Stel, je sluit de speaker van rechtsvoren aan op het draadje van rechtsachter, dan heb je dus het geluid wat je rechtsachter zou moeten horen rechtsvoor.quote:Op woensdag 7 juni 2006 20:05 schreef sbientje het volgende:
een hele domme vraag misschien, maar al die kleuren, die zijn dus voor een bepaalde speaker (ik bedoel groen, paars, grijs en wit) ... hoe werkt dat dan precies? als je ze nou precies verkeerd om aansluit (dat zou echt iets voor mij zijn) , wat gebeurt er dan? komt je geluid er dan anders uit ofzo?
ja zoiets dacht ik al. Maar ehm, ik had nooit zo door dat er achter ander geluid uit komt dan voorquote:Op woensdag 7 juni 2006 20:15 schreef Diemietuhriej het volgende:
[..]
Stel, je sluit de speaker van rechtsvoren aan op het draadje van rechtsachter, dan heb je dus het geluid wat je rechtsachter zou moeten horen rechtsvoor.![]()
En zo is dat dan bij alles wat je verkeerd aansluit.
+- -+quote:Op woensdag 7 juni 2006 20:32 schreef sbientje het volgende:
[..]
ja zoiets dacht ik al. Maar ehm, ik had nooit zo door dat er achter ander geluid uit komt dan voor
ik heb 2 boxen achter, waarvan er 1 kapot is (of niet goed aangesloten) en nu hoor ik alleen nog maar de helft van het stereo geluid, ofzo.Alleen nog de muziek, de zang hoor ik niet meer? Kan dat komen door die kapotte box of zou er dan wat anders aan de hand zijn?
neequote:Op woensdag 7 juni 2006 22:43 schreef Mojave het volgende:
[..]
+- -+
heb je al geprobeerd de draden om te wisselen?
Doe het zelf zuigt.quote:
Goed van jou!quote:Op donderdag 8 juni 2006 20:03 schreef sbientje het volgende:
update: het meisje waar ik de auto van kocht zei dat je prima bandjes kon luisteren, maar dat de antenne kapot was. Nu blijkt dat de antenne goed is maar er geen verloopstekkertje opzit
en de boxen waren gewoon verkeerd aangesloten. Wit en grijs zaten in een box (2 keer) Ik heb nu wit bij wit en grijs bij grijs gedaan, en voila, alles werkt![]()
* sbientje is trots op zichzelf
achter je radio bij de isostekker rood en geel omwisselen ? dat is meestal het probleem (vaste spanning voor het geheugen en de schakelde van je ACC omgedraait)quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 13:07 schreef Hugo__Boss het volgende:
Een maand geleden heb ik een Renault Clio gekocht en ik heb daar een radio ingebouwd. 2 ISO stekkertjes vastklikken, antennekabel aansluiten en de radio + 4 speakers werken perfect
alleen.. telkens als je volledig het contact uitzet, zijn alle opgeslagen zenders gewist en de radio weet niet meer waar hij bezig was met de cd afspelen. Dus alsof de radio volledig losgekoppeld wordt. Iemand die weet wat ik nog moet veranderen zodat de zenders gewoon opgeslagen blijven?
Het verhaal is mij TE wazig!quote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:43 schreef JeanPiere het volgende:
Ik lees of hoor graag van jullie wie dat zou kunnen zijn!?![]()
Met vriendelijke dank en groeten
JP
062380*
Merk radioquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 20:06 schreef go-co het volgende:
Bij mij gaat het inbouwen ook niet zoals het hoort: mijn vader heeft mij geholpen met in het installeren van mijn nieuwe autoradio (met klapscherm voor dvd). Ik blij, maar ik startte de motor... Radio sloeg stil en ging uit. (voordat ik de motor startte, deed'ie het dus wel!)
Toen ik weer stil stond, haalde ik de bedrading weer los en maakte het weer vast (het waren gewoon ISO-verbindingen). Het enige wat het deed, was de displayverlichting. Het gevolg is wel dat mijn schermpje omhoog gekanteld staat en nu dus niet meer naar beneden kan, het indrukken van de resetknop werkt ook niet.
Wie o wie weet er een oplossing?
Ik denk dat het aan het merk radio ligtquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 20:45 schreef go-co het volgende:
[..]
Deze is het: http://www.sigros.nl/shops/carhifiexpert/index.php?act=viewProd&productId=59
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je zou met een 12 V lampje kunnen uitproberen welke kabel welke is.quote:Op woensdag 2 september 2009 20:09 schreef MrHayo het volgende:
Ik ben ook bezig met het inbouwen van een nieuwe autoradio in een 15 jaar oude auto die geen ISO aansluiting heeft. Ik heb dus een verloopstukje gekocht en moet deze aansluiten op de kroonstenen van de auto, maar dit wil niet lukken.
Zo ziet het eruit:
[ link | afbeelding ]
in de handleiding van de alpine autoradio staat:
zwart= massa
geel= contact stroom
rood= accu stroom
maar op welke kabels van de auto moeten deze dan? ik heb een grijze, blauwe en een bruine kabel in de auto, en 4 groene vor de boxen lijkt me.
plz help!
Waarom?quote:
Ja, maar niet commercieel bedoeld zoals vannelle al zegtquote:
Uhhuh, maar die leveren geld op, en daarom mogen ze daar staan denk ik, en jouw linkje staat hier nu mooi grattisjh, terwijl er elke dag tientallen van dit soort linkjes van het forum gekickt worden. Daarbij draait FOK! ook niet bepaald op regenwaterquote:Op maandag 23 augustus 2010 10:58 schreef seniooor het volgende:
Dankjewel Vanelle dat je het voor me opneemt.
Dat is inderdaad om de site in de lucht te houden, heb 32 euro per jaar aan kosten :/
Ik weet ook wel dat het een beetje storend is, maar heb ervoor gezorgd dat het zo weinig mogelijk opvalt..
En op het forum van Fok staan er toch ook ads??
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |