan.
  woensdag 14 juni 2006 @ 21:02:44 #254
42399 Deliverance
overwegend positief
pi_38862294
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 20:50 schreef Kritski het volgende:

[..]

No shit, Sherlock...

Dat zeg ik de hele tijd al: gewoon aanleggen, 2x3 configuratie op maaiveld zonder allerlei luxe 'milieu'-fratsen. 500 miljoen, tops (excl. bouwfraude natuurlijk)!

Nederland is welvarend genoeg om een weg te betalen / aan te leggen die voor een minimum aan overlast zorgt. Als het geld voorhanden is (en dat is er blijkbaar), waarom niet?
pi_38902209
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 21:02 schreef Deliverance het volgende:

[..]

Nederland is welvarend genoeg om een weg te betalen / aan te leggen die voor een minimum aan overlast zorgt. Als het geld voorhanden is (en dat is er blijkbaar), waarom niet?
Nieuwste van het nieuwste asvalt en een moderne geluidswal ernaast en je hoort amper meer wat, het hoeft niet zoveel te kosten hoor. Tunnel is allemaal beetje overdreven.
pi_38904159
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 22:49 schreef frenkck het volgende:

[..]

Nieuwste van het nieuwste asvalt en een moderne geluidswal ernaast en je hoort amper meer wat, het hoeft niet zoveel te kosten hoor. Tunnel is allemaal beetje overdreven.
Jij kent de grondomstandigheden aldaar ?
  zaterdag 24 juni 2006 @ 00:30:21 #257
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_39167876
quote:
’Natuurvriendelijke’ tunnel voor A6–A9 in studie
Minister Peijs (Verkeer) laat opnieuw een doorberekening maken van de aanleg van een langere tunnel voor de omstreden snelweg A6–A9, die het natuurgebied van het Naardermeer zou ontzien.

De extra kosten daarvan lopen op tot 1,1 miljard euro bovenop de nu begrote 3,5 miljard voor de nieuwe snelweg, die de files tussen Almere en Amsterdam moet tegengaan, zo bevestigden donderdag woordvoerders van de minister een bericht in Het Parool.

Ingang bij Hollandse Brug
De ingang zou komen ten noorden van de A1, bij de Hollandse Brug over het Gooimeer. Omdat de tunnel vanaf de A1 vanuit het Gooi onbereikbaar is, moet er 1,1 miljard extra geïnvesteerd worden in een oprit. Daar staan meevallers van enkele honderden miljoenen tegenover, dankzij slimmer bouwen, goedkopere grond en lagere rentelasten, die al eerder bekend werden.

Probleem Westkant blijf
Deze ’natuurvriendelijke’ variant van een ondertunnelde snelweg zou nog steeds wel door het gebied van het Naardermeer, in bezit van Natuurmonumenten, lopen. Volgens een woordvoerder van de organisatie wordt met deze oplossing een aantal bezwaren voor het Naardermeer weggenomen. Maar de problemen aan de westkant, waar de snelweg door het natuurgebied van het Gein en De Hoge Dijk loopt, “los je er niet mee op”, aldus een woordvoerder. Daarom houdt Natuurmomumenten vast aan het alternatief van verbreding/gedeeltelijke overkapping van de Gaasperdammerweg/A9 door de Bijlmermeer.

Tweede tracévariant
Peijs’ woordvoerders benadrukten dat de minister ook berekeningen laat maken van een Amsterdams voorstel voor deze tweede tracévariant voor een verbinding tussen Amsterdam en Almere. Het gaat om het verdiepen, verbreden en (deels) overkappen van de Gaasperdammerweg, in combinatie met beter openbaar vervoer, natuurontwikkeling en rekeningrijden.

Volgens omwonenden loopt hun gezondheid met dit plan gevaar. Volgens Amsterdam blijkt uit recent onderzoek door Royal Haskoning en KEMA echter dat de geluidhinder afneemt vergeleken met nu en de luchtkwaliteit binnen de normen blijft.

Eind volgende week buigt het kabinet zich over het dossier.
Bron
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_41750447
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 11:01 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Bron

Naast politiek inzicht ontbreekt het PvdA ook aan verkeers en milllieuinzicht en gaan al vooruit lopen op het besluit. Want verbreden vand e bestaande wegen heeft misschien nog wel een grotere impact op de omgeving dan zo'n tunnel onder het Naardermeer heeft.

Weer een reden er bij om geen PvdA te stemmen
Nu ook geen VVD stem meer?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 18 september 2006 @ 22:25:23 #259
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41934901
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 21:42 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nu ook geen VVD stem meer?
Que
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_41936081
quote:
Op maandag 18 september 2006 22:25 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Que
Nou dat de PvdA tegen is was voor jou een extra reden om niet op de PvdA te stemmen nu ook de VVD tegen is vraag ik me af of dat voor jou ook een reden is om niet meer op de de VVD te stemmen of gelden daar andere normen voor?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 18 september 2006 @ 23:00:03 #261
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41936274
quote:
Op maandag 18 september 2006 22:52 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nou dat de PvdA tegen is was voor jou een extra reden om niet op de PvdA te stemmen nu ook de VVD tegen is vraag ik me af of dat voor jou ook een reden is om niet meer op de de VVD te stemmen of gelden daar andere normen voor?
De VVD komt met een goed alternatief een brug en dat heet voortschrijdend inzicht. Er is dus geen rede om niet op de VVD te stemmen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_41936478
De PvdA kwam een paar maand geleden al met een alternatief. Maar dat het voortschrijdende inzicht van de VVD en stuk langzamer is is dus niet erg?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 18 september 2006 @ 23:07:19 #263
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41936520
quote:
Op maandag 18 september 2006 23:06 schreef du_ke het volgende:
De PvdA kwam een paar maand geleden al met een alternatief. Maar dat het voortschrijdende inzicht van de VVD en stuk langzamer is is dus niet erg?
Dat van de Pvda was geen alternatief. Verbreden van huidige wegen is vaak niet de oplossing
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_41937273
quote:
Op maandag 18 september 2006 23:07 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Dat van de Pvda was geen alternatief. Verbreden van huidige wegen is vaak niet de oplossing
Het is anders wel als waarschijnlijk werkend doorgerekend terwijl Hofstra met niet meer dan een proefbalon komt...
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 19 september 2006 @ 08:29:21 #265
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_41942818
Die brug van de VVD komt er echt niet, veels te duur en de milieu beweging schiet dat nog gemakkelijker af dan die eerste variant. Maar ja de VVD probeert zich nu voor de verkiezingen nog even in de kijker te spelen als vriend var de automobilist.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_41943406
Voortstrompelend inzicht van de VVD....
Hofstra was vorige week op Radio1 ook gewoon voorstander van verbreding van de snelwegen. Ik vond de opmerking van Hofstra dat voor het ontwerp van de brug vooral een 'beroemde' architect moest worden geselecteerd wel aardig. De VVD en frivoliteiten, ik moet er nog even aan wennen.
  dinsdag 19 september 2006 @ 12:57:18 #267
150991 Kritski
De Übermensch
pi_41948474
quote:
Op maandag 18 september 2006 23:26 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het is anders wel als waarschijnlijk werkend doorgerekend terwijl Hofstra met niet meer dan een proefbalon komt...
Daar kan je als anti-auto clubje wel allerlei theorie-modellen op loslaten, maar helaas werkt de praktijk tóch iets anders.

Snelwegen blijven verbreden heeft géén zin! Bij 2x3 à 2x4 strooks houdt het toch echt een keer op. De snelwegen in de Randstad hebben gewoon te veel op- en afritten zodat het 'weven' tot grote problemen zal gaan leiden. Ook zal je alle knooppunten moeten gaan verbreden wat een vrij kostbare aangelegenheid zal worden.

Ofwel: gewoon meer snelwegen aanleggen. Verkeer moet je spreiden...

Laat de 'heel Nederland wordt geasfalteerd'-tranentrekkers maar komen!
pi_41948836
Neeneenee. Er ligt genoeg asfalt, alleen het wordt idioot inefficient gebruikt. Op veel punten zijn er dagelijks twee pieken, terwijl veel snelwegen of delen daarvan er voor de rest van de dag verlaten bijliggen. Dus meer spreiding van het verkeer over tijd zou al een heel eind helpen.

Daarnaast, er zijn nu, echt letterlijk nu (13:08 uur), slechts 4 files met een totale lengte van 19 km. Drie daarvan zijn veroorzaakt door een ongeluk. Slechts 1 door een te groot verkeersaanbod.
Slimmer omgaan met het al liggende asfalt moet absolute prioriteit krijgen....
  dinsdag 19 september 2006 @ 13:18:53 #269
150991 Kritski
De Übermensch
pi_41949160
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 13:08 schreef rvand het volgende:
Neeneenee. Er ligt genoeg asfalt, alleen het wordt idioot inefficient gebruikt. Op veel punten zijn er dagelijks twee pieken, terwijl veel snelwegen of delen daarvan er voor de rest van de dag verlaten bijliggen. Dus meer spreiding van het verkeer over tijd zou al een heel eind helpen.
Lieverd, tegenwoordig (dankzij het falende verkeersbeleid) staat Nederland stil tussen 6:00-10:00 en 15:00-19:00... hoe wil je dat nog meer spreiden?
pi_41951704
Lieffie, kijk eens....

Verkeersinformatie Actuele situatie (19-09-2006, 14:49)

Er zijn op dit moment 3 meldingen, waarvan 1 file (2 km)

A20 Hoek van Holland - Gouda
ter hoogte van Moordrecht (hmp 45.5)
een ongeval

A50 Oss - Arnhem
ter hoogte van knp. Grijsoord (hmp 169.6)
een ongeval

A67 Venlo - Eindhoven
tussen Asten en Someren
2 km langzaam rijdend verkeer door een eerder ongeval

Nederland heeft nog 10 minuten om helemaal stil te staan. Over een uurtje nog eens checken?
  dinsdag 19 september 2006 @ 16:39:55 #271
150991 Kritski
De Übermensch
pi_41954873
Je vergeet voor het gemak het rampzalige Nederlandse onderliggend wegennet (de N-wegen), de snelwegen die niet gemonitord worden (b.v. knooppunt Joure) en de snelwegen waar de gemiddelde snelheid in de spits ver onder de maat is (ofwel filerijden, maar nét niet langzaam genoeg om in de filelijst te komen)...
pi_41955326
Nee, jij beweert dat Nederland gedurende een groot gedeelte van de dag stilstaat, en ik laat zien dat dat onzin is.
Er staat nu (1700 uur) 112 kilometer file (meestal langzaam rijdend verkeer overigens) en dat op een totale snelwegomvang van 2600 kilometer. Laten we er voor het gemak even van uit gaan dat er straks om 6 uur 200 km file staat, dan heb je het dus op het piekmoment 7,5% verstopte snelweg. Het grootste deel van de dag is het grootste deel van de snelweg redelijk tot normaal bereikbaar. Het probleem zit 'm dus niet in de snelwegen of het gebrek daaraan maar in het gebruik ervan. Laten we daar nou eens keer naar kijken.
  dinsdag 19 september 2006 @ 18:54:46 #273
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41958555
@ Rvand en hoeveel % van Nederland staat in de file reken daar eens mee en je krijgt hele andere getalen.

Nee, gewoon meer wegen er bij en laat die bomenknuffelaars nu eens links liggen.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_41959020
Ik neem aan dat jij daar getallen voor hebt. Ik ontken niet dat er een probleem is, maar ik denk wel dat er te snel en te gemakkelijk conclusies en bijbehorende oplossingen worden geroepen. Ga nou eens in inhoudelijk in op wat ik aandraag. Kunnen we het er in ieder geval over eens zijn dat de stelling die Kritski aandraagt gewoon absoluut niet klopt?

Nog iets Martijn, het is ook in het klachten topic al aangedragen. Waarom vind jij het vrijwel altijd nodig om in je posts volstrekt niet ter zake doende denigrerende opmerkingen te plaatsen?
  dinsdag 19 september 2006 @ 19:59:34 #275
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41960552
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 19:12 schreef rvand het volgende:
Ik ontken niet dat er een probleem is, maar ik denk wel dat er te snel en te gemakkelijk conclusies en bijbehorende oplossingen worden geroepen.
Hoe zo als het toch aangetoond is dat er constant files staan moet dat toch gewoon opgelost worden? Voor een logistiek doorvoer land als Nederland is een goede infrastructuur essentieel dus investeren en oplossen die files
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_41960793
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 19:59 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Hoe zo als het toch aangetoond is dat er constant files staan moet dat toch gewoon opgelost worden?
Lees nou eens wat er staat. Er zijn niet (zoals zojuist aangetoond) constant files. Dat is een drogreden die te gemakkelijk en te vaak wordt gebruikt.

Nog een keer?:
Actuele situatie (19-09-2006, 20:04)

Er is op dit moment 1 melding (geen file)

A4 Antwerpen - Bergen op Zoom
ter hoogte van knp. Markiezaat
afgesloten verbindingsweg naar de A58 richting Vlissingen in verband met bergingswerkzaamheden
Verkeer richting Vlissingen keren bij Hoogerheide (30)


Er staat dus op dit moment geen enkele file in nederland. Echt, we maken elkaar gek met dingen die er niet zijn.
  dinsdag 19 september 2006 @ 20:09:33 #277
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41960892
Ja, en wat wil je daar mee zeggen nu zijn de meeste bedrijven dicht en de mensen zitten thuis voor de TV. Maar de wegen meoten gewoon bestaand zijn tegen de dagelijkse pieken.

Want zo lang er geen 24 economie is zullen die zeker blijven
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_41961111
hehe, het kwartje valt. ok, we zijn het er nu over eens dat er dagelijkse pieken zijn, dus geen constante verkeersopstopping. Als we nou eens een poging doen om die pieken te gaan spreiden. Bijvoorbeeld flexibeler werktijden. Als je nagaat dat om 8 uur 's avonds in Nederland er op de weg geen enkel probleem is, dan moet daar toch winst te halen zijn?
Daarnaast, is thuiswerken in de kenniseconomie, waar we toch naar streven, geen optie? Kortom, denk eens wat meer buiten het asfalt...
  dinsdag 19 september 2006 @ 20:55:53 #279
150991 Kritski
De Übermensch
pi_41962562
Rvand, je mist de clou...

De filetijden beginnen al véél eerder dan 5 jaar geleden en eindigen veel later! Dit omdat veel mensen hun werktijden al verschuiven (binnen de mogelijkheden van de werkgever). Dat verschuiven van werktijden houdt een keer op natuurlijk! Of moet ik over 5 jaar om 5:00 's morgens al bij m'n werk aankloppen om de files te ontwijken? Het wordt nou eenmaal steeds drukker op de wegen...

Of moeten alle bedrijven van Nederland om de tafel gaan wegens het wanbeleid (!) van de overheid om de werktijden op elkaar af te stemmen? Lijkt mij niet de bedoeling...

Fabrikant: "Onze werktijden zijn tegenwoordig van 11:00 tot 19:00."
Leverancier: "He, da's nou kut want wij leveren maar tot 10:00."
Fabrikant: "Ooooops!"

Je betaald toch wegenbelasting? Dan mag je op z'n minst verwachten dat de overheid een fatsoenlijk produkt levert? Maar nee, het onderliggend wegennet wordt verkracht met allerlei obstakels en al het verkeer wordt zoveel mogelijk de snelweg op geperst. Ook voor de korte ritjes (waar een snelweg niet voor bedoelt is). Met natuurlijk alle fileleed van dien.

En zoals ik al zei: niet alle files worden gemeld! Als ik 50 km lang op de A1 voortkruip met een gemiddelde snelheid van 50 km/u, dan is dat in mijn woordenboek een file. Of in ieder geval een chronisch capaciteitstekort waarvan ik verwacht dat die structureel wordt opgelost! Binnen afzienbare tijd! En zeker in een welvarend land als Nederland. Het moge bekend zijn dat de overheid niets tot weinig (spitsstrookjes) doet aan ons verstopte wegennet. Maar in Nederland lullen we liever 40 jaar lang over een beetje asfalt (zie A4 Midden Delfland). Veel visies, veel plannen, weinig aktie...

Vergelijk voor de gein eens het snelwegennet in het Ruhrgebied met onze 'geasfalteerde' Randstad.

Freude am Fahren, zeggen de Duitsers... waarvan akte.

In jouw wereldje kunnen we net zo goed de dijken van Nederland laten verpauperen. Die dingen zijn toch maar eens in de 50 jaar nuttig... lekker belangrijk, toch? Jij probeert de zaak namelijk om te draaien (verschuiven werktijden i.p.v. meer asfalt). M.a.w. jij wil de Noordzee droogpompen omdat je geen zin hebt om de dijken te verhogen/verstevigen. Nee, jij spoort...
pi_41965139
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 20:55 schreef Kritski het volgende:
Rvand, je mist de clou...

De filetijden beginnen al véél eerder dan 5 jaar geleden en eindigen veel later! Dit omdat veel mensen hun werktijden al verschuiven (binnen de mogelijkheden van de werkgever).
ik neem aan dat je hier een bron voor hebt?
quote:
Dat verschuiven van werktijden houdt een keer op natuurlijk! Of moet ik over 5 jaar om 5:00 's morgens al bij m'n werk aankloppen om de files te ontwijken?
Natuurlijk houdt het een keer op. Maar we zijn nog maar nauwlijks begonnen om flexibele werktijden in te voeren, dus zoek eens uit wat daar de maximale rek is...
quote:
Of moeten alle bedrijven van Nederland om de tafel gaan wegens het wanbeleid (!) van de overheid om de werktijden op elkaar af te stemmen? Lijkt mij niet de bedoeling...
Waarom niet? Wat hebben bedrijven er momenteel aan om maar te wachten op een falende overheid?
quote:
Fabrikant: "Onze werktijden zijn tegenwoordig van 11:00 tot 19:00."
Leverancier: "He, da's nou kut want wij leveren maar tot 10:00."
Fabrikant: "Ooooops!"
Fabrikant: "Omdat wij tegenwoordig met flexibele werktijden werken kunt u bij ons van 8.00 tot 20.00 terecht. Leverancier: "He, da's mooi, want dan kan ik buiten de files om bij u terecht. "
Fabrikant: "we aim to please""

En nogmaals, Nederland is geen productieland, we moeten het hebben van internationale export en (internationale) dienstverlening.
quote:
En zoals ik al zei: niet alle files worden gemeld! Als ik 50 km lang op de A1 voortkruip met een gemiddelde snelheid van 50 km/u, dan is dat in mijn woordenboek een file.
Dat is rijkswaterstaat met je eens:

Een file is een rij langzaam rijdend of stilstaand verkeer waarvan de voorste auto te langzaam rijdt. Rijkswaterstaat hanteert voor de verkeersinformatie de definitie dat een file een verzamelbegrip is van drie soorten stagnerend verkeer:

langzaam rijdend verkeer: verkeer dat over ten minste 2 kilometer nergens harder rijdt dan 50 km/u, maar doorgaans wel sneller dan 25 km/u
stilstaand verkeer: verkeer dat over ten minste 2 kilometer vrijwel overal minder dan 25 km/u rijdt
langzaam rijdend tot stilstaand verkeer: langzaam rijdend verkeer over veelal wat grotere lengte met hierin op sommige stukken stilstaand verkeer.


Dus als deze situaties zich voordoen worden ze gemeld. En zoals eerder aangetoond is het lang niet zo ernstig als een aantal mensen, waaronder jij, denkt.
quote:
In jouw wereldje kunnen we net zo goed de dijken van Nederland laten verpauperen. Die dingen zijn toch maar eens in de 50 jaar nuttig... lekker belangrijk, toch? Jij probeert de zaak namelijk om te draaien (verschuiven werktijden i.p.v. meer asfalt). M.a.w. jij wil de Noordzee droogpompen omdat je geen zin hebt om de dijken te verhogen/verstevigen.
Eh nee, zee, rivieren en overstromingen zijn onvoorspelbaar en kunnen elk moment optreden. Dus daar moet je altijd op voorbereid zijn. Files daarentegen zijn wel voorspelbaar, zowel qua tijd als locatie, dus daar kunnen we veel beter en gedoseerder ingrijpen.
quote:
Nee, jij spoort...
Ik heb de afgelopen 3 jaar niet meer in de trein gezeten. Ik werk in de randstad, leg elke dag zo'n 40 (x2) kilometer af (a44, a4, a5) en heb zelden tot nooit last van files.
  woensdag 20 september 2006 @ 07:45:24 #281
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_41973797
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 20:55 schreef Kritski het volgende:
Vergelijk voor de gein eens het snelwegennet in het Ruhrgebied met onze 'geasfalteerde' Randstad.
In het het Ruhrgebied moet je in de spits ook gewoon netjes achteraan aansluiten.
  woensdag 20 september 2006 @ 12:32:31 #282
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_41979754
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 21:55 schreef rvand het volgende:

Ik heb de afgelopen 3 jaar niet meer in de trein gezeten. Ik werk in de randstad, leg elke dag zo'n 40 (x2) kilometer af (a44, a4, a5) en heb zelden tot nooit last van files.
Vind je het gek. Jij neemt een route die door niet veel mensen genomen wordt.
De A44 is sowiso nooit druk naar Burgerveen toe.
Ga eens naar Den Haag, daar staat wel File.

De A4 is 5 banen breed waar jij rijd en de file begint pas na de afslag van de A5 naar de A10 toe.
Maar die kun jij nu mooi omzeilen, omdat de A5 net is aangelegt.

Ik rij naar Delft toe en heb op de A4 's ochtens ook nooit last, omdat ik bij Leiden zuid, pas de A4 op hoef. Ik kom daar altijd in de kop van de file die elke dag minimaal 4 km lang is, maar waar ik de weg op ga, komt er een baan bij. File is dan ook altijd opgelost daar.

Mijn problemen beginnen altijd weer bij het prins claus plein, omdat ik de A13p moet, omdat ik bij Delft Zuid er weer af wil.
Als de A4 nu eens doorgetrokken gaat worden, dan is de file op de A13 ook verleden tijd (of in iedergeval een stuk minder).

De terugweg is ook altijd prijs op de A13 en op de A4 ook, want deze weg wordt net voor Leiden van 3 baans naar 2 baans.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_41980167
Ik ontken toch ook niet dat er problemen zijn. Nogmaals, ik probeer alleen aan te geven dat die knelpunten op een aantal plekken op een aantal tijdstippen (!!) zijn, en dat niet zoals sommigen beweren "Heel Nederland 6 uur per dag stilstaat". Ik ben niet tegen het verbreden van bestaande snelwegen. Ik vind alleen dat er soms te makkelijk wordt gedacht over het neerleggen van meer asfalt als oplossing.
  woensdag 20 september 2006 @ 13:19:03 #284
36461 Joppy
geen colaboy
pi_41980977
quote:
Op woensdag 20 september 2006 12:50 schreef rvand het volgende:
Ik ontken toch ook niet dat er problemen zijn. Nogmaals, ik probeer alleen aan te geven dat die knelpunten op een aantal plekken op een aantal tijdstippen (!!) zijn, en dat niet zoals sommigen beweren "Heel Nederland 6 uur per dag stilstaat". Ik ben niet tegen het verbreden van bestaande snelwegen. Ik vind alleen dat er soms te makkelijk wordt gedacht over het neerleggen van meer asfalt als oplossing.
Het is nu ook weer niet zo dat er tientallen kilometers nieuw asfalt worden gelegd. In dit geval is het slechts een relatief kort verbindingstuk, zodat er een logischere verbinding onstaat. En toevallig loopt het tracé langs een paar natuurparkjes.
Let the beat control your body!
pi_41981171
Ja het zijn altijd van die korte stukjes die toevallig ergens langs lopen (ik ga ook maar even generaliseren), maar hoe dan ook, gelukkig heeft de VVD ook het licht gezien, geluisterd naar de achterban, en besloten dat dit niet de oplossing is.
  woensdag 20 september 2006 @ 14:02:25 #286
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_41982146
quote:
Op woensdag 20 september 2006 12:50 schreef rvand het volgende:
Ik ontken toch ook niet dat er problemen zijn. Nogmaals, ik probeer alleen aan te geven dat die knelpunten op een aantal plekken op een aantal tijdstippen (!!) zijn, en dat niet zoals sommigen beweren "Heel Nederland 6 uur per dag stilstaat". Ik ben niet tegen het verbreden van bestaande snelwegen. Ik vind alleen dat er soms te makkelijk wordt gedacht over het neerleggen van meer asfalt als oplossing.
Het zou wat zijn als er de gehele dag file staat. Maar er staat nu file tussen ongeveer 7:30 en 10:00. Hoe veel spreiding wil je nog hebben? dat met tussen 6:00 en 12:00 begint ofzo?
Ik moet er niet aandenken om om 4:30 uit bed te moeten, of tot 20:30 's avonds te moeten werken (en dan om 21:10 thuis te komen.
Met die grote spreidingen gaat je sociaal leven ook kapot. Je kennissen beginnen om 6:00 met werken en zijn om 15:00 thuis. Jij begint om 12:00 en bent om 21:00 thuis. Wanneer wil jij iets gaan doen met je kennissen? Alleen maar in het weekend? Dat werkt niet.


Het trein verkeer tussen Den Haag en Rotterdam is overbelast. De A13 heeft te veel afslagen en loopt op het eind in de fuik van een 80 km strook en de A20.
Een goede oplossing is hier om de A4 te verlengen.

De A4 bij schiphol is nu goed ontlast door de aanleg van de A5, daar profiteer jij nu van.

Men moet gewoon knoopunten ontlasten en daar moet soms de 'natuur' het voor ontgelden. Alhoewel dit natuurlijk ook betrekkelijk is, want het is ook niet erg goed voor deze zelfde natuur als er elke dag zulke lange files staan.

Maar men moet wel realistisch zijn. Die HSL tunnel slaat ook nergens op. Met die 900 miljoen die dit extra gekost heeft, kon men veel beter 'natuur' projecten financieren.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')