Dat klopt, maar wat ik bedoel is wat het "niveau" was in de tijd van Pelé. Neem nu ook bv iemand als een Rik Coppens. Er kon hier decennia-lang geen wereldgoal gemaakt worden of Rik had wel ergens een archiefbeeld of een krantenartikel waarin een quasi identieke goal van hemzelf te zien was (beschreven was) (zelfs die legendarische Cruyff-penalty in 2x deed Coppens hem al voor)quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 02:54 schreef tong80 het volgende:
Pele en Maradona waren evenknieën.Met dit verschil dat Pele zowel rechts als links subliem was. Ga eens kijken naar de hoogtepunten van Pele en je snapt wat ik bedoel.
Maar dat bedoel ik ook, in de tijd van Coppens was er doodgewoon geen internationaal voetbal behalve de wereldbekers (en daar kon hij niet geraken) , in de tijd dat Pelé schitterde op het WK in Zweden riep een Italiaanse krant na een galamatch van Beerschot tegen de Italiaanse Coppens uit tot 'beste midvoor van de wereld' , en toen Beerschot in een galamatch tegen de ploeg van Pelé (op tour in Europa) speelde schreven zelfs de Braziliaanse kranten over "een blanke Pelé" die daar schitterende. Maar Coppens hield er geen echte blijvendeinternationale faam aan over. (nu , Coppens is niet het enige geval uit die vroegere periodes hé. Pakweg Abe Lenstra is er ook zo eentje eigenlijk ...quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 03:04 schreef tong80 het volgende:
Maradona speelde ook bij een kleine club.Maar maakte Napoli wel kampioen.
zeker en Best is beter dan Cruijffquote:
Zonder de maffia was dat nooit gelukt. Maradona's rol was nederig. Hij hoefde zelf niemand om te leggen, hij mocht er altijd omheen.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 03:04 schreef tong80 het volgende:
Maradona speelde ook bij een kleine club.Maar maakte Napoli wel kampioen.
Ach, ik vond dat altijd echt zijn charmes hebben bij Napoli. Dat was echt ook de ideale club voor iemand als Maradona. Hoe ze ook speelden in die tijd (9 man met als quasi enige opdracht: verover de bal en geef hem aan Maradona)quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 12:50 schreef okee6 het volgende:
[..]
Zonder de maffia was dat nooit gelukt. Maradona's rol was nederig. Hij hoefde zelf niemand om te leggen, hij mocht er altijd omheen.
Geweldig stukje idd.quote:
quote:
Dan ken je Hans van Helden niet.quote:Op maandag 6 november 2006 18:31 schreef BliksemSchigt het volgende:
Het zijn saaie suffe kutsporten Tong, op Pieter van den Hoogenband en Ritsma na.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |